Też w to nie wierzyłem, lecz tak mówią w Salonie Fabrycznym Romet. Czy moduł może się znajdować za przednią lampą?
No to chyba dotarliśmy do celu .
Chiński moduł DC-CDI, zapewne jest wadliwy, albo wymaga impulsatora o odwrotnej polaryzacji. Szukaj oryginalnego modułu, Romet nie ma w sprzedaży?
tak daleko to ja się jeszcze nie posunołem ;) ale nie radziłbym kombinować za dużo tam ponieważ jest olbrzymie pole elektromagnetyczne oraz dużo brudu, wody, smaru itp. Miejsce też jest ograniczone(fototranzystor), uwierz mi na słowo że oryginalny przerywacz spełnia swoją rolę w 100% o ile nie zamierzasz bawić się w tunera 2T ;>
Witam, mam problem z elektryką w Romet Mińsk 125. Ogółem od silnika do modułu (moduł nowy) wiem, że mam dobrze, tylko dalej już stara instalacja, nierobiona przeze mnie, zaizolowana, i nie mogę iskry znaleźć. Może to cewka, nie wiem. Nie ma stacyjki, chyba to nie przeszkadza w znalezieniu iskry. Proszę bardzo o jakieś pomocne tipy. A na krótko, jak...
Moduł CDI romet RXC 125 zasilanie bateryjne (DC) https://obrazki.elektroda.pl/6313985400_...
Nie ma sensu takie kombinowanie. Powyżej 4000 RPM masz maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu, którego nie możesz już regulować (chyba że przerobienie mocowania impulsatora). Zmniejszanie kąta wyprzedzenia zapłonu nie poprawi Ci osiągów. Poniżej 4000 RPM takie skutery rzadko jeżdżą.
Witam, od czego jest jasno niebiesko biały przewód? Bo znalazłem wypięty obok modułu.
Witam. Mam problem z iskrami w Romet Minsk 125 400A. Zrobiłem na krótko instalację, nowy moduł, impulsator i cewka. Iskry były, a na drugi dzień nie ma. Jaki może być problem? Proszę o pomoc.
Nie odpala, nie ma iskry, pomocy, moduł zmieniany
Musisz dać zdjęcie Twojego modułu wtedy ktoś powie jak sprawdzić jaki typ masz. Jeśli założysz niewłaściwy nie odpalisz a i pewnie będzie po module.
Oporność cewki w porządku. Sama cewka służy do ładowania kondensatora w module a ten rozładowując się poprzez uzwojenie pierwotne cewki WN daje iskrę. Podstawiaj drugi moduł i musi ruszyć.
Z wydechem warto podejść do sprawy naukowo. Warto poszukać wzorów w internecie na policzenie długości i średnicy wydechu. Jest z tym dużo zabawy, a przy samym wykonaniu trochę zachodu, ale warto. Rąbka tajemnicy mogę uchylić pisząc, że układ wydechowy licz dla drugiego odbicia:) resztę odkryj sam.
Ewentualnie podmień moduł zapłonowy na inny. Bezpiecznik powinien być przy akumulatorze.
Witam a koło Magneto magnesy nie umarły
Witam. Posiadam Rometa Charta 210. Wymieniłem w nim wszystkie elementy zapłonu takie jak moduł, cewka W/N i iskrownik. Po przejechaniu około 500km motor po prostu sie zatrzymał w trasie i już nie zapalił :cry:. Podejrzewam że mógł to być moduł ponieważ po regulacji odległości cewki wyzwalającej od kola magnesowego było nadal to samo a przebicie między...
Jeżeli to nie przerywacz, to być może moduł alarmu.
Więc jeśli moduł sprawny, to ma działać. Na czas prób możesz odpiąć czarno biały. To jest gaszenie. Jak dalej nie działa, to podmieniaj moduł.
Odpala nie wkręca na obroty i gaśnie
Witam jak w temacie brak iskry Romet Soft 125. Co za moduł jest odpowiedzialny za prąd do cefki (fajki)
Prubuj ze stopka boczna pokombinować zwyklenona odcina iskrę jezeli jest otwarta czyli masuje moduł
na początek witam wszystkich. mam problem z modułem u Rometa Charta. zapala idealnie ale jak się zagrzeje to wskakuje na wysokie obroty ale równocześnie tracił moc. gaźnik sprawdziłem i przedmuchałem a nawet wstawiłem od zwykłego Rometa. chcę się upewnić czy to na pewno moduł czy iskrownik. czy może to być inna przyczyna.
Witam dziś chcę się dowiedzieć gdzie jest moduł w Romecie RXL 2T. Szukałem pod siedzeniem i go niema proszę o pomoc dajcie foto najlepiej.
Zacznij od wymiany modułu cdi. Miałem takie objawy u siebie kilkukrotnie i zawsze winny był moduł.
Dysza główna za mała lub zapchana. Zablokowany moduł.
Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
Witam, kupiłem ostatnio silnik od yamahy xt 125 do swojego motora rometa crs 50. Instalacje, moduł itd została od crs. Mianowicie pali mi się moduł. Pytanie czy to wina nieoryginalnego modułu, cewki czy czego?
Witam tutaj zgromadzonych, ostatnio stałem się nabywcą Romet Mińsk 125 400A i miałem problem z ładowaniem modułu. Padło na cewki zasilające. Jest jakiś sposób, żeby je przewinąć: grubość drutu i ilość, i jakiś specjalny sposób? Pomożecie, jestem trochę świeży w tym temacie.
Z fajka jest ok bo do innego skutera wkladalrm, moduł i świece też, klin też jest ok, resztę sprawdzę jak będę w domu.
Wyżej było napisane. Podaje dokładniej: Iskrownik-KEEWAY: HURRICANE, RY8, MATRIX FLASH, FOCUS, FAKT ORAZ CPI: HUSSAR, KINGWAY: YAROX Moduł-CPI ARAGON ROMET 2T MODUŁ ZAPŁONOWY ODBLOKOWANY Regulator-KEEWAY FOCUS Zrobiłem schemat ale mam braki: Masa modułu? Masa impulsatora? Biały kabel od świateł? http://obrazki.elektroda.pl/1962497200_1...
Sprawdź moduł zapłonowy.
michalmaciaszek czesc i jak zalatwiles ten schemat minska?
Za gaszenie silnika odpowiada idący od modułu zapłonowego kabel, czarny z białym paskiem. Po podłączeniu go do masy skuter powinien gasnąć.
Problem rozwiązany 2 miesiące temu kupiłem odblokowany moduł. Wymieniłem moduł na stary i zaczął działać a odblokowany moduł na reklamacje
Już rozwiązałem problem, wymieniłem moduł i motor odpalił .
Może akurat ci się trafił taki lipny moduł ,może na dodatek z blokadą obrotów ale na impulsatorze jest lepiej niż na standardowym zapłonie z przerywaczem mnie problemów . Rodzajów modułów jest wiele jedne z wyprzedzaniem zapłonu inne bez . Spróbuj na jakimś innym module .
Strach się bać. Wykazujesz się takimi brakami wiedzy, że lepiej będzie poprosić o pomoc kogoś na miejscu aby ci to połączył i uruchomił. To co narysowałeś na czerwono świadczy że mylisz cewkę WN z cewką ładującą CDI. Z ori cewki WN (tej w prądnicy) wykorzystuje się oba uzwojenia. Jednak każde do innych celów. To nawinięte cienkim drutem (dużo zwojów)...
witam mam problem brak iskry w skuterze ROMET 139 50cc wymieniłem cewkę z przewodem,świecę,iskrownik,moduł zapłonowy i nadal brak iskry nie wiem co jeszcze może być przyczyną proszę was o wypowiedz.POZDRAWIAM
Kupiłeś z modułem zapłonu i gaźnikiem?
Honda MTX - są różnice pomiędzy modułem CDI od skutera Romet Zenit 2T, a modułem CDI od Crossa Honda MTX 2T, oraz pomiędzy cewkami również od tych modeli zapłonowych?
podobny schemat w całości
Tak, choć może być jeszcze za wariatorem przykręcona blaszka, która nie pozwala na pełny ruch rolek. Moduł jeśli jest zablokowany to słychać, że odcina zapłon. Należy go wymienić na odblokowany, ale u Ciebie raczej na nim nie ma blokady.
Witam otóż jest taka sprawa czy da rade zmierzyć miernikiem czy moduł zapłonowy Unitra Telpod GL 133 jest sprawny ? Moduł pochodzi od Rometa Charta spotykany także w polskich kosiarkach . Pozdrawiam
No tak, takie schematy i więcej opisów modułów znajdziesz na forum. Pozostaje dopasować moduł do posiadanego magneta i zapłon załatwiony. W sumie nie powinno być trudno. Więcej zabawy będziesz mieć z oświetleniem i ładowanie, bo to jest inaczej zorganizowane w charcie i w chińskich motorowerach/skuterach.
Powiedzmy, ze bede korzystać z niego w terenie zamkniętym. Jest możliwość przerobienia go tak aby pojechał ponad 100km/h? moduł który kręci wyżej silnik?
kolego mam link tego samego w innej obudowie ten co mam jest przypadkowy pochodzi z innego skutera yamahy interesuje mnie czy jest możliwe podłączenie do quada Bashan 250cc ATV 2006r. to samo co Romet 250cc ATV na stronie Części rometa moduł zapłonowy do tej pojemności ma w ogóle inną kostkę i nie mogę znaleźć tego. motor zgasł podczas jazdy sprawdziłem...
https://www.youtube.com/watch?v=qttF7BuW... Trafo 7V/230 podłączasz do cewki która szła na przerywacz. Impulsator z chińczyka 1 przewodowy i do tego moduł. Robienie impulsatora z głowicy radia kiedy gotowy kosztuje 5 czy 6zł mija się z celem.
Mój błąd, przepraszam... A oryginalny moduł masz z wtyczką? Ten który dokupiłeś, żeby zwiększyć moc nie był Plug&Play?
Rozepnij kostkę na wiązce wychodzącej przy silniku i pomierz rezystancję na kablach z paskiem czerwonym i niebieskim idącym w kierunku "do silnika". Względem masy powinno być na jednym około 150 ohm a na drugim około 450 ohm . Napisz jakie miałeś odczyty. Ale na początek to ,do modułu CDI powinien wchodzić czarny kabel z białym paskiem , możesz go wypiąć...
Możliwe że padł dodatkowo moduł, często w Charcie siadały
Hej cześć wszystkim. Tak jak napisałem szukam schematu chińskiego skutera opartego na module dellorto 17289. Może to być romet, router, zip, lub coś podobne z normą euro 4 gdzie wykorzystany jest ten moduł. Dziękuje
części pozornie nie są drogie do chinoli. Chcę wymienić zapłon na inny ponieważ nie doładowywuje ak. ,słabe światłą są i żecz najbardziej wstrząsająca to palące się moduły i impulsatory
Koło magnesowe jest również od charta. Chcę osiągnąć lepsze wkręcanie się na obroty. Tak jak powiedział jack63 tak to wyzwalanie się iskry na świecy wygląda. Każde przesunięcie się magneta daje iskre lecz jest impulsator pod który jest podłączony moduł. Tak jak mówiłem wstawiam schemat mojego modułu i schemat modułu Rometa Charta który pracował fabrycznie...
Akumlatora nigdy nie było i wszystko dzialało teraz nic nie działa tylko klakson. Zmieniłem moduł regulator napięcia i dalej nic kable wszystkie całe.
Daj zdjęcie, bo nie widomo o co ci chodzi z tym zielonym kablem. Może to kabel masy???
Myślę,że gdy by były uszczelniacze nie szczelne wyłączanie świateł nie miało by rzadnego wpływu na obroty. Można jakoś potwierdzić,że winny jest moduł,czy tylko wymiana?
Moduł sześć pinów,regulator napięcia trzy fazowy. Z silnika wychodzą trzy żółte przewody do regulatora napięcia i dwa z impulsatora, gdzie podłączyć zasilanie modułu? - W silniku nie ma cewki zasilającej moduł. Moduł ten sprawdzałem w motorowerze ROMET i jest sprawny bo pojazd się uruchomił.Bardzo proszę o pomoc. Nazwa tego pojazdu to ZEHJANG WANGYE...
Witam, mam problem z Romet 747 Eco 4T. Nie działa gaszenie silnika po przekręceniu kluczyka. Zmieniałem stacyjkę, moduł zapłonowy. AI: Czy sprawdzałeś stan okablowania i połączeń elektrycznych? Mogą one wpływać na działanie gaszenia silnika. Tak. AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś inne naprawy lub zmiany w pojeździe, które mogłyby...
Daje ci link http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Powinien on wszystko wyjaśnić, następnym razem daj wyszukaj to nie boli. :D
Gdzie masz przymocowany moduł, że zjadł go kwas z akumulatora? Fabrycznie to on jest wyżej i spory kawałek od akumulatora. Moduł zapłonowy nie ma związku z regulatorem napięcia ani akumulatorem. To jest zapłon CDI.
Co to jest? Mosfet z jednym rezystorem umieszczony na radiatorze? Schemat regulatora ok, ale ma jedną wadę - pobiera cały czas prąd 100 mA powodując rozładowywanie akumulatora, chyba że wyjście podłączy się przez stacyjkę. Przez taki regulator nie zasilisz transformatora dla modułu CDI. Jest jeszcze opcja aby zbudować regulator działający na zasadzie...
Czy zna ktoś odpowiedź na moje pytanie? Posiadacze Charta pewnie także są zainteresowani, zamiennikiem oryginalnego modułu.
Witam. Mam Rometa charta z własnoręcznie przerobionym zapłonem, na cdi od skutera 12v. Przez rok działał bezawaryjnie, ale niestety zaczął słabnąc i doszło do tego że nawet na jedynce, na równej drodze, nie da się jechać. Wymieniłem łożyska na wale, uszczelnienia, tłok, pierścienie i gaźnik, ale bez efektu. Czy to wina modułu, czy statora?
powiem ze modułu nie sprawdzałem jak sprawdzę to dam znać czy problem pojawia się dalej.
To najczęstsza usterka tego modelu, nie pozostaje nic innego jak włożyć zamiast niej np cewkę ładowania z innego iskrownika lub obecną cewkę zasilającą przewinąć odpowiednim drutem i zrobić zasilanie modułu przez transformator sieciowy.
Tyle samo, nawet moduł zapłonowy pasuje, nie wolno tylko przekładać kół magnetycznych, bo jest delikatna różnica pomiędzy 49 cm a 110 i 125, moduł jest stratny, jeżeli przekroczysz napięcie ładowania, wali na zwarcie nadmiar, cewek jest 7 ładujących i 1 od zapłonu.
moduł zapłonowy okazał się dobry a winą był żle ustawiony rozrząd
Ja założyłem koło magnesowe i moduł od piły spalinowej do wsk i hula. Więc i taka z rometa będzie chodzić.
To moduł AC CDI, i nie będzie działał z akumulatora- za niskie napięcie. MUSI być zasilany przez osobną cewkę w magnecie dającą prąd przemienny o napięciu powyżej 80V. To bardzo podobny temat, do zasilania CDI użyto transformatora: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Witam czy istnieje możliwość włożenia modułu CDI do rometa? na jakiej zasadzie by to działało i co trzeba było by przerabiać;)
Dzięki dziś wziąłem ze złomu taki zwykły moduł z jakiegoś rometa,pojemnośc nie znana ,taka mała kostka jak pudełko zapałek,zielona wtyka pojedyńcza 6 pin i 125cc zapalił. W ori ,przy mojej jednostce , był ten taki większy jak paczka fajek (prawie) na dwie wtyki 4 pin i 2 pin ,ale najwyraźniej spalony. Na ten moment sprawdziłem samą jednostkę napędową...
Dotyczy skutera Romet 727 Włączam zapłon,sprawny mam akumulator ,nie uruchamiam silnika -włączam światła, postojówki nie świecą przełączam na mijania nie świecą tylko są kierunki i stop czy to może być moduł i silnika też sie nie da uruchomić? proszę o odpowiedź.
Jeśli masz nową świecę, paliwo podlałeś pod świecę a mimo to nie pali, to masz problem w układzie zapłonowym. Być może jest przestawiony zapłon. Warto poprawić masy na skuterze. Może któraś jest słaba. No i fakt że moduł zapłonowy jest nowy, nie oznacza że jest sprawny. Niestety, ale wśród części do chińskich maszyn, duża część jest po prostu fabrycznie...
Jest to silnik jednocylindrowy z zapłonem CDI czyli moduł cewka wysokeigo napiecia i impulsator(czujnik położenia wału).
Z czym masz problem... znajdź schemat jakiejkolwiek chińskiej 125'ki (np. współczesne Romety, Junaki). Podłączenie jest proste jak drut. Stacyjka ma 4 przewody i 2 pozycje kluczyka: 0/STOP - zwarty czarny z kawałkiem blachy (podłączony do masy) z zielonym (podłączonym z wejściem gaszącym modułu) 1 - zwarty czerwony (+ akumulatora) z czarnym z wsuwką...
Witam, mam problem z Rometem, mianowicie chodzi o iskrę, pojawia się ona po rozłączeniu rozrusznika tzn. zwolnienie przycisku, wtedy jest przeskok iskry. Wymieniłem moduł, iskrownik, cewkę WN i dalej nic. Co może być przyczyną, miał ktoś taki problem?
Chcę się dowiedzieć jaki typ czujnika położenia wału jest zastosowany w motorowerze Romet CHart. Z tego co się zorientowałem nie jest to czujnik Halla, bo z niego zawsze wychodzą 3 kable, a z impulsatora charta 2. Domyślam się że jest to czujnik magneto-indukcyjny, co Wy o tym sądzicie? Na jakiej zasadzie działa ten czujnik w charcie, jak wyzwala impuls...
Silnik jest "gaszony" przez podanie masy, na wejście "gaszące" modułu. Jeden i ten sam sygnał gaszenia jest ze stopki, wyłącznika awaryjnego i stacyjki, są spięte równolegle.
Witam ja w swoim charcie też nie mam iskry, jak sprawdziłeś te cewki od iskrownika i czy masz schemat tego modułu, a wogule to zrobiłeś już iskre w swoim??
Znam ludzi, którzy chińskimi Rometami, Junakami, Bartonami, Shinerayami i Zippami jeżdżą na co dzień. Ba, są nawet tacy, którzy jeździli w trasy po parę tys. km. Skoro moduł zmieniałeś to OK.Widocznie przeoczyłem to w tekstach. Nie sądzę abym się mylił co do jakości. Znasz takich ludzi? To ich zapytaj ile rzeczy wywalili z tych złomów i jak delikatnie...
to może być moduł zapłonowy CDI ale nie dam sobie za to ręki uciąć. Pozdrawiam.
sorki za odgrzanie tematu ale Czy dałoby się to zmyślne urządzanie zamontować do rometa kadeta 2 biegowego "kwadraciaka" z instalacją 6V z prądniczką ?
Chodzi o to żeby przed odpaleniem silnika prąd na ukł zapłonowy szedł z AQ a po dopaleniu żeby nie obciążać AQ żeby szedł z magneta. Teraz rozumiecie? A schemat układu zapłonowego to normalny bateryjny z modułem http://www.ojs.republika.pl/aku.html tam jest ten moduł i na elce jest
Zauważyłem, że gdy mam podpięty moduł nawet bez cewki WN na wyjściu trafa jest do 12V czy za mało, a z podpięta cewką WN 0V. Musi być to wina trafa. Dawałem trzy różne mawet na takim 60W to za mało.
Ale nie postanawiam się poprawić! Masz problem, bo ani ty ani tym bardziej my nie wiemy co w twoim skuterze zostało "wyrzeźbione". Trzeba sprawdzać po kolei. Najlepiej przez podmiankę od kolegów na pewne elementy. Szczególnie wydech i moduł zapłonowy. Obawiam się, że to zadnie przekracza twoje możliwości.
Tak sprawdziłem świecę, fajkę, moduł i nic...wydaje mi się że to problem z z magnetem...nie daje przerywanego prądu tylko stały.
Może. Np. termicznie pada jakiś element w module CDI. Jak się nagrzeje, i zacznie ,,zdychać", natychmiast sprawdzić iskrę.
Do "gaszenia" silnika służy kabelek biało/czarny, który ze stacyjki leci do modułu. Może podczas tego zdarzenia urwał (uciął) się. Sprawdź miernikiem jego ciągłość oraz stan stacyjki.
Na zaworze ssącym szczelinomierz wchodzi do półowy. Iskra na świecy jest. Właśnie nie wiem czy ma kompresję czy nie ma. Wcześniej jak mi zapalał a raz nie ale wiem że brał olej. A czy iskra jest we właśćiwym momencie to nie wiem nie robiłem pomiaru bo nie mam nawet takiego sprzętu aby to zrobić. A przyczyną tego może nie jest moduł lub cewka wn? Czy...
Jakie ma wymiary czujnik indukcyjny i jak jest z awaryjnością modułu?? Ciekawy i dobry pomysł za zmianę ciągle psujących się cewek zapłonowych w WSKach i Rometach.
Ona pochodzi dokładanie z rozbiórki motoroweru Romet Ogar 900, tak pracowała ona w zapłonie CDI I module 5 pinowym.Trudno udam się na zaprzyjaznioną stację demontażu pojazdów I poszukam cewkę ze starego Fiata 126p.
Mam problem w tym, że kable do modułu są inne (inne kolory) i nie wiem który kabel jest mianowicie od cewki. Wie ktoś jak to podłaczyć lub czy ma ktoś jakiś schemat lub też taki skuter i podesłał by zdjecia jak ma podłaczony moduł i cewke. Poprawiłem. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową i zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości z których trudno...
Prawdopodobnie mówimy o tym samym silniku co trafia do mnie co tydzień praktycznie. Cóż ci powiedzieć jeśli chodzi o poprawki pierwszy umrze starter, plastikowy zabierak swoje robi, potem prędzej czy później do szału doprowadzi cię ze 2 razy wymieniany moduł zapłonowy, po czym zacznie się lać gaźnik. W między czasie, jak przyszło na wyrób chiński, odpadną...
Jak iskry nie ma to po co sprawdzałeś fajkę? Zacznij od sprawdzenia cweki, impulsator, moduł, przewody, stacyjka - ale litości, nie od fajki. Ciekawe czy multimetr przeżył zderzenie z piorunem :D
Witam, mam problem z motorowerem Romet Arrow Fly 50 z 2014 roku. Sam motor jest po wymianie silnika na 110 cm³, działał bez zarzutu, jednak ostatnio zacząłem mieć problemy. Po przejechaniu kilku kilometrów (ok. 5 km) motor przestaje reagować na gaz i gaśnie, jak tylko obroty spadną, potem przez jakieś 5–10 min nie chce zapalić, jednak po tym czasie...
Ten silnik ma najprawdopodobniej tą sama instalację co wszystkie chińskie 125 na "gazolu". Wtyczka biała to ładowanie i zapłon,natomiast zielona to wyświetlacz biegów i kontrolka luzu. Z zieloną nie będzie żadnego problemu,bo podpinasz probówkę krokodylem do plusa aku , wsadzasz biegi a igłą badasz który w tym czasie zwiera do masy.Jak nie masz jeszcze...
Wiem, że gotowanie nie było dobre, ale cóż nie cofnę czasu. Teraz poprzepukłiwałem i poprzeczysczałem nitrem (acetonu akurat w sklepie nie było). Masa jest ok, cewki i moduł też - sprawdzone. Motor na razie chodzi: http://www.youtube.com/watch?v=tFEIJqfut...
Kolego jeśli skuter ma już duży przebieg, to sprawdź luzy zaworowe, ustawienie rozrządu i "jakość" iskry. W razie konieczności podmień moduł, świecę i sprawdź ciśnienie w cylindrze. Sposób przeprowadzenia w/wym. czynności opisany na forach internetowych.
Witam. Podejrzewam, że jet to wina cewki zasilającej (do której jest prawdopodobnie podłączony moduł), która po prostu słabnie (też miałem taki problem). Proponuję podłączyć pod cewkę świetlną a pod zasilanie cewki zapłonowej podłączyć kondensator.
Domyślam się, że zastosowany moduł zapłonowy także jest tylko "skuterowy", no i że aktualnie sygnały/czujniki: ze stacyjki, z "kill switcha" na kierownicy oraz właśnie ze stopki są wpięte niejako szeregowo. Oczywiście mam też do dyspozycji sygnał luzu (ten od kontrolki na desce rozdzielczej, więc zakładam, że +12V, jeśli jest luz). Z Twoich domysłów...
moduł romet romet chart moduł moduł romet chart
motorola wyświetlacz pasek jaeger licznik interfejs różnicowy
internet mobilny internet mobilny
Potencjometr siły głosu w Unitra PW 9010 - wartość Niedziałająca dmuchawa w Peugeot 307 - przyczyny i rozwiązania