Witam. mam dokładnie te same objawy. Stąd moje pytanie jak zakończyła się powtórna rozbiórka rozrządu. Informacja będzie bardzo pomocna przy decyzji czy inwestowac w cały rozrząd . Sharan ma przejechane 180kkm
Jeżeli uważasz że to wina mechanika to proponuję oddać auto do innego mechanika na diagnozę wraz ze zrobieniem zdjęć lub rozbiórkę rozrządu w obecności rzeczoznawcy. Inaczej prawdziwej przyczyny może nie znaleźć.
Chyba wstrzymam się z tą rozbiórką rozrządu, od trzech dni żadna kontrolka nie mruga, muszę chyba podjechać jeszcze raz na komputer. Dodam że teraz zrobiło się cieplej i auto było odpalane koło południa.
Prawdopodobnie urwał się wirnik od pompy wody. Jeżeli to jest silnik ten sam co w volvo. Przerabiałem to samo z tym, że oprócz tego była skorodowana wtyczka od wentylatora chłodnicy. Niestety bez rozbiórki rozrządu się nie obejdzie. Przynajmniej na to mi wygląda.
nie opieraćzaworami o tłoki podczas odkręcania koła z wałka rozrządu
Powinieneś pierw poczytać na ten temat a dopiero wtedy zabierać się za rozbiórkę bo niedługo zapytasz jak rozrząd ustawić.
Zerwanie paska rozrządu podczas pracy silnika może spowodować wiele problemów. Poczynając od uszkodzenia elementów układu rozrządu a kończąc na na uszkodzeniach w układzie tłokowo- korbowodowym. Metaliczny dzwięk na niskich obrotach może być spowodowany zawieszaniem się zaworów (mogą być podgięte przy spotkaniu z tłokiem), ew. rozregulowaniem się rozrządu....
Rano sprawdzę jedno możliwe miejsce wlotu lewego powietrza, nie wypompowywał popychaczy... Rano ogarniemy... Ciśnienie po 16... Po pierwszym złożeniu dostawał przy kręceniu samozapłonu - bez cewek jakby chciał odpalić... Obecnie szósta próba kontroli - auto czasami łapie w ogóle jakikolwiek odzew po przekręceniu kluczyka - pompa, wtryski i przepustnica......
A może masz duży luz na kołach rozrządu. Wcześniej przed rozbiórką nie było tego słychac :?: Demontowałeś pompę :?: Co robiłeś w tym silniku :idea:
Silnik do rozbiórki.
Te 16V klepią tłokami- tzw Piston Slap. Wiec albo rozbiórka i wymiana tłoków z 1.6 16V z dłuższymi płaszczami albo jazda z tym co jest. Luzy zaworowe są kasowane hydraulicznie a konstrukcja dekla razem z walkami uniemożliwia jakikolwiek pomiar luzow.
Witam. Problemowy citroen c3 1,4hdi.Peknięty pasek rozrządu .naprawa wymiana urwanych pasków planowanie głowicy itd. itp. AUTO po t.z.w naprawie PRZYjechało ale do jazdy normalnej się nie nadawało brak mocy ,odpalał po 25 -40 sek. kręcenia. Brak mocy, mułowaty, brak przyspieszenia. ALe teraz się zaczęło gdy zacząłem rozkręcać to co niby naprawiał ten...
Regulator na pompie zamyka dopływ jak jest za duże ciśnienie, więc odłącz go nabij gruche na kamień i próbuj zapalić jak będzie brak chwilowego ciśnienia to niestety pompa . Sprawdz też czy jest ok z zasilaniem paliwa, jak wykręcisz regulator z pompy i będziesz pompował gruszką to ma tryskać ciśnienie. Możesz też troszke poluzować regulator i wtedy...
Dziękuję za szybki odzew. Łańcuszka właśnie się obawiam, ponieważ trzeba by było rozpołowić silnik, a ja nie mam klucza pneumatycznego. Nie odkręcę wariatora i sprzęgła. Jest jakiś sposób, aby wymienić łańcuszek rozrządu bez rozbiórki silnika ? Znalazłem takie coś, ale nic nie widać... https://www.youtube.com/watch?v=kvbe1pRX...
Gdzie wy tam rozdzielacz i kopułkę chcecie znaleźć?? Znany problem w tych (i opartych na tej samej konstrukcji) silnikach - wypadanie zapłonu przez zużyte łożyskowanie wałków rozrządu w pokrywie głowicy. Niestety bez rozbiórki nie sprawdzisz tego Druga sprawa - jaki w koncu masz silnik? Podales kod ATM, a ATM to pojemnosc 2,0 więc co tam w końcu masz?
Program mocno oszczędnościowy. Raczej wymiana nie wchodzi w grę. Pasek tani, ale rozbiórka przodu to już grube koszty, szczególnie w 20 letnim samochodzie.
Teraz dopiero poskładałem fakty. Na krótko przed awarią poszedł mi pasek alternatora, postrzępił się. Musiało jakieś frędzle nawinąć na wałek i one spowodowały przeskoczenie paska rozrządu. Po rozbiórce zauważyłem jakieś resztki frędzli za kółkiem zębatym rozrządu, zastanawiało mnie skąd bo pasek od rozrządu wyglądał na nietknięty, nie zakumałem że...
Honda znowu Hula. rozrząd w porządku Rozbiórka była nie potrzebna .okazało się ze palec rozdzielacza się rozwalił .Wymiana palca oraz kopułki pomogła natychmiast. Dzieki za pomoc
Witam :) mam problem z rozrządem, rozpadł mi się i nie wiem jak go ustawić i wyregulować. Przed rozbiórka kosiarka nierówno pracowała, w większej trawie gasła. Proszę o pomoc.
Cześć, pospieszyłem się z rozbiórką silnika i wykręciłem już napinacz paska rozrządu bez wcześniejszego wciśnięcia pręta i zabezpieczenia, czy mogę zrobić to teraz w imadle żeby ponownie go użyć? https://obrazki.elektroda.pl/9010472000_... Tak wyglada owy napinacz, zdjęcie z internetu, mój jest z wysuniętym patyczkiem i czy mogę to...
Rozrząd ustawiony na znaku T w okienku z nacięcie na wałku pokrywa się z płaszczyzna glowicy. Okazało się że jest to 4-5 mm przed zwrotem zewnętrznym No to chyba tutaj jest problem, bo albo ustawiasz na znak F, albo coś jest przestawione (ukręcony wał, ścięty klin). Wał korbowy był wymieniany na inny czy regenerowany? Sprawdzałeś jak rozrząd był ustawiony...
Autko rozebrane. Rozrząd poznaczyłem przed jego rozbiorem. Po złożeniu rozrządu w 100% wg. znaków autko ledwo co odpalało na 1sek przy tym biały dym i gasło. Jutro składam wszystko do kupy + to co było do wymiany głównie i będe dalej myślałe skąd ten dym ... ?
Sam to zrobię czy muszę do mechanika jechać ?Dużo problemów z rozbiórką?
Jutro rano rozbiórka i weryfikacja
Raczej tak . Sa jeszcze inne opcje wał złapał na panewce, uszkodzony rozrząd ,urwana korba Diagnoza bez rozbiórki silnika raczej nie możliwa.
ok super o to właśnie mi chodziło... bo znalazłem gdzieś że jest jakiś regulator ciśnienia oleju lecz nie powinno być takich objawów jak u mnie... a co sądzisz o wałkach balansujących czy też wyrównoważających bo z dwoma nazwami się spotkałem.? tam są jakieś siteczka o ile dobrze to rozumiem. mogą one coś mieć z tym wspólnego? nie miałem doczynienia...
Chciałem to zrobić ale pytam pierw czy ktoś wie czy ciągłość ma być sygnalizowana omomierzem/testerem ? Rozbiórka wtyku i kabli to trochę roboty, patrząc że instalacja ma 20 lat mogą tam się stać dziwne rzeczy po rozbiórce, a problem jest tylko z tym czujnikiem.
Wyciągnięty łańcuch lub wytarty mostek wałka rozrządu przez pierścienie uszczelniające, co powoduje źle działające zmienne fazy (za niskie ciśnienie oleju na zmiennych fazach). Bez rozbiórki się nie obędzie raczej.
Skłaniałbym się do rozbiórki silnika i po kolei weryfikacja, ale jak dół zrobiony i pompa nowa? czy inna? to następne punkty smarowania. Czyli wałek rozrządu, krzywki zaworów w głowicy. Ciśnienie na granicy, o ile manometr jest sprawny. Podmienić czujnik na próbę koszt nie duży ok 140 - 190 zł z tego co pamiętam 4-ro pinowy zakręcana wtyczka i były...
Dzięki za szybką odpowiedź kolego T5,a czy da się to zrobić bez demontażu silnika i skrzyni.Ile z tych kół ma możliwość napięcia,czy to koło o którym pisałem również.Jeżeli możesz kolego to podpowiedz jak to zrobić bez niepotrzebnych rozbiórek.
Witam wszystkich, na forum. Od paru dni borykam się z problemem w moim garażu. Mam problem z Honda XL 500 r (silnik taki jak ft 500 Typ : pd02 silnik na jednym tłoku i gaźniku) . Chodziła do momentu aż nie wypluło uszczelkę głowicy. A więc wziąłem się za rozbieranie. niestety w czasie rozbiórki spad łańcuszek rozrządu z dolnej zębatki, i kolega kopnął...
Tyle tylko że tam nie ma wariatora albo jest wyciągnięty łańcuch albo napinacz nie trzyma albo któraś łyżwa pęknięta rozbiórka weryfikacja wymiana wszystko. Zresztą ten zestaw jest bardzo tani kółka łańcuch napinacz łyżwy kosztują 300 parę złotych a jak jeszcze się zdecydujesz na pompę oleju to 500 parę złotych. Autor po prostu liczy na to że ktoś mu...
raczej nie ale głowica i tak do demontażu Hehm, kpl. 16 szt zaworów + 16 szt. prowadnic + frezowanie gniazd +planowanie głowicy + osiowanie podpór wałków + nowy rozrząd z pompą wodną + uszczelki, uszczelniacze, olej, robocizna ≈ 2 tys zł? To chyba bez robocizny A co do autora to tak jak mówią przedmówcy, rozbiórka, weryfikacja i ocena sensowności...
Kup blokady, koszt 40 -50 zł , poskładaj go na blokady będziesz miał pewność że wał jest oki. bo może według blokad nie będzie idealne zero w okienku, i wtedy zobaczysz jak będzie pracował wiedząc ,że rozrząd na pewno jest dobrze, albo pożycz od kogoś na tą godzinkę czy dwie. kąt zapłonu zobaczysz później w programie i skorygujesz jak coś. Przy rozbiórce...
Ależ dokładnie tak napisałem. Duże koło napędzające pompę wtryskową jest kołem z kompletu rozrządu. Pompę wspomagania napędza koło małe, bez luzu. Pisząc 'wałek' oczywiście miałem na myśli wałek napędzający pompę wtryskową i wspomagania (a nie czasem wałek rozrządu!). Chyba nie zrozumiałeś, kolego. Tak czy owak do rozbiórki i diagnozy.
Ok niech Ci będzie. Poszukaj na internecie książki pt. "Podręcznik traktorzysty" tam masz podany wykres faz rozrządu. Ale szybciej było by znaleźć oryginalne znaki na kołach zębatych. Na pewno różnią się one od tych co są nacinane podczas rozbiórki. Na kole pośrednim masz do znalezienia jedna kropkę którą ustawiasz na koło wału korbowego, a później...
Daj znać jak wyglądają krzywki. Jest jeszcze jedna mozliwość-jesli dałeś(czy ktoś dał) zbyt dużo silikonu na styku obudowa wałka-głowica to mógł się przytkać otworek którym płynie olej smarujący czopy wałka i krzywki. Tylko wtedy raczej "świerszczy" i długo byś nie pojeździł. Czy dobrze jest podawany olej można zaobserwować przy pomocy latarki. Odkręcić...
Kontrolka gaśnie czyli immo czyta, rozrząd (same ustawienie) to żadna filozofia trzy oryginalne znaki ,oczywiście pasują .No chyba że jakiś czujnik wałka czy wału. ale przed rozbiórką autko normalnie jezdziło .Już jestem załamany
Problem pojawi się przy rozbiórce, wskazówek nie będzie bo znak jest tylko na wale na wałkach nie ma
Raz miałem taki przypadek - Fiat 1.6 16V po zerwanym pasku rozrządu - klient zadecydował założyć nowy rozrząd, na wariata. Okazało się, ku zdziwieniu wszystkich, że silnik zapalił od strzału i nic się nie stało. Ale to zdarzyło się tylko RAZ. Pozostałe przypadki w tym silniku skończyły się na rozbiórce silnika.
Witam Wszystkich, uszkodzeniu uległ mi agregat z silnikiem z tego tematu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... a mianowicie brak jest kompresji, jak się okazało po zdjęciu pokrywy zaworów, zawór wydechowy poza otwieraniem się we właściwym pomencie naciska się minimalnie dosłownie uchyla w momencie gdy mieszanka jest sprężana. Czy ktoś spotkał...
Witam :!: Jako nowy na tym forum pozdrawiam wszystkich użytkowników :!: Kopalnia wiedzy :!: Mój zięć posiada dwa agregaty sprężarkowe właśnie z takimi silnikami jeden chłodzony powietrzem drugi olejem. Gdy w jednym pojawiły się niepokojące stuki spytał mnie czy przypadkiem nie podjął bym się usunięcia tych stuków . Już podczas rozbiórki zakręciło mi...
No niestety regulacja gaźnika nic nie daje. Z tłumika niemalże idzie ogień. Paliwo wydaje mi się że dość szybko znika ze zbiornika mimo że chodzi tylko na wolnych obrotach. Chyba czeka mnie ponowna rozbiórka. Kolego Rycho T mógłbyś dokładnie mi opisać w jakiej pozycji powinny znajdować się zawory przy ustawieniu rozrządu. Jeśli ustawię koła na znakach...
Klient przywiózł mi koło pasowe od silnika 2.0 16v , a to jest 1.8 16v (stare koło nie miało otworu do blokady wału korbowego) i teraz się zastanawiam czy otwór do blokowania wału jest w tym samym miejscu w kole od 2.0 co 1.8.Nijak nie mogę zgrać znaków na rozrządzie. Jak ustawię wałki rozrządu to chcąc dopasować blokadę w kole pasowym nie mogę obrócić...
Oj Mały remont który był przewidywany zamieniłsie w powazniejszy. Fakt uszczelniace zaworowe rozsypały sie po wyciągnięciu zaworów. Dodatkowo zapieczone pierścienie odoliwiające które prawie wogóle nie przecowały. Dodatkowo usterka to hydrauliczny popychacz zaworów który wogóle nie trzymał ciśnienia. przy rozbiórce dodatkowo wyszedł jeszcze napinacz...
Wariator po rozbiórce raczej do wymiany , cena około 700zł . Zakup raczej tylko w ASO.
Na wałku rozrządu (na jego środku) jest krzywka "jeżdzi" po niej ten czpień wpuszony w plastikową obudowę. Czpień naciska na ramie pompki paliwa. Konstrukja prosta jak drut. Odkręć pokrywę łańcuszka rozrządu i zobacz co się dzieje. Skoro coś zgrzyta to najprawdopodobniej będzie silnik do rozbiórki. Mógł się zerwać łańcuszek, mogło uwalić klina na wale...
Przy okazji sprawdź, kiedy był zmieniany pasek rozrządu i stan napinacza. My zmieniamy również wszystkie możliwe uszczelki: kolektorów, pokrywy zaworów, uszczelniacz wałka rozrządu też. Koszt nieduży, a może niedługo będzie trzeba znowu robierać, a co najważniejsze to wymiana uszczelniaczy zaworowych. Jeden koszt, jedna rozbiórka. Pozdro
Jestem po rozmowie z serwisem Mercedesa, wg nich duża szansa na jedno z kół zmiennych faz. Powiedzieli, że wymieniają ich dużo, również przy takich przebiegach, i często łańcuch jest OK. Ale bez rozbiórki i weryfikacji nic pewnego nie powiedzą. W tej chwili wydaje mi się, że mechanik powinien dokonać sprawdzenia zużycia rozrządu. Jest na to określona...
jak masz wszystko dobrze poskręcane , to na linkę trzeci bieg i zapali , daję słowo , jeżeli masz 2,0 dtl lub DTH to one właśnie się ciężko odpowietrzają , czasami po wymianie filtra paliwa zapali i to co ma w pompie na tym pochodzi i nie zdąży zassać świeżego paliwa i zgaśnie wtedy tylko linka Dodano po 1 on jest na łańcuchu także się nie martw o rozrząd
JMBSNCS9A5U000295 Właśnie wolę uniknąć rozbiórki, bo trzeba podwieszać silnik, ściągać osprzęt , miskę olejową i boczne osłony aby się dobrać. Ale widzę też że napinacz jest w dolnej części ślizgu, dość głęboko, więc mało prawdopodobne, ale może jednak jest na to jakiś myk? Zwłaszcza że może za jakieś dwa lata będę musiał to powtórzyć.
Nie wiem co jest wał był ustawiony na drugiej kresce tak jak to powinno być zrobione obydwa koła wałków rozrządu też były zablokowane pasek włożony na miejsce tak jak powinno to być a dalej lipa po drugiej rozbiórce dalej nie wiem coś jak by waliło tak delikatnie ,gaz LPG jest wyłączony więc wtryski gazu odpadają bo też taki dziwny dźwięk wydają normalnie...
Ciężko powiedzieć skąd te wióry. W obecnej sytuacji silnik i tak nadaje się do rozbiórki celem znalezienia źródła uszkodzenia. Śrubę będzie łatwiej wykręcić na rozgrzanym silniku. Muszę sprawdzić czy mam serwisówkę, ale wygląda że wał jest łożyskowany na panewkach. Korbowód też może być na panewce. Masz kontrolkę ciśnienia oleju?
Dobry ten "mechanik", rozkłada ręce, a wystarczy zmierzyć ciśnienie smarowania i wszystko zrobi się jasne... A po co, skoro wiadomo ze go nie ma, jeśli silnik grzechocze i świeci się lampka? Do rozbiórki - trzeba dostać się do panewek wału i korbowodów, dodatkowo wałków rozrządu. Jeśli jeszcze jest co ratować - tzn. czopy nie są zniszczone, można próbować...
Robiony w samochodzie był remont silnika, w związku z tym również wymieniany był dosyć problematyczny rozrząd. Został ustawiony na znaki wszystko poskręcane etc. odpalony , przeskoczył rozrząd o 3-4 ząbki czyli 2 ogniwa na wałku ssącym, silnik zaczął minimalnie nierówno pracować, powtórna rozbiórka, powtórne ustawienie tym razem dało oczekiwany efekt....
Jezus Maria zabije babę!!!!!!!!! Dzięki koledzy. Zobaczę co sąsiad powie jutro jak rozbiorze dałem mu cynk żeby nie naprawia narazie tylko rozegrał a ja przyjdę z flaszka chyba
I dla tego jestem w kropce. Kilka dni przed rozbiórką samochód pokonał trasę 180 km i czasami jechał 130km/h ładnie przyspieszając i nie kopcąc. Przy wymianie rozrządu takie coś - widać że napinacza łańcucha od góry prawie już nie ma. Miała być standardowa robota a tu takie klocki i nie wiem czy ustawiać standardowo czy jak u kolegi sly_1978 z przesunięciem...
To jest banał nie usterka ,warta nie więcej jak 20 zł, ale po takiej gatce, w życiu. Zresztą ten przypadek jest marginalny i nie rodzący konsekwencji. Przyjeżdżają ludzie co to na forum przeczytał jak sie rozrząd wymienia , panie ratuj - silnik bez klinowy , przyczyna : kołek ustawczy potraktowany jako blokada wału w celu dokręcenia śruby centralnej....
Mam problem z 60 robiłem remont wszystko zostało wymienione tylko wałek rozrzadu zostal stary pompa sprawdzona na innej 60 do pewnosci a ciagnik słabo sie wkreca na obroty i cały czas dymi na czarno podczas pracy.Czy wałek miał by taki wpływ Z fabryki w Ursusie wyszła seria silników w których znaki na rozrządzie nie pokrywały się :cry: Jeśli przed...
Witam Co do blokad to da sie zrobić bez tylko na kołach i na obudowach (czy na czymś coś sie znajduje w pobliżu) należy zrobić "cechy" w jakim położeniu znajdowały się koła przed rozbiórką. A co do wtrysków, to jeżeli auto od razu nie zapali, to warto odpowietrzyć ponieważ pompy wtryskowe bardzo nie lubią powietrza. Pozdrawiam
Panowie, żaden z Was nie ma bladego pojęcia o naprawie silników, więc dajcie sobie spokój z waszymi "poradami". Widział któryś z Was w życiu zgięty korbowód, czy zakleszczone w tłoku pierścienie? Na pewno nie. Obracają się z trudem, bo kleszczą się w rozmoczonym olejem nagarze - należało by wyczyścić rowki w tłokach. To jedno. Drugie - prowadnice są...
Trudno na odległość pomóc, ale jeśli jest stały - jednakowy opór podczas obracania wałem silnika, to pewnie coś źle założyłeś tłok z pierścieniami lub nie ten wymiar. Jeśli opór jest jednak tylko w jednym miejscu, to sprawdź dokładnie ustawienie rozrządu, może zawory blokują obrót wału. Aby nie uszkodzić silnika (o ile to już się nie stało) obracaj...
Ale za te pieniądze, to może poszukaj drugiego silnika Kolejna porada z ... Następną taką odpowiednio nagrodzę. Najpierw rozbiórka i weryfikacja szkód, a potem decyzja co robić. Koszt można określić po demontażu, jeśli głowica będzie do wymiany, to możesz się liczyć z taką kwotą.
Przede mną do sprzedaży auta (zmiany auta) pozostało jeszcze około 40 000 km (4 lata). Czy z kompresją 9bar jest szansa to przejechać? Nie. A z ciekawości tylko, jaki jest mniej więcej koszt remontu głowicy w tym silniku? Chodzi mi o koszt całkowity czyli łącznie z rozbiórką i poskładaniem silnika. Jeśli to faktycznie głowica, do czego całkowita pewność...
Na kołach zębatych powinny być zaznaczenia gdzie i jaki ząbek ma wchodzić w jakie koło. Wydaję mi się że zeby są skośnie - masz trochę zabawy. Ja ustawiałem to w moim ursusie pół godziny... Radziłbym sprawdzić odrazu stan klinów i kół zębatych. Bo to był kolejny powód rozbiórki mojego silnika bo stukał, okazało się że wyrobiło sie koło na wale od klawiatury....
koło miało uszczypaną ścieżkę magnetyczną Ale korekcje,praca silnika były ok i spalanie? Po co kasę wydawać? niby tak... trochę nie chce mi się tego od nowa rozwalać i dlatego chciałbym najpierw teoretycznie rozwikłać problem i dopiero rozbiórka od nowa... ale jakby nie patrzeć to to koło nie powinno mieć znaczenia ponieważ jego pełny obrót jest dla...
Kolego nic nie piszesz, czy w czasie rozbiórki silnika był w nim olej. Pewnie coś jeszcze było, bo jak twierdzisz cylinder, tłok, wałek rozrządu i wał silnika są dobre. Może "zapchany" jest kanalik doprowadzający olej do smarowania dolnej części wału ?. Po delikatnym przeszlifowaniu wału i otworu w dolnej pokrywie silnika dobrze byłoby zmienić pierścień...
Jeżeli prawidłowo ustawisz rozrząd, to gdy tłok będzie maksymalnie w górze, pomiędzy suwem sprężania i pracy, oba zawory powinny być całkowicie zamknięte. Jeżeli ustawisz tłok w górnym położeniu, pomiędzy suwem wydechu i ssania, to oba zawory powinny być minimalnie uchylone. Jest tak jak napisałem? Tak musi być przy prawidłowo ustawionym rozrządzie....
Szczerze mówiąc też bym stawiał na pompkę, ogur3K dobrze podpowiada, wystarczy, że zaworek w pompce będzie się raz zawieszał raz nie. Taka ruchoma przypadłość potrafi nieźle dać w kość. Czasem może dostawać za mało paliwa, u siebie musiałem wymieniać wałek rozrządu, przez zbyt mocną sprężynę pompki ścięło krzywkę na wałku po której ślizga się popychacz...
Dzień dobry, kolega dał mi do remontu dwuletnią kosiarkę firmy NAC z silnikiem jak w tytule. Kosiarka odpalała bardzo ładnie i równo pracowała z tym, że bardzo kopciła na niebiesko. Pierwsza diagnoza - uszczelniacze na zaworach. Rozebrałem dekiel i wyjąłem zawory i okazało się, że jest tylko uszczelniacz na zaworze wydechowym. Postanowiłem zakupić uszczelniacze...
jeszcze sprawa nie rozwiązana ze względu na to iż mieliśmy majówkę :) i czekałem prawie tydzień na nowe dźwigienki :P a dlaczego dźwigienki? - prozaicznie sprawdzone przy pierwszej wymianie miałem tylko 3 nowe. i były one na 1 cylku (jako jedyny on trzymał komprechę). Potem z ciekawości przełożyłem na trzeci i tam teraz trzymało (nie dużo - bo nie wyciskałem...
Silnik już kupiony, stary wymontowany. Trochę z wszystkim schodzi bo rozbiórka długo zajmuje, na szczęście silnik poszedł górą po odkręceniu całego osprzętu. Dobra kwestia z tym demontowalnym podszybiem, dzięki temu lepszy dostęp i więcej miejsca. Nie spieszę się z całą operacją bo udało się załatwić auto zastępcze więc mam luz i bez ciśnienia na naprawę....
Pierścienie albo uszczelniacze zaworowe objawy są podobne - bierze olej. Do pierścieni ściąganie głowicy a do uszczelniaczy rozbiórka góry. Można zrobic uszczelniacze najpierw jak to zrobić jest ja jutubie od prof KRISA. Sprawdzić kompre jak to nie pomoże spróbować z pierścieniami przy okazji uszczelka na nową. Mam podobny silnik też myślałem że pierścienie...
Też o tym pomyślałem i w wolnej chwili dokupię trójnik i będzie smarowanie ;) Ogólnie doszliśmy do wniosku, że mogła obrócić się tulejka na wałku rozrządu i przez to nie smaruje klawiatury. Narazie wózek pracuje bez smarowania, od czasu do czasu zdejmowana jest pokrywa i ręcznie się polewa olejem. Jak się coś zatrze to silnik do rozbiórki i kapitalny...
Panowie pomóżcie znów podobny temat przetarł mi się gwint na na głowicy rozkrecilem zrobiłem na tej sprężynie ale nie dałem kleju ta sprężyna się wykręcila parę mm i kompresja uciekała znów rozkrecilem zrobiłem na kleju jest ok motor pali ale się wogole nie ciągnie nie wchodzi na obroty raz czy dwa złapał obroty jechal normalnie przez chwilę na jałowym...
Stało się to tak że auto w czasie jazdy zgasło ( w tym momencie zerwał się łańcuch rozrządu) po wymianie silnika nie ma iskry. Procesor od immo w desce? Muszę powiedzieć że pierwsze słyszę. Co znaczy w desce? w liczniku? Czy gdzieś pod nią? bo nic takiego podczas rozbiórki nie znalazłem. I na schematach też nie widziałem.
Jeśli masz zamiar używać chiński motocykl to musisz się oswoić z tym skrótami i podstawami mechaniki. Skróty oznaczają rodzaje elektronicznych układów zapłonowych stosowanych w tego typu motocyklach. Te sprzęty wymagają niemal ciągłej obsługi serwisowej, jeśli więc nie będziesz jej w stanie wykonywać sam, eksploatacja będzie bardzo kosztowna. Co do...
Gdzie widzisz, że turbo nie ładuje skoro w ostatnich logach w grupie 011 uzyskuje zadane ciśnienie przy 2000 obrotów, potem przeładowuje przy 2500 o 300 mbar a potem utrzymuje zadane aż do 2750 RPM więc na jakiej podstawie stawiasz diagnozę, że nie ładuje jak log : http://vaglog.rtnet.pl/domex32_75082.htm... mówi zupełnie co innego ? Mógłbym powiedzieć...
pytanie brzmi czy powodem mogło być przyczyna dodana na zdjęciu ogolnie zajmuje sie tym troszke obbistycznie i dopiero zaczynam ale zlozone bylo wszystko w jak naj lepszym porzadku jedno czego nie zrobilem i czego zaluje to nie przesmarowalem wszystkiego olejem czyli poczscilem i zlozylem na sucho Może zacznij o d czego innego a nie rozbiórki silnika...
Witam Koledzy. brakuje mi pomysłów na rozwiązanie tego problemu, i tak: kupiłem Polo z 1.4FSI (AXU) oczywiście przeskoczył łańcuch rozrządu, posypały się zawory itd. zrobiłem głowice, do tego nowy łańcuch, koła zębate wałków rozrządu, koło zębate wału, nowy napinacz, ślizgi i wymieniłem zimering wału korbowego z tylu silnika z pierścieniem obrotów wału....
Pierwszy problem to polonezy są w miarę w cenie. Drugi to w tym układzie będziesz miał kiepską trakcję. Przyczepność poprawisz oponami, ale to będą musiały być opony od terenówki czyli sporo większe i pojawi się kolejny problem czyli za długie przełożenie... A jak zostawisz fabryczny rozmiar opon i nawet wsadzisz opony typu jodełki to w terenie most...
Witam serdecznie, mam mitsubishi canter fuso 3.0 3c13 z 2008r. Kupiony beż pompy wysokiego ciśnienia, ową pompe zakupiłem i teraz mam problem z montażem ponieważ na kółku zębatym pompy i obudowie są znaki, i teraz moje pytanie jak ustawić silnik żeby tą pompe zamontować czy są jakieś znaki gdzieś na kole pasowym albo zamachowym (lub miejsce na blokady)...
Zawsze możesz pożyczyć blokadę na jeden dzień i potem oddać np. w tychach pożyczają za 30zł po wpłaceniu kaucji. A i jeśli ktoś zmienia pasek i przed rozbiórką poznaczy farbką to ma duże szanse na powodzenie operacji ale jeśli potem odkręci koła zębate z wałków to jego plan legnie w gruzach. No i dochodzi jeszcze naciąg napinacza paska tą dziwną wajchą....
Może nie jest to dokładna odpowiedź na Twój problem ale wyrzuć lepiej ten zamiennik i kup czujnik na szrocie albo w Internecie z rozbiórki. Kilka lat temu walczyłem z Oplem Vectra B - też wymieniłem czujnik na zamiennik - auto nie chciało w ogóle zapalić. Pojechałem na szrot za 5 dych kupiłem używany oryginał w dobrym stanie i auto paliło od strzału.
Widział to jeden i powiedział ze nie da się tego szybko zrobić bo musi te pompę wyjąć a to niesie za sobą wyjęcie wtryskow i chyba rozrządu, potem wysyła to do kolegi który ją ma ustawić, za wszystko ma wyjść lekko ponad 200, to nie drogo trochę? Mówił że te wszystkie uszczelki itp 80 i ustawienie 100 no i podejrzewam że on za rozbiórkę coś policzy....
ja powiem tyle że nie zajmuję "nałogowo" naprawą aut ale kiedyś takie 16V tyle że 1,6 z zerwnym paskiem mi się trafiło i po zamontowaniu drugiej głowicy ustawiłem wałki na logikę bez blokad z allegro i auto hulało jak talala a i po odpaleniu nie chodziło jak traktor w twoim przypadku jeśli nie popełniłeś błędu przy pierwszej wymianie paska (parę mies...
Witam Przymierzam się do wymiany uszczelki pod głowicą w samochodzie marki Hyundai lantra 99r 1.9 diesel 70 koni (podobne silniki były w starszych citroenach). Mam pytanie może ma ktoś schemat rozrządu, podpowie jak zdemontować i ponownie założyć rozrząd, głownie chodzi mi jak tu ze znakami. Ogólnie jakieś sugestie na co mam uważać przy rozbiórce silnika....
Witam serdecznie,zakładam nowy temat chociaż juz znalazłem wiele podobnych tematów lecz nie znalazłem tematu który by mnie tez dotyczył,mianowicie mam Vectre B 96r 1.8 16V silnik X18 i mam dość duży problem z iskrą w nim,remontowałem trochę blachę w nim i miałem wyjęty cały silnik a przed rozbiórką auto normalnie chodziło ,teraz juz je złożyłem a tu...
tzn. rozrząd sie przestawił, i dałem silnikowi dużo obrotów co spowodowało złamanie dźwigienki i jakimś cudem rozpięcię sie zaworu :/ więc dlatego tylo jeden strzelił w tłok. Zawór opadł i poklepał trochę o tłok. Ten silnik jest bezkolizyjny, natomiast pękające dźwigienki się zdarzają. No cóż - Twój błąd, że nie wymieniłeś gumek - teraz znowu wszystko...
Rozbitek jak pisałem - zamontowany w samochodzie, odpalony, mechanik przyczepił się jedynie do wariatora rozrządu, kompresję podałem. Oryginał ma LPG BRC. EDIT> Silnik przełożony. Na benzynie kultura pracy bardzo dobra, na gazie popierduje z tłumika, trzeba to będzie sprawdzić. Jeździ dobrze, bez niepokojących dźwięków. Zatarty, ostatecznie bez motodoktora,...
Problem rozwiązany. Tzn. mam taką nadzieję :) Na początek sprostuję, że to zawór ssący jest uchylany przez odprężnik w tej konstrukcji, nie wydechowy. Niemniej jednak u mnie nie uchylał. Odprężnik musiał się zaciąć. Zdjąłem pokrywę skrzyni korbowej, wyjąłem wałek rozrządu, sprawdziłem odprężnik - wytarty jest w minimalnym stopniu, ok 0,02 mm (takiej...
Awaryjne łapią zawsze po przekręceniu zapłonu, ale można je od razu wyłączyć włącznikiem. Alarm się uzbraja i rozbraja prawidłowo. Już pisałem rozrząd jest ustawiony dobrze na 100%. Nie pchałem łap do pompy, ta śrubka jak się okazało jest do odpowietrzania. Kat jest ustawiony taki jak przywiozłem z warsztatu, więc mniemam że też jest ok. Zastanawia...
Witam. Robię remont kapitalny swojego zetora, tj. szlif wału, wymiana tulei i tłoków, wymiana zaworów.Zacząłem wszystko składać i jak doszło do regulacji zaworów to wtedy pojawił się problem: rozrząd rozbierałem i składałem na znaki fabryczne(takie same jak w ursusie c-360) przystąpiłem do regulacji zaworów i wygląda to tak, że jak ustawiam pierwszy...
Po wymianie wału silnik odpala tylko na Plaka. Koła rozrządu ustawione według blokad i znaków i nie odpala. Po podłączeniu pod komputer pokazuje się błąd synchronizacji czujnik wału! Wymieniliśmy nawet czujnik który znajduje się na pompie wysokiego ciśnienia i nic. Nie wiem już czy coś źle poskładaliśmy :( Może błąd tkwi w ustawieniu tych kół zębatych?...
Witam. Posiadam Astrę f 1.6 8v B+G rok 1995, przebieg licznikowy 260tys. km. Jakiś czas temu przepalił się tłok ( ten zaraz przy module zapłonowym ). Po wymianie tłoka, pierścieni na nim, remoncie głowicy zaczął brać więcej oleju niż przed remontem, więcej palić. Tej zimy ciężko odpalał na mrozie, zalane świece olejem po zdjeciu głowicy gruba warstwa...
Silnik rozebrany przez firme rege, przy rozbiórce pompa olejowa była CZARNA w oleju, jak to możliwe? Nowy olej nie ma takiego koloru, a pompa olejowa była w srodku dosłownie cała czarna, wszystkie podzespoły były normalne tylko pompa cała czarna w jakimś starym oleju, wg firmy rege mechanik musiał założyć nieumytą stara chłodniczke oleju bo to z niej...
Witam. Przeszukałem wszystko co mogłem na necie ale nic nie znalazłem tzn nie znalazłem rozwiązania. Mój problem polega na tym że skoda octavia 1.9 tdi z 2000r 110 km kopci na biało i nierówno pracuje jak by jeden cylinder nie działał. Podczas jazdy silnik sam dostał obrotów i zapaliła się kontrolka od ładowania a potem zgasł silnik. Po odpaleniu zaczął...
Wiosną tego roku zaobserwowałem pękniętą chłodnicę w 19 letniej Toyocie Carinie E 2.0 silnik 3S-FE Przebieg 290k. W rodzinie od 2005 roku, kupiona z przebiegiem 220k. Problemem były też szalejące obroty biegu jałowego na ciepłym silniku. Wchodził na 2000-2500 obrotów po nagrzaniu a po wyłączeniu nie dało się uruchomić chyba, że wyjęło się wtyczkę z...
Kupiłem używana całą pompę, nie chgciało mi się jej wymieniać - przestraszyła mnie potrzeba blokowania rozrządu a ja jestem mechanik hobbysta ze standardowym zapleczem domowego majsterklepki - i wpadłem na pomysł, żeby wymienić co się da między pompami nie ruszając pompy z samochodu. Wymieniłem "środkowy" chyba elektromagnes czy coś tam ten między wyjściem...
saeco rozbiórka rozbiórka drzwi rozbiórka obiektyw
skalowanie liczb bezpiecznik zasilacza komputera projekty skrzyń
zestaw głośno mówiący bluetooth laptop
Philips F6112/00 - Klawisze nie działają poprawnie Dobór bezpiecznika dla silnika 2,2 kW napędzającego turbinę