W stronę regulatora płynie prąd, ja daję duodiode z zasilaczy komputerowych połaczona równolegle. Jest płaska i wytrzymała i dobrze ja wpasować tam + poxipol na wyczyszczony papierem sciernym regulator.
Można też bez klucza pneumatycznego i rozbierania alternatora.
Aż jedno łożysko? To jak się sypnie drugie, to znów będziesz rozbierać? Gratuluję "oszczędności". Alternator to coś więcej niż ŁOŻYSKO i szczotki. Po co podajesz maile i gadulce? To forum publiczne i publicznie się tutaj odpowiada.
Rozpocząłem rozbieranie alternatora ale nie wiem czy jest sens dalej go rozkręcać. Patrząc na jego stan to raczej należało by go rozebrać i chociaż wyczyścić. Regulator masz już założony "polski" z oby dwoma szczotkami izolowanymi. Możesz go sprawdzić zasilaczem regulowanym. Pomiędzy masę (obudowę) a przewód zielony wpinasz żarówkę małej mocy a pomiędzy...
Rozbierać alternator? W takim przypadku chyba lepiej go wymienić.
Opornik jest z drugiej strony, calośc łatwo się rozbiera.
Można to sprawdzić beż rozbierania
To jeszcze pytanie, co dokładnie jest do sprawdzenia? Ten cały mostek prostowniczy z diodami czy może te właśnie diody które są w obudowie? Da się to zweryfikować bez rozbierania alternatora?
Między wirnikiem a łozyskiem. Rozbierałeś alternator?
Ale jak ropoznać bez rozbierania alternatora , pomiary...
Może tak być, lecz w banalny sposób bez rozbierania alternatora można to sprawdzić.
Rozbierany alternator. Uzwojenie sprawdzane pod względem zwarcia. Prostownik dobry i wymieniony regulator.
Nie rozbierałem nigdy alternatora. Są tam łożyska stożkowe? Bo teraz oś będzie obciążona masą wirnika.
w weekend rozbieram alternator, napisze co i jak
Bardzo dziękuję koledze "elektrit" bardzo mi pomógł, teraz zaopatrzony w łożyska mogę się zabrać do rozbierania alternatora.
Masy trzeba wyczyścić,ale też może być walnięty nowy regulator,jak rozbierałeś alternator diód nie sprawdzałeś?
Generalnie nie jest to za proste. Czeka Cie rozbieranie alternatora. Temat był szerzej poruszany na www.mb.org.pl/forum
350 pln ....w tym 100 pln robocizna . Nie znam szczegółow bo jutro jadę odebrać ale z tego co zrozumiałem przez telefon to rozbierali alternator o coś tam w nim wymieniali .
Osobiście rozbierałem alternator od MF 690 i tam diody były wciskane, być może ten alternator był nie od tego modelu lub całkowicie od innego pojazdu.
Jestem na etapie rozbierania alternatora . Znalazłem przykręcony cylindryczny element który jest chyba kondensatorem ale niestety niema na nim opisu jakiej wartości powinien on być
Napinacz paska klinowego. Przy schodzeniu z obrotów odpuszcza powodując uśliz paska. A nie wiesz czy elektryk rozbierał alternator?
właśnie mam taką corse na warsztacie , też nie ma ładowania :cry: za jakąś godzinę będę rozbierał alternator. Typowanie na szczotki.
Chrobotanie i piski są z przedniego łożyska alternatora. Temperatura- walnięty czujnik w chłodnicy i wentylatory chodzą bez przerwy. Dodano po 11 Nie jestem pewien ale pasek jest napinany alternatorem (jak w Toyocie). Nie zazdroszczę wyciągania alternatora bo wahacze nie puszczą i trzeba od spodu rozbierać alternator i wyciągnąć w częściach. W 8 diodowym...
Potrzebuję fachowej wskazówki , przy rozbieraniu alternatora (od Fiata Uno 45 1,0) typu magneti marelli aa125r-14v-45a aby wymienić łożyska na przedniej części wirnika tam gdzie wkłada sie podkładkę , wentylator, tuleję dystansową i koło pasowe napędu dokręcane nakrętką - jest wyfrezowany wpust na klin. Czy w tym miejscu ten klin powinien być, bo podczas...
Nie chce rozbierać alternatora (siedzi w samochodzie), jedyne co mogę to mogę pomierzyć PINy miernikiem. Czy po pomiarze można określić co jest nie tak? Jakie powinny być wartości na PIN1 i PIN2? Czy alternator z odpiętą wtyczką powinien wzbudzać się sam?
Wiesz nie ma powodu aby Ci nie wierzyć ale chciałbym wiedzieć czy ktoś jeszcze potrafi odkręcić ręcznie to sprzęgło bo mnie się nigdy nie udało.P Ja próbowałem raz, skończyło się to na rozbieraniu alternatora i brutalnie wirnik w imadło (owinięty szmatą). No wtedy poszło ręcznie.
Pozyteczne informacje powyzej :). A czy nie zaobserwujemy wadliwej diody na oscyloskopie ,podlaczajac go na zwykle wyjscie B+ podczas pracy silnika ?... bez rozbierania alternatora ?
Przepinasz przewód L (kontrolka) do L nowego alternatora. No i to by było na tyle. Więcej nic nie przepniesz. Alternator będzie działać. Nie będzie działać obrotomierz. Aby działał trzeba by rozbierać alternator i zmienić miejsce podłączenia punktu W, aby zrobić N. Bez tego nic nie będzie.
Więc jest źle. Pomiędzy srubką a blaszką ma być zero om. Podepnij niebieski kabel bezpośrenio do styku na regulatorze,chyba że chce ci się rozbierać alternator
oznacza to iż wentylator chłodzenia mieści sie wewnątrz obudowy alternatora, pozostałe elementy są identyczne. ps. słuszałem że trudniej sie je rozbiera.
Witam! Proponuję zrobić filtr jak opisał kolega adammc, a jak to nie pomoże to dopiero zająć się alternatorem. Moim zdaniem prościej zrobić filtr niż rozbierać alternator, ale każdy robi to co lubi :D
A może tak byś podał typ alternatora? BOSCH, LUCAS ? Regulator to jest to urządzenie z którego wystają szczotki. Jeśli nikt wcześniej nic nie przerabiał to powinien być BOSCH, można go wyjąć bez rozbierania alternatora.
A odnośnie nieregularnego ładowania jest jakaś przypadłość, którą mogę wytypować u mnie? Nie wiem czy jest sens rozbierana alternatora by sprawdzić diody. Powiem szczerze, że jazda z szalejącym ładowaniem nie daje mi spokoju.
A gdyby z oryginalnego regulatora wykorzystać przekaźnik lampki sygnalizacyjnej, a do regulacji prądu wzbudzania wirnika wykorzystać regulator od malucha????? nie chce mi się rozbierać alternatora i dokładać diody.
Nie bardzo siedzę w temacie elektryki samochodowej. Regulator ładowania, gdzie on jest. Powinien być w alternatorze? Czy niekoniecznie? Po czym poznać że ma wewnątrz czy na zewnątrz? Trudny dostęp i nie mogę dokładnie go obejrzeć. Ale widziałem kiedyś alternator ze szczotko-trzymaczem i regulatorem ładowania. Ale ten zespół można było wymontować bez...
Kamil.b zanim zaczniesz rozbierać alternator,koniecznie sprawdź regulator napięcia.Tam jest elektronika i również po pewnym czasie przestaje poprawnie działać /ekstremalne warunki pracy/.Sprawdzisz go u każdego elektryka samochodowego.Regulator napięcia właśnie zwiększa prąd wzbudzenia w wirniku.Jeżeli dobry-należy wykonać czynności jakie radzi Ci tu...
mam pytanie.Od czego zacząć poszukiwanie usterki .Mam autobus Setra S210H gdzie nie działa mi zegar obrotów silnika.Wiem że czujnik od obrotów znajduje sie w alternatorze ale co powinienem najpierw sprawdzić żeby być przekonany że nie obędzie się bez rozbierania alternatora???
Poszukam jakichś schematów i może uda mi się odnaleźć kabel prowadzący do kontrolki bo jest tam zbyt dużo kabli żeby zgadywać , rozbierałem alternator ,są tam jakieś 3 diody jak rozumiem są one od regulatora ? Pamiętam jeszcze jak wszystko było dobrze to kontrolka ładowania świeciła się na włączonym zapłonie, przy odpalonym silniku gasła, teraz jej...
Jak sprawdzić alternator , regulator napięcia jest OK . Jak walnięte diody to brak ładowania , czy można zastosować dowolny mostek , jak zmierzyć alternator bez rozbierania. Pomocy koledzy.
Rozbierałem kiedyś taki alternator. Pod ta pokrywka jest szczotko-trzymacz i regulator napięcia taki sam jak w oryginalnym alternatorze od T-25. Ten który ja rozbierałem tez już miał inny regulator założony.
Lepiej wymień cały regulator napięcia - na alledrogo ze trzy dychy kosztuje. Szczotki ciężko wymienić.Jak je odłączysz od tych blaszek to same wyskoczą. Jak źle zlutujesz to za chwile znów będziesz rozbierać alternator. Oryginalnie są chyba zgrzewane. A w sumie to wygląda że są jeszcze sprawne.
witam cie aku raczej nie ma tu wplywu ,brak ladowania spowodowal wyladowanie aku ,bo caly uklad elektryczny w czasie jazdy pobiera ok. 15 amp pradu,wiec jesli jechales bez ladowania i to przez pare godzin to i tak miales szczescie ze dotarles do celu .Co proponuje ci zrobic ,jesli jest taka mozliwosc bez rozbierania alternatora ,wymontuj regulator napiecia...
Wskazuje na jakąś usterkę altka lub reglera. Bo jak juz wiesz w tym aucie alternator odpowiada za ładowanie i generowanie impulsów do obrotomierza. czyli kłania sie przegląd alternatora. Na począątek standard: szczotki, regulator. Potem diody, uzwojenia. Przy rozbieraniu alternatora poleciłbym wymianę łożysk (ile lat to już chodzi?).
Najpierw sprawdź elektrycznie czy ten alternator jest z plusem na masę. Sprawdź opór wirnika na pierścieniach ślizgowych. Napisami na odlewach nie ma się co sugerować. Bez rozbierania alternatora można go przerobić na 9 diodowy. Potrzebny tylko mostek lub 3 diody. Z tyłu mamy łby śrub M4 są w plastikowych kwadratowych izolatorach i do nich trzega dolutować...
AndM, błagam! Zasada-nie wiem-nie piszę. Trzeba rozpołowić alternator, szczotkotrzymacz jest wewnątrz, ale szczotki tam są wieczne, rozbierałem takie alternatory po przebiegu 300tyś i szczotki może były zużyte w 1/3
nasłuchałem sie o tej kostce koło rozrusznika,ale nie we wszystkich modelach występuje,sprawdź jak pisał Saly,czyli dotknij kabel od lampki do masy i zobacz czy świeci jak ,tak to rozbieraj alternator. Posprawdzaj począwszy od magneśnicy(czy ma przejście przez pierścienie) poprzez stojan i co najważniejsze to diody wzbudzeniowe,nie zaszkodzi sprawdzić...
Alternator nie był rozbierany ale regulator jest założony nowy
witam pierwsze podstawowe pytanie czy chodzi ci obrotomierz bo jeśli nie to uszkodzeniu uległ czujnik położenia wału który steruje tez wzbudzeniem tego alternatora w tym modelu samochodu a jeśli chodzi obrotomierz to rozbieraj alternator i sprawdź mostek prostowniczy,szczotki i komutator wirnika to są rzeczy które najczęściej padają w tym amerykańcu...
Ładowac ładuje wiec nie stane chyba gdzies po drodze jutro biore sie za rozbieranie alternatora i zobaczymy narazie z tymi kablami plus i minus sie pobawie pozniej zrobie szczotki i tak bede po kolei cudowal:P az pewnie na koncu kupie nowy alternator:P ale samochod musi byc wporzadku bo nic nie wkurza tak jak cos co nie dziala jak powinno
Wymień alternator jest prosta sprawa w 1,6 B. Tylko że regenerowany/tudzież nowy alternator trochę kosztuje, a nie chcę dużo kasy ładować. Chyba wyjmę alternator i wyjmę ten regulator. Bo tam też kilka rodzajów alternatorów była i nie można w ciemno kupić... Dodano po 3 Na coś konkretnego muszę uważać, przy rozbieraniu alternatora? Żeby coś nie wypadło?
Trafił mi się podobny przypadek.Właściciel malucha 3 razy rozbierał alternator i za każdym razem powtórka z rozrywki,ładowania prawie niema i jażąca się kontrolka ładowania. Zmiłowałem się nad bliżnim i po ponownym wymontowaniu alternatora i jego demontażu stwierdziłem miernikiem że nieznacznie przesunęły się blachy stojana uszkadzając jego uzwojenie...
Nie widzę powodu aby temat był w dziale Na wesoło, jak diesel to proszę, gały na wierzch. Naprawdę nie wiecie że alternatory posiadają dodatkowe wyprowadzenie W? bierze się go z dowolnej fazy przed wyprostowaniem, jest to sinusoida o aplitudzie około 20Vpp, jeśli alternator jest 3-fazowy (a tak jest najczęściej) to przy jednym pełnym obrocie alternatora...
Tak jak w Toyocie Awensis trzeba zdemontować półoś i kawałek zawieszenia do wyciągnięcia alternatora. To opinia mechanika. Trochę ciasno ale rozbiera się alternator nad półosią i wyciąga części. Tak samo się montuje. I tu zonk- warto mieć klucz z grzechotką bo przekłada się płaski klucz na 1/12 obrotu. Dodano po 3 Warto wcześniej sprawdzić ten cienki...
rozbierałeś ten alternator jesteś tego pewien że maluch miał jeden przewód a nie żółty i zielony
jaki masz regler?bo nic o nim nie piszesz.wirnik i szczotki możesz sprawdzić bez rozbierania alternatora wypnij przewód od zacisku (67lub DF)w jego miejsce podłącz kawałek kabelka a drugą stroną dotknij do zacisku prądowego śruba m6 klucz 10mm powinno trochę zaiskrzyć jeśli tak to jest ok dla pewności zbliż jakiś metalowy przedmiot (klucz) do osi wirnika...
tyle wynosił pobór prądu jak odłączyłem główny kabel od alternatora. Nie rozbierałem stojana więc nie wiem.
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
Wszystko OK. Tylko sprawdź czy w twoim aucie na alternatorze jest wolne koło bo z moich ustaleń wynika że to jest raczej normalne koło pasowe. Powinieneś je odróżnić już w oględzinach zewnętrznych bez rozbierania alternatora. A tak swoją drogą wracając do czopa wału to fakt iż urwała ci się śruba trzymająca koło wskazuje właśnie na wyrobienie czoła...
Tu zgadzam sie z kolegą w 100%. Ten pseudo "elektro-mechanik" już został u mnie skreślony. Niestety mieszkam w UK a tu jest ciężko o dobrego specjalistę. Co do typów alternatora to niestety się nie wypowiem. Wiem tylko ze orginalnie był zamontowany alternator firmy Valeo 170A. I czy mógłby kolega wyjaśnić po co rozbierać alternator? Bo jeśli chodzi...
Potrzebuje pomocy jak najprościej dostać się/wymienić alternator. Rozbierać od góry i próbować wyciągnąć od dołu. Niestety nie mam płaskich torxów. Z góry dzieki
Mam samochód OPEL ASTRA F 1.7 DTL X17DTL , problem dotyczy ALTERNATORA , jest to alternator 70A DELCO REMY . Otóż dzieje się tak , że po odpaleniu silnika brak wzrostu napięcia , mimo że kontrolka ładowania gaśnie , a pasek zaczyna piszczeć . Po około 2 minutach pracy silnika napięcie nagle rośnie i pasek nie piszczy , wszystko jest dobrze . Dzieje...
Dlaczego w ogóle rozbierasz ten alternator? A jakie to ma znaczenie? Bez rozłączenia uzwojenia z prostownikiem nie da się rozpołowić tego alternatora. Nawet do wymiany łożysk.
Alternator z białoruśki rozbierali? :lol:
Witam, mam pytanie odnoście alternatora Denso, 51700675, MS1022118280 14V, 70A. Jest on w moim Grande Punto i strasznie huczy. Po wymontowaniu stwierdziłem, że są to łożyska i wypadałoby je wymienić, ale jest pewien problem, nie znam ich rozmiaru. Nie chce rozbierać alternatora i szukać Bóg wie gdzie tych łożysk bo mieszkam w Szkocji a tutaj alternator...
nawet na regulatorze pisze jak go sprawdzić, masz na nim napis "Ground here to test", i strzałkę wskazującą którą śrubę masz umasować... Możesz mi to wyjaśnić do czego jest i co ma na celu zrobienie tego testu? W moim przypadku nie zmieniało to absolutnie nic a podłączałem tam masę w różnych kombinacjach: Z podłączonym/odłączonym regulatorem z przewodem...
Pasek jest naciągnięty dobrze, nie ślizga. Akumulator ma trzy lata... powinien jeszcze pożyć... ale MM... może faktycznie sie kończy (może padł od niedoladowania). A jaki koszt takiego regulatora? Może lepiej (i taniej) wstawić diodę na zasilanie regulatora, wtedy napiecie (przy założeniu, że to nie wina akumulatora) 13,8 + 0,6 = 14,4 V ... Nie mam...
ok, nie jestem na tyle dośiwadczony zeby rozbierać alternator, ale sprawdze miernikiem, gdy go zdobędę, prąd ładowania akumulatora. SC jest z 2001 roku, ma 33500 km i w tym momencie wymieniałem pasek klinowy i akumulator - jedno zaraz po drugim. Kupiłem ten samochod w takim stanie, piszczał pasek - wymieniłem, siadł akumulator - wymieniłem. Nie wiem...
Witam. Mam problem z ładowaniem w moim Oplu mianowicie, bez świateł, dmuchawy i innych obciążeń napięcie ładowania wynosi idealnie 14V ale gdy włączę światła i np. tę dmuchawę to po kilku minutach napięcie ładowania wynosi 11,7V-12V. Rozbierałem alternator i wyczyściłem wszystkie styki, bo niektóre były zaśniedziałe oraz wyczyściłem tę bieżnie, szczotki...
Wsadzić rączkę za alternator z kluczem 16 na przedłużce i odkręcić.Nigdy nie rozbieram przodu do wymiany napinacza.Troszkę ekwilibrystyki zawsze dobrze robi.Przecież dostałeś punkty na zachętę nie zmotywowały?
Po wyciągnieciu uszczelniacza wypadła pęknięta stalowa tulejka w kształcie podkładki. Wałek na którym siedział uszczelniacz rusza się na boki. Czy jest możliwość wymiany samego wałka bez rozbierana rozrządu. I czy można gdzieś kupić taki wałek. Pytam bo szukałem i nigdzie nie widzaiałem więc prosze o ewentualne linki jeśli jest.
Ok viper555 masz rację ,coś mi się pomieszało( chyba przez to że od isuzu to akurat miałem tylko jeden i jak rozbierałem ten alternator to był cały w oleju i pomyliłem przeznaczenie pompy
NIe rozbierałem tego alternatora ,i nie wiem jak dokłądnie wyglada w nim mostek. Generalnie masz 9 diód. 6 prostowniczych na duży amperarz i 3 od wzbudzenia alternatora . Te prostownicze są drogie. Natomiast te od wzbudzenia z powodzeniem możesz wymienić. Usterka wygląda własnie na to że coś jest z nimi nie tak. Wszystko jednak musisz sprawdzić multimetrem...
Więc problem rozwiązany. Tak jak radziłeś chciałem posprawdzać żarówką piny, jakie było moje zdziwienie, kiedy zdjąłem kolanko przy wtyczce z pinami, a tam dwa z trzech kabelki oberwane. Generalnie sądzę, że to wina tego kolanka plastykowego, po 10 latach kable nie wytrzymały bez elastyczności. Porobiłem je i jest cacy - 28.3 ładowania. Z jednej strony...
Witam! Niektórzy koledzy elektrodowicze wypalili z wielkich dział! Zanim zaczniesz rozbierać alternator sprawdź ,popraw kontakty,przewód od alternatora do aku. Spadek napiecia na nim objawia sie dokładnie tym co opisałeś. To jest jedna z prawdopodobnych przyczyn,choć nie pomylę sie gdy ten sam objaw ma miejsce gdy przełącznik w stacyjce(styki,konektory...
instalacja została zdiagnozowana a takie rzeczy jak wszelkie złączki klemy oczka zacisku zostały wymienione.Samochód jest garażowany i przeszedł konserwację zarówno karoserii jak i instalacji .Osobiście podejrzewam uszkodzenie regulatora napięcia,ostatecznie którejś diody ,ponieważ mam zamontowany wzmacniacz duży i mogł sie już wysłużyć przez 14 lat...
Czyli wiesz, że nic nie wiesz. Nie trzeba rozbierać tego typu alternatorów do wymiany prostownika. To Vectra B a nie stara A
]CYRUS2 napisał: Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania. Alternator samochodowy nie jest prądnicą samowzbudną, a o takiej tu mowa. Jest zawsze prądnicą obcowzbudną, wzbudzaną napięciem z akumulatora. Prąd płynący przez lampkę ładowania, nie zawsze jest prądem wzbudzenia. Nie rozbierałem...
Witam,mam naprawić szwagrowi alternator do opla astry1 z silnikiem isuzu (mam dwa alternatory z których chciałem złożyć jeden,ale w obu były popalone diody,więc kupiłem nowy mostek,poskładałem i nie ładuje.w związku tym że demontaż i rozbieranie tego alternatora jest dość kłopotliwe,chciałbym sprawdzić drugi regulator czy jest dobry czy uszkodzony bo...
Mam takie pytanie - a jak sprawdzić czy dioda padła bez rozbierania i wyciągania alternatora? Np. oscyloskopem
Przed prostownikiem Wybacz , ale sugerowałem się alternatorem od "Fiaciora" i tam żadna końcówka nie jest "przed". Jedna z 2-połówkowego 3-f ,druga 1-połówkowego 3-f i trzecia przez szczotki na wirnik.Może teraz w nowoczesnych są jakieś dodatkowe , ale mnie nic o tym niewiadomo.Jeszcze nie rozbierałem takowego :wink: Pozdrawiam Piotrek
tak tylko czym pojadę po te łożyska ??? a 10 razy nie chce mi się tego rozbierać
Szczotki występują razem z modułem, koszt około 200zł (Renault Master) . Trzeba rozbierać cały alternator . Pewnego razu kolega pożyczał prądu innemu kierowcy i spalił uzwojenie, zabezpieczenie nie zadziałało. Powiedzmy że auto stoi 12h bez odpalania ,jest mróz tak jak dzisiaj –10. Odpalam silnik ładowane są dwa akumulatory + światła +podgrzewane...
A jak bedzie uszkodzona jedna dioda w alternatorze? To uważasz że wartość średnia się nie zmieni i będzie prawidłowa a skuteczna zacznie wariować czy co :?: Odłącz jedną diode i sie dowiesz. Najlepiej zobaczysz to na oscyloskopie. Jeszcze lepiej, jak akumulator będzie kiepski lub nie bedzie go wcale. Zwykły miernik DC może nie pokazać różnicy lub pokazać...
Witam, miałem podobny problem, mam Caro 1,6 Gle ale i przy wtrysku były te same alternatory, rozbierałem to bo też nie miałem ładowania i do tego rozładowywał mi alternator akumulator, wymieniłem regulator napiecia, taki jak opisujesz małą użebrawaną kostke za 18 złotych nową fso i po problemie.
Budowy tego alternatora nie znam ale skoro są tam łożyska i szczotki to są to dla mnie części eksploatacyjne więc wolałem je też wymienić poco dwa razy rozbierać. Miałem zamiar alternator naprawić sam ale się rozmyśliłem robocizna 100zł mnie kosztowała.
Nie. Ten układ nie mierzy napięcia. Nie musisz nic rozbierać tylko podłączyć pod alternator,pod przewód który idzie do kontrolki.
Witam Mazda 626 hatchback 1.8 benzyna 93r Początkowo (tylko czasmi) po uruchomieniu paliła się lampka braku ładowania i lampka poniżej (nie wiem nawet co ona oznacza), coś jakby brak świateł. Ładowania rzeczywiście nie było. Pomagało (ale nie zawsze) dodanie gazu, wtedy ładowanie zaskakiwało i wszystko było OK. Można było jechać 100km i ładowanie cały...
Witajcie Forumowicze ;-) Szukam i szukan na elektrodzie i nic nie znajduję... Wybaczcie jeśli przeoczyłem, ale to bardzo możliwe, bo ogrom dyskusji naprawdę mnie czasem przytłacza ;-P Mam taki pomysł żeby rozebrac czesciowo alternator i podlączyć dodatkowe 4 wyprowadzenia! Pamiętam jak kiedyś rozbierałem uszkodzony alternator, to były tam 3 uzwojenia...
Ten alternator można bardzo łatwo przerobić na samowzbudny, zastosować regulator od poloneza i kontrolkę ładowania. Robiłem coś takiego i pracuje już 15 lat w ciągniku. Trzeba zamontować trzy diody 1A i w ten sposób utworzyć wyjście nr 15. Nawet alternatora nie trzeba rozbierać do takiej przeróbki.
40A ze spokojem powinien podejść do tego aku. 55Ah Osobiście sprawdził bym na początek ten regulator. Potem zrobił ew. podmianke i dopiero rozbierał.
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
No nie wiem.Żeby urwać przewody wirnika przy wymianie łożyska to trzeba wyć wyjątkowo uzdolnionym.To bardziej niechlujna robota przy wymianie komutatora.Jak mu ładuje przy kręceniu wiertarką to po co to rozbierać?Być może to alternator z COM i coś w aucie popsute?
rkris-nie patrz na co co pokaże miernik-wymieniaj mostek zawsze w tym alternatorze.To taka kanalia,ze czasami wystarczy go odlutować,i juz po nim.Powiem prawdę,że ja się boję nawet rozbierać tych alternatorów do wymiany łozysk,zawsze potem sa kłopoty z prostownikiem.Trzeba zakładać DER2000 z wciskanymi diodami,i już jest spokój. No i regulator z helli...
Witam serdecznie. Planuję wymienić w alternatorze szczotki,komutator i na zaś łożyska ale niestety oznaczeń tych ostatnich nie znam. Pomoże ktoś? I czy powinienem wymienić coś jeszcze na wszelki wypadek,żeby w przyszłości znowu nie rozbierać całego przodu? Alternator to: Valeo 078903016H 120A 14V. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
da rade wymienic same szczotki i jak to zrobic??robil ktos juz to? Dzieki z gory za pomoc To proste ,wyciągasz alternator rozbierasz na części pierwsze wymieniasz szczotki/jeżeli to ich wina/ następnie składasz montujesz w samochodzie -pestka.P
Niektóre alternatory są nieskładalne więc rozbieraj z myśleniem.
Do oscyloskopu dostępu nie mam. Co do działu CA i zakłóceń, to trochę tematów już przewertowałem i różnych porad wypróbowałem. Kilka aut swoich, czy cudzych już uzbroiłem w CA, ale takiej jaja mam tylko tutaj. Układ zapłonowy w zeszłym roku wymieniony na nowy: BERU, Bremi, BOSCH ( nie wsadzam do auta dziadostwa jeżeli tylko mogę ). Kondensator przyszedł...
Alternator był rozbierany z powodu zużycia szczotek, więc przy okazji sprawdziłem wszystkie diody miernikiem i są sprawne. Regulator napięcia też nowy.
(at)bonifacy_010 zanim zabierzesz się za rozbieranie całego alternatora, najpierw sprawdź czy wirnik nie ma przerwy w uzwojeniu, oraz czy szczotki mają pewny kontakt z pierścieniami ślizgowymi. Piszesz, że regulator jest na zewnątrz, to sprawdź napięcia na wejściu regulatora oraz na jego wyjściu (wskazane byłoby też zmierzyć prąd wzbudzania podawany...
Te elektroda to lamernia jak 155gwizdków. Mostek do tego alternatora kosztuje ( najtaniej) 38zł ( typ DER 2000), regulator pół stówy. Regulator od malucha się nie nada, bo nie wytrzyma-rezystancja wirnika to tylko 2,3 oma. Nigdy nie widziałem "krótkich szczotek" w Delco-rozbierałem takie altki po przebiegu 300 kkm i szczotki były żużyte może 3-4 mm.
rozbieranie telefonu silnik rozbieranie rozbieranie kluczyka
prążki ekranie kocio vaillant sterowa vectra błędy komputera
doładowanie punktów elektroda silnik siłownika zaworu
Automatyczne zablokowanie wejścia - przyczyny i rozwiązania Automatyczne blokowanie wejścia w centrali Versa - przyczyny i diagnostyka