Przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (czyli w lewo).
Rolka jest do kupienia na portalu aukcyjnym, numer aukcji: 6746507566 Pozdrawiam
Witam mam problem z paskiem wieloklinowym mianowicie znajduje się tam dodatkowa rolka napinacza i 2 razy mi już pękła śruba. Czy ktoś zna przyczynę i czy jest ta rolka tam potrzebna? Będę wdzięczny za każda informacje.
Witam, skoro odpadł napinacz to są dwie możliwości albo niedokrecony bo rolka kręci się w lewo i odkręcił sie pod wpływem kierunku siły jakie tam działały ale najpewniej dokręcony za mocno i naderwali śrubę a eksploatacja zrobiła resztę, lub zablokowało rolke i też mogła to być przyczyna, a rolki dał nowe ?, ale wygląda to na winę mechanika, niestety...
Wybierz sobie. Jeśli masz rolkę mimośrodową i napinacz, dokonujesz napięcia wstępnego mimośrodem, dokręcasz śrubę, następnie wyciągasz zabezpieczenie z napinacza które zwalnia go i napina pasek.
Dokładnie chodzi o tą rolkę u góry. Nad napinaczem. Nad osią wału z alternatorem. Bliżej koła pompy wspomagania. Tylko z tego co widzę to chyba też jest napinacz. Proszę o potwierdzenie.
wymieniłes kompletne napinacze czy tylko rolki??
Po wymianie samego paska rozrządu tym razem po dzień dzisiejszy problem nie powrócił. Być może więc była to wina samego paska rorządu popiskującego na rolce napinacza (nadruk na pasku?). Dostałem też informację o podobnym problemie, którego powodem była plastikowa obudowa rozrządu ocierająca się o pasek, więc to też warto sprawdzić w tym wypadku.
Pasek naciągnąłem blokując najpierw kołkiem metalowym napinacz dynamiczny, następnie naciągając rolką z mimośrodem aż do zluzowania kołka z napinacza dynamicznego. Napinacz dynamiczny drga w czasie pracy silnika, zmieniałem go, w poprzednim sprężyna (tłumik drgań) miała wyrobione gniazda. Alternator, a także inne elementy sprawdzałem pod kątem luzów...
Napinacz był zablokowany kołkiem i tak właśnie zrobiłem.Wiec wydaje sie dobrze napięty a jak rolkę popuszczę stukotanie ustaje.
kris ale te 5 mm, może troszkę więcej, bo na oko. nie ma możliwości naciągnąć na blokadę. Nawet złożyłem górę przy zablokowanych wałkach i dół bez blokady, próbowałem naciągnąć na blokadę bo akurat obrót trzeba zrobić w prawo, to za pomocą przedłużki przy bardzo dużej sile nie idzie tego naciągnąć Dlatego tak jak napisałem, pasek jest nieco krótszy...
Witam Ponieważ nie znalazłem odpwiedzi w moim problemie może ktoś pomoże. Problem ( a może tak ma być ) jest z drgającymi napinaczami paska PK. Wymieniłem pasek , wymieniłem rolkę napinającą górną , a następnie dolną. Obecnie obie rolki drgają ( dodam film na YT ). Wiem że problemy bywają ze sprzęgłem alternatora ale mój ma alternator do start-stopu...
W tych silnikach jest tłumik drgań - w rolce napinacza paska alternatora, lub w kole pasowym alternatora. (podaj VIN - może być na PW - sprawdzę i odpowiem) Gdy jest zużyty, to daje właśnie poważne drgania na cały silnik.
Piszczy pasek bo jest słabo naciągnięty napinaczem i jest to jedna z częstszych przypadłości w technicznym rozwiązaniu tego typu. Jeśli jest napinacz automatyczny to się wyrabia i zmienia się jego (rolki) położenie względem paska i trzeba próbować korygować lub wymienić. Jeśli jest napinacz manualny to należy odpowiednio naciągnąć. A napięcie paska...
Nie ma rozwiązania bo nie ma rozwiązania. Taka recepta na naciąg nie jest podyktowana tym żeby nie przeciążyć kół ,łożysk czy samego pasa poprzez siłę wynikającą z samego naprężenia. Robi się to po to żeby nie miał częstotliwości rezonansowej która temu układowi służyć nie będzie. To trzeba zrobić dobrze i zwrócić uwagę na wszystkie elementy a nie tylko...
Jeszcze słyszałem że jak silnik jest zimny i po odpaleniu gdy są przedmuchy to odkręcamy korek od płynu i powinno bombelkować. To chyba o tym kolega helmud7543 pisał. No chyba że przedmuch występuje przy większych obrotach . U mnie nic nie bombelkowało. Nawet po 10 min. Mimo wszystko mam wielką nadzieję że sprawa nie bedzie mocno kosztowna. Miesiąc...
Stwierdziłem że taki odgłos wydobywa się z paska klinowego, ale szczerze powiedziawszy nie wiem co jest tego przyczyną. Rolki i napinacz był wymieniany na końcu stycznia, pasek jest dobrze naciągnięty. Ma ktoś jakiś pomysł? Pozdro!
Nie ma co się śmiać - jestem świeżo po takiej samej awarii w 1.6 HDI (slinik zgasł na autostradzie podczas jazdy i nie chciał ponownie odpalić, a po podniesieniu maski widoczny był uszkodzony pasek klinowy). Wszyscy wszędzie pisali, że rozrząd do wymiany, więc holując auto do mechanika byłem załamany, a okazało się, że postrzępiony pasek klinowy spowodował...
Mam 1.9 TD. Napinacz górny wymieniałem razem z paskiem, napinaczem jest tam amortyzator ze sprężyna i on jest nowy. Dodano po 1 Mam 1.9 TD. Napinacz górny wymieniałem razem z paskiem, napinaczem jest tam amortyzator ze sprężyna i on jest nowy. Dodano po 2 httpxxx.pl/kolo-pasowe-citroen-xsara-1-9... czy to jest to koło...
Ułożenie paska w tym silniku bez klimatyzacji http://obrazki.elektroda.pl/5663101400_1... Dodano po 13 z klimatyzacją http://obrazki.elektroda.pl/3974728900_1... Dodano po 5 Z tego co widać na filmiku to pasek jest źle założony, a to terkotanie to jest od napinacza. Sprawdź jeszcze raz sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze...
Witam :) I tak zacznę od początku: metaliczna praca silnika spowodowana była krzywym kołem pasowym na wale korbowym(podobno częsta przypadłość) dużo nie brakowało do zniszczenia obudowy paska i samego paska rozrządu.Wymienione rolki,napinacz,pompa wody oraz pasek.Niestety dalej pozostawały te same błędy.Samochód troszkę kopci nie wiem czemu a błędy...
Witam, przymierzam się do wymiany rozrządu w dyliżansie i zanim mój ulubiony mechanior znajdzie czas to chciałbym kupić zestaw. O ile z paskiem, rolką i napinaczem nie ma problemu to zastanawia mnie pompa wody - widzę dwie różne a w obu przypadkach pisze że oryginał. Wie ktoś może jaka tam siedzi? silnik 2.0 HDi 150 km rok 2009. https://obrazki.elektroda.pl/7913377200_...
Witam. Po wymianie silnika w Peugeot 806 na silnik, który nigdy nie był montowany w tym aucie tj. na silnik XUD11ATE (P8A) lub XUD11ATEY (PHZ) (montowany m.in. w Peugeot 605, Citroen Xantia i XM) jest problem z prawidłowym prowadzeniem paska wieloklinowego i z tego powodu pasek ślizga się na kole alternatora. Oryginalnie powinno być drugie koło prowadzące...
Witam, mam problem z silnikiem PSA 1.6 e-HDI 92KM. Problem zaczął się od tego, że przeskoczył trochę pasek rozrządu i auto straciło moc a następnie zgasło (wyrwało kilka zębów paska) pasek miał nalatane około 180tyś. Został założony nowy pasek rozrządu, pompa wody, napinacz, rolka. Auto pali teraz od strzała, silnik na wolnych obrotach pracuje idealnie,...
Dzień dobry, 2 miesiące temu kupiłem 307cc z 2005r. przed liftem z silnikiem benzynowym 1.6. Po kupnie oddałem auto do serwisu (nie ASO) do wymiany min. paska osprzętu, wymiany rozrządu, olejów filtrów itp. Po przejechaniu około 1,5 tys. km na autostradzie pasek rozrządu się rozluźnił a następnie zsunął. Auto zostało odholowane do najbliższego serwisu...
NO tak, założę się że po moich wpisach wielu z was stukało się w głowę i już pewnie robili sobie wizje jak to będę miał silnik do wymiany a przynajmniej do kapitalki, otóż ok może nie jestem mechanikiem samochodowym ale takim idiotą to znowu też nie jestem, na co dzień mam do czynienia ze znacznie większymi pojazdami, które najczęściej nie jeżdżą po...
Przecież jest na rolce napinającej znacznik napięcia paska. Dlaczego szukasz kłopotów w tak prostym rozrządzie?
To jest rolka samonapinająca. Normalne jest, że jak pociągniesz za pasek, to naprężenie rolki /wskazówka wskazuje większy naciąg/. Dodam, że rolkę ta napinamy pokręcając „imbusem” w lewo.
a więc tak, choćby katalog Inter Cars, AD Dakol, Inter Team czy inne, w każdym nie ma np. rolki napinającej paska rozrządu po VIN a właśnie po numerze kontrolnym, jedyny numer który znalazłem na słupku od kierowcy to ten który podałem w 1 poście, tylko jest on o pare cyfr dłuższy niż powinien.
Mam pytanie do Autora - czy pasek napędzający alternator nie ślizga się podczas spawania? Sporą moc przecież przenosi. Napędzanie alternatora w takiej spawarce silnikiem elektrycznym nie ma sensu moim zdaniem, przecież są dostępne lekkie i coraz tańsze inwertery... Też się tego obawiałem jednak moc pobierana przez alternator jest porównywalna ze sprężarką...
A czy możliwe jest ponowne zdjęcie paska i wymiana pompy z założeniem tego samego paska? Dodano po 21 Wczoraj odkręciłem osłonę rozrządu i nie widać aby coś tarło o nią ( niema żadnych śladów) i pasek sprawdzałem odginając go do góry palcem o jakieś 45° ( dwoma może dało by radę nawet o 90°) ale jest ciasno bo osłony nie da rady całkiem wyjąć tylko...
rolka napinacza paska rolka napinacza paska klinowego napinacza rolka
multiswitch unicable redox schemat podłączyć subbas
wtyczka cewki zapłonowej stacja parowa tefal
Brak osi Y w prasie krawędziowej Gasparini Bezpiecznik tylnych szyb elektrycznych Renault Captur 2017