Więc tak. Po pierwsze to jest kod B2966 i taki błąd ma chyba połowa wyprodukowanych tych opli - moja sugestia nie przejmuj się tym skoro wszystko działa - ignoruj! A z moich doświadczeń wynika, że wina jest w oprogramowaniu, które jest bardzo czułe na wahania napięcia w instalacji. Co to oznacza, ano jeśli w układzie elektrycznym będziesz miał ciągle...
zamek jest zanitowany, oprócz wkrętów na środku jest nit który trzeba rozwiercić. Styków nie wyczyścisz, możesz co najwyżej wymienić switche, które są dwa a w drzwiach kierowcy trzy.
Przerabiałem to. W tym aucie przy takim problemie najczęściej pada mikroprzełącznik(zawęglają się styki ) w zamku zespolonym w konkretnych dzwiach. Proponuje wymontować zamek z drzwi rozebrać całość odnależć przełącznik(albo go wymienić albo rozkleić i przeczyścić) i musi działać. Oczywiście warunkiem jest sprawna przelotka w drzwiach.
W każdym zamku jest mikro wyłącznik kolega miał uszkodzone tylne drzwi nie zamykały się założyliśmy nowy i dział zaznaczam że bardzo ciężko jest rozebrać zamek trzeba coś tam rozwiercić.
Przerabiałem temat w kilku oplach.Winę ponosi padnięta krańcówka w siłowniku.Niestety trzeba rozebrać drzwi.Zawsze udawało mi sie odblokować drzwi ciągnąc kilkakrotnie za blokade.
czyli żeby się do tego dostać to muszę rozebrać praktycznie całe drzwi ? wymienić to i będzie działało ?
Tak któryś z mikro włączników jest uszkodzony, trzeba rozebrać i pomierzyć.
Ja w tych modelach zawsze doczepiam siłownik SLAVE pod kable prądowe z zamka, a styki zostawiam na oryginalnym zamku. 30 min roboty i zamek zrobiony za koszt 8zł.
Czyli trzeba rozebrać tapicerkę ? Na tym sterowniku będzie nazwa producenta ? Jak rozpoznać czy jest alarm czy sam centralny ?
Viki B mikroswich w zamku raczej nie padł bo jakim cudem sterownik od centralnego wykrywał by że ja wkładam kluczyk w drzwi i przekręcam go i reszta drzwi się zamyka i domykają się okna i tak samo jest podczas otwierania jakoś wykrywa obrót kluczyka w zamku i otwiera pozostałe drzwi. Ja jednak stawiam na to że padł silniczek albo któryś kabelek nie...
prad dochodzi do samego zamka w drzwiach (sygnał zamykanie i otwieranie) ale jest problem bo cały siłowniczek jest wbudowany do zamka, udało mi sie to urzadzenie wymontować, ale nie moge go rozebrac, numer tego urzadzenia to AM 90 503 996 (to jest fabryczna referencja) wie ktos czy da sie to rozbierac czy trzeba cały zamek z wbudowanym siłownikiem kupic...
siłownik ma klejoną obudowę jak dasz radę nieinwazyjnie go rozebrać to może uda się go uzdrowić , ale nie licz na to za bardzo . najpierw sprawdź czy do siłownika dochodzą sygnały sterujące , bo być może uwalony jest przewód a nie siłownik
I właśnie taki "majsterkowicz", czy raczej montażysta i serwisant alarmów i systemów alarmowych, będzie potrzebował na twoje auto kilka godzin by rozebrać je tam gdzie trzeba (a nie trzeba rozbierać drzwi), podłączyć alarm, zamaskować ślady swojej ingerencji i posprzątać po sobie. Bo jeśli masz alarm, który ma wyjście sterujące zamkiem poziomem, a nie...
No to najprawdopodobniej trzeba rozebrać REC i sprawdzić co się tam dzieje z tym przekaźnikiem.
Na 99% mikrowyłączniki w siłownikach. Niestety, trzeba troche pokombinowac aby rozebrać.
Często w tych samochodach ulegają uszkodzeniu mikroprzełączniku zamontowane wewnątrz siłowników zamków lub przetarciu ulega wiązka przewodów elektrycznych. Musisz rozebrać tapicerkę drzwi i pomierzyć.
wkładka w zamku uszkodzona, możesz rozebrać i podpiłować suporty
Do wtyku siłownika wewnątrz drzwi podłącz miernik i sprawdź, czy dochodzi tam napięcie w czasie zamykania i otwierania centralnego zamka. Jeżeli tak, to rozbierz siłownik i sprawdź mikroprzełączniki, jeżeli nie , to sprawdź przewody i złącza.
Dzieki. A tak bardziej "jak krowie na rowie"? Z gory dzieki! Zdjąć (rozebrać) boczek drzwi, obejrzeć zamek, znaleźć usterkę, usunąć usterkę, złożyć drzwi. pozdr
Musisz wymienić mikro włacznk w zamku od kierowcy. W sumie tam sa dwa mikrowłacziki wymień najlepiej oba. Jedna sztuka kosztuje ok 1,7zł wymiana bardzo prosta:) tylko bedziesz musiał wykręcić całkowicie zamek z drzwi, i go rozebrac. Żeby rozebrac zamek musisz wykręcić 3 wkręty oraz rozwiercić nita.
rozbierz pilota posprawdzaj luty i switcha a takze baterie i styki
Wina zapewne leży w mikro przełączniku w mechaniżmie centralnego zamka w niedziałających dżwiach.Naprawa polega na rozebraniu mechanizmu i wymianie (ja czyszcze styki po rozklejeniu mikro przełącznika )lub wymianie na nowy.Pozdrawiam
OK! DZIĘKI ZA INFO,ROZBIORĘ TEGO PILOTA I OBEJRZE SOBIE LUTY. POZDRO!
Rozbierz sterownik prawdopodobnie masz uszkodzona sciezke lub nie przenosi przekaznik
da sie rozebrac tapicerke bez otwierania trzeba zajrzec od srodka
Większość problemów z utratą synchronizacji zamków jest spowodowana uszkodzeniem pilota. Niezbyt udany system wlutowania zasilania w pilocie powoduje iż bateria całym swym "ciężarem" opiera się na tychże lutach. Rozbierz pilocika i posprawdzaj luty zasilania przy płytce...
Dokładnie tak, naprawić. Wg mnie coś że stykami ,może na płytce i blaszki od baterii, wystarczy przelutowanie pewnie tzw.zimny lut i raz działa a raz nie. Rozbierz pilota wyjmij płytkę włóż baterię i naciśnij switche i przyciśnij blaszki od baterii . Idź do kogoś kto ma stację lutowniczą.
Jak masz car-pass to jest tam kod mechaniczny klucza ,jak podasz zrobię grot .Lub udaj się do opla i zakup kod mechaniczny klucza ,lub wyslij mi wkładkę zamka to tez nie ma problemu.Możesz też sam rozebrać wkładkę i podać numery z zapadek.Mozliwości wiele.
Dobierałem się do niego i nawet go rozebrałem ale śniedzi lub wilgoci nie ma. Poza tym podłączałem kompa i nie wykrył usterek w zamku centralnym. Innym sposobem nie wiem jak sprawdzić.
Jak masz dobry miernik to masz zły miernik. Sprawdź co pokaże żarówka. Czasem jest słaby styk i miernik pokaże że jest ok. a pod obciążeniem żarówką już nie ma, chyba że mierzyłeś przy podłączonym siłowniku. Ewentualnie sprawdź czy to nie Silicon (sugerują to trzy przewody) to rozbierz i posprawdzaj diody w środku.
Uszkodzenie jest w kasecie zamka w drzwiach kierowcy (kaseta do rozebrania i naprawy, lub wymiana). Możesz również profilaktycznie sprawdzić przewody pomiędzy drzwiami kierowcy a karoserią...
Rozebrałem pilot jeden jak i drugi wszystko jest w porządku nic nie jest oderwane ani uszkodzone przy naciśnięciu przycisków diody normalnie świecą.
(...) jeden kluczyk działa normalnie Nadal potwierdzasz, że drugi klucz pracuje normalnie? Zdalnie steruje zamkiem, rygluje itd? Rozbierz ten wadliwy klucz - zobacz płytkę pod mikroskopem warsztatowym, "przelutuj" podzespoły, umyj w myjce ultradźwiękowej, wymień baterię.
Rozbierz moduł sterownika , częstą przyczyną są zimne luty - popękane ( wiele takich przypadków miałem w Vectra, tu jest chyba ten sam moduł ) ( lokalizajca wg. VECTRA - prawa strona przy nogach pasażera )
Przeczyszczenie zapadek na niewiele się przyda, ponieważ klucze "grawerowane" i zapadki znajdujące się w zamku (stacyjce) wycierają się. Chcąc, aby twój problem znknął, musisz dorobić nowy klucz (najlepiej na maszynie komputerowe) i włożyć nowe zapadki.
Prawdopodobnie spalił ci się siłownik w drzwiach i je zablokował. Jedyne co możesz zrobić to spróbować wyciągnąć kołek kombinerkami albo rozebrać drzwi od środka i odłączyć uszkodzony siłownik, jeśli jesteś "zielony" to proponuję pojechać do warsztatu, trzeba zdjąć boczek wymienić siłownik(i) prawdopodobnie bezpiecznik od sterownika a może i naprawić...
Witam Mikrusy są w siłownikach a właściwie jeden. Jeśli chcesz to zrobić i zapomniec to proponuję mikrowłączniki nie po 3zł jak to koledzy polecają ale za mim. 12 zł bo powinny być hermetyczne inaczej na wiosnę masz robotę od nowa. Kupisz je w sklepach z elektroniką hobby i najlepiej mieć w ręku sztukę z siłownika. Idealnie takiego samego nie dostaniesz....
Spoko nic się nie martw. Ja miałem tak z klapą u Vectry A. Jak zamykałem zdalnie to się cuda działy z zamkami. Poprostu kable Ci sie gdzieś przetarły. Rozbierz bok i napewno znajdziesz przyczynę. Sam fak że inaczej się zachowują otwarte mówi że coś kable się dotykają w odpowiednij pozycji.
Miałem podobny przypadek w berlingo, pan przyprowadził samochód z działającym zamkiem na wymianę bsi, po wymianie i programowaniu bsi samochód palił wszystko działało bez zarzutów, centralny też, zablokowałem z pilota i zostawiłem do na noc, na drugi dzień centralny nie zadziałał, po rozebraniu wszystkich zamków okazało się ze są wszystkie siłowniki...
Sprawdź sterownik w nogach pasażera czy wizualnie coś się nie spaliło, jest tam mnóstwo elementów smd więc dla tego wizualnie . Zanim rozbierzesz drzwi podmień ze szrotu centralkę jeśli masz taką możliwość. Wszystkie raczej jednocześnie nie lecą to chyba coś innego ( przewód wtyczka w centralce )
Witam Mam problem z samochodom Opel Vectra B 1998r 1.8 benzyna kombi. Potrzebuje informacji gdzie łącza się przewody odpowiadające za prace siłowników centralnego zamka. Mam zwarcie na kablach czerwono-czarny i żółto-czarny. Odłączyłem wszystkie drzwi, klapę bagażnika, klapkę wlewu paliwa oraz multitimer ale zwarcie nadal występuje. Sprawdziłem przelotki...
Wsiądź do samochodu, zamknij drzwi, włóż kluczyk do stacyjki, włącz zapłon i naciśnij jeden z przycisków na kluczyku-pilocie. Gotowe. Jeżeli nie pomogło, rozbierz pilota i sprawdź, czy podczas wymiany baterii coś się nie uszkodziło, ewentualnie zmierz (lub wymień) baterię (pomimo tego, że nowa)
No to warto teraz wyjąc centralkę zamka, rozebrać i sprawdzić co popalone, często lecą tylko ścieżki, zbocznikować, może zagada, a jak nie to jakiś szrot, a nawet uniwersalny zamiennik w oplu pójdzie, choć nie wszystkie funkcje będą Ci działać. Oczywiście zakładamy, że dobrze połączyłeś przewody i sprawdziłeś bezpieczniki.
a ja stawiam w takim wypadku na switch sterujący w siłowniku w którymś drzwiach,rozbierz prawy boczek po stronie pasażera i będziesz miał tam moduł zamka,odepnij przewody sterujące powinny być brązowo-czerwony i brązowo-białym i zobacz czy zamek zaczął normalnie chodzić na pilota.Kolego tzok w oplach zamek zamyka się mimo otwartych drzwi,wystarczy zblokować...
Problem został rozwiązany, trochę zeszło się z rozebraniem tapicerki drzwi, jednak jest to możliwe przy zamkniętych drzwiach. Tak jak sugerował Błażej, pękł przewód od siłownika czarno-czerwony na przejściu miedzy słupkiem a drzwiami w gumowej osłonie. Po rozebraniu tapicerki drzwi, dostałem się do przewodów przy siłowniku na przewód czarno-czerwony...
do MARNIU rozbierz ten sterownik wewnątrz jest dioda podobna do impulsowej , grube nogi ; zazwyczaj padnięcie tej diody unieruchamia sterownik , wystarczy w jej miejsce wlutować inną na jakieś 5A i 100V i po kłopocie
Identyczny objaw pojawił się w przypadku VECTRA B z pilotami BOSCH. Problem był z zanikiem zasilania w pilotach. Po rozebraniu pilota wystarczyło poprawić lut na płytce pilota od styku bateryjki. Problem zniknął. Opisywana procedura tj. -włączony zapłon -otwarte drzwi kierowcy -naciśnięcie przycisku ZAMKNIJ na pilocie jest niezbędna właśnie po wymianie...
Witam wszystkich!! Mam pytanko odnośnie Vectry B i montażu alarmu w niej... Sprawa błacha ale nie moge sobie z nią poradzić... Alarm (super forteca)założyłem i działa ok, ale nie działa mi domykanie szybek i ryglowanie drzwi :( Samochód posiada funkcje COMFORT (trzymając przekręcony w zamku kluczyk domykają się szyby) i oczywiście orginalny centralny...
Witaj,podstawą w takich przypadkach jest rozebranie pilota wyczyszczenie i przelutowanie wszystkich punktów lutowniczych ,po tych zabiegach można się czepiać samej elektroniki w pilocie albo w aucie ,to tak po krótce .Wykonaj to co do piolta i zobaczymy co dalej .Pozdr
Witam. Mam problem z centralnym zamkiem na pilota bo nie otwiera i nie zamyka samochodu podejrzewam, że to bateria padła. Hmm, tylko nie wiem jak rozebrać kluczyk, żeby go nie uszkodzić? Jeżeli ktoś to już robił to proszę pomóżcie. Pozdrawiam
vectra zamek zamek vectra rozebrać kluczyk vectra
eeprom hitachi znajde bezpiecznik dodać ankieta
problemy skrzynia automat volvo schemat jednokreskowy instalacji
Vivaro 1.6 120KM 2017 – komunikaty skontroluj układ wydechowy i wtryski, brak wentylatorów, spadek mocy Skoda Fabia 2 1.2 2009 AC STAG 200 GoFast LPG Not Switching to Gas – Three Beeps, Flashing Green LED