czy bezpiecznik termiczny. Prąd DC nie tak łatwo wyłączyć. Powstaje łuk elektryczny. Termik łuk wyłączy ? Problem pojawił się już kiedyś, gdy wskutek awarii sterownika Może lepiej nic z tym nie robić. Jest sens poprawiać jeżeli to się powtarza.
BA6218 ma wejścia działające w formacie TTL. Nie musisz używać żadnych rezystorów.
Do sprawdzenia C9013 i C9012, rezystory wstaw 10ohm. I oba nowe tranzystory IRF. C9013 sprawny, C9012 wymieniony. Wymienione oba IRF. Rezystory dałem 33 ohm (10 ohm nie miałem). Po podłączeniu do zasilania znów spalił się IRF (ten sam co za pierwszym razem) i okopcił rezystor za nim (ale nadal przewodzi). Wymieniłem IRF ale układ jest martwy. Nie wiem...
Trzeba poszukać dalej, co jest za rezystorem.
zakonczenie sieci can? nie w tym problem
Prąd ustawia się w sterowniku, rezystory szeregowo z uzwojeniem stosowano 50 lat przed powstaniem TB6600 :)
jakie zostały użyte rezystory ? :)
Poza diodami i L298 proponuje dokładnie przyjrzeć się L297 szczególnie układ regulacji prądu oraz generator , zamiast silnika np. żarówki odpowiednio obniżyć napięcie zasilania i dokładnie sprawdzić czy regulacja prądu działa poprawnie oraz czy sterownik prawidłowo reaguje na sygnały Enable , Step , Dir . Sprawdź dokładnie rezystory pomiarowe przy L298...
Witam.1-sygnał krokowy,2-napiecie regulowane do 7,V,3-kwarc<gener.kwarcowy>,4- rezystor. Pozdrawiam
Ścieżka jest po drugiej stronie, w obu przypadkach są to płytki jednostronne. Przebarwiło się od temperatury na drugą stronę płytki poprostu. Ścieżkę po takim przejściu lepiej zmostkować drutem. Jeśli scalak to AP8012 to transoptor podłączony odbiornikiem do nóżek 3-4, ewentualnie nie bezpośrednio tylko przez jakiś niewielki rezystor.
Masz pewność że soft czy nawet sam uC nie powoduje tego problemu? Możesz też zwiększyć rezystory bramkowe do 100-150 ohm gdyż nie uzasadnione jest użycie 10 ohm rezystorów.
witam! mam następujący problem: potrzebuję podłączy silnik krokowy (INTELIGENT MOTION SYSTEMS INC. - STEPPING MOTOR M2-3437-S, dopiero zaczynam go rozpracowywać, ma 8 przewodow, faz jeszcze nie rozpracowałem...) oraz driver IM805, mój problem polega na dobraniu oporników ograniczających prąd (P2-1 Reduction Adjust, P2-2 Current Adjust) czy jest jakaś...
będzie problem z tą masą między rezystorem a sterownikiem silnika. Znajdź przewód sygnałowy pierwszego begu wentylatora przy sterowniku silnika i podaj na niego masę, posłuchaj czy słychać przekaźnik
Rezystory mają wartość 0,05, moc 2W, tolerancja 1%. Natomiast tranzystor sterujący silnikiem BLDC pompki to BSP318.
Z S7-1200 używasz wyjść szybkich PTO. Są specjalne bloczki do osi. Prosty sterownik do silnika krokowego, silnik i zasilacz i możesz już działać. Ja z 24V sterowałem przez rezystory.
Dziękuję za odpowiedź. Rozumiem, że ten rezystor co najmniej 5W? Nie wiem co nie zadziałało. Kupiłem ten sterownik jako uszkodzony. Ktoś podłączał silnik trójfazowy ze zwartą jedną fazą w tym silniku. Dlatego padło. Uszkodzeń wielu nie ma. Zobaczymy, może pacjent będzie żył.
Dziękuję zaineresowanym za wykład. Cenne informacje, przemyślę to i przekalkuluje koszty. Lecz teraz czy pytanie moje dotyczące zastosowania rezystorów między sterownikiem a silnikiem zwolni pracę silnika? Domyślam się, że napięcie obetnie ale wzrośnie pobór prądu. Czy prawidłowo rozumiem?
Silnik można ten sterować jako silnik unipolarny jak i bipolarny. Silnik posiada ten 6 przewodów. Podłączone zostało to zgodnie ze schamatem zawartym w datasheecie tych silników i datasheecie a3977 (brązowy na 1A, pomaranczowy 1B, czerwony 2A, zółty 2B) Pozostałe przewody to odczepy, których należy użyć do sterowania unipolarnego. Już dawno przewertowałem...
Bierz te z niższą wersją softu.1.99 to śmieć z podrobionym chipem czyli zmiany softu nie zrobisz.Ma nie mieć przy procku rezystora R5 i kondensatoraC22
Witam. Mam dwa takie same magnetofony ,problem dotyczy płytki sterownika z silnikiem jednego z nich , objawian sie to tym że silnik nie ma siły wystartować ,jak ruszy i nabierze obrotów działa prawidłowo. Co zrobiłem zamioeniłem płytki - problem wędruje z płytką , zamieniłem silniki w płytkach - problem pozostaje w tej samej płytce.Przemierzyłem wszystkie...
Dzień dobry. Poszukuję wartości zaznaczonych rezystorów na sterowniku silnika PAPST na FSB50550. Niestety spalone i nie da się ani odczytać ani zmierzyć. Zdjęcie https://obrazki.elektroda.pl/6335418400_... było zamieszczone jakiś czas temu przez ADB-6.
Pokaż schemat. L298 wymaga dwóch napięć.. Wiec skąd mu dałeś 5V do logiki?. Nie widac tez rezystora wymaganego..
śmiesznie narysowane ale ok, może być :) kondensator jest do eliminacji zakłóceń od drgania styków (zazwyczaj daje się 100nF) rezystor ok.
Są w sterowniku diody led w transoptorach. Dlatego 5mA. Rezystory w wyniku ograniczenia prądu obniżą napięcie ,a odłoży się to w postaci ciepła. Jest wielce prawdopodobne , że przy zasilaniu 12V na silniku będzie za mało mocy.
Te meandry na pcb to rezystor pomiarowy? Czy ten duży element rurkowy to rezystor do zasilania TDA?
Sterownik do bramy na uC Microchip PIC16F628a Był Uszkodzony rezystor 0.1R 5W do ograniczenia max prądu silnika, Wymieniłem rezystor na nowy. Niestety sterownik działa "połowicznie", tzn kręci silnikiem tylko w jedną stronę, zmiana kierunku następuje prze zmianę +/- V, za pomocą dwóch przekażników Przycisk RS - ręcznego sterowania, służy do uruchomienia,...
Dziękuje za odpowiedz. A jak by dać rezystor ograniczający prąd?
Ja zabezpieczyłem podobny układ sterujący kamerą obrotową porzez wykorzystanie dwóch optotranzystorów na wejściu dla każdego silnika. Układ jest aktywny tylko gdy na wejściu są różne stany. Dołączam schemat całego sterownika, który przez COM steruje dwoma silnikami.
Trochę to faktyczne dziwne z rezystorem w tym miejscu. Zwyczajowo to CAN jest bocznikowany rezystorem na końcu magistrali. Może to ten rezystorek ci swankuje co wpływa na sterownik silnika? A sprawdź jeszczeczy auto niema założonego alarmu na CAN-e miałe dziwny przypadek w grane punto a sprawcą był alarm.
Siemens zaleca dodatkowe obciążenie wyjść cyfrowych sterownika, na których są impulsy, rezystorami 330om do masy aby uzyskać odpowiedni kształt sygnału No i oczywiście filtr przed driverem silnika , albo chociaż dławik ferrytowy.
Zostanę przy aktualnym. Czy do diod nie będą potrzebne rezystory?
Witam ! Ze schematu wynika że silnik dostaje masę (- zasilania) przez rezystor ? Jaką wartość ma ten rezystor ? ohm / W , chyba powinien być jakiś drutowy o małej oporności ? Powodzenia w naprawie życzę. Stefan
Po wprowadzeniu zmian i poprawek schemat wygląda następująco: http://obrazki.elektroda.pl/5524509000_1... Kondensatory przy wejściach zasilających mostek L293D, przyciski zwierające do masy (rezystory pullup włączone programowo), 12 V z zasilacza podane na Vcc2. Układ działa prawidłowo, dopóki nie zacznę kręcić którymkolwiek z potencjometrów...
Witam PCB jest taka sama (nr. 1 268 314 817-5) ale sam sterownik różni się szczegółami np. inna wartość niektórych rezystorów, brak diody itp. Wydaj mi się, że teoretycznie dało by radę ale czy warto?
Pytanie mam jedno: czy jest możliwe bez zmiany silnika i źródła napięcia otrzymanie stałego napięcia za stabilizatorem? Może inny stabilizator? Minimalne napięcie zasilania PIC16F84 wynosi (wg. katalogu) 2V. Można więc zastosować np. stabilizator LM317 dający na wyjściu napięcie 2÷3V (dobór wartości rezystorów - wg. jednego z kalkulatorów). Silnik...
Duża szansa na sterownik silnika, przykręcony do bloku. Sprawdzić czy założone świece są z wbudowanym rezystorem- to jest ważne.
Tak i jest to wersja hard, tylko pamiętaj iż on ma na wejściu maks ok 5V więc zastosuj dzielnik rezystancyjny po wyjściu z komparatora. Przy takich driverach mogę aż grzać się bramki podczas samego przełaczania przy częstotliwościach kilkunastu kHz. Sprawdź to bez obciążenia silnika na tranzystorach, a ewentualnie dobierz mały rezystor na bramce. Innym...
proponuje przypatrzeć się po co ten rezystor w " oryginale " 470 - 1000 µF od strony zasilania , 100 - 220 µF po stabilizatorze
Obojętne czy z aku, czy bez. Jak nie masz przejścia do masy to dobrze. Napisz jak masz wpiętą wiązkę tego STAGa? A druga sprawa to czy na wszystkich wtryskiwaczach jest +12V. Stag widzi otwarty wtrysk jak ma stan niski na przewodzie sterującym od strony sterownika silnika. W czasie pracy na LPG przekaźniki emulatora odłączają wtryski benzynowe od masy...
Honda jest bardzo wymagająca co do oporności grzałki. Najlepiej widać na oscyloskopie, można też równolegle do przewodów grzałki podłączyć diodę LED z rezystorem. Jeśli Po uruchomieniu silnika chwilkę kluczuje napięcie, a potem sterownik wyłącza masę i jest w sterowniku błąd grzałki, to znaczy, że mu nie pasuje oporność. Sprawdza też wzrost oporności...
Sprawdź bezpiecznik i przekaźnik od wentylatora oraz styki od tych dwóch elementów. Tyle że tam powinny być 3 przekaźniki które załączają poszczególne biegi, do tego jeszcze są rezystory. Przekaźnikami steruje sterownik silnika.
Bootstrapem jest ta dioda i kondensator. Reszta to driver MOSFETa. Jest mała różnica, że T1 w scalakach nie zwiera do masy tylko do źródła MOSFETa. No a zamiast rezystora 1k jest drugi tranzystor od góry. No ale to już nie bootstrap.
Przed demontażem zderzaka sprawdź duży 50 amperowy bezpiecznik pod puszka bezpieczników w komorze silnika. Patrząc z przodu na rząd bezpieczników maxi będzie to pierwszy z lewej. Jest to bezpiecznik zasilania silnika wentylatora. Następnie sprawdź rezystory wentylatora - oba muszą mieć przejście na krańcowych pinach. Do demontażu rezystorów nie trzeba...
Czy ma ktoś może jeszcze choćby zdjęcie płytki sterownika silnika? Potrzebuję wartość rezystora R20 https://obrazki.elektroda.pl/3771654100_...
Wyjścia halli sterownik podciąga do +. Jeśli chcesz sprawdzić czy są dobre musisz je sam podciągnąć rezystorem np 10k.
Cena ok. 2100. Czyli wypadałoby wymienić wszystko? Może byłaby możliwość wymiany na 48v i silnik 500w? Cena bardzo niska, za niska jak na 15Ah i motor 350W. Kupiona na Ali? To z cłem i VATem? Jeśli nie ma w niej blokady to zda to egzamin. Jednak obecny sterownik raczej nie będzie akceptował napięcia 48V. Włączy się zabezpieczenie - overvoltage. W najgorszym...
Witam Czy ktoś się orientuje, gdzie umiejscowiony jest rezystor terminujący linii dwuprzewodowej CAN w VW Polo 9n 1,9sdi, silnik ASY? Z tego, co udało mi się ustalić to jeden jest w sterowniku silnika. Dzięki za pomoc.
L297 i L298 są bardzo prostymi sterownikami, chyba bez kontroli prądu. TA8435H jest na pewno lepszym rozwiązaniem. Całkowicie zgadzam się z Landy13, istnieją aplikacje w których silniki o napięciu znamionowym 4V zasila się napięciem rzędu 200V , natomiast 50-60 volt to norma. Robi się tak żeby wymusić szybsze narastanie prądu w cewce silnika. Jedynym...
Miałem podobny przypadek w Ardo uszkodzony był jeden r rezystorów na płycie sterownika silnika..Dokładnie ten co biegł do styku włącznika 800obr/min. wizualnie był ok. Posprawdzaj rezystory , kable , przełącznik wir. i tachoprądniczkę...Powodzenia
Dziękuję Ci, jestem początkującym, ale będę próbował czyli wszystko tak jak na schemacie kondensatory rezystory itp. Będę próbował.
Czyli na zasilaniu drivera TLP dam 100nF i 10uF a na zasilaniu silnika (mosfet) 470uF/35V? r
Czy mogę prosić o sprawdzenie wartości zaznaczonych https://obrazki.elektroda.pl/8079051500_... rezystorów?
Witam - o jakiej wartości jest ten rezystor x ( ten który kazałem poszukać ) . Proszę na krótko zewrzeć te zaznaczone punkty ( obojętnie te zielone albo żółte ) Silnik powinien ruszyć .
Wiarygodność tych pakistańskich geniuszy jest dla mnie marna, stąd nawet nie załączałem linków. A może spróbuj pogadać z jakimś dobrym elektronikiem samochodowym, może akurat ma taki (sprawny lub nie) w kartonie i mógłby pomierzyć ten mały rezystor.
Może nie jasno się sprecyzowałem... Więc w zupełności wystarczy mi schemat wewnętrzny sterownika (PCB). Autko to golf III 1.6 benz o oznaczeniu silnika ABU, 1993r.
Dziękuję za wskazówki. Wyjąłem płytę z plastykowej obudowy i drapałem żel z dolnej części i przelutowałem cały spód płyty. Rezystory ceramiczne zasilające sterownik silnika maja poniżej 1 Ω. Na wyjściu złącza do którego podpina się silnik nie ma zwarcia. Czy powinienem odlutować ten sterownik i przelutować górę płyty? Jak sprawdzić ten sterownik? Posiadacie...
Może nie chiński, a bułgarski - Multi ECU Scan (do Punto EVO potrzebujesz wersji zarejestrowanej), do tego interfejs STN1110 lub OBDLink SX. Od biedy może być też ELM327, ale V1.5 mają źle zateriminowaną linię CAN i w FIATach wywalają całą komunikację po CAN po ich podpięciu do OBD. W sumie wystarczy usunąć 1 rezystor i działa. Potrzebna jest też przejściówka...
Opiszesz mi dokladniej jaki rezystor i jak to podlaczyć przy tym sterowniku?
Kondensator C3 do zmierzenia (najczęściej traci 1/2 pojemności) i ewentualnej wymiany oraz dioda D1. Poszukaj diody Zenera na PCB i zbadaj ja tez, oraz wszystkie rezystory SMD w łańcuchach szeregowych. Na kondensatorze elektrolitycznym powinno byc ok. 15 VDC.
Jak byś grzałkę zasilił przez rezystor to mogło by to działać.
Natężenie prądu w stepstick A4988 ustawia się potencjometrem, przekręć go w lewo do końca a ustawisz minimalny prąd, tylko delikatnie żeby nie uszkodzić, najlepiej plastikowym wkrętakiem. Najbezpieczniej jeśli stopniowo będziesz zwiększał natężenie prądu silnika aż ruszy. Silnik będzie się grzał dopóki jest zasilany. Mam taki silnik krokowy zwany sled...
Rezystor R10 według schematu ogranicza tylko prąd LED, która sygnalizuje zasilanie silnika. Chcesz stosować silnik 2,3V? Nie 23V? Przy 23V możesz dać 0,5W.
Co do czujnika to trzeba sprawdzić czy będzie pasował gwint i czy w programie da się ustawić na taki (4,7K jak dobrze zauważyłem). Co do podpinania rezystora to Ty się wpinasz w czujnik dla deski rozdzielczej i z tego powodu w sterowniku silnika nie ma różnicy. Druga sprawa to czy Ty na pewno patrzysz na temperaturę silnika w PP2000 a nie na temperaturę...
Sprawdź czy sterownik silnika THREADING (7402 - L2722) otrzymuje zasilanie. W niektórych modelach w p.2 tego sterownika jest rezystor bezpiecznikowy. Również zmierz czy na zaciskach silnika pojawia się napięcie.
Witam Wejście STEP nie powinno "wisieć" w powietrzu. Podłącz go do masy za pomocą rezystora np. 100k. Pozdrawiam
Sprawdź czy rezystor jest podłączony do triakia. Jeśli tak jest ( i steruje bramką ) to proponuję wstawić 300 ohm i zobaczyć efekt. Naprawiałem ostatnio sterownik silnika dmuchawy do pieca CO i tam był też walnięty opornik. Miał 150 ohm.
Napisałem tak bo gdy silnik posiada stabilizację obrotów to sterownik będzie tak regulował napięciem zasilania silnika aby ten pracował na zadanych obrotach . Rezystor tu nie pomoże bo sterownik zniweluje jego wpływ , ewentualnie zakomunikuje niemożliwość osiągnięcia założonych obrotów . Jeśli masz dobrze ustawioną średnicę drutu i resztę parametrów...
W przypadku optoizolacji to chce wykorzystać ps2801-4, dokumentacja podaje, że wytrzyma do 80 V. Wybrałem pc bo mi obudowa pasowała. Parametrów silnika już nie pamiętam, ale poprzedni sterownik wykorzystywał napięcie wyprostowane z tego transformatora - napięcie zasilania wynosiło w granicach 40 V. Czy sama idea jest poprawna? Wystarczy zwiększyć rezystorki...
A jaki rezystor był wcześniej?
Pytanie czy czujnik polozenia walu jest indukcyjny czy hallotronowy. Indukcyjny daje impuls w ktorym w pierwszym etapie jest dodatni a w drugim ujemny. Obawiam sie ze ten ujemny impuls moze ci uszkodzic diode w transoptorze. EDIT: Sorki za blad, niedokladnie przeanalizowalem schemat i nie uwzglednilem diody przed transoptorem.Jak dla mnie powinno byc...
wprowadziłem następujące zmiany w układzie: - usunąłem LM2596. wemos zasilam od razu z 5v. resztę osprzętu zasilam z 3.3v z wemos - doinstalowałem brakujące 3.3v do sterownika silnika. Po zmianie poprawił się odczyt z d218b20. Teraz już nie wypadają i są cały czas dostępne. Niestety dalej są błędy: obrót silnika po wystartowaniu układu, restart układu...
Okazało się, że ta uniwersalna manetka gazu nie nadaje się do tej hulajnogi. Postanowiłem z dwóch uszkodzonych sterowników jazdy (zdjęcie) zrobić jeden sprawny. Przełożyłem z jednej „manetki” do drugiej „manetki” układ N76E003AT20, wymieniłem diodę D6 rezystor RA1 I RA2. W sterowniku silnika wymieniłem dwa tranzystory. Podczas...
Tak jak przypuszczałem, masz tam sterownik tyrystorowy. Mógłbyś sprawdzić czy ten rezystor drutowy podłączony jest w szeregu z silnikiem?
Przede wszystkim chodzi o to bym nie musiał modyfikować płytki. Miejsca też nie ma za dużo. Jeżeli chodzi o "bramkę" optotriaka wiadomo - rezystor. (cewka przekaźnika ma 12V czyli dam rezystor 1k2)
Ok dzięki za szybką odpowiedź. A jeszcze jedno. Czy jeśli dam diodę i kondensatory na wejściu zasilania i rezystor z wyjścia do plusa to czy układ będzie w stanie puścić pwm ponownie do plusa tak aby sterownik był stanie to wychwycić ? Chodzi o to ze sterownik silnika ma wejście cyfrowe podbite rezystorem do 5V. Sterownik który działał wcześniej czerpał...
ten sterownik na obudowie chłodnicy to głupi jest: tylko przekaźniki, termik i rezystor mocy. Włączaniem wentylatora steruje sterownik silnika, i to w nim jest problem. W twoim przypadku wydaje mi się że wymiana oprogramowania powinna załatwić temat... Warto się spytać w ASO, tylko jakiegoś kumatego speca trzeba znaleźć. Wymiana softu w sterowniku niestety...
Z obliczeń wyszedł mi spadek napięcia rzędu 0,3V. Kłania się prawo Ohma , przy rezystorze 470kΩ masz całkowity spadek napięcia odłożony na tym rezystorze oczywiście pomijamy spadek napięcia na silniku i złączu tranzystora a prąd w obwodzie wynosi 0,000255A ciekawe co chciałeś nim wysterować ? Podałem Ci link do podobnego tematu , czy sprawdziłeś...
Brak komunikacji ze sterownikiem silnika. Wsadzony rezystor dioda i przekaźnik. Ma to być zabezpieczenie przed nieautoryzowanym podłączeniem diagnostyki, czytaj "przed kradzieżą". Auto pewnie z Włoch, tam montowali takie wynalazki. Psu na budę, swoją drogą. Wersja druga, sterownik zielony. Zobacz czy był otwierany.
Audi A6C6 3.0tdi BMK 2005r. Problem posiadam z nawiewem klimatyzacji, nie działa. Błąd jest następujący: - brak komunikacji sterownika świeżego powietrza. Rezystor nowy, dmuchawa nowa. Bezpieczniki całe. Napięcie dochodzi do rezystora, lecz nie idzie na silnik. Gdzie szukać? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Dziękuję. Dioda po wylutowania okazała się sprawna. Po wymianie spalonych rezystorów 1 om sterownik pracuje poprawnie.
Witam do silnika krokowego musi być sterownik po podłączeniu go do zasilania zrobi 1 krok i stanie a jeśli to zrobisz na żywca to go pewnie spalisz jak już chcesz zobaczyć to zrób to przez rezystor ograniczający prąd do akceptowalnego dla silnika sterowników jest kilka od najprostszego z rezystorami w roli ograniczenia prądu i mostkiem mosfetów przez...
Nie ma żadnej pewności oczywiście. Osobiście zrobiłbym to inaczej. Przede wszystki zastosował jakiś bufor np 74HCT245, 74HCT573 na przykład. za nim dałym dopiero zabezpieczenia z diod i rezystorów i sterownik silnika. W tym układzie zasilanie jest co najmniej dziwne. +5 i -5V zamiast np tylko 5V albo +5 i +12V. Nie wiadomo jakiej mocy jest silnik. Jeżeli...
Mam pytanie, da się go sprawdzić na sucho bez podłączenia silniczków? tak , w miejsce cewek włącz diody led z rezystorem ograniczającym prąd diody , oczywiście 4 led zamiast jednego silnika myślę że masz silnik unipolarny bo tylko taki nadaje się do tego sterownika , omomierzem znajdziesz wspólny kolejność podłączenia pozostałych musisz sprawdzić doświadczalnie...
Będzie można porównać przebiegi jakie dostaje 8051. Symulator z rezystorem zamiast potencjometru "bajeruje" 8051 około 100 RPM.
Sprawdziłeś rezystory pomiarowe faz silnika?
Jeżeli odciąłeś dobry przewód PRZY WTYCZCE ECU, złącze ECU jest czyste, patrzysz w dobrym miejscu w sterowniku silnika na jego temperaturę to szukaj nowego sterownika bo ten jest uszkodzony. Dla pewności możesz jeszcze podpiąć rezystor 2kOhm do tego uciętego przewodu przy ECU i podłączyć ten rezystor do masy, zasymuluje on zimny silnik.
Info dla szukających błąd 30 w Frugal Storm to brak kumunikacji pomiędzy wyświetlaczem a sterownikiem silnika. Możliwości : 1. uszkodzone przewody 2. uszkodzone złącza przewodów 3. zalanie licznika 4. uszkodzone rezystory zabezpieczające linie TX/RX 5. Uszkodone wejście mikrokontrolera STM8 U mnie były 2 rezystory zabezpieczające w liczniku spalone.
Wstawialem ale nie ma napiecia maksymalnego. A jakis prosty uklad na wzmacniaczu operacyjnym? Dodano po 2 Temat ogarnięty. Sterowanie przez transoptor pc817 na wejscie rezystor 5k. Działa jak należy.
Witam, może nie do końca zrozumiałem, ale nie możesz podłączyć tego arduino bezpośrednio do transoptora? Lewą stronę zasilisz z arduino przez rezystory, a prawą ze sterownika od silników. Jeśli pytasz czy masz izolację to popatrz na schemat. Zielone to połączenia metaliczne i przewodzą, czerwone czasem przewodzą, białe tło między nimi nie przewodzi.
Czyli podając ręcznie sekwencję dla jednego silnika otrzymujesz odpowiednią zmianę stanu na 4 wyjściach jeżeli tak to sterownik jest dobry , sprawdź port LPT podłączając dwie diody LED z rezystorami zamiast transoptorów czyli sterowanie jednego silnika diody muszą zmieniać stan podczas sterowania programem dla danego silnika . Zwróć uwagę również na...
Przecież tam są kondensatory 10nF, nie 10uF. Wraz z rezystorami na bramki tworzą układ całkujący do opóźnionego załączenia tranzystorów. Zapobiega to jednoczesnemu włączeniu tranzystorów w półmostku.
Powodem problemów bym sam sterownik silnika. Nie ustaliłem czy opornik był oryginalnie czy nie.
Schemat pełen błędów. -4 diody LED to zły pomysł, daj lepiej jedną i obowiązkowo rezystor ograniczający prąd -fototranzystor musi być wstępnie spolaryzowany, poleganie na wewnętrznym pullupie może być zgubną drogą gdyż jego wartość będzie najprawdopodobniej za duża, daj 10K od kolektora do plusa. -przy kwarcu brakuje kondensatorów, Tiny2313 nie ma wbudowanych,...
Przecież za pomocą kilku rezystorów i kondensatora możesz zasymulować instalację silnika.
99% to spalony sterownik. po prawej stronie na słupku przy nogach pasażera jest sterownik silnika. zwykle pali sie stalak. ostatnio u kolegi upalił sie tylko rezystor. przed wymianą/wyjęciem sterownika do sprawdzenia czujnik temp.
Był jeszcze uszkodzony IRFP460C. Ja dostałem sam sterownik a wina pewnie jest po stronie silnika, który nadmiernie obciąża układ. Albo przeciążanie bieżni ma charakter mechaniczny. Dziękuję za zainteresowanie problemem.
Jak się włoży rezystor zamiast czujnika temperatury, to jakie jest wskazanie w Lexii, czyli jaką temperaturę widzi sterownik silnika.
carrot i co z tym sterownikiem?? Dodano po 2 hmm no to chyba lipa z tym moze dobiore jakies rezystor i zobacze moze odpali
Brc cewki nie lubi, podłącz do czujnika wałka, albo daj szeregowo rezystor 500 kiloomów do 1M i spróbuj z wału, Oplom pomagało.Faktycznie te sterowniki w 1,6 nie lubiały nic pod czujnikiem wału. Czasem nawet na zgaszonym silniku dawało to fałszywy sygnał i włączał się losowo przekaźnik pompy paliwa. Jak podłączysz pod wałek, trzeba zmienić źródło sygnału...
Gdy tylko się popatrzyłem na połączenie rezystorów i kondensatorów dalej odechciało mi się sprawdzać. Dlaczego masz na schemacie pozwierane obie końcówki rezystorów i kondenstorów?
sterowniku unitronics napiecia sterowniku wykrzyknik sterowniku
kupić pralkę miele wgranie firmware nawigacji dawka paliwa webasto
legendford schemat najlepsza zmywarka
Sinclair AMC-14P – instrukcja serwisowa, Service Manual, schematy, kody błędów, R290 Nokia 3310 Szwecja – kod #pw do zdjęcia SIM-lock, IMEI, operator, limity prób