Podczas jazdy w korku temperatura rośnie do 100° i dopiero wtedy załącza się wentylator. Jest to normalne zachowanie.
Podobny problem miałem w Astrze J 1.6 turbo. Od czasu do czasu wywalało trochę płynu ze zbiorniczka i co kilka, kilkanaście dni trzeba było go uzupełniać. Nowy termostat, płyn i na życzenie klienta nawet zbiornik wyrównawczy z korkiem. Tester obecności dwutlenku węgla w układzie nic nie pokazywał. Problemem okazała się uszczelka pod głowicą. Przy niskiej...
ja mam rekorda i wentylator chodzi od razu bo jest na pasku podłaczony.jak stoję to temperatura szybko rośnie ale w czaie jazdy spada.Najgorzej jest latem stojąc w korkach bo strasznie mocno rośnie i instalacja gazowa zaczyna się zmrażać.ale jakoś trzeba sie przyzwyczaić.
temperatura rośnie cały czas i spada podczas jazdy gdy się chłodzi powietrzem, ale jak stoję w korku lub na światłach to rośnie aż do momentu włączenia wentylatora 97 stopni.
OK. Jedna rzecz wyeliminowana. Podczas dłuższej jazdy w dół z hamowaniem, np na zjazdach czy ślimakach temperatura nagle rosła do 115-120 st. 5-10 minutowy postój i dalej już mogłem kontynuować jazdę przy 90-92 st. Decyzja wymiany termostatu. Po wymianie skoki tempy ustały. Teraz jest 88-92 max a raz w korku skoczyło do 96. Zauważyłem też że wentylator...
Witam. Tydzień temu kupiłem Fiata Cinquecento 900 z 1996r na wtrysku i zauważyłem coś takiego: podczas jazdy niezależnie od przebytych kilometrów wskazówka pokazuje 65 do 70 st. W korku wygląda to zupełnie inaczej, temperatura rośnie i przekracza 90 st. i znowu spada do 65 - 70 st. podczas jazdy. Miałem wcześniej Cinquecento 700 oraz Bravo 1.2 i w tych...
Witam. Moja Skoda ma jakiś problem z temperaturą cieczy chłodzącej Najpierw w chłodne dni podczas jazdy w ogole nie osiągała temperatury 90st. Gdy stałem w korku temperatura rosła powyżej 90 i malała dopiero gdy włączył się wentylator. Wymienilem cały korpus w którym jest czujnik temperatury i termostat z obudową. Ekekty są takie że dziś przy dość wysokiej...
Witam. Mam problem w Renault Megan 1.6 96rok po zgaszeniu silnika rośnie mi temperatura. Niezależnie jaka była rosnie. Kiedy zapale z powrotem temperatura spadnie. Dzieje sie tak też czasem podczas wolnej jazdy w miescie w korkach przyspieszajac wyjadąc za misto temperatura spada. termostat wymieniłem nic sie nie poprawiło. Proszę o wszystkie informacje...
Witam kolegów z forum. Jestem posiadaczem Opla zafira A 2003r 1.8 benzyna beż gazu. Dziś zauważyłem dosyć duży problem a mianowicie: Podczas jazdy samochodem w korku przestała działać klimatyzacja, temperatura wody wskoczyła momentalnie na 100 stopni, pod maską dym (parujące borygo) . Stanąłem otwieram maskę, para leci i wszystko wrzące, po odczekaniu...
Mam problem z niestabilną temperaturą w aucie jak w temacie. Po dłuższej jeździe w trasie (przy wysokiej temperaturze na zewnątrz) lub w mieście w korku, rośnie do maximum temperatura silnika aż zapala się lampka STOP. Jeśli wyłączę klimę (klimatronik) temperatura stabilizuje się (spada). W miarę jak podnosi się temperatura silnika, wydajność klimy...
mam podobny problem focus 1.6 16v bez klimy. włączyłem tryb serwisowy ustawiłem pokazywanie temperatury w stopniach Celsiusza : w mieście waha się w granicach 104-109. kiedy temperatura rośnie na wskazówce temperatura na wyświetlaczu rośnie ponad 113... temperatura rośnie kiedy jadę powyżej 100 km/h. dzisiaj po trasie dotykałem węży z cieczą i tak;...
Witam Jestem posiadaczem 307 1.6 16v 2004 Mam problem podczas jazdy na autostradzie wskaznik temperatury wskazuje max ponad 80 stopni Problem zaczyna się gdy jazda jest w trybie miejskim korek Wtedy temperatura szybko rośnie wychodzi grubo poza 90 ,ale wiatrak sie włancza W aucie był robiony rozrząd wraz z pompą Dostrzegłem też że co jakiś czas muszę...
Zastanawia mnie tylko, dlaczego akurat w chłodniejsze, bardziej wilgotne dni tak się dzieje. I dlaczego po całej akcji, po odstawieniu ,,na trochę" auta na odpiętym akumulatorze, wszystko wraca do normy? Dynamiczne i duże pobory prądu powodują objawy szybkiego rozładowania aku dość szybko, po odstawaniu akumulatora dochodzi do wyrównania się gęstości...
Witam wszystkich , mam problem z moim peugeotem 307 sw 2.0 hdi 110 km. Podczas szybkiej jazdy 110 -130 km/h temperatura cały czas rośnie aż wchodzi na czerwone pole dopiero jak zwolnię spada. Sprawdzałem są 2 biegi wentylatora więc tu nie ma problemu. Jeszcze jedno mnie zastanawia że jak zgaszę silnik to wentylator od razu się zatrzymuje a powinien...
Witam, odświeżę temat. Mój problem wygląda następująco: Laguna 1.8 8v 96 r. LPG, z klimatronikiem. Nie włącza się wentylator chłodnicy. Wymieniłem czujnik przy chłodnicy. Problem pozostał. Płynu nie ubywa, układ jest szczelny ( przy odkręconych odpowietrznikach ( na chłodnicy i przy wężu na górze leci płyn bez bąbli). Płyn czysty, olej bez śladów osadu...
1. Czy temperatura 105 st C na czujniku wody przy odczycie OBD to normalna temperatura? 2. Czy włączenie sie wentylatora po wyłączeniu rozgrzanego silnika to normalna rzecz biorąc pod uwagę, że na zewnątrz mamy 0 st C ? 3. Jaka musi być temperatura płynu chłodniczego na zegarach i na interfejsie OBD żeby włączył się wentylator podczas jazdy ?[/quote]...
Witam wszystkich i proszę o radę. Problemem jest spadek mocy silnika po dłuższej jeździe, najczęściej i najszybciej objawy następują podczas jazdy w korkach i gorące dni. Spadek mocy jest stopniowy do momentu gdy silnik gaśnie i nie chce zapalić. Wystarczy że odczekam około 30-45 min silnik stygnie, odpala i mam 100% mocy. Spadek mocy odczuwalny jest...
Witam! Coś chyba nie tak z moim Oplem (Corsa B 1993 r. C14NZ, gaz, Przebieg 280 tys.). Podczas jazdy w mieście, w korkach temperatura dochodzi do ok 96-97 stopni i włącza się wentylator chłodnicy. Tyle tylko, że temp. zamiast spadać to rośnie, nawet do 102-103 stopni. I tak zostaje. Zauważyłem, że ubyło troszkę płynu w chłodnicy. Na gorącym silniku...
Witam, mam problem z moim samochodem. benz-gaz 1.4. Od kupna rosła temperatura http://zapodaj.net/1fbf7bf8d335f.jpg.htm... do pierwszej kreski ponad 90*( dalej nie) w trakcie jazdy. na postoju do 90*( dziś stałem w korku to było może z 90*) Mój rodzinny mechanik wymienił mi uszczelkę pod głowica ( olej w zbiorniku od chłodnicy). Jeden gość jak gazował...
Hej nabyłem Peugeot 406 w wersji combi samochód z 1998 silnik benzyna 2.0 oprócz wielu innych problemów mam takie dwa. TEMPERATURA SILNIKA Podczas jazdy (poza miastem) temperatura silnika spada do około 75*C - 80*C . Podczas stania w korku lub jazdy w mieście rośnie do oczekiwanych 90*C i tam się utrzymuje. Czasami gdy bardziej przygrzeje rośnie do...
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Mam wv Sharan 1.9 TDI 110 KM, 1997r. Mój problem polega na tym że w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzenia tworzy się duże ciśnienie. Wymieniłem termostat i problem został. Mechanik kazał wymienić korek, więc to zrobiłem i nadal to samo. Wymieniłem też czujnik temperatury w chłodnicy i też nie pomogło. Wcześniej...
Witam Posiadam od niedawna polo jak w temacie. Zastanawia mnie wskaźnik temperatury płynu chłodzącego. Gdy się silnik nagrzewa to wskaźnik temperatury się podnosi. Gdy silnik się nagrzeje na wskaźniku jest 90 stopni. Niezależnie czy samochód stoi w korku czy jedzie. Wskazówka ani nie opada ani nie rośnie. Jeszcze nie zdarzyło mi się by wskaźnik pokazał...
Opel Astra 1,6 8 zaworów 75KM, przejechane 180 tyś od nowości. Między przeglądami olej nie dolewany, zawsze starczyło. Jak był nowy to trzymał 95 st. lato, zima. Potem z czasem spadała temperatura. Na koniec było 90 st. z tendencją do spadania lekko w dół. Latem nawet w korkach nie rosła drastycznie wysoko, włączenie wentylatora wystepowało bardzo sporadycznie...
1) Czy to normalne, że w moim Focusie 1.5 2016 rok, jak nacisnę sprzęgło podczas jazdy to nie spadają od razu obroty silnika poniżej 1 tysiąca, tylko najpierw na 2 sekundy zatrzymują się np. na 1,2 tysiąca a potrzymam to sprzęgło jeszcze 2 sekundy to dopiero spadają poniżej tysiąca obroty. To jest awaria czy jakieś ułatwienie dla zmiany biegów? Bo zazwyczaj...
Już sama nazwa mówi, że mamy do czynienia ze wskaźnikiem a nie miernikiem. Czyli jego wskazania są orientacyjne. Nie mozna wyciągać wniosków o faktycznej temperaturze. I jest normalne, że temperatura w układzie chłodzenia rośnie podczas wolnej jazdy lub postoju. Ale przecież pojazd wyposażono w wntylator przy chłodnicy, które to urżdzenie ma się włączać...
Wszystko jest ok. przy takim położeniu wskaźnika do zagotowania płynu jeszcze daleka droga. Gdy silnik pracuje, pracuje też pompa wody, przepycha płyn przez chłodnicę która go ochładza i nie ma potrzeby załączenia wiatraka. Po zgaszeniu silnika płyn pozostaje w bloku silnika i odbiera z niego ciepło, temperatura rośnie do tego stopnia, że ECM włącza...
Witam...Żeby nie zakładać nowego tematu to piszę w tym. Mam następujący problem: silnik 1,6e 90 KM, 1997r.w trakcie jazdy w trasie temperatura na poziomie 3 (tej dłuższej) kreski, więc chyba ok. Podczas ostatnich upałów już w mieście (korki itp.) temperatura rosła ponad 5 (zapalała się kontrolka temperatury cieczy). Wentylator załączał się dopiero po...
Dołączę do tematu. Diesel 1.9 Multijet. Co jakiś czas na ściankach zewnętrznych zbiorniczka wyrównawczego pojawia mi się wyschnięta strużka płynu chłodzącego biegnąca spod korka. Usuwam ślady i po jakimś miesiącu lub dwóch znów jest to samo. Płynu nie ubywa, utrzymuje się na kresce MIN.Żadnych tłustych plam, mazi na zbiorniczku nie stwierdziłem. Zapach...
Od kiedy zaczęło się robić cieplej na dworze mam dość spory problem z moją mazdą, przy jeździe ponad 100 zaczyna się ona przegrzewać (w korku temperatura jest w porządku), dziś zauważyłem że włączenie ogrzewania na max trochę pomaga ale nie eliminuje problemu. Termostat jest sprawny a wentylatory kręcą siew odpowiednią stronę. Nie zaważyłem bomblowania...
Od pewnego czasy w moim T4 1,9 Td dziwnie zachowuje się wskazówka temperatury . Więc tak jak jadę temperatura rośnie normalnie ale nie dojdzie do 90 st. Waha się tak w przedziale 60-80 stopni . Ale po chwili wskaźnik spada na zero tak jakby nie działał. Czasami jadąc wolno w korku temperatura na wskaźniku jest normalna 90 st. a po chwili jak jadę szybciej...
To Uszkodzenie polega na tym iż podczas postoju,lub wolnej jazdy wskazówka temperatury podchodzi prawie na czerwone pole, po czym włącza się wiatrak i temperatura i wskazówka temperatury wraca na swoje właściwe połozenie i to ale sprawdzałem rezystancje przy różnych temperaturach i zgadza sie idealnie z tabelą znalezioną w internecie.Sam wiatrak załączany...
Powiem ci kolego tak; miesiąc temu też myślałem, że można jeździć. Dziś mamy zatarty silnik. Zaczynało się tak samo - rośnie temperatura do 90stopni, potem nagle do maksimum - otwiera się termostat. Po odkręceniu korka cieczy - czuć spaliny, płyn chłodniczy przybiera kolor brązowy, wygląda i pachnie jak FeCl3. Po wymianie płynu na wodę kranową, po kilku...
Witam. Mam następujący problem z przegrzewaniem się silnika, otóż podczas jazdy temperatura jest w normie, równe 90* ale gdy tylko stanę na światłach temperatura rośnie a w korku dochodzi prawie do czerwonego pola czyli ok. 107* i wtedy załącza się wentylator który pracuje dopóki temp. nie zejdzie poniżej 90* co trwa ok. 5-7 minut. Dodam że silnik nagrzewa...
Witam. Posiadam Felicie 1,3 97' z gazem. Kupiłem ją końcem zeszłego roku. Od jakiegoś czasu [jak zaczęło się robić na polu ciepło] zaobserwowałem, że jak przez kilka minut albo jadę z prędkością do 50km lub stoję w korku to temperatura szybko rosła tak do ok 100 stopni C. Jak zwiększałem prędkość to po jakimś czasie spadała do 85 stopni. Postanowiłem...
Ropą nikt go nie zalał.. bez przesady;) Odme sprawdzę dzisiaj. Dzięki za podpowiedź. Dodano po 3 Sprawdzilam odme, korka nie zasysa, po otwarciu obroty nie zmieniają się.. Ma ktos jeszcze jakies sugestie? Za każdą będę bardzo wdzięczna. Dodano po 3 Zaobserwowałam, że to dymienie nasila się przy wysokiej wilgotności. Wczoraj cały dzień padało i tego...
Witam Mama problem ze swoim fiatem, po minucie od odpalenia auta kiedy jest już przełączone na gaz autko łapie wysokie obroty na biegu jałowym ( około 2000 ) I jest tak cały czas czy jadę 10 min czy 2 godziny zawsze jak "wrzucę na luz" to obroty wędrują w górę, dodam jeszcze że na benzynie obroty są dobre ( około 1 tyś ) ale trochę falują. Dodam również...
Witam Mam następujący problem Touran 2003r silnik AVQ Tdi 101KM -Silnik nagrzewa się bardzo szybko 2 km i wskazówka na 90st przy 8st. na zewnątrz.- -jazda po mieście podpięty VAG temperatura podchodzi do 97 st. -z nawiewów leci ciepłe powietrze i podczas jazdy gdy włączę nawiew ciepłego powietrza temp. spada do 90,91st. -wąż górny chłodnicy ciepły ale...
Witam Mam problem z moją klimą, nie wiem już co z tym zrobić. W tym roku zrobiłem servis klimy (nabicie odgrzybienie,szczelność), temperatura na wylocie z kratek wynosiła 4.5*C(sprawdzone zaraz po nabiciu), niby wszystko ok, jednak cały czas nie mogłem schłodzić auta. Kupiłem termometr do sprawdza temp. w kratkach i pojezdziłem z nim trochę. Zaobserwowałem...
No i klops! Termostat wymieniony na oryginalny z intercarsu, podejrzewałem że nie otwiera obiegu, i długo chłodnica zimna a tym bardziej wąż dolny zimny, wskazówka po naprawie tak samo, cały czas w pionie, na 90`C, przy dobrej jeździe od zimnego ładnie się nagrzewa, temp rośnie do góry i zostaje na 90` i tak już cały czas. Niestety po mieście nie zauważam...
Witam temat nurtujący. Walczę już któryś dzień z kolei z passatem. Przyjechał z brakiem ogrzewania i buzującym płynem w zbiorniczku. Rósł podczas jego odkręcania. podczas jazdy delikatnej temperatura silnika 90 stopni i brak ogrzewania, kiedy dodam gazu powyżej 2000 obr i przyspieszam gwałtownie to momentalnie czuć ciepłe powietrze z nawiewu i temp....
Panowie, dziękuje wszystkim za rady i podpowiedzi. Taki mały update, bo ja cały czas coś tam grzebie - sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przekazniki (pewnie nie potrzebnie no ale tak zrobiłem) - multimetrem i napięciem i wszystko wyszło ok. Ale z rzeczy które może coś bardziej wniosą do diagnozy : 1) Opel stoi pod blokiem - gdy go załączam na postoju...
Samochód z roku 2007, silnik: benzyna+LPG 1,6 mpi, 102 KM, kod silnika BSE. Problem jest taki, że rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy i około 10 min. jazdy, po wyłączeniu silnika za około 1-2 min włącza się wentylator chłodnicy. Chłodzi silnik około 1-2 min i się wyłącza. Nie ma znaczenia czy jechało się 60 czy 120 km/h, czy temperatura...
witam, około 2 lata temu była sytuacja, że pasek klinowy się urwał i jechano ok. 7km a temp. chwilowo była na pewno 110°C (podczas jazdy spadła do 90)-temperatura szybko rosłą ponieważ pompa wodna wtedy nie pracowała. od jakiegoś czasu zaczął się włączać wentylator w aucie ponieważ temperatura dochodzi do 100°C-zwłaszcza w korku czy na postoju i nawet...
zwali, jak króciec nie ma garbika, albo opaska jest za słabo skręcona. Sek jest w tym,ze krociec ma garbik i opaska mocno skrecona byla...Zrzucenie weza nie bylo niczym sygnalizowane np.wzrostem temperatury.Sprawdzono mi czy uszczelka nie poszla jakims przyrzadem zakladanym na miejsce korka chlodnicy z niebierskim plynem co sobie przypominam.Testy...
Witam Mam problem z moim Rovrem 220 Coupe Turbo, mianowicie chodzi o, dziwne - nie wiem jak to inaczej określić, zachowanie układu chłodzenia. Od początku, w lipcu zeszłego roku zakupiłem Roverka 620 Ti jako dawce silnika do mojego Rovera Coupe, wtedy jeszcze 1.6 K series, dawcą jeździłem ok 3 tygodni, akurat trafiły się bardzo upalne dni, wszystko...
Witam , mam nie lada problem z moim nie pierwszej młodości fiatem putno 1,2 95r. Otóż przypadek ten jest taki że nie mam pojęcia jak rozwiązać problem nadmiernego grzania się silnika. Punto grzeje sie niemiłosiernie szybko , wskaźnik po kilki chwilach ląduje na czerwonej skali. Kilka tygodni temu miałem awarię , została wydmuchana uszczelka pod głowicą...
Witam. Zanim opiszę problem to dodam, że chodzi o Rovera z silnikiem serii K 16K4F i mocy 112 KM. Niby problem dość popularny i niejednokrotnie poruszany, ale walczę z nim już kilka miesięcy.Ale po kolei. W listopadzie ubiegłego roku naprawiałem uszczelkę pod głowicą, bo płyn poszedł do oleju. Po wymianie uszczelki zrobiłem ok 1000 km i było wszystko...
Witajcie :) Mam problem z Doblo benzyna+lpg. Dzieje się tak i na samej benzynie i na LPG, to samo z wyłączonymi odbiorniki prądu jak i z obciążeniem Zawsze rano, gdy samochód stał kilkanaście godzin i całkowicie wystygł temperatura rośnie do ok. 110°C (przy temp. powietrza ok. 20°C) i nawet do 130°C (przy ok. 10°Cna zewnątrz) wtedy wskazówka jest na...
Samochód: Renault Scenic I ph II, 1.6 16v + LPG sekwencyjne AG Compact Opis: Samochód 250 km temu odebrany po naprawie głowicy (były opiłki na zaworach - 4 wymienione), wymianie uszczelki pod głowicą + planowaniu głowicy (była skrzywiona, mimo, że wg. wskaźnika temp. auto nigdy się za mojej kadencji nie przegrzało). Po wejściu na obroty samochód wyrzucał...
Witam, Jak w temacie problem występuje w układzie chłodzenia. Kupiłem auto jakiś czas temu i od razu zauważyłem, że nagrzewa się ono do 100 stopni. (Licznik do 100 stopni, czerwone pole pokazuje 110). Silnik w samochodzie to 1.4 60km 44 kw X14NZ 1999r Astra Classic. Problem polegał na tym, że skoro prawidłowa temperatura silnika to 90 stopni tak również...
Witam. Posiadam Volkswagena Golfa III z roku 1992. Silnik ma Oznaczenie ABS (1.8 jednopunktowy wtrysk). Samochód posiada instalację LPG od 5 miesięcy. Problemy zaczęły się niedawno. Mianowicie chodzi o duże ciśnienie w układzie chłodzenia, po rozgrzaniu, płyn w zbiorniczku wyrównawczym bulgocze, podnosi się jego poziom, po odkręceniu korka płyn bardzo...
Witam, Szukałem posta o podobnej tematyce, lecz nie mogłem znaleźć jeśli gdzieś przeoczyłem to z góry przepraszam za zakładanie nowego postu. Opiszę swój problem.. Wszystko zaczęło się w 2016 roku, we wrześniu przyszło na wymianę uszczelki pod głowicą przy przebiegu około 500 tys. km. W pewnym warsztacie wymieniali mi uszczelkę, ale spieprzyli robotę,...
Sytuacja się nieco zmieniła i chyba nici ze zmiany samochodu... więc muszę doprowadzić swoje Punto do porządku, bo zanosi, się że wkrótce będzie dużo jeździło. Nie obejdzie się bez założenia instalacji LPG ale to inna bajka. Problem jest tego typu, że odkąd mam to auto spalanie jest coraz większe. Samochód to Punto 75 (1.2 8V MPI) z 1996 roku, dodatkowo...
Witam, Piszę na forum, bo borykam się z problemem układu chłodzenia w moim Audi A3, a dokładnie z wysokim ciśnieniem panującym w nim, ale po kolei. Po zakupie samochodu, czyli jakieś parę miesięcy temu, pierwszym elementem, jakim wymieniłem w silniku był kompletny rozrząd, olej wraz z filtrami i odmę, po wyjechaniu od mechanika zaczęła świecić się pomarańczowa...
Opel omega B obroty Silnik: X20XEV SIMTEC 56.03 Gaz: AUTRONIC AE-304 Lambda control AUTRONIC AL.-700 W oplu Omega B 1994 miałem problemy z obrotami na gazie (teraz mam na wszystkim). Czasami na postoju nie spadały ale rosły od 1400 do 2000 ( a czasami nawet po przejechani ponad 100km wszystko było dobrze) po przełączeniu na benzynę natychmiast spadały...
Witam Wszystkich. Postanowiłem kupić Żonie Passata, żeby było bezpiecznie i bez zawracania głowy, że coś nie tak. W okolicy stał taki fajny B5 przed FL z 1.8t ANB 150km. Rzekomo 198tys., Tiptronic, ale fajnie działa, obejrzany, niewielkie pieniądze, no to "biere". Do domu około 80km, to na spokojnie posprawdzałem wszystko, po prostu lalka. Nic nie stuka,...
Wiem że podobnych tematów było dużo, zapoznałem się z nimi ale nie rozwiązały mojego problemu. Od 1,5 roku posiadam Opla Corsę B 1.4 benzyna + lpg 1994r. Samochód jak na swój silnik ma dość duże spalanie. Spalanie benzyny to około 9-10 litrów, a gazu około 11 litrów latem w mieście. Instalacja gazowa jest raczej niskiej generacji, nie jest to sekwencja,...
Witam Mam przedziwny problem z moim nowym nabytkiem tj. Oplem Astra F 1.6 16v (ecotek) 1996r Zacznę od początku. W chwili zakupu wszystko było OK, jeździła jak wściekła. Po przyjeździe do domu zabrałem się za przegląd i poprawki jak to zwykle bywa. wymieniłem telepiące się na boki koło pasowe na wale (guma sparciała) na koło całe metalowe z Astry 8V,...
rosnąć temperatura jazda rosnąć temperatura temperatura rosnąć
ekspres bosch wyczyść zaparzacz astra ładowanie sterownik mikrofon novox
arduino canbus schemat podłączenia silnika pralki
Rower elektryczny Fischer nie reaguje na nową baterię Polecane zasobniki CWU 300 l biwalentne: Galmet, Viessmann, Vaillant