No japierw wypadało by sprawdzić wiązkę przewodów, no i czy blaszki nie zasiedziały przy żarówce
Sprawdź, czy masz "dobrą" masę.
Witam. Szukaj pod siedzeniem, na 90% przykręcony do ramy, jeśli nie tam to w okolicy przedniej lampy.
Tą żarówkę możesz wykorzystać np. w lampce biurkowej, co najwyżej w traktorze jako oświetlenie pracy (polowe). Nie posiada ona homologacji, więc nie może ona być stosowana na drogach publicznych, dlatego że nie nie jest kompatybilna z reflektorami i nie daje prawidłowej granicy światłocienia na światłach mijania (oślepianie kierowców). Przerabiałem...
Mam taki problem, raz jechałem i padły mi żarówki. Poszła mijania, pozycyjna tylna w skuterze Romet 727 2008. Jak je odpalam, to się żarzą, nie świecą. Kupiłem nowy regulator napięcia i żarówki, dziś je założyłem i jest to samo, żarzą się tylko. Wiecie, co może mu być? I ile serwis takiego czegoś może kosztować?
Mam problem z napięciem żarówki pozycyjnej w lampie tylnej! Często przepala się żarówka światła, a podczas pracy silnika miernik wskazuje napięcie 14,4 V i nagle spada do 6 V i z powrotem 14,4 V. Wahania te występują tylko na zasilaniu światła w lampie tylnej, stop jest okej. Proszę o poradę czy to jest wina regulatora?
Czyli proponujesz wymianę wszystkich żarówek?
Wymień żarówkę. Jednym ze sposobów sygnalizacji przepalenia żarówki jest właśnie ciągłe świecenie.
Wibruje ci żarówka, ot co.
Na żarówka prąd skakał ????----- nawet gdybym chciał ---- to naprawdę nie wiem co masz na mysli !
Witam. Mówie odrazu że orłem to ja nie jestem ale mam pewien problem. Gdyż mam sobie Rometa Ogara który cały czas pali mi żarówki przód i tył. Wytwarza on napięcie 6V i żarówki też mam 6v. Jak daję gazu do końca to je pali. na żarówkach 12V świeci za słabo:/ Jakiś rezystor dodać do tej 6V żeby mi nie palił?? Bo już nie wiem co mam robić:/
Po prostu myślałem że w Internecie jest większy wybór. Nie koniecznie i nie musisz czekać na przesyłkę . Za wysyłkę zapłacisz drugie tyle co kosztuje żarówka .
Masz żarówki na 6V? Zmień je na 12V!
No jak tam kolego Woda,sprawdzałeś te żarówki?
Tak jest fabrycznie w Ogarze 205. Żarówka tylnego światła pozycyjnego jest wpięta pomiędzy zaciski przedniej żarówki (mijania/drogowych). W przypadku przepalenia jednego z włókien przedniej żarówki, tylna żarówka działa na przemian z przednim światłem. To było w założeniu zabezpieczenie tylnej żarówki przed przepaleniem. W Simsonie zastosowano lepszy...
Zapytam inaczej. Jeśli Romet przepala żarówki 12V to cewki trzeba dalej przewijać? Chce zrobić instalacje 6V tylko dlatego że posiadam akumulator 6v więc i koszy budowy są mniejsze. Z budową dam sobie rade, mi wystarczy tylko sprawdzony schemat.
Sprawdź napięcie na żółtym przewodzie z prądnicy
Sprawa się wyjaśniła, problem tkwił w uszkodzonym przełączniku świateł - prąd dochodził, ale już nie wysyłał na żarówki.
Co to znaczy się rozładował? W czasie jazdy czy po postoju? Nie przerabiałeś skutera na grającą choinkę? Nie wsadzałeś mocniejszych żarówek?
Czy możesz dokładniej określić cel stosowania i twoje wymagania wobec takiej kontrolki. Czy musi to być żarówka? A LED?
W oryginale były żarówki 15W i nie sądzę, aby ta prądniczka poradziła sobie z dużo większym obciążeniem. Niektórzy przezwajali cewki prądnic rometowskich i podobno dało się uzyskać większą moc, ale nie powiem Ci o ile. Sądząc po budowie, zapewne niewiele. Poszukaj materiałów w Internecie, kiedyś widziałem gdzieś takie opisy.
Po pierwsze, nie baterie, tylko akumulatory. Bateria 9V (taka kwadratowa) ma pojemność tak smiesznie małą, że nawet nie ma sensu jej rozważanie. Powinno ci wystarczyć 4 ogniwa AA 1,2V o pojemności (im więcej tym lepiej) przynajmniej 2500 mAh. Diody... Temat rzeka, ale im mocnieksze tym lepiej. SMD raczej odpadają w przedbiegach. Jak już, to diody mocy...
Romety miały żarówki 6V 15/15W BA15D...
a kolega ma żarówki 21W czy "ledy" w kierunkowskazach?
Romet ma bardzo mało wydajną prądnicę na nap. 6V. Dodatkowo obciążać ją kierunkowskazami nie jest wskazane.
Przewód z pinu 1 idzie do żarówki ,razem z przewodem z pinu 5.
Masz zamiar jeździć z tak słabymi żarówkami po ulicy, jak tak to lepiej daj 21W żeby były dobrze widoczne. Pamiętaj że kierowcy samochodów lekceważą rowerzystów i motorowerzystów. No chyba że to wszystko będzie tylko do zabawy.
Zamień, albo wymień na nowy regulator napięcia. Powinno pomóc.
Ale do prądnicy ma być podpięte tylko ładowanie akumulatora, a nie te komponenty Dodano po 1 One mają być podpięte do akumulatora. Cewki mają służyć tylko i wyłącznie do ładowania akumulatora, a on (akumulator) ma być obciążony żarówkami itd.
Najlepsza żarówka 21W na przewodach i szukaj. Od akumulatora w głąb instalacji. Jak taką żarówkę podpiąć ? I do jakiego kabla
Do przełącznika prąd dochodzi? Ciągłość wiązki sprawdzona? Schemat oczywiście posiadasz? Masa żarówki reflektora sprawdzona?
Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. akumulatora tam nie ma, od cewek prądowych z silnika jest przewód bezpośrednio podłączony do żarówek.
Witam po wymianie regulatora napięcia Romet zaczoł palić żarówki rozebrałem z regulator i zobaczyłem tylko takie coś http://obrazki.elektroda.pl/1466976000_1... Czy każdy regulator napięcia jest zbudowany tylko z jednej diody? nazwy diody nie jestem w stanie odczytać na 90% początek F a koniec 04 (nie jest to dioda 1n4004).
Witam, mam takie krótkie pytanie, w moim skucie(zwykła china typu keeway ry8, romet 747 4t) spaliła mi się żarówka podświetlania zegarów, miała 3 waty, tata kupił mi 5 wat, nie powinno się tam nic przypiec czy coś? w sumie to 2 waty różnicy, co myślicie?
Jeden drucik idzie do zacisku wyjściowego czyli kabelek do żarówki, 2 koniec to masa roweru.
A skąd tam ledy ? Załóż normalna żarówkę tak jak ma być i sprawdź .
Czy ten skuterowy prostownik to po prostu zwykły mostek prostowniczy? To mostek prostowniczy z regulatorem stratnym napięcia na tyrystorze lub MOSFETcie. Możesz sobie nim ładować ten mały akumulator. Tylko poszukaj regulatora ,,jednocewkowego" i oczywiście 6-woltowego. Chyba już wiem o jaki chodzi. A zamiast tego może być mostek prostowniczy, kondensator...
rbiesiada tak tu o fizyce wywijasz a sam nie wiesz ze ogar 200 to silnik jawki a 205 to nasz Romet! :D
W Li Fanie (motocyklu 350ccm) jest jak napisałem. Czy u kolegi (at)ediom jest żarówka świateł postojowych (1,5W) w przedniej lampie ?
A jesli byłby wypuszczony kabel z plusem od ramki lampy szedłby do tylnego swiatla a potem drugi do masy na ramie to moglo by dzialac czy musi leciec do stacyjki? Lampa tylna z rometa jest tak skonstruowana, że nie ma wyjścia na masę. Instalacja od Ogara 205 nie jest skomplikowana. Mozna ją odtworzyć z niczego w godzinę. Więc jeśli czegoś nie ma, to...
to jest romet ogar 200. Tam byl montowany silnik jawki.
Dlaczego miałyby nie być widoczne? Zazwyczaj kierunkowskazy montowane w lusterkach bocznych oparte są własnie na LEDach. Oczywiście nie po jednej sztuce na stronę ale po kilkanaście. Nie licz na to, że z 'magneta' Rometa wyciśniesz tyle mocy, żeby starczyło na kierunkowskazy z żarówkami 21W. Ledwie starcza na reflektor i tylne pozycyjne.
Do dyspozycji mamy aż 20W - żarówka w lampie przedniej 15W + tył 5W. Ile mam zostaje na sygnał dźwiękowy?
Romet zastanów się co piszesz .
Witam Myślę że najlepiej będzie jak Pan się skontaktuje z jakimś elektrykiem. Problem nie jest skomplikowany. Ja bym wymienił wszystko. Ale do rzeczy: Sprawdzenie: przewód który idzie na masę oraz do akumulatora zostaw nie podłączony, dwa pozostałe przewody podłącz do akumulatora dobrze by było gdybyś dla bezpieczeństwa na jednym z tych przewodów zamontował...
Lampa tylna ma dwa kable, bo jest podłączona jednym kablem do styku długich a drugim do styku mijania. I tak ma być, lampa tylna nie jest podłączona bezpośrednio do masy. Rozwiązanie to powoduje, że żarówka tylna nie przepala się podczas przełączania świateł, co było częstą przypadłością starszych komarków. Jako ciekawostkę można podać, że uszkodzenie...
Jeden przewód służy tylko do gaszenia silnika - przekręcając kluczykiem w jedną stronę powoduje się zwarcie go do masy i gaśnien silnik. Drugi to przewód z cewki oświetleniowej - przekręcając kluczykiem w drugą stronę załączane jest napięcie na żarówki. Jeżeli dalej jeździsz bez świateł to sprawdź czy masz "masę" przy żarówkach i dobre żarówki.
Spróbuj dać żarówkę 12V 15W.
Witam serdecznie :-) Jesli jesteśmy przy przeróbkach, to proponuje "wstawić" trafo terroidalne 220/12V o mocy 60W i żarówek H4 identyczną jak w samochodzie do świateł, trzeba by tylko rozwiązać "problem" mocowania, żeby efektywnie wykorzystać światło, żarnik musi być na wysokości soczewki... Jeśli zostajemy zaś przy standardowej żarówce, to jest to...
Ja u siebie w Simsonie S51 mam założoną w szereg z akumulatorem już nie pamiętam jakiej mocy żarówkę, która reguluje prąd ładowania i spisuje się dobrze.
Witam czytaj ze zrozumieniem że podłączyć żarówkę wiadomo że nie na 230V chyba chłopak jest kumaty, co do schematu to napisałem o tym który podał i wiadomo że to schemat podłączenia a nie diagram elektroniki , choć by się przydał i prośba jeszcze raz o typ tego miernika bo zamiast pomocy będzie tylko gdybanie a może tak i siak.Pozdrawiam
Jak mu spaliło żarówki, to znaczy, że coś nie działa poprawnie. Po to jest regulator napięcia, żeby nie paliło.
Tak kiedyś zmontowałem ten kit i podpiąłem do WSK 125 działał z żarówkami. Miałem w nim jeszcze załozony tranzystor mocy .Ale do ledów nie jest potrzebny. Instalacja musi byc wyposażona w akumulator
Jaka przetwornica DC-DC? Braku mocy nią nie nadrobi. Nie tle mocy, co napięcia - generowane jest w zależności od natężenia zmian pola magnetycznego, czyli w skrócie obrotów. Można próbować z małą przetworniczką DC-DC, która będzie podbijać napięcie, do stałej wartości 6V i ograniczać je przy jego wzroście. Pierwsza to zastosowanie żarówek 12V, ewentualne...
...masa jest na ramie ;) Żeby instalacja elektryczna w tych wynalazkach działała, to najlepiej położyć ją od nowa. Przerywacz i przełącznik nie mają nigdzie podłączonej masy, tylko żarówki kierunkowskazów są jedną stroną podłączone do masy (i tam bym szukał problemu).
Ok, czyli źródłem zasilania jest generator prądu w silniku. przydałoby się zacząć sprawdzenie od tego.. Przydałaby się jakaś kontrolka np. zrobiona z żarówki 12V. Przyłóż kontrolkę do styków regulatora napięcia: do czerwonego i zielonego przewodu, Jak zaświeci leć dalej np. do stacyjki, sprawdź czy dochodzi do niej zasilanie - czy po podłączeniu kontrolki...
Wkładanie bezpiecznika 5x większego niż nominalny jest czystą głupotą. Wygląda że w czasie jazdy,drgań lub kręcenia kierownicą robi się zwarcie.Włóż bezpiecznik 5A no może max 7,5A i poruszaj wiązkami przewodów to może wyczujesz kiedy się spali. Jeszcze lepiej zamiast bezpiecznika podepnij żarówkę 21W lub reflektorową i ruszając wiązkami jeśli zobaczysz...
Posługując się zamieszczonym wyżej schematem podpowiem że po lewej stronie z pokrywy magneta przy cylindrze wychodzą dwa konektory które są osadzone w gumowej uszczelce(tak było w oryginale). Jeden z nich(niebieski) służy do gaszenia silnika drugi zaś(czerwony) do zasilania świateł. Sprawdź np. żarówką 6V lub 12V łącząc ją między konektorem a masą np....
Proszę o pomoc kupiłem motorower romet 787 i okazało się że nie ma świateł mijania i drogowych są tylko pozycyjne.Czy ktoś wie czy jest jakiś przekaźnik albo bezpiecznik,znalazłem jeden bezpiecznik ale jest tylko od pozycyjnych.Oczywiście żarówki sprawdziłem bespośrednio na akumulatorze i świecą .Z góry dziękuje za pomoc
No a co kolega u góry powiedział?? Instalacja jest zasilana z akumulatora połączonego równolegle z cewką przez graetza, to powoduje że światła są zasilane akumulatorem, a kiedy obroty wzrosną to cewki zaczynają zasilać żarówki i ładować akumulator ;)
Po co schemat?! Podłącz pod jeden z kabli dochodzących do żarówki. Sprawdź woltomierzem gdzie pojawia się 12V po włączeniu długich i wszystko w temacie.
Pewnie masz uszkodzoną cewkę NN . Pomiar napięcia przy różnych obrotach na włączonych światłach coś wyjaśni . To nawet Romet dawał mocne światła przy instalacji 6 V . Przetwornica też Ci nie pomoże skoro żarówka 6 V słabo świeci . :|
Dobra. Raz kolega chciał zrobić ładowanie z iskrownika w ogarze 205. Przez przypadek gdy połączył 3 cewki w gwiazdę, to podłączył to do akumulatora. Gdy spanikował, to podłączył wszystko, ja było fabrycznie i spaliło mu wszystkie żarówki w motorze.
W ogarze 200 instalacja ma tylko 20W, to starcza ledwo na oba światła, chyba że żarówki zastąpić diodami LED. Są też takie zestawy kierunkowskazów do rowera na baterie.
Odnośnie regulacji zapłonu, mam pytanie jak dokładnie wyregulować ? Czy przy pomocy żarówki i bateri można sprawdzić prawidłowe ustawienie i jak to zrobić? Proszę o poradę.
hhmm co jak bym diody dał to już na badania bym musiał jechać?? owszem jezdze po ulicach. a co do tych obrotów to przeciez nie będe jej kręci ciągle wysoko tylko poto żeby jasno świeciła żarówka chodzi mi oto żeby nawet na wolnych obrotach jak stoi świeciło jasno
Witam.Mam motocykl Romet R-150.Jest to Chińczyk składany w Polsce.Wszystko jest ok. tylko bardzo często ( nawet raz na tydzień ) przepala się żarówka światła postojowego w przedniej lampie. Żarówka jest cała czarna i nie wygląda na typowe przepalenie żarnika . Żarówka jest 4W/12V , wstawiłem też na 24V i po dłuższym okresie czasu też się przepaliła.Napięcie...
Jeśli ma być koniecznie regulator napięcia, to najprościej taki o konstrukcji używanej w skuterach. Np. http://www.motelek.net/schema/spannung/m... Elementy ogranicznika napięcia oznaczone są żółtym kolorem. Pod Licht Anker podłączasz napięcie z cewek świateł. Oczywiście będzie konieczna zmiana diody zenera - musisz sam pomyśleć i pokombinować....
No właśnie 30 W / 12 V = 2,5 A. 2,5 A * 2 = 5 A w prądzie 6 V. Więc czy taki prąd pociągnie ładowanie aka i dodatkowo resztę żarówek a co najważniejsze iskry świecy?
Żółty przewód to wyjście z cewek ładowania idący wprost na światła oraz do wejścia regulatora napięcia. Oporniki mają za zadanie zmniejszać wartość do takiej, by ze wzrostem obrotów nie przepalało żarówek. Jak zmienia się napięcie wraz z obrotami? Wartości rezystorów dobre?
piotrek1994 tak masz racje ale jak wymieni cewke na 12v to musiałby wymienić akumulator, przerywacz, mostek, żarówki itp i napewno niewyniosło by go to 24zł tylko 224zł. Ja proponuje przetwornice alebo obrotek zrobic z obrotomierza z Fiata 125 tam wystarczy wymienic kondensator i juz jest pod 6v. Dodano po 3 tu jest to opisane tylko że do rometa http://www.romet50-t-1.oz.pl/
Witam! Mam problem z przepalającą się tylną żarówką w komarze. Instalacja elektryczna: 6V 20W Żarówki: przód 6V 15W/15W (długie/krótkie), tył 6V 5W Kiedy przełączam z krótkich na długie lub odwrotnie to całe 20W idzie na tylną żarówkę i mi ją przepala! Co musiałbym zastosować aby nie przepalało mi tylnej żarówki? (mam chwilowo założoną 12V 5W której...
Witam, posiadam Romet Ogar 202 FI 50. Problem tkwi w tym, że gdy przekrece stacyjke na odpalanie, to normalnie zaczynaja swiecic swiatla itp. oprócz tylniego. W czasie jazdy można przekręcić stacyjke, wyjąć kluczyk a motorek i tak chodzi, gdzie wczesniej tego nie było. Kupilem nowa stacyjke, podpiąłem i to samo. Z motorka wyjąłem czujnik od stopki,...
z ładowaniem będzie problem bo gdzie zamontujesz prądnice. Jeśli dasz akumulator 12V to i żarówki 12V oraz przerywacz dopasowany do mocy żarówek. Pomyśl może o użyciu do kierunków LED, mają mniejszy pobór prądu pozdrawiam
Wow, kolega tomekmmt widział kiedykolwiek akumulator zmiennoprądowy? Akumulatory są TYLKO na prąd stały. Kolego rafalbig tam, gdzie masz normalne żarówki, podłącz po prostu diody, poprzez odpowiedni rezystor Wszelkie informacje ...przyda się Łojojoj trochę niedoczytałem. A więc tak, potrzebny jest dosyć wydajny mostek, odpowiednia ładowarka oraz odpowiedni...
więc jaki kupić ten regulator i jak go podłączyć ? Dodano po 9 taki może być ? http://allegro.pl/regulator-napiecia-12v...
I ja ostatnio kombinowałem za światłami. Drażniło mnie że nigdy nie miałem pewności co do tego kiedy skończy mi się bateria. Wyszperałem w gratach lampę, najprawdopodobniej z motoroweru Riga( :D ). Lampa była przystosowana do bliżej nie określonej radzieckiej żarówki albo nie miałem w niej wszystkich części. Pracuję na stacji paliw więc dostęp do żarówek...
Jest to opornik związany ze światłami. Jest w wiązce miejsce do podłączenia, dwa kable w związku z tym można to podpiąć na dwa sposoby - nie jest to wtyczka, którą można podpiąć tylko w jeden sposób. Ponieważ popaliło wszystkie żarówki więc zastanawiam się czy opornik był podpięty dobrze czy źle? A może to nie ma znaczenia.
Czy taki zabieg ma sens i czy z biegiem czasu nie uszkodzi się ponownie? Jeśli będzie dobrze pospawane, to dlaczego ma odpaść?
Witam! Mam problem z moim kołem magnesowym w ogarze 200. W zeszłe lato przerobiłem mojego rometa na zapłon bateryjny, ponieważ nie chciał odpalać z powodu słabej iskry. Po dwóch tygodniach jazdy z akumulatorem 6V i ładowaniem jednopołówkowym wpadłem w dziurę i od tamtej pory zaczęły przepalać mi się żarówki 24V, lecz po podłączeniu równolegle cewek...
Skuterki 4suwy sprowadzane z Chin lub Tajwanu (2suwy) i montowane w Polsce ze znaczkiem Rometa. Ponoć seria 2007 ma być produkowana made in Poland. A jeśli wyjmę jedną żarówkę (mam 2 oka) celem sprawdzenia czy to od prądnicy to nic się nie stanie? czy mogę tak przetestować? ps. tak było od początku. a może masa gdzieś ucieka? aku w dobrym stanie.
Ludzie, te wszystkie znane polskie firmy takie jak OSRAM, PILA, czy z innej beczki ROMET, ŁUCZNIK, itd. są tylko markami kupionymi przez obcy kapitał. Cała produkcja odbywa się w Chinach. Jeśli ktoś jeszcze wierzy w polskie zakłady produkcyjne i dawną jakość danej marki, to znaczy, że zatrzymał się mentalnie przynajmniej jakieś 20-ścia lat temu. Nawet...
Problem rozwiązany. Okazało się, że to żarówka. Tak nie było widać, ale jak rozebrałem i się do niej dobrałem to widać było, że jest przepalona. Dziwne tylko, że przez jakiś czas nie działało mi tylne światło i podświetlenie licznika. Ale teraz wszystko jest dobrze. Bardzo dziękuję za pomoc.
Witam wszystkich. W trakcie drobnych napraw i konserwacji wystąpił problem z migaczami, a mianowicie przestały migać :P Nie działają również kontrolki które są podłączone pod migacze. Z obserwacji: -po zdemontowaniu kostki od przerywacza migaczy i podłączeniu ich wszystkich razem (w celu czy migacze świecą światłem stałym) nie zapalił się ani jeden,...
Łatwiej będzie sprawdzać działanie przerywacza kontrolką w postaci żarówki np. 21W, przy czym przepływ prądu przez cewkę nie wywoła zgaśnięcia żarówki, a jedynie zmniejszenie jasności oraz zwiększenie jasności przy zwarciu styków przerywacza. Wracam do schematu (nie znam cewki do dwubiegowego Rometa). Badana cewka ma dwa wyjścia, pierwsze na przerywacz...
Wiem tylko że akumulator a mam 2 Co masz 2? Akumuklatory? I piszesz że instalacja oryginalna? napięcie było w porządku ok 6-8V ale na zimnym Mierzymy pod obciażeniem, weź żarówkę 6V/15W, podłącz i pomierz napięcie. Ile lat ma akumulator? poza sezonem go konserwujesz jak Pan Bóg przykazał?
Witam (temat ewent. Do przeniesienia). Więc tak mam taki problem chce do swojego rometa wsadzic akumulator. Ma on byc 12V znów w romecie prąd jest niby 6V. Więc bez przerabiania cewek itp. Chcę kupić akumulator 12V coś koło 12ah I nie będzie ładowany przez Rometa. Ponieważ ten akumulator ma starczyć tylko DO kierunkowskazów i ewentualnie do postojowych...
Witam jestem zieliny w te klocki i właściwie umiem tylko lutować i mieżyć jakieś wartości. Jeśli wstawiłem temat w złym dziale to przepraszam i prosiłbym o przeniesienie do właściwego. A teraz wyjaśnie o co mi chodzi. Sprawa się rozchodzi o to że mam AQ 6v 11Ah i jest on ładowany w trakcie jazdy raz z cewki 0,7A raz 1,4A a niekiedy 2,1A przez prostownik...
Z czym masz problem... znajdź schemat jakiejkolwiek chińskiej 125'ki (np. współczesne Romety, Junaki). Podłączenie jest proste jak drut. Stacyjka ma 4 przewody i 2 pozycje kluczyka: 0/STOP - zwarty czarny z kawałkiem blachy (podłączony do masy) z zielonym (podłączonym z wejściem gaszącym modułu) 1 - zwarty czerwony (+ akumulatora) z czarnym z wsuwką...
Piaggio, Gilera, Yamaha i inne firmówki. Od chinoli trzymaj się z dala, kilku moich znajomych ma i szału nie ma, nie dość że słabe, to jeszcze psuje się non stop. Dodatkowo jednemu rama złamała się na pół kiedy jechał po dziurawej drodze... +1 ja też złamałem ramę w chinolu (jedyny bonus to taki że oddałem na gwarancję), lepiej posłuchaj kolegów i...
Ja po prostu nie chce niszczyć starego zapłonu bo on jest już żeczą praktycznie nie osiągalną w tych czasach! A zależy mi na dobrym świetle z przodu i też cięzko jest dostać przerywacz do kierunków na 6v i z żarówkami jest kiepsko ,a na 12v można kupić we wszystkich sklepach nawet w '' TESCO '' . Mam nadzieje ,że jakoś da się ten zaplon przypasować...
Po pierwsze daruj sobie żarówki Awiny, powinny one zostać już dawno wycofane ze sprzedaży za brak opisu "Brak homologacji, nie wolno używać na drogach publicznych". Nawet na choinkę się nie nadają, jeszcze dom się spali... Załóż na próbę porządne żarówki renomowanych marek, z oznaczeniami homologacji wydrukowanymi na ich obudowach. Po drugie to wszechobecne...
A posprawdzałeś masy oraz wszystkie złączki po kolei? Jeśli masa jest zaśniedziała na amen, to wtedy nie zamyka prawidłowo obwodu i zaczynają się cyrki. Ewentualnie masz za słabe żarówki wstawione i przerywacz nie jest odpowiednio mocno obciążony. 10W na żarówkę to rozsądne minimum żeby taki zwykły przerywacz działał. A widziałem takich co 2W wstawiali...
Jeśli masz kompletną instalację, to na tzw. oko widać gdzie przód a gdzie tył instalacji. Przednia część zawiera sporo wtyczek wielopinowych np. do stacyjki, świateł, włączników na kierownicy, regulatora prądu itp. Tylna część instalacji zwykle zawiera kostki do cewki WN, zaworu ssania, tylnych lamp itd. Ponadto ze 4 kabelki podłącza się do "prądnicy"....
Witam. Miałem uszkodzony regulator w moim skuterku wiec kupiłem nowy na necie. Przy próbie podłączenia jeden z pinów wszedł do środka (widoczne na zdjęciu). Pomyślałem że może da się to poprawić wiec go otworzyłem. To co zobaczyłem trochę mnie zaskoczyło. Teraz moje pytanie czy ktoś już spotkał się z czymś takim, czy istnieją takie regulatory z jedną...
Dodam od siebie, że z prądnicy Charta można z powodzeniem wyciągnąć 60W i więcej. U siebie w Charcie miałem prądnicę przewiniętą na 12V, światło przednie 35W (oryginalnie było 25), reszta bez zmian. WSZYSTKO zasilane z akumulatora na stałe. Prądnica służyła tylko do ładowania akumulatora + 2 cewki sterujące CDI pozostawione w oryginale. Chartem jeździłem...
6V instalację bym nie proponował. Zawsze ciężko z żarówkami. Natomiast cewki i tak trzeba przewijać, ponieważ generują zbyt małą moc. Nie da się zrobić tak, żeby było jednocześnie światło i ładowanie - wiem to po sobie (podczas jazdy w nocy przestały świecić światła i wracaliśmy z bratem prawie po ciemku ratując się włączaniem i wyłączaniem świateł)....
Zastosowanie LEDów w reflektorze głównym jako podstawowe źródło światła - tak ale za ładnych kilka lat. W tej chwil dopiero trwają prace nad takim źródłem oświetlenia. Te japońskie skutery mają akurat dość stabilne regulatory napięcia. Na pewno nie jest to romet, czy simson.. Może skup się na eliminacji obciążenia w innych gałęziach: wstaw LEDy zamiast...
Hejka Szybkie palenie się włącznika przednich świateł w skuterze może wskazywać na uszkodzenie żarówek lub zwarcie w układzie oświetlenia przedniego. Oto kilka kroków, które można wykonać, aby znaleźć przyczynę problemu: Sprawdź żarówki przednich świateł, aby upewnić się, że nie są uszkodzone. Sprawdź, czy nie ma na nich pęknięć, uszkodzeń lub wypadnięć....
Kolega zacznie od wypięcia 2 przewodów z silnika- czerwony i niebieski lub czarny (zaznaczyć gdzie który idzie). Jeden to do oświetlenia a drugi do gaszenia. Ten do gaszenia silnika lubił się przecierać i stykać z masą. Jak był ustawiany przerywacz? w jednym otworze powinien być całkowicie zwarty a dopiero w drugim mieć przerwę. Na młoteczku są takie...
romet polski romet romet polska romet blokady romet
miernik uszkodzony pomiar rezystancji domofon bticino sterowanie przez rs485
philips 32pfl9604h czujniki skrętka
Szarpanie i gaśnięcie silnika na wyższych obrotach - diagnostyka i rozwiązania Ustawianie zegara w Microcar MC2 - krok po kroku