Zwarcie międzyzwojowe uzwojenia stojana alternatora .Zbyt obciążony alternator(czytaj jakieś superszybkie ładowarki telefonów,przenośne lodówki, dodatkowe lampki i świecidełka,oświetlenie podwozia,dodatkowe Halogeny wzmacniacze muzyczne o mocy przekraczającej połowę mocy alternatora leżące w bagażnikach-nawet ja "stary wyga" nie raz jestem zaskoczony...
AndM, błagam! Zasada-nie wiem-nie piszę. Trzeba rozpołowić alternator, szczotkotrzymacz jest wewnątrz, ale szczotki tam są wieczne, rozbierałem takie alternatory po przebiegu 300tyś i szczotki może były zużyte w 1/3
Nie rozbierałem nigdy alternatora. Są tam łożyska stożkowe? Bo teraz oś będzie obciążona masą wirnika.
NIe rozbierałem tego alternatora ,i nie wiem jak dokłądnie wyglada w nim mostek. Generalnie masz 9 diód. 6 prostowniczych na duży amperarz i 3 od wzbudzenia alternatora . Te prostownicze są drogie. Natomiast te od wzbudzenia z powodzeniem możesz wymienić. Usterka wygląda własnie na to że coś jest z nimi nie tak. Wszystko jednak musisz sprawdzić multimetrem...
Witajcie Forumowicze ;-) Szukam i szukan na elektrodzie i nic nie znajduję... Wybaczcie jeśli przeoczyłem, ale to bardzo możliwe, bo ogrom dyskusji naprawdę mnie czasem przytłacza ;-P Mam taki pomysł żeby rozebrac czesciowo alternator i podlączyć dodatkowe 4 wyprowadzenia! Pamiętam jak kiedyś rozbierałem uszkodzony alternator, to były tam 3 uzwojenia...
Do oscyloskopu dostępu nie mam. Co do działu CA i zakłóceń, to trochę tematów już przewertowałem i różnych porad wypróbowałem. Kilka aut swoich, czy cudzych już uzbroiłem w CA, ale takiej jaja mam tylko tutaj. Układ zapłonowy w zeszłym roku wymieniony na nowy: BERU, Bremi, BOSCH ( nie wsadzam do auta dziadostwa jeżeli tylko mogę ). Kondensator przyszedł...
Witam. Sytuacja wygląda tak, w alfie 166 ktoś z poprzednich właścicieli założył niewłaściwy alternator. Powinien być 120A, był 90A. Był problem z niedoładowanym akumulatorem, po dodaniu gazu światła zaczynały mocniej świecić, na wolnych bledły. Kupiłem używkę na allegro, zapobiegawczo zmieniłem w niej łożyska, regulator napięcia, oraz cały ten plastikowy...
rkris-nie patrz na co co pokaże miernik-wymieniaj mostek zawsze w tym alternatorze.To taka kanalia,ze czasami wystarczy go odlutować,i juz po nim.Powiem prawdę,że ja się boję nawet rozbierać tych alternatorów do wymiany łozysk,zawsze potem sa kłopoty z prostownikiem.Trzeba zakładać DER2000 z wciskanymi diodami,i już jest spokój. No i regulator z helli...
Ok viper555 masz rację ,coś mi się pomieszało( chyba przez to że od isuzu to akurat miałem tylko jeden i jak rozbierałem ten alternator to był cały w oleju i pomyliłem przeznaczenie pompy
Oto jak rozbiera się alternator Boscha. I link do ciekawego problemu z napięciem altka Bosch: Pozdrowienia, jS(at)ty
Wiesz nie ma powodu aby Ci nie wierzyć ale chciałbym wiedzieć czy ktoś jeszcze potrafi odkręcić ręcznie to sprzęgło bo mnie się nigdy nie udało.P Ja próbowałem raz, skończyło się to na rozbieraniu alternatora i brutalnie wirnik w imadło (owinięty szmatą). No wtedy poszło ręcznie.
Poszukam jakichś schematów i może uda mi się odnaleźć kabel prowadzący do kontrolki bo jest tam zbyt dużo kabli żeby zgadywać , rozbierałem alternator ,są tam jakieś 3 diody jak rozumiem są one od regulatora ? Pamiętam jeszcze jak wszystko było dobrze to kontrolka ładowania świeciła się na włączonym zapłonie, przy odpalonym silniku gasła, teraz jej...
Opornik jest z drugiej strony, calośc łatwo się rozbiera.
Po wyciągnieciu uszczelniacza wypadła pęknięta stalowa tulejka w kształcie podkładki. Wałek na którym siedział uszczelniacz rusza się na boki. Czy jest możliwość wymiany samego wałka bez rozbierana rozrządu. I czy można gdzieś kupić taki wałek. Pytam bo szukałem i nigdzie nie widzaiałem więc prosze o ewentualne linki jeśli jest.
Jesli wąsy stojana miales lutowane to znak że ktoś mogł wczesniej go rozbierać i nie będąc w temacie założyć zwykłe 6003 i wirnik na złom
Biorę pod uwagę tą pierwszą opcję, gdyż na drugim liczniku dzieje się dokładnie to samo. Po drodze są jakieś kostki łączące ? Jedna powinna być chyba w okolicach rozrusznika, ale to dopiero sprawdzę później... Wszystko w komorze silnika jest robione na gotowo. Brak kostek sprawia, że musiałbym całą instalację rozbierać ( przewody są puszczone w peszlach...
No cóż częściowo takie rozwiązania wcześniej przewidywałem, ale częściowo postarałem się wyeliminować: To nie spóźniony rozruch alternatora tylko włączają się świece żarowe. Jeżeli temperatura zewnętrzna jest za wysoka do włączania świec szukać usterki w obwodzie grzania /czujnik, sterownik itp/ Wcześniej nie objawiało się to nawet przy ujemnych temperaturach,...
Przepinasz przewód L (kontrolka) do L nowego alternatora. No i to by było na tyle. Więcej nic nie przepniesz. Alternator będzie działać. Nie będzie działać obrotomierz. Aby działał trzeba by rozbierać alternator i zmienić miejsce podłączenia punktu W, aby zrobić N. Bez tego nic nie będzie.
Sterowanie LIN, czyli są dwa drajwerki, jeden jest w regulatorze napięcia (w alternatorze) a drugi identyczny drajwerek znajduje się w sterowniku. Gdzie jest ten drugi tego nie wiem, może być w sterowniku silnika, w "bordnetz"'ie, itd. Musisz testerem "przelecieć" wszystkie sterowniki, w jednym z nich będzie błąd sterowania alternatora. Jak już zlokalizujesz...
tyle wynosił pobór prądu jak odłączyłem główny kabel od alternatora. Nie rozbierałem stojana więc nie wiem.
3. Elektryk jest chyba jakimś samoukiem, nie wiem. Teraz żałuję, że dałem mu samochód, no ale jest już za późno... A sprawa wygląda tak, że auto mu dałem do robienia jakiś czas temu... Spierdzielił, więc niech teraz naprawia w ramach reklamacji. Jak pojadę do kolejnego, to znowu zedrze ze mnie kasę, której notabene nie posiadam. Ot, taki problem właśnie......
Można też bez klucza pneumatycznego i rozbierania alternatora.
Na 100%nie jesteś pewny że alternator jest 6-cio diodowy ,lepiej to sprawdzić ,co jest bardzo łatwe bez rozbierania alternatora.Jeżeli wówczas okaże się że na wyjściu z konektorem jest około7V (środek gwiazdy).Gdy będzie 12-14V to jest 9-cio diodowy.Wtedy można myśleć czy trzeba zastosować przekaźnik kontrolki ładowania.
Potrzebuję fachowej wskazówki , przy rozbieraniu alternatora (od Fiata Uno 45 1,0) typu magneti marelli aa125r-14v-45a aby wymienić łożyska na przedniej części wirnika tam gdzie wkłada sie podkładkę , wentylator, tuleję dystansową i koło pasowe napędu dokręcane nakrętką - jest wyfrezowany wpust na klin. Czy w tym miejscu ten klin powinien być, bo podczas...
witam cie aku raczej nie ma tu wplywu ,brak ladowania spowodowal wyladowanie aku ,bo caly uklad elektryczny w czasie jazdy pobiera ok. 15 amp pradu,wiec jesli jechales bez ladowania i to przez pare godzin to i tak miales szczescie ze dotarles do celu .Co proponuje ci zrobic ,jesli jest taka mozliwosc bez rozbierania alternatora ,wymontuj regulator napiecia...
Rozbierałem kiedyś taki alternator. Pod ta pokrywka jest szczotko-trzymacz i regulator napięcia taki sam jak w oryginalnym alternatorze od T-25. Ten który ja rozbierałem tez już miał inny regulator założony.
Witam, Tak jak w poście, podejrzewam, że padł mi alternator albo regulator napięcia gdyż, w trasie niestety, ale kontrolki zaczęły się zapalać, elektryka gasła i zapalała się gdy akumulator trochę odpoczął. Chciałbym się za to sam zabrać, jednak słyszałem plotki, że niestety trzeba rozbierać w niej cały przód, żeby cokolwiek zdziałać, chciałem potwierdzić...
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z alternatorem w swoim autku, tzn zaraz po odpaleniu świeci kontrolka akumulatora, lecz po przygazowaniu do około 1.5 tyś obrotów kontrolka gaśnie i delikatnie się żarzy... przez wakacje jakoś rozbierałem alternator w celu wymiany łożysk i regulatora napięcia, bo silnik miał wydźwięk taki bardzo elektryczny i bardziej...
Witam. Mam zafirę a po lifcie z 2001 roku 1,8 benzyna pełne wyposażenie z automatyczną skrzynią biegów. Alternator 100a .Miałem uszkodzony sterownik silnika, nie podawał sygnału czujnika temperatury na sterowniki przez co sterownik wchodził w tryb awaryjny i wentylatory na maksa. Szukałem przerwy w instalacji, wymieniłem sterownik wentylatorów i nic....
ok, nie jestem na tyle dośiwadczony zeby rozbierać alternator, ale sprawdze miernikiem, gdy go zdobędę, prąd ładowania akumulatora. SC jest z 2001 roku, ma 33500 km i w tym momencie wymieniałem pasek klinowy i akumulator - jedno zaraz po drugim. Kupiłem ten samochod w takim stanie, piszczał pasek - wymieniłem, siadł akumulator - wymieniłem. Nie wiem...
Styk "czerwony" to styk lampki kontrolnej ładowania,masuje on lampkę,jeżeli alternator zaczyna ładowac,pojawia się tam napięcie i niejako lampka jest podpieta do dwu plusów,więc musi zgasnąc. Masz kijem w plecy odemnie-czemu do jasnej Anielki ten alternator przed naprawa nie został wyczyszczony szczotką drucianą? To są zdjęcia jeszce z tej poprzedniej...
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
Trafił mi się podobny przypadek.Właściciel malucha 3 razy rozbierał alternator i za każdym razem powtórka z rozrywki,ładowania prawie niema i jażąca się kontrolka ładowania. Zmiłowałem się nad bliżnim i po ponownym wymontowaniu alternatora i jego demontażu stwierdziłem miernikiem że nieznacznie przesunęły się blachy stojana uszkadzając jego uzwojenie...
.Jak wyciągne alternator i pokrece to coś piszczy Rozbierając alternator nie zauważyłeś śladów ocierania wirnika o uzwojenia? Jak wygląda stan pierścieni ślizgowych? Może za mocno skręcasz alternator albo nie dałeś jakiejś podkładki lub tulejki dystansowej na wirnik? (zakładam się,że tu jest przyczyna)
A wiec podsumowując caly ten syf :) Padlo nam ? no wiec bierzemy : - klucze nasadowe (8.10,12,15) - śrubokręty - miernik - lutownica - młotek Pierwsze co odkręcamy minusowa klemę od akumulatora !!!! Rozkręcamy alternator - pierwsze co to odpinamy kable i odkręcamy śrubkę od ładowania (2 kable grube pod kapturkiem) następnie 2 śruby od spodu popuszczamy....
Mam problem z podłączeniem alternatora od toyoty camry 2,0 TD 1990rok produkcji. ten alternator jest z pompką do wspomagania hamulca. nie wiem czy kabel gruby prądowy który idzie bezpośrednio na akumulator jest podkręcony pod regulator napięcia/szczotki czy pod jedną z trzech diud, które wychodzą na wierzch z tyłu alternatora , ja tego nie rozbierałem...
Witam, Bez śmiechu - nie jestem elektrykiem Czy diody prostownicze są z reguły umieszczane w alternatorach razem z regulatrem czy osobno. W zeszłym roku miałem wymieniane diody ( tak powiedział elektryk) a teraz jest podejrzenie co do złej pracy regulatra napięcia. Jeśli to ta sama awaria to zastanaiwam się nad wymianą całego alternatora zamiast rozbierać...
Witam. Od dawna mam problemy z ładowaniem. Nie pomagało nic - łącznie z wymiana alternatora na nowy. Za każdym razem po jakiejkolwiek robocie w okolicach alternatora ładowanie wracało. Raz na dłużej raz na krócej. Ostatnio przy próbie odkręcenia kabla od alternatora - tego grubego urwałem konektor oczkowy. Wymieniłem go na nowy i takiego dobrego ładowania...
Witam. Z potrzeby warsztatowej postanowiłem zbudować prosty tester pracy alternatora, chodzi generalnie o sprawdzenie uzwojeń alternatora pod kątem przebicia do masy, zwarć między zwojowych i symetrii uzwojeń bez konieczności rozbierania silnika. Postanowiłem zbudować obciążenie trójfazowe oparte na żarówkach dużej mocy. W tym celu kupiłem trochę przewodów,...
Alternator po wymianie regulatora i diód prostujących nie ładuje. (nissan primera diesel) Uszkodził się regulator i dawało pewnie z 18V na instalacje i coś uszkodziło. Alternator zamontowałem i nadal po odpaleniu pali błąd CHEK i kontrolka ładowania. Dwa razy go rozbierałem i za drugim razem ułamał mi sie mały element na fotce niżej - zaznaczony czerwoną...
Witam, mam taki problem, kupiłem ostatnio auto Ford Mondeo z 2002r 2.0TDDI po przyjechaniu nowym nabytkiem do siebie, na niski obrotach zaświeciła mi się kontrolka ładowania, po dodaniu gazu zgasła. Na drugi dzień padł aku, nie mogłem odpalić auta, nic się nawet nie zaświeciło żadna kontrolka. Wziąłem multimetr i sprawdziłem napięcie na aku 1,6 V, mówię...
Witam, mam pytanie odnoście alternatora Denso, 51700675, MS1022118280 14V, 70A. Jest on w moim Grande Punto i strasznie huczy. Po wymontowaniu stwierdziłem, że są to łożyska i wypadałoby je wymienić, ale jest pewien problem, nie znam ich rozmiaru. Nie chce rozbierać alternatora i szukać Bóg wie gdzie tych łożysk bo mieszkam w Szkocji a tutaj alternator...
Kolego mam takie alternatory o oznaczeniu A124F2 -14V44-A53 i A124F-14V44-A53A i z pewnością są to alternatory 9 diodowe.Były i są montowane, nowy typ Żuka,ciągnik Ferguson,Polonez. A o czym ja piszę? Przecież to łatwo sprawdzić, bez rozbierania. Miernik, jedna końcówka na złącze 15, druga na jedną ze śrub mocujących wyprowadzenia faz. Jak okolo 0Ω...
Mam samochód OPEL ASTRA F 1.7 DTL X17DTL , problem dotyczy ALTERNATORA , jest to alternator 70A DELCO REMY . Otóż dzieje się tak , że po odpaleniu silnika brak wzrostu napięcia , mimo że kontrolka ładowania gaśnie , a pasek zaczyna piszczeć . Po około 2 minutach pracy silnika napięcie nagle rośnie i pasek nie piszczy , wszystko jest dobrze . Dzieje...
Jesteś w błędzie w polonezach caro nie było 6 diodowych W caro nie ale te alternatory były wszędzie, samochody, agregaty, silniki stacjonarne, ciągniki. Wiele sztuk już nie raz czy dwa były rozbierane i nie wiadomo co siedzi w środku. Również uważam że to 9d alternator ale spotkałem się nawet z sztukami które były niemal kopią tych elmotów tylko wszelkie...
Najpierw sprawdź elektrycznie czy ten alternator jest z plusem na masę. Sprawdź opór wirnika na pierścieniach ślizgowych. Napisami na odlewach nie ma się co sugerować. Bez rozbierania alternatora można go przerobić na 9 diodowy. Potrzebny tylko mostek lub 3 diody. Z tyłu mamy łby śrub M4 są w plastikowych kwadratowych izolatorach i do nich trzega dolutować...
Jaką żarówkę masz założoną na wzbudzenie i czy alternator był w 100% sprawny? Tak jak napisałem w pierwszym poście, założyłem większą żarówkę 4W ale wyczytałem, że ponoć te żarówki topią mocowanie tej żarówki w c-330 - zobaczę. Niemniej zmiana żarówki nie pomogła. Nie mam wiedzy czy alternator był sprawny do końca w samochodzie. Kupiłem od znajomego...
(at)piachu1994 Alternator już rozbierałem, na 100% jest 6 diodowy. Jego oznaczenia to: A12M124/12/42 14V 53Amax (at)andrzej20001 Bardziej mi chodzi o kwestię techniczną jak się podłączyć do aternatora na sucho i wywołać wzbudzenie. Plus akumulatora na 67?, minus do masy? a jak zrobić wzbudzenie i przez jaką żarówkę? (at)mczapski Alternator w imadle...
Na B+ na alternatorze jest 12V, natomiast na dwóch pozostałych zaciskach alternatora: na jednym jest ok. 500 ohm (do masy) a na drugim 1 ohm (zwarcie). Ale nie wiem dokładnie co to są za zaciski ... Sprzydałby się opis instalacji elektrycznej, bo nie chce rozbierać na "pałe".
Alternator od UNO jak w tytule Typ AA 125 R 14V 55 A regulator RTT 119 AC Muszę przeprowadzić remont, ale nie chcę go rozbierać zanim nie kupię części. Jakie łożyska trzeba kupić - rozmiar?, czy można dostać szczotki osobno, bo wydaje mi się, że są razem z regulatorem.
Samochód jest marki Nissan Primera. Wczoraj przedmuchałem cały alternator bo mi się nie chciało go rozbierać (zimno), wyczyściłem wszystkie styki i łączówki ( troszke pogieło japończyków bo na trasie głównego przewodu plusowego od alternatora do aku jest chyba z 7 złączek), zabezpieczyłem i doginałem i narazie (puk puk puk) jest OK. Pozdrówka i dzięki...
Przed prostownikiem Wybacz , ale sugerowałem się alternatorem od "Fiaciora" i tam żadna końcówka nie jest "przed". Jedna z 2-połówkowego 3-f ,druga 1-połówkowego 3-f i trzecia przez szczotki na wirnik.Może teraz w nowoczesnych są jakieś dodatkowe , ale mnie nic o tym niewiadomo.Jeszcze nie rozbierałem takowego :wink: Pozdrawiam Piotrek
Dostałem w pracy do naprawy koparkę K611(brak ładowania),robię to pierwszy raz więc mamduży problem. Do alternatora przychodzą 3przewody na 19-zrozrusznika, 10-masa, oraz na kostkę bez oznaczenia(środek gwiazdy) z regulatora zacisk 67.Brak jest przewodu (+)na szczotkę.Regulator jest mechaniczny i przekazuje 24V.Gdy zdjełem kabel z 19 na alt. to pokazuje...
Dostałem w pracy do naprawy koparkę K611(brak ładowania),robię to pierwszy raz więc mamduży problem. Do alternatora przychodzą 3przewody na 19-zrozrusznika, 10-masa, oraz na kostkę bez oznaczenia(środek gwiazdy) z regulatora zacisk 67.Brak jest przewodu (+)na szczotkę.Regulator jest mechaniczny i przekazuje 24V.Gdy zdjełem kabel z 19 na alt. to pokazuje...
Bardzo dziękuję koledze "elektrit" bardzo mi pomógł, teraz zaopatrzony w łożyska mogę się zabrać do rozbierania alternatora.
Potrzebuje jakieś fachowej wskazówki w jaki najleprzy sposób zdjąć łożyska z wirnika alternatora w fiacie uno model alternatora to magneti marelli aa125r-14v-55a no i jak założyć nowe może zna ktoś domowy sposób na przprowadzenie tej czynności. Druga sprawa dotycząca tego tematu to czy szczotkotrzymacz ze szczotkami to jest jedna nierozłączna część...
Jak sprawdzić alternator , regulator napięcia jest OK . Jak walnięte diody to brak ładowania , czy można zastosować dowolny mostek , jak zmierzyć alternator bez rozbierania. Pomocy koledzy. A jakie są objawy niesprawności tego alternatora ????
Panowie, w przypadku kolegi, po sprawdzeniu regulatora napięcia i pierścieni slizgowych i braku rezultatu trzeba dać sobie spokój. Alternator jak mniemam nie był rozbierany, a do tego trzeba troszkę wiedzy i narzędzi. Pomiar rezystacji uzwojenia typu gwiazda - trzeba rozlutować przewody idące do diód. Teraz w zależności od posiadanego miernika zm Pozdrawiam...
Tak właśnie myślałem że w alternatorze. Aż mi się nie chce do tego zabierać jak pomyślę o odkręcaniu tych wszystkich przewodów do wspomagania hamulców. Może ktoś z was rozbierał już takiego altka i jakieś wskazówki mi da ?
oznacza to iż wentylator chłodzenia mieści sie wewnątrz obudowy alternatora, pozostałe elementy są identyczne. ps. słuszałem że trudniej sie je rozbiera.
witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc sprwa przedstawia się tak posiadam taki wyłącznik wszystko podłączyłem tak jak trzeba i dopiero zaczęły się schody jak chciałem podpiąć zasilanie (niebieski przewód) pod kontrolkę ładowania aby nie rozbierać,postanowiłem podłączyć pod przewód z regulatora napięcia i tu zbaraniałem posiadam forda mondeo III diesla...
Różnica jest taka, że miedź ma znacznie lepszą ciepłoprzewodność niż aluminium, stąd radykalnie poprawią się warunki pracy diod ujemnych. mirekr-1973-zanieś ten alternator komuś do zrobienia, gdyż skrywa on niejedną tajemnicę, nawet taki niuans, że nalezy zmyć starą pastę pod mostkiem i nałożyc nową. Jeżeli będziesz go rozbierał, to patrz gdzie co szło,...
Może pomóc zasilanie radioodtwarzacza oraz wzmacniacza z tego samego punktu. Jeżeli więc plus do wzmacniacza jest bezpośrednio z akumulatora (tak powinno być) to pociągnij też bezpośrednio z akumulatora plus do radioodtwarzacza. Jeżeli minus do wzmacniacza jest z karoserii to najlepiej z tego samego punktu pociągnij też minus do radia. Na próbę kable...
Jestem na etapie rozbierania alternatora . Znalazłem przykręcony cylindryczny element który jest chyba kondensatorem ale niestety niema na nim opisu jakiej wartości powinien on być
Właśnie problem jest w tym, że alternator nie był rozbierany nigdy przedtem ale miałem problem ze skrzynką bezpieczników tzn.przestała działać dmuchawa.I właściwie nie wiem czy to ma jakiś związek z tym alternatorem.Wygląda na jakieś zwarcie.
nawet na regulatorze pisze jak go sprawdzić, masz na nim napis "Ground here to test", i strzałkę wskazującą którą śrubę masz umasować... Możesz mi to wyjaśnić do czego jest i co ma na celu zrobienie tego testu? W moim przypadku nie zmieniało to absolutnie nic a podłączałem tam masę w różnych kombinacjach: Z podłączonym/odłączonym regulatorem z przewodem...
Więc niczego w jego eksploatacji nie szukaj bo to chińska podróbka ,a zamiennik tego typu zaczyna się od 800zł to cała odpowiedź. Nawiasem chcę wyczulić wszystkich chwytających okazję są to wszystko jak rozruszniki tak alternatory nie naprawialne ponieważ konstrukcyjnie są inne części nie pasujące do oryginalnych nie mówię już o jakości wykonania ponieważ...
emeryt2 bo to forum mnie śmieszy, i najlepiej na nim lamerzyć. -raz wentylator ma zasysać powietrze z wnętrza altka -dwa-jak słusznie stwierdził adam7009 -może się odkręcac koło pasowe. -i trzy, ale z tym to by nikt nie wpadł na tym forum, bo jest lipne to najważniejsze-czy alternator nie ma przesunietej osi symetrii szczotek wzgledem osi symetrii pierścieni...
Alternator jest w 100% sprawny, czyli wygląda na to że muszę licznik rozbierać, czy może jest coś jeszcze pomiędzy licznikiem a kostką koło rozrusznika?
Witam! Mam problem tak jak napisałem w temacie. Alternator sprawdzony, działa, wychodzi na to że brak jest prądu wzbudzenia i rzeczywiście po podaniu dodatkowego wzbudzenia ładowanie jest. I tu mam pytanie , nie chciałbym rozbierać "pół auta" w poszukiwaniu usterki może ktoś by podpowiedział gdzie szukać uszkodzenia w obwodzie wzbudzenia ( kontrolka...
Wczoraj przedstawiłem problem z ładowaniem w CC 900, jeden z kolegów z Forum pomógł mi określić w czym tkwi problem. Mianowicie przy pomiarach na końcówkach akumulatora podczas pracy silnika bez obciążenia Miernik wskazuje tylko 12, 82 V pod obciążeniem /zapalone światła drogowe/ 12,12 V , przy dodawaniu gazu bez dodatkowego obciążenia napięcie malało...
jaki masz regler?bo nic o nim nie piszesz.wirnik i szczotki możesz sprawdzić bez rozbierania alternatora wypnij przewód od zacisku (67lub DF)w jego miejsce podłącz kawałek kabelka a drugą stroną dotknij do zacisku prądowego śruba m6 klucz 10mm powinno trochę zaiskrzyć jeśli tak to jest ok dla pewności zbliż jakiś metalowy przedmiot (klucz) do osi wirnika...
dziękuje za zainteresowanie tematem, zacznę od tego że na naładowanym akumulatorze też nie działa, PROBLEM POLEGAŁ NA: przy klemie (+) ,przy akumulatorze odchodzą dwa przewody z czego jeden idzie przez taką plastikową obudowę (do alternatora i rozrusznika), po rozebraniu zobaczyłem tam dwie grurbe płytki które były wcześniej zlutowane- rozumiem że takie...
Kurcze już nie wiem o co chodzi ale przecież nie problem sprawdzić jaki mamy altek bez rozbierania go wystarczy miernik i tak: Od alternatora odpinamy wszystkie kable,miernik ustawiamy na zakres sprawdzanie diod czerwoną sondę dotykamy do zacisku wsuwka-chłopaczek w plastikowej kostce(oznaczoną przez kol.Skorpion jako 3) a czarną sondę po kolei dotykamy...
Ładowac ładuje wiec nie stane chyba gdzies po drodze jutro biore sie za rozbieranie alternatora i zobaczymy narazie z tymi kablami plus i minus sie pobawie pozniej zrobie szczotki i tak bede po kolei cudowal:P az pewnie na koncu kupie nowy alternator:P ale samochod musi byc wporzadku bo nic nie wkurza tak jak cos co nie dziala jak powinno
Między wirnikiem a łozyskiem. Rozbierałeś alternator?
Lepiej wymień cały regulator napięcia - na alledrogo ze trzy dychy kosztuje. Szczotki ciężko wymienić.Jak je odłączysz od tych blaszek to same wyskoczą. Jak źle zlutujesz to za chwile znów będziesz rozbierać alternator. Oryginalnie są chyba zgrzewane. A w sumie to wygląda że są jeszcze sprawne.
Samochód zrobiony przód był cały rozebrany zderzak pas lampy chłodnice....alternator wyjęty włożony jest nowy przód złożony robota kosztowała mnie 200zl. Nie wiem czemu tamten mechanik powiedział ze bierze 500zl za rozebranie samego przodu jak w takich samochodach wymiana rozrządu kosztuje około 200 250zl i i tez trzeba rozbierać cały przód. Mechanik...
Ten alternator można bardzo łatwo przerobić na samowzbudny, zastosować regulator od poloneza i kontrolkę ładowania. Robiłem coś takiego i pracuje już 15 lat w ciągniku. Trzeba zamontować trzy diody 1A i w ten sposób utworzyć wyjście nr 15. Nawet alternatora nie trzeba rozbierać do takiej przeróbki.
da rade wymienic same szczotki i jak to zrobic??robil ktos juz to? Dzieki z gory za pomoc To proste ,wyciągasz alternator rozbierasz na części pierwsze wymieniasz szczotki/jeżeli to ich wina/ następnie składasz montujesz w samochodzie -pestka.P
I tak właśnie pewnie jest - po odłączeniu od instalacji auta alternator przestał hałasować. Czy wymiana mostka jest skomplikowana, tzn czy mogę sobie to zrobić sam przy założeniu że umiem posługiwać się narzędziami i lutownicą i mam jako takie pojęcie o mechanice i elektronice i nie boje się grzebać ? Alternatora nigdy co prawda nie rozbierałem.. Czy...
Ma taką samą Felicję i z tego co wiem dużo egzemplarzy ma problem z ładowaniem, ja radzę sobie w ten sposób że co ok pół roku po prostu czyszczę dokładnie alternator, tzn rozbieram go w drobny mak, i wszystko czyszczę oliwię itd. po takim zabiegu ładowanie podnosi się ok 1 V. Wcześniej wymieniałem diody, regulator, sprawdzałem połączenia itd., itp.,...
Witam, i odrazu pytam. Mam problem z Mazdą 626 2.0d comprex rocznik (IV (1992-1997). Wtyczka : Ktoś rozbierał w takim wynalazku już alternator ?
Kamil.b zanim zaczniesz rozbierać alternator,koniecznie sprawdź regulator napięcia.Tam jest elektronika i również po pewnym czasie przestaje poprawnie działać /ekstremalne warunki pracy/.Sprawdzisz go u każdego elektryka samochodowego.Regulator napięcia właśnie zwiększa prąd wzbudzenia w wirniku.Jeżeli dobry-należy wykonać czynności jakie radzi Ci tu...
Tak, kiedyś chodził cicho. Na 100 % nie było tych najgłośniejszych gwizdów, ale nie pamiętam także tego cichego gwizdania... Kurczę, jeszcze jest na gwarancji, tylko że kupował go poprzedni właściciel, brak paragonu, poza tym był rozbierany... U mnie nikt nie chce za bardzo znowu go rozbierać...
Zapaliła się kontrolka ładowania. Sprawdziłem od strony elektrycznej i wszystko było ok. Wymontowałem dziada, sprawdziłem poza autem i wszystko było dobrze poza zatartym wolnym kołem. Juz go miałem montować do auta i okazało sie że napęd alternatora bez zadnego problemu mogę obracać ręką. Teraz moje pytanie jest takie. Czy wałek napędzający alternator...
Aż jedno łożysko? To jak się sypnie drugie, to znów będziesz rozbierać? Gratuluję "oszczędności". Alternator to coś więcej niż ŁOŻYSKO i szczotki. Po co podajesz maile i gadulce? To forum publiczne i publicznie się tutaj odpowiada.
Witam. Szukam od dłuższego czasu informacji na ten temat, lecz odpowiedzi nie znalazłem dlatego postanowiłem dodać pytanie. Czy wie ktoś jakie łożyska pasują do alternatora w seicento 900 99rok? Chodzi mi dokładnie o symbol bo mi padły a nie chcę rozbierać przed zakupem nowych. Jakie polecacie (producentów) żeby to zaraz znów nie padło? Czy oprócz łożysk...
instalacja została zdiagnozowana a takie rzeczy jak wszelkie złączki klemy oczka zacisku zostały wymienione.Samochód jest garażowany i przeszedł konserwację zarówno karoserii jak i instalacji .Osobiście podejrzewam uszkodzenie regulatora napięcia,ostatecznie którejś diody ,ponieważ mam zamontowany wzmacniacz duży i mogł sie już wysłużyć przez 14 lat...
Cześć! Padła mi pompa wody (1.9SDI ,AEY), więc zabrałem się do jej wyciągania, niestety napotkałem problem. Wybrałem sposób bez rozbierania rozrządu: - odkręciłem pompę wspomagania - odkręciłem podstawę pompy wspomagania - wyciągnąłem alternator - odkręciłem wszystkie śruby od podstawy alternatora (przynajmniej tak mi się wydaje) Niestety podstawa nie...
Alternator z białoruśki rozbierali? :lol:
Witam Co miałeś dotychczas w C330. Dodano po 3 To masz z Poloneza ,czy tak . Dodano po 9 Alternator łatwo sprawdzić bez rozbierania ,czy jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy.W tych dwóch wersjach są montowane inne regulatory.Przy 9-cio diodowym był metalowy Rc2/12D niebieski plastik ,6-cio diodowy Rc2/12B zielony plastik, jak dobrze pamiętam .To były regulatory...
Jeden ze sposobów to pomiar miernikiem ustawionym na "Test diod", pomiędzy B+ a D+ w obydwie strony. Jeśli brak jest przejścia 9 diodowy, jak przejcie tylko w jedna stronę to 6 diodowy. Jeśli alternator nie sprawny (zwarta dioda wzbudzenia) test jest niemiarodajny. Trzeba zastosować drugi sposób, lub rozbierać, akurat w tych alternatorach to chwila...
Może tak być, lecz w banalny sposób bez rozbierania alternatora można to sprawdzić.
Nie chce rozbierać alternatora (siedzi w samochodzie), jedyne co mogę to mogę pomierzyć PINy miernikiem. Czy po pomiarze można określić co jest nie tak? Jakie powinny być wartości na PIN1 i PIN2? Czy alternator z odpiętą wtyczką powinien wzbudzać się sam?
Witam mam passata b4 z silnikiem 1.8 90 KM ABS i ostatnio zaczął piszczeć alternator. Pisk dochodzi z tyłu, tak jakby spod tego plastiku. Obstawiam łożysko i chciałbym już wymienić oba tylko potrzebuję ich rozmiary ponieważ wolałbym kupić i wymienić niż rozbierać, jeździć, kupować i dopiero składać. Alternator Valeo 70A, spisałem nry: Valeo 14V 70A,...
Klemy są zimne. Na alternatorze jeszcze nie mierzyłem bo trzeba rozbierać podszybie, żeby się tam dostać a na razie nie mam czasu i możliwości. Rozumiem, że mogą być spadki napięcia, tzn na altku będzie np 14.4V a na aku 14.0V? Ten przewód plusowy idzie na rozrusznik a potem na akmulator? I np przy rozruszniku moga być spadki? Ten przewód biegnie w...
Witam serdecznie. Planuję wymienić w alternatorze szczotki,komutator i na zaś łożyska ale niestety oznaczeń tych ostatnich nie znam. Pomoże ktoś? I czy powinienem wymienić coś jeszcze na wszelki wypadek,żeby w przyszłości znowu nie rozbierać całego przodu? Alternator to: Valeo 078903016H 120A 14V. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
No jeżeli nie ma miejsca to trzeba rozbierać. Tak to już jest. A co w alternatorze? Jak szczotki to spróbuj tył alternatora na aucie wyjąć.
Czyli ten alternator jest bezszczotkowy i nie ma sensu tego sprawdzać? Co mogę sprawdzić w domowych warunkach i co może być przyczyną uszkodzenia? Rozpocząłem rozbieranie alternatora ale nie wiem czy jest sens dalej go rozkręcać. Czytałem w innych tematach na tym forum, że częstą przyczyną usterki jest uszkodzony regulator napięcia. Da się to jakoś...
Potrzebuje pomocy jak najprościej dostać się/wymienić alternator. Rozbierać od góry i próbować wyciągnąć od dołu. Niestety nie mam płaskich torxów. Z góry dzieki
Witam. Mam taki problem z alternatorem Mitsubishi w danym aucie. Klient mi przyniósł ze nie ładuje. Rozebrałem, mostek diodowy był spalony, szczotki przy końcu. To zmieniłem regulator że szczotkami, mostek i łożyska. Sprawdzam wiertarka, zapiąłem kontrolkę pod wejscie L regulatora, plus gruby i masę. Podczas kręcenia ładuje na ponad 14v. Kontrolka nie...
Alternator nie był rozbierany ale regulator jest założony nowy
U mnie problemem okazało się przebicie lub brak masy w module komfortu. Po wyjęciu bezpiecznika od modułu pobór prądu zanikał. Tak czy siak mam trochę partyzanckie rozwiązanie jak ktoś pisał na jakimś forum, mianowicie wsadziłem przekaźnik to obwodu wzbudzenia i przy zgaszonym silniku się rozlancza. Nie mam czasu za bardzo rozbierać i sprawdzać obwodów...
To akurat wiem że jest ok. Alternator był niedawno demontowany w celu oczyszczenia. Szczotki mają ponad połowę długości a styki wszystkie przemyte IPA i zabezpieczone wazeliną techniczną. Od razu nadmienię, że to nie ta konserwacja to popsuła bo przed nią było to samo. Właśnie po to go rozbierałem, żeby wszystko poczyścić, poczyścić styki diód z mostkiem...
Tyle że 99% problemów alternatorów w ciągnikach rolniczych to zatarte łożyska. A według mojego doświadczenia to zużyte pierścienie ślizgowe i niszczące się szczotki. Mało który alterantor który rozbierałem z ciągnika czy maszyny budowlanej nie wymagał wymiany pierścienia ślizgowego i szczotek. Może dlatego niektórzy producenci maszyn budowlnaych (np....
Będzie ciężko uzyskać więcej niż 100 W z alternatora. Trzeba by się bawić w montaż alternatora trójfazowego, co by też mogło wymagać zmiany układu zapłonu na DC-CDI.
A mi się wydaje że będziesz to jeszcze raz rozbierał -podlożyłeś po mostek nową warstwę pasty termoprzewodzącej (po uprzednim zmyciu starej)? -śruby dokręciłes momementem 4Nm?
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Kup łożyska NTN japońskie lub NTN-a made in Taiwan,nie są bardzo drogie i wytrzymują duży przebieg.Przy okazji wymień od razu plastikową tulejkę pod małe łożysko.Jeżeli masz wyryte rowy na komutatorze wymień go od razu żebyś za chwilę nie musiał go znowu wyciągać i rozbierać.
40A ze spokojem powinien podejść do tego aku. 55Ah Osobiście sprawdził bym na początek ten regulator. Potem zrobił ew. podmianke i dopiero rozbierał.
Ta kostka to kondensator filtrujący przeciw zakłóceniowy i to nie jego wina. Jeżeli to nie regulator to po prostu rozbieraj i oglądaj. Sprawdź czy połączenia uzwojeń nie są gdzieś oberwane oraz czy diody sprawne.
A po co będe cokolwiek udowadniał? Każdy mądry by wypiął 4 pinową wtyczkę z altka i popatrzał tam za ciekawymi rzeczami, zwłaszcza na kablu żółtym i czerwonym, chyba że masz nowszy typ, z dwupinową, to jeszcze prościej.Jeżeli tam jest ok, to się rozbiera altka ( brrrr, idzie się upaprać) i wymienia się.... A zresztą, przecież są tu inni.
rozbierać go musisz, może tylko skorodował sprężysty łącznik regulator-mostek
nie możesz dostać do BOSCHa diod?? chyba kiepsko szukasz to nie PRL że to co masz w ręku musi starczyc. szukaj dobrze, bo polepisz troche i za chwile znów bedziesz rozbierał bo kolejne padły
A nie rozbierałeś rozruszników , to samo.
Nie robiłem takiego, ale jeżeli jest zwarcie wewnętrzne puszczam na probierni, pozwalam lekko zagrzać, szybko rozbieram i po temperaturze odszukuję zwarcie. A może masz mocno rozładowany akumulator i też będzie hamował. Jak sprawdzasz. Zwartego jednego zwoju nie sprawdzisz pomiarem oporności.
Kiedyś przy awarii paska rozbierało się kobietę z rajstop i jakoś się docierało do celu bez świateł dojechałem ok. 40km (nie było własnej kobiety pod ręką, a molestowanie przypadkowych może być niebezpieczne).
Nie jestem pewien ale chyba 6202 i 6303 .Najpierw rozbieram póżniej kupuję .
Napisz o tych niespodziankach lepiej, Odraziuteńko. Już się rozpędzam. A ty na koniec napiszesz, że jesteś zadowolny, bo zrobiłeś sobie sam i nie dałeś jakiemuś złodziejowi-mechanikowi 50 zł zarobić. Patrz jak coś rozbierasz, kombinuj, myśl. Przód 6303, tył 6202 lub 6003, bo widziałem oba rozwiązania. Tyle.
kolego bardzo prosto się go rozbiera ,ale za nim go rozbierzesz to kup prostownik bo on ci strzelił powodzenia
Nie rozbiera się fabrycznych zabezpieczeń łożysk. Nie dodaje się smaru. Jeśli przegrzałeś łożyska, znaczyć to może, że pracowały pod zbyt dużym obciążeniem, czyli zbyt mocno naciągnięty był pasek.
Dziękuję za pomoc Motronic. Jszcze jedno pytanie , jakiej firmy najlepiej wybrać łożyska ? niechiałbym w krótkim czasie znow tego rozbierać, stawiam na jakość.
Nie chcę Cię martwić ale możesz się zdziwić przy rozbieraniu.P
Przepraszam, nie doczytałem. W 1.2 wychodzi do dołu bez zbędnego rozbierania innych podzespołów, wystarczy tylko dobry pomocnik, który w odpowiednim momencie odepchnie silnik. Wystarczą ręce Pudziana.:D
tak tylko czym pojadę po te łożyska ??? a 10 razy nie chce mi się tego rozbierać
kontrolki na zegarach wcale nie ma !! rozebrałem zegary z ciekawości i dioda jest wylutowana ;/ jutro wezmę jakąś diodę i przylutuję. Zegarów wcześniej nie rozbierałem a tego problemu nie było, a posiadaczem auta jestem od niecałego 1,5 roku, nie mam pojęcia co było z tym autem robione ;/ przy okazji dzisiejszych prac przy aucie znalazłem pod maska...
Nie wyje nie szumi wszystko ok nie ślizga pasek. Tulejka faktycznie była luźna jak rozbierałem ale poskręcałem wszystko na max i dalej lipa 13v i nic więcej. Nie wiem skąd regulator bierze prąd porównawczy wymagany do regulacji bo może tam jest problem.
no ok tak zrobie bede musiał jeszcze raz go rozbierać. A wogóle jest mozliwa tak przeróbka jaką ja zrobiłem?
To że w c 385 są części czeskie to wiem że normalne bo można powiedzieć że to taki polski zetor. Alternator jest chyba orginalny a na nim jest 443113516, 35 A. Ogólnie alternator ładował, ale strasznie poplątane było z kabelkami, było podłączone tylko B+ przez amperomierz do rozrusznika i wyjście M do 67 regulatora, R nie było podłączone, a 15 regulatora...
By sprawdzić główne diody w mostku nie trzeba go rozbierać w drobny mak. Można to zrobić, gdy mostek jest złożony.
Coraz mniej rozumiem twoje działania. Nie do końca potrafię interpretować ostatnie zdjęcie. Widzę wielkość 3xx i nie kojarzę jaki to parametr. Przecież nie napięcie, chociaż występuje znak polaryzacji. Już było pisane, że zabawa z pomiarami poza układem bardzo niewiele wnosi do rozwiązania problemu. Dlaczego do tej pory nie podłączyłeś urządzenia do...
jednak klientowi nie można wierzyć. Rozrząd przestawiony o 3 zeby. Pompa wysokiego cisnienia była nieszczelna. Teraz silnik działa, ale głośno pracuje. cos grzechocze. czyli jeszcze rozbieranie pokrywy zaworów i moze sprawa sie wyjasni
ok zdjęć nie dam rady - bo skuter jest na gwarancji i nie chcę go rozbierać natomiast shemat wyjaśni wszystko - tylko trzeba go na sporej rozdzielczości oglądać - bez regulatora nie "robi prądu" - z regulatorem (podczas pracy) każda MASA - "FAZA" ma 10 - 12V - mierząc regulator MASA - "FAZA" przy podlączonym tylko zasilaniu z aku: connector1 - 0V connector2...
Obydwa pomiary powinny być praktycznie identyczne i nie przekraczać 14,5V. Akumulator masz w pełni naładowany? Jak dla mnie czeka cię ponowne rozbieranie i poprawienie styku między mostkiem prostowniczym +, a śrubą styku 30.
No dokładnie,tylko rezystora to też dokładnie tak samo dotyczy. Zastanów się co piszesz. Żarówka 5W ma mniejszą rezystancję niż 1.2W i tu się chyba raczej zgadzamy. Rezystor 100Ω 5W i rezystor 100Ω 1/4W to cały czas ta sama rezystancja. Moc rezystora nie wynika z jego rezystancji tak jak przy żarówce. Ale w kontekście poboru prądu to chyba...
Takie są, jak masz 120A a nie był rozbierany to profilaktyczna rada pomysl i wymień wirnik jak robisz dłuzsze trasy(urywa sie w nim uzwojenie).
Ten pomocniczy działa jako wzbudzanie? Jakoś po weekendzie będę dziada rozbierał, może uda się pomierzyć i wymienić co trzeba.
Dobre pytanie po co. Ktos to mi tak założył i wszystko działało. A przewód kontrolki jest w tej czarnej osłonie podlaczony juz . A ten niebieski był gdzieś podłączony przy stacyjce/skrzynce bezpi.. Nie wiem dokładnie . Nie zwróciłem uwagi na to przy rozbieraniu instalacji i teraz mam problem.
No i rozbierając całe auto usunąłeś usterkę.
Tak mam 2 akumulatory motocyklowe których nie używam , można ja połączyć i uzyskać 24 v, oryginalny akumulator 12V jest w kabinie pod fotelem a pod maską jest w tyle miejsca że dwa silniki by sie zmieściły, rozbieranie foteli nie wchodzi w grę bo później ich nie złożę dobrze i rozlecą się podczas terenowych wojaży, fotel ma ogrzewanie i regulacje wysokości...
Mój problem powstał gdy zacząłem władka odpalać z akomulatora samochodowego 12v45ah, na początku było dobrze ale do czasu bo popaliło mi żarówki,akomulator się zagotował, kontrolka przestała gasnąć a amperomierz nie reagował... "kwadracik" zakupiłem, interesuje mnie ile Ω jest pomiędzy literkami, czy mam dobry czy uszkodzony, po wymianie bez zmian......
Błąd jest najprawdopodobniej w sterowniku skrzyni, ale nie chciałbym go rozbierać aby nie wyrządzić większych szkód :) Na początek chciałbym się dowiedzieć, czy da się łatwo obrobić sygnal, a jeśli nie to dopiero oddać sterownik do naprawy lub wymienić.
Do diod prostowniczych w mostku. One nie mają się stykać one mają być przylutowane. Na zdjęciach nie widać tej części co której mają być przylutowane bo ciągle jest w niej wstawiony wirnik. Czyżby wirnik nie miał uzwojeń ? Czy ja źle widzę ? A jak rozbierałeś to nie odlutowałeś tych uzwojeń stojana ? Nie pamiętasz co lutowałeś ? Zrób porządne zdjęcia...
Hmm powinna ci zejść obudowa z kołem pasowym i wirnikiem tylko może zaśniedziała na stojanie i musiałbyś potraktować młotkiem dookoła.Tylne małe łożysko nie będzie wcale trzymało bo jest w takiej plastikowej tulejce i zawsze wychodziło ładnie z obudowy.Ogólnie to już długo tego nie robiłem i moge sie troche pomylić ale jak będziesz ostrożny to rozbierzesz...
Dziś skurczybyka wydostałem i powyżej zdjęcia, po sprawdzeniu niestety pokazuje zwarcie, nie rozbierałem regulatora bo może to on robi zwarcie tylko odeślę do regeneracji. Lecz zastanawiam się nad zmianą tego altka, gdyż dużo osób ma problemy z nim i trudno dostępne ale wolałbym zamienić na zwykły chłodzony powietrzem. Ktoś coś poleci? Przynajmniej...
Stare jedno to małe dość tak w miare luźno to większe wybijałem młotkiem, nic nie grzebałem, nowe wkładam wpada samo stare teraz też. Dziwna sprawa, luzu wielkiego nie ma ale wkłada się jednym palcem. Nie widać tam jakiegoś zatarcia. Chyba się trzymało na korozji. Cóż no chyba tylko jakiś klej albo natne z brzegów łożysko kątowką i zaklepie boki obudowy....
Pewnie że nie mam pojęcia. Jak bym miał, to bym się nie pytał. Nie rozbierałem jeszcze głęboko. Skoro jesteś taki pojętny, to podpowiedz ale na temat proszę
Pytanie za piątkę- ta nie ruszana używka to długo leżała nieużywana? Może pierścienie/szczotki się zapaćkały? Rozbierałeś go dla sprawdzenia? Mam zapasowy do swego, czy raczej syna auta, kupiłem używkę bo było podejżenie, że oryginał zdycha, ale okazało się, że to NOWY akumulator MAX-GEAR (znawcom nie trzeba przedstawiać :D) był do dupy, ale najpierw...