Dostałem go wraz z uciętą wtyczką, do dolutowania. To nie kombinuj tylko dolutuj, tak się robi. Sterowanie COM. Prosiłbym jeszcze o potwierdzenie, czy rolka paska jest na pasek PK7? Jeżeli masz pasek 6PK to spoko założysz (pasek od wewnątrz), wolny rowek zostaje na zewnętrznej stronie. Możesz też przełożyć koło pasowe, trzeba mieć pneumatyczny klucz.
Przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (czyli w lewo).
Koło pasowe/rolka paska na alternatorze jest dobra??? To jest takie sprzęgło jednokierunkowe.
kup nową, wymień i ciesz się z suszenia. Byle nie była z tulejką wewnętrzną metalową. Tylko z tulejką z tworzywa.
Czy założyłeś właściwy pasek i rolki (waga). Sprawdź w jakim stanie znajdują się "talerzyki" wariatora, gdyż ich stan ma wpływ na właściwą pracę przekładni. Przy okazji sprawdź stan sprzęgła tj. kolor dzwonu (może jest przegrzany) oraz stan okładzin ciernych i sprężyny).
Witam szukam umiejscowienia napinacza w opel zafira a 2.0 do czy ktoś może mi pomoże?
6-006-001 w pionie i 6-006-003 przesunięcie rejestracji w poziomie. Przedtem dokładnie wyczyść wszelkie gumowe rolki/paski w podajniku. Powodzenia
Witam. mam problem z napięciem paska klinowego Nie mam takiego smochodu.Nie wiem z jakiego powodu odkręciłeś napinacz.Wydaje mi się,że do zdjęcia paska trzeba odchylić rolkę napinającą a nie odkręcać napinacz.Po założeniu paska należy odchylić rolkę włożyć pasek puścic rolkę,która naciągnie pasek.Tak robię u siebie w HYNDAIU. Zdejm pasek przykręć napinacz...
Rozrząd komplet czyli paski, rolki, napinacz i pompa wody.
Moment T2 powinien wynosić 45Nm.
Pytanie podstawowe czy pasek jest cały!!!!! Bo jak nie to czeka cię ubój świnki skarbonki.
To co zaznaczyłeś na fotce, to niestety nie jest rolka. Przygotuj się na większy wydatek.
Oczywiście że instrukcja pokazuje prawidłowy przebieg paska. Zdjęcie z Ebaya to ewidentny przykład że sprzęt został "skompletowany" na handel. Jestem pewny na 100% że nie zostało to potem sprawdzone czy faktycznie działa. To białe koło to napęd rolek. Założenie paska jak na zdjęciu z aukcji spowoduje, że rolka zbierająca będzie się kręciła w odwrotnym...
Jesli chodzi płynnie to raczej nie. Najwyżej rolkę
Punkty 1 i 8, odnoszą się do dużych centralnych nakrętek. Jeśli chodziło o jakieś inne, to napisz o które. https://obrazki.elektroda.pl/8506119500_... 1. Dokręcić dwunastokątną nakrętkę momentem 200 Nm i poluzować o jeden obrót. – Dokręcić dwunastokątną nakrętkę momentem 50 Nm. ‒ → Zaznacz jeden dwunastokątny róg nakrętki linią -strzałką...
Obejrzyj dobrze transport tonera zużytego spod listwy i wymień listwę bębna. To ona jest powodem opisywanych przez Ciebie objawów. Jak listwa nie wyczyści to potem się toner do rolki przyklei. C.
Witam. Jak wymienić pompę wody, rolki i paski w tym BMW? Czy jest to trudne?
A rolka napinająca paska rozrządu jaki moment i o jaką pompę chodzi? Chodzi o pompę paliwa. Rolka napinająca 45Nm
Moim zdaniem nie jest to hałas od alternatora. Może on pochodzić od łożysk rolek, napinacza paska rozrządu, pompy wodnej lub pompy wspomagania (jeśli auto posiada).
Ja w temacie prosił bym o zdj jak zamontować rolki napinajaca i prowadzaca do tego modelu nalepiej jak by ktos zrobil zdj bo ubmnie jedna plokuje o druga jak chce przekręcić jak by były za blisko siebie
Napinacz przy pompie na rozrządzie , czy od mikro paska do pompy wspomagania ?
AD1 Na silnik na wystający trzpień z nasuniętym pierścieniem, na zdjęciu na górze silnika, motor się mocno obrócił, trzpień winien być od zewnętrznej strony. Patrząc po zdjęciu zahaczasz po prawej od pierścienia a drugi koniec w otwór na podstawie urządzenia. Uważaj przy naciąganiu, można sobie niezłe kuku zrobić. AD2 Jest nacięcie na którym może być...
Wraz z przejechanymi kilometrami problem ustąpił. Było to stukanie coraz cichsze i teraz jest przy pewnych obrotach lekko w tle.
ten 2 pasek nie ma wpływu na obroty przyczyną może być zużyta rolka dociskowa uszkodzone koło zamachowe w ten sposób ze oś koła nie trzyma się samego koła i (trzeba ją zaklepać) jeszcze jedno sama oś koła zamachowego może byc wypolerowana i taśma będzi się slizgać ,co wtedy robię, wyjmuję koło z osią i oś koła tam gdzie dolega taśma podgrzewam nad gazem...
Zaleca się wymianę całego kompletu. Skąd pewność, że pompa która dzisiaj nie cieknie, nie zacznie ciec za 10 tysięcy kilometrów albo, że łożysko w rolce paska się nie zapiecze. Wyślę, że ewentualne koszty naprawy późniejszej przewyższają oszczędności. Co do wymiany rozrządu w tych lagunach to ciężko to zrobić, u mojego brata w silniku 1.8 sprawdzony...
Ok to nie będę odpalać go. Zamówię części te koło pasowe rolki paski i alternator i zobaczymy jak będzie działać
Dzięki za info, problem mam w tym ze wkładam klucz nasadowy i odkręcam nakrętkę, podkręciłem kilkanaście przeskoczeń grzechotki ale nie czuje żeby rolka się poluzowała, mało tego patrzę na nakrętkę a ona nawet o jeden gwint się nie odkręciła, czy możliwe że śruba na której siedzi rolka i nakrętka wykręca się z napinacza? Panowie czy nie trzeba czasem...
Mechanik zmieniał mi wszystkie rolki, paski i napinacz z pompą wody jakiś rok temu Dodano po 2 Czyli tego rozrusznika nie ruszać?
O ile się nie mylę to jest rolka pompy wody i wątpię żeby to ta rolka była winna. Warto się przyjrzeć napinaczowi, temu na którym nałożony jest klucz na zdjęciu. Jeżeli na alternatorze nie ma sprzęgła jednokierunkowego lub jest uszkodzone ten napinacz strasznie drga przy wolnych obrotach co da się zaobserwować gołym okiem, u mnie w silniku ahu nie było...
Koło pasowe jest nowe założone po ściągnięciu paska jest cisza więc gdzieś coś dalej za kołem paasowym. Pompa wspomagania też nowa rolka napinacza i rolka paska są ok. Pozostaje alternator napinacz pompa wody . Czy przez napinacz mogą być też takie objawy?
Jednak uszkodzony napinacz krzywo napinający pasek generuje siłę boczną. . To najczęstsza przyczyna. Ukośnie idący napinacz lub jakaś rolka powoduje spychanie paska, a idzie to łatwo, bo pasek jest niejako "podwijany" z jednej strony.
Nie będzie działać.
Cześć , trafic 2,5cdi 2009r potrzebne momenty dokręcenia śrub osprzętu i rolek paska wieloklinowego, z góry dzieki
Do wyświetlacza i kieszeni załóż nowe tematy, skoro ten traktuje o usterce magnetofonu a dokładniej jego mechaniki.
ząbki są pochlapane tuszem. Je też da się wyczyścić. Na początek wyczyść wszystko co się da. tam gdzie masz dostęp wyczyść ręcznikiem papierowym.
Po ściągnięciu paska wszystko ładnie się kręci ? Każda rolka ?
W tym modelu pompa jest napędzana paskiem wielorowkowym, a nie paskiem rozrządu. Korpus pompy służy tylko do mocowania rolek prowadzących paska rozrządu. Jak pompa nie cieknie, hałasuje i nie ma luzów to nie musisz jej wymieniać
Wkręcasz w imadło i bardzo powoli wciskasz.Z wyczuciem.
Witam. Mam takie pytanko, czy orientuje się ktoś czy rolka paska od pompy wody ma takie same wymiary jak dwie pozostałe? Dwie pierwsze zostały wymienione, teraz odzywa się trzecia ta głębiej na pompie wody. Wiem że najlepiej wyjąć i jechać do sklepu ale auto mi jest potrzebne cały czas i jak oddam do mechanika to chciałbym już z kompletem części do...
Witam. Jestem w trakcie robienia serwisu Technics 373. Wszystko wymienione: rolki, paski, zębatki, regulacje. Mimo wszystko mam problem z lewą kieszenią. Podczas grania dźwięk był stłumiony. Wymieniłem więc głowice, demagnetyzacja itd., ale to nadal nie jest to, co w prawej kieszeni. Dźwięk już trochę lepszy, ale nie wiem, gdzie szukać już przyczyny.
Dokładnie chodzi o tą rolkę u góry. Nad napinaczem. Nad osią wału z alternatorem. Bliżej koła pompy wspomagania. Tylko z tego co widzę to chyba też jest napinacz. Proszę o potwierdzenie.
Dzień dobry Szukam momentów dokręcenia śrub tylnej piasty łożyska oraz rolek paska wielorowkowego osprzętu w fordzie fiesta 1.4 TD/CI z 2009 r. Vin: WF0GXXGAJG9P37556
Dokładnie - wymień wszelkie paski jakie się tam znajdują, ja poszukałbym także nowych rolek /tych gumowych/ (one lubią parcieć i wycierać się a w konsekwencji powodują ślizanie). Poza tym przeczyść wszystkie wałki benzyną na waciku kosmetycznym, a mechanizmy naoliw (te dwie czynności niestety powodują odwrotny skutek - dlatego trzeba uważać, żeby benzyny...
Jeśli pasek nie obraca się to również hamulce nie maja wspomagania , pompa vac jest na alternatorze.
Prawdopodobnie pasek został wymieniony bez unieruchomienia połówek wariatora lub po urwaniu starego paska, skutkiem czego jest wysypanie się rolek wariatora. Łatwo to stwierdzić ściągając pokrywę paska napędowego. Jeżeli na unieruchomionym silniku pasek znajduje się na zewnętrznej krawędzi wariatora (najwyższe przełożenie) zamiast blisko osi (najniższe...
Witam, przełóż pasek do środka, rolka go dociska gdy włanczasz kosisko. Dodano po 10 Warto zobaczyć,na filmiku widać dokładnie jak pasek i rolka powinny być założone https://youtu.be/Yza-s3ISYy8
Czyszczenie ,smarowanie, nowe elementy gumowe czyli paski i rolka ,przegląd switchy ale nigdy taśmy czyszczące.
zamiast dociskać pasek, to go odciąga do góry. Mam racje? Przerób ten "napinacz" tak, aby rolka dociskała pasek na dół (musisz zmienić również rolkę na "gładką" np. zrobioną z łożyska). Przy takim "docisku" równocześnie zwiększy się opasanie kół pasowych paskiem przez co również zwiększy się jego siła "uciągu" tej przekładni i być może nie będzie się...
może ten ideał jednak ma nieprawidłowości... a może nie ma iskry..a może nie ma paliwa.. a może to a może tamto.. sprawdzałeś coś?
Spróbuj delikatnie przytrzymać rolkę odrywającą, jeżeli się nie obraca to wina leży po stronie przenoszenia napędu na rolkę odrywającą - wyjątkowo w tej maszynie robi to sam pasek podający (brak paska zębatego), często się ślizga po białych rolkach, nawet pasek oryginał. I teraz ciekawostka - ja smaruję pasek (oczywiście od strony wewnętrznej - czyli...
Pytanie pierwsze. Masz 1 czy 2 generację? Podjedz na skp i zrob za kilka zl analize spalin. Piszczy to pewnie pasek osprzętu lub rolki paska osprzętu lub rozrzadu. Jesli rozrzadu to chyba dawno nikt tam nie był i jest do zmiany i zaleznie od budowy walka rozrzadu moze wpływać na spalanie. Powtarzam auto na 1 generacji nie za bardzo koresponduje ze spalaniem...
Uszkodzona wtyczka od sprysku lamp a bardziej wkręcona w rolkę paska mechanik coś Dziubal bo raz mu odpalił zgasł i już nie odpalił kable zespolone spowrotem i śmiga dzięki za pomoc
co 2,5 cm to chyba problem w rolce ładowania. przeczyść jeszcze raz styki i rolkę
Sprężyna akurat najmniej się zużywa, łożyskowanie ramienia napinacza ulega zużyciu, a wtedy rolka zaczyna się ukosować i spycha pasek z kół. Luz na ramieniu jest podstawą do wymiany zespołu napinacza, jeśli nie ma luzu wymieniamy samą rolkę. Różnica znaczna w kosztach części.
Trzeba rozebrać maszynę i posprawdzać, ale typował bym na rolkę napinacza paska.
Jeden: Profil paska: Płaski REB-501, Obwód: 200mm, Szerokość: 4mm, Grubość/wysokość: 0,3mm, Średnica wewnętrzna: 63,6mm Drugi: mam tylko, że: Profil paska: Kwadratowy REB502 lub gdzie indziej:PASEK PŁASKI fi 64,5 x 4,5 x 0,5 MM = REB502. W rękach nie mam i nie wiem co jest wiarygodne. Pierwszy opozycja 10 a drugi pozycja 24 na poniższym rysunku w załączniku.
Na znanym portalu aukcyjnym wpisz "napinacz paska 607 2.7 hdi". Ostatnią ofertą jest sama rolka.
Pomiary które zrobiłeś świadczą o tym, że alternator działa prawidłowo. Świst jest efektem obciążenia go odbiornikami. Gdy kręci się na luźno bez obciążenia to nie wyje. Może to być łożysko przy rolce od paska. Pierwsza sprawa to musisz dokładnie wysłuchać który element wyje. Druga to jak nic się nie nagrzewa ponad normę, to bym tak zostawił i obserwował...
Dla potomnych. Śruba wału 50 Nm+90° Centralna śruba wałka rozrządu 60 Nm Śruby kół wałków rozrządu (3 sztuki na wałek) 10Nm Napinacz paska rozrządu 25Nm Rolka paska rozrządu 30Nm Nakrętka pompy wody w jednym manualu 50Nm w drugim 60Nm - ja przykręciłem 60Nm.
Sprawdź jeszcze łożysko rolki napinającej pasek od klimy, jeśli ją posiadasz.
Lepsza jest finlandia :D , to nie ma nic do rzeczy, kolego a rolki wymieniłeś? pasek żle leży nie jest powierzchnia prostopadła do osi rolek i kół pasowych i dlatego zjeżdza, powodzenia.
Jedna z możliwości mogą być rolki od paska
Informacja dla potomnych, jako rolka napinająca pasuje rolka od rozrządu Jeepa, 3.1, 98rok. Wymiary identyczne, metalowa.
Sprawdż czy alternator ma rolkę z łożyskiem kierunkowym . Jesli ma to zobacz czy nie jest zapieczone tzn. powinno sie w jedną stronę ruszac z całym wirnikiem a w drugą sama rolka. Jeśli nie puszcza to jest zapieczone i ono powoduje drgania paska PK . Koszt rolki ok. 250 zł .Mechanik żeby wymienic musi mieć specjalny klucz o 33 zębach.
Sprawdziłem i ceny są kosmiczne 150-200 pln Kup se na złomie skoro nowe ''drogie''. I zamknij temat.
powiem że przedstawiła mi się rolka To teraz już jesteście po imieniu 😀. Na nic nie musisz zwracać uwagi. Jak dobrze przykręcisz rolkę to zakładasz pasek i tyle. Rolka nie ma jakiś typowych ustawień, przykręcasz i tyle.
Na obroty normalnie się wkręca? Moze pasek luźny albo rolki nie dociskajo nie man pojecia . Zdejmij osłonę i zobacz stan rolek,paska i sprzęgła odśrodkowego.
Pasek dayco to zwykle kupa chyba że do wysokich obciazen - dziwnie to brzmi ale ta sama firma robi paski tego samego rozmiaru ale różnej jakości. Moje ostatnie doświadczenia przemawiają za paskami Optibelt. Alternator mam nadzieję bosch (ori) bo zamienniki często mają koła które nie trzymają/klinują paska. Jeśli na rolce zostaje guma to pasek jest z...
Temat do zamknięcia. Wymiana rolek i paska jest receptą, aby wszystko chodziło tip top.
Przy zerwaniu paska rozsypały się rolki w wariatorze i dlatego tak jest. Musisz rozkręcić wariator i poskładać rolki na miejsce. Nakrętke od wariatora musisz odkręcić kluczem pneumatycznym.
Cześć, po zimowym serwisie mam problem z traktorkiem. Wymieniłem łożyska w wariatorze i w przeniesieniu napędu jazdy. Wszystko złożyłem prawie tak jak było. Prawie, bo nie pamiętam jak naciągnięta była sprężyna hamulca. Jednak nie to mnie martwi. Silnik pracuje, rolka paska obraca się, ale ten stoi i nie napędza wariatora. Wydaje się bardzo luźny. Przesunąłem...
Brak liniowości prowadzenia paska, powstają naprężenia i pasek zrywa. Napinacz, rolki, koła.
Taki jest szacunkowy koszt serwisu tych trzech urządzeń. To jest mój sprzęt, który chcę wysłać do serwisu, nie będę go sprzedawał. Oprócz tego, że w CD będzie zapewne do wymiany laser w magnetofonie pewnie rolki, paski itp. Zastanawiam się nad tym, czy warto przeznaczyć tyle pieniędzy.
Instalacja na kabinie nietknięta, pamięta jeszcze wczesne lata '80, naciąg paska, rolki etc. też bez zarzutu
Odrobinę oliwy maszynowej na oś silnika i powinieneś zażegnać problem z głośną pracą . Zdemontować do tego silnik i zrobić to w sposób kołem pasowym do góry aby olej spłynął wgłąb. Oczyścić następnie koło pasowe przed montażem paska. Rolka lub sprzęgło koła odbierającego taśmę.
"Glut" z rolki zrobi się niezależnie od tego, czy była czyszczona IPA czy nie. Po prostu jedna partia gumy może się sama z siebie rozwulkanizować po dłuższym (kilkanaście - kilkadziesiąt lat) czasie. Tak samo jak paski magnetofonowe - jedne twardnieją i pękają ze starości z innych robi się plastelina. Od niepamiętnych czasów czyszczę i rolki i paski...
Podnosisz samochód z prawej strony, ściągasz koło, nadkole i cały napinacz masz na widoku.
Sprawdź alternator- może mieć zwarcie. Bez powodu kolo pasowe się nie wytarło. Do sprawdzenia diody (mostek) i uzwojenia. Rolka to efekt uboczny (napinania paska żeby nie piszczał).
Naciąg paska robiłem sam. banalnie prosta konstrukcja. jutro wrzucę fotki. Jak pisałem wcześniej może to być obojętnie jaka rolka od prowadzenia paska. Rzecz jasna rolka ma powierzchnie płaską a jakby zadobyć albo wytoczyć na tokarce taką z rowkiem na pasek, byłby cud miód. Chociaż z mojej ani razu mi się nie zdarzyło żeby pasek "zjechał" czy coś w...
Rolka napinacza jest jak czarne kółko. Powinna być jak czerwone kółko, wtedy sprężyna będzie dociskać rolkę do paska. Gładka rolka na gładką stronę paska. Tylko jak Ktoś to zmontował ?
Rolka paska rozrządu
Witam podstawowa czynność to wyczyszczenie rolki i paska seperatora , jeżeli widać na rolce zniekształcenia można obrócić ową rolkę na stronę odwrotną bardziej chropowatą .
Sprzęgło nie ma wpływu na rolki, paski itp. Tylko na części związane ze sprzęgłem tj łożysko oporowe, koło dwmasowe i sprzegło.
90 tyś km to granica wytrzymałości pasków należy też wymienić rolki i napinacz
Unieś silnik do góry, tak żeby naciągnąć tą sprężynę przy silniku, wtedy zluzuje Ci się pasek. A ten pisk na początku może też pochodzić z napinacza lub rolek pod bębnem, ale po zdjęciu paska myślę że wiele się wyjaśni.
Z tego co widzę to czarny kolor, więc zamień miejscami bęben czarny R1 z jakimś innym. Jeżeli problem się przeniesie będziesz miał sprawę jasną. Jeżeli nie to możliwy problem z wywoływaczką. Dodano po 19 Ewentualnie zmierz odległość miedzy paskami 95 mm-bęben 38 mm-BCR 56 mm-rolka magnetyczna wywoływaczki
Zazwyczaj te paski idą od licznika do przedniej rolki , tej która nawija taśmę. Zamieść zdjęcie w środku mechanizmu to Ci pokażę.
Po wymianie alternatora hałas jest dużo mniejszy i występuje tylko na zimnym silniku. Stary alternator miał stałe koło a teraz założony ze sprzęgiełkiem.
Może komarka zostawmy w spokoju:-( Myślę żeby rozwiązać problem tak jak to robiono w harleyah z 1910 roku, czyli długi luźny pasek klinowy, na kole duże przełożenie, oraz rolka napinająca pasek pełniąca rolę sprzęgła, tak jak na filmiku. http://www.youtube.com/watch?v=ryYNxcyti... Ja swojego wigry wyposażyłem w koło pasowe od pralki:-)...
Tak to częsty przypadek, co mogło spowodować? uszkodzone kółko na alternatorze, wyszczerbiona rolka pośrednia lub rolka napinacza, zatarte koło kompresora klimatyzacji, te elementy należy poddać szczególnej obserwacji, nie wymienić samego paska osprzętu lecz komplet z rolkami i napinaczem. Pozdrawiam
Witam, jeżeli pasek był zerwany to wysypały się rolki wariatora i teraz skuter ciągnie na najwyższym biegu. Rozkręcić wariator i złożyć ponownie z rolkami na swoim miejscu.
Nie sądzę, żeby brak osłony aż tak skracał żywotność łożysk rolek. Z tego co mówisz zostaje nadmierne napięcie. Wrzuć zdjęcie rolek/paska i tego w jaki sposób jest założony pasek.
sprawdź rolki paska, sprzegło alternatora i czy pasek dobrze założony
Witam .Posiada ktoś info z jaką siła się przykręca obudowy wałków rozrządu i rolkę prowadzącą paska rozrządu .
Witam, jesli naped jest z silnika przenoszony paskiem / paskami, a wyleciala 'rolka plastikowa' w trakcie pracy i pozniej slabo jezdzi - to najpewniej ta 'rolka plastikowa' / jest napinaczem paska napedowego i bez niej pasek slizga sie po kolach pasowych... I caly naped ma nizsza sprawnosc, 'piszczy', itp. - bo pasek / paski 'lataja luzno' bez tego...
Sprawdź kolektory, intercooler, zawory podciśnienia i przewody do intercoolera/turbiny. No i oczywiście łożyska na rolkach paska osprzętu i rozrządu, pompę wody. pozdr
Witam, A po co rozbierać przekładnię kątową? Napęd paska jak i rozłączanie jest realizowane poprzez rolkę napinającą paska napędowego.
Ostatnio mialem podobny przypadek, pomoglo czyszczenie listwy na wałku magnetycznym.
W każdym magnetofonie jest tzw. sprzęgło lepkościowe (takie gumowe kółeczko, które mówiąc prosto musi się obracać, bo inaczej mechanizm się wyłącza, służy ono do autostopu, przy końcu taśmy). Sprzegło to gdy "nie wyczuwa" oporu powoduje wyłączenie mechanizmu, musisz powymieniać wszystkie paski, rolki dociskowe i gumkę z tego sprzęgła, wtedy powinno...
Znam tylko 3 numerki oto nne 60906161 rolka odrywająca 60906131 rolka podająca 72707110 rolka bypass (górna)
rolka paska klinowego laguna rolka paska rolka napinacza paska
oporność kabel antenowy czerwona dioda pilot silnik rozdrabniacza
radio alpine jakie kupić pralka samsung zawiesza
Hulajnoga Motus Pro 10 - silnik wyłącza się po kilku metrach, błąd na wyświetlaczu Skuter Piaggio zimny nie wchodzi na obroty - przyczyny i diagnostyka