Wystarczy 100-150km.
Po logo, to będzie Romet, według silnika Router.
Jeśli pasuje do tego magneta, to jak najbardziej. Sprawdź sobie na forum opis pinów (jest, bo sam czasem korzystam) i próbuj odpalić. Kolorystyka przewodów magneta jest też dość standardowa. Cewka zapłonowa jest uniwersalna.
W Rometach na iglicy nacięcia są w dość dużych odstępach. Ja radziłem sobie tak, że zapinkę dałem na górny rowek (najbardziej opuszona) lecz pod podkładkę osadzającą podłożyłem zwykłą podkładkę M5 z nacięciem na linkę. Uzyskałem przez to pośrednie położenie iglicy. Do tego wielokrotne ustalanie składu śrubkami (nastawienie i jazda próbna, znów poprawka...
świeca musi byc F80 albo z NGK B8HS i odstęp między elektrodami 0,4mm. Sprawdź czy iskra nie ginie, gdy wystąpia objawy wykręć świecę i sprawdź czy iskra jest za każdym razem.
Przewód czarno-czerwony to cewka zasilająca CDI. Ten chiński ogier ma gaźnik sterowany elektronicznie. Nie miałem okazji oglądać jaki tam jest układ zapłonowy, jeżeli po stronie instalacji nie ma tego przewodu, to prawdopodobnie zapłon jest typu DC-CDI. Masz iskrę na tym silniku? Odpala?
Ten przyrząd jest jak najbardziej przydatny Tak jeśli do "zakrycia drugą połówką karteru" mamy tylko jeden czop wału. Patrz pilarki, kosy itp. Można nawet składać na zimno, choc ja uważam, że i tak lepiej "na goaco". Z silnikami zblokowanym ze skrzynią biegów (silniki motorowerów i małych motocykli) już tak fajnie nie jest. Mamy co najmniej trzy łożyska...
Olej w silniku i w skrzyni biegów jest wspólny i wlewamy go przez plastikowy korek umiejscowiony w prawej pokrywie silnika.
Do silnika 023 wystarczą zwykłe polskie łożyska.
Ustaw najpierw przerwę na przerywaczu, ma mieć 0,3 mm w najwyższym punkcie wzniosu krzywki. Potem ustaw wyprzedzenie zapłonu na 2,8-3 mm przed GMP - w tym momencie ma się zacząć otwierać przerywacz. W tej kolejności, nie odwrotnie! Jeśli będzie normalna iskra, to powinien odpalić, potem co najwyżej kosmetyczne korekty punktu zapłonu. Nie bardzo rozumiem...
Użyj kondensatorów stosowanych w zasilaczach impulsowych. Są to kondensatory polipropylenowe. Oznaczenia polskie to KMP, KFMP, a europejskie MKP. Pojemność jak pisałeś. Napięcie pracy nie musi być aż 600V. Wystarczy 400V. Z doświadczenia wiem, ze takie kondensatory spisują się dużo lepiej niż "oryginalne" motoryzacyjne. Pozwalają na pewniejsze połączenie...
Sprawdź masę silnika i lamp.
Kształt komory spalania ma znaczenie i w sportowych silnikach nawet duże. Akurat w Romecie tam szału nie ma. Oryginalnie stopień sprężania 8:1, głowica półokrągła i tłok o wysokim denku. Chodzić to będzie, ale po założeniu musisz sprawdzić squish. Nie powinien być mniejszy niż 1 mm, inaczej silnik zacznie głośniej dzwonić. Najlepszym rozwiązaniem w...
Jeszcze coś takiego: http://obrazki.elektroda.net/71_12434418... http://obrazki.elektroda.net/100_1243441... http://obrazki.elektroda.net/29_12434419... http://obrazki.elektroda.net/5_124344198...
Akumulator naładowany ?
Spróbuj podmienić świecę na inną. Jeśli mimo tego nie uruchomisz silnika, to wlej strzykawką do cylindra ok. 1 cm 3 czystej benzyny i ponów uruchamianie silnika. W przypadku, gdy silnik zaskoczy i chwile popracuje, to będzie oznaczać, iż gaźnik nie podaje paliwa (zabrudzone dysze), może niepoprawnie jest dokręcony do cylindra lub bez uszczelki. Oczywiście...
To jak masz 2 przewodowy to go wykorzystaj. Może być 4VA.
Witam kolego przepraszam za mały błąd w odpowiedzi , ty masz silnik ROMETA ja jakoś żle to skojarzyłem ja mam inny silnik w tym Komarku ile ma lat niewiem { początki produkcji } ale co ciekawe biegi ma przełączane nogą w oryginale , a więc tak jak powyżej napisałem ustawiasz tłok w GMP luzujesz tą śrubkę ustalającą kowadełko , przesuwasz go do uzyskania...
Silnik ze sprzęgłem odśrodkowym będzie miał problem z uzyskaniem prędkości. Normalnie da się napęd zestroić na jakieś 30 km/h, przy strojeniu na wyższe prędkości będzie się palić sprzęgło i będzie problem ruszyć z miejsca. Wyobraź sobie ruszanie motorowerem czy samochodem z najwyższego biegu. Silniki z chińskich kos spalinowych (NAC) nie mają mocy,...
Za gaszenie silnika odpowiada idący od modułu zapłonowego kabel, czarny z białym paskiem. Po podłączeniu go do masy skuter powinien gasnąć.
Motorynka 50 2biegowa. Można odpalić odrazu.
Zapomnij - jest fizycznie inny i nic nie bedzie pasowao. Prędzej podpasował by od simsona gdyz tam jest prawie identyczna budowa ale wymiary też są pewnie inne wiec zapomnij. Na usprawiedliwienie fakt ze w jawce masz malutki aczkolwiek dość szeroki magnes wirujacy wewnątrz cewek a w romecie magnesy wiruja nazewnatrz cewek przez co konstrukcja jest węższa....
Tutaj na tym forum fajnie jest opisane, co robić w przypadku wyskakująch biegów :) http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php...
Wymienilem przerywacz. Okazalo sie, ze plastikowy element pod wplywem temperatury miekl i przerwa na platynkach sie zmniejszala. Wymienilem na nowy i jak reka odjal. Taki drobiazg, a .....
Przerywacz w tym zapłonie działa na zasadzie młota i kowadła. Biorąc pod uwagę jego wielkość w Romecie bardziej adekwatne jest określenie "młoteczek i kowadełko". Kowadełko jest zamocowane na wsporniku i przytwierdzone na docisk do iskrownika śrubą (im większy docisk na śrubie, tym większa siła tarcia przeciwdziałająca jego przemieszczaniu). Młoteczek...
Virago 535 ma pompę paliwa, ale do przetłaczania paliwa do gaźnika, z dodatkowego zbiornika paliwa znajdującego się pod siedzeniem (poniżej gaźników). Kilka motocykli miało tą elektryczną przeponową pompę paliwa, w których poziom paliwa w zbiorniku przy poziomie rezerwy znajdował się poniżej poziomu gaźników. Pompa utrzymuje niskie ciśnienie na wylocie....
Z dwusuwa NIE ZROBISZ sprężarki. Odpuść sobie. Jak wspominałem - silnik czterosuwowy (z malucha robili, ale też się wałek rozrządu demontowało) lub jakiś gotowy kompresor z ciągnika, czy podobny. Szukaj ze smarowanie rozbryzgowym. A przede wszystkim, to musisz wiedzieć, jakie masz zapotrzebowanie na powietrze. I od tego trzeba zacząć.
Objawy wskazują że masz źle podłączoną instalację, tzn. światła są zasilane z akumulatora. Fabrycznie masz osobne uzwojenie na światła i osobne uzwojenie na ładowanie, więc światła powinny być zasilane ze silnika.
Wielkościa okna wydechowego .W 3 biegowym - silnik 019 ma większe . Moc silnika tez jest wieksza i wynosi 2,5KM.W 2 biegowym - silnik 023 moc tylko 1,7km. Pozatym inne jet mocowanie kolanka wydechu i wiekszy przelot gaznika . Gażnik tez o 1mm większy do 019. Więcej pytań lepiej zadawaj np. tu http://www.skutery-motocykle.pl/
Nie ma stabilizatora szeregowego, który kosztował by mniej niż 10 zł i nadawał się do tego zastosowania. W tego typu układach stosuje się regulatory oparte na tyrystorach, ze względu na lepsze parametry i mniejszą moc bezproduktywnie traconą na ciepło. Odsyłam do lektury.
To jest skomplikowane jak budowa młotka. Koledzy nie ośmieszajcie się z silnikiem 2 suwowym.
.Silnik zapala od kopnięcia czy to zimny czy ciepły.Z uruchomieniem nie ma najmniejszego problemu.Dopiero po dodaniu gazu na zimnym zaczyna się dławic i nie chce wchodzić na obroty.Po około minucie jest ok.Na zimnym nie da się włączyć świateł bo od razu gaśnie.Musi trochę popracować tak że 2 min i wtedy można włączyć światła. Tak właśnie ma to wyglądać....
Przerwa 0.30 jest za mała! Świeca się bardzie kleić. Jeśli chcesz zwiększyć moc to nie kombinuj z tłumikiem, bo to za bardzo nic nie da. Jeśli się nie boisz mechanicznej pracy to polecam sięgnąć po wynalazek z przed trzydziestu lat: pulsacyjny zawór magnetyczny. http://motocykle.svasti.org/index.html?s...
W celu przyspieszenia zapłonu kręcisz aparatem zapłonywym przeciwnie do kierunku obracania się magneta. Jak już będziesz zmieniał te podkładki i będziesz miał ściągniętą głowicę to najlepszy moment na ustawienie zapłonu. Podłaczasz pod przerywacz miernik lub żaróweczkę z baterią i ustawiasz tak aby gasła gdy tłok jest tuż tuż na samej górze. A potem...
Witam. Co do cylindra z allegro to jest to tak ; zwiększyć moc , co za tym idzie szybkość . Prawdo podobnie nie kupisz oryginalnego cylindra to znaczy takiego jak produkował ROMET. Wybór należy do Ciebie czy 50 czy 60ccm.
Tak jest fabrycznie w Ogarze 205. Żarówka tylnego światła pozycyjnego jest wpięta pomiędzy zaciski przedniej żarówki (mijania/drogowych). W przypadku przepalenia jednego z włókien przedniej żarówki, tylna żarówka działa na przemian z przednim światłem. To było w założeniu zabezpieczenie tylnej żarówki przed przepaleniem. W Simsonie zastosowano lepszy...
Nie. Sprżegło łączy skrzynię biegów z silnikiem. Koło zamachowe to część silnika.
Sprawdzę jeszcze raz, bo znalazłem post w którym ktoś opisuje identyczne objawy. Okazało się, że miał wał korbowy od komara i zapłon był całkiem gdzie indziej. Musiał rozpiłować aparat zapłonowy i było wszystko OK. Być może u mnie jest podobnie, bo tego silnika nie rozbierałem. Wieczorem napiszę o wynikach prób
Oczywiście musiałem kupić z neta droższe bo na tych ze sklepu które były zbyt sztywne dalej ciągnął lewe powietrze. To wcale nie musiało być tak jak piszesz. Moje doświadczenie mówi, iż zbyt miękkie simmeringi stanowią problem w 2T. Zauważ, że pracują "na dwie strony", choć typowy simmering był projektowany do pracy jednostronnej, Czyli ciśnienia (większego...
Siema panowie, obecnie robię Rometa 50-t1 z silnikiem 019. Mam problem z biegami. Złożyłem wszystko dobrze, a i tak przy zmianie łatwo idzie wbić 3 czy luz, ale ciężko, żeby zejść na 2, luz i 1. Dopiero może za którymś razem wejdzie.
Ogólnie fajny pomysł, kolumny mac-phersona z przodu :D bardzo fajne silnik i biegi ogar 205 się kłania nawet tłumik identyk Silnik może być i od rometa t3 - 3 biegowego przodka ogara. A widze bak od komarka. Kiedyś kumpel wstawił do rometa silnik od wsk 125. To dopiero była masakra.
Daj zdjęcie tego motorka. Luzy na zaworach w tych Chińcach ustawiam na takie luźne 0,1😁 byle by 0,15 nie wlazło. Olej uniwersalny 10W40. Filtry najlepiej wyciągnąć i wtedy szukać. Mogą być na nich jakieś numery. Możesz podejść też z filtrami do Intercars o ile masz w pobliżu. Raczej na pewno coś dobiorą. Zakładam że potrafisz zlokalizować gdzie siedzą...
Proszę oto schemat instalacji elektrycznej do Ogara 200 (romet z silnikiem jawki) http://obrazki.elektroda.pl/7366835700_1...
Witam, posiadam skuter Romet 767 50 cm³, 2010 rok, 2T. Myślę nad remontem silnika. Jaki zestaw najlepiej wybrać?
Ile cewek na magneto do silnika 110 cm³ 4T. Romet Ogar 900 AI: Z którego roku jest Twój Romet Ogar 900 albo jaki dokładnie masz silnik (jeśli były różne wersje)? 2008 AI: Pytasz o oryginalne magneto czy może masz zamiennik/tuning? Nie wiem
Zobacz oś przerywacza czy nie ma luzu.
Jak tam jest cewka ile ma kabli?
Co miałeś źle?
Witam mam komara po tacie i wymieniłem gaźnik ponieważ był zepsuty . Następnie kranik od paliwa ponieważ nie wiem jak ale paliwo nie dopływało do wężyka . A wieć o co chodzi komar próbuje zapalić jednak mu sie to nie udaje dopiero po kilku chwilach gdy sie na kopie zaczyna. i wtedy już co 2 kopa. Gdy już chodzi strzela BARDZO . prosze o pomoc .[/b]
To jest typowy chiński 4t. Takie silniki stosują tacy "producenci", jak Junak, Romet, Kingway. Silnik jest kopią silnika z Hondy Dax, a jest nawet wersja z biegiem wstecznym (quady). Jak to nie chce ruszyć miejsca? Wystarczy bardzo powoli puszczać sprzęgło dodając gazu, trzymać go max sekundę na półsprzęgle. Polecam wymienić oryginalny wydech na coś...
Witam jak ustawić zapłon od rometa 205 w silniku Romet chart i w tych silnikach wały kręcą się w przeciwną stronę czy to w czymś przeszkadza ?
Witam w/g mądrej książki "Jeżdżę motorowerem" czas docierania to 500 km,wymienić olej w skrzynce biegów oraz dokręcić wszystkie śruby i nakrętki,podczas docierania stosuj mieszankę 20:1,nie przekraczaj 12km/h na pierwszym biegu,a na drugim 30km/h ot cała filozofia --- pozdrawiam Mckwacz
Dokładnie tak.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
To lepiej podaj zdjęcia. Silnik z komara miał biegi na linke. W lewej rączce tam gdzie sprzęgło. I do motorynki nie podejdzie. Trzeba przerabiać bo cylinder jest w innym położeniu.
Na sprawdzeniu drożności kanałów, dysz, poprawności działania zaworu komory pływakowej i w końcu regulacji gaźnika. Należy się także przyjrzeć montażowi gaźnika do silnika, czy nie ma zasysanego “fałszywego powietrza”
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Napisałem, ze podniosłem napięcie do 100v, napięcie ma wpływ na prędkość obrotową silnika bldc.
Czyżbyś sam sobie zaprzeczał ? Piszesz, że iglica się zacina jak silnik się zagrzeje .
Nie jest przypadkiem tak że kupiłeś silnik pod zwykły gaźnik, romet 202 fi jest już na wtrysku, ma inny gaźnik i sondę lambda w kolanku wydechu.
Silnik jest czterosuwowy
I ty człowieku pytasz sie czemu ci nie działa romet jak trzeba
Jak zwiększyć moc silnika w skuterze ROMET bo pod wzniesienie ledwo 40km/h się wciąga.
O ile pamiętam to w drugiej połówce silnika sa specjalne nadlewy w które sie wkłada tą sprężyne. http://obrazki.elektroda.pl/2094953600_1...
Pomogła wymiana oleju silnikowego. Było go zdecydowanie za mało a do tego dwa sezony nie był zmieniany.
Tylko jeszcze trzeba zadać sobie pytanie jak jest taki wał wyważony jak oryginalny byłtak to czemu ten ma tak inny materiał czy co
Witam Posiadam Romet'a Pegaza 700 z automatyczną skrzynią biegów (silnik Dezamet 010). Chciałbym się dowiedzieć czy jest jakaś możliwość zatrzymania motoroweru w miejscu np. na stopie bez gaszenia silnika i co jest do tego potrzebne?
Dopływ paliwa sprawdzałeś?
Wymieniłem cały iskrownik i już nie strzela. Teraz jak próbuje zapalić to da tylko głos ale nie zapali ale chyba trzeba ustawic zapłon tylko nie wiem jak. Jak by mógł mi wytłumaczyć ktoś jak utawić żeby było dobrze.
jaka regulacja??? Wykręcasz pionową śrubę, która jest osią obrotu dźwigienki wodzika wyciągasz go i masz dostęp do elementu na trzpieniu wchodzącym do skrzyni biegów (przestawiającym wodziki). Element ten jest gwintowany i obracając można go regulować. Ale może być tak jak kolega wyżej pisze. Wyrobione sprzęgło kłowe i po prostu odrzuca. Pozdrawiam.
Zawory kolega sprawdzał?
Zacznijmy od tego, że łożysk się nie wbija. Łożyska i cały silnik składa się na ciepło wykorzystując zjawisko rozszerzalności cieplnej. Ewentualnie można wał wciskać do karterów specjalnym wciągaczem. Nigdy nie składa się przez walenie młotkiem gdyż zawsze doprowadza to do rozcentrowania wału.
Trochę bawię się silnikami zaburtowymi i powiem Ci odpuść sobie ten projekt. Szkoda czasu, za te same pieniądze kupisz jakiegos "ruska" na wiadomym portalu i po małym remoncie będziesz go sobie używał. Taki najtańszy salut ma 2km na śrubie i jego tez możesz sobie ponaprawiać a gaźnik z rometa do niego idealnie pasuje i poprawia nieco osiągi :) Wieksze...
Witam, Chciałbym rozpołowić silnik 027 Romet Chart, lecz wiem że to nie takie proste jak 023 czy 019 bo w nim trzymają aż 3 łożyska, i byle czego siętego nie zrobi żęby nie uszkodzić karterów. Ma ktoś jakiś sposób na to ? Nie mam ściągacza niestety takiego do rozpolawiania silnika.
zwiększ mu stan paliwa w gażniku bo przy jeżdzie z górki lub pod może mu brakowac.
Koledzy, jaki powinien być typ koła magnesowego do silnika Romet 019. Czy może mi ktoś odczytać typ ?? Mam 2 identyczne, ale zapłon jest chyba zupełnie w innym miejscu.
Co do braku sprzęgła przypomnij sobie czy w deklu miałeś taki mały walec który jest z jednej strony przecięty może ci wypadł on odpowiada za wyciskanie sprzęgła Ten walec zakładałem na sprzęgło i jest tam gdzie być powinien. Silnik pali jak trzeba tylko tego sprzęgła jak by nie było. Kupiłem nowy kosz sprzęgłowy i go założyłem, bo stary był popękany...
prosze
Jak próbowałem go odpalic to 2 razy strzelil z wydechu
Ciśnienie powinno być w granicach 10bar, jeśli jest poniżej 8bar, to już mogą być kłopoty z uruchomieniem silnika.
Od kiedy to przy slabym sprezaniu latwiej odpalic na zimnym silnku? Tu sie nie zgodzę
Żeby uzyskać większą V-max, to w tych wynalazkach lżejsze rolki się zakłada (nie cięższe!) - silnik wtedy wyżej i lżej się wkręca.
romet 205 ma polski silnik i ramę a romet 200 ma silnik czeski i polska ramę. bo mam cewkę w iskrowniku gdzie ciągle ginie iskra. a na butelkowej chyba tak nie jest.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Okazało się że tylne koło z jakiegoś powodu hamowało i obciążało silnik.
A ten rowek to do czego tam jest? I gdzie masz tę blaszkę osłonową do sprężyny?
nic nie daje ,ani przy zimnym ani przy rozgrzanym silniku.
Znalezione w "Googlach" http://romet787.heavenforum.com/odblokow...
a wiec posiadam rometa 205 z 3 biegowym silnikiem jawy 50 cm nie jestem w stanie rozgrysc problemu z gaznikiem, a dokladniej odkrylem ze to wina plywaka w gazniku. w zaleznosci jak ustawie precik w nim, to albo przelewa paliwo ale pali dobrze, albo nie daje paliwa do silnika. Probowalem go ustawiac wielokrotnie i sa 2 ustawienia jedynie jakie podalem...
Oczywiście mam taki zamiar, mam już nawet pompe wspomagania :) zaniepokoił mnie ten opór wprawdzie pierwszy raz mam do czynienia ze sprężarką jedyne porównanie jakie miałem to silniki wsk, romet, simson itd gdzie wałem można obracać jednym palcem. Czyli rozumiem że nie jest to nic czego mógłbym sie obawiać?
Miałem kiedyś taki przypadek wystarczyło odkręcić górną półkę i przez ten gwintowany otwór cienki wkrętak i młotek i po kilkudziesięciu próbach sprężyna wyskoczyła. Wkrętak pod kątem wkładasz.
Skuter, to nie samochód i akumulator jego to 4-9Ah, a nie 40-80Ah. Może w tych nowych i najnowszych 125cc jest inaczej, ale moim starym elyseo dokładnie jak w romecie. Stacyjka, hamulec i przycisk stertera. Kierunki, klakson i stop po włączeniu zapłonu, światła po odpaleniu.
Silnik fabrycznie nowy że sklepu Dodano po 1 Układ wydechowy od 125 z końcówką nikko sport nie ma opcji że zamuli silnik
pomiar jest dobry a czujnik wyborow biegu jest nowy bo ma wstawiony nowy silnik bts 125
Romet typ : 50t1 (3 biegowy silnik kwadrat), gaśnie na wysokich obrotach, na małych ładnie działa.
wał był od rometa ale nie wiem czy ten sam typ silnika
Jak mówisz że cylinder ma rysy to sama wymiana tłoka i pierścieni na wiele się nie zda. Silnik po dotarciu powinien mieć troche większe sprężanie.
Kolejny moduł iskra jest tylko z rozrusznika z kopki wcale... Jeżeli dołożę prąd z Aku, iskra skacze, mimo że silnik nie kręci..
Witajcie, Skuter to Romet 747, 4T, silnik 139QMB. Wymieniłem cylinder kit 50 ccm oraz głowicę do 50 ccm z uwagi na wcześniejsze spalanie oleju silnikowego. Obecnie założony budżetowy zestaw od Moretti. W czasie remontu - tłok założony prawidłowo, luz na zamkach pierścieni tłokowych sprawdzany. Nowa głowica rozbierana, zawory były docierane. Rozrząd...
a trzpień przerywacza zapłonu sztywny? czy obruszany i ma luzy? jak ma luzy to właśnie będą problemy z zapłonem
Jak tylko w domu będę to popatrze
silnik romet romet chart silnik silnik romet chart
alternator trafic podłączyć kamera cofać nawigacja unitra g8010
electrolux ewt1066edw diagbox akumulator
Yamaha RX-V750 vs Denon DRA-825R: Porównanie Cofnięcie Minecraft Bedrock na Xbox do starszej wersji