Mam pytanie czy taki wyciek ropy może mieć wpływ na inne podzespoły, czy np do oleju silnikowego mogła dostać się ropa, czy może to mieć wpływ na rozrzad itd, generalnie usterkę naprawili za darmo, umyli silnik, czuć jeszcze czuć ropę ale niby za jakiś czas ma zniknąć W tym wypadku nie ma możliwośći dostania sie ropy do oleju,co do paska...nic mu nie...
Dzisiaj wpadliśmy na kolejny trop, a mianowicie w oleju była ropa. Ostatnimi czasy dość często występowała u mnie procedura wypalania DPF. Mechanik zlecił przetestowanie wtryskiwaczy na stole probierczym, oraz DPF leci do mycia. Powodem niskiego ciśnienia może być w tym przypadku rozcieńczenie oleju z ropą. Po sprawdzeniu poinformuję co dalej.
1.9 TDI Caddy rok 2008 Czy to jest silnik o oznaczeniu BXE (105KM) ? To silnik, którego często dotyka problem obracania się panewek korbowych i niewielka domieszka benzyny do oleju napędowego nie miała wpływu na wystąpienie usterki.
Powodem remontu, były lejące wtryski, dziury w szklankach, pół silnika oleju z ropą.
Po wyrzuceniu Fapa powiedziałbym, że będzie kopcić, ale siwo biało - niespalona ropa z powtrysków. Jak poszedł olej w wydech przy poprzedniej turbinie, to FAP faktycznie mógł umrzeć.
,,Oddałem auto do naprawy do mechanika który jak się okazało ma fatalne opinie,, tu jest twój problem . Głowica całiem mozliwe ze ma spore wypracowanie na gniazdach mocujących pompowtrysk z biegiem czasu nacina uszczelnienie wtrysku i ropa dostaje sie do oleju druga opcja vacupompa przepuszcza efekt ten sam .
Wymień filtr paliwa/dolej oleju 2T (do dwusuwów) do paliwa. Proporcje znajdziesz w sieci, dużo osób tak robi i sobie chwalą zwiększone przebiegi bez awarii wtrysków czy pompy. PS. W starych autach celowym było dodanie niewielkiej ilości benzyny do ropy (różne powody - znam osobników którzy tak robili). Po takim zdarzeniu na stacji to moim zdaniem powinieś...
Uszczelki na pompkach ? - wszystko nowe pozakładane? - głowica nie powycierana w gniazdach pompowtryskiwaczy? Wałek rozrządu obejrzany? Popychacze? A jak kopci to śmierdzi ropą nie przepaloną czy olejem??
Odrazu obejrzyj bak w środku czy nie masz oleju w ropie
Heh, a mój ojciec na czystej ropie robi 100 km na 6l ropy w 2,6 TDi ;)
Jesteś w stanie określić czy to dym z oleju czy z nie spalonej ropy?
Stary problem z TDI PD było x razy.Wystarczy poszukać. Pozdrawiam Tomek.
Z tego co się orientuje to jak to był by wtrysk to by na zimnym szarpał lub nie miał by mocy a on nic chodzi jak przecinak, kontroluje stan oleju nie przybywa i nie czuć ropy w oleju czyli wtryski są szczelne.
Możecie się ze mnie śmiać ale niektóre diselki mają tak stary i przepracowany olej że ni jak niebieskiego się nie zobaczy Dawno mi się nie trafił nowszy zjadacz oleju wiec wyszedłem z wprawy. Ropa faktycznie daje prawie białą chmurę mój błąd.
Cześć, jeżeli motor jest na pompie rotacyjnej to pojedzie nawet na oleju z biedro... i denaturacie :) Nie ma się czym martwić, dolać ropy i jeździć.
Nie wiem jak jest w 1,9, ale w moim 2,0 TDI B6 przerabiałem wybuch oleju zmieszanego z ropą w przewodach turbo ( nagły wybuch w czasie jazdy, potężny obłok szarego dymu z tyłu samochodu i przyspieszanie samochodu bez udziału kierowcy). Na szczęście udało się mi zdusić silnik i skończyło się na strachu. Efekt - regeneracja turbosprężarki, duże koszty...
Z takim apetytem olej powinien kapac z rury , lub kapie ale po silniku i misce olejowej. Przepali zamiast ropy :)
Sprawdź pompę tandemową czy nie puszcza ropy do oleju. Miałem dwa takie przypadki
Witam niedawno kupilem Lt46 2,5TDI rok 1998 i mam z problem raz kiedys cieknie mi olej z pod turba z ropa dlaczego moze wie ktos???? Posiadacie moze jakis schemat tego silnika albo jakas instrukcje Lt46 Zgory dzieki pozdrawiam
Po zbadaniu ciśnienia w cylindrach okazało się że tłoki i pierścienie są ok. Mechanik posiada taki sam samochód i silnik 2.0 TDI na pompowtryskach o podniesionej mocy do 160KM i stwierdził po przejechaniu moim samochodem że ma lepsze przyspieszenie i jest mocniejszy. Analiza na kompie wskazała że auto ma 420Nm. Czy jest możliwość że w tym samochodzie...
JAK Kopci na biało to nie dopala ropy, pokrzywiło korby i po zawodach, na pewno spaliny śmierdzą ropą a nie olejem, sprawdź kompresje przede wszystkim
że jak doleje ropy na full to wyjdzie mi proporcja około 18 procent benzyny wzgledem oleju napędowego (pojemność zbiornika 70 l) Zgadza się. W takim razie zapomnij o sprawie. Twojemu silnikowi to nie zaszkodzi. Z bardziej współczesnym bym się zastanowił.
Dla osób, które być może mają lub będą miały taką sytuację: ropa szła do oleju, a problemem były pompowtryski. Po wymianie całego kompletu problemy ustały.
Passat 2002r. 130PS. Na zimnym silniku (tylko na zimnym) kopci mocno na biało. Dodatkowo w spalinach ciągle mocno czuć ropę. Płyn się do oleju nie przedostaje, ani na odwrót. Bąbli w zbiorniczku wyrównawczym brak.
Kolego, turbo zawsze pada z jakiegos powodu, najczesciej jest to brak odpowiedniego smarowania gdyz uzytkownik auta nie stosowal sie do interwalow serisu, i poprostu na smogu jest maz nie przepuszczajaca oleju do pompy oleju i turbawka chodzi sobie na sucho, czesto tez przewod doprowadzajacy olej do turbo jest wkrecony na srobke z filterkiem na ktorym...
silnik ma większe obroty, więcej pali, i szarpie budą uszkodzony układ wtryskowy. Silnik owszem ma 950 obr.min jak wypala ale chodzi cały czas jak maszyna do szycia. Sprawdz olej może masz rozrzedzony ropą i poziom za wysoko już. Wtryskiwacz/e do sprawdzenia.
autko pali jezdzi, ale strasznie kompci na prawej stronie, na vag w błedach nie wyszło nic. w wartosciach bierzacych cisnienia wpozadku to tylko nie podoba mi sie synchronizacja wałków bo na jednej stronie jest -1.1 a na drugiej 6. myslicie ze od tego mogło by zakopcac? biały dym zapachu nie przepalonej ropy, to raczej nie spalonego oleju
Witam, mam problem z Passatem 1.9 TDI 115 km silnik AJM. Zaczął on strasznie dymić na biało. Mocy nie ubyło, płynu chłodniczego nie pali, oleju nie ubyło. Z wydechu czuć niespaloną ropę. Pompowtryskiwacze w Vagu wyglądają ok, wszystkie mieszczą się w zakresie -1,4 do 1,4. Filtr paliwa i powietrza wymieniony.
Jezeli nie zapali albo zgasnie, to popusc nakretki na wtryskach, pokrec rozrusznikiem az pokaze sie ropa, zakrec te 17- nastki i musi odpalic.
Oleju w silniku nie ubywa? bo kopcenie na siwo to ropa nie spalona raczej nie jest.
Po którym remoncie zaczęło się tak dziać? Czy Tandempompa którą założyłeś była nowa? Sprawdź czy nie wraca z niej "czarna ropa" Oleju nie przybywa? Olej może spalać z turbiny, separatora, tandem pompy i uszczelniaczy zaworowych.
Ale to oleju przybywa czy chłodzącego bo w 1 poście co innego jest . Jak oleju przybywa a nie ubywa płynu chłodzącego to jest to ropa .Albo leje wtrysk jakoś i ścieka do miski albo dziura w tłoku . W nowszych silnikach z DPF to niestety znany problem że oleju przybywa sporo a taki zmieszany z ropą już nie spełnia swojego zadania . Tam przy wypalaniu...
Samochód ściągnięty z holandi "podobno" od osoby prywatnej. Golf jest 3 drzwiowy, a na liczniku 145.000 :) Nie mam urządzenia aby sprawdzić autentyczność przebiegu. Czy możliwe jest że sprężarka zatrze się zbyt rozrzedzonym olejem ropą ? Auto posiada DPF, czy w tym modelu przybywa oleju jak to ma się w Mazda 6 ?
witam, zalecany do tego silnika jest olej 0w 30 , 5w30-40 , to też olej syntetyczny różni siejedynie materiałem wyjsciowym do produkcji bazy (0w-węgiel kam , 5w-spec kraking ropy), drugi człon cyfrowy to zakres temp w jakiej ma pracować silnik im wyższy np60 to tropik, 15w40 jest rzadszy w temp pracy 80°C niz 0w40, poniewaz technologia produkcji bazy...
Jeżeli kontrolka oleju nie dała znać o sobie czyli ciśnienie było,panewek nie powinno ruszyć, ale jak masz rozbebeszony możesz zajrzeć tylko daj miskę z powrotem na dobry silikon mimo uszczelki albo są do tego specjalne kleje. Olej w paliwie miałeś z tąd,że wtrysk dawał paliwo a tłok zamiast sprężać wyganiał je przez walniętą prowadnicę do oleju. Dobrym...
Wiesz, interpetowac można róznie :) A na poważnie - znam osoby które chwaliły się ze jeździły VW (Golg I zdaje się) i nie wymieniały oleju 5-6 lat. Potem przyszło VW Passerati prawie nówk i było zdziwienie jak sie okazywało ze zabili silnik i wtryski. Wielkie zdziwienie ze silnik TDI nie pojedzie na ropie od starego Autosana. Olej tez okazało się, ze...
Po wymianie turbiny to normalny objaw,że dymi ale nie tyle kilometrów.Kolego olej wypuść,bo Ci pójdą symeringi. Ptaszek, z czego kolega ma wypuścić olej i gdzie mu te simmeringi pójdą ? Albo nie odessany olej z intercoolera po wymianie turbiny, albo nadal turbina jest uszkodzona. W pierwszym przypadku masz ryzyko zniszczenia silnika jeśli "chlapnie"...
Dokładnie, chłodnica jest na powrocie, paliwo, które przejdzie przez pompę tandemową, pompowtryski, następnie całą głowicę ma temperaturę oleju. Inne rozwiązanie jest w A6 2,5TDI Allroad, tam do chłodzenia ropy jest wymiennik ciepła, elektryczna pompka obiegu cieczy i mała chłodniczka pod prawą lampą. W cherooke 2,5 CRD chłodnica paliwa jest tuż przed...
bierze olej hmmm. może być wiele powodów jednym z nich jest to co mówi: -robokop -adam.k < < on szczególnie !! Zobacz jaki dym wylatuje z tłumika jeśli niebieski to oznacza ze olej jest spalany z ropą (szczególnie rano przy 1 rozruchu)
padniętej uszczelki pod głowicą diagnostyka komputerowa nie wykaże, dymienie przy odpalaniu może być z winy padniętej uszczelki pod głowicą, zapowietrzania się układu paliwowego, niskiej temperatury otoczenia (para wodna), niespalonej ropy (spalone lub niezasilane świece żarowe) itp. Przyczyną wyciskania oleju przy śrubach mocujących pokrywę rozrządu...
głowice ściągnie i zmierzy gmp tłoków ,czasami na oko widać .Jeszcze sprawdz kolor ropy w zbiorniku czy nie jest czarna z olejem ,jak jest to nie jest głowica pęknięta tylko tandem pompa do wywalenia . Tutaj w serwisach tak czytali technicial solution że ściągali głowice i dawali do sprawdzenia ,a problem był w tandem pompach o którym wszyscy wiedzą...
Co ważne podczas demontażu i ponownego montażu warto dopilnować serwisantów aby wymienili uszczelnienia sa to oringi ponieważ zaniedbanie tego konczy się ropą w oleju (najlepiej wysokiej jakości lub oryginalne koszt 30 do 45)
Usterka zdiagnozowana pompa paliwa nie szczelna do oleju dostawała się ropa zatarł się silnik. Pompa oleju cała ale łańcuch się zatarł i rozsypał się. Auto w pełnym biegu zero odgłosów przed awarią. Dodano po 1 223056
Jeśli masz olej w ropie to na pewno uszkodzona pompa vacum jeśli mechanik twierdzi że głowica ok. Ja miałem to samo. Wymieniłem całe uszczelnienie w pompie żeby nie robić sobie kosztów i to nic nie dało. Wymieniłem pompę vacum i problem oleju w paliwie zniknął.
Dzień dobry, bardzo proszę o pomoc!!! Audi A3 1,9 tdi 2002. Objawy: rano nie odpala dopiero po dwukrotnym kręceniu odpali,kopci na biało gdy ciepła to sporadycznie przy większym gazowaniu, brak turba (początkowo podczas jazdy się wył. i po zgaszeniu silnika ponownie działało obecnie nie działa, ropa idzie do oleju. Wymienione zostały części: pompa paliwa...
I jak udało się rozwiązać problem. Mam takiego samego Passata 2.0 TDI BMR sterownik Siemensa. Jak go kupiłem rok temu to zdziwiło mnie że często włącza się wypalanie DPFa przez co zwiększał się systematycznie stan oleju (ropa leciała do oleju). Miesiąc temu DPF umarł i dałem go usunąć. Został elektronicznie wyłączony i mechanicznie usunięty. Po kilku...
Sprawdź pozycję klapy gaszącej, nie napisałeś jaki masz silnik więc nie wiem czy sterowana jest podciśnieniem czy elektrycznie ale jej zacięcie się w pozycji lekko ponad normalny stan jej zamknięcia powoduje, że silnik nie dostaje powietrza i nieprzepala ropy powodując w efekcie siwy dym i małą reakcję na pedał gazu. Sprawdzenie poziomu oleju w silniku...
Witam Obiecałem , że napisze jak rozwiąże problem z dymiącym silnikiem i tak wlasnie robie. Mimo , że silnik odpalał na dotyk ,trzymał ciśnienie i wkrecał sie na obroty a w spalinach było czuć niezpaloną rope, przyczyną bylo zużycie pierscieni olejowych i głowicy. Najpierw wstawiłem turbo urzywke za 450pln , nic nie pomogło ,więc wymontowałem silnik...
olej napedowy dostaje sie do silnikowego- pompa, uszczelniacze.... Czy auto ma DPF?? bo nie wiem czy vw juz wtedy montowal ten szajs zacznij od DPF-u. Jesli masz auto jezdzone malo dynamicznie na krotkich dystansach, gdy zalacza ci wypalanie dpf-u podaje rope do dpf a wtedy jak nie dajesz w palnik ropa cofa sie do silnika. Stad ropa. Mialem tak w sprinterze,...
jak mogę kolego sprawdzić świece nie uszkadzając ich domowym sposobem pod blokiem i jakiś jest system ich odkręcania bo nie chce urwać bo pierun wie kiedy były wykręcane/ a to że z rury zauważyłem w sumie raz plame oleju podobną pod rurą na wodzie to też jest efekt że ropa jest nie przepalana i wylatuje z rury jak się nagromadzi ?
Za pomocą Vaga już nic więcej nie sprawdzisz, wtryski wykręć i oddaj do sprawdzenia. Intensywny zapach niedopalonej ropy. Jeszcze raz powtarzam, dolne koło rozrządu sprawdź. Lubi robić niespodzianki.
Czyli to jest owy problem? Rozrzad był cały wymieniony kompletny, a dalej grzechocze. Ale tylko na cieplym po jeździe i zostawienie to na dłuższą chwile, rano problem nie występuje. Myślę że ropa sie wymieszała z olejem i rano olej jest bardziej gestszy, temu nie grzechocze. Proszę fachowców o opinię:)
Panowie takie pytanie związane poniekąd z problemem autora, bo u mnie przybywa też oleju tyle że umiarkowanie tzn jak nowy jest zalany do połowy stanu na bagnecie to po 10tys mam max - jak sprawdzić pompę tandem na szczelność bez demontażu - chodzi mi po głowie aby zaślepić wyjście a na wejście podłączyć zbiorniczek ze sprężonym powietrzem i manometrem...
Zdecydowanie NIE. Nie jestem jakimś tam wielkim znawcą i jeżeli się mylę prosze mnie poprawić ale jeżeli nalane było zbyt dużo oleju to z reguły duże ciśnienie gdzieś go wypluje [czytaj: uszczelniacze, odma ewentualnie turbina] .Jeżeli silnik nie dostał samozapłonu,a skoro do tej pory chodzi to nie dostał to myśle że albo coś pozalepiało albo zgaśnięcie...
To że sprawdzisz czy napięcie dochodzi na kostce wcale nie oznacza że jest OK. Pompka może już niedawac nikiedy właściwego cisnienia i Dodano po 1 To że sprawdzisz czy napięcie dochodzi na kostce wcale nie oznacza że jest OK. Pompka może już niekiedy nie dawać właściwego ciśnienia i Może wymień filtr zalej go ropą ponownie aby nie zapowietrzyć i zobacz...
Zalać lepszym olejem typu motul lub LM Wtryski do sprawdzenia mimo wszystko puzniej szukać ewentualnie problemu z softem czemu nie wypala DPF o ile po regeneracji wtrysków nie będzie zmiany A nie lepiej przed tym sprawdzić stan wszystkiego? Najlepiej zacząć od pompowania pieniędzy? Ludzie.. Po to ktoś wymyślił urządzenia diagnostyczne i nauczył nas...
robiłem szklanki przebieg ma z 250 tys i stwierdziłem mechanikowi ze jak już tyle rozebrał to żeby wymienić uszczelkę splanowaliśmy głowice szklanki wymienione. wszystko przeczyszczone, uszczelki na pompo wtryski też oleju nie bierze i płynu też Dodano po 1 kopci bardzo mocno czuć ropę i po minucie przestaje i już jest ok zero dymka
Ze środków doraźnych mam jeszcze spróbować dodawać do ropy oleju Mixol w celu nasmarowania i ew. dodatki czyszczące wtryskiwacze i trochę pojeździć (a nuż mu przejdzie) Niestety to nie pomoże a wręcz przyspieszy pogorszenie stanu układu wtryskowego -całkowicie to odradzam Jest możliwość sprawdzenia tych opiłków na własną rękę ??? Oczywiście ,że jest...
Zawór zwrotny zamontowałem profilaktycznie pomiędzy filtrem a pompą tandemową i żeczywiście się nieco poprawiło. Gdzie mogą wystąpić nieszczelności skoro wykonałem już czynności opisane w poprzednim poście. Prosze o sugestię. Czy jeśli jeździłem z otwartym EGR przez pewien czas to czy czasami nie mam zawalonych zaworów sadzą połączoną z resztkami oleju...
pompa tandem do demontażu. Jeżeli schodzi paliwo to tylko tam lub jest mikropęknięcie w głowicy. Dodano po 10 nie rozumiem jednej sprawy. jak po nocy może się nagromadzić ropa w zbiorniczku wyrównawczym. Czasami nie jest tak, że olej napędowy cały czas gdzieś przedostaje się do układu podczas jazdy. dopiero po nocy cząsteczki oleju łączą się w plamy...
Jeżdzę 1.9 tdi PD silnik BXE w proporcji 50/50, silnik miękko pracuje innych różnicy nie zauważyłem. Ogólnie jak zmieszamy ON z OR to lepkość będzie zbliżona do ON- jest kilka prac napisanych na ten temat z przeprowadzonymi badaniami. Myślę że temat jest pomijany gdyż Państwo nie ma żadnych zysków z tytułu podatków i ceł od oleju rzepakowego, a i normy...
Jeszcze jedną istotną informację chciałem przekazać, mianowicie, na początku auto miało problemy z odpalaniem i ropa przedostawała się do oleju, okazało się ze uszkodzona była vacu pompa, mianowicie jej uszczelka, wymieniliśmy uszczelkę pod vacupompą i uszczelniacze pompowtrysków. Przed wymianą tego wszystkiego auto było żwawsze , a potem wymiana oleju,...
Vag, kanał 004, czwatre pole powinno byc 0. Jeśli jest inaczej, trzeba ustawić rozrząd, sprawdź poziom oleju czy się nie podnosi i czy nie ma w niej ropy, oraz czy w filtrze paliwa kolor ropy nie jest czarny. Jak odpali to widać jakiś dym z wydechu? Podaj kod silnika.
A co ma się poziom oleju,do podnoszenia obrotów w tym silniku?.Jak wezmę ogrzewanie na max czy minimum to jest to samo.Dpf z tego co wiem to jest dobrze wyprogramowany.Ta osoba która to robiła,to powiedziała,że to wina czujnika temperatury za dpf-em.Ktorego oczywiście nie ma bo został usunięty,przez poprzedniego właściciela.Wogole żadnego czujnika...
Chwilę pojeździłem ale bardziej pogazowałem na postoju. Wydaje mi się być taki ospały do 2000-2500 obr/min. Dolałem "trochę" oleju MOTUL 800 2T do ropy, żeby się przesmarowało wszystko. Mam nadzieję, że nie zaszkodziłem ;). Na razie kompa nie podłączałem, bo nie mam kabla. W sterowniku pewnie x błędów ale to raczej wpływu nie ma na dynamikę do 2000...
Tak jak w Temacie problem mam z prędkościomierzem nie pokazuje nic nie liczą się kilometry kontrolka od oleju pali się chociaż wszytko jest wporzadku a i wskaźnik od zbiornika ropy wariuje sama rezerwa się zapala i wskazuwka od zbiornika ropy raz idzie sobie do gory pozneij spada co może być przyczyna??Z gory dziękuje za pomoc
Witam ! Od jakiegos czasu mam taki problem ze swoim autkiem ze zauwazylem ze podnosi mi sie poziom oleju, na pewno nie jest to wina uszczelki poniewaz nie jest to plyn chlodzacy, prawdopodobnie ropa. Dwa dni temu zmienilem uszczelniacze pompowtryskiwaczy, jak sie okazalo dwa z nich byly wrecz pekniete, od mechanika ktory zmienial mi te uszczelki uslyszalem...
Witam, mam problem z silnikiem 1.9 tdi BKC w golfie 5 , dymi na biało szaro , płynu chłodniczego nie ubywa kolor bez zmian , przybywa oleju i jest rozrzedzony, samochód ma moc i nie widzę zwiększonego zużycia paliwa. Wydaje mi się że ropa dostaje się do oleju przez lejące wtryski. Zrobiłem logi VCDS . Proszę o analizę logów ze zdjęć i podpowiedz co...
witam zgadzam się z kolega wyżej tzn jak na oranżadzie to tylko starsze diesle , nie tdi ani hdi , najlepiej chodziły beczki , a gadanie że ma więcej czegoś tam to bzdura, jest to ta sama ropa co olej tylko inaczej zabarwiona , wystarczy samemu sprawdzić opałówka jest dużo czystrza , nie trzeba wymieniać tak często filtra paliwa , a moim zdaniem silnik...
odpala tak za każdym razem czy jest zminy czy ciepły, a jaką klapkę mam zobaczyć? Dodano po 3 ponad dwa miesiące temu padł mi pompowtryskiwacz no i stało się, ropa wlała się do oleju, zatarło dwa tłoki, potem turbinę. i po trzech tygodniach zaczął tak dziwnie palić. Wcześniej palił na dotyk. Mechanik mówił że pomki są wporządku. ręce mi opadają. trzy...
problem tkwi w pompie wtryskowej nie w oleju i turbosprezarce czytajcie posty oleju nie ubywa bialy gesty dym jest oznaka niedopalonej ropy zreszta przez olej niewpadalby na wysokie obroty sprawdz pedal gazu i okablowanie czy nie zalane lub przetarte jesli wszystko ok szukaj pompy wtryskowej i zmien
Witam czy ktos z was zastanawiał sie nad tym jaka temperatura Oleju Napedowego byla by odpowiednia by silnik TDI byl bardziej ekonomiczny? Czy ciepła ''ropa'' to mniejsze spalanie czy zimna? Próbowal juz ktos wymiennik ciepła zakładac by podgrzac rope?
Usunęli mi mechanicznie i programowo ten fillterek ale coś musieli zrobić nie tak skoro dalej pokazuje błąd, że jest niski stan oleju w zbiornik AB-BLUE. I teraz czy mogę poprostu tam dolać ropy czy mam coś kombinować z wężykami i dopiero wtedy dolać ropy proszę o pomoc NIe możesz nic sam naprawić w tym temacie . Po pierwsze odczyt błędów. Po drugie...
Silnik Diesla 1.9 TDI passat 94. Slyszalem , ze olej rzepakowy ecodisla sprzedaja w Czechach i Niemczech. Podobno aby mozna bylo uzywac olej rzepakowy trzeba go wstepnie podgrzac - wtym celu trzeba przerobic instalacje paliwowa. Lub uzywac dwoch zrodel zasilania tzn. zbiornikow z normalna ropa i z rzepakowym. Chodzi o ta aby sam olej rzepakowy nie zostal...
Witam, po długim czasie, w którym musiałem sie zająć innymi sprawami, czas najwyższy wrócić do mojego problemu. Co dotychczas zauwazyłem: - dymi coraz częściej i coraz więcej - śmierdzi dalej spalinami w kabinie - przybywa ropy w oleju - na przeglądzie znaleziono wyciek oleju z turbiny Udało mi sie podpiąć samochochód pod VCDS. W załączniku zdjęcia...
Tomasz ma napewno, ale jak to by było to to kontrolka na desce pokazała by się odrazu. wracając do tematu, turbina gwizdała od samego początku czy zaczeła później? Tak jak któryś z kolegów napisał sprzwdź układ dolotowy do turbiny i za turbiną do kolektora ssącego( nieszczelności), i jeszcze jedno, zawór EGR i tzw. klapka zamykająca przed kolektorem....
silnik nie pracuje na 4 cylinder,pompa wtryskowa paliwo podaje.W oleju nie ma ropy ani płynu chłodniczego,pozostałe 3 cylindry reagują na odkręcanie nakrętek przewodów paliwowych.W filtrze powietrza brak oleju.Z pod korka oleju i miarki oleju wydobywa się kompresa.Czy ktoś wie może jakie uszkodzenie ma takie objawy?
Ty, a olej w skrzyni to ktoś sprawdził? Może jest na dnie? Może przegrzał silnik na polu i pali i ropę i płyn chłodniczy. A skrzynie mógł zamęczyć w inny sposób albo zmęczona jest jakaś uszczelka i jak pisałem, może nie być w niej oleju. A skoro auto stało 8-9 miesięcy to i woda w wydechu mogła się usadzić. Po trzecie auto mogło stać dłużej, nawet i...
Odgrzewam temat. Po krótce sytuacja jest teraz taka: Początek Wszystko zaczęło się od cieknącego oleju i ropy. Okazało się , że silnik był od góry uszczelniany przez poprzedniego właściciela silikonem bez wymieniania uszczelek. Bardzo szybko i niestety kosztownie problem został usunięty(nowe uszczelki, króćce do listw wtryskowych itp. do tego czyszczenie...
Witam. Byłem szczęśliwym posiadaczem Bory 1.9 TDi 136 KM do czasu. Nie dawno odebrałem samochód od mechanika. Wymieniane było: - Popychacz hydrauliczny. - Panewka wałka rozrządu. - Wałek rozrządu. - Uszczelka Dekla zaworów. - Simering wałka. - simering wałka. korb/roz. - KPL. Uszcz. Pompo-wtrysk - Wymiana wałka rozrządu, Panewek, Pop.. - Wymiana oleju...
Witam mam problem z moim Leonem 1,9tdi 90km 2000r. zauważyłem przy wymianie oleju ze z pompy paliwowej wycieka ropa. wyciek trudno zlokalizować ale najprawdopodobniej paliwo ucieka z śruby na dziwny trójkątny klucz która znajduje się miedzy rurkami do podawania paliwa do silnika... może miał już ktoś z was taki problem? jak go rozwiązać? boje się odkręcać...
Cześć TDI 1.9 AHU na zwykłej pompie rotacyjnej. Proszę pomóżcie ustalić po objawach którędy ucieka olej. fakty: - Pobór oleju 0,5L /1000km. - Silnik suchy (brak wycieków) - Silnik pali na strzał, ma moc - Korekty wtryskiwaczy, kąt zapłonu, Dawki paliwa - Wszystko idealnie. - Została wymieniona Turbina i nic to nie zmieniło - Cały dolot suchy jak pieprz...
Moje zdanie jest takie: aby silnik wypłukać to musi być środek który ma właściwości myjące (olej takie posiada, ale nie robi tego szybko). Jak chcesz wypłukać silnik (ale liczy się z tym, że może wypłukać nagar i moga pojawić się wycieki, ale to świadczy tylko o tym, że uszczelki czy pierścienie już były kiepskie) to masz 3 opcje: Olej napędowy, nafta,...
To tak jakbym ci wmawiał, że TDI dobrze jeździ na benzynie. Raczej tak jakbyś mówił "diesel" na olej napędowy lub każdy silnik zasilany tym paliwem (oryginalna konstrukcja Rudolfa Diesla miała pneumatyczny wtrysk paliwa i przewidziana była do zasilania olejem roślinnym, paliwem dla jego pierwszego silnika był olej arachidowy, miał być alternatywą dla...
Nie wiem co to ma wspólnego z tematem :/ Silniki wysokoprężne mają jedną wadę z ekologicznego punktu widzenia - emitują tlenki azotu. Ich szkodliwość nie została jednak obiektywnie dowiedziona. Poza tym mają same zalety - olej napędowy w stanie w jakim znajduje się w zbiorniku jest praktycznie niepalny i dużo trudniej odparowuje, jego produkcja jest...
Witam wszystkich Posiadam Audi a3 1.9 TDI z automatyczna skrzynia DSG mam problem zwiazany z Dużym Kopceniem na taki Bialy siwy kolor gdy włożę palec do Rury wydechowej w dolnej cześci coś sie zbiera ciężko mi powiedzieć czy to jest ropa czy olej ;/ przy korku wlewu Oleju pojawia sie też olej niewiem co może być nie tak silnik jest suchutki nigdzie...
Witam serdecznie. Posiadam vw passata z 98 roku. Silnik 1.9 TDI AFN 110 KM. Wczoraj mechanik w serwisie CASTROL wymienił mi olej, filtr oleju, powietrza, przeciwpyłkowy no i PALIWA(był Knecht jest Filtron). Przy wymianie filtra paliwa zalecane jest zalanie go świeżą ropą do pełna. Nie mieliśmy aż tyle ropy więc zalany został mniej więcej na 3/4 i postanowiliśmy...
Na ciepłym silniku para wydobywa się spod korka oleju i z spod wejścia sprawdzania poziomu oleju. Proponuję sprawdzić czy to na pewno jest para, zrób test na obecność spalin w układzie chłodzenia. Jak wąchałem to trochę czuć było ropę i olej jak sprawdziłem niby był poziom ale może i był o trochę rzadszy (ale tego nie jestem pewny). Dodano po 2 Czyli...
A jeszcze jedna rzecz przyszła mi do głowy. 1 kWh kosztuje obecnie coś koło 55gr. Jeśli auto by zużywało 20-25 kWh / 100km to... bez akcyzy i podatków drogowych koszt przejechania 100km = 11 - 14zł. Audi A2 1.2 TDI spala w trasie 3l oleju napędowego (tak twierdzi producent i użytkonicy). Czyli 3 * 4,3zł = 13zł. Tyle samo. A to już jest z akcyzami i...
Wydaje mi się, że jak bym miał uszkodzony rozrząd ewentualnie pompę wtryskową to auto by nie paliło na dotyk. A tak jest i na wolnych obrotach jest wszystko dobrze, problem zaczyna się przy dodawaniu gazu. Wchodzi wtedy wolno na obroty i idzie czarny (nie szary nie niebieski tylko czarny słodki dym) Mam wrażenie, że jest to zbyt bogata mieszanka jak...
I coż Ci z tych oszczędności? Będziesz męczył silnik jakimś eko syfem mając radość że zaoszczędziłeś kilka groszy. Prędzej czy później będziesz miał problem z VP37 to na pewno oszczędności będziesz mógł przeznaczyć na naprawę. A co do samej idei zastępowania oleju napędowego jakimś syfem z biedronki lub smażalni - ciekaw jestem czy inne rzeczy w swoim...
Jezeli silniki 2,5 sa dosc awaryjne to lepiej ich unikaj. To ze ktos ma ia akurat jemu nic cie nie psuje to nie znaczy ze u ciebie tez tak bedzie. Z regoly tak jest ze im bardziej chcesz zeby bylo wszystko dobrze to dzieje sie na odwrot. Statystycznie ten silnik jest awaryjny i jezeli lubisz ryzyko i ewentualne wydatki to sobie go kup Wiele osob pisze...
Wszystko oki. Tak mówił mechanik. Ale zmieniłem mechanika i równiez ma problem z ustaleniem usterki. Wstawia ze wtryski muszą być uszkodzone. Bo jak był jeszcze ten stary wałek rozrzadu to jako tako auto sie zbierało. A wymienic musialem bo walek był okrągły bez krzywek. A teraz jest nowy i krzywki z wałka dociskają wtrysk z cała siłą a przed nie. Dodano...
Witam serdecznie, Oto mój problem , z którym borykam się od kilku miesięcy. Auto jak w tytule , silnik 1.9 TDI. Podczas jazdy i wyprzedzaniu nagle sam wskoczył na obroty i ciągnął jak młody byk do przodu, po czym wszystko wróciło do normy i auto dojechało do celu. Na następny majowy dzień (plusowa temperatura) , rano na zimnym silniku pojawiła się nierówna...
Takie objawy mogą powodować nieszczelności w układzie paliwowym, cofające się paliwo itp. Kolega piotrek gti_abf dobrze wskazał na oringi, lekka nieszczelność nie będzie zauważalna podczas pracy silnika a może powodować takie objawy. Jak zachowuje się poziom oleju w silniku, maleje, nie zmienia się czy rośnie. Fakt że poziom oleju jest nie zmienny lub...
Po dłuższej chwili aktualizuje temat. A więc tak jak wcześniej pisałem oddałem samochód do innego mechanika, polecanego przez członka rodziny. Dogadałem się z nim na wyczyszczenie dolotu z tych opiłek oraz na sprawdzenie oleju czy dalej jakieś opiłki są w nim widoczne i na ewentualne zdjęcie miski i popatrzenie na dół silnika. I u niego auto stało jakieś...
Witajcie, zainspirowany moim poprzednim tematem postanowiłem utworzyć temat tylko i wyłącznie o silnikach TDI, SDI. Zdania co do aut w trasę są bardzo podzelone, ale tutaj chciałbym poznać opinię na trochę inny temat. Zostajemy w całości przy grupie VW czyli skoda, seat, audi itp. Teraz bardzo ważne pytanie. Jeśli większość osób twierdzi, że nie da...
Powodów może być wiele. Gaz w tdi nie jest sterowany linką tylko jest potencjometr, który mierzy położenie pedału gazu. Może być potencjometr uszkodzony (swoją drogą do golfa 3 tdi z tego powodu prosto się dokłada tempomat ;)) Jednak główna przyczyną jest pewnie nieszczelność w układzie dolotowym. Jak Kolega wyżej pisał jest bardzo prawdopodobne, że...
No nagranie jest takie sobie bo miałem wtedy akurat tylko telefon.Jak będę w domu to nagram kamerą wtedy na pewno będzie lepiej słychać.Jak poluzuje nakrętkę wtrysku to oprócz tryskającej ropy co zaobserwuję?? A powiedz mi czy wtryskiwacz może mieć takie objawy czyli raz cyka raz nie oraz czy może podobnie cykać jak popychacze czy to raczej inny dźwięk??...
niebieskie spaliny oznaczają niespaloną mieszankę paliwo-powietrze. niespełnione AFR. zobacz na VAG'u (o ile jest tam taka opcja). w normalnym aucie powinno wychodzić 14,7-1 czyli okolo 14-15 dm3 na 1 litr benzyny/ropy. w dieslu (Szczegolnie VW) ślady oleju w dolcie są NORMALNĄ rzeczą. podkreślam słowo "ślady". czy moc auta spadla? turbo rozkręca sie...
sprinter oleju oleju kontrolka oleju oleju voyager kontrolka oleju oleju scania
wymian oleju skrzynia compaq 6720s bateria głowica lexmark czyszczenie
modernizacja instalacji elektrycznej uziemienie instalacji elektrycznej
Połączenia przewodów czujnika ABS w Toyocie Auris Meteor ME301 - instrukcja obsługi