Typowe usterka to uszkodzenie przewodów (przerwa/zwarcie) lub wypięcie złącz/a. O ile wypięcie złącza czy przerwa w obwodzie jest łatwo naprawialne ( wystarczy znaleźć przerwę i połączyć) o tyle uszkodzenie ze zwarciem przewodów w 99% ubija sterownik (tranzystory mocy idą z dymem).
Kluczowym elementem jest sterownik silnika. Potrzebuje prawidłowych sygnałów z czujników ale sam też musi być sprawny. Cyba nie obędzie się bez fachowej diagnostyki, być może z odpowiednimi przyrządami pomiarowymi.
Czy dobrze słyszę? Przerywa Ci cyklicznie? Częstotliwość przerywania zmienia się wraz z prędkością pedałowania?
Albo sprzęgło w silniku.
https://filmy.elektroda.pl/47_1310325515... Film trochę złej jakości bo musiałem zmienić jego format bo trochę dużo zajmował i opornie się wgrywał na serwer. Dzwięk w pewnym momencie przerywa
Wg mnie tam są za małe tranzystory aby sterowały żarówkami. Tak samo podejrzana jest grubość przewodów. Przypadkiem nie jest to jedynie sam sygnał dźwiękowy kierunkowskazów?
2 piny więc nie obsługuje sygnału T z BMS baterii. Ten termistor szeregowy nic tu nie ma do tej usterki. Szybciej już to BMS baterii odłącza ładowanie bo zdegradowało się jedno z ogniw pakietu. po włączeniu powinna zapalić się dioda i po około sekundzie niezależnie od obciążenia załączyć przekaźnik To nie prawda. To że z trybu testowego nie przechodzi...
A nie pomyślałeś, że gniazdo i wtyk linki są już połączone elektrycznie i wyjęcie wtyku z gniazda nie przerywa obwodu ? :-)
Witam, kończę pracę nad budową roweru elektrycznego zasilanego z baterii li-ion i w związku z tym muszę przygotować układzik odcinający zasilanie roweru w momencie, gdy na którymkolwiek z ogniw zasilających spadnie napięcie do ok. 3V. Udało mi się uruchomić układ który wykrywa zbyt niskie napięcie dla jednego pakietu ogniw połączonych równolegle, tyle...
Alarm musi mieć jakiś "czujnik" - pytanie, co nim jest. To może być połączenie, które jest zwierane, bądź przerywane, i to ma włączać alarm, może być np. bariera podczerwieni... Zasadniczą wadą układów reagujących tylko na zwarcie (co jest najłatwiejsze pod względem elektrycznym/elektronicznym) jest to, że przerwanie przewodu wyłącza działanie. Natomiast...
Szanowni mam pytanie .Z manetki roweru wychodzi dwa przewody zielony ,i czarny natomiast z silnika trzy zielony czarny i bialy .Co mam zrobic z bialym czy to jakby masa i przylutowac go do ramy .Proszę o odpowiedz Nie pamiętam już, ja przesiadłem się na elektryka. Różnica ogromna, na korzyść napędu elektrycznego, cicha praca, rower nie kopci, nie brudzi...
Gdzie podłączyć żarówki? Zamiast tej czerwonej diody? Z wyjścia 555 sterować przekaźnik (tak jak w przywołanym linku) albo odpowiednio duży tranzystor MOSFET. Przekaźnikiem/tranzystorem kluczować żarówki. Mam w rowerze elektrycznym napięcie 36v~ Chyba 36V=. Czy światła awaryjne wchodzą w grę? Wchodzą. Jeśli by ktoś dał radę zdobyć schemat elektryczny...
Dziękuję za odpowiedzi wszystkim, którzy zechcieli się udzielić. Użytkownik 78db78 – gaśnie od razu. . Użytkownik W.P. - szczerze dziękuję za troskę o moje bezpieczeństwo i dobrostan pozostałych użytkowników dróg. Chciałbym, żeby wszystkie te uwagi mogły zostać wcielone w życie, ale jak wynika z mojego pierwszego postu, jestem laikiem i zbudowanie tak...
Witam 1. Każde dynamo nie będąc obciążonym może wygenerować stosunkowo wysokie napięcie (np. 60 V i więcej). 2. Jakiekolwiek obciążenie bardzo obniża to napięcie. 3. Prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o zasilanie z dynama via USB jest mostek Graetza złożony z diod Schottkiego plus przetwornica step-down. 4. Taki układ może naładować...
Tak jeżdżę :), wymieniłem jeszcze oba hamulce (rączki) bo ten jeden działający zaczął też przerywać i teraz już jeżdżę bez żadnych problemów. Myślę teraz nad zrobieniem drugiego swojego roweru. Zastanawiam się czy dociągnę 500W lub 800W 48V silnikiem rowerek do prędkości ok 40-45- km/h. Pozdrawiam j-j
http://obrazki.elektroda.net/53_12134430... Witam. Przedstawiam swoją konstrukcję którą jest rower z napędem elektrycznym. Wzorowałem się na podobnych projektach których można znaleźć całe mnóstwo w Sieci. Przyznaję, że zbudowanie tego pojazdu było dużym wyzwaniem. Trudność polegała głównie na tym, aby rower zachował napęd nożny oraz bagażnik....
Witam No prawdę mówiąc może być trochę niebezpieczne - bo mój pojazd co prawda nie jeździ szybko ale ma sporą moc więc kwestia przejechania czegoś jest. Ale póki co córka ma 10 lat w tym roku a synek będzie miał 2 lata więc jak ona przestanie jeździć to on zacznie i pewnie nie będzie problemu. Co do hamulca ja mam ten elektromagnetyczny - jest mocny...
Posiadam rower Cube Analog przekonwertowany na rower elektryczny za pomocą silnika Rapid 2000w. Problem polega na tym, że odległość czujnika pas od tego kółka z magnesami (nie wiem jak to się nazywa) wynosi jakieś 1-2 cm przez co wspomaganie jest przerywane - raz działa, raz nie oczywiście podczas kręcenia korbą. Aktualnie to kółko z magnesami (uniwersalne)...
Rower naznaczony jakąś klątwą. Jak już zaczął jeździć to coś w nim zaczęło przerywać, najpierw czasem potem coraz częściej, po kilku godzinach szukania okazało się że wlutowałem elektrolit C4 (schemat w poście #15) odwrotnie i się jakoś rozformował i blokował sygnał. Masakra. Grzał się dalej niemiłosiernie, nawet na żarówkach, ale wczoraj znalazłem...
Zapewne i Edison, i Tesla mieli jakieś własne wynalazki - Edison nie zaczynał od biura konstrukcyjnego, tylko najpierw pracował sam. Wikipedia (wersja PL) jako najważniejsze wynalazki Tesli wymienia: (1) silnik elektryczny, (2) prądnicę prądu przemiennego, (3) autotransformator, (4) dynamo rowerowe, (5) radio, (6) elektrownię wodną, (7) baterię słoneczną,...
Akumulatory grzeją się w czasie ładowania? Muszą się grzać. To normalne zjawisko związane z przepływem prądu elektrycznego. Im większy prąd płynie, tym większe nagrzewanie się ogniwa. Co to znaczy muszą się grzać? Prąd nie nagrzewa tylko tracona moc a ona nie zależy tylko od prądu i to można zoptymalizować. Wszytko się grzeje w zależności od wielkości...
rower elektryczny rower elektryczny rower rower elektryczny
tętnienia napięcia przetwornicy ariston wymiana pompy myjącej kupić tranzystory 2sc2166
majesty czujnik obniżenie napięcia rezystorem
Ford EcoSport 1.5 TDCi – brak rozruchu po wymianie kółka wału korbowego, czujnik CKP, rozrząd Partner traktorek – przepalanie bezpiecznika przy włączaniu napędu noży, zwarcie cewki PTO, usterka wiązki