Witam - prawdopodobnie jest to silnik szczotkowy DC . http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Maćku jaki masz silnik? Co to za rower? Nie ma w nim prądnicy zwanej dynamo? Typową rowerową prądnice kupisz nawet za 5 zł.
Cewka i magnesy - źródło napięcia przemiennego. Czytaj jak zrobić zasilacz sieciowy napięcia stałego. Różnice - zmienna częstotliwość i amplituda napięcia z improwizowanej prądnicy. Dalej jest tak samo - prostownik, filtr, stabilizator. Teraz jest wygodnie, bo można w roli stabilizatora użyć przetwornicę. Trzeba jednak zadbać o prostowanie i filtrowanie...
Są dynamo mające dwa wyjścia. Wtedy do lampy prowadzisz dwa przewody. Lampa przednia może być odizolowana od masy przez teleskop. Jeżeli tak nie jest to drugie wyprowadzenie dynama podłącz do masy.
Myślę ,że jeżeli konsekwętnie zaznajomisz się ze wskazanymi linkami szóstka murowana ....... !!!? http://www.zamkor.com.pl/programy%20fizy... http://prace.sciaga.pl/21771.html http://www.junak.riders.pl/pradnik.htm http://www.wynalazki.mt.com.pl/wyn/pradn... http://gotowce.com.pl/prace/3626.htm http://fiznet.terramail.pl/cz3.htm...
Przede wszystkim dynamo rowerowe jest prądnicą prądu zmiennego co za tym idzie podłączając diodę bezpośrednio przez opornik tracisz połowę mocy.Po za tym opornik powinien mieć 3,9Ω a nie 4kΩ.
Dynamo rowerowe to prądnica prądu przemiennego, nie ma tam plusa ani minusa.
Ja mam z tyłu 10 diod połączonych szeregowo po dwie i świecą super.Z przodu mam halogen i on nie ma gwintu.Jest wciskany. Jutro jak dokupię przekaźnik to spróbuję tak przerobić światła żeby przełączały się automatycznie między prądnicą silnika a prądnicą rowerową(prądnica w piaście). Tzn co Ci pękło? Szpilka? Pytanie do was koledzy. Czy jak jest widno...
Witam! Przyznam się że nie spotkałem prądnicy asynchronicznej w agregacie i nie przychodzi mi nic do głowy jak ona by miała tam działać. Zacznę od prądnic synchronicznych. Stosowane są wszędzie od dużych elektrowni, średnich i małych elektrowni, agregatów, alternatorów w autach na dynamie rowerowym kończąc. Trójfazowe mają trójfazowe uzwojenie najczęściej...
Jeżeli masz prądnicę prądu przemiennego , to nic tam się nie stanie , myślisz o prądnicy rowerowej?.
Odgrzewam temat, zakupiłem ostatnio lampkę tylną i w środku znalazłem dokładnie to co w tym temacie, spróbuję narysować schemat lampki a chodzi o zastosowanie kondensatora do podtrzymania. Czy to da się zrobić? Przepraszam za symbole ale myślę że wiecie o co chodzi z opisu, co do połączeń wszystkich elementów mam nadzieję że się nie pomyliłem.
Czy podłączenie "masy" z lampki przedniej do ramy nie będzie miało negatywnego wpływu na lampkę przednią oraz na prądnicę? A może powinienem zrobić izolowaną "masę" w lampce tylnej? Nie będzie złego wpływu. Wiele starszych rowerów tak właśnie miało rozwiązane sprawę "masy".
To jest wyłącznie sprawa skali. Kup miernik analogowy ze skalą np. do 10 jednostek. Dobierz tak rezystory w dzielniku aby na cały zakres przypadała prędkość 10km/h. Znacznie precyzyjny pomiar uzyskasz stosując zamiast prądnicy rowerowej specjalną prądnicę tachometryczną. Te stare klasyczne prądnice rowerowe są prądnicami prądu zmiennego. Można więc...
W temacie podanym przez kicajbas coś pisało, że można wykorzystać dynamo rowerowe jako prądnicę.
Napięcie prądnicy jest zależne od obrotów, ilości zwojów i strumienia indukcji magnetycznej. W przypadku prądnicy rowerowej dwie ostatnie wartości są stałe. Jedyna zmienną jest prędkość przewodnika w polu magnetycznym czyli ilość obrotów na minutę, która to ma wpływ na wartość napięcia co wynika wprost z prawa Faradaya. Od ilości obrotów zależy również...
Tak, w prądnicy również występuje opór wewnętrzny. Zauważ, że prądnica (dajmy na to rowerowa) daje napięcie skuteczne o wartościach zmieniających się w funkcji obrotów. I teraz od oporu wewnętrznego zależy jaką moc można odebrać. Czyli czym szybciej pedałujesz tym lampka świeci jaśniej. Natomiast od czego zależy napięcie wyjściowe telefonów bardzo ładnie...
ps jeżeli chodzi o dynamo to te w piaście? Tylko z ciekawości pytam. Dynamo rowerowe = prądnica z magnesem stałym mocowana na widełkach, napęd z opony.
Nie da rady. Ale można pokombinować z wyprowadzeniem napędu na prądnicę, dajmy na to dynamo rowerowe, lub wręcz zasilać tradycyjnie - od koła. Potem zastosować prostownik, baterię i to wszystko podłączyć. Ale na mój gust lepiej i taniej wyjdzie zaopatrzenie się w lampki rowerowe ładowane w domu.
Zdaje się, ze kolega ma nieustalone poglądy na zagadnienie. Różnica między prądnicą rowerową a prądnicą od ciągnika dość istotna. Zatem czy chodzi o eksperyment podstawowy, czy też konkretny pożytek. Na wszelki wypadek informuję, że do napędzania prądnicy (dość niskosprawnej) trzeba spory wiatraczek. Prądnica jest samowzbudna więc teoretycznie może...
Witam. Ostatnio zastanawiałem się, jakby zrobić ładowarkę telefonową USB 5V napędzana przez prądnice-dynamo rowerową 6V 3W. Jakiej elektroniki musiałbym użyć, aby przekształcić wychodzący prąd? Zastanawiałem się nad stabilizatorem LM7812HQ i przetwornicą Reball x12941.
Schemat niezły, ale myślę, że lepiej nadawałaby się rowerowa prądnica-oczywiście z jakąś przekładnią. Widziałem zresztą takie latarki z wbudowaną prądnicą i kołem zamachowym (zasilały żarówkę 3,5V 0,2A). Zeby latarka działała należało ją ściskać i luzować uścisk na zmianę. Po paru minutach miało się dość :? :? :? :? :?
Prądnica rowerowa. Do lampek też się przydaje. Taka prądnica w piaście będzie dużo mniejszym problemem niż akumulator w sakwie ;)
A prądnica sie nie uszkodzi jeśli jej podłączę za dużą moc? Prędzej się uszkodzą twoje nogi od wysiłku kręcenia ,,dźwigniami napędu nożnego" niż ta prądnica.
Witam. Chciałbym coś zasilić, a więc: mam dymano takie małe od rowerka i chciałbym coś nim zasili, np. zrobić wiatrak i dzięki wiatru chce żeby żaróweczka świeciła albo coś inne. I teraz moje pytanie czy to było by możliwe i jakiej wielkości by musiało być śmigło. Albo dajcie swoje przykłady jak można zasilić ta żarówkę za pomocą tej prądnicy.
Jaka to prądniczka? Musisz wykonać stabilizator na 5V z ograniczeniem prądu. Np. na LM317 lub 7805.
Wyrzuć alternator, zastosuj zwykłą prądnicę rowerową. Alternator - aby dawać napięcie dla ładowania akumulatora - musi mieć ponad 1200 obrotów na minutę . Ponadto aby wystartować - alternator musi mieć wstępny prąd magnesujący wirnik, pobierany z akumulatora (pobór kilka - kilkanaście W). Człowiek ciężko pracując daje moc ok. 100W - wyczynowi sportowcy...
Prądnica z silnika ma podobną charakterystykę co prądnica rowerowa. Czyli 6V ,około 6W chyba ,prąd zmienny. Prądnice/dynama rowerowe zazwyczaj mają 6V 500mA (3W) i podają prąd stały. Tyle tych podobieństw udało mi się znaleźć :-) A co do sensowności tego pomysłu... chyba spróbowałbym jednak ogniw Li-Ion, lżejsze, wydajne i można poskładać nie nadmiarowy...
Witam. Proszę zobaczyć ofertę prądnic rowerowych. Pozdrawiam.
Zrób dynamo rowerowe.
Prądnica rowerowa -> żarówka -> fotoopornik zamiast potencjometru.
Witam, Rozpratruje się nad stworzeniem prądnicy tarczowej bezrdzeniowej na kole rowerowym lub w innym miejscu roweru z przekładnią do zębatek.Pytanie mam konkretne czy takie coś mogłoby wypalić ? Byłaby to część większej całości ładowarki do telefonu.
Witam Kolega smerfy nie napisał jaki to ma być akumulator, domyślam się też że chodzi o prądnicę rowerową więc taka prądnica wytwarza więcej niż 6V, dioda LED w tym układzie oczywiście padnie.Co do napięć to różne źródła różnie podają ale 2,7V/ogniwo to chyba jednak za dużo.
https://allegro.pl/oferta/lampa-retro-ty...
Potrzebuję oryginalnej diody dodam tylko, że mam prądnice w piaście. Pomóżcie proszę
Akumulator żelowy jest akumulatorem ołowiowym wiec jego ładowanie moze być przeprowadzane w kazdej chwili. Nie posiada efektu pamieciowego jak akumulatorki z telefonów komórkowych więc ładuj bez obaw. Pamietaj , że aby ładowanie przebiegało w miare sprawnie napiecie ładowania powinno byc dla aku 12 woltowego 14,4V . Prąd ładowania 1/10 pojemności. Czyli...
Ja bym użył dynamo rowerowe, albo nowoczesna prądnicę w piaście rowerowej. Ma to duży moment zaczepowy więc trzeba turbinę z dużym momentem rozruchowym, więc typu farmerskiego. Łopaty umieścić na szprychach dynamo, może z większą gumowa rolką na oponie lub w piaście.
To zależy na ile czasu ma zmagazynować, przy jakim napięciu, jak LED-y są połączone... powiedzmy, że będziesz go ładował do 20V, i połączysz LED-y po 3 szeregowo - napięcie może spaść o 9V (z 20 do 11), LED-y potrzebują 30mA, więc przy pojemności 0.1F wystarczy zmagazynowanego ładunku na pół minuty. Oczywiście trzeba ograniczać prąd LED-ów (układ stabilizacji...
Ma ktoś wogóle informacje jakie obroty posiada prądnica rowerowa (dynamo starego typu napędzane przez koła) podczas jazdy rowerem. Proszę się nie zmylić iż prądnica nie wytrzyma takich obrotów, podczas 2500 obr./min prądnica nadal zwiększała swoje napięcie ładowania, a jak z charakterystyk wynika należy dać takie obroty aż prądnica wraz ze zmianą prędkości...
To co proponujesz? dodam że z tyłu mam ledy to może zrekompensowało by pobór z przekaźnika. Prądnica rowerowa też ma tylko trzy waty więc montaż przekaźnika też będzie robił ten sam problem.
Teoretycznie tak, praktycznie nie bardzo. W takiej hulajnodze przeważnie jest silnik bezszczotkowy więc podczas kręcenia będziesz otrzymywał prąd trójfazowy, z jednej strony jest to lepsze - większa wydajność, mniejsze pulsacje po wyprostowaniu a z drugiej, niskie napięcie, brak kompatybilności z urządzeniami AC (chyba, że wykorzystasz tylko jedną fazę,...
Witam! To jest prawdopodbnie prądniczka tachometryczna, więc jest przeznaczona do dawania prądu na poziomie kilkunastu mA, jako źródło sygnału dla układu pomiarowego. Jeśli chcesz świecić żarówkę rowerową, to weź dynamo z roweru ...
Nie ma i nigdy nie będzie takich alternatorów! Oczywiście że są, alternator to z definicji prądnica produkująca prąd zmienny. Poczynając od Dynama rowerowego
Witam, Gdzie w Lublinie można kupić prądnicę? Nie chodzi o prądnice rowerową ani samochodową, tylko taką, która byłaby w stanie wytworzyć napięcie do ~50V, ale nie byłaby zbyt duża. W hurtowniach elektrycznych pytałem się i nie mieli.
Ty masz tę prądnicę robić od zera czy użyć gotowych elementów ? Bo jak gotowych to prądnicę szybko i łatwo posiądziesz kupując prądniczkę rowerową, Uzyskujesz prądnicę prądu przemiennego. Można do niej dodać prostownik dwupołówkowy w układzie Graetza (są gotowe mostki, nawet nie trzeba klecić z oddzielnych diod) ewentualnie kondensator np, 1000 µF/25...
Mam podobny problem, ale dotyczy tylko lampy tylnej, tzn. świeci (mruga) gdy jadę, ale po zatrzymaniu natychmiast gaśnie, świeci tylko przednia lampa. Niestety tak jest od nowości, zastanawiam się co można zrobić, aby było odwrotnie, może zamienić kable, ale nie wiem czy wtedy przednia nie zacznie mrugać? W tylnej lampie jest miejsce na 2 akumulatorki...
Prądnica rowerowa (dynamo) wytwarza prąd przemienny. Do ładowania akumulatora musisz zrobić prostownik. W zależności od rodzaju posiadanego akumulatora (typ) będziesz musiał zastosować odpowiedni układ ładowania.
Jestem prawie zielony, a muszę to wykonać więc proszę o pomoc krok po kroku co z czyim jak, najlepiej z linkami żebym mógł od razu kupić. Mamy za Ciebie odrabiać zaliczenie? Nieładnie :( Najlepsze będzie dynamo rowerowe 6V + stabilizator 7805 Możesz też samodzielnie zbudować prądnicę = wyższa ocena na zaliczeniu.
Prądnica rowerowa - moc 3 W. Napięcie 6 V. Przetwornica - sprawność 70%. Z 3 W robi się 2,1 W po stronie 12 V. Przy tej mocy i napięciu prądu wyjdzie I = P/U. Może być mało do baterii 12 V/60 Ah, ale do baterii 5 Ah może być dobrze. Trzeba podnieść napięcie do 13,8 V, to prąd jeszcze bardziej spadnie. Do podtrzymania się nada. Do ładowania za słabe....
witam.... Mam pytanie..... czy do tej ładowarki starczy prądnica 6V 2,4W...??????
Prądnica rowerowa jest źródłem prądu przemiennego, należy więc zastosować do zasilania migacza prostownik. Tranzystor BC211 ma dopuszczalny prąd kolektora o wartości 1A. Zamiennikami tego tranzystora są 2N2219 w obudowie TO39 oraz BD135 w obudowie TO126.
Praktycznie każdy silnik z magnesem stałym może ci robić za prądnice. Do tego co ty chcesz uzyskać sugerowałbym wykorzystać jakiś silnik krokowy. Albo po prostu kupić prądnice rowerową bo zazwyczaj mają one około 6V i 3W czyli jakieś 500mA.
Tak jak w temacie, prądnica w piaście koła przedniego rowerowego. Wyżej opisałem tez to co będzie zasilane.
Pewnie późno, ale z mojego doświadczenia wiem że te prądnice bardzo rzadko się psują, budowę tej prądnicy można porównać do dynama rowerowego, zwykle pada regulator, ten regulator ma w sobie mostek prostowniczy, o oryginał się nie pytaj na pewno min 3 stówki, powinien podejść regulator od chińskiego quada 250 tylko nie wiem jak wtedy z kontrolką ładowania,...
Wszystko zależy od nawigacji. Przykładowo Akira MM 3512 jest zasilana 5V i z instalacją samochodowa współpracuje za pomocą zasilacza. Może tez być zasilana przez gniazdo USB. Moc pobierana to ok 7W więc prądnica rowerowa może być za słaba. W celu zasilenia navi trzeba by zrobić zasilacz ze stabilizacja napięcia 5V.
rozwiązanie z paskiem ma jeszcze jedna zaletę której nie maja prądnice w piaście tak ostatnio popularne, można w każdej chwili taka prądnice odłączyć wystarczy zdjąć pasek .
Jako prądnicę możesz użyć silnika krokowego, dla pojedyńczej (lub kilku) diod wystarczy. Lub np. dynamo rowerowe. Na filmie obroty to kilkaset na minutę.
No kolego wesolyyyy. Osobiście nie próbowałem z jednofazowym silnikiem. A ten silnik z kondensatorem do rozruchu od pralki automat Polar i inne? To jaki jest? Też ma wirnik aluminium klatkowy... I magnesy kleją jak się da. Silniki trójfazowe na kondensatorach trzy sztuk. Też działają bez magnesow. Magnesy tylko pomagają ruszyć pole magnetyczne. I działa...
chin81 ! Wchodzisz we wspaniałe hobby techniczne, które może Ci dać sporo satysfakcji, ale nie przyniesie bezpośredniej korzyści ekonomicznej. Wiatr użyteczny 10m/s, który wiatrakowi "HAWT" daje 150W dla każdego m2 powierzchni zataczanej śmigłem, wieje w Polsce przez kilkadziesiąt godzin w ciągu roku. Twoje 3,5m/sek (średnie i najczęstsze wiatry) dają...
Powerbank z samochodu nie wystarczy? Proponowane rozwiązanie z wiatrakiem do ładowania akumulatora telefonu przypomina "tryumf techniki nad zdrowym rozsądkiem". :) Jeśli jednak kolega upiera się przy źródle "darmowej" energii, to proponuję przyjrzeć się prądnicom rowerowym lub szczotkowym silnikom prądu stałego.
Przypuszczam, że do ładowania akumulatora 12V wystarczy prądnica rowerowa + podwajacz napięcia (prosty układ, dwie diody i kondensator). Ale jest oczywiście kwestia, jaką energię chce się w ten akumulator wpakować - jeśli to by miało być pełne ładowania akumulatora samochodowego 12V 55Ah, to trzeba by przeszło tygodnia ciężkiego pedałowania - i to 24h/dobę,...
Witam, mam taki pomysł iż chciałbym ładować mój telefon (gdy nie będę miał dostepu do gniazdka) z ładowarki ręcznej. Myślałem o przerobieniu w tym celu prądnicy rowerowej. i oto moje pytanie: jakie napięcie wytwarza prądnica? i czy ktoś mial już może w użyciu taki sprzęt, chodzi mi o to czy jest to w miarę dobre i sprawne rozwiązanie?
mak222 niestety ale masz rację !!! tutaj jest oficjalna prawna interpretacja przepisu nakładającego podatek akcyzowy na WSZYSTKICH wytwarzających energie elektryczną - również na własny użytek. http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i... Co jeszcze ta Bruksela wymyśli? Coś się nie otwiera żadna interpretacja...
Niech tam będzie i prądnica, ( a czym jest alternator jak nie prądnicą ... ? ) . Jednak sądzę że wybór gorszy ze względu na dopasowanie prądnica a regulatory . Trudniej będzie ci dopasować ( jednostopniowy czy dwustopniowy wibracyjny ). Gabaryt przemawia za alternatorem , jak i wydolność prądowa.
Rozumiem, że mowa o prądnicy do rowera??? Ja bym zrobił tak: 1. Zmontował mostek graetza [url=http://images22.fotosik.pl/181/7d42... lub poprostu kupił gotowy(koszt ok 2-3 zł) 2. Podpinamy do dynama i akumulatorków, przy czym musimy pamiętać, że pod ~ podpinamy prąd zmienny( z dynama) a wyjśćia odpowiednio do akumulatorków - plus do...
Sprawdzę ta przednia co tam jest zastosowane. Czyli nie pozostaje nic innego jak bateria litowo jonowa.
Takie coś nie może istnieć ze względu na bardzo małą moc prądnicy rowerowej około 2,4-3W. Może by się dało naładować telefon komórkowy ale nic poza tym.
Witam Zakupiłem ostatnio prądnicę rowerowa w piaście taką jak autor tematu. Co do oporu jest on dużo mniejszy jak przy standardowym dynamie i wydaje mi się że wykorzystanie prądnicy do ładowania jest jak najbardziej dobrym pomysłem. Sam chcę lądować nią akumulatorki Ni-Mh i/lub telefon :)
Jeśli na ten kemping jedziesz samochodem, to na Allegro są ładowarki samochodowe - wtykasz do gniazda zapalniczki, i dostajesz 5V na gnieździe USB, z którego ładujesz smartfona (a przy okazji taka ładowarka pokazuje prąd ładowania i napięcie akumulatora). A jak jeździsz rowerem, to wykorzystaj prądnicę rowerową, tylko trzeba mieć porządną (nie taką...
Po dłuższej przerwie prezentuje poprawioną prądnicę rowerową. Posiada ona moc ok. 20 W. Zastosowałem części z magneta Jawy 50. Dwie cewki świetlne połaczone są szeregowo. Całkowite przełożenie przekładni paskowych 1;33.Przy normalnym pedłowaniu ok. 1,5 obr/sek. wirnik prądnicy uzyskuje ok 3000 obr/min. Wystarczy to, aby ładować telefon czu tablet prądem...
Gdyby wszyscy mieli takie podejście.... Jedziesz świeci, nie jedziesz nie świeci. Proste jak drut , czymś te Twoje R6 trzeba naładować. Racjonalizator, jak kolega napisał. Od tego są dynama i wszelkie inne rodzaje prądnic rowerowych. A jak Kolega będzie odpoczywał jadąc w nocy i się bakteryjki skończą? To co? Noskiem w ziemię , czy kabla szukać....?
Nie miałem podłączonej tylnej lampki. Odesłałem po prostu na gwarancję, przysłali mi nową. Jak na razie działa ;-)
I teraz tutaj nasuwa się moje pytanie: czy po zamontowaniu i połączeniu dwóch dynam równolegle uzyskam napięcie 6V i moc 6W, która będzie w stanie zasilić drugie włókno? Teoretycznie wydaje mi się, że tak, ale mam wątpliwości, a nie chcę na darmo montować i demontować drugiego dynama. Bezpośrednie połaczenie nie wchodzi w grę (prądnice prądu przemiennego,...
Napisałem wyraźnie, że nie chodzi o czas gotowania i sensowność No to o co ci chodzi skoro napisałeś: Fajnie wziąć powerbank a do sakwy rowerowej i grzałkę i w dowolnym momencie w trasie zatrzymać się i zaparzyć sobie yerba mate.. Odnoszę wrażenie, że chcesz zabłysnąć oryginalnym rozwiązaniem, zamiast praktycznie podejść do tematu. Proponuję rozwiązanie...
a 2,8 to może być prąd znamionowy? Po co zgadywać. Zmierzyć prąd i wtedy można się domyślić mocy silnika. silnik jest stosunkowo duży, na pewno większy niż te malutkie szczeniaczki. Duży jak co? a szczeniaczek to jaka wielkość , jak prądnica rowerowa, czy jak garnek 1/2 litra. Napisz coś konkretnie.
Witam, jestem tutaj po raz pierwszy i na wstępie chcę zaznaczyć, że nie jestem ani elektrykiem ani elektronikiem, więc proszę o wyrozumiałość. Chciałbym zbudować (a przynajmniej wiedzieć jak zbudować) ładowarkę usb z której będę korzystał w trakcie wypraw rowerowych. Na rynku dostępne są tego typu prądnice: http://tinyurl.com/4rqlcn Z tego co się orientuję,...
Po dolozeniu do takiego silnika kilku diod prostowniczych i kondensatora spokojnie zaświeci nawet kilka diod. Ewentualnie dynamo rowerowe z układem podwajacza napięcia.
A jego (komutatora) w Twoim rozwiązaniu nie ma. Nie musi być. Rozwiązanie podane przez autora jest równoznaczne z działaniem prądnicy o ruchomym magnesie czyli tradycyjnej prądniczki rowerowej. Tam nie ma komutatora :) Oczywiście będzie to prądnica prądu zmiennego ale wystarczy dołożyć diody i wyprostować.
Mierzyłem też wprost, multimetrem przełączonym na napięcie zmienne, czyli obciążenie tak około 1Mohm, napięcia były podobne, chyba lekko ponad 10V dla 28km/h. Generalnie napięcie około 4V pojawiało się dość szybko, przy małych obrotach a przy wysokich był dość sztywno trzymany puap w okolicach 9-10V. Coś a'la prądnica amerykanka.
IXTQ50N20P w Digikey są ale muszę kupić 30 sztuk a potrzebuję 6. W Farnel były ale zanim sie zdecydowałem to już nie ma. Tranzystory są umieszczone w trenażerze rowerowym firmy Tacx Bushido i służą do wytracania mocy na radiatorze. Koło rowerowe napędza prądnicę trójfazową, potem prostownik 3f, cześć energii do własnego zasilania a reszta energii poprzez...
silniczek? a w jaki sposób ten silniczek ma wytworzyć prąd do zaświecenia diody? jak juz to chyba trzeba zastoswac jakas mała prądnice... np dynamo rowerowe :)
Witam. Kolego krystian84334 stosuj rezystor obliczony dla napięcia zasilania około 7V (tak jak pisałem już we wcześniejszych postach), bo ty masz to zasilane zawsze równolegle z akumulatorem, a akumulator 6V w pełni naładowany ma około 7V, a jak będzie trochę rozładowany, i napięcie będzie niższe (np. 6V), to diody będą nie znacznie słabiej świeciły...
witam chciałbym przerobić kamerkę rowerową w taki sposób aby załączała się podczas ruszania oraz działała przez jakiś czas po zatrzymaniu. Chciałbym ją podpiąć pod prądnice,która znajduję się w pieście. Czy jest takie cos wykonalne? Prądnica: 3W 6V Kamerka sportowa go pro(lub coś podobnego) - lub stworzona samodzielnie
Twój wiatrak (o średnicy 34cm) może dać ok. 17W przy wietrze o prędkości 10m/sek, a ok. 2W przy 5m/sek (prądnicy 200W nie obróci!). Do celów pomiarowych wykorzystaj wiatraczek z 3 połówek piłeczek ping-pongowych, a jako prądnicę użyj silniczka z magnetofonu kasetowego (np. silnik 28 V 7000 obr/min 08M28K1 - na "ALLE..." za 5.- złotych). Obciążeniem...
Obecnie jest standardowe pozycyjne oświetlenie 6v - 2,5w i 0,3w Czy chodzi o standardową prądnicę rowerową - tak zwane dynamo? Pamiętaj, że produkuje ona prąd zmienny. W moim rowerku miałem oświetlenie błyskowe realizowane magnesami na szprychach, indukcja się odbywała w lampce (tył), odbiorniku na widelcu (przód). Kondensatorki w lampkach zapewniały...
Coś nie czytasz ze zrozumieniem... Wszyscy pisali: doda min 100V , min 3A. Może być "większa" "lepsza" itp. To prądnica prądu przemiennego identyczna w zasadzie działania jak dynamo rowerowe. Napięcie z niej uzyskiwane zmienia się (i to bardzo, nawet 10-cio krotnie!) w zależności od prędkości obrotowej silnika i od wielkości i rodzaju przyłączonego...
Witam Podpinam się z pytaniem, bo nie chcę mnożyć wątków. Może pytanie trywialne, ale nie jestem fachowcem... Chcę sobie zamontować nawigację GPS do roweru. Wpadła mi w ręce stara nawigacja z uszkodzonym akumulatorem (nie zużyty, tylko uszkodzony, chyba ma zwarcie). Mam zamiar wymontować akumulator z obudowy i podpiąć się z zasilaniem na krótko. Wymyśliłem...
Dynama rowerowe ograniczały napięcie w czasach, gdy diod Zenera nie było w sklepach (a potem były droższe od dynam) - po prostu prądnica o takiej konstrukcji sama z siebie, bez udziwniania konstrukcji, ma zdolność ograniczania napięcia. Osobna sprawa, że jest wiele typów dynam rowerowych, i w każdym to ograniczanie może inaczej działać.
Witam. Zrobiłem prądnicę do roweru, która daje prąd o napięciu do 30[V]. Chciałbym (o ile dało by się) zbudować jakiś regulator napięcia, aby mieć napięcie do 6[V] i 12[V].
koledzy ustalmy fakty: 1. prądnica rowerowa to pradnica prądy przemiennego o mocy 3W i napięcie 6V. czyli prad roboczy 0,5A. 2. odbiorniki czyli lampy są dwie i ściśle dostoswane do układu. przód 0,45A tył 0,05A. 3. żarówki zwykłe, kryptonowe czy halogenowe posiadają sprawność od 2% do 3% czyli 3 - 6 lumenów z wata. 4. nie jest prawdą, że ledy są jeszcze...
Aby prądnica wytwarzała prąd elektryczny z założenia musi zamienić energię mechaniczną właśnie w energię elektryczną. Pomyśl w jaki sposób dostarczysz energii mechanicznej. Jako prądnicy możesz użyć tzw. dynama (prądniczka rowerowa). Bez żadnych kombinacji może ona zasilać żarówkę jako odbiornik.
Mógłby mi ktoś narysować jak powinna wyglądać prądnica? Nie ma ścisłych wymagań na "wygląd prądnicy", dlatego powstało bardzo wiele różnych konstrukcji, przez ponad sto lat historii maszyn elektrycznych. Wszystko zależy od wymagań konstrukcyjnych, które powodują że inaczej zbudowane są prądnice prądu stałego, inaczej zmiennego, inaczej dynamo rowerowe,...
Ale po co budować prądnice ręczną. Cokolwiek byś w warunkach domowych zbudował będzie miało marną sprawność, pewnie mniejsza niż gotowa prądniczka rowerowa tzw dynamo. Napisz jaka moc Cię interesuje i jakie napięcie. Prądnica ze starego malucha daje od kilku do kilkunasty Volt i niezłą moc. W domu nie jesteś w stanie zrobić czegoś co jej dorówna. Budowa...
Mam coś dla Ciebie - dynamo miało być do balkonowego wiatraka.. https://obrazki.elektroda.pl/3943923100_... https://obrazki.elektroda.pl/1170650700_... Przy 100 obr/ min będzie 24 V, przy 1000 0br/min będzie 240 V. Przy 90 V spocone ciało odczuwa lekkie powierzchniowe porażenia prądem. Napięcie trzeba regulować obciążeniem...
Obecnie w moim wiatraku jest koło 36V z przekładnią planetarną, jako główne i drugie bez przekładni ale z przewiniętymi cewkami (50V- straszna robota:D) 12cewek. Te koła generalnie są przez producenta obliczane/moc na obroty ok 300rpm ale stosując 2 koła i łącząc je szeregowo po prostowniku, można przyjąć że osiąga się już bardzo dobre parametry przy...
Powinna być mniej więcej taka jak dynamo rowerowe. ;)
Najpierw trzeba mieć co konwertować. Projektowania prądnic ludzie się uczą przez wiele lat... studia inżynierskie, doktorskie.
Cześć Potrzebuję ładowarki na 3 akumulatorki paluszki Ni-Cd. Całość powinna być zasilana z dynama rowerowego 6V 3W. Czy lepiej ładować każdą baterię równolegle, czy też wszystkie 3 szeregowo? Ile mogłoby potrwać ładowanie akumulatorków ok. 2Ah każdy? Najlepiej, jakby ktoś dysponował jakimś schematem. pozdrawiam
-Czy jako prądnice, mogę wykorzystać dynamo rowerowe?, jeżeli tak to jak mam go przemienić by nie wymagało zbyt wiele siły podczas pracy, (obecnie jest zbyt duże tarcie i nie wystarczy siła lekkiego wiatru by nim poruszyć). Lepiej wykorzystaj jakis silnik np z zabawki
Pozwólcie że "odgrzeje kotleta". Przejrzałem temat o budowie elektrowni wiatrowej ale nie natknąłem się na interesującą mnie kwestie. Mianowicie: przymierzam się do budowy trenażera rowerowego. Jako obciążenie chciałbym wykorzystać prądnice albo alternator. Pomysł z silnikiem od wentylatora chłodnicy wydaję się ciekawy. Ale: 1. Jak poznać czy silnik...
Schematy z tej strony mają tę wadę, że do zasilania lampy używają prądnicę nie podłączoną do masy. Dynamo montowane na widelcu da się odizolować od ramy roweru, ale prądnica montowana w kole juz nie jest podatna na takie przeróbki. Moja Shimano ma wyprowadzone dwa przewody, brak połączenia z "masą" roweru. Większość takich właśnie spotykam. Zdecydowanie...
prądnica rowerowa lampa rowerowa przekładnia rowerowa
licznik otwarcia drzwi renault laguna przycisk koszt wymiany licznika
pastuch elektryczny pastuch elektryczny
LED4202 CV9202H-A39 – sygnały PANEL_ON (pin 151) i BL_ON (pin 150) procesora – poziomy i sekwencja Odczyt e-booka z płyty CD ADD/DDD – jak sprawdzić obecność pliku PDF lub EPUB