Znalazłem w sieci taką fotkę, może być że pomoże ona w prawidłowej lokalizacji? Pochodzi z dyskusji na temat tego rezystora: https://obrazki.elektroda.pl/4557862600_...
Witam.Ten rezystor może być rzędu kilku omów i dużej mocy,ja bym spróbował zewrzeć na krótko i świece grzać krócej
Taki rezystor był w mercedesie W115, coś takiego [url=https://www.google.com/search?q=mer...
Minimalne napięcie z LM317 to 1,25V W tym przypadku R2=0. Problemem może być moc wydzielana na stabilizatorze - 11V*I - na pewno LM będzie się grzał duuużo bardziej niż świeca ;)
Zmierz napięcie na świecy podczas załączenia. Jeżeli pojawi się na niej pełne napięcie akumulatora, to sprawna grzać musi. Cudów nie ma, to rezystor.
ja wykożystuje rezystor szeregowy od starszych modeli D1LC 24 v gdzie zakładano świece 12v jest to taki element podobny do świecy żarowej tylko bez gwintu do wbijania oporność tego rezystora to 1,00 ohm
Jeżeli chodzi o spadek 0,7V to najprościej wyjdzie wstawić jedną zwykłą prostowniczą diodę krzemową. Spadek napiecia na takiej diodzie w kierunku przewodzenia wynosi właśnie 0,7V (w przeciwienstwie do diod schottkiego - spadek 0,2V). Tanio i nic się nie będzie specjalnie grzało. Diody mozna łączyć oczywiście szeregowo w celu uzyskania większego spadku.
Ja miałem podobny problem. Trzeba oszukać sterownik, jak masz problem z uruchomieniem poszukaj wtyczkę temperatury silnika i wypnij ją, pojawij się kontrolka świec - uruchom silnik. Jeżeli niema problemu, przetnij przewód czerwony wychodzący z kostki czujnika tem. silnika i wlutuj rezystor 300Ω. powodzenia.
Rezystor (opornik) świecy żarowej. Wpisz w Google, a sam zobaczysz jak wygląda przekaźnik, a jak rezystor w tym ciągniku.
Witam. Jeżeli dobrze pamiętam to: G - świeca płomieniowa W1, W2 - rezystor ("spirala z drutu") T - zaworek paliwa K - kontrolka świecy żarowej Pozdrawiam
Nie masz tam elektronicznego pedalu przyspieszenia ? Tak mialem w VW, identycznie z Twoimi objawami. Sprawdz ten rezystor na pedale gazu
Zwykle jest problem z rezystorem w pobliżu mosfeta świecy. Chyba największy rezystor smd w sterowniku.
rezystorek to opornik
Jeżeli jest tylko jedna świeca żarowa to stosuje się taką na napięcie 11V. Jeżeli w silniku są 4-8 cylindrów i po jednej świecy na cylinder to stosuje się połączenia szeregowe świec, oporu kontrolnego i rezystora dopasowującego do napięcia instalacji. Jeszcze inaczej jeśli stosowane są świece żarowe-płomieniowe. Wtedy świeca z reguły jest 6V z rezystorem...
Czas grzania świec żarowych jest uzależniony od temp. silnika, którą sterownik bierze z czujnkia temp. Trzeba odłaczyć ten sterownik od czujnika i wstawić odpowiedni rezystor.
Witam, posiadam w golfie 4 lampy led i odkąd są założone, migają na desce świece żarowe. Rezystory w lampach są zamontowane, ale wgl sie nie grzeją. Czy jest opcja że są uszkodzone i dlatego nawet nie robią się ciepłe?
https://obrazki.elektroda.pl/7063070800_... Pomoże mi ktoś zidentyfikować ten spalony rezystor?
z tego co wiem jest jeden przekaźnik koło bezpieczników który decyduje kiedy i na ile włączyc świeczki. tego drugiego nie widziałem ale musi on byc wiekszej mocy. a ta blaszka to nie czasem bezpiecznik?
Nie badałem tego nigdy , podłącz na próbę do +/- przez rezystor , a najlepiej oscyloskop i do sterownika .
Od czego zacząć sprawdzanie bo świec nie chciałbym wykręcać na początek bo jak wiadomo czasem można urwać i problem:( pytanie czy nie zawsze prąd dochodzi? czy świece całkiem rozwalone) . Od sprawdzenia omomierzem jaką ma rezystancję. Przecież taka świeca żarowa to rezystor i nic więcej, tym bardziej że jest ich cztery i można porównać między sobą....
To tak ma być, pomierz ten rezystor.
Wszystko masz na schematach. Jesli nie masz oryginalnego "sterownika" to najlepiej zrobić go tak jak był w oryginale. Potrzeba do tego 4 elementy: 1. przełącznik do trybu pracy. 3 pozycyjny, dwusekcyjny. 2. przełącznik szybkości dmuchawy. 2 pozycyjny, jednosekcyjny 3. Przycisk dodatkowego włączenia swiecy żarowej. Chwilowy jednosekcyjny 4. kontrolka...
Schemat w tym przypadku (S-266) to słowo na wyrost. 1. Zasilanie na silnik. 2. Zasilanie na sprzęgło pompy paliwowej. 3. Zasilanie świecy żarowej (przez rezystor). Wszystko sterowane ręcznie przełącznikami. Długość grzania świecy jak i studzenie komory spalania nagrzewnicy zależy od operatora nagrzewnicy. W Starze ogrzewany jest kocioł z płynem oraz...
Przekaźnik pstryka, a prąd podaje? Najlepiej sprawdzić to jakimś miernikiem z obciążeniem, np. takim z żarówką albo innym rezystorem. Jeżeli np. żarówka się zaświeci, to gdzieś na przewodach dalej będzie problem albo w samych świecach. A jeżeli tzw. probówka nie zabłyśnie, to trzeba się cofać pokolenia przez przekaźnik, bezpiecznik, stacyjkę i wszystkie...
Cześć, Jeżeli dmuchawa powietrza włącza się od razu na duże obroty, to z doświadczenia wydaje mi się że sterownik "nie widzi" świecy żarowej. Na chwilę obecną nie dysponuję schematem tego urządzenia, ale jeśli jest dobra świeca żarowa, sprawdź po przewodach czy łączy się z modułem, ( może być po drodze przekaźnik-z ogranicznikiem prądu, lub dodatkowy...
Albo jak nie którzy wstawiają rezystor;)
Nie znam tej instalacji. Czy w szereg ze świecami jest włączony rezystor w kabinie ( widać rozgrzewającą się spiralę) i włącznik rozrusznika jest dwustopniowy?
Przez rezystor ograniczający prąd do tego układ omijający przy pracy rozrusznika.
A gdzie ów rezystor morze być wlutowany ?
Spróbował bym to zrobić na transformatorze lub prostowniku.Ramka z drutu wolframowego np.1mm zasilana przez rezystor nastawczy.Powyższy pomysł wykorzystywałem do cięcia styropianu.Drut oporowy wykorzystywany w przeszłości do nawijania świec żarowych a opornica np. z ogrzewania Siroko.
Najlepiej użyć komparatora (układ porównujący 2 napięcia), i na jedno wejście podać napięcie mierzone na świecy, a na drugie wejście napięcie na boczniku mierzącym prąd. https://obrazki.elektroda.pl/9101463300_... Bocznik pod świecą żarową musi być bardzo mały, czułość (próg zadziałania) ustawiasz dzielnikiem napięcia na rezystorach....
Cytat z opisu działania w "Modernizacji 1": <Zmodernizowany układ można bez przeszkód stosować do silników wysokoprężnych. W przypadku tych silników dochodzi dodatkowy problem ze świecami żarowymi. Rozruchu silnika wysokoprężnego można dokonać na 2 sposoby. Pierwszy sposób: nacisnąć przycisk, zostanie włączony sterownik silnika i świece żarowe, następnie...
Podłącz diodę led z szeregowym rezystorem pomiędzy +12V a wyjście sterownika, podaj mu zasilanie 12V, spróbuj podać impuls +12V na wejście rozruch, zobaczysz jak się zachowuje Wydaje mi się, albo na zdjęciu jest taki cień, ale widzę zimne luty na 1 i środkowej nóżce scalaka
Tam jest taka grzałka - rezystor. Nie ma normalnych świec żarowych. Opierałem się na używanych częściach (bo do tego silnika nie tak łatwo znaleźć zamienniki), ale już kilka razy wtopiłem i wolę poszukać, popytać i podpasować coś nowego, ale z innego auta. Nawet jeśli wiąże się to z nakładem pracy i straconym czasem ;) OK, jest w necie Bosch 60A 12V....
Koledzy jak w temacie potrzebny schemat świec żarowych i czujnika temperatury . Trafił do mnie taki t4 po przejściach i teraz trzeba to naprawić . Po włączeniu zapłonu brak kontrolki świec żarowych i nie działa wskaznik temperatury . Podstawiałem mu rezystory o różnej wartości od 50 do 300 ohm i nadal wskaznik milczy . Zastanawiam się czy czasem licznik...
załurzmy że przekaźnik śiwiec żarowych pracuje prawidłowo , to sprawdziłbym jak zachowuje się rezystor NTC w różnych przedziałach temperatur bo wszystko wskazuje że jest uszkodzony
No można grzanie świec żarowych troche zmienić. A co świece maja do tego
Sorry, mowa jest o żółto-czerwonym przewodzie idącym do pinu 11 K25. Z tego co pamiętam jest on oznaczony jako ST na module. Teraz po włączeniu stacyjki masz tam 12V. Jak zewrzesz do masy wymusisz włączenie świeczek oszukując sterowanie z ECU. Dla bezpieczeństwa można to zrobić przez mały rezystor. Nie proponuję Ci takiego sztukatorstwa ale można w...
Mierzysz miernikiem o dużej rezystancji wewnętrznej z odłączonymi świecami czyli nie obciążasz w ogóle obwodu. Wystarczy że w środku ,w module te wyjścia będą połączone z plusem przez rezystory rzędu kiloomów albo przez jakieś półprzewodniki i już miernik pokaże napięcie. Po podłączeniu świec powinien pokazać zero napięcia.
Nie ma nurnikowych, mój błąd. Kines, może to głupie, ale spisz numery ze sterownika świec i zapodaj je w google. Chodzi mi o to, że może być założony z 2,4 JTD, a ta grzeje pięcioma świecami. Numery sterownika świec żarowych: 0 281 003 008 Link skąd kupiłem: http://www.instalacje.intercars.com.pl/?...
Ten "rezystor balastowy" (co za durna i niewłaściwa nazwa) to jest to.
albo dolacz rezystor np 1,5k co da w przyblizeniu 18 sekund a bez bedzie okolo 30sek elekt:) a jaki trzeba by doloczyc rezystor by wyszlo jakies 5-7 sekund ??
świece żarowe też powinny się dobrze spisać
Problem okazało się być samo ECU. Problem ustąpił po wycięciu rezystora podłączonego równolegle do cewki przekaźnika załączania świec żarowych. Swoją drogą pojęcia nie mam dlaczego akurat to pomogło - być może ECU ma drobne uszkodzenia portów i przy zbyt niskiej rezystancji obciążenia nie chciało działać.
to jest mercedes kaczka 207 jest on z roku'79 i uklad świec żarowych szeregowy a ja do niego poszukuje tego rezystora o podanych wyzej numerach
Zastanawiam się nad podłączeniem kontrolki (np. świec żarowych) według załączonego schematu. Czy potrzebne są te rezystory? Jakie funkcje one pełnią? - jeden pewnie po to, żeby dioda led nie spaliła się na 12v, a ten podłączony równolegle do diody LED? A dioda przed rezystorem? https://obrazki.elektroda.pl/6347876800_...
Jeżeli silnik nie uruchamia się po nagrzaniu to jedną z przyczyn może być zużycie silnika- za niskie ciśnienie sprężania lub uszkodzenie pompy wtryskowej (niskie ciśnienie wtrysku). Jedynym wyjściem jest kontrola warsztatowa tych dwóch parametrów. Jeżeli natomiast silnik po nagrzaniu uruchamia się trudniej (rozrusznik musi kręcić dłużej), to rozruch...
Ja chciałbym dodać, że w zależności od silnika były różne układy podgrzewania wstępnego. Jedne modele posiadały tzw. przekaźniki 'szybkie', w których grzanie świec trwało ok. 8sek po włączeniu oraz opcja przekaźnika ze sterownikiem. Sterownik wyglądajacy jak przekaźnik znajduje się w listwie przekaźników i bezpieczników, natomiast przekaźnik główny...
Raczej bym wykluczył zwarcie świecy przy rozgrzewaniu - podczas podłączania i grzania "ręcznego" napięcie spadało do min 11.5V na akumulatorze, który był raczej już nieco rozładowany.. Mam taki pomysł mały.. Może podłączę do każdej świecy równolegle jakiś zwykły rezystorek 2 Ohmy do każdej ze świec - to obniży widzialną rezystancję dla układu pomiarowego...
Budujesz instalację elektryczną po swojemu? Świeca w kolektorze ssącym SM150A ma obniżone napięcie znamionowe do 8.5 lub 9.5 V (dane ze świecy). Nie chce mi się szukać po książkach jaki dokładnie prąd i moc pobiera. Tak jak w większości tego typu dawnych rozwiązań, na pierwszej pozycji stacyjki świeca jest zasilana przez rezystor. Na drugiej pozycji...
Corsa ma tzw "szybkie świece" , zasilane bezpośrednio z akumulatora. Stare mercedesy miały świece zasilane przez rezystor dużej mocy, czyli miały 6v. Sprawdź jakie masz świece i czy któraś nie jest spalona.
Będzie grzać do czasu aż silnik nie uzyska okolo 68 st cels, trzeba sprawdzić czy po przekroczeniu tej temp. grzeje dalej. Ps-świece żarowe wytrzymują ciągłe zasilanie ich prądem. Bo są to rezystory PTC, prąd płynący przez nie spada w miarę wzrostu temperatury, stabilizując się w momencie osiągnięcia przez świece temperatury roboczej. Najprawdopodobniej...
Panowie mój sposób.Opel kadet 1.7d 3 świece żarowe wkręcone w aluminium przez tekstolit do obudowy,świece że sztotu za 20 pln grzeją sie ale działa. pozdro.
Albo se kupi opornice dekadową, wiadro rezystorów,albo mapa do naprawy/ kontroli. Bo wychodzi na to że system jest sprawny tylko nikt nie wie przy jakich wartościach ECM "podejmie decyzję"
Diesel? Nie mniej jednak po zlutowaniu okazuje się, że po odpaleniu samochodu przez jakiś czas nie ma ładowania, wystarczy lekko dodać gazu by napięcie skoczyło do napięcia nominalnego ładowania, jednak po odpuszczeniu na wolne obroty spada do napięcia spoczynkowego akumulatora (że tak to określę). Pewnie świece żarowe wtedy grzeją.
To to ja wiem tylko jak to naprawić temp jest mierzona dość prymitywnie przez procesor podejrzewam jeden rezystor tylko nie wiem jaka powinien mieć wartość.
Witam w przekazniku wlutowalem rezystor ograniczajacy prad do ukladu regulacyjnego i jak narazie dziala. pozdr
Witam. Jestem w trakcie przygotowań do testów tego rozwiązania. Jak zaznaczył kolega robokop napięcie będzie zbyt duże. Więc postanowiłem zrobić odczep na 17 woltach i z tego odczepu pobierać napięcie na prostownik pilotujący. Co do rezystora mam praktycznie nieograniczony dostęp do drutu oporowego z którego wykonywane są świece żarowe o parametrach...
Pobór prądu świecy żarowej do 10-15A... Tak wyczytałem w necie. Po kilku godzinach A gdyby zastosować triaka lub jakiegoś FETa? Świeca zasilana jest przez jakiś duży rezystor drutowy.(dużej mocy)
Na dobrą sprawę, możesz pozbyć się tego przekaźnika balastowego ale... nie masz wtedy kontroli nad grzaniem świec, świece będą pracowały przy nieco wyższym napięciu, więc będą grzały się szybciej. Trzeba by eksperymentować. Jak już tak bardzo chcesz, to pozostaje przerobienie przekaźnika grzania świec z W124. Tylko tego też za darmo nie dostaniesz....
Nie ten przekaźnik nie zmniejsza napięcia. Elementem powodującym zmniejszenie napięcia jest rezystor w formie spirali podłączony szeregowo z świecą. Na świecy powinno pojawiać napięcie ok. 6V.
Tutaj jest w zasadzie identyczny przypadek. Tylko że u Ciebie zamiast potencjometru trzeba wlutować 2 rezystory. Współczynnik wypełnienia oczywiście na 25%. Pomysł z wyprowadzeniem "środka" akumulatorów jest jeszcze łatwiejszy w realizacji.
Chodzi o podgrzanie chwilowe. Na takiej zasadzie jak działają świece żarowe np. Chyba jednak żarówka h3 mi pozostaje, nie wiedziałem że dobór rezystora to taki problem.
Faktycznie, pomyliłem sie na rysunku, używam do pwm silników nóżki 15 i 16. 17 jest też podłączona na bramkę kolejnego mosfeta przez rezystor i on włącza mi świece żarową. Tam już nie mam pwm. Ale ze specyfikacji wynika, że na 17 też można użyc pwm, wiec to chyba nie powinno być problemem. Co ciekawe nie zawsze tak jest. zdarza się czasami, że pół minuty...
Witam mam takie pytanie (ponieważ jutro będę się mierzył z usterką ogrzewania świec), która niby występowała już od tamtej zimy i teraz facet chciałby przed zimą 2011/2012 ogarnąć temat, żeby nie było problemów z odpalaniem. Przechodząc do sedna, niby świeczki wszystkie wymieniane były w tamtym roku i nie dało to efektu. Więc świece żarowe nowe. Samochód...
Świece wszystkie (tak wszystkie) były padnięte. Każdą po 2 razy podłączałem na krótko do akumulatora - żadna nie dała znaku życia. Auto dość długo stało. Sterownik był "regenerowany" - jakiś elektronik zmieniał bodajże jakiś rezystor, tranzystor czy jakoś tak :)
jak się uprzesz, to dwustykowy przekaźnik , spory kondensator,jakaś dioda, rezystorek, i gotowe. Hasło klucz - multiwibrator monostabilny.
Wreszcie podłączyłem 86-plus ze stacyjki,85-masa,30-87 obwód świec,l-lampka,50-sygnał z rozrusznika(nie podłączałem),t-czujnik temp.(można zastosować rezystor ok.3kom,zmniejszając rezystancję skraca się czas grzania,ale wtedy nie będzie informacji o temp.silnika).Dziękuję za pomoc,pozdrawiam.
Tak jest, nie ma iskry i nie jest używany w dieslach. Chyba, że w jakichś specjalnych rozwiązaniach. Można go sobie podłączyć pod jakieś urządzenie mające pracować tylko przy rozruchu a nie mieć połączenia z innymi urządzeniami. Ależ jest używany omija rezystor świecy płomieniowej i/ lub łączy zaworek elektromagnetyczny podający paliwo na ta świecę....
która potrzebuje 1,5v (i bodajże 3A) jako rezystor oznaczony 0,2/10W mam zamiar użyć Link na schemacie nie ma ilości W, jaką ma mieć opornik . W szkole uczyli, a Wikipedia przypomni jak brzmi prawo_Joule'a dla prądu elektrycznego. Ale zapytałbym jaki masz amperomierz bo ten rezystor jest dla niego bocznikiem...
W takim razie prosiłbym o instrukcję jak najlepiej to zrobić i jaki rezystor użyć. I jak to zrobić z tym mikro przekaźnikiem by odczyty po uruchomieniu był prawidłowy. Z góry dziękuje.
Myślę że 500 om do 2kom wpięte szeregowo z czujnikiem załatwi sprawę. Po odpaleniu możesz rezystor mostkować żeby sterownik widział poprawną temperaturę i nie generował błędów. A w ogóle są takie automaciki do kupienia za parę dych, wpina się je w obwód czujnika, tylko po co za rezystor, przekaźnik, tranzystor i parę przewodów dawać równowartość dobrej...
Posprawdzałem świece, wszystkie są OK. W elektronice przekaźnika jest scalak o symbolu JWT GKS2 E14201B. Zna ktoś może ten układ (pdfu nie mogę się doszukać w sieci). Głównie chodzi mi o piny na których jest zasilanie. Sprawdziłem, że +12V idzie przez diodę na pin 2, natomiast nie mam masy na tym układzie. Może jest jakoś przez rezystor, ale na który...
myślę jak to sprawdzić bez rozbierania - jak wykręcę świece żarową z pierwszego wsadzę tam cos cienkiego żeby wymacać czy tłok dochodzi do góry - do przewodu impulsów z pompy przez rezystor dam led do masy -będę kręcił wałem kluczem i obserwował kiedy led mrugnie ? i gdzie znajduje się tłok czy to ma sens ?
Podobny pomysł był stosowany w "Starch 66". Pod misą oleju była komora z wprowadzeniem na tak zwaną "lutlampę", która podgrzewała misę z olejem. Rozruch silnika był o wiele łatwiejszy. Szkoda zdrowia. Teraz mamy świece płomieniowe, które podgrzewają powietrze i świece żarowe. Jeszcze jedno, teraz mamy inne oleje. Przepraszam za krytykę.
Jestem 2 dni po naprawie rozrusznika.Wymienione 3 szt tulejek.Wewnętrzne oczyszczenie bardzo był brudny w środku.Rewelacyjnie teraz odpala taki lekki gwizd słychać przy rozruchu.Wystarczy moment i pali.Na gorącym i lekko przestygniętym też od razu.Jednak z opinią - czy na gorącym silniku w upalne dni będzie palić- muszę się wstrzymać.Puki co rewelacja.koszt...
Mam webasto z jakiegoś samochodu (nie wiem jakiego) podobno miało być na ropę ale teraz nie jestem pewien czy napewno. Webasto skład się z silnika (dmuchawy) dwubiegowego, pompki paliwoewj która jest napędzana bezpośrednio z wału silnika (jest zamontowana na nim) oraz świecy żarowej całość jest na 12V oprócz świecy która jest na 6V (17A) ale jest podłączona...
Skąd wiesz czy świece nie grzeja jak to sprawdzałeś? Według kontrolki nie ma się co sugerować może mignąć na 1 sek. a świece będą grzały 10 sek. Jutro z rana jak samochód będzie maksymalnie zimny zdejmij kapturek od którejś świecy i sprawdź. Apropo świec wiesz, że czas grzania świec lub zupełny ich brak można poprawić w sumie według własnego widzimisię...
Hej, mogę napisać jak to jest w mazdzie rozwiązane :najpierw przez pierwszy stycznik pełny prąd potem -czasówka i czujnik temperatury powoduje zał. drugiegi stycznika przez rezystor mocy, sterownik jest zamontowany w konsoli srodkowei zaraz za[przed dzwignia biegów], wszystkie świece szeregowo. Aha-mazda 323 1,7D. Powodzenia.
Kontrolka od świecy żarowej w ogóle się nie zapala po przekręceniu zapłonu, nawet jak było grubo poniżej -10, napewno żaróweczka jest dobra bo sprawdzałem, a tego rezystora będę musiła poszukać, co do przekaźnika to na płytce z przekaźnikami zgadza się jest jeden czy dwa w czarnej obudowie ale jeszcze nie myślałem o ich rozbiórce.
http://obrazki.elektroda.pl/6446327700_1... Takie są wartości oporu czujnika dla określonych temperatur cieczy. Może Kolega sprawdzić czujniki nawet w garnku z wodą i termometrem - czy zachowują parametry; a drugą drogą jest kupno rezystora (potencjometru "głosu" do radyjka) o wartości do 10kΩ i wpięcie go we wtyk zdjęty z czujnika...
W wyżej wymienionych modelach dogrzewanie działa jak dla mnie za długo, bo trzy minuty. Układ który proponuję wyłącza świece po około dwudziestu sekundach. Fabryczny mouduł sterujący świecami w Corsie B znajduje się w prawym przednim słupku. W celu udoskonalenia samochodu należy przeciąć kabelki biało-niebieskie. Są dwa i muszą być ze sobą razem połączone....
Rozumiem, tyle, że po ściągnięciu przewodu z czujnika dalej nie grzał świec, no chyba, że np. przy zwarciu przewodu do masy, ale nie sprawdzałem. Mówimy oczywiście o czujniku temperatury na termostacie tak?. Tyle, że w tym miejscu jakbym podstawił rezystor, to wskazanie temperatury byłoby zafałszowane. Myślę, że najlepiej byłoby zrobić w jajo sam sterownik...
Miałem kiedyś identyczny problem z VW Jettą 1,6 TD. Ponieważ grzanie świec żarowych rozpoczyna się po obniżeniu temperatury silnika do ok. 70° C, to w przedziale od 90 do 70° C rozrusznik musi więcej razy obrócić wałem silnika, żeby uzyskać temperaturę zapłonu ON (komora wirowa w głowicy). Rozwiązałem problem w prosty sposób. Przesunąłem granicę zadziałania...
VP44 to typ pompy wtryskowej produkowanej przez BOSHa. Sterownik o którym jest mowa umieszczony jest na pompie wtryskowej (typ PSG5) - całość to pompa VP44. Jaka jest temperatura widziana przez sterownik ECU. Podepnij rezystor zastępczy zamiast czujnika temperatury i zjedź rezystancją poniżej 0 stopni celcjusza. Jeżeli świece nie będą dalej grzać to...
Swiece w Galancie grzeją 7 sekund,są w tym czasie zasilane pełnym napieciem akumulatora.Po tym czasie są zasilane napieciem 7V które jest uzyskiwane za pomocą rezystora (duża pucha aluminiowa na przegrodzie czołowej) do czasu osiagniecia przez silnik temp około 60 st. Ma to na celu dogrzanie komory wstepnej.
http://obrazki.elektroda.pl/2991379900_1... Witam, przedstawiam zbudowane na prośbę zaprzyjaźnionego modelarza urządzenie do uruchamiania spalinowych silniczków modelarskich. W założeniu urządzenie miało być przenośne, aby przy zatankowaniu i ponownym uruchomieniu modelu nie nosić całej skrzynki modelarskiej. Miała być możliwość jednoczesnego...
Witam.Potrzebuję schemat lub dokładne zdjęcie elektroniki przekaźnika HUCO 132085.01.Brakuje mi w nim kilku elementów, niestety bez schematu nie mogę wydedukować które to.Dokładnie to widać że ktoś majstrował w nim i brakuje 4 rezystorów SMD. Pozdrawiam.
No więc tak panowie. Będę celował w 125A tj. jak dobrze przeliczyłem aż 1500W. Na rezystorach napewno by to fajnie działało ale koszt trzech to prawie 100zł. Skala moich potrzeb też nie jest taka aby odrazu zaopatrywać się w profesjonalny tester. Bardziej skłaniam się ku czemuś "Home Made". Zaplecze warsztatowe mam więc nic nie stoi na przeszkodzie...
andrzej łukasiewicz masz szwabskiego oplowskiego psa mniemam skoro 2.0 16v i 136KM. Ja mam również dokadnie takiego samego Opel Vectra B 2.0 16V 136KM. Ja mam sekwencję i jak już mówiłem 3-4km muszę zrobić ażeby się przełączył. Ojciec ma na zwykłym więc doda gazu i przeskakuje (więc ten samochód przemilczę), i kolega ma też opla tylko 1.8 (identyczny...
No i tak - i nie, wszystko właściwie zależy od wypłacalności (czy tam zasobności) klienta. Rezystorami to się podpierało jeszcze Golfy 2, gdy nie było - tak jak dziś - serwisówek. O tym jest tu w poście numer 11. No ale faktycznie, nie jest to technologia fabryczna. Pozdrowienia! :please:
Witam mam taki problem z mazdom 323 1,7 d :cry: Gdy świece podłączone na krótko grzeją (po wykręceniu i podłączeniu pod akumulator w kilka sekund są czerwone) więc wina musi leżeć w elektryce. Po przekręceniu kluczyka słychać natychmiastowe rozłączenie stycznika znajdującego się pod maskom silnika. A układ który znajduje się na środku konsoli za lewarkiem...
Przykro mi, ale się mylisz. Jedna świeca żarowa ma 20A. To w moim aucie idze 120A na same świece. Na rozrusznik idzie znacznie wiecej dlatego ma taki gruby przewód i to bez bezpiecznika. No chyba ze chciales napisać 500A bo tyle mają zazwyczaj akumulatory prądu rozruchowego.
ja proponuję zwykłe rezystory (wartość i moc dobrać samemu ) przymocować do parownika i zastosować izolacię termiczną . ja palę zawsze na gazie i czekam minutkę lub dwie jak ktoś wcześniej wspomniał i jest OK. pozdrawiam
Możesz przecież grzać je wszystkie przez rezystor drutowy. Co da ci spadek napięcia. Do tego czujnik temperatury płynu. Czy raczej czujnik bimetaliczny. https://goo.gl/images/oxm06h Tyle że na temperaturę 30-35. Dołożone do bloku.
Trzeba rozrónić dwie kwestie: w Voyagerach sa dwa typy alarmów. Inny na rynek europejski (Rockwell) i inny na rynek amerykański. 1) europejski Rockwell bedzie tylko w autach markowanych jako Chrysler Voyager (nie Dodge, Plymouth czy Chrysler Town&Country) i taki samochód bedzie miał kwadratowy pilot rozbrajający alarm. W tym rozwiązaniu słabym ogniwem...
Miganie lampki od świec świadczy o uszkodzeniu przekaźnika (sterownika) lub obwodów wyjściowych. W tym golfie 80 konnym oznaczenie silnika SB, w skład obwodu podgrzewania wstępnego wchodzi sterownik świec (wyglądający jak przekaźnik znajdujący się w listwie bezpieczników i przekaźników- górny rząd) oraz przekaźnik znajdujący się w komorze silnika na...
Jeżeli temp jest poniżej 0 albo chociaż tak żeby się załączyły świece żarowe to silniczek zapala od strzała bez nadmiernego dymienia. Jeśli silnik odpala przy minusowych temperaturach, to pompa nie kwalifikuje się jeszcze do regeneracji. Skoro przy grzaniu świec zapala bez problemu, to wystarczy zbocznikować ten czujnik odpowiednio dobranym rezystorem...
Witam! Webast Thermo Top z/c z Omegi r99 benzyna. Nie działało, po diagnozie TT wyszło za niskie napięcie zasilania. I tu jest dziwne wskazanie. Pokazuje napięcie zasilania 0,07 lub 0,14v albo 0V. Sterownik niby działa, bo mogę wymusić test pompki, wentylatra, nawiewu, pompy paliwa. Nie pokazuje błędu świecy, sprawdziłem, grzeje na krótko. Podłączałem...
Źle mnie rozumiesz chodzi dokładnie o podgrzewacz do gazu. Po przekręceniu zapłonu włączy się atmega i ona włączy świecę żarową która będzie grać wodę przed reduktorem. Ja cię dobrze rozumiem, to ty zdaje się nie rozumiesz jak działa tyrystor czy triak w obwodzie prądu stałego - przerwanie zasilania bramki (zgaszenie LED optotriaka) nie spowoduje przejścia...
świeca żarowy świeca żarowy aster kontrolka świeca żarowy świeca żarowy rezystor świeca
zepsuty klimy licznik civic keeway gaśnie
obudowa wzmacniacza easun instrukcja
Bezpieczniki lusterek w Peugeot 3008: lokalizacja i diagnostyka Volvo FH13 – lokalizacja czujnika położenia wału i ciśnienia skrzyni korbowej D13