No tak, takie schematy i więcej opisów modułów znajdziesz na forum. Pozostaje dopasować moduł do posiadanego magneta i zapłon załatwiony. W sumie nie powinno być trudno. Więcej zabawy będziesz mieć z oświetleniem i ładowanie, bo to jest inaczej zorganizowane w charcie i w chińskich motorowerach/skuterach.
Są, a raczej były różne sposoby na poprawienie parametrów zapłonu CDI. Obecnie zamiast tak rozbudowywać układ lepiej zastosować zapłon tranzystorowy. https://obrazki.elektroda.pl/7642182800_... https://obrazki.elektroda.pl/1406474400_...
A po co chcesz go tam montować? Szkoda czasu, sił, i kasy. Zapłon od charta właściwie się nie różni od tego co chcesz wstawić (technologicznie rzecz jasna). Zapewne powodem swapu jest mała moc iskrownika na światłach. Nie myślałeś by po prostu przewinąć cewki? Wyjdzie podobnie z kasą a będzie lepszy efekt i mniej zachodu.
Jeżeli oryginalny zapłon Romet Chart to pasuje klin.
Zapłon w charcie ma być ustawiony na 2,5mm przed gmp, choć prawdą jest że silnik musi odpalić na każdym ustawieniu. Ustawiasz tłok dokładnie w gmp, kręcąc kołem magnesowym zgodnie z ruchem pracy silnika, odmierzasz odległość do denka tłoka, opierając suwmiarkę na otworze w który wkręca się świece, do tej odległości dodajesz magiczne 2,5mm, opierasz...
Witam .Budowa ukończona w maju ,teraz jest trochę czasu ,żeby zaprezentować efekty i rozwiązania . Zapłon : Po pierwsze -zapłon - przerobiony na bateryjny ,bo nie działała prądnica .Zamontowany akumulator 4 ah ,wykorzystany oryginalny przerywacz ,dodana cewka zapłonowa z samochodu (na złomie za 10 zł ).Ogólnie to prąd z akumulatora idzie przez przerywacz...
Witam jak ustawić zapłon od rometa 205 w silniku Romet chart i w tych silnikach wały kręcą się w przeciwną stronę czy to w czymś przeszkadza ?
weż wyczyść gaźnik albo załatw inny zapłon
Witam Przyjrzałem się innym działom ale ten post pasuje tylko tutaj :-) Mój problem jest następujący: Jestem posiadaczem motoroweru Romet chart 210. Tej zimy przeprowadzam mu lekki remont, w związku z czym chciałbym zamontować do niego obrotomierz. I tu zaczynają się problemy natury elektronicznej. Z tego co mi wiadomo to obrotomierze są na 12 V a u...
żal to twój avatar a był już na deskach kreślarskich chart z silnikiem 200ccm w tej samej ramie. spokojnie by dał radę
To jest oryginalny gaźnik, w chartach były 14 MC i Bing 1/14/206. Gotowałem go, bo tak mi to zostało polecone przez kolegę, motor był zajechany jak go kupiłem, a przed remontem chciałem odpalić i sprawdzić jak to działa. Zapłon oryginalny, moduł to GL133 (sprawdzony omomierzem, wszystko wydaje się OK). Iskrę sprawdzałem, przy ciemnym pomieszczeniu,...
Zgadza się, jeśli zapłon się przyspiesza ze wzrostem obrotów to lepiej dla silnika. Kiedyś sam kombinowałem z zapłonem do MZ ETZ 150 żeby go przyspieszyć i silnik był mocniejszy i lepiej pracował na wolnych obrotach.
W zasadzie instalację Charta spieprzyli bardziej niż w S51, chociaż konstruktorzy zaczęli iść w dobrą stronę z pewnymi rzeczami. Już lepiej była zrobiona instalacja w Motorydwanie (12V, regulatory napięcia świateł i ładowania). Weź pod uwagę że tylna pozycja i podświetlenie licznika jest zasilane z akumulatora, jednak w stacyjce na położeniu świateł...
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Ok to ja czekam na schemat i informacje czy działa:) Chciałbym takie coś zmontować, a wiem, że to dość dobry patent zapłony, ponieważ Romet Chart zamontowany ma układ zapłonowy właśnie działający na podobnej zasadzie i nie ma z tym w ogóle problemów. Iskra jest ogromna. W Chartach często mówili o problemach z tym i że paliły się te moduły zapłonowe...
Młoteczek-kowadełko? Zapewne chodzi o platynki, bo nie wiem czy dobrze rozumiem. Romet Chart 210 Elektronik nie posiada przerywacza zapłonu na platynkach . W Charcie jest zapłon bezstykowy, w iskrowniku znajduje się cewka - impulsator, która jak sama nazwa wskazuje podaje impuls do modułu zapłonowego Telpod GL133. Moduł natomiast zasilany jest z cewki...
Dobra zacznijmy od początku musisz sprawdzić rozmiary koła magnesowego przy Romet Chart i Romet 205 jak będą takie same to uno problemo a jak inne to trochę większy będzie problem problem :) A zapłon zobacz czy są tak palatynki?? W Chart'ie Dodano po 5 A silnik 023 to model do motorynki więc masz motorynkę???? Dodano po 2 A żeby naładować akumulator...
Witam problem polega na tym że nie moge ustawić biegu jałowego w moim charcie. Romet ma podniesioną przepustnice prawie do połowy za pomocą napinacz linki gazu (bo śruba regulacyjna nie daje takiej możliwości) próbowałem regulacji iglicy przepustnicy, brak rezultatu nie wchodzi na obroty, na niskich dławi się. Simeringi zostały zmienione na nowe. A...
Co do regulacji gaźników to mam doświadczenie bo regulowałem je w kilku motocyklach. Faktycznie ogar i jawka mają te same silniki, więc to pomijam. Ale ta kruchość, delikatność i wgl "cherchlawość" jawki jest dobitna :P . Wąziutki bak, cienka rama. Jakoś to do mnie nie przemawia - po prostu... Myślę że z tymi świecami to nie przypadek gdyż chart ma...
Witam! Mam pewien problem z moim motocyklem wsk 125. Zamonotowałem w nim iskrownik i magneto z rometa charta. Wszystko śmiga fajnie, zapłon działa bez problemu. Problem pojawia się z ładowaniem. Zastosowałem następujące rozwiązanie: dwie cewki ładujące które dają napięcie 6V połączyłem ze sobą równolegle żeby uzyskać napięcie 12V(cewki są bezmasowe),...
Czyli silnik jeszcze się kręci, popychając czy kopiąc starter? Jeśli nie zatarty czy inne takie, to warto: ustawić odstęp świecy na ok. 0,5mm do prób, potem jak zapali to dać normalnie na 0,7; wyczyścić tą świecę, może zalana; ustawić zapłon (nie wiem ile tam jest, w 024 czyli motorynce miałem 0,3mm przed ZZ). Jak zapali to chwilę niech popracuje i...
No więc znalazłem trochę czasu i weny na ogarnięcie tematu. Więc w sprawie modułu. Jak można by było go ulepszyć? O co chodzi z tym filtrem? Jak miałby spełniać swoje zadanie? Co on robi z sygnałem wyzwalającym? Dodano po 1 Filtr to układ rezystora z kondensatorem, w zasadzie filtr górnoprzepustowy który eliminuje zakłócenia o wolnym narastaniu napięcia...
Witam. A może pomyśl o zapłonie z Rometa charta ;)
Kolego wystarczy użyć opcji szukaj. Schemat jest tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic79... . Jeśli nie ma iskry i próbowałeś na kilku świecach które w innych urządzeniach działają to sprawdź cewki multimetrem a dopiero później sprawdź moduł.
to są fotki rometa oraz zapłonu
W tym przypadku dobrym rozwiązaniem by było założyć moduł od charta (GL-133), tylko że platynki trzeba by zastąpić impulsatorem. Podobno impulsatorem może być głowica magnetofonowa. http://obrazki.elektroda.pl/6136874600_1... Można wykonać ten moduł samodzielnie, ponieważ jest on bardzo prosty. Parametry podzespołów można znaleźć wpisując...
Cały zapłon z Rometa Charta pasuje do karterów i na wał silnika 023 (nic nie trzeba przerabiać.). Zapłon z charta nie potrzebuje akumulatora, ale kierunki bez niego CI nie będą działać.
Dzień dobry, witam wszystkich forumowiczów. Z reguły byłem tylko czytającym użytkownikiem. Teraz jednak chciałbym poradzić się Was. Odrestaurowuję WSK175 Kobuz. Będę montował w niej zapłon CDI. Z racji że nie mam instalacji chciałbym zrobić nową od podstaw. Nie chce kupować nowej i dopasowywać się do niej tylko stworzyć nową z uwzględnieniem CDI i stacyjki...
Obrazek z podanego forum (sorry zapomniałem że trzeba się tam logować ;) ) http://obrazki.elektroda.pl/5303627700_1... Potrzeba: - akumulator 6V 5-10Ah - opornik kilka Ohm o mocy min. 2W - dioda prostownicza (np. powszechnie dostępna 1N4007) - kable z odpowiednimi końcówkami Jeżeli już się pchać w 6V to imo najlepszym wyjściem jest montaż...
Nie chodzi mi o wygląd świecy, lecz o kolor iskry. A co do kąta zapłonu to musisz go sam ustawić. Jeżeli nie masz ustawionego zapłonu, to dziwisz się czemu nie zapala.
Zapłon z charta (stator i koło magnesowe) pasuje plug & play, lepiej by CI to świeciło a i do przerywacza już nie trzeba by zaglądać.
Po zmianie na oryginalny zapłon, wszystko jest z obrotami ok, ale jednak to była wina gaźnika. Na oryginalnym zapłonie było ok, ale po zmianie trzeba było zmniejszyć dawkę paliwa. Już wszystko ok.
Witam ,mam taki problem z moim chartem ,odpali i ma strasznie wysokie obroty , i zaraz zgaśnie ,i tak z każdym razem gdy go odpalam ,czyżby to był moduł albo cewka wyzwalająca, a jak się doda gazu to go muli i dusi gaźnik przeczyszczony zapłon ustawiony proszę o pomoc z góry dzięki,
Odpala na dotyk, na pierwszego kopa, świeca nowa (3 sztuki kopiłem i na każdej to samo) Zapłon we wszystkie strony sprawdzałem, na luzie lanie wchodzi na obroty, ale nie maa mocy. Na jedynce ledwo jedzie i tak szarpie jakby łapał, zapłon od 2t ale prawie rok około (1,5tys. km) jeździłem i normalnie działał
Niekoniecznie; oczywiście warto sprawdzić zapłon. Ale i uszczelniacze wału, kranik, korek baku. Określenie "wydaje się" nie przystoi w technice: wydaje się panna za mąż...
generalnie części takie jak cylinder ,tłok,pierścienie ,tarcze sprzęgła ,elementy skrzyni biegów ,uszczelki i łożyska do charta są robione w współcześnie i nie są jakoś drogie ...i generalnie mają jakość adekwatną do ceny. Chcesz "zabytka" do kolekcji czy sprzęt użytkowy? Jeśli użytkowy to czemu nie zainteresujesz się jakimś współczesnym chińskim Rometem,...
Celem zrealizowania 2-cylindrowego motoroweru zainstalowałem zapłon z charta. Zapłon miodzio, bez przeróbek można zamontować 2 impulsatory (na które jest miejsce fabrycznie) co 180°. Silnik jeszcze nie został wykonany. Zapłon przechodzi testy na "zwyczajnym" egzemplarzu. Podmieniałem już niesprawny impulsator (obydwa z zapłonu z kosiarki) i na obu to...
Da się przewinąć cewki i będą mocniejsze, ale nie na tyle wystarczające żeby opłacało się coś takiego robić. Jeżeli kolega chciałby delikatnie po zmieniać zapłon to najlepiej było by dopasować z innego motorka, zapłon Piaggio(po przeróbkach) ew. podobno z charta pod 023 fajnie wchodzi. Tylko trzeba mieć trochę wiedzy, dla chcącego nic trudnego...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Witam. Czasami wiedza z ksiażek się przydaje z obsługi i naprawy Motorowery "ROMET" aut. K. Kociński, J. Przybyła, E. Jaruzel , Romet Chart 50, Romet Ogar 200, Romet Ogar 205, Romet Kadet 50, Romet Komar 50, Romet Motorynka 50. Bardzo przydatna książka przy remoncie oraz przy codziennej eksploatacji motorowerów marki Romet. W podręczniku między innymi...
jeżeli spalają się podczas jazdy to trzeba dobrać odpowiedni opornik a jeżeli spalają się przy wyłączeniu zapłonu to na minus diody załóż diodę przełączającą zapewne diody niebieskie albo białe stosujesz najbardziej czułe na przepięcia wiem bo trochę ich w motorze spaliłem zanim doszedłem o co chodzi
Witam! Mam podobny problem jak kolega wyżej. Mam schemat ale mam inną stacyjkę i nie wiem jak podpiąć ładowanie do mostka prostowniczego z zapłonu idą trzy kabelki dwa żółte i jeden brązowy. Które mam podpiąć do mostka? a co do schematu ja korzystam aktualnie z tego: http://obrazki.elektroda.pl/3383200700_1...
Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
Ewentualnie podmień moduł zapłonowy na inny. Bezpiecznik powinien być przy akumulatorze.
Siemka! Mam zapłon do Charta. w nim jest cewka która niby iskrę daje, dobrą i często ( nie przerywa) Otóż problem jest taki że rezystencja wynosi 530 Ohmów zamiast 750. Czeka mnie ponowne jej nawinięcie, wiem że z góry nawinięta jest grubym drutem, natomiast pod nim jest cieniutki jak włos drut. Pytania moje : Jak obliczyć ile tego drutu? ile zwoi?...
Witam serdecznie, jestem w trakcie generalnego remontu motocykla Romet Mińsk 400a. Doszedłem do etapu składania elektryki (kładę sam całą nową wiązkę). W tej chwili mam wyprowadzoną instalację "zapłonową", tj. wyjścia z iskrownika do modułu zapłonowego, wyjścia z modułu, cewka WN, świeca. Mam problem, nie ma iskry, a jak jest, to jest i znika. Ale po...
W tych modułach, kondensator dostaje przebicia i klapa. Ja w gl133 zmieniłem kondensator z 1mikro na 3mikro 385v iskra na świecy że konia powali, pali od kopa. Ten kondensator na 1 obrót wału jest ładowany napięciem ponad 100v i przez tyrystor rozładowany na cewkę zapłonową i w tym momencie jest iskra na świecy. Napięcie z cewki wyzwalającej około 1,5v...
Moduł CDI nie nadaje się pod koło WSK ani koło Rometa Charta . Taki moduł działa poprawnie tylko z dwoma magnesami ustawionymi względem niego w momencie zapłonu, lub przed zapłonem, w zależności od skoku tłoka, pojemności, oraz obrotów maszyny. Coś mi się wydaję że takiego przerywacza nie wymyślisz. A przynajmniej ja sensu nie widzę. Osobiście założyłem...
Witam tak jak w temacie interesuje mnie układ zapłonowy taki jak np. do Charta dla mnie najważniejsza jest regulacja obrotów maksymalnych. Najbardziej przydatna przy docieraniu a mam zamiar kupić nowy cylinder i tłok, bo silnik jest ok ale już mocy to ma mało. Wiedziałem, że coś podobnego na pewno istnieje, bo skutery mają takie ograniczenia ale raczej...
Witam wszystkich Mam charta z 89 roku i w zeszłym roku odtwarzałem na podstawie schematu całą instalację elektryczną i udało się. Ale że ten silnik rometowski jest dość kiepski kupiłem silnik od s51. Niestety nie potrafię określić wyjść z tego silnika (5 przewodów) aby go podpiąć pod moją instalację. Nie bardzo się znam na simsonach Mój chart ma zapłon...
zapłon romet chart chart romet moduł zapłon romet chart
schemat elektrowni wiatrowej akumulator ekspres krups konserwacja wymianie pierścieni tłokowych
sonda lambda auris sonda lambda
Bezpiecznik grzania foteli Citroën DS4 - lokalizacja i diagnostyka Zakrętarka wyłącza się po chwili pracy - przyczyny i rozwiązania