A iskrę na świecy w ogóle masz? Przerwa na przerywaczu jest? Pytanie co znaczy 'zapłon prawie cały nowy'?
Obcięty klin. Za wczesny zapłon i obcięło bo odbił.
Dziękuję jeszcze raz wszystkim co mi pomogli i pozdrawiam. Ustawiłem zapłon.
Witaj ,świece wyczyścić,jak będzie dalej strzelał to znaczy ,że zapłon jest przestawiony.
https://www.olx.pl/oferta/bezstykowy-zap...
Witam, posiadam taki o to zapłon do motoryki https://www.olx.pl/oferta/bezstykowy-zap... chciał bym się zapytać czy jest możliwość przerobienia go na oryginalne koło magnesowe ? Ten z zdjęcia ma dodatkowe magnesy.
"Stacyjka komar" "Wyłącznik zapłonu motoroweru" "Wyłącznik zapłonu komar" "Wyłącznik zapłonu romet" I tak dalej i dalej...
Ten schemat dotyczy regulatora stratnego z cewką niepodłączoną do masy (tzw. bezmasowa) - dwa wyprowadzenia. Romety miały cewki podłączone do masy. Pytanie co ten regulator stratny będzie tracił??? Wg. mnie czas i pieniądze "konstruktora".
Moje 2 suwy (Komary, Romety) chodzą na tym co im wkręcę, jak wszystko sprawne (również mieszanka) to ma chodzić i na chinolu i tyle.
Wiesz teraz i złom drogi a ty kolego chyba średnio się znasz na tym skoro uważasz że almot czy zapłon CDI od turbozabytkow to złom bo złom to jest platynka jakbym miał czas i pieniądze na dokończenie to bym zrobił je ale przede wszystkim brak kasy
a gdzie teraz dostanę platynkę która nie będzie chińska? Na przykład tu https://gmoto.pl/platynki,55887.html albo https://www.moto-shark.pl/moto/6472486/p...
Kurcze już 5 rok jeżdźe Komarem i miałem takie problemy na początku. Najlepiej kupić tłoczek+pierścienie+tulejka na wał i sworzeń, zrobić szlif i pozamiatane! Chula jak złoto! A może poprostu masz za dużo podkładek w skrzyni biegów i się ciężko kręci? Może masz łożyska do wymiany? Ale najlepiej REMONCIK! Zrobisz raz,dobrze dotrzesz i masz spokój (no...
Jakos tak 'okolo 1972 / 73r.' jezdzilismy z Kolegami na podworkach i na koncu 'slepej ulicy' - 'Komarem Sport' i 'katowalismy' go 'ile fabryka dala' - i nigdy sie nie zatarl, bo mial idealnie ustawiony zaplon do benzyny 76 - 78 Oktan [ juz przyspieszony ponad dane fabryczne o ok. 1,5 - 2mm ]... 'Komar Sport' - dawal rade / 'szedl na kolo', chociaz we...
Przewód zapłonowy to przewód zapłonowy... Nie ma większego znaczenia czy pochodzi z Rometa czy Yamahy. Ważne aby miał żyłę miedzianą. Przewody samochodowe z żyłą węglową (oporową) nie stosuje się w motocyklach.
No nie w to nigdy nie uwierzę, ale jednak to prawda. Znalazłem jakąś świece iskra lgp i co? Komar pali a już chciałem cały zapłon zmieniać, dziś kupiłem nową świecę bosch, teraz tylko regulacja gaźnika i takie tam i komar powinien śmigać. Dziękuję serdecznie wszystkim za pomoc Dodano po 3 Jeszcze jedna sprawa. Silnik na tej nowej świecy bosch nie pali,...
Temat chyba powinienem zamknąć bo problem rozwiązany.Dużo się nie namyślając kupiłem silnik od simsona s51 i mam zamiar go tam umieścić. A z tym silnikiem myślę że to wina zapłonu.
Witam!! Przeglądając różne strony internetowe natknąłem się na ciekawy schemat jak zrobic do komara elektroniczny zapłon. A że jestem szczęśliwym posiadaczem tego motoroweru i ciągle mam jakieś problemy z zapłonem postanowiłem zrobic z Waszą pomocą Elektroniczny zapłon do komara. Myśle że mogę liczyc na Waszą pomoc, z góry dziękuje za każdą cenną odpowiedź....
Jutro wezmę kase w kieszeń i udam się na zakupy. kupię nową świecę F95 100 ml oleju do kosiarek i pił i 3 litry paliwa (potem kupie sobie ten ORLEN 2T) i pojade na 1:30. Zapłon od charta "ponoć" zawiera jakąś bardzo awaryjną część która wciąż sie psuje z zapłon, i chartowski potrzebuje chyba aku, a ja nie chcę montować baterii bo nie mam gdzie wsadzić,...
http://www.mzetz.fora.pl/warsztat,13/prz... Poczytaj, bo nie potrafię Ci wytłumaczyć w tym momencie jak to robić- mimo iż robiłem to wiele razy. Po prostu przerwa nie może być ani za duża, ani za mała - ja to robię raczej doświadczalnie - ustawiasz platynki, świecę przystawiasz np. do cylindra, ruszasz kopnikiem i sprawdzasz...
Tak, ale braknie materiału - skończy się płytka.
a może tu: http://www.zo-mot.pl/romet/index.xml http://www.zo-mot.pl/szukaj.xml?search=p...
Panowie,kondensator w układzie zapłonowym równolegle z przerywaczem Kondensator w układzie wywołuje oscylacje napięcia w cewce WN identyczne jak w przypadku układów CDI (z diodą po stronie tyrystora). Ponadto brak kondensatora wywołuje iskrę na stykach przerywacza co jest równoważne zwarciu styków i skutkuje wydłużeniem czasu narastania napięcia w...
Nie pez przesady, a kołnierze są zaginane i zaklepywane nie wiem dokładnie w jaki sposób ale jest tak mozno zaciśnęta ta tuleja że nic jej nie rószy. A w Ogarze nie ma znowu takiego ciśnienia, ja mam gdzieś taka głowicę zrobioną do komara. Nic tego nie rusza a tulejka jest miedziana lub mosiężna....
No moje dane też tak mówią i tak ustawiałem kiedyś (Romet, komar, jawka 3mm przed większe pojemności ETZ,MZ 2,5mm przed)
Kupiłem 75, zastosowałem i niestety nie odpaliłem. Mój problem tkwił w tym, że ściągnęła się linka od sprzęgła. Poprawiłem to i odpaliłem. Zmieniłem też tarcze sprzęgłowe na nowe od komara, ale pasują. Zamierzam w najbliższym czasie zmienić obecny silnik na silnik od rometa, bo biegi ma w nodze, a mój obecny ma w rączce.
Klatka Faradaya tu nic nie pomoże jak wzmacniacz otrzyma zakłócony sygnał na swoim wejściu. Ale nie pozwoli, by zewnętrzne zakłócenia, które są w eterze, przedostały się do elektroniki płytki, więc w jakimś stopniu, to metalowa obudowa "filtruje" te właśnie zakłócenia. Zapewne kolega pamięta takie "ścigacze" :D , jak Komar, Romet, one miały "platynki"...
(at)tomek122 Przeprosiny przyjęte, dziękuję. Nie tylko w Simsonie tak jest. Komar (i pochodne), WSK i Jawa 50 - znane mi sprzęty. W podlinkowanym temacie pierwszy schemat NIE jest rometowski. Po pierwsze dlatego, że Romet (raczej, i zaznaczam chodzi mi o produkcję PRL) nigdy nie miał fabrycznej cewki butelkowej tylko zintegrowaną (nawijaną na cewce...
To jest cewka zasilająca układ zapłonowy, jest nawinięta jak cewka prądowa od świateł. To nie jest cewka zapłonowa wysokiego napięcia z której wychodzi bezpośrednio przewód zapłonowy WN, taka jak np: WSK 125, Komar, Romet, które mają uzwojenie pierwotne i wtórne wysokiego napięcia.
Ponieważ w Fiacie 126p stacyjka odcinała (+) na cewkę i nawet jak platynki były zwarte to i tak poboru prądu nie było. Musisz dołożyć stacyjkę lub jakiś wyłącznik, no i na pewno ładowanie akumulatora musi być. Na włączonym zapłonie w Fiacie 126p rozładowuje akumulator, tylko wolniej bo jest większy.
Z tego co widzę- silniczek nie wielki. Myślę, że można nawinąć uzwojenie o takich samych parametrach jak są w polskich silnikach typu komar, romet, simson itp. Spróbuję poszukać jakichś materiałów na ten temat.
Ściągacz magneta ma gwint M24x1,5. Czy przypadkiem nie jest to gwint taki jak w ściągaczu magneta Simsona? Wg. mnie ten element nr3 powinien być płaski a nie stożkowy o ile chce się jeszcze skorzystać z nakiełka w czopie wału, czyli zamocować wał w kłach w celu sprawdzania bicia. Tego typu stożkowe naciskacze niszczą nakiełek i to stopniu tym większym...
Sprawdzę jeszcze raz, bo znalazłem post w którym ktoś opisuje identyczne objawy. Okazało się, że miał wał korbowy od komara i zapłon był całkiem gdzie indziej. Musiał rozpiłować aparat zapłonowy i było wszystko OK. Być może u mnie jest podobnie, bo tego silnika nie rozbierałem. Wieczorem napiszę o wynikach prób
Jak na mój gust ( miałem komarków i rometów sporo) źle ustawiony zapłon. Jak nie chce wchodzić na obroty i "kicha" to jest za późny. Ale szczerze Ci powiem, że z takim rupieciem z powybijanym wałem, luzami etc. to nerwów stracisz sporo zanim go "zestroisz" :) Ustawianie zapłonu zacznij od wymiany nowego młoteczka i kowadełka przerywacza bo na starym...
Ja natomiast miałem przypadek kiedy odkręciło mi się mocowanie kondensatora i dotykało masy, to silnik zachowywał się dokładnie tak samo. Sprawdził bym też o ile wszystkie inne metody wypróbowałeś - czy dobra jest cewa zapłonowa. W Rometach/Komarach to standard. Przy udzkodzonej cewce silnik może odpalić (w sporadycznych przypadkach), ale nie może wejść...
Nic podobnego! Przy maksymalnie otwartej przepustnicy dajesz maks powietrza do cylindra a nie paliwa , co ułatwia odpalenie zalanego paliwem silnika . W gaźniku komarka razem z przepustnicą podnosi się również iglica która otwiera dopływ paliwa "do cylindra". I to właśnie może powodować zalewanie świecy, gdy są np. przeregulowane wolne obroty. Niech...
Dlaczego impulsator jednoprzewodowy? Ja robilem zaplon do komarka na stojanie z charta i przewijalem cewki na 12v, co skutkuje wywaleniem z tamtad oryginalnego impulsatora. Kupilem nowy od chinczyka ale jest dwukablowy. Tam tez mam modul z Charta. Dobra czyli w koncu potrzebne jest trafo 7v/230v tylko o jakiej mocy? 4VA?
Witam-wymień młoteczek(nada się od każdego Rometa),sprawdż czy kołek mocujący przerywacz się nie rusza .
Witam! Od dawna borykam sie z problemem w moim komarku. Gdy jadę na wysokich obrotach i dam gazu na full to silnik traci mon a gdy odejmę trochę to zaczyna przyspieszać. Jak na postoju dam gazu na full to wchodzi na wysokie obroty lecz po jakichś 3 sekundach zaczyna przerywać (efekt jakbym włączał i wyłączał zapłon stacyjką) . Instalacja jest dokładnie...
Fajkę to zmierz miernikiem omomierzem a nie na skuterze . Na nim może działać gdyż cewki WN w skuterze są nisko omowe i dają dużo wyższe napięcie iskry . Samo zasilanie takiej cewki zaczyna się od 50 V na wolnych obrotach a kończy w granicach 300÷400V . Komarek i Romet starszy typ to już inna bajka zapłonu który był bardzo wrażliwy na zalanie o raz...
to jeszcze kondensator zapłonowy można by podmienić a jak simeringi wału? wymieniane były? czy strasznie stare? gaźniki komarowe są bardzo proste i zwykle akurat są najmniej zawodne a najgorszy jest zapłon
Oryginalny :D Jeżeli założysz inny licznik to prawdopodobnie będzie on źle pokazywał prędkość. Każdy ma swoje inne przełożenie, jedną liczą obroty z koła, jedne ze skrzyni biegów. To nie taka prosta sprawa założyć drugi licznik. Można oczywiście tylko że będzie nawet bardzo przekłamywał. liczniki od simsonów, chartów, komarów mają ten sam współczynnik...
Listwa z 1989 roku, to nie od niego, tak samo prostownik z dławikiem od s51 oraz przerywacz bimetalowy. Czyli uważasz, że prostownik z dławikiem i przerywacz bimetalowy są nie od niego? Mam plan dokupić brakującą listwę i to wszystko połączyć wg. schematu, pozostawiając w/w części. Uważasz, że tak można zrobić, czy nie bardzo? Zapłon na platynkach też...
Zastanawiam się, czy Ty oprócz tego co wyczytałeś gdzieś w sieci, czy usłyszałeś od kolegów, miałeś w ogóle do czynienia z motoryzacją. - czterosuw nie ma sprzęgła, które tak szybko psuje się w dwusuwach -czterosuw nie ma cewki i innych elementów zapłonu, które tak szybko zużywają się w dwusuwach? - nie wpadłeś wreszcie na pomysł, że wszelkie usterki...
Witam wiem ,że to forum samochodowe ale nie wiedziałem na jakim umieścić post . Otóż remontuje silnik rometa (2 biegowy) który będzie pracował w komarze.Planuje wymienić w nim : wał ,łożyska ,simeringi ,uszczelki ,cylinder, pierścienie ,tłok ze sworzniem i zabezpieczeniami ,sprzęgło ,cały zapłon,świecę zębatkę zdawczą i wszystkie śruby. chciałem się...
Jezeli nie łapie lewego powietrza to własciwie gaznik regulacja moze pływak być też uwalony co do swiatła żarówka dobra ? przełacznik przełącza ? Ja w swoim komarku miałem kiedyś taką magię że odpalał chodził jak żyleta i nagle gasł i nie szło odpalić przeszło po wymianie układu zapłonowego ale to nie twój problem : )
Witam, mam moped Żak MR2 z 1962 roku po kapitalnym remoncie silnika, lakierniczym i galwanicznym, zarejestrowany jako pojazd zabytkowy ponieważ nie było do niego dokumentów więc była to jedyna legalna droga do rejestracji. Silnik ma cylinder po szlifie, nowy tłok z pierścieniami, wał po kompletnej regeneracji, wymienione wszystkie łożyska, oringi oraz...
Piszecie że Jawka zablokowana nie wykręci dużej prędkości, zgoda zablokowana Jawka wykręci może i ciut mniej niż simson , ale czy simsona ktoś blokował ?? - NIE a Jawki były blokowane na rynek Polski, zaś normalny seryjny niezablokowany silnik wykręca spore obroty jak na małego dwusuwa. Nie podniecajcie się tak tymi waszymi simsonami.Ja kilka lat temu...
Wymieniłeś wał... A aczy przypadkiem nie założyłeś wału od komarka? Wyglądem jest taki sam i pasuje do silnika ale ma w innym miejscu rowek na klin (nie pasuje kąt wyprzedzenia zapłonu). Najlepsze ustawienie gaźnika to wkręcasz śrubkę tą od mieszanki z boku gaźnika do końca i wykręcasz ją 1,5 obrotu. Ustawienie zapłonu- obróć zapłon na maksa w przeciwną...
Dodam od siebie, że z prądnicy Charta można z powodzeniem wyciągnąć 60W i więcej. U siebie w Charcie miałem prądnicę przewiniętą na 12V, światło przednie 35W (oryginalnie było 25), reszta bez zmian. WSZYSTKO zasilane z akumulatora na stałe. Prądnica służyła tylko do ładowania akumulatora + 2 cewki sterujące CDI pozostawione w oryginale. Chartem jeździłem...
Witam .Budowa ukończona w maju ,teraz jest trochę czasu ,żeby zaprezentować efekty i rozwiązania . Zapłon : Po pierwsze -zapłon - przerobiony na bateryjny ,bo nie działała prądnica .Zamontowany akumulator 4 ah ,wykorzystany oryginalny przerywacz ,dodana cewka zapłonowa z samochodu (na złomie za 10 zł ).Ogólnie to prąd z akumulatora idzie przez przerywacz...
Może w celu ochrony zapłonu przed ocieraniem lub rozstrajaniem przerywacza w wyniku powiększania się luzu promieniowego Ma to sens. Na mój gust to większe obciążenie jest właśnie od strony zapłonu . Koło z magnesami służy również jako koło zamachowe, i jednak ma ono swój ciężar. Od strony sprzęgła jest duże przełożenie więc wbrew pozorom obciążenie...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... post 6 Masz opisany sposób ustawienia zapłonu. Jeżeli będziesz tak postępował, to po ustawieniu koła zaznacz na wale pisakiem kreskę na wprost frezowanego rowka, potem ściągnij koło i wkrętakiem, czy wybijakiem cylindrycznym uderzysz młotkiem na przedłużeniu tej kreski i klin powinien...
U mnie na impulsatorze jest jeden kabel ( różowy) , jutro spróbuje zrobić pare zdjęć jak to wygada , mi chodzi tylko tak ,,na oko ,, ustawić bo wyciołem z kołą tamten czop i musze dotoczyć do czopa z komara koła zamachowego i potrzeba i ten punkt zeby przewiercić dziury do koła od chinola i zanitować
Simmeringi to jest pewne że muszę wymienić, pierścionki na tłoku też (po tylu km zo zrobiłem tym motorowerem to przydały by się wymienić), i jeszcze na dodatek muszę wymienić tarczkę sprzęgła bo podczas zapłonu "na Kopa" zaczyna mi ciągnąć sprzęgło. I teraz mam pytanie, ile taki "komar" był by wart, jest w stanie idealnym, wszystko oryginale, brak oznak...
Witam. Czasami wiedza z ksiażek się przydaje z obsługi i naprawy Motorowery "ROMET" aut. K. Kociński, J. Przybyła, E. Jaruzel , Romet Chart 50, Romet Ogar 200, Romet Ogar 205, Romet Kadet 50, Romet Komar 50, Romet Motorynka 50. Bardzo przydatna książka przy remoncie oraz przy codziennej eksploatacji motorowerów marki Romet. W podręczniku między innymi...
Witajcie. Otóż jestem szczęśliwym posiadaczem od jakichś 2 tygodni Rometa Ogiera 205 w oryginale, wszystko seryjne, dwu biegowy, polski silnik Dezamet 023 i mam z nim dość spory kłopot. Przed jego kupnem, stał w garażu nie ruszany jakieś 3 lata, ale po małej walce odpalił. Troche w nim pogrzebałem, wyczyściłem gaźnik, kranik, dysze itp. Zalałem go mieszanką...
Kolego AoT_Hunter_PL ogar 200 posiadał silnik czeski 3-biegowy, a ogar 205 posiadał silnik 2-biegowy rometa, po za tym konstrukcja się nie różniła w niczym. Więc śmiało można powiedzieć że jest to silnik z ogara, tudzież motorynki. Ale też zastanawia mnie jedna rzecz - Biegi masz w rączce, a silnik nie jest z komara3, bo komar miał jajowaty silnik,...
MOTOROWERY I MOTOCYKLE APRILIA BAOTIAN BMW CAGIVA CPI DNIEPR HARLEY HONDA ITALJET IŻ JAWA - CZ JUNAK KAWASAKI KTM KYMCO MACAL MALAGUTI MIŃSK MZ - ETZ PEUGEOT PIAGGIO ROMET, OGAR, KOMAR, MOTORYNKA (polskie) SIMSON STELLA SUZUKI SYM TRIUMPH WFM WSK VESPA YAMAHA [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... YZFR1L schematy...
romet komar komar romet komar zapłon
szyby peugeot impedancja falowa blokada klawiatury panasonic
przetwornica 24vdc 12vdc subaru outback
Salus sterownik bezprzewodowy nie włącza pieca - przyczyny i rozwiązania Podłączenie multiroom Cyfrowy Polsat przez Wi-Fi