Cześć, czy ktoś może pomóc? Na desce rozdzielczej wyświetlają się następujące błędy: błąd HDC, błąd ABS, błąd kontroli stabilności, błąd hamulca postojowego, błąd wspomagania awaryjnego hamowania. Ponadto nie działa wspomaganie kierownicy i prędkościomierz. Diagnostyka wykazała brak komunikacji z modułami.
Dobrze wlutowałem ale jeszcze raz sprawdzę.
Po złożeniu będzie konieczna adaptacja tego czujnika. Po adaptacji zobacz na live dacie czy widzi zmiany kąta skrętu. Jeśli wszystko jest ok to podaj błędy z pozostałych modułów.
sprawdz od razu jaka rezystancja do masy pokazuje sie na pin 9 czerwony z czarnym przy modulatorze przy zwolnionym pedale inna lub brak nie pamiętam przy wciśniętym częściowo inna przy wciśniętym całkowicie jeszcze inna ale za każdym razem takie same dla danego stanu jakikolwiek zanik podczas wciskania pedału lub inne wskazanie to usterka shuttle valve...
Tak oczywiście, problemem były zgniłe piny w komputerze, tym co znajduje się za akumulatorem, udało mi się go kupić za 60 zł i wszystkie błędy przestały wyskakiwać a reduktor ożył.
(at)matrixs Ciśnienie dobre. Jak sprawdzić te błędy?
w roverze 200 i 400 kontrolka kasuje sie sama po naprawie uszkodzenia. nie jestem pewien co do rovera 214. w roverach i wielu autach padaja kostki pod siedzeniami. ja np. wycinam je i lutuje kabelki. wiem ze to nie jest najlepsze rozwiazanie ale pomaga. proponowal bym ci to przede wszystkim sprawdzic je, mam nadzieje ze ci to pomoze.
Witam, potrzebuje schemat wiązki od gniazda diagnostycznego (gniazdo do którego wpinamy komputer żeby sprawdzić błędy...).
Podpinałeś kompa ? Masz może jakieś błędy?
u mnie wyskakują takie błędy przy kompilacji. Czy mógłby ktos poprawic te błędy
No tak teraz mamy erę wymieniaczy, a to nie moja niestety. Ja naprawiam na ucho :), a przy zwisie szczotek gdzieś w trasie nie każdy ma żarówkę, a klucz czy młotek w takim aucie każdy prawdziwy facet wozi. Temat przerabiałem w moim Freelku więc znam go z autopsji i od momentu wymiany taśmy na zdrową plecionkę od jakiegoś silnika i profilaktycznego przesmarowania...
Klimatyzacja w tym modelu jest bardzo dobrze diagnozowalna przez kompa. Czy podłączałeś się? Miał jakieś błędy?
silnik miał remont robiony. do tego wymienione kable i swiece. Ale wszystko zaczeło się od tego ze wjechałem w kałuże i zaczeło przerywać i chodzic nie równo. komputem nie powiem bo jeżdzę i mi go podpina drukuje błędy
po podłączeniu komputera pokazuje dosłownie wszystkie możliwe błędy To też może być przyczyną , zacznij naprawiać to i błędy zaczną się kasować.
Właśnie się dowiedziałem, że sam tego nie zrobię (były takie posty), więc pozostaje gdzie i za ile.
Jakie błędy w sterowniku skrzyni?
sonda za katem powinna właśnie pokazywać wyższe napięcie (bo za katem nie ma już tlenu) Jesteś w błędzie, jak zresztą zdecydowana większość. Sonda jest czujnikiem tlenu, więc jeśli generuje napięcie to co wykrywa?
mam książkę po angielsku jak ją znajde to poczytam z obrazków Czekamy w napięciu. Chociaż prościej by było sprawdzić błędy.
Błąd poduszki pasażera ale jaki dokładnie to dużo wyjaśni.
Tak. Jeżeli nie był od dawna zmieniany, na pewno mu nie zaszkodzi.
Sczytać błędy podczas zapalenie kontrolki.
Mówilem kibel bez dna.
Na stronie klubowej "ROVERKI" jest artykuł na temat czyszczenia i ustawiania silnika krokowego. jeśli nie odpala bez gazu a komputer wyświetla wiele błędów to jest objaw uszkodzonego silniczka krokowego.
niestety, trzeba skasować błędy komputerem.
Otwórz notatnik systemowy i wklej: GroupPolicy: Group Policy on Chrome detected <======= ATTENTION CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Policy restriction <======= ATTENTION SearchScopes: HKU\.DEFAULT -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = SearchScopes: HKU\S-1-5-19 -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}.....
Klima świeżo nabita więc zaryzykowałem i dołączyłem przekaźnik sprężarki do przekaźnika wentylatora po klimie, w tygodniu ma podstawić auto na dalsze rycie, bo ostatnio robiłem na poczekaniu i nic nie mogłem wymodzić przy gościu. Uchyl rąbka tajemnicy (pw) jak powiązany jest PSG16 z załączaniem klimy. Obciążenie, obroty, temperatura paliwa, błędy pompy...
No to trzeba błędy poczytać, ewidentnie z ich powodu wchodzi w tryb awaryjny i odcina moc.
To kolego zmień fachowca bo ten nadaje się do wymiany oleju i klocków ...
Witam, dziś z nudów podłączyłem do mojego roverka interfejs diagnostyczny, sczytałem błędy, było ich kilka np. błędy SRS fotela pasażera, który dał się usunąć, natomiast błąd SRS kierownicy już nie, ale nie o tym chciałem napisać. Zaniepokoił mnie jednak błąd czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym, gdyż wiem, że jego obecność zastępuję przepływomierz...
Najlepiej będzie jak podjedziesz podłączyć "się" pod komputer. Może pokaże jakieś błędy. Przydałoby się równiez sprawdzić kompresję.
Błażej Ja mam takie zdanie że jak się na czymś nie znam to się nie wypowiadam... Może ty też z tego korzystaj! Sory za błędy itd ale się spieszyłem ...
błędy w Land Roverach obecnie zapisują się w formacie siedmio znakowym. Urządzeniem diagnostycznym czytającym tylko pięć znaków nie zinterpretujesz w pełni błędu, co za tym idzie, nie określisz przyczyny usterki. Zdecydownie doradzam podłączenie się pod dedykowane urządzenie diagnostyczne, gdzyż zaniedbanie DPFa bywa kosztowne. Na ekranie pomiędzy zegarami...
Disabled to brak komunikacji radio - liczniki . Wysypany program w radiu , uszkodzony licznik lub scalak odpowiedzialny za komunikacje K-Line w radiu.
mam rozebrany prawie cały kokpit i poduszka po stronie pasażera jest cała a kierownicy nie rozbierałem. odłączyłem poduchy i skasowałem błędy, myślałem że wskaże jakieś inne błędy ale dalej jest to samo 24 i 14
Przy braku sygnału taśma nie od razu jest do wymiany. Taśma posiada 6 żył, 2 z nich to obwód sygnału dżwiękowego. W przypadku awarii aktualnych możemy wykorzystać 4 pozostałe, które w wersji mniej wypasionej są niewykorzystane(brak bajerów w kierownicy) Na taśmie są jeszcze 2 grubsze żyły wykorzystane do odpalenia poduszki, te radze zostawić w spokoju....
Też mam 75 CDT. Tam nie ma kontrolki immo , więc trudno zauważyć czy to jego wina. Przypuszczam jednak że problem jest z fabrycznym centralnym zamkiem lub alarmem ponieważ gdyby to był o immo wcale byś go nie odpalił. A to cykanie też u siebie mam , tylko po kilku sekundach od zapalenia auta tak jakby przekaźnik. Wszystkie błędy powinna wykazać diagnostyka.
Samochód nie zgłasza żadnego problemu na desce po odpięciu MAP, MAF, EGR-a, nie wchodzi też w tryb LIMP. Błędy w sterowniku są zapisywane. Chcę przywrócić sterownik do fabryki, wgranie samych map ori nic nie zmieniło.
Sterownik Wabco 003 2000, pod spodem nr 478 407 030 0 Opisy błędów (błędy są współistniejące tzn. pojawiają się w tym samym czasie): Kod błędu 22 Masa sterownika - przerwa w obwodzie Brak objawu Nieciągle Kod błędu 23 Wybór biegu niemożliwy do przyjęcia (wyłącznik skrzyni biegów) Brak objawu Nieciągle Kod błędu 47 Prawy tylny czujnik Sygnał wyjściowy...
kłopot rozwiazany, servis w krakowie wykonał synchronizacje komputerem serwisowym, sprawdził wszystkie błędy i skasował 200zł - jestem miło zaskoczona... pozdrawiam
Kolego masz opisane na czujniku napięcia względem temperatury , to je pomierz. I zobacz czy termistor nie ugnił.
Oj nie, takim czymś to kolega sobie nic nie poczyta z wartości rzeczywistych. Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd.
Na forum obowiązuje REGULAMIN i "przyklejone" do niego pytania wraz z komentarzami. http://www.elektroda.pl/rtvforum/faq.php + REGULAMIN --> Pkt 3.1.13. (10.9) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. Popraw błędy i interpunkcję. Użyj przycisku PISOWNIA. Początek zdania? Zaczynamy...
Katalizator sprawdzony i jest ok. Dzisiaj samochód odpalił z kluczyka na jakieś 10 sekund i zgasł, samochód był zimny i nie odpalany przez jakieś 3 dni. Jest jak poprzednio pali tylko na holu i ma tylko wolne obroty. Mam pytanie czy moga to powodować błędy w komputerze ? Prosze o pomoc
Witam. Przyczyn może być wiele. Najlepiej podjechać np. do mechanika, podłączyć się pod komputer i sprawdzić błędy. Kosztuje to ok 100zł, a wiele się można dowiedzieć.
Witam. Kupiłem skaner AUTOMAX 585 (memoscan) jakich wiele na allegro i chcę go podłączyć do Rovera 600 diesla rok 99. Wiem że ten skaner to trochę lipa ale nie ma co wymagać za taką kasę ;) Chciałbym chociaż błędy skasować, czy da rady tym to zrobić? Na jakich protokołach pracuje Rover?
Witam. Kupiłem skaner AUTOMAX 585 (memoscan) jakich wiele na allegro i chcę go podłączyć do Rovera 600 diesla rok 99. Wiem że ten skaner to trochę lipa ale nie ma co wymagać za taką kasę ;) Chciałbym chociaż błędy skasować, czy da rady tym to zrobić? Na jakich protokołach pracuje Rover?
Może się zmniejszy, ale to chyba by musiała strzelać ze sprzęgła, aby to odczuć... Przy tej mocy silnika cięzko zerwac trakcje chyba, że na śniegu Stosując prawidłowo dobrane opony i jeżdżąc normalnie naprawdę trudno utracić przyczepność ot tak. A kto jeździ źle i niebezpiecznie, albo popełni karygodne błędy, temu także nieco szersza opona niewiele...
Daj jeszcze zdjęcie koła zamachowego. Sygnał z wału korbowego musi się zgrywać z sygnałem z położenia wałka rozrządu. Mozna sprawdzić czy będzie iskra po odłączeniu czujnika położenia wałka rozrządu. Jeżeli będzie iskra to trzeba stroboskopem sprawdzić w jakim jest miejscu i wtedy korygować.
witam, mam pytanko odnośnie kodu błędu z auta land rover frelander kod błędu to C1152 - dotyczy on błędu związanego chyba z abs. Na desce świeci się właśnie abs i kontrolki od podjazdu w górę i w dół dzięki wszystkim za pomoc Pozdrawiam
Wtam! Czy można zczytać błędy bez czytnika przy RR Clasic 3,5i
Zbyt duża dewiacja ciśnienia paliwa na szynie CR.
witam uklad bardzo czujny na brud cisnienie minimalne 180 atm max ok 2000 czujniki minimalnego i maksymalnego cisnienia do sprawdzenia -regulujace napiecie 5 v. czasem wysokocisnieniowy wylancza przy 1600 za malo i juz blad
Zdecydowanie.
Witam. Mam problem z Roverem 220. Dlaczego po zapłonie, wentylator chodzi bez zapalania silnika, bo prawdopodobnie coś z klimą dzieje, chyba że ma jakieś błędy? A jak wentylator chodzi po zapłonie i chcę go zapalić silnik to nie zapali. ;/ Aha i gdzie znajduje gniazdo diagnostyczne w Roverze 220? Z góry dziękuję za informacje.
podjedz jak odpali do serwisu LR powinny być zalogowane jakieś błędy wygląda to na czujnik położenia wału lub wałka rozrządu ale powtarzam , najpierw podłącz pod kompa powodzenia
Witam Interesuje mnie czy ktos praktycznie w Roverze 214 Si 97 r modyfikował fabryczny alarm LUKAS 3TXA tak aby sygnalizował optycznie i dzwiekowo funkcje załączenia alarmu.Z tego co sie orientuje nie ma on takiej opcji przy fabrycznym wykonaniu - może jest jednak jakaś procedura i jestem w błędzie .Z góry dziekuje za informacje.
więc jak to jest z tymi P38 bo mam taki sam problem ,po wymianie Aku pilot nie działa ,auto nie odpala ,wyskakują błędy,i 4 krotne naciskanie nic nie daje w celu synchronizacji. może ktoś pomoże ?.
Nie jestem typowym elektronikiem, ale czasami proste rzeczy robię. Nie mam takiego potencjometru, ale pod kostkę podłączyłem drugi czujnik i podgrzałem go zapalniczką to wentylator się załączył. Sprawdzałem na takim samym czujniku i w miarę podgrzewania jego oporność spada. Nie chce mi się wierzyć, że 2 czujniki przekłamują temperaturę. Na tablicy na...
Czym on go sprawdzal, ze odczytal blad?
tam Czy padło immo w tym Roverze, rozrusznik kręci i pracuje pompka paliwa. Samochód był podłączony do Launcha i pokazał błąd w immo "Engine Control Module random code XOR error". Są też takie błędy: P1250 niskie ciśnienie pompy, P1602 Security.
witam znalazłem coś takiego """" Pierwszą czynność to odnalezienie złącza diagnostycznego. W przypadku mojego 220SDi znajduje się ono za środkową konsolą, na dole, od strony kierowcy. W ROVERach serii 400 (95-99) znajdować się powinno pod zaślepką umieszczoną na dole po lewej stronie kierownicy. W ROVERach serii 600 (95-99) umieszczone jest za plastikiem...
Spróbuj mu jeszcze kompa zresetować! (odłącz klemy i zetknij kable ze sobą na 15 sekund, później podłącz spowrotem i odpalaj ;)) Możliwe że ma błędy zapisane po starym czujniku i zmierz opór na nowym czujniku czy jest taki jak powinien.
Powodem był źle dobrany filtr paliwa.
Nie popełnij mojego błędu i wielu ludzi przedemna ----Poczytaj o Freelanderach przed zakupem szczególnie o silnikach benzynowych 1.8 i 2.5 a potem o całej reszcie poważnych błędów jakie byly juz w fazie projektowania tego samochodu.Słowa kluczowe do Google ,uszczelka pod glowica,resized engine,przegrzewanie, ird zwróci ci miliony wyników nie tylko po...
wyskoczyły kody 0705 oraz 1605 w automatycznej skrzyni biegów po prostu nie mam wstecznego stało się to raptownie [ [/syntax]
Może jestem w błędzie ale przy takim zużyciu miedzy kolektorem, a uszczelka powinny być chociaż delikatne białe slady-nalot od płynu chlodzacego.
Witam! Mam taki problem - jak na dworze jest gorąco i samochód się nagrzeje, najczęściej na słońcu (kolor czarny) to włącza się alarm. Samochód to land rover freelander TD4 rok 2006 2.0. Zimą nie było żadnego problemu, myślałem może, że to akumulator, ale zapala - nie jest nowy. Jest to .irytujące, bo czasami włącza się co 20 min. Sprawdzałem na komputerze...
i właśnie o to mi chodzi!!! mamy urzadzenie ale jak go podpiąć? wszyscy piszą tylko o VW a to żadna filozofia! schematy kabli sa na necie i co z tego jak nie wiadomo co wychodzi na to db9, poza tym sa błędy w kablach np: ford a dalej nie wiem, podobnie tajemnicze przejscie ROVER?Może ktoś wie coś na ten temat?
masz i atakuj to radio
Kod ten oznacza Czujnik O2 (Bank 1) - usterka dostrajania paliwa Pada sonda Lambda. Sprawdź jak pracuje sonda
Dla ukonkretnienia dodam że błąd to P1602 tłumaczony przez launcha jako SECURITY
Witam Mam podobny problem Rover 200 1.4 16V 99' i gniazdo za radiem. Pasuje mi OBD II ale co dalej? Wie ktoś czy da si coś zrobić jakimś programem albo jak sprawdzić błędy. Czytałem ze zwiera się PIN 4 i 15 ale ze to sposób na diesle a co z tym modelem? Nie próbowałem bo nie chce zpiepszyć. Proszę o rady....
Zamiast zająć się tym jak należy to się tylko pakujesz w zbędne koszty. Zamiast czytać błędy, to odczytać chociażby korekty na obu paliwach. Wtryskiwacze można sprawdzić wyłączając je pojedynczo (programowo) i obserwować jak nie korekty to czasy wtrysków.
Podpinalem pod komputer. Wylądowałem mnóstwo błędów oraz wymieniłem czujnik pod pedalem stopu. Niestety błędy dalej wyskakują, kluczyka nie da się poprawnie wyjąć/auta zgasić, tempomat raz działa A raz nie i światła stopu pala się w czasie jazdy cały czas.
Tu masz opisane: https://boostfactory.pl/2022/09/02/rozwi...
Czy da się zamienić miejscami czujniki z lewej głowicy na prawą? Są takie same?
przydałoby się go czymś przeczytać odnośnie błędów
Witam. Mam prośbę do użytkowników takiego modelu. Potrzebuję dokładnego opisu gniazda diagnostycznego , jaki kolor kabelka na jaki pin. Chciałem sprawdzić błędy w swoim Roverku i zaskoczenie po próbie, spaliło mi bezpiecznik, choć podpiąłem piny według instrukcji, podanych i wypróbowanych przez innych użytkowników.
Witak kupiłem niedawno Rovera 620 z 1995r. benzyna, mam problem z żółtą kontrolką silnika na desce rozdzielczej gdyż cały czas świeci chciałbym się zapytać jak mógłbym to usunąć byłem u siebie w mieście w serwisie ale mi powiedzieli że tego nie dadzą rady zrobić z komputera poszukałem trochę i z tego co wiem są tam kody błyskowe i taka moja prośba mógłby...
byl kts iii bledy skasowane ... auto pochodzilo koloejna proba wszystko na kts ok jest,,,, zero bledow.... ma ktos jeszcze jakies pomysly Tu nie trzeba czytać błędy tylko zrobić diagnostykę, od kasowania błędów usterki się nie naprawiają. Musi to robić ktoś kto zna ten silnik lub ma z czym porównać mierzone parametry.
Szczegółów o Roverze nie znam. Ale znam użytkownika, który na całkiem podobnym pojeździe ma także takie problemy. A rozwiązuje je chyba każdorazowo w drodze tzw naprawy komputera. Oznacza to, że jedzie do specjalisty od sterowników i wraca jako sprawny i lżejszy o ładną sumkę. Oczywiście naprawiający nie uświadamia go o poczynionych działaniach ani...
Jest jeszcze kilka znaczeń. Wysypany wsad ECU, brak zasilania ECU, brak komunikacji z immo.
Witam. Mam następujący problem z samochodem marki ROVER 75. z silnikiem BMW 116KM. auto nie odpala, pompa podaje paliwo aż do wtryskiwaczy ale ich nie przebija... wszystkie wtryski były wyciągnięte na zewnątrz i podłączone do listwy i żaden z czterech wtrysków się nie otworzył... jeśli chodzi o błędy diagnozowałem go Launchem i w samym komputerze silnika...
Tutaj pojechałbym do dobrego elektryka niech sprawdzi co jest nie tak za diagnoze zaplacisz nie dużo i bedziesz wiedział co nie gra a jak bedzie to błachostka to sam to zrobisz i zaoszczedzisz troche kasy i czasu Dodano po 18 Po dluższym namysle wpadlem na to ze problemem może byc rownież sonda lambda mój kolega tez miał podobny problem tylko ze w hondzie...
ale byłem na komputerze i nie pokazuje że to czujnik wyskakują błędy że coś z przekaźnikiem zaworów a jak pojechałem do radzionkowa na komp to powiedzieli że jest spadek napięcia na 1 i 3 pinie niewiem jak mam to rozumieć a może poprostu wymienić komputer tą skrzynke pod maską Dodano po 2 a po za tym mój samochód to rover 416 więc odczytanie błędów...
Niestety pozostaje diagnostyka komputerowa i odczyt błędów .
Czujnik stop w pedale i kontrolki ABS/TC mogą być powiązane - sprawdź czy przy każdym wciśnięciu hamulca palą się stopy, ew. przekładka czujnika na próbę z "bliźniaka" o ile jest możliwość. ABS/TC/HDR mogą się świecić też przy "wysunięciu" się czujnika ABS z jego miejsca w piaście - sprawdź dokręcenie i wtyczki. cały ten zestaw też może się świecić...
jeżeli masz oryginalny podgrzewacz , a myślę że tak , to mozna go diagnozować testerem do LR , błędy , parametry pracy moze zacznij od wizyty w serwisie LR ale żeby nie było , jezeli stwierdzisz że oni nie wiedza o czym ty do nich mówisz podziękuj i szukaj w innym powodzenia
Musi przelewać inaczej pompa siada.
Nie ja, tylko elektromechanik który stara się uruchomić mojego rowerka. Jest to działanie typu wymienimy a może odpali. Trzech mechaników poddało się już, więc chyba trzeba metodą prób i błędów.
Czy naprawdę nikt nie może mi pomóc?
Zrób reset Ecu poprzez wyjęcie bezpiecznika. Może jakiś przekaźnik przyśniedział lub coś z elektryką i wbił się jakiś błąd.
witam, Mam problem gdyż komputer diagnostyczny wyrzucił mi błędy sterowanie wtryskami, po tym jak auto gaśnie. Poszperałem po forach zagranicznych i owy błąd jest spowodowany padniętymi kondensatorami wewnątrz. Poszukałem kondensatorów ale nie ma ich w produkcji już, może tego 1000uf by się znalazł zamiennik ale tego 3300uf brak, ponadto tego 3300uf...
Dla ciekawskich,opanowany problem.Pozycjoner naprawiony jeszcze raz a dokladnie(niewidoczna przerwa)a siec CAN jest bo to model2000 z jakims kombinowanym VINem.Zewnetrznie oba roczniki nie roznia sie niczym.Co do numeru usterki to doczytalem w dokumentacji,ze to wewnetrzna(land rovera) numeracja testow sieci
Podepnij pod komputer i zobacz, może jakiś błąd wyskoczy
A to w 400 będzie za konsolo środkową. Ja wszystko że będzie tak jak w modelu 200, czyli pod kierownicą. Sorry za wprowadzenie w błąd.
Potrzebuję wskazówkę dotyczącą oprogramowania do range rover P38. Posiadam interfejs diagnostyczny CDP CS + z zainstalowaną wersją 13,3 , ale niestety na spisie obsługiwanych samochodów mam range rover dopiero od 2002r. Mój jest z 2000r. Po rozładowaniu akumulatora zapaliły mi się wszystkie kontrolki, przestała działać pompa zawieszenia, świeci ABS...
kody błędu do sprawdzenia.
Jak naprawic sterownik?
Witam, mam problem z błędem o nr '80" w Range Rover, błąd jest ten w zawieszeniu EHC. na liczniku zapala się informacja Air Suspension inactive, po podłączeniu testera wywala błąd o nr "80" lecz bez żadnego opisu od czego to może być, prosiłbym o pomoc co ten kod może oznaczać, dodam że to jest "ten sam" moduł co w BMW X5. Serdecznie pozdrawiam
range rover błędy błędy range rover rover głowica rover
wspomaga pompa skoda falujące niskie obroty kosiarka cewka gwarancja
ładowanie lifepo4 plazma protect
Dioda zasilania nie świeci mimo sprawnego bezpiecznika Pilot do alarmu Skorpion 2003 - problemy i rozwiązania