W dawnych czasach wymieniało się dyszę na mniejszą, ale w tych skuterowych gaźnikach nie wiem czy jest taka możliwość. Ale już raczej ze spalania dużo nie urwiesz wg mnie.
W tej przekładni przy kole jest kilka łożysk, komorę przekładni uzupełnia się olejem przekładniowym. Odkręć pokrywę od Pasa napędowego, i przyjrzyj się na "dzwon" sprzęgła i szczęki, najlepiej jakbyś odkręcił ten dzwon, ściągnął pas i wtedy zakręcił wałkiem od koła i posłuchał czy dalej słychać taki szum, jak tak to trzeba rozkręcić przekładnie i wymienić...
Właśnie kolor może być dobry. Bo brązowy kolor na świecy oznacza że mieszanka jest w odpowiednich proporcjach, ale może jej zwyczajnie być za mało. Przez co silnik nie spręża wystarczającej ilości mieszanki. Efekt jest podobny do tego jakbyś miał zajechany cylinder i tłok. No ale jak wiesz lepiej to po co się pytasz? ;) .
Też walczę obecnie z podobnym problemem ale nie mam już siły na ten chiński gaźnik i najprawdopodobniej kupię nowy.Tobie też to radzę, spędziłem przy skuterze sporo czasu-zmieniałem dysze wolnych obrotów,śruby składów mieszanki,kręciłem śrubką 1,5 2,5 0,5 obrotu od max. wkręcenia a on dalej swoje także odradzam.
Skoro regulowałeś zawory i coś poszło grubo nie tak, a przed tą regulacją działało, to znaczy że sam popsułeś. Najbardziej co mogłeś skopać, to źle ustawić wał, który nie był w GMP w trakcie regulacji. Wtedy mogłeś skrajnie rozregulować zawory, dlatego ci świruje pawiana silnik.
Kolego jak sam zauważyłeś brak tzw. masy w skuterze to ważna sprawa. Sprawdź, ale dokładnie połączenie masy ( - ) od akumulatora na ramę skutera i oczyść styki do czystego metalu. Dodaj jeszcze przewód "masowy" z ramy do silnika np. pod jedną z nakrętek w głowicy, oczywiście o odpowiednim przekroju, aby podczas pracy rozrusznika nie uległ stopieniu....
Iskra jest? Na początek wyczyść gaźnik, filtr powietrza i wyreguluj zawory(ssący 0,05, wydechowy 0,07). Tak spytam z ciekawości po co wymieniałeś gaźnik i rozrusznik?
Jeśli to zwykły siatkowy stożek to lepiej zmień to coś na normalny filtr bo będzie Ci palił jak smok, po drugie wyregulowanie gaźnika to cud.
1- kranik ( jeżeli podciśnieniowy to Srawdź sterowanie i czy jak Podasz sterowanie czy puszcza paliwo). 2- iglica czy nie spadło zabezpieczenie i iglica nie opadła na dół. 3- luzy zaworowe, po wymianie cylindra na pewno trzeba je wyregulować (przy niewłaściwych luzach zaworów może nie odpalać).
Po każdej zimie mam ten sam problem z tym modelem. Pierwszy raz też tak ćwiczyłem jak Ty. Od trzech sezonów stosuję trzy strzały samostartem w dolot i nie muszę się denerwować, jak załapie to już chodzi. Musisz mieć osobę do pomocy by Ci psikała.
Obwód kierunkowskazów wygląda tak: zasilanie po stacyjce --> przerywacz --> przełącznik kierunkowskazów i ewentualnie włącznik awaryjnych --> kierunkowskazy --> masa. Pierwsze, co sprawdzasz, to czy jest zasilanie przerywacza. Jeśli jest, to demontujesz przerywacz, łączysz zasilanie z wyjściem i przełączasz kierunkowskazy. Mają działać i świecić światłem...
Jest panowie progres. Za namową kolegi dolałem strzykawką paliwo tam gdzie wchodzi świeca. Teraz skuter odpala , ale gaśnie po sekundzie. Gaźnik podmieniłem , lecz efekt ten sam co w/w. Może teraz ktoś wie gdzie leży problem? Będę niezmiernie wdzięczny. Pozdrawiam ponownie.
Dzień dobry, mam pytanie. Mam skuter 50 cc, przerobiłem go na 80 cc. Jest to skuter Router Delux 1. Po wymianie cylindra, tłoka, pierścieni, głowicy i wgl. i pierwszym odpaleniu jechał maks 30 na godzinę. Nie wiem, co jest przyczyną. Dodam jeszcze, że zmieniałem pojemność cylindra i w ogóle z powodu braku mocy w mojej pięćdziesiątce, także jechała 30...
Czy przepala Ci żarówkę po włączeniu świateł drogowych?
Witam podłączę się do tematu .. kupiłem Grand Dinka 250cc w czasie jazdy zobaczyłem że mruga rezerwa więc zjechałem na cpn po czym poczułem lekkie dławienie się , zgasiłem skuter , zatankowałem i po odpaleniu mam to samo , odpala od strzała pracuje równo na ssaniu i bez ale po wyżej 3tyś dławi się i gaśnie . Dodam że zalałem 95 , dławi się też na stopce...
Jak widzę w temacie cisza, czyżby nikt nie jeździł chińskim skuterem. A może tylko ja uważam że te skutery mają słabą elektrykę. Tak czy inaczej dołożę trochę swoich przemyśleń. A co myślicie o ssaniu automatycznym? Na schemacie powiedzmy oryginalnym ssanie działa po odpaleniu uruchomieniu silnika (i to rozumiem jest w porządku) na schemacie Rometa...
Siema Rozwiązałeś problem? Mam podobny problem. Router grande 50 4t 2013r skuter stał rok na dworze, lekko przyjęty. O dziwo iskra była więc zmieniłem paliwo, wyczyściłem gaźnik. Wymieniłem olej w silniku. Po tych rzeczach, skuter odpalił, ale miał tylko wolne obroty. Po dodaniu gazu, gasł. Winą było brak masy z silnika do ramy. Obroty pełne wróciły....
Witam.Posiadam skuter marki ROMET ROUTER.Problem polega na tym,że nie ładuje aku.,mimo tego że (niby) jest tzn.napięcie na aku. podczas odpalonego silnika wynisi ok.13V i wzrasta w miarę wzrostu obrotów.Lecz nie zostaje doładowywany. Proszę o pomoc.Dodam że oryginalny silnik był 50ccm.,a jest aktualnie 124ccm.
Problemem jest tu nadal gaźnik na 99%.
Czy ten iskrownik by pasował ? https://allegro.pl/oferta/iskrownik-stat...
Przecież jego długość sugeruje tylko jedno miejsce do którego mógł być wpięty. Jak odpięcie świateł mijania miało wpłynąć na prędkość skutera? Dodam jeszcze że teraz skuter nie gaście po wyjkęciu kluczyka i mogę go odpalic z kopki bez niego! To nie ma nic wspólnego z różowym przewodem skoro dwa lata działał.
Moduł zawinął już jest Iskra normalnie
Wydaje mi się, że masz problem z masą skutera, bo jak twierdzisz skuter "ożywia" się podczas zapalania światła hamowania. Sprawdź przewód masowy (- ), tj., czy na drodze od minusa akumulatora do ramy i odbiorników pojazdu nie ma uszkodzeń i "korozji" przewodów. Ponadto jeśli nie masz, to dorób dodatkowy przewód masowy z ramy do silnika, oczywiście o...
To ja wiedzialem akurat. Wlalem paliwa do cylindra, ale i tak nie chce odpalic. Nie mam pojecia co to moze byc.. moze Wy macie lepsze doswiadczenie i cos poradzicie.
Ok tylko problem w tym ze nie ma bezpiecznika jest tylko taka kostka z tranzystorami czy jakoś tak chyba regulator napięcia czy coś bezpiecznika napewno nie ma
Witam. Mam problem z skuterem Router 50 City Line, a mianowicie nie chce palić za każdym razem albo gaśnie po dodaniu gazu. Wjechałem jak zwykle do garażu i następnego razu chciałem wyjechac, ale skuter nie pali. Wymieniłem świece na nową dalej nic, nie ma iskry. Na innym forum przeczytałem że w tym modelu mogą byc problemy z wyłączaniem automatycznym...
Żeby to stwierdzić trzeba zmierzyć ciśnienie sprężania.
Jest iskra na świecy ? Może go zalewa. Próbowałeś go po zalaniu benzyną odpalić z kopki ?
Pokaż jak to wygląda - zrób fotki. Bez tego to możemy sobie gdybać bez końca, chyba że któryś z forumowiczów posiadających taki pojazd trafi na ten wątek...
Ustaw zawory,lub daj komuś kto się na tych ustawieniach zna.
Wciśnij hamulec na czas pomiaru, albo spróbuj zrobić pomiar miernikiem wskazówkowym.
Dla mnie to typowe złe ustawienie zapłonu (Za wczesny) Robiłeś coś z silnikiem? To cztero-suw?
Witam, mam problem, kupiłem skuter Router sport 50s, w którym ktoś podpiął źle przewody i zapaliła się elektryka. Wymieniłem przewody, regulator napięcia i podczas przekręcania klucza w stacyjce po chwili przewody się nagrzewają. Możne ktoś wie, co jest tego przyczyną?
Prawie sobie sam pomogłeś, weż dobrze obejrzyj - na moje masz coś przypchane w dolocie powietrza.
Jest opłacalna i wykonalna, nie trzeba zmieniać wału ani dyszy (można podregulować gaźnik)
zawory wyregulowane rozrząd jest dobrze i wciąż to samo zawory są dobrze a na takim kole co łańcuch idzie małe oczka są na równo z głowicą a duże na zewnątrz taki kręcący plastik na literze t
Mam nadzieje że znam odpowiedz na zadane prze ze mnie pytanie ''iskrownik 8 cewkowy czy mogę go zastąpić 12 cewkowym'' ? - przy zastosowaniu odpowiedniego regulatora trójfazowego odpowiedz brzmi TAK. Ja zastosowałem regulator z sześcioma przewodami na wyjściu, trzy z nich żółte idą do prądnicy pozostałe druga wtyczka to odpowiednio zielony masa czerwony...
Cześć, mam skuter Romet Router 50 z 2002 roku. Wyciągnęliśmy go z kolegą z szopy po 4 latach. Problem jest taki, że ten skuterek w ogóle nie reaguje po podłączeniu akumulatora, warto dodać, że ten skuter jest już dość mocno podrutowany, tzn. kabel od stopki jest zmostkowany, żeby wykryło, że jest stopka złożona. Próbowałem też dać rozrusznik na krótko,...
Pół skuter rozebrałem żeby mieć dostęp do kabli. na kablach nic nie znalazłem. Przegląd zrobiłem od stopu aż do kierownicy. Po włączeniu kierunku prawego świecą awaryjne tył i przód łącznie z kontrolkami na liczniku To samo się dzieje z kierunkiem lewym. Na początku pomyślałem sobie że uległ uszkodzeniu przycisk awaryjny, więc odczepiłem wtyk (2 piny)....
Iskra jest i paliwo też dochodzi.
Skuter router bassa50 padł klakson sygnał dźwiękowy bez echa pomocy
mam jeszcze 2 pytania: 1. jeżeli jest to silnik 4t to olej się wymienia tylko w przekładni czy gdzieś jeszcze? 2. jakie sprzęgło kupić do tego modelu?? 107mm czy jakieś inne i czy kupić sportowe czy nie?? osiągi się zwiększą gdy kupię sportowe?? Dodano po 2 jest możliwość że sprzęgło mi się samo dotrze i pezestanie piszczeć??
Witam posiadam Skutera Router 4t typowy chińczyk na 10 calowych kołach z wyglądu nie rożni się prawie niczym od Cobusa i jest z nim problem otóż pękł w nim pasek wiec zmieniłem na nowy i jeszcze wymieniłem filterek paliwa i bendiks i nie chce zapalić przed naprawa palił od strzału. Próbowałem czyściłem gaźnik i nic iskra jest świeca mokra czyli paliwo...
Skuter to router bassa 50
Jest możliwe że znowu uszkodziłeś tłok i cylinder, może zestaw nie był jeszcze dotarty i dłuższa jazda (szybsza) spowodowała zatarcie
Wsadziłem do Router Bassa 50 gaźnik 80ccm, skuter zaczyna mi przerywać kiedy dodaję więcej gazu. Wie ktoś co zrobić?
Witam, czy wgniotka w tym miejscu na tłoku może występować? Tłok przyszedł do mnie w takim stanie, jest to tłok do cylindra 80 cm³. https://obrazki.elektroda.pl/3375518700_... https://obrazki.elektroda.pl/4489417100_... https://obrazki.elektroda.pl/6643163600_... AI: Jaka jest marka i model skutera,...
Tak, to jest zaworek spustowy paliwa z gaźnika. Takie rozwiązanie występuje w niektórych skuterach. Zasada działania jest taka sama jak w pokrywce komory pływakowej normalnego gaźnika. Śruba zakończona stożkiem dociska otwór w korpusie. Sprawdź czy śruba (wkręt) jest dokręcony, czy wykręcenie i ponowne wkręcenie doszczelni zawór. Jeśli nie, to pewnie...
Ten skuter to 4t
Po logo, to będzie Romet, według silnika Router.
skuter router skuter router bassa skuter skuter magnus
pasta lutownicza kulki częstotliwości radiowe policja bęben suszarka
silny magnez budowa silny magnez
Radio JVC RA-431B nie zapisuje stacji - przyczyny i rozwiązania Obciążalność kabla miedzianego 4x185 mm²: moc i warunki