wykorzystać silnik jako prądnicę, o regulator się nie martw, bateria da sobie radę O ile napięcie prądnicy nie będzie za niskie... od tego są diody, ale jeśli dla jakiegoś przełożenia silnik był zasilany pewnym napięciem, by napędzał, to działając jako prądnica przy takim samym przełożeniu wytworzy niższe napięcie, bo SEM będzie takie samo (dopóki...
Pokaż dokładnie na zdjęciu jakie elementy chcesz kleić. Może muszą być ruchome i nie należy ich kleić.
Magnesy do poszukiwań, to nie żadne badziewie. Magnesem wielkości korka do zatykania zlewu można wyciągnąć z rzeki rower.
Możesz zdjąć magnes z koła i poruszać nim kilkakrotnie blisko czujnika, podczas gdy cały zestaw jest zamontowany na feralnym rowerze. Jeśli będzie działał. To znaczy, że pozostaje jedynie kwestia dobrego zamocowania magnesu (odstęp od czujnika, może zamocowałeś go przypadkowo lekko odchylonym od płaszczyzny w stosunku do czujnika). A jeśli nadal nie...
a nie lepiej wsadzic tam predkosciomiez do roweru z przerobionym magnesem na koncu tak zeby mogl zliczac obroty kola? z obrotomiezem to juz gorzj bo potrzebny by byl jakis czujnik na wale napedowym silnika
Kiedyś w rowerku miałem takie lampki: https://obrazki.elektroda.pl/7436069400_... Ledy sobie migały, i przy okazji kręcenie kołem ładowało kondensatorek, pozwalający na miganie przez kilkadziesiąt sekund po zatrzymaniu. Owszem, po zastosowaniu odpowiednio silnych magnesów i dobranej cewki można by uzyskać odpowiedni prad. Ale szanowny...
Pewnie jest tam kontaktron, czyli taki zestyk, którego styki zwierają się jeżeli przyłożymy do niego magnes. Być może zmienił swoje położenie i jest za daleko magnesu na kole. Możesz to przetestować jakimś innym magnesem.
W moim rowerze jest 6 magnesów na tarczy, każdy ok 5mm średnicy
Nie brakuje magnesów
Licznik rowerowy (nie wiadomo jaki) działa na zasadzie magnesu i kontaktronu. A może masz inny? Robisz tak samo jak w rowerze - magnes przeczepiasz do koła owijarki a kontaktron na stałe gdzieś aby zadziałał.
Chciałbym się zapytać, jak duża powinna być prądnica (taka robiona własnoręcznie), jakie uzwojenie (grubość itp.) oraz jak duży powinien być magnes (planowo będzie to magnes neodymowy), aby prądnica wytworzyła 6V, tak aby zasilić zwykłą żarówkę do roweru?
A może by zastosować - jeśli masz - miernik prędkości od roweru? On ma cewkę i magnes, który się przyczepia do koła. Ale jak nie masz, to trochę kosztuje.
Oczywiście od razu sprawdzone. Kontraktron i magnes współpracują.
W Lidłu były w sprzedaży światła do roweru komplety (magnes mocowany do szprych i światełko na ośce koła) na przód i tyl. Oświetlać zbytnio nie oświetlają ale pojazd widać z daleka w czasie jazdy nocą. Foto zamontowanych w załącznikach. https://obrazki.elektroda.pl/5969813000_... https://obrazki.elektroda.pl/7571345200_...
Też o tym pomyślałem,ale chciałem uniknąć takiej ilości cewek(podobnie jak przy amerykankach)chociażby ze względu na dość duży koszt!Przekonałem się też,że im więcej zwoi na rdzeniu tym większe napięcie.Na drugiej cewce nawinąłem grubszym drutem ) 0,7 i mniej zwoi i wydaje mi się,że jest gorzej.Cewki połączone szeregowo. Sprawność układu, pomijając...
Witaj Najprostszym sposobem na zrobienie czujnika ruchu jest zastosowanie rurki i umieszczenie w niej sprężynki z małą kuleczką na końcu. Oczywiście rurka i sprężynka są odizolowane. Uzyskujesz w ten sposób coś co zareaguje na ruch. Wadą rozwiązania jest to, że czujnik musi być umieszczony prawie pionowo. Drugim. Montujesz na widelcu drugi czujnik taki...
http://www.ekonapedy.com/images/koloprze... Od kilku dni interesuję się tymi silnikami, zakładam ze to BDLC, podobnie jak na przykład silniczek w magnetowidzie, niestety nigdy nie interesowałem się silnikami, Może ktoś opisać jak są zbudowane silniki do rowerów? ile faz, magnes cały pierścień czy w kawałkach? jaki sposób komutacji? układ komutatora...
Tam wielkiej siły nie potrzeba. Tylko podpowiedziałem jak łatwo magnes zamontować ;)
Nawiń tych zwojów więcej, zmniejsz możliwie odległość między magnesem i cewką no i daj dwa LED-y podłączone równolegle ale biegunami do siebie odwrotnie. I żadnych innych elementów. Zrobiłem tak lampkę do roweru, możesz poszukać w moich tematach i to działa.
Tam w rowerze - przy module nie kręci się przypadkiem magnes? Ten układ scalony może być hallotronem lub elementem fotoelektrycznym. W tanich rowerach stosowane były kontaktrony.
Połączenia przewodowe: pierścień, szczotki nie zdadzą egzaminu w rowerze. (deszcz, błoto, korozja, drgania) Chyba lepszym sposobem byłby silny magnes neodymowy zamocowany na widełkach poniżej szczęk hamulcowych oraz zamocowane na tej samej wysokości na szprychach koła cewki z rdzeniem stalowym zasilającej bezpośrednio 2 przeciwnie połączone równolegle...
Moim zdaniem to jest rozwiązanie które pozwoli efektywniej wykorzystać energię. Przy odrobinie zautomatyzowania woda może iść bezpośrednio do strumienia tylko jakaś część po podziale do zbiornika. Zawór ze spłuczki może być wykorzystany do odcięcia zasilenia po napełnieniu pozostaje tylko problem jak otworzyć zawór zbiornika kiedy zabraknie wiatru....
Witam! Ja powiedziałem KOMUTATOROWY silnik a nie komputerowy. Silniki komutatorowe mają szczotki to jedna cecha które je wyróżnia nie wszystkie nadają się na prądnicę niektóre za miast magnesu stałego mają elektromagnes musisz znaleź taki z magnesem stałym. taki od samochodów morze być tylko jest trochę mały.
Witam. Ja bym rozważył wszelkie magnetyczne, odrzuć optyczne, jazda po błocie i nic nie działa. Niestety, każdy czujnik będzie wymagał nieco innego odczytu, kontaktron będzie chyba najprostszy, bo włączasz go jak "przycisk" przez rezystor i kondensator w celu eliminacji drgań. Jak zastosujesz hallotron to nie obejdzie się bez dodatkowego wzm. operacyjnego...
wiatraczek78 ! Narysuj, jak chcesz rozmieścić cewki, a jak magnesy, bo przy 24 biegunach (12 par) będziesz miał generator 2-fazowy! Generator 3-fazowy możesz zrobić przy 8 parach biegunów (każdy biegun ma wymiar 3 magnesów równolegle), a każda cewka będzie obejmować 3 zęby. Układ 3-fazowy ma znacznie mniejsze zaskoki, niż 1 lub 2 fazowy, i to bez stosowania...
Jaki hamulec w rowerze? Na linkę? - Magnes do linki i przymocowany do ramy kontaktron. - krańcówka i na lice zakręcony jakiś element wyzwalający.
Owszem jest to możliwe . Musisz odkręcić korby i ściągnąć osłonę . Silniczek realizuje dosuwanie do koła zamachowego takiego wyprofilowanego do koła płaskownika na którym naklejone są magnesy , które robią opór .Albo powinna być regulacja linki która nawija się na bębenek od silniczka a jak to nie pomoże (lub jej nie ma ) , to jest możliwość "pokombinowania"...
Nie da się bramkować kontaktronem w rowerze. Wystarczy że magnes trochę inaczej zamocujemy i czas otwarcia kontaktronu się znacznie zmieni. Tylko liczenie impulsów co obrót ma jakiś sens. Można na szprychach osadzić wiele magnesów- ale one swoje ważą i jazda z tak obciążonym kołem będzie straszna.
Jak sie linka nie kręci to nic nie zrobisz, możesz założyć od roweru .Ten z magnesem.
No jakiś pływak musisz mieć zeby zmierzyć ilość paliwa w baku. A ten filtr to po to, że jak jedziesz pod górkę albo z górki poziom paliwa się zmienia w tym miejscu gdzie jest pływak. Filtr wyciąga średnią z tych odczytów i na jego wyjściu jest sygnał mniej podatny na te chwilowe zmiany. Jak nie masz tam wtrysku to tylko pozostaje jakiś przepływomierz....
Najlepiej zamontować stary PAS i sprawdzić oscyloskopem Brak starego - rower stoi już ponad rok stary gdzieś zaginął. Brak oscyloskopu na wyposażeniu. Czy jesli podłączę nowy ten ze zdjęcia i przyłożę inny magnes np z kontaktronu powinno zadziałać ?
wyłącza się lewym przyciskiem , przytrzymać 2-3 sek. i czekać na pytanie czy wyłączyć - potem zatwierdz . Ja mam inny problem . Czujnik kadencji nie działa -chyba lub nie umiem go podłączyć . Jak ma być mocowany do roweru czujnik i magnes ? Czy można sprawdzić czujnik ,,na sucho '' czy jest sprawny ? Dodano po 1 prawym przyciskiem , sory
1,5mm jest i się nie grzeją :) Ale Chyba kupie kabel 6mm.Reguluję manetką hamulca po prawej jest przerobiona na gaz jest halotron i magnes :)
Najpewniej masz silnik przekładniowy a przekładnia planetarna jest uszkodzona ewentulanie któryś z magnesów się obluzował i trze.
Mój eksperyment ma znaczenie praktyczne, więc gdyby zniknął problem grzania i wypadania z synchronizmu z byle powodu można już taki sprzęt przetestować choćby w rowerze
Witam. Mam pytanie, kto doradzi mi jakiś licznik do 100zł do Simsona S51, słyszałem również że jak jest oryginalny licznik to się często łamie ten mechanizm od licznika, ten co jest koło łańcucha i jaki licznik kupić żeby zamontować, żeby prędkość pokazywał tak jak w rowerze. Żeby był magnes do koła i żeby dało ustawić aktualny stan licznika, nie może...
Zgadzam się z Zoltarem, te głośniki nie mogą mieć 500 wat nawet jakby były najnowocześniejszymi i najlepszymi głośnikami na świecie :) Proponuję prosty test dla kolegi Majesia: idz sobie na giełdę i poproś o głośnik o mocy 500 wat, albo zostaniesz wyśmiany przez sprzedawcę albo pokażi ci prawdziwego giganta (widziałem taki na włąsne oczy, firmy Magnat,...
https://obrazki.elektroda.pl/8945303300_... Kilka lat temu zelektryfikowałem swój stary holenderski rowerek. Przepisowy silnik, przepisowy sposób sterowania polegający na wykrywaniu ruchu obrotowego pedałów. Zasada jest prosta: kręcisz pedałami, silnik Cię trochę wspiera (poziom wspomagania można ustawiać). Nie kręcisz, nie jedziesz...
zamiast kupować belkę styropianową od jakiegoś samochodu nie lepiej po prostu kupić w OBI styrodur (sprasowany styropian, nie jestem pewien nazwy)? Wyjdzie taniej i można więcej pokombinować z uzyskaniem odpowiedniego kształtu. Co do pomiaru prędkości to można albo wykorzystać rozwiązanie montowane w rowerach z magnesem i kontaktronem albo zrobić to...
Myślę, że nie powinno być problemu. Jeżeli dysponujesz jakimś magnesem, możesz to sprawdzić, przesuwając magnes nad czunikiem w tą i z powrotem, symulując w ten posób obroty koła. Jeżeli nastąpi zliczanie, tzn., że możesz zastosować ten magnes.
Na suporcie lub korbie albo też zębatce suportu są ponaklejane magnesy (przeważnie 4 ) Lubią się odkleić czy przesunąć i czujnik wtedy nie "widzi " pedałowania i nie załącza wspomagania. Czasem jest luz na suporcie i miedzy magnesem a czujnikiem jest za duża przerwa i też nie aktywuje czujnika magnes.
Myślę że wystarczy taki czujnik magnetyczny : http://obrazki.elektroda.net/10_12125971... Mocujemy go na widełkach i podłączamy do licznika, a na szprychę magnes stały który przy obrocie koła będzie zwierał czujnik....
Jeżeli na dachu antena, bagażnik i rower też, to tak. Jeżeli jw. bez roweru to niekoniecznie. Groźniejszy może być wzrost niedopasowania anteny wywołany bliskością elementów metalowych przy antenie. Może to przy nadawaniu powodować produkowanie niepożądanych częstotliwości przez nadajnik, i/lub uszkodzenie jego stopnia końcowego. Szczególnie prawdopodobne...
Na lepsze hamulce wystarczy czasem przetrzeć zmywaczem do hamulcy tarcze i klocki. Następnie je wyregulować. Nie każdy zdaje sobie sprawę że tu tylko jeden klocek jest ruchomy i żeby zahamować tarcza specjalnie jest cienka i się wygina. Dociskając drugi klocek. Dlatego od drugiej strony masz regulację na impul. Tam kasujesz luz pomiędzy drugim klockiem...
Dla ścisłości: nie jesteś w stanie rozróżnić, czy jedziesz na rowerze z tymi magnesami, czy bez nich. Takie to jest obciążenie. A klasyczne dynamo wyczujesz od razu. Pozdrawiam.
Mam już wstawioną baterię 9V. Neon pod rower wstawiłem pół roku temu xD
A co jesteś w stanie zmienić? Podejrzewam, że taka zmiana, która zwiększy moment, może być trochę trudna. Najprostszy sposób, żeby zwolnić obroty i zwiększyć moment, to wymiana magnesów stojana na silniejsze.
Myślę, że jedyne sensowne rozwiązanie tego dziwnego projektu podał kolega Sanfran. Należałoby wykorzystać wolnobieg roweru, żeby oszczędzić powietrze siłownik jednostronnego działania, ruch powrotny realizowany przez sprężynę. Sterowanie zaworem jeśli elektryczne, to należy użyć siłownika z magnesem na tłoku i kontaktronowych czujników położenia tłoka,...
Zrobiłem po swojemu czujnik PAS, dwa czujniki hall A3144, dwa rezystory pullup i attiny13. Prosty program mieści się w 700B i działa super, na wyjście układu wystawia impulsy tylko wtedy, gdy tarcza z magnesami kręci się w jednym kierunku. Odczyt impulsów w przerwaniu, z użyciem kodu Graya jak dla enkoderów. Płytka będzie malutka, projektuję tarczę...
Tam są silne magnesy neodymowe, więc siły trochę trzeba przyłożyć. Możliwości usterek są 2, jedna to, że odkleił się magnes neodymowy, druga bardziej możliwa, to uszkodzenie zębatek w przekładni.
Nie, są w 99% wszystkich wiatraków, sterują odpowiednim załączaniem uzwojeń silnika. Przyczepienie magnesu do Halla czy kontaktronu jest prostsze niż dbanie o czystość układu optycznego i montaż jego elementów.
Witam, Potrzebował bym podłączyć licznik rowerowy, jako czujnik zaniku obrotów Kompletny licznik, czy tylko czujnik z licznika? Jeśli tylko czujnik, który z reguły jest kontaktronem, to spróbuj normalnie podłączyć pod wejście i zmieniając czułość linii i parametr "Powrót" potestuj czy zadziała. Najlepiej byłoby podłączyć jeden kontaktron pod dwa wejścia...
Jeżeli posiadasz kontaktron i licznik to potrzebujesz tylko kawałka magnesu.
Sorry błąd pisowni Dodano po 3 Ok. To rozumię tylko gdzie powinien być magnes przy tylnej zębatce
Myślę ze jedno zdjęcie więcej warte niż 1000 słów.
Jeśli chodzi o dynamo to dwułopatkowe śmigło wytwarzało 6V przy obciążeniu żarówką 6V 0,3A , śmigło miało jakieś 70cm. Jeśli chcesz uzyskać większą moc to użyj większego silnika prądu stałego z magnesami , np. od wentylatora chłodnicy samochodowej można uzyskać 12V i nawet 5A ale śmigło musi mieć ponad 80cm. Pod spodem masz orientacyjne wyliczenia mocy...
Zwykle jest kontaktron zamykający obwód gdy magnes zamontowany na kole (na szprysze) zbliży (przejdzie obok) się do niego. Jeden impuls zamknięcia na 1 obrót koła
Pokombinuj z odległością od magnesu. Być może ten podmieniony kontaktron nieco inaczej reaguje na zbliżenie magnesu.
Złozylem prądnice narazie tak prowizorycznie na ośce od roweru i magnesy przylepilem na metalową tarcze do ciecia betonu od diaksa na jednej fazoie podlaczylem żarówke na drugiej miernik i zarowka jasno sie świeciła a na mierniku nawet do 15v pokazało a nie dawalem na maksa obrotow zeby magnesów nie wyżucilo.
Sygnał prędkości brany jest z białego kabelka. Jeśli nie jest pokazywany na wyświetlaczu, to trzeba szukać przerwania lub braku styku we wtyczce. Jeśli nic się nie znajdzie, to uszkodzony jest czujnik halla w silniku odpowiedzialny za przekazywanie impulsu po przekręceniu koła (wewnątrz silnika na dekielku jest magnes, który „mija” tego halla co obrót.
Kształt i wielkość tranzystorka. Posiada (ł) 3 nóżki. Pracuje to jako czujnik w rowerze z napędem elektrycznym, a konkretnie w manetce pomiędzy dwoma magnesami. W momencie kiedy jeden magnes zbliża się do tego, a drugi magnes oddala, rower przyspiesza. Oczywiście regulacja prędkości silnika odbywa się liniowo. Co to jest dokładnie i gdzie to dostać....
Dodam swoją wypowiedź do tego tematu. Sam padłem ofiarą matactwa różnych filmików z silnikami magnetycznymi. Tak naprawdę to nie są silniki bo nie działają i nie mają prawa działać. Na filmikach widać że się kręci bo coś je tam jeszcze popycha albo dodatkowy czynnik zewnętrzny ale nie dzieje się to za pomoca samych magnesów. Sam próbowałem wykonać coś...
Wyświetlacz tylko steruje sterownikiem sam nie może działać. To sterownik wysyła impulsy do wyświetlacza, jak nie ma z danych z halli to pewnie bierze impulsy z faz silnika. Piny w wyświetlaczu masz : vcc, sygnał on/off, gnd, rx, tx oraz 2 dodatkowe piny na osobnym złączu : +bat, gnd dla lampy jak naciśniesz [+] przez kilka sekund. Ustaw parametry:...
Robiłem to i trzyma już rok. Użyty klej to dedykowany do magnesów Acralock SA 1-15. Magnesy należy ustawić tymi samymi biegunami do siebie, by się wzajemnie odpychały a jednocześnie przyciagały do wirnika ( w moim przypadku statora ) oraz do oznaczenia biegunowości wykorzystałem kompas. Jako dystanse użyłem wykałaczek, później zostały usuniete. Poszukaj...
Tam idą tylko impulsy z magnesów na suporcie, więc nada się jakikolwiek hallotron przełączający np. TLE4905 itp.
Silnik prądu stałego, albo krokowy z magnesem trwałym, może być prądnicą, jest ich duży wybór.
Dzień dobry, nie jestem fachowcem w elektryce, mam rower, który przerywa, jak się jedzie w trybie wspomagania, jakby silnik załączał się co chwilkę. Na przekładni jest pierścień zliczający obroty z magnesami, poniżej jest czujnik, nie wiem, może to jakiś hallotron, ma też diodę sygnalizującą. Nie było wszystkich magnesów, dołożyłem brakujące, ale dalej...
Jeśli indukcyjny to tak jak w rowerze cewka i magnes zamontoany na ośce lecz pozostaje sprawa wyważenia jeśli to wiertarka ale nie bawił bym sie w tym przypadku we własne konstrukcje tylko zamontował orginalny.A co do owego układu spisuje sie znakomicie jako regulator do transformatora prostownika lub spawarki,spisuje sie znakomicie sam taki zrobiłem.
właśnie wpisałem w Google ,,prosta budowa prądnicy,, i wychodzi na to ze pierwszy mój tu przykład robił by za prądnice (kosztem magnesów się nie przejmuje). http://www.pl.eu-hou.net/index.php/wicze... czy może taniej i wydajniej wyszło by mi kupić z 10 tych silniczków (silniczek...
Moim zdaniem (sam kiedyś chciałem takie coś wykonać), najlepiej jest wykorzystać kontrakton i do tylnego koła lub przedniego przymocować magnes (do szprychy) następnie po prostu podłąćzyć do alarmu takiego za 5zł i masz alarm, ten kto spuści Ci powietrze, na pewno poruszy rower. Aby jednak alarm nie pikał, należy ustawić koło w pozycji magnes-kontraktron.
Jeśli jest tam system Bosch to jest to błąd czujnika prędkości. Sprawdź położenie magnesu względem czujnika. https://ebike-mtb.com/en/ebike-error-cod...
Kontaktron w czasie montażu, lutowania lubi pękać i wtedy styki często robią zwarcie. Przy wymianie trzeba uważać, nie ucinać, nie wyginać końcówek zbyt blisko szklanej obudowy, Rurkę montujemy na widelcu najniżej jak się da wzdłuż, tak aby magnes zamocowany do szprychy przechodził w odległości 3 do 4 mm od kontaktronu 5-10mm powyżej lub poniżej środka...
Witam! Posiadam rower zdjęcia dodam w załączniku, problem jest w tym, że przy jeździe rower dosyć głośno hałasuje, choć znajomy posiada identyczny rower tylko z innym wyświetlaczem i jego jest bardzo cichy. Wymieniłem łożyska i przeczyściłem silniczek, lecz nic się nie zmieniło. Jeszcze jedno pytanie odnośnie prędkości, rower osiąga maksymalnie ok....
silnik od kosiarki ma cewkomoduł, wychodzi z niego tylko WN do świecy i kabelek gaszenia-do masy możesz spróbować rozciąć drugą taką cewkę WN z innego silnika i nawinąć na nią dość gruby drut odwinięty z jakiegoś transformatora , przynajmniej 0.5mm grubości a ilość zwojów to eksperymentalnie i zamontować obok cewki WN, wtedy będzie produkowała prąd...
Witam Opiszę tutaj jak naprawić błąd ERROR 28 w rowerze el. TELEFUNKEN. Rower Telefunken Multitalent z wyświetlaczem ANANDA oraz kontrolerem MC5-B0 ANANDA. Od kilku dni borykałem się z naprawą roweru elektrycznego marki Telefunken. Usterka objawiała się wyłączaniem wspomagania po kilku przejechanych metrach i wyświetlaniem błędu ERROR 28 ROWER I WIDOK...
Mam koncepcje aby zbudować zwojnicę a do środka włożyć obracający się magnes. Nie interesuje mnie jakieś konkretnie napięcie ale sam efekt. I tutaj pojawia się pytanie. Czy ten pomysł ma ręce i nogi? Jasne! Weź prądniczkę od roweru, rozbierz ją i wszystko zobaczysz.
Kolega napisał że brakuje mu tylko magnesu , ale mniejsza... o większość. Miałem licznik tego typu i faktycznie na widelcu montuje się kontrakton , było słychać cichutkie cykanie a magnes w cale nie był silny . Szczelina musi być dość mała co dyskwalifikuje scentrowane koło , ale po co komu licznik do roweru z jajami zamiast kół :lol:.
Bardzo ciekawy projekt, słyszałeś coś o zastosowaniu cewki i magnesów na szprychach?? takie odwrotne dynamo. Pomyśl nad tym przy odpowiedniej ilości magnesów daje pokaźne osiągi.
Tak, masz rację, w moim rowerze jest system Shimano Steps, a wyświetlacz to SC-E7000 (minimalistyczny, pod kciukiem). Kabel, który wymieniłem, to właśnie EW-SD50, łączący wyświetlacz z silnikiem DU-E5000. Czujnik prędkości i magnes zostały zamontowane zgodnie z instrukcją, odległość jest prawidłowa, około 3-4 mm. Kabel EW-SD50 również podłączałem starannie,...
Co masz na myśli "ustawić" ? Jedyne co może być tam do ustawienia to obwód koła roweru, który musisz zmierzyć i wpisać do licznika. Poza tym myślę, że to jest typowy licznik rowerowy, więc trzeba zamontować czujnik na przednim widelcu, a na szprychach magnes i tyle ;) .
ja osobiście spotkałem sie tylko z czujnikami kontaktronowymi w licznikach do roweru, po prostu siedzi tam kontaktron i jak magnes jest obok niego to jest zwary, na tej podstawie licznik działa. Więc nie generuje on napięcia. Jak chcesz coś takiego zrobić to musisz wiedzieć że komp bedzie musiał non stop sprawdzać LPT, pasowało by urzyć jakiego przerwania....
Nie rezygnuj z tak błahego powodu, szkoda roweru - spróbuj tam przymocować jakiś magnes (lub magnesy). Może metodą prób i błędów znajdziesz ilość biegunów i ich orientację. Namawiam, bo sam używam e-roweru ze wspomaganiem - chyba pierwszy model na rynku :D , był produkowany w latach 1996-2000, jeszcze z silnikiem komutatorowym. MERIDA, prawie nie do...
Zależy też od materiału. Aluminiowe ramy są na takie rzeczy bardzo uczulone. U mnie widelec wykonany jest ze stali - oddziałuje z magnesem. Czyli nie mam się czego obawiać?
"Coś" zrobi... Np. demonstrator mini lewitacji, czy model silnika elektrycznego DC... Ale o tym co myślisz - zapomnij. Nie ta skala. To tak jakbyś chciał rowerem startować w wyścigu F1. Jak chcesz tak jak na filmie, to trzeba niestety kupić porządny i duży magnes. A na łuski od nabojów się nie napalaj. Wojsko raczej rzadko prowadziło działania na środku...
Malutki neodymowy magnes, podklejony pod klamkę i kontaktron/hallotron z wentylatorka.
Witam Chciałbym zapytać jak zbudować mały elektromagnes (lub jaki kupić i o jakich parametrach). Zastosowanie: Elektromagnes ma działać z licznikiem rowerowym. Czujnik obrotu koła licznika (kontaktron lub cewka ?) reaguje na magnes przymocowany do szprychy. Taki magnes na szprychach jest zapewne dosyć słaby.... Moim celem jest wyeliminowanie magnesu...
Robiłem podobne prądnice. Tarcza o średnicy 250mm, grubości 8mm. 12 magnesów 25mm/10mm N38 / na 9 cewek, 75 zwoi, fi drutu 1,5mm, połączone w gwiazdę. Z doświadczenia. Dobrze zabezpieczyć tarcze przed rdzą. Wchodzi pod magnesy / warunki na zewnątrz/. Z tkaniny rowingowej wyciągałem mocny sznurek którym owijałem magnesy. Zabezpiecza to przed wypadaniem...
https://obrazki.elektroda.pl/4129683300_... Cześć. Dzisiaj pokażę jak przerobiłem rower ze wspomaganiem elektrycznym SPARTA ION. Od początku. Rower sprawił mi szwagier, gdzieś z zachodu, wiadomo tam taki sprzęt to śmietnik a więc za darmo, pomimo tego sprzęt w świetnym stanie mechanicznym, rzekłbym że wręcz jak nowy poza paroma rysami...
http://obrazki.elektroda.pl/6480767800_1... Może ktoś z Was pamięta mój szaleńczo złożony projekt: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Miał on na celu pokazać, że można, w oparciu o wyluty (czyli przy zerowych kosztach), zbudować oświetlenie sygnałowe w rowerze. Dodatkowo konstrukcja miała być stabilna, wieczna i nie...
Witam, Kupiłem rower elektryczny, który nie pozwala jechać szybciej niż 25km/h. Mam czujnik prędkości z magnesem zamontowanym na tylnym kole: https: //bike.shimano.com/pl-PL/product/compone... Chcę aby ilość impulsów przesyłanych z czujnika do roweru zmalała najlepiej o 40% lub 100% - np. aby wysyłany był co drugi impuls (realna...
Ciekawe czy też sterownik roweru pojedzie na odłączonym przewodzie komunikacji. Zawsze to opcja w razie porażki z reanimacją baterii oryginalnej. A baterię są kompatybilne? Można je zamienić w ramach tego samego napięcia systemu (24 czy 36) Ja w moim rowerze odłączyłem czujnik momentu i zamieniłem go na manetkę. Mamie się lekko pedałuje a rower daje...
Chciałbym podłączyć przepływomierz turbinkowy PRZ-1800/L DATA SHEET - www.digmesa.com/digmesa/upload/pdf/FHKSC... z licznikiem do roweru, ale nie znam się tyle na elektronice aby samemu zaprojektować nawet tak prosty układzik - proszę o pomoc p.s. Licznik ma kontaktron który magnes zwiera wywołując impuls Oczywiście kontaktron do...
Przecież tam jest sterownia elektroniczne, w manetce jest hallotron a przyciski to tylko on/off a halotronów jest dużo rodzajów z różnymi wyjściami; odczytać typ halotronu. Opisz czy jest tam płynne zwiększenie prędkość a obrót manetki czy tylko załączenie silnika a obrót manetki Przy płynnym zobaczyć czy mechaniczne da się zwiększyć odległość halotron...
Moim zdaniem można by zastosować kilka "linek" do zablokowania koła, oraz do przytwierdzenia roweru do ogrodzenia/stojaka. Do tego dodać prostą syrenę uruchamianą układem magnes-kontaktorn, magnes na kierownicy, kontaktorn na ramie, podczas ruszenia kierownicą nastąpi przerwanie obwodu i syrena zaczyna wyć, proste i chyba skuteczne.
Miałem to samo. Przekręcił się, poluzował lub opadł magnes na szprysze, który daje sygnał do czujnika, więc czujnik nie odbierał sygnału. Przekręciłem magnes tak, by czujnik mógł złapać sygnał. I błąd sam się zlikwidował. Dodano po 3 Chociaż ja mam silnik wspomagający pedały, więc pewnie to inny system.
Zamiast "przełącznika z blaszką" proponuję kontaktron z magnesem. Magnes zamontowany na sprężynce od długopisu. Do tego jeszcze prosty układzik elektroniczny i wszystko będzie działać. Miałem kiedyś takie cudo przy rowerze. Pozdrawiam.
Hallo, z takim przypadkiem nie, ale zapisałem sobie kiedyś parametry od S866, może to Ci się przyda do porównania. P 01=2 P02=0 km P03=36 Volt P04=10 P05=1 P06=28 P07=86 P08=50 P09=0 P10=2 P11=1 P12=1 P13=06 P14=12 AH P15=29 Volt P16= P17=1 P18=50 P19=0 P20=nie ma nic do ustawiania. To od roweru 28 cali, 36 V. - problemy z PAS (pięć magnesów) W tych...
Witam, mam problem z rowerem stacjonarnym. Rower: Adidas C-16 Ogólnie rower dobrze chodzi, tylko jak obniża się poziom trudności wtedy wyświetla się błąd E1. Rower jest rozebrany. Widzie jak poziom idzie do góry to magnety się zbliżają do koła, jak poziom idzie w dół to wyskakuje błąd i piszczy. Dopiero jak wyłącze prąd i włączę to magnety idą z powrotem....
Doceniam ten pomysł, ale interesuje mnie zbudowanie czegoś samemu. Moze ktoś da jakiś pomysł dotyczący encodera. Intersuje mnie dokładność 1 cm. Czy można dostać gdzieś gotowy układ zliczający drogę, podobnie jak układ licznika w rowerze na zasadzie dwóch magnesów, przewodu przekazującego impuls do licznika i wyświetlającego wynik. Proszę o kolejne...
Już dawno ogarnięte magnes od klamki odpadł i czujnik pokazywał, że hamulec wyciśnięty. Temat zamykam 😉
magnes rower rower elektryczny rower magnes mikrofali
uruchomić zasobnik systemowy niedrożne wężyki wzmacniacz wejściowy częstościomierz
programator czasowy philips 58pus7855
Jak naprawić telefon CIC: porady i wskazówki Renowacja wanny żeliwnej emalią poliuretanową a zdrowie