Na 99% termostat jest uszkodzony.
Witam wszystkich, mam problem z rosnąca temperaturą w golf 4 1.6 16v, wracając ze sklepu zaczęła mi rosnąć temperatura silnika, gdy już byłem w domu sprawdziłem płyn w zbiorniku i było go mało więc dolałem myślałem że z tego powodu, ale się pomyliłem problem dalej jest i rośnie temperatura silnika powyżej 90cel nie wiem co robić pomoże ktoś.😁
Przekroczenie czasu nie byłoby wielkim problemem ale temperatury niestety tak. A czy przy grzaniu 1/3 mocy, temperatura nie będzie rosła?
Czas ten sam. Tylko temperatura będzie rosnąć.
kurde, dałeś opornik 220ohm przy tym łączeniu co Ci napisałem? po raz któryś pisze Ci, żebyś dał 1000ohm. To jest "magia" łączenia równoległego. Dasz 1000ohm to będzie CI na początku pokazywało przypuśćmy ok 60 stopni.. a wraz z nagrzewaniem silnika bedzie ta temperatura rosła.
Witam wszystkich Od pewnego czasu borykam się z takim problem, włączając ogrzewanie oczywiście ciepłe (jest zima) tego ciepła nie ma, cały czas leci zimne powietrze, w tym właśnie momencie temperatura silnika zaczyna rosnąć i bardzo często rośnie powyżej 90stp i idzie w górę. W takim momencie od razu wyłączam dmuchawę i temperatura powoli spada na 65-70stp....
no dobra a jak by było tak że został założony czujnik od samochodu ze wskazówkowym wskażnikiem temperatury to czy by się mogło dziać tak jak u mnie że kontrolka zapali się wcześniej i będzie się świecić coraz mocniej w miarę jak będzie rosła temperatura silnika ,bo przecież oporność na czujniku się zmienia i zwiększa się napięcie podawane na kontrolkę
Jeśli masz vaga to podejzyj parametry. Temperatura płynu przy wyjściu z silnika, przy wyjściu z chłodnicy i kąt otwarcia termostatu. Temperatura na wyjściu z silnika powinna rosnąć szybko, na wyjściu z chłodnicy powinna stać w miejscy na poziomie 18-20 stopni a kat otwarcia to cztery stopnie. Jeśli na wyjściu z chłodnicy temperatura będzie wzrastać...
Rycho T może mieć rację, miałem podobny przypadek z Husqvarną 257, winny był filterek paliwa w zbiorniku, ssawka. Z powodu "zarośnięcia" pakiem, smołą i innymi osadami z paliwa podawał za mało paliwa do gaźnika i mieszanka paliwo - powietrze była za uboga w paliwo a temperatura silnika rosła błyskawicznie. Z tym że były jeszcze "dodatkowe" objawy, czyli:...
Najlepiej sprawdzic tak że na zimnym silniku jak wskaźnik temp zacznie ci rosnąć wtedy odłącz czujnik temperatury i zobacz czy wskazówka odapa i jak wtedy pali, i oczywiście jest to wtrysk tak bo jesli gaxnk to i tak powinien palić
Witam Sama wymiana płynu nic nie da bo jest to tylko czynnik chłodzący , jak twierdzisz wymieniałaś chłodnicę i pomijam oberwanie ale czy przed wymiana ogrzewanie działało popawnie i czy temperatura silnika rosła tak jak teraz ? Można spróbować przepłukać układ bo jeśli w chłodnicy był szlam to i w pozostałej części układu może zalegać błoto . Warto...
Dzień dobry wszystkim. Mam nie mały problem z moją Hondą Cr-v 97 rok. Jakieś 3 miesiące temu oddałem autko do remontu silnika: zawory, uszczelniacze, uszczelki pod głowicą, pod pokrywą zaworów, rozrząd itp. Jeździłem przez 3 miesiące i nic się nie działo. Wybrałem się do Gdańska i po przejechaniu 350 km po autostradzie z prędkością ok 110-140 km zatrzymałem...
Na pewno w normalnych warunkach nie trzeba ale u ciebie występuje anomalia w postaci 1.Sterownik wykrywa temperaturę prawidłowa do przełączenia na gaz np 35 st 2.Pracuje jakiś czas na gazie 3.I nagle ten sam sterownik dostaje sygnał z czujnika temperatury że temperatura cieczy spada np do 30 stopni 4.Następuje awaryjne wyłączenie sterownika gazu bo...
Witam. Chłodnice czyste sprawne trochę wigoru dołożone ma silnik i rosła temperatura po zatrzymaniu się więc wleciał większy i wydajniejszy wentylator który rozwiązał problem. Ale na klimatyzacji też chodzi na maxa a nie ma takiej potrzeby dlatego jeden przekaźnik włącza na max jak czujnik zadziała, a drugi jak klima staruje i tu che mniejsze obroty
Jak szybko rośnie temperatura silnika po odpaleniu ?
Jeśli zimny silnik to temperatura nie może rosnąć. A chłodnica się nagrzewa?? Płyn chłodniczy jest? Termostat pracuje? tzn czy duży obieg po nagrzaniu silnika się włącza??
Mam ten sam problem . Klimatyzacja włącza się na jakiś czas , a następnie wyłącza się i załącza . Temperatura silnika zaczyna rosnąć . Wymieniłem przekaźnik od drugiego biegu wentylatora i zero poprawy . Zauważyłem , że wentylator przestaje pracować na drugim biegu i wtedy zaczyna wariować klima . Za każdą poradę będę wdzięczny .
Witam mam taki problem iż moja bestia (opel corsa b 1.4) zaczęła się grzać nawet nie ruszając się z miejsca co może być przyczyną? Dziś odpaliłem corse na parkingu i po chwili gdy silnik był rozgrzany to zaczęła rosnąć dość szybko temperatura silnika w ciągu chwili temperatura osiągnęła 100 stopni dodam że płyn chłodnicy jest ok tak samo olej napędowy...
Witam miałem problem z czujnikiem temperatury otóż po nagrzaniu silnika temp raz rosła raz spadała wymieniłem trzy pinowy czujnik i problem z głowy
https://youtu.be/IxBd80omIZc Nie jeżdżę, nie jeżdżę. A co sądzicie o chłodnicy oleju możliwe ze jest jakaś nieszczelność i dlatego tak się dzieje ? Temperatura rosła razem z obrotami
Tak, a gdyby był termostat uszkodzony (ale nie mógł się otworzyć) to temperatura by rosła na wskaźniku. Druga część zdania to tak na zaśkę.
GODsaveTHEcat, przed przepustnicą nic z tego nie wyjdzie, brak podciśnienia zasysającego parę, ilość pary samoczynnie wydostająca się z przekroju 5mm jest znikoma, musiałaby być pompa wody wytwarzająca stałe ciśnienie np. 1atm i zawór regulowany elektronicznie sterujący przepływem wody (wentylator nie zda egzaminu). Docelowo tak czy inaczej będzie to...
A , jakie były objawy przegrzania silnika ? Jeśli układ chłodzenia działa to temperatura silnika nie powinna nadmiernie rosnąć , natomiast bulgotanie nawet przy niezbyt ciepłym silniku to może być objaw przedmuchu spod głowicy ( uszczelka ) również dostawanie się płynu chłodniczego do oleju (piana lub zmętnienie oleju ).
Miałem kiedyś klienta z identycznym zjawiskiem w Sierce. Po wyłączeniu silnika zaczynał się gotować za 10 sekund. Powodem był o dziwo ODWROTNIE ZAŁOŻONY TERMOSTAT :) który nieustannie siłował swoje otwarcie z naporem cieczy chłodzacej i temperatura silnika nie była należycie odbierana. W czasie pracy silnika wskazanie było ok ale po wyłaczeniu gwałtownie...
Jeśli do silnika dostarcza jest moc, a nic z niego nie ucieka to temperatura silnika rosła by aż do jego stopienia. I słuszna uwaga jeżeli ten silnik ma być wysłany w przestrzeń kosmiczną to usuwanie nadmiaru ciepła będzie sporym wyzwaniem. W przypadku silnika rakietowego większość energii cieplnej jest usuwana razem z gazami. Rozwiązaniem może być...
Podczas jazdy wskaźnik temperatury wskazuje 50/60 stopni. A gdy stanę i zgaszę silnik, a potem go odpalę po dwóch minutach- pokazuje 90 stopni. Potrafi to ktoś logicznie wyjaśnić? Sprawdź termostat. Powinno wskazywać około 80 stopni. Jeśli zgasisz silnik to płyn przestaje krążyć, silnik, głowica rozgrzana to jak piec CO w którym pompa stanęła. Siłą...
Czy temperatura rosła tylko na wskaźniku, czy faktycznie silnik sie nagrzewał do takiej temperatury . Włącz ogrzewanie i będziesz czuł wysoką temperaturę w srodku auta. A tak ogólnie to sprawdź układ chłodzenia, poziom cieczy w zbiorniku wyrównawczym, szczelność układu. Jeżeli są punkty do odpowietrzania to odpowietrz układ.
Seat leon 1.6 16v nenzyna 2001r. problem z wskazówką temperatury płynu chłodzącego , po wymianie termostatu oraz czujnika problem nie uległ zmianie , po odpaleniu silnika i przejechaniu oko 10 km temperatura zaczyna rosnąć lecz nie zawsze gdy już uda się osiągnąć temperaturę 90% podczas jazdy potrafi ona z niewiadomych powodów opadać , czasem wcale...
Witam, Obiekt statyczny to taki którego wartość ustalona po pewnym czasie będzie stała. Dobrym przykładem będzie czajnik elektryczny do podgrzewania wody. Jeśli włączysz taki czajnik to temperatura będzie rosła do wartości 100 stopni a więc będzie to wartość ustalona bo woda będzie miała po pewnym czasie maksymalnie 100 stopni. Kolejny przykład to silnik...
Dziś wymieniłem chłodniczkę oleju. Jak się okazało kanał wodny był całkowicie zablokowany. Wymieniłem, zalałem nowym płynem i odpaliłem pojazd. Temperatura węży i nagrzewnicy rosła identycznie jak temp silnika. Gdy temp już dobrze wzrosła to nagle znowu zaczęło lecieć zimne powietrze z kratek. Mam takie wrażenie że otworzył się termostat i znowu zaciągnęło...
tak, climatronik działa, teraz muszę tylko czymś chwilowo zastąpić czujnik temperatury. dodane czujniki temperatury sprawdziłem omomierzem odpalonym silniku wraz z wzrostem temperatury: brązowy oporność rosła zielony oporność malała
Oj, chyba nie popatrzyłeś na charakterystyki tego czujnika. Albo nie zrozumiałeś. W jakiej temperaturze opór jest najmniejszy? Jeżeli to charakterystyka z postu #10 to ten czujnik nie nadaje się do tego co autor chce zrobić. Autor musi zastosować odrębny czujnik. Ale.... Autor nie zdjął całej charakterystyki. Jeżeli silnik będzie wyłączony to temperatura...
Może przy ostatniej wymianie płynu źle został odpowietrzony układ. Zresztą to normalka że w korkach temperatura ci szybciej będzie rosła. Czy wczesniej też tak było.
Witam. Od kilku miesięcy posiadam audi a3 8l 2002 z silnikiem 1.6 AVU oraz LPG. Auto kupione od "znajomego znajomego". W samochodzie było do ogarnięcia kilka rzeczy, ale po ich wymianie przez jakiś czas jeździłem normalnie. Ubywało także płynu chłodniczego. W aucie został wymieniony rozrząd oraz pompa wody. Gazownik zmienił świece, cewkę zapłonową i...
Rozumiem, że element szeregowo z silnikiem? Raczej powinien być pozystor, a nie termistor (rezystancja termistora spada wraz ze wzrostem temperatury, a pozystora rośnie). Więc jako zabezpieczenie silnika przed przeciążeniem pozystor sprawdziłby się lepiej. To "coś" na zdjęciu ma rezystancję podaną (0,5Ω) w temperaturze pokojowej. Nie można wyjąć z drugich...
Po podłączeniu komputera i przeszukaniu wszystkich opcji nie udało mi się znaleźć opcji wymuszenia grzania świec. Pomiar rezystancji sterownika świec wykonałem w celu poszukiwania oczywistego zwarcia albo przerwy, bo jeśli dobrze zrozumiałem zagraniczne fora, to ten sterownik jest na tranzystorach, a nie na przekaźnikach. Spróbuję sprawdzić wiązkę pod...
Czujniki temperatury mają najczęściej wbudowany termistor, który pod wpływem zmian temperatury zmienia wartość rezystancji. Proponuję odpiąć przewody od czujnika sprawdzić omomierzem jego rezystancję. Podczas pracy silnika od momentu uruchomienia do stanu ustalonego temperatury silnika wartość rezystancji powinna rosnąć lub maleć zależnie od zastosowanego...
Witam. moje auto, to s80 z 2001r z silnikiem 2,4 200km autko jest z gazem. wentylator nie załącza się wogóle, przez co wciąż załącza się sprężarka klimy. sprawdzałem, że klima i wentylator chłodnicy to jedno - pracują razem. Efektem tego iż nie załącza się ten wentylator jest to, że zaczyna mocno rosnąć ciśnienie w chłodzeniu wciągając płyn chłodniczy...
W aucie jest jak w piekle chodziło mi o to że po mału rośnie temperatura silnika, myślałem że to wina jakiegoś czujnika ale jednak nie okazało się że to termostat.
Witam wszystkich eksperymentatorów. Naczytałem się jak cholera, wszystko jest dobre. Ja wymyśliłem to tak, zdjęcie może niezbyt dokładne ale wtajemniczeni będą kumać o co lata. Generalnie palnik zrobiłem z grubego materiału i jest on razem z dolną płytą odkręcany, powietrze doprowadzam od dołu, środkiem, rurą zaślepioną kapturkiem kierującym nadmuch...
coś tam jednak podaje. Wydaje mi się, że jeśli założy się że mówi prawdę Ale tego, co trzeba, nie podaje . Nie daje żadnej wskazówki, jaka jest prawda, więc co chcesz zakładać? Być może jest tak, że w chwili włączenia silnika płynie 70A, napięcie akumulatora spada do 2V, w akumulatorze wydziela się w postaci ciepła 300W (trochę przesada); akumulator...
Praca na benzynie i na gazie wygląda mniej więcej tak samo. Jeśli chodzi o świece to mam trzy elektrodowe i ich końce (w okolicy elektrody) są koloru jasnej kawy z mlekiem co według mnie jest objawem dobrego spalania. Wczoraj zmieniłem silniczek krokowy. Jak przyszedłem rano i przekręciłem kluczyk to odpalił ale obroty na początku skakały ale po chwili...
Chciałbym się dowiedzieć jak to jest z temperaturą paliwa w silnikach PD. Wiadomo jest tam chłodnica paliwa. Paliwo chłodzi się do chłodzenia pompowtrysków. Sprawdzałem to w silniku 1.4TDi Polo 2004 silnik BAY, temperatura rosła mi podczas jazdy do 72°C, Sprawdzałem to w bloku 7 pierwsza pozycja to temperatura paliwa, druga pozycja to status chłodzenia...
Byłem jeszcze raz na komputerze... wykazało jakieś błędy silnika, ale po wykasowaniu i przejechaniu kilku kilometrów po ponownym podłączeniu nie było już błędów. jeszcze co zaobserwowali to że po podłączeniu komputera pokazało 110 stopni i nagle zmalało do 90 później po gazowaniu rosło rosło i przy wolnych obrotach dalej rosło... po wyłączeniu silnika...
Więc tak: W Hitachi jest tak, że jak rano odpalam zimny silnik, to wentylator się obraca, ale bez szału. Z czasem, jak silnik nabiera temperatury, zaczynają rosnąć obroty wentylatora. Poprostu na zimnym jest zdławiony przepływ oleju przy pomocy termostatu. Na gorącym termostat otwarty na max i pełny przepływ. A masz jakiś problem z tym chłodzeniem czy...
Witam . Prądy na fazach zmierzone- max różnica to 500mA ale to może być chociażby tolerancja pomiaru. Dziś bardzo dokładnie przyglądałem się pracy maszyny i...okazało się że: silnik po przecięciu pnia i wycofaniu ramienia włączał się jeszcze 3 razy i wyłączał w ciągu 2 sek. Temperatura w silniku rosła i w końcu po czasie padał. A wszystkiemu winien...
Dla porządku zamykam temat - mieliście rację, wskazanie jest prawidłowe. Na zimnym silniku temperatura w dolocie zbliżona jest do temperatury otoczenia, a potem rośnie razem z temperaturą silnika. Sprawdzałem kilka razy po zgaszeniu auta termometrem laserowym i wskazanie czujnika jest zbliżone do temperatury kolektora dolotowego :)
Witam. Który dokładnie bezpiecznik odpowiada za webasto? (automatyczne bez jajka) Czy tak zwany twardy reset może spowodować odpalenie webasta, czyli klema – out i pedał hamulca na ok 30 sekund ? jakie mogą byc jeszcze przyczyny niedogrzania kabiny? termostat świeżo wymieniony, układ chłodzenia odpowietrzony..........objaw: powoli rośnie temperatura...
Zimą 14.9 V jest zupełnie prawidłowe. Po prostu napięcie ładowania powinno rosnąć w miarę jak temperatura maleje. Nie ''powinno rosnąć'' a może rosnąć bo napięcie gazowania jest wyższe przy niższej temperaturze, niemniej zimowe napięcie ładowania równe 14,9V uważam za zbyt wysokie. Na chłopski rozum świadczy to dla mnie o dobrej kondycji baterii -czy...
Witam, mam pytanie jaka jest zaleźność między temperaturą oleju a temperaturą płynu chłodniczego? Pytanie ogólne. Czy nie jest tak, że wraz ze wzrostem temperatury oleju powinna też rosnąć temperatura płynu chłodniczego? W moim silniku vr6 podczas normalnej jazdy do 100 -120 km/h temperatura płynu chłodniczego utrzymuje się w granicach 90 stopni , delikatnie...
Musiałbyś zmierzyć ciśnienie przy jakim zaczyna wywalać płyn. Jeśli silnik się nie przegrzewa to może wadliwy jest zawór ciśnieniowy w zbiorniczku albo jednak sprężarka pompuje. Przy wadach w głowicy, albo w termostacie, zwykle występują gwałtowne skoki temperatury. Możesz zasymulować jakąś końcówką na zbiorniku powietrza niewielki ubytek, tak by sprężarka...
Gdyby pompa miała zbyt małą wydajność efekt byłby odwrotny. Temperatura rosła by nadmiernie, aż do zagotowania. Objaw bardziej pasuje na niesprawny termostat, czyli cały czas otwarty. Ewentualnie uszkodzony czujnik temperatury.
Mierzyłem napięcie bezpośrednio na wskaźniku gdy miałem wyjęte zegary i włączony silnik aby uzyskać temperaturę jak najwyższą silnika bo myślałem że wraz ze wzrostem temp. silnika będzie rosło napięcie a tam nic. Czujnik wymieniony i dalej nic. Jedynie czego nie wymieniłem to termostatu bo niestety trzeba rozrząd rozebrać:-( Ale postaram się wymienić...
Witam drodzy forumowicze elektrody! Jest to moja pierwsza zima z tym silnikiem, manual 2013' 2.0 TDI CR CJCA i mam pytanie czy to normalne że przy temp. zewnętrznej ok -3*C i miejskiej jeździe silnik nie osiągnie wyższej temperatury niż ~70*C? Przegonie go na obwodnicy i temp. wskakuje na 90*C wjadę do miasta w korek, wolne toczenie się i znowu spadek...
Sonda od zimnego. Włączasz zapłon, łączysz się z autem, szukasz parametrów do obserwacji i odpalasz. Napięcie z sondy powinno się pojawić około 30 s od odpalenia. Przez kilkanaście sekund ma się zmieniać w coraz większym zakresie aż zmiany będą cirka 0,2 V do 0,9 V. Czujnik temp tak samo. Odczytana temperatura ma się mniej więcej pokrywać z temperaturą...
który rok transita ja nigdy nie słyszałem ami się nie spotkałem żeby miał jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem Większość Fordów ma takie zabezpieczenie, także Transit. Czujnik temperatury jest w głowicy, więc przy braku płynu jest szybka reakcja układu, bo to ona wpierw dostaje wysokiej temperatury... Ochrona silnika obejmuje: - zmniejszenie mocy,...
Tak jest mozliwe przez pomylenie .. Jesteś pewien tego co piszesz? Bo z mojej wiedzy Ecu może zacząć głupieć z powodu niewłaściwego sygnału, ale nie zacznie działać tak że na ciepłym będzie wzbogacać a na zimnym zubożać mieszankę. Do autora: Przecież nawet jeśli myszy pogryzły kable to są tylko 4 o różniących się od siebie kolorach. A tak wgl wystarczy...
Wykonałem test przy temperaturze -8*C.. Najpierw dojechałem do miejsca docelowego około 15km ale bez zaciśniętej rury.. Temperatura 50*C.. Samochód stał około półtorej godziny po czym przystąpiłem do montażu zacisku. Po przejechaniu 13km temperatura wynosiła 54*C i dalej nie rosła. Zweryfikowałem co dzieje się pod maską - szczelnie oraz brak objawów...
Termostat jest zły jak temperatura chłodnicy rośnie wraz z temperaturą silnika.
Witam. Mam problem z temperaturą wody w mojej skodzie. Gdy włączam zapłon na zimnym silniku to od razu mam 90 stopni. Wczoraj jak na chwilę stanąłem w korku to temperatura zaczęła rosnąć ,a nie słyszałem żeby się włączył wentylator.w którym miejscu mam szukać czujnika temperatury bo chyba od niego powinienem zacząć.
Klapa gasząca chodzi prawidłowo. Podczas regeneracji wymuszonej na postoju zawartość sadzy przy temperaturze spalin 200-300 stopni spada, a wraz ze wzrostem temperatury spalin zaczyna rosnąć. Wczoraj z 5 g spadło do 3,5 g, a potem urosło do 10 g i tak już zostało. Regeneracja w tym silniku zaczyna od temperatury spalin 240 stopni i powoli idzie w górę...
Jest logiczne że temperatura utrzymuje się w granicach otwarcia termostatu, natomiast jeżeli wentylator się nie włącza to temperatura będzie szybko rosła jak w twoim przypadku. Czas rośnięcia temperatury uzależniony jest od wielkości chłodnicy a ta jest dostosowana do typu silnika.P
Uuufff w końcu. Zakupiłem dzisiaj dwa rezystory cermet 6,8Ω 20W i podpiąłem w taki sam sposób co żarówki uruchomiłem i szok przez pierwsze 7 minut nagrzały się rezystory natomiast silnik miał temperaturę w granicach 30 stopni, po 15 minutach silnik miał dość stabilną temperaturę rzędu 55 stopni i już nie rosło a jeśli już to bardzo bardzo powoli...
Jeśli długo było jeżdzone na wodzie mogł sie w jakimś stopniu zakamienić układ do tego proszek k2 i zakleiło całkowicie. (na swoim błedzie miałem podobnie z k2) za duża ilośc proszku spowodował zaklejenie przepływu płynu przez co drastycznie temperatura silnika rosła. Jedyne wyjscie przepłukać układ wodą zeby wypłukać maź powstałą z proszku k2 ( może...
Witam, potrzebuje pomocy przy konfiguracji falownika Altivar320 tak by sterować silnikiem za pomocą czujnika temperatury 4-20mA. Temperatura rośnie silnik kreci sie wolniej, temperatura maleje silnik przyspiesza. Nie ma pojęcia jak sie do tego zabrać ale chyba trzeba skonfigurować regulator PiD, bede wdzięczy za wszelkie wskazówki. Motyw jest taki,...
Witam! mam nastepujacy problem i prosze o jakies wskazówki, przynajmniej w ktorym kierunku myslec: Jest tak, ze silnik chodzi normalnie, wszystko cacy, rowno itp, ale wlasnie zdarzylo sie tak, ze nagle podczas jazdy temperatura silnika zaczela rosnąć a z dmuchawy przestało leciec goroace powietrze(galka ogrzewania otwarta na maxa i powinno leciec gorace...
Koledzy pomóżcie. Temat prześledziłem wiele razy na różnych forach jednakże nie znalazłem tego kodu silnika. Mianowicie, audi Q3 2.0tdi 177km silnik cfgc rok 2013. Ogólnie autko zadbane niedawno kupiłem od zaufanej osoby i twierdzi ze tak ma być. Auto rozgrzewa się delikatnie po około 5-10 km do 80 stopni poczym temperatura zaczyna spadać na 70 nawet...
kolego na bank masz zapchaną chłodnice dokładnie taki przypadek miał kolega w lagunie II na postoju ok jak jechał ok 120km/h to temperatura rosła na max i kontrolka przegrzania silnika Wymieniony termostat , jazda bez niego wymieniony korek zbiorniczka wymieniona uszczelka pod głowicą , pompa wody i dalej to samo!!!!! Dla pewności mej teorii to jak...
Cześć, piszę do Was z prośbą o pomoc. Niestety jestem zielony pod kątem elektryki, ale trzeba sobie radzić :) Otóż jakiś czas temu miałem problem z wentylatorem chłodnicy w mojej merivie (brak pierwszego biegu). Wymieniłem kostkę przekaźnika oraz bezpiecznik (był spalony). Niestety nie działa mi również wentylator klimatyzacji (brak żadnego biegu)....
Witam. Mam następujący problem. Audi po nocnym postoju nie chce odpalić, niby łapie ale jednak nie odpala. Samochód bez lpg, W VAGu wyrzuciło błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego G62, wskazania temperatury cieczy jak i powietrza w 01-Engine pokrywają się z temperaturą zewnętrzną czyli ok. -5`C natomiast już w 17-Instruments grupa 003 wskazuje...
Witam i znów proszę o radę.Dziś zaczęła rosnąć temperatura płynu w chłodnicy.Zauważyłem, że nie włączają się wentylatory.Szukałem czujnika w chłodnicy,ale go nie znalazłem.Czy jest on gdzieś przy silniku?Bezpieczniki sprawdziłem.A może to jest coś innego?
Witam, Astra F 1997 rok 1,6 8V 55KW benzyna na zimnym silniku pali bez problemu. Po rozgrzaniu zaczyna szarpać i z opóźnieniem reagować na pedał gazu. Następnie przestaje reagować na pedał gazu, silnik nadal pracuje, ale zapalają się kontrolki silnika pomarańczowa i czerwona oleju. Gaszę wtedy silnik i odpalam, jednak z dużymi problemami, nie zawsze...
Masz w tym gaźniku membranę? Bo jeśli tak, to najpewniej ją ciul strzelił :P . Druga sprawa - luzy zaworowe do sprawdzenia. Jak masz mocno rozjechane, to nie będzie chciał równo chodzić. Po 3cie, jeśli silnik jest zimny, a ty wyłączysz ssanie, to nie jest dziwne że gaśnie, zwłaszcza w aktualną zimową pogodę. Po 4te. Najpierw ustawiasz skład mieszanki,...
Jakby pompa wody się kończyła to by rosła temperatura. W niektórych autach czujniki temperatury były podwójne i wtedy teoretycznie jeden pomiar mógł iść do ECU a drugi na deskę. Wtedy coś innego mógłbyś widzieć Ty a coś innego ECU. Musiałbyś podać kod silnika.
Czujnik temperatury silnika - to można sprawdzić na komputerze jaką temperaturę widzi sterownik, na zimnym silniku powinna się zgadzać z temperaturą powietrza, na gorącym powinna wynosić około 90*C, po zgaszeniu silnika na chwilę zacznie rosnąć (może nawet przekroczyć 100*C), później powoli opadać. Czujnik położenia wału - jeśli miałby sprawiać jakieś...
znam podobny przypadek w oplu frontera 2,3tdi do 110km/h wszycho ok powyzej juz tem rosła a przy 150-160 moment i czerwone pole.. Po wielu próbach okazało sie ze w głowicy było jakies małe pękniecie które niby nie wpływało na prace silnika ale uciekały nim spaliny które przedostawały sie do obiegu cieczy chłodzącej powodując wzrost temperatury,dopiero...
sprawdz ruurki tylnej nadgrzewnicy .one czesto koroduja i powstaje ubytek płunu i twmperatura silnika rośnie.
Witam, jak w temacie. Dziś pierwszy raz zdarzyło się tak, że po przejechaniu około 300 km stałem około 2 godziny i miałem ruszać. Odpaliłem silnik i wychodząc z kabiny zauważyłem kałuże płynu chłodniczego pod silnikiem. Po obejrzeniu zobaczyłem, że płyn kapie z wężyka z tyłu zbiornika na płyn, a zbiornik wypełniony jest płynem do maksymalnej pojemności...
Wczoraj po raz pierwszy wybrałem się gdzieś dalej (200km+) i po około 150km pojawił się problem. Mianowicie silnik nie trzyma temperatury. W pewnym momencie, przy jednostajnej jeździe zauważyłem, że temperatura silnika spada. Włączyłem ten test 19/7, temperatura spadała do 59 stopni, potem sama z siebie zaczęła rosnąć i dobiła do 90 stopni, później...
Nie odczytywałem ale myślę że jest problem ze sterownikiem bo po włączeniu klimatyzacji też nie chłodzi gdyż nie załącza się żaden wiatrak a powininny obydwa z tego co kojarze, płynu chyba jeszcze nie gotuje zgasiłem silnik zaraz po tym jak temperatura zaczęła rosnąć na wskazaniu licznika a zaczęła jak trzymam auto kilka minut na biegu jałowym powyżej...
Stan utrzymuje się od kilku miesięcy i nie zmienia się. Gdy jadę pod górę lub gdy wyprzedzam temperatura zaczyna gwałtownie rosnąć, a nawet wskazówka dochodzi na czerwone pole. Drugi termostat przed założeniem został sprawdzony w gorącej wodzie. Kupiłem najsolidniejszy jaki był.
Gdy jest podpięty czujnik to odpala bez problemu. Trochę nim telepie trwa to może z parę minut może z 2 po czym już jest ok. Lekko zadymi przy odpaleniu i tyle. Temp wskazuję normalną, mówię u wyświetlaczu temp na liczniku zegarów. Jak auto było podłączone na starym czujniku do lexii to temperaturę cieczy pokazywało normalnie tzn, jak silnik chodzil...
Mam problem z temperaturą w swoim Seacie. Otóż kilka dni temu zauważyłem, że temperatura nie dochodzi do 90*C nawet pod długiej jeździe, a nawet potrafi się obniżyć w czasie jazdy. Podpiąłem VAGa na zimnym silniku, po czym odpaliłem silnik i obserwowałem sobie wskazania kompa z dwóch miejsc, tj Engine>Meas. Blocks>Group 004 oraz Instruments>Meas. Blocks>...
Zrobione tak, przód lekko pod górkę, ogrzewanie włączone, silnik odpalony. Zapowietrzony był jak nic, bo temperatura zaczęła szybko rosnąć a nagrzewnica i chłodnica zimne. Przy zgaszonym silniku upuszczone powietrze odpowietrznikiem (sporo było). Zassało trochę płynu ze zbiornika, dolewka (przy odkręconym odpowietrzniku), zakręcenie wlewu i odpowietrznika,...
Witam, Przy jeździe z predkoscia 100 km/h i powyzej temperatura pracy silnika wskazuje 100 stopni. Temperatura ta nie spada. W mieście ten problem nie wystepuje. Silnik pracuje w okolicach 90 stopni. Po przekroczeniu włącza się dmuchawa i schładza do nieco poniżej 90 stopni. Co to może być? Wymieniłem uszczelke pod głowica- w plynie chlodzacym pojawil...
Nie, mam manuala. W takim razie przy ilu stopniach powinna w końcu spadać temperatura? Skoro termostat jest ustawiony oryginalnie na ok 90st, to myślałem że przy temp ponad 105st samochód zrobi wszystko aby ostudzic silnik, a tu nic się nie działo, żaden wentylator się nie wyłączył i temp ciągle rosła.
Auto przed testem było odpalone z 30 min i jeżdżone z 15 km, nie było gaszone przed nagrywaniem testu. Co do czujnika to parzyłem przez telefon jak wzrastała temperatura i rosła wg tak jak powinna rosnąć chyba że jest jeszcze inny czujnik, co do "zalewania silnika" to testowałem właśnie już coś takiego że zakręcałem gaz i jeździłem na benzynie i odwrotnie,...
Witam serdecznie. Otóż mam problem z moim samochodem. Rano gdy uruchamiam silnik - po odpaleniu zazwyczaj zgaśnie, gdy przekręcę jeszcze raz kluczykiem - odpali ale zachowuje się tak jakby się przylewał paliwem, ponadto od razu ma około 850 obrotów nie widzę żeby pracował na ssaniu... Gdy się rozgrzeje po około minucie - pali od strzału i wszystko jest...
Możliwe, że zaraz zostanę skarcony bo podobnych tematów kupa, ale ja na swój problem nie znalazłem odpowiedzi. Auto ciężko odpala na zimnym silniku. W VAG-u w sekcji Engine na zimnym silniku temperatura płynu była w okolicach temp otoczenia, ok 4 stopni. W sekcji Instruments 50 stopni. Po odpaleniu i dogrzewaniu temperatura w sekcji Engine rośnie i...
witam,mam problem z fiatem bravo 1.6 16v ,sa duże mrozy naładowałem akumulator prostownikiem 34ah po zainstalowaniu akumulatora auto odpala ale temperatura silnika rośnie i brak ogrzewania
To pewnie zależy od temperatury, do jakiej musi się nagrzać, żeby rozłączyć. Znalazłem coś na kształt noty katalogowej: http://automatyka.elstat.com.pl/download... - ale nie ma w niej informacji o temperaturach przełączania i histerezie (różnicy tych temperatur). Zmiany temperatury docierają do obudowy i czujnika ze sporym opóźnieniem, więc...
Dostęp do Google i YouTube wam zablokowano? Tutaj jest przykład poradnika ładowania akumulatorów Li-ion/pol: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Co do akumulatorów kwasowo-ołowiowych, to nie warto ślepo małpować metod przyjętych w samochodach, bo jest tam tzw. ładowanie cykliczne, czyli w praktyce wymuszanie (totalnie na chama),...
Weź termistor NCT włączony z rezystorem i potencjometrem w szereg, tak aby utworzyć dzielnik napięcia. Gdy temperatura będzie rosła napięcie na dzielniku także, wraz z napięciem będą rosły obroty silnika. Aby silnik nie pracował poniżej 40 stopni, można dodać komparator który utrzyma napięcie sterujące w okolicach 0V, dla napięć na dzielniku z termistorem...
Może jeździć około 6 minut - na tyle starcza ciekłego azotu, potem temperatura zaczyna rosnąć. Niestety nadprzewodnictwa w temperaturze pokojowej przynajmniej na razie nie umiemy zrobić. Dla innych, którzy chcą to obejrzeć: zaczyna się od 512-tej sekundy i jest do końca (105 sekund).
Po pół roku chyba już mu tak temperatura nie rośnie.
Witam mam problem z BMW jak w temacie. Na zimnym silniku, po przekręceniu stacyjki temperatura na desce pokazuje na maksa. Auto odpala normalnie. W sterowniku silnika są dwa błędy: https://obrazki.elektroda.pl/9157980900_... W liczniku nie ma błędów. Faktycznie nie da się usunąć błędów czujnika temperatury, ale podczas sprawdzania temperatury...
Witam wczoraj zmieniałem pompę wody i termostat ze znajomym w jego BMW e36 2.0 bez vanosa. Przyznając się do tego, że przed tym jak zaczęliśmy wymieniać wyżej podane części byliśmy wypici (na dodatek browarkiem, który on sam przyniósł), potem w trakcie naprawy również nie próżnowaliśmy. Efekt tego był taki, że udało się nam zmienić te części, ale po...
Właśnie wróciłem od auta... Wskazówka na wskaźniku rosła do pewnego momentu i zatrzymała się przez chwilę przy ok 93°, później zaczęła rosnąć aż do 100° i jak tylko przekroczyła lekko 100-wentylator się ZAŁĄCZYŁ i zbił temperaturę do ok 93, także chyba wszystko jest OK :D Zobaczymy jak to wszystko będzie wyglądać później.... Ale z góry dziękuję wszystkim...
Skoro producent kompresora sugeruje/zaleca? 7,5kW to nie widzę sensu użycia słabszego silnika. Ten silnik da radę napędzać ten kompresor, ale nie z taką wydajnością jak podaje producent. Przy zastosowaniu przełożenia 3:1 obroty by pasowały, ale moc niebardzo. Silnik byłby przeciążony. Przy starcie, kiedy zbiornik powietrza jest pusty silnik miałby małe...
Mam problem z niestabilną temperaturą w aucie jak w temacie. Po dłuższej jeździe w trasie (przy wysokiej temperaturze na zewnątrz) lub w mieście w korku, rośnie do maximum temperatura silnika aż zapala się lampka STOP. Jeśli wyłączę klimę (klimatronik) temperatura stabilizuje się (spada). W miarę jak podnosi się temperatura silnika, wydajność klimy...
rosnąć temperatura temperatura rosnąć szybka rosnąć temperatura
bezpiecznik wycieraczka tylny sprężyna siłownika krups wzmacniacz bf199
weintek symulator weintek symulator
Zmywarka nie otwiera się całkowicie po myciu - przyczyny i rozwiązania Jak ominąć immobilizer w Ford Windstar 1995?