Parametry licznika prędkości, przebytego dystansu i kalorii są ze sobą powiązane. Sprawdź kontraktron i magnes przy kole.
Hallo, jeżeli działa na manetce, to znaczy, że silnik podłączyłeś dobrze i nie ma tam błędu. Najlepiej zamontować stary PAS i sprawdzić oscyloskopem, jakie są sygnały. Może przy tym wypadku magnes się odsunął, przesunął, przekręcił czy jeszcze co.
Ciekawe czy też sterownik roweru pojedzie na odłączonym przewodzie komunikacji. Zawsze to opcja w razie porażki z reanimacją baterii oryginalnej. A baterię są kompatybilne? Można je zamienić w ramach tego samego napięcia systemu (24 czy 36) Ja w moim rowerze odłączyłem czujnik momentu i zamieniłem go na manetkę. Mamie się lekko pedałuje a rower daje...
Nie wygląda jak tensometr oporowy, zanim zaczniesz przerabiać najpierw zidentyfikuj co masz i jak to działa, bo inaczej zepsujesz. To jest jakiś rodzaj czujnika magnetycznego https://electronics.stackexchange.com/qu... Masz całkowitą rację - mój przypadek jest identyczny jak w podanym...
No właśnie u mnie niestety silnik mam dosyć nisko i też bym nie mógł pedałować a to nie wchodzi w grę. Sprawdziłem z czego mam zrobioną piaste na tylnym kole i wydaje mi się że mój rower jest przygotowany do takiego silnika bo piasta jest stalowa. Dołożyłem magnes neodymowy to oderwać nie mogłem. Więc wolnobieg mógłbym nawet przyspawać do piasty. Szprychy...
https://obrazki.elektroda.pl/3683213300_... Witam wszystkich, Tym razem chciałbym zaprezentować unowocześnioną, bezprzewodową wersję prędkościomierza/licznika kilometrów do roweru, który umożliwia również pomiar temperatury otoczenia oraz odczyt czasu bieżącego. Jest to rozwinięcie wersji licznika prezentowanej w tym wątku: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Hallo, Nie wiem czy między fazami powinno być przejście, bo jest a po oględzinach uzwojeń nie ma śladu ani okopcenia ani przetarcia Oczywiście, że jest przejście, ale to jest ok. 0,3 Ohm, wiec można mieć problemy z odczytem. Lepiej sprawdź, czy nie masz przebicia między fazami a korpusem silnika, bo to jest źle. Możesz ten silnik sprawdzić, parę dni...
podpinając się pod silnik w rowerze ten sam efekt uzyskasz? Z silnikiem był by dużo lepszy, ale nie każdy silnik się kręci, gdy kręcą się koła. Po wyprostowaniu prądu przy prędkości około 15 km/h mam 60V, oczywiście bez obciążenia. Warto by zmierzyć pod obciążeniem, sprawdzić jaka moc jest dostępna. Zrobić prądnicę która daje jakieś napięcie jest łatwiej...
Niedawno zakupiłem dwa liczniki rowerowe: AG183 LICZNIK Na jednym rowerze zamontowałem i działa bez problemu. Na drugim zaś nie. Wydaje mi się, że dobrze go zamontowałem (tak jak w tamtym rowerze). Jednak nie chce działać. Czasem jak się jakoś ustawi ten magnes czy czujkę, to na chwilę załapie, ale za jakiś czas znów przestaje działać. Sam "komputer"...
Ponoć wystarczy obrócić czujnik na tylnym trójkącie ramy w stronę korby, a magnes przymocować na korbie i wspomaga znacząco powyżej tych 25kmh. Wskazania prędkościomierza będą jednak niewłaściwe...
Pokaż dokładnie na zdjęciu jakie elementy chcesz kleić. Może muszą być ruchome i nie należy ich kleić.
Witaj Najprostszym sposobem na zrobienie czujnika ruchu jest zastosowanie rurki i umieszczenie w niej sprężynki z małą kuleczką na końcu. Oczywiście rurka i sprężynka są odizolowane. Uzyskujesz w ten sposób coś co zareaguje na ruch. Wadą rozwiązania jest to, że czujnik musi być umieszczony prawie pionowo. Drugim. Montujesz na widelcu drugi czujnik taki...
Mechanizm sterujący obciążeniem powinien być rozbieralny. Pewnie jest tam zwykły silniczek i mikrostyk, które należało by przetestować w pierwszej kolejności. Najlepiej ściągnąć odbudowę i zobaczyć czy mechanizm działa. Możliwe, że się rozkalibrował i magnes jest za bardzo oddalony od koła. Sprawdzić również czy wszystkie wtyczki są na swoim miejscu...
A tak z ciekawości zapytam - Wasz licznik poddany ekspertyzie - co ustalono?. sądy w Polsce mają za nic prawa konsumentów i są głuche na nasze słowa. Ale co do tego mają prawa konsumentów w cywilnym postepowaniem przeciwko Wam - Wasze interesy nie zostały naruszone. Osobiście bym się upierał w sądzie że licznik znajduje się w miejscu ogólnie dostępnym...
Witajcie. Możliwe, że temat był już poruszany na forum, ale zanim się doszukam, to szybciej założę nowy. Wpadłem na pewien pomysł. Mianowicie chciałem zrobić prostą prądnicę do roweru na zasadzie - cewka na widelcu i magnesy neodymowe na szprychach. Podczas jazdy wytwarzałby się jakiś tam prąd, który ładowałby powerbank. Czyli inaczej mówiąc, chcesz...
Sorry błąd pisowni Dodano po 3 Ok. To rozumię tylko gdzie powinien być magnes przy tylnej zębatce
Witam Chciałbym zapytać jak zbudować mały elektromagnes (lub jaki kupić i o jakich parametrach). Zastosowanie: Elektromagnes ma działać z licznikiem rowerowym. Czujnik obrotu koła licznika (kontaktron lub cewka ?) reaguje na magnes przymocowany do szprychy. Taki magnes na szprychach jest zapewne dosyć słaby.... Moim celem jest wyeliminowanie magnesu...
Bardzo dziwna jest wartość 18km/h, ponieważ "normalny" PAS (pedal assist system) pozwala na wspomaganie silnikiem do prędkości 25km/h, po przekroczeniu tej prędkości sterownik powinien odłączyć automatycznie wspomaganie. Poziom wspomagania to odrębna sprawa, tak jak i zastosowanie czujnika poziomu nacisku na pedały (doskonała rzecz, a raczej rzadko...
to kolega zamawiał magnes więc nic teraz nie powiem na ten temat,będzie na weekend to zapytam co i jak a tranzystor ma mi sprawdzić bo ja nie wiem oco chodzi a on mówił ze musi sobie przypomniec bo dawno tego nie robił,ma jakąś mądrą książke
To może być czujnik prędkościomierza, czujnika limitera w taki prosty sposób nie obejdziesz, jest w silniku. Dlatego chcę myślę jak przesyłać do silnika co drugi sygnał-impuls. Magnes zamontowany na obracającym się kole daje sygnał a jak zrobić żeby jeden impuls ginął i przekazywany był co drugi?
Witam, Kuzyn przywiózł sobie z zagranicy rower elektryczny z silnikiem BOSCH, 250W, Vmax zgodnie z prawem oczywiście 25km/h. Ale wiadomo że to nam czasem nie wystarcza i żądni prędkości większej poszperaliśmy w sieci i znaleźliśmy ustrojstwo zwane DONGLE Sx2, ale cena 1000zł w PL/ lub 160Euro za granicą... po prostu wciska w fotel. Poszperałem trochę...
1,5mm jest i się nie grzeją :) Ale Chyba kupie kabel 6mm.Reguluję manetką hamulca po prawej jest przerobiona na gaz jest halotron i magnes :)
Kształt i wielkość tranzystorka. Posiada (ł) 3 nóżki. Pracuje to jako czujnik w rowerze z napędem elektrycznym, a konkretnie w manetce pomiędzy dwoma magnesami. W momencie kiedy jeden magnes zbliża się do tego, a drugi magnes oddala, rower przyspiesza. Oczywiście regulacja prędkości silnika odbywa się liniowo. Co to jest dokładnie i gdzie to dostać....
Witam Oczywiście najszybszy rower nie wyklucza kontaktronu, kontaktron wcale nie jest za wolny, problem może być z drganiami styków, albo trzeba je wyfiltrować układowo albo programowo, ale to może być dla początkującego trudne, najlepiej postaraj się o zepsutego flopa i wyjmij z niego halotron, można go też kupić w sklepie ale pewnie koło 10zł musisz...
jak zrobić, żeby lampka diodowa tylnia 3 lub 5 diód włączała się podczas hamowania? rozwiązanie: krańcówki pod klamkami jak wspominali koledzy wyżej (np ze starej myszki - są naprawdę małe, ale jak deszcz napada do środka to mogą potem zwierać i śwecić może cały czas) wady 1) nieodporność na zmoczenie (aczkolwiek niekoniecznie - może uda ci się zamontowac...
- Magnes do linki i przymocowany do ramy kontaktron. - krańcówka i na lice zakręcony jakiś element wyzwalający. Też myślałem o czymś takim jak autor tematu i widzę wady tego rozwiązania. Jeśli światło stopu ma sygnalizować właściwe zwalnianie roweru to przesuwająca się linka nie jest jednoznaczna z szybkim hamowaniem, często naciska się klamkę tylko...
Witam. Co do czujnika wykrywającego obrót koła, to dokładnie tak trzeba to zrobić, że dać magnes przymocowany do szprychy, a do widelca kontaktron, to jest oczywiste. Moja wcześniejsza wypowiedź odnośnie tego czujnika, wynikała właśnie z usytuowania magnesu i kontaktronu w twojej propozycji. I wcale tu nie musi być magnes neodymowy. Rozwiązanie z barierą...
Panie Piotrze. Na moją wiedzę i tekst przepisów ruch korbą pedałów uruchamia wspomaganie a nie jego stopień. W rowerach jest ustawiany stopień wspomagania, robi to również manetka o której przepisy milczą. Proszę o stosowny cytat w przepisach jeżeli się mylę. Ważny jest tylko ruch pedałów. Panie Zbigniewie ma Pan 99% racji. 1. Kodeks drogowy, jest...
Witam. Bardzo ładne konstrukcje. Szukam pomysłu jak dać diodę i elektromagnes na szprychę od koła a na ramie ma być magnes tak by jak koło się będzie kręciło to dioda będzie mrugać. Takie polecenie dał mi mój chrześniak więc zastanawia mnie jak to wykonać by działało. Pozdrawiam. Marcin.
Dziekuje wszystkim za pomoc. Wylutowalem to sprawdzilem miernikiem i eho ale jak wziolem magnes to zadzialo. Poskladalem wszystko do kupy. Okazalo sie ze z wlacznika odpadl magnes i dlatego niedzialalo. Nakleilem nowy pasek magnesu i dziala:). Ale skoro dioda dziala na 3v to po co tam 4aa to razem daje 6v. Czy jest to zrobine poto zeby latarka dluzej...
Może uda mi się odpowiedzieć na tych kilka pytań:) W rowerze mam do kontroli tylko woltomierz. Zrobiłem go z woltomierza panelowego za 15zł i plastikowej obudowy. Do zasilania potrzebne jest oddzielne źródło (separacja galwaniczna) wiec zasilam to elektroniką z ładowarki komórkowej. Wywaliłem z niej tylko prostownik na wejściu bo zasilam z akumulatorów...
Uczyłem się dużo ... różnych nonsensów. A czegoś sensownego nie? Może nie dotarłeś do właściwych podręczników? Co do sformułowania równań Maxwella przez niego samego w języku kwaterionów - możesz podać jakieś konkretne dane, gdzie to znaleźć. Obawiam się, że biblioteka może nie dysponować publikacjami z XIX wieku... znasz taką, która ma? Jakby biblioteka...
Pewnie jest tam kontaktron, czyli taki zestyk, którego styki zwierają się jeżeli przyłożymy do niego magnes. Być może zmienił swoje położenie i jest za daleko magnesu na kole. Możesz to przetestować jakimś innym magnesem.
Też o tym pomyślałem,ale chciałem uniknąć takiej ilości cewek(podobnie jak przy amerykankach)chociażby ze względu na dość duży koszt!Przekonałem się też,że im więcej zwoi na rdzeniu tym większe napięcie.Na drugiej cewce nawinąłem grubszym drutem ) 0,7 i mniej zwoi i wydaje mi się,że jest gorzej.Cewki połączone szeregowo. Sprawność układu, pomijając...
Magnesy do poszukiwań, to nie żadne badziewie. Magnesem wielkości korka do zatykania zlewu można wyciągnąć z rzeki rower.
Myślę ze jedno zdjęcie więcej warte niż 1000 słów.
a nie lepiej wsadzic tam predkosciomiez do roweru z przerobionym magnesem na koncu tak zeby mogl zliczac obroty kola? z obrotomiezem to juz gorzj bo potrzebny by byl jakis czujnik na wale napedowym silnika
Dzięki za zainteresowanie, link który podałeś nie otwiera się" hot link is not allowed" , będę się trzymać budowy silniczka z cd romu, i postudiuje sterowanie BDLC, spróbuje załatwić stojan z jak największą liczbą biegunów, właśnie odkryłem że pierścien jest namagnesowany poprzecznie i ma trzy pary biegunów, podejrzewam że liczba jego par biegunów musi...
Dla ścisłości: nie jesteś w stanie rozróżnić, czy jedziesz na rowerze z tymi magnesami, czy bez nich. Takie to jest obciążenie. A klasyczne dynamo wyczujesz od razu. Pozdrawiam.
Witam. Ja bym rozważył wszelkie magnetyczne, odrzuć optyczne, jazda po błocie i nic nie działa. Niestety, każdy czujnik będzie wymagał nieco innego odczytu, kontaktron będzie chyba najprostszy, bo włączasz go jak "przycisk" przez rezystor i kondensator w celu eliminacji drgań. Jak zastosujesz hallotron to nie obejdzie się bez dodatkowego wzm. operacyjnego...
Licznik rowerowy (nie wiadomo jaki) działa na zasadzie magnesu i kontaktronu. A może masz inny? Robisz tak samo jak w rowerze - magnes przeczepiasz do koła owijarki a kontaktron na stałe gdzieś aby zadziałał.
Nie brakuje magnesów
W moim rowerze jest 6 magnesów na tarczy, każdy ok 5mm średnicy
A może by zastosować - jeśli masz - miernik prędkości od roweru? On ma cewkę i magnes, który się przyczepia do koła. Ale jak nie masz, to trochę kosztuje.
Nawiń tych zwojów więcej, zmniejsz możliwie odległość między magnesem i cewką no i daj dwa LED-y podłączone równolegle ale biegunami do siebie odwrotnie. I żadnych innych elementów. Zrobiłem tak lampkę do roweru, możesz poszukać w moich tematach i to działa.
Chciałbym się zapytać, jak duża powinna być prądnica (taka robiona własnoręcznie), jakie uzwojenie (grubość itp.) oraz jak duży powinien być magnes (planowo będzie to magnes neodymowy), aby prądnica wytworzyła 6V, tak aby zasilić zwykłą żarówkę do roweru?
Połączenia przewodowe: pierścień, szczotki nie zdadzą egzaminu w rowerze. (deszcz, błoto, korozja, drgania) Chyba lepszym sposobem byłby silny magnes neodymowy zamocowany na widełkach poniżej szczęk hamulcowych oraz zamocowane na tej samej wysokości na szprychach koła cewki z rdzeniem stalowym zasilającej bezpośrednio 2 przeciwnie połączone równolegle...
Witam! Ja powiedziałem KOMUTATOROWY silnik a nie komputerowy. Silniki komutatorowe mają szczotki to jedna cecha które je wyróżnia nie wszystkie nadają się na prądnicę niektóre za miast magnesu stałego mają elektromagnes musisz znaleź taki z magnesem stałym. taki od samochodów morze być tylko jest trochę mały.
Zrobiłem po swojemu czujnik PAS, dwa czujniki hall A3144, dwa rezystory pullup i attiny13. Prosty program mieści się w 700B i działa super, na wyjście układu wystawia impulsy tylko wtedy, gdy tarcza z magnesami kręci się w jednym kierunku. Odczyt impulsów w przerwaniu, z użyciem kodu Graya jak dla enkoderów. Płytka będzie malutka, projektuję tarczę...
Jak dla mnie to wycieczka rowerowa powinna odbyć się na zwykłych rowerach ... . Z silnikiem to można wybrać się na motorowerach, lub samochodem. Cała przyjemność z jazdy na rowerze to m.in. pedałowanie - samo zdrowie. Posiadanie silnika nie ogranicza "przyjemności" pedałowania. Zapewne nie do końca masz pojęcie o rowerach elektrycznych i nieco mylisz...
W Lidłu były w sprzedaży światła do roweru komplety (magnes mocowany do szprych i światełko na ośce koła) na przód i tyl. Oświetlać zbytnio nie oświetlają ale pojazd widać z daleka w czasie jazdy nocą. Foto zamontowanych w załącznikach. https://obrazki.elektroda.pl/5969813000_... https://obrazki.elektroda.pl/7571345200_...
https://obrazki.elektroda.pl/8945303300_... Kilka lat temu zelektryfikowałem swój stary holenderski rowerek. Przepisowy silnik, przepisowy sposób sterowania polegający na wykrywaniu ruchu obrotowego pedałów. Zasada jest prosta: kręcisz pedałami, silnik Cię trochę wspiera (poziom wspomagania można ustawiać). Nie kręcisz, nie jedziesz...
Myślę, że nie powinno być problemu. Jeżeli dysponujesz jakimś magnesem, możesz to sprawdzić, przesuwając magnes nad czunikiem w tą i z powrotem, symulując w ten posób obroty koła. Jeżeli nastąpi zliczanie, tzn., że możesz zastosować ten magnes.
Myślę że wystarczy taki czujnik magnetyczny : http://obrazki.elektroda.net/10_12125971... Mocujemy go na widełkach i podłączamy do licznika, a na szprychę magnes stały który przy obrocie koła będzie zwierał czujnik....
Myślę, że jedyne sensowne rozwiązanie tego dziwnego projektu podał kolega Sanfran. Należałoby wykorzystać wolnobieg roweru, żeby oszczędzić powietrze siłownik jednostronnego działania, ruch powrotny realizowany przez sprężynę. Sterowanie zaworem jeśli elektryczne, to należy użyć siłownika z magnesem na tłoku i kontaktronowych czujników położenia tłoka,...
Nie, są w 99% wszystkich wiatraków, sterują odpowiednim załączaniem uzwojeń silnika. Przyczepienie magnesu do Halla czy kontaktronu jest prostsze niż dbanie o czystość układu optycznego i montaż jego elementów.
Kolego - zacytuję Ci komentarz do mojego projektu pademicznego z początku #zostańwdomu- Próbowałem spiąć rower z alternatorem. Cytuje: Trzeba mieć kondycję i nogi jak Korzeniowski a siłę jak Pudzianowski żeby z alternatora wycisnąć chociaż kilkaset watów. Człowiek w nogach ma ok 100W a altek zaczyna skutecznie działać od 1 kW... Może tzw sztuka dla...
Witam, Potrzebował bym podłączyć licznik rowerowy, jako czujnik zaniku obrotów Kompletny licznik, czy tylko czujnik z licznika? Jeśli tylko czujnik, który z reguły jest kontaktronem, to spróbuj normalnie podłączyć pod wejście i zmieniając czułość linii i parametr "Powrót" potestuj czy zadziała. Najlepiej byłoby podłączyć jeden kontaktron pod dwa wejścia...
Robiłem to i trzyma już rok. Użyty klej to dedykowany do magnesów Acralock SA 1-15. Magnesy należy ustawić tymi samymi biegunami do siebie, by się wzajemnie odpychały a jednocześnie przyciagały do wirnika ( w moim przypadku statora ) oraz do oznaczenia biegunowości wykorzystałem kompas. Jako dystanse użyłem wykałaczek, później zostały usuniete. Poszukaj...
Tam w rowerze - przy module nie kręci się przypadkiem magnes? Ten układ scalony może być hallotronem lub elementem fotoelektrycznym. W tanich rowerach stosowane były kontaktrony.
Jeżeli posiadasz kontaktron i licznik to potrzebujesz tylko kawałka magnesu.
Złozylem prądnice narazie tak prowizorycznie na ośce od roweru i magnesy przylepilem na metalową tarcze do ciecia betonu od diaksa na jednej fazoie podlaczylem żarówke na drugiej miernik i zarowka jasno sie świeciła a na mierniku nawet do 15v pokazało a nie dawalem na maksa obrotow zeby magnesów nie wyżucilo.
Jeśli chodzi o dynamo to dwułopatkowe śmigło wytwarzało 6V przy obciążeniu żarówką 6V 0,3A , śmigło miało jakieś 70cm. Jeśli chcesz uzyskać większą moc to użyj większego silnika prądu stałego z magnesami , np. od wentylatora chłodnicy samochodowej można uzyskać 12V i nawet 5A ale śmigło musi mieć ponad 80cm. Pod spodem masz orientacyjne wyliczenia mocy...
Ja bym zaczął od sprawdzenia czujnika PAS, tego umiejscowionego pewnie przy zębatce przedniej. Taka tarczka z magnesami i czujnik z przewodem. Wyczyść to.
wiatraczek78 ! Narysuj, jak chcesz rozmieścić cewki, a jak magnesy, bo przy 24 biegunach (12 par) będziesz miał generator 2-fazowy! Generator 3-fazowy możesz zrobić przy 8 parach biegunów (każdy biegun ma wymiar 3 magnesów równolegle), a każda cewka będzie obejmować 3 zęby. Układ 3-fazowy ma znacznie mniejsze zaskoki, niż 1 lub 2 fazowy, i to bez stosowania...
Z czego ten wał jest zrobiony, nie ma się co dziwić przecież to jakiś chiński złom. Jeżeli silnik kupiłeś na Allegro to tam szukaj części, są wały po 99zł a magnesy po 39 złotych. Przejedziesz pewnie kolejne 500 km. Biorąc pod uwagę cenę silnika to, wychodzi po złotówce za kilometr, nieźle.
Powiem Ci że zależy od konstrukcji. Gdybyś zastosował odpowiednie cewki (o dużej liczbie zwojów), oczywiście silne magnesy i przede wszystkim obwód magnetyczny z minimalną szczeliną powietrzną, powiedzmy że mógłbyś odzyskać jakieś 60% energii spadającego człowieka z rowerem. Zakładamy że amortyzatorów olejowych/pneumatycznych nie ma a wszystko robi...
Nie da się bramkować kontaktronem w rowerze. Wystarczy że magnes trochę inaczej zamocujemy i czas otwarcia kontaktronu się znacznie zmieni. Tylko liczenie impulsów co obrót ma jakiś sens. Można na szprychach osadzić wiele magnesów- ale one swoje ważą i jazda z tak obciążonym kołem będzie straszna.
Najpewniej masz silnik przekładniowy a przekładnia planetarna jest uszkodzona ewentulanie któryś z magnesów się obluzował i trze.
Mam już wstawioną baterię 9V. Neon pod rower wstawiłem pół roku temu xD
Dzień dobry, nie jestem fachowcem w elektryce, mam rower, który przerywa, jak się jedzie w trybie wspomagania, jakby silnik załączał się co chwilkę. Na przekładni jest pierścień zliczający obroty z magnesami, poniżej jest czujnik, nie wiem, może to jakiś hallotron, ma też diodę sygnalizującą. Nie było wszystkich magnesów, dołożyłem brakujące, ale dalej...
http://obrazki.elektroda.pl/6480767800_1... Może ktoś z Was pamięta mój szaleńczo złożony projekt: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Miał on na celu pokazać, że można, w oparciu o wyluty (czyli przy zerowych kosztach), zbudować oświetlenie sygnałowe w rowerze. Dodatkowo konstrukcja miała być stabilna, wieczna i nie...
gimak napisał: , to założyłbym zwykłe dynamo napędzane od koła - przypuszczam, że zaczynałoby świecić przy przy niższej prędkości niż to w piaście. Się nie zgodzę. Jest dokładnie odwrotnie - to dynamo w piaście startuje od niższej prędkości, ma wyższą sprawność i daje mniejsze opory ruchu. Ja tego w realu nie sprawdzałem i miałem na myśli świecenie...
Zwykle jest kontaktron zamykający obwód gdy magnes zamontowany na kole (na szprysze) zbliży (przejdzie obok) się do niego. Jeden impuls zamknięcia na 1 obrót koła
Jeżeli na dachu antena, bagażnik i rower też, to tak. Jeżeli jw. bez roweru to niekoniecznie. Groźniejszy może być wzrost niedopasowania anteny wywołany bliskością elementów metalowych przy antenie. Może to przy nadawaniu powodować produkowanie niepożądanych częstotliwości przez nadajnik, i/lub uszkodzenie jego stopnia końcowego. Szczególnie prawdopodobne...
Owszem jest to możliwe . Musisz odkręcić korby i ściągnąć osłonę . Silniczek realizuje dosuwanie do koła zamachowego takiego wyprofilowanego do koła płaskownika na którym naklejone są magnesy , które robią opór .Albo powinna być regulacja linki która nawija się na bębenek od silniczka a jak to nie pomoże (lub jej nie ma ) , to jest możliwość "pokombinowania"...
Na suporcie lub korbie albo też zębatce suportu są ponaklejane magnesy (przeważnie 4 ) Lubią się odkleić czy przesunąć i czujnik wtedy nie "widzi " pedałowania i nie załącza wspomagania. Czasem jest luz na suporcie i miedzy magnesem a czujnikiem jest za duża przerwa i też nie aktywuje czujnika magnes.
silnik od kosiarki ma cewkomoduł, wychodzi z niego tylko WN do świecy i kabelek gaszenia-do masy możesz spróbować rozciąć drugą taką cewkę WN z innego silnika i nawinąć na nią dość gruby drut odwinięty z jakiegoś transformatora , przynajmniej 0.5mm grubości a ilość zwojów to eksperymentalnie i zamontować obok cewki WN, wtedy będzie produkowała prąd...
Prawdę mówiąc myślałem kiedyś o wykorzystaniu czegoś podobnego jako dynamo w rowerze. :D Tylko jak bym rozmieścił magnesy? Jak na feldze, to niemiałbym hamulca, chyba, że elektrodynamiczny. :D
Tam są silne magnesy neodymowe, więc siły trochę trzeba przyłożyć. Możliwości usterek są 2, jedna to, że odkleił się magnes neodymowy, druga bardziej możliwa, to uszkodzenie zębatek w przekładni.
Kontaktron w czasie montażu, lutowania lubi pękać i wtedy styki często robią zwarcie. Przy wymianie trzeba uważać, nie ucinać, nie wyginać końcówek zbyt blisko szklanej obudowy, Rurkę montujemy na widelcu najniżej jak się da wzdłuż, tak aby magnes zamocowany do szprychy przechodził w odległości 3 do 4 mm od kontaktronu 5-10mm powyżej lub poniżej środka...
Witam. Mam pytanie, kto doradzi mi jakiś licznik do 100zł do Simsona S51, słyszałem również że jak jest oryginalny licznik to się często łamie ten mechanizm od licznika, ten co jest koło łańcucha i jaki licznik kupić żeby zamontować, żeby prędkość pokazywał tak jak w rowerze. Żeby był magnes do koła i żeby dało ustawić aktualny stan licznika, nie może...
Robiłem podobne prądnice. Tarcza o średnicy 250mm, grubości 8mm. 12 magnesów 25mm/10mm N38 / na 9 cewek, 75 zwoi, fi drutu 1,5mm, połączone w gwiazdę. Z doświadczenia. Dobrze zabezpieczyć tarcze przed rdzą. Wchodzi pod magnesy / warunki na zewnątrz/. Z tkaniny rowingowej wyciągałem mocny sznurek którym owijałem magnesy. Zabezpiecza to przed wypadaniem...
Proponuje dokładniej przeczytać temat, który podałem, powinny tam być podane informacje nieco dokładniejsze. Niestety na samym video nie ma dokładnych informacji co do cewki (tylko, że została wyjęta z jakiegoś przekaźnika) oraz, żeby sprawdzić jej polaryzację (tego chyba nie trzeba robić, ostatecznie są tylko 2 możliwości ;) ). Jeżeli chodzi o magnesy...
Na lepsze hamulce wystarczy czasem przetrzeć zmywaczem do hamulcy tarcze i klocki. Następnie je wyregulować. Nie każdy zdaje sobie sprawę że tu tylko jeden klocek jest ruchomy i żeby zahamować tarcza specjalnie jest cienka i się wygina. Dociskając drugi klocek. Dlatego od drugiej strony masz regulację na impul. Tam kasujesz luz pomiędzy drugim klockiem...
A co jesteś w stanie zmienić? Podejrzewam, że taka zmiana, która zwiększy moment, może być trochę trudna. Najprostszy sposób, żeby zwolnić obroty i zwiększyć moment, to wymiana magnesów stojana na silniejsze.
właśnie wpisałem w Google ,,prosta budowa prądnicy,, i wychodzi na to ze pierwszy mój tu przykład robił by za prądnice (kosztem magnesów się nie przejmuje). http://www.pl.eu-hou.net/index.php/wicze... czy może taniej i wydajniej wyszło by mi kupić z 10 tych silniczków (silniczek...
Mój eksperyment ma znaczenie praktyczne, więc gdyby zniknął problem grzania i wypadania z synchronizmu z byle powodu można już taki sprzęt przetestować choćby w rowerze
Moim zdaniem to jest rozwiązanie które pozwoli efektywniej wykorzystać energię. Przy odrobinie zautomatyzowania woda może iść bezpośrednio do strumienia tylko jakaś część po podziale do zbiornika. Zawór ze spłuczki może być wykorzystany do odcięcia zasilenia po napełnieniu pozostaje tylko problem jak otworzyć zawór zbiornika kiedy zabraknie wiatru....
no tak , to w ostateczności chciałem zrobić gdyż ten silnik jest w rowerze i będzie problem z badaniami..
Wyświetlacz tylko steruje sterownikiem sam nie może działać. To sterownik wysyła impulsy do wyświetlacza, jak nie ma z danych z halli to pewnie bierze impulsy z faz silnika. Piny w wyświetlaczu masz : vcc, sygnał on/off, gnd, rx, tx oraz 2 dodatkowe piny na osobnym złączu : +bat, gnd dla lampy jak naciśniesz [+] przez kilka sekund. Ustaw parametry:...
Witam, posiadam rower elektryczny, który w klamkach hamulcowych ma zamocowane kontaktrony wraz z magnesami. Obwód ten służy do odcinania silnika przy hamowaniu. Chciałbym ten sygnał użyć do załączania światła stopu. Zamieszczam rysunek poglądowy jak to wygląda. Kontaktron bez wciśniętego hamulca przewodzi, czyli jest zwarty i na zaciskach A i B jest...
Wyrzuć alternator, zastosuj zwykłą prądnicę rowerową. Alternator - aby dawać napięcie dla ładowania akumulatora - musi mieć ponad 1200 obrotów na minutę . Ponadto aby wystartować - alternator musi mieć wstępny prąd magnesujący wirnik, pobierany z akumulatora (pobór kilka - kilkanaście W). Człowiek ciężko pracując daje moc ok. 100W - wyczynowi sportowcy...
Witam Opiszę tutaj jak naprawić błąd ERROR 28 w rowerze el. TELEFUNKEN. Rower Telefunken Multitalent z wyświetlaczem ANANDA oraz kontrolerem MC5-B0 ANANDA. Od kilku dni borykałem się z naprawą roweru elektrycznego marki Telefunken. Usterka objawiała się wyłączaniem wspomagania po kilku przejechanych metrach i wyświetlaniem błędu ERROR 28 ROWER I WIDOK...
wyłącza się lewym przyciskiem , przytrzymać 2-3 sek. i czekać na pytanie czy wyłączyć - potem zatwierdz . Ja mam inny problem . Czujnik kadencji nie działa -chyba lub nie umiem go podłączyć . Jak ma być mocowany do roweru czujnik i magnes ? Czy można sprawdzić czujnik ,,na sucho '' czy jest sprawny ? Dodano po 1 prawym przyciskiem , sory
Tam idą tylko impulsy z magnesów na suporcie, więc nada się jakikolwiek hallotron przełączający np. TLE4905 itp.
Jak sie linka nie kręci to nic nie zrobisz, możesz założyć od roweru .Ten z magnesem.
Dodam swoją wypowiedź do tego tematu. Sam padłem ofiarą matactwa różnych filmików z silnikami magnetycznymi. Tak naprawdę to nie są silniki bo nie działają i nie mają prawa działać. Na filmikach widać że się kręci bo coś je tam jeszcze popycha albo dodatkowy czynnik zewnętrzny ale nie dzieje się to za pomoca samych magnesów. Sam próbowałem wykonać coś...
PIN EXC TO WZBUDZENIE. Samo nie ruszy musiałyby być stałe magnesy w wirniku.
Kolega napisał że brakuje mu tylko magnesu , ale mniejsza... o większość. Miałem licznik tego typu i faktycznie na widelcu montuje się kontrakton , było słychać cichutkie cykanie a magnes w cale nie był silny . Szczelina musi być dość mała co dyskwalifikuje scentrowane koło , ale po co komu licznik do roweru z jajami zamiast kół :lol:.
magnes rower rower elektryczny rower magnes wodomierza
podwójny czasówka zmiana czasu letni zimowy dźwięk słuchawka bluetooth
Jak podłączyć inwerter off-grid do wejścia AC? Wymienne łożyska w pralkach Whirlpool 6kg 40cm