mysle że masz uszkodzoną diode wzbudzenia lub prądową czasem wirnik aby to sprawdzic trzeba rozebrac alternator i sprawdzic
Trzeba rozebrać alternator i dostać się do mostka. Jak rozbierzesz alternator sprawdź na wszelki wypadek uzwojenie wirnika.
Oczywiście, że można. Jedyny problem jaki możesz napotkać to rozebranie alternatora. Często są zapieczone długie śruby skręcające obudowę (trzeba je zruszyć). No i oczywiście zdjęcie łożysk - jak masz ściągacze to 10 minut roboty, a jak nie to jest trochę zabawy. Nie kupuj tylko łożysk przed rozebraniem alternatora, ponieważ w różnych wersjach były...
Brak połączenia pomiędzy fazą a stykiem ,rozebrać alternator.P
mam problem z rozebraniem alternatora u hyundaia pony 1.5 chce wymienic regulator napięcia ale nie mogę rozebrac bo kable są od środka lutowane prosze o pomoc:D Na forum obowiązują zasady pisowni! Regulamin - p.15.
Jeżeli masz stary wirnik sprawdź szerokość dystansu od przedniej pokrywy, a i czy był to wirnik z takiego samego alternatora.P Stary wirnik jeszcze mam tyle tylko ze do porowania musze rozebrac alternator :) Wirnik mial byc do tego alternatora (byl razem z lozyskiem), wygladal tak samo a nie przyszlo mi do glowy zeby sprawdzic czy co do milimetra wszytsko...
Rezystancja uzwojenia ~3omy. Pierscieni nie zmienialem bo myslalem ze po przetoczeniu bedzie dobrze, a niezbyt ciekawie zapowiadalo sie ich zdjecie dlatego przetoczylem. Niestety wyglada na to, ze rozbiorka jest nieunikniona. Pierscienie sa zalane czyms w rodzaju zywicy razem z przewodami tak wiec trudno bedzie je zdjac bez pozniejszego sztukaowania...
Miałem kiedyś podobny przypadek w mitsubishi przyczyną była uszkodzona jedna dioda prostownicza mocy siedząca w środku alternatora. Bez wymontowania i rozebrania alternatora i na domiar złego odlutowania, do sprawdzenia, diod od uzwojeń stojana nie da się tego sprawdzić.
a wiec postaram sie troche pomoc. a wiec jak pamietam to prawdopodobnie w wolkswagenie jest ten brzeczek podlaczony pod czujnik cisnienia oleju a takze od poziomu wody w zbiorniku wyrownawczym takze moze szfankowac tez i ten czujnik ale niejestem na 100%pewny . aco do ladowania to musi pan rozebrac alternator i tam prawdopodobnie jest uszkodzona jakas...
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
Można to zrobić zwykłym miernikiem? Można nawet żarówką. Trzeba rozebrać alternator i pomierzyć diody. Można też oscyloskopem. W 30 sekund będzie wiadomo czy diody są uszkodzone. Ale gdyby coś się stało poprzez to w parametrach było by coś nie tak? To będzie widać dopiero jak podłączysz oscyloskop...
Pod wyjście tachoprądnicy. Ten alternator nie ma nigdzie wyprowadzonego zacisku W fazy alternatora, więc musiałbyś rozebrać alternator i go sobie dorobić.
hm panowie no skoro alumulator jest nowy, rozrusznik chodzi bez najmniejszych oporów to chyba nie jest on wadliwy.... Ja jedna mysle ze to wina altenratora, nie miałem dzis czasu zeby psrawdzić kable, a nie jestem na tyle zdolny zeby rozebrac i zlozyc alternator... :) Pozdrawiam!!! DZIEKI ZA ODPOWIEDZI
Wszystko kolego było sprawdzone i jest w porządku. Wszystkie kable sprawdzone. Jeszcze na ten filtr popatrze bo nie sprawdzałem. A jak to też wporządku będzie to trzeba jeszcze alternator rozebrac i przyjrzeć się mu dokładniej.
Witajcie Forumowicze ;-) Szukam i szukan na elektrodzie i nic nie znajduję... Wybaczcie jeśli przeoczyłem, ale to bardzo możliwe, bo ogrom dyskusji naprawdę mnie czasem przytłacza ;-P Mam taki pomysł żeby rozebrac czesciowo alternator i podlączyć dodatkowe 4 wyprowadzenia! Pamiętam jak kiedyś rozbierałem uszkodzony alternator, to były tam 3 uzwojenia...
pewnie nie bez powodu ten przewód jest ekranowany i może bez ekranu będzie zbyt dużo zakłuceń żeby obrotomierz pokazywał. puść kabel ekranowany (koncentryk antenowy) i wtedy sprawdź choć jak tamten kabel był stopiony to podejrzewam że trzeba rozebrać alternator i pomierzyć diody, bardzo możliwe że któraś spalona
Na poczatek zmierz napiecie na aku. Ktos niech doda gazu, az sie pojawi kontrolka, a Ty zobacz czy napiecie spada. A jesli cos piszczy w alternatorze, to niezaleznie od wszystkiego i tak warto go rozebrac. Dodano po 3 Sprawdz tez paski klinowe - moze przy wyzszych obrotach zaczynaja sie slizgac. Oraz dokrecenie kola pasowego - niedawno mialem z tym...
Chyba nie pozostaje mi nic innego jak wyjąć alternator. Nie podałeś jaki przebieg auta. Musisz rozebrać alternator.
Rozebrałem alternator, wszystko wydawało się ok, złożyłem i działa :D
Rozbierz i zobacz.
Schemat podłączenia masz tutaj . Jeżeli masz rozebrany alternator to tez diody możesz sprawdzić
Alternator zrobiony. Wszystko było ok, przejścia, kable itp. Okazało się że pan po mojej namowie rozebrał alternator, a tam byl słaby styk na masie od regulatora napięcia, przez co raz ładował, a raz nie... Na maszynie pokazywał że jest 13 ,8V , po wymianie regulatora 14,6V, i już niezanika nic...
Sprawdź kolego diody prostownicze w alternatorze i regulator napięcia. z tym bedzie problem bo alternator jest na gwarancji wiec nic nie moge rozebrac. aa na probe podlaczylem stary alternator na ktorym pokazywaly sie "wczesniej" owe kontrolki i jak w przypadku nowego alternatora tez zero reakcji. sprobuje nagrac kody bledow moze komp cos wychwycil....
Jesli dokrecasz ja na miejscu, bez wymontowania i rozebrania alternatora, to nigdy z tego nie wyjdziesz. Na miejscu nie ma w zasadzie mozliwosci dostatecznego unieruchomienia wirnika do wystarczajacego dokrecenia tej nakretki. Bez problemu unieruchomisz na czas dokręcania starym paskiem klinowym i kawałkiem rury stalowej.
Zwyczajnie szczotki się kończą, zamiast pisać na forum to rozbierz alternator i się przekonaj.
Rozbierz alternator i sprawdź mostek pod obciążeniem. Tydzień temu przerabiałem taki przypadek w Passacie b5 1.9 TDI w nim akurat problem tkwił w regulatorze napięcia.
Bardzo dziękuje za pomoc , tylko gdzie są ta diowy w alternatorze , koledzi i kolezanki napewno potrafie rozebrać alternator ale jak go naprawić jak sprawdzić czy to te diody są zepsute ??
Wszystko się okaże po rozebraniu alternatora. Mostki padają to fakt, ale regulator też. Do tego trzeba by uszczelnić pompę vacum. Tak że jak zdemontujesz to ocenisz.
Problem uważam za zakończony ponieważ rozebrałem alternator wymieniłem łożyska założyłem nowy pasek i napinacz i jest dobrze. Dodano po 1 Problem uważam za zakończony ponieważ rozebrałem alternator wymieniłem łożyska założyłem nowy pasek i napinacz i jest dobrze.
Na pewno w gwiazdę łączony był alternator od dużego fiata.Chociaż dostęp do punktu wspólnego może być dopiero po rozebraniu alternatora.
Silnik zgaszony nie miga, 6 diod w altku zmierzone 100% dobre , styki ok czyszczone, moze jeszcze mase powinienem przeczyscić ale watpie by to bylo powodem.. Mam pytanie gdy rozbierałem mostek z diodami te duze pomierzylem natomiast jest tam jeszcze nie wiem jak to opisać coś tak jak by jakieś elementy w plastiku (jest to zabudowane nie da sie tego...
Witam najlepiej rozebrać alternator i pomierzyć czy na mostku prostowniczym nie uszkodzona jest któraś dioda a najprawdopodobniej kończą sie szczotki w alternatorze
Jeszcze go nie rozkręcałem. Sprawdzę szczotki zaraz jak tylko go rozbiorę. Alternator jest czeski. Gdzie kupię takie diody i o jakie najlepiej pytać. Jakie są objawy niesprawnego regulatora napięcia ?
rozbierz alternator i sprawdź diody
święta racja z tymi przekrojami przewodów . Do zasilania budynku mieszkalnego stosuje się splot 16mm2 gdzie napięcie między fazowe wynosi 380V a obciężenie do 10-15 kW. I niech nikt nie wciska ciemnoty że pisk zniknie gdy zastosujemy kabel 20mm2 . Też mam problem z tym piskiem stosowałwm 2000 filtrów i nic . Pozostaje jeszcze rozebranie alternatora...
Nie sprawdzisz ,musisz rozebrać alternator.P
Jeżeli nie jesteś warsztat to zapomnij że to rozbierzesz.
Rozebrałem alternator diody prostwnicze i wzbudzajace sa ok ale regulatora niem w srodku?!
Dzis wyjalem alternator i sprawdzilem szczotkotrzymacz. Szczotki wygladaja na dobre, nie sa nadmiernie starte, zuzywaja sie rownomiernie. Zmontowalem wszystko ale nic sie nie poprawilo. Jutro sprawdze co bedzie sie dzialo po wlozeniu innego akumulatora. Jesli to nie pomoze to w piatek postaram sie wyjac alternator i go rozebrac. Przeczyszcze go i sprawdze...
To masz uszkodzoną diodę dodatnią .Musisz rozebrać alternator,odłączyć stojan i sprawdzić diody.
Amperomierz i bezpieczniki a dopiero rozebrać alternator i sprawdzać diody. A jakby trzeba było go rozebrać to należałoby przy okazji sprawdzić stan tulejki komutatora i łożyska.
Jak już rozbierzesz alternator to sprawdź prostownik, może któraś dioda padła
Nagle przestał ładować . Wymontowałem i rozebrałem alternator i okazało się ,że jedna szczotka jest bardzo krótka a pierścienie komutatora mają duże wgłębienia. Powymieniałem ci trzeba ,posprawdzałem wg. podpowiedzi z Y.T. .Jednak przed zamontowaniem ,chciałem sprawdzić jeszcze sprawność regulatora napięcia . Jednak nie znalazłem jak to zrobić w przypadku...
Sprawdź czy masz ładowanie przy odpalonym silniku (miernikiem) A diode możesz sprawdzic dopiero po rozebraniu alternatora
Nie wiem jakiej oczekujesz odpowiedzi? 1. Rozbierz alternator i go napraw. 2.Wyciągnij i zawieś do elektryka. 3.Wizyta w warsztacie. O czymś zapomniałem? Masy, regulator napięcia- jest na zewnątrz alternatora.
To oczywiste, że alternator ma łożyska i właśnie kończą swój żywot. Trzeba rozebrać alternator i wymienić je. Pozdrawiam
Rozbierz alternator to już będziesz wiedział. Albo dotknij palcem czegoś to się dowiesz i bez rozbierania.
Rozebrałem alternator i okazało się ,że był zły kontakt między uzwojeniem a diodą.Zamykam temat i dziękuję za pomoc.
To mnie pocieszyliście. Jutro rozbiorę alternator i dam znać. Dziękuje za podpowiedzi. Rafał.
Oczywiście że jedna z diod padła .Tzreba rozebrać alternator i albo wymienić diody prostujące albo cały alternator
Chciałeś wymienić pierścienie ślizgowe? Czy chciałeś dostać się do uzwojenia lub wymienić oś wirnika?
Musisz rozebrać alternator i sprawdzić diody w mostku prostowniczym... Jedna z nich może być uszkodzona wtedy masz do wymiany cały mostek...
Rozebrałeś ten alternator, bo piszesz : cała elektronika jest zardzewiała i zasniedziałao ?
Dokładnie, nie ma tu na alternatorze sprzęgła, jest koło stałe pasowe. Nic nie uszkodził przed zdjęciem alternatora, tak samo się działo, szarpanie paskiem pisk, itp. A stało się tak po uszkodzeniu koła pasowego i wymianie na nowe koło pasowe wału Ina, wymieniłem jak wyżej pisałem rolki, napinacz, pompę wspomagania i dalej to samo. Rozebrałem alternator,...
Nie - pierścienie to początek i koniec tego samego uzwojenia. Może warto rozebrać alternator i sprawdzić te pierścienie. Albo kupić nowy regulator napięcia.
Mam problem z alternatorem w samochodzie Seicento 1.1 więc muszę go rozebrać żeby dokładnie go sprawdzić i przy okazji chciałbym wymienić łożyska na nowe, więc jeśli już ktoś rozbierał alternator, lub wie jakie tam są to bym prosił o dane katalogowe zastosowanych tam łożysk abym nie musiał ich szukać po sklepach po rozebraniu alternatora. Alternator...
rozebrałem alternator i uzwojenie wzbudzenia ma wyprowadzone dwa kable, czyli możne je dowolnie podłączać. Czy ma znaczenie fazowość(biegunowość) podłączenia tego uzwojenia. Więc jak podłączyć i z jakim regulatorem, żeby było dobrze? jak podłaczyć ten alternator żeby mieć kontrolke ładowania.
Trzeba rozebrać alternator, odlutować mostek diodowy od stojana, sprawdzić wszystkie diody żarówką 21W, pomiar miernikiem jest niewiarygodny, sprawdzić uzwojenia stojana i wirnika, ma być przejście i brak zwarcia do masy. Do sprawdzenia klasycznego regulatora napięcia potrzebny jest regulowany zasilacz, do takiego jak Twój specjalny sprzęt diagnostyczny
Objawy wskazują na chwilowy brak ładowania, a nie na jakieś zwarcie w którymś obwodzie. Trzeba rozebrać i przeglądnąć alternator
A jaki masz alternator?Bo z tego co się orientuję to w tych rocznikach były montowane trzy rodzaje alternatorów :D Najlepiej rozbierz alternator i przeczytaj na łożyskach.
Przeme , nie polecam tak sprawdzac ładowania jak kolega wyzej pisze , zostawie to bez komentarza , wymarz to ze swojej pamieci . Kontrolka od ładowania swieci jak silnik pracuje i gasnie jak zapłonj est wyłączony ? Sprawdz połaczenie pradowe do alternatora (30) powinno byc 12V , tak jak na aku , jesli nie bedzie pradu na alternatorze sprawdz po kablu...
(at)ociz Dzięki wielkie za informacje, teraz już trochę bardziej się uspokoiłem. A wiesz może gdzie taki bezpiecznik się znajduje i jak sprawdzić diody? Auto to Audi A4 B6 2001r. Żeby sprawdzić diody każdą osobno to musisz rozebrać alternator i odlutować mostek od stojana co mija się z celem. Sprawdź ładowanie to już będzie coś więcej wiadomo. Nie...
po rozebraniu alternatora trzeba bylo sprawdzic diody wzbudzenia i glowne prostownicze ,przy uszkodzonym regulatorze mogla sie spalic ktoras z diod
Na moje oko alternator klęka. Jeśli pasek nie pomorze to trzeba rozebrać alternator, jeśli go nie sprawdzisz a się spali koszty wzrosną. Pozdrawiam
Z tego co się orientuję to do rozebrania alternatora aby dostać się do mostka prostowniczego i jego wymiany nie ma potrzeby demontażu sprzęgła. Proponuję sprawdzić alternator czy jest dobry tj. mostek itd. ale zazwyczaj w takich przypadkach jest do wymiany regulator.
Na wszelki wypadek to poczyść połączenia jak radzą koledzy a 14V to trochę mało podczas ładowania ,jak masz możliwość to podmień regulator .Mnie często pomagało rozebranie alternatora i po oskrobaniu elementów nawet śruby łączące i efekt był pozytywny-pozdrawiam
Silnik już zrobiony. Wszystko działa jak należy. Dziś rozbiorę alternator i zobaczę co i jak mam nadzieje ze to tylko diody.
Weź najpierw rozbierz alternator i sprawdź co to tak na prawdę jest.A moze ktoś sobie wyciągnął jedno uzwojenie stojana pod jakiś obrotomierz? Nie było takich zacisków w oryginale.
szczotki na alternatorze iskrzą. Zadne dławiki nie pomagały. Rozebrałem alternator wyczyściłem slizgacze oraz szczotki. Jest OK juz kilka lat.
Wszystkie wymyślne teorie to przesada. Gwiżdże bo skończył się smar w łożysku. Kręcąc ręką alternatorem nie będzie tego słuchać bo to za wolne obroty i brak obciążenia . Po rozebraniu alternatora łatwo to wyczuć. Po prostu wymień łożyska na nowe koniecznie z luzem C3.
W moim trzecim poście napisałem,że znajomy nie czekał na mnie tylko podpiął alternator z zaleceniami sprzedawcy. Ponad to, dlatego założyłem ten temat, aby być pewnym prawidłowego podpięcia. Plus widoczny jest po rozebraniu alternatora, jak na moim zdjęciu. Ja przed podpięciem sprawdzałem miernikiem ( test diody) kierunek przewodzenia diody.
Jeżeli regulator jest w porządku, pozostaje sprawdzenie prostownika (oddzielne diody dla każdej fazy(3) do tego konieczne jest odłączenie przynajmniej jednego bieguna każdej sprawdzanej diody. Czynność ta wymaga niestety rozebrania alternatora.
Witam! Należy rozebrać alternator i sprawdzić diody (koniecznie żarówką!), potem będziemy myśleć dalej. Możliwe także, że masz zużyte szczotkim które słabo dolegają.
Co sprawdzałeś po rozebraniu alternatora? Sprawdziłeś uzwojenia, diody ? Potrzebny będzie jakiś schemat, żeby sprawdzić te ,,4 przewody". Daj zarobić komuś kto się na tym zna, zanim więcej bałaganu nie narobisz.
1. Regulator potrafi paść w różnych odstępach czasowych i nie ma na to reguły. 2. Tak ale po rozebraniu alternatora trzeba się przyjżeć też innym elementom.
Witam. Na 99% masz uszkodzony regulator napięcia. Pozdrawiam Janek. A skąd, rozbierz alternator i pomierz diody i uzwojenie.
Każdy to wie, jednak to one najczęściej padają i na to może sobie dyletant pozwolić (wymiana) A do wspomnianych innych rzeczy, niestety, trzeba już coś wiedzieć. I nikt nie będzie tego naprawiał przez internet. Może kolega będzie doradzał sprawdzenie wirnika, pierścieni, stojanu, diod, regulatora, i łożysk- szajba rzadko się psuje - nawet trzeba umieć...
Obejrzałem parę filmików na yt Niestet, aby wiedzieć co pokazują, musisz mieć minimum wiedzy. Najprostsze to, że na yt ciągle pokazują nowe perpetum mobile. jestem w tym amatorem Więc musisz się doedukować, bo na razie to wykonałeś sporo pracy i nic z tego nie masz. Przezwojenie stojana Problem, że jedna cewka musi miec jeden biegun - nie 2 czy 1,1....
Pasek piszczy,bo już go spaliłeś-więc wymień. Problem ładowania to prawdopodobnie a raczej na pewno któraś dioda wzbudzeniowa na prostowniku. Bez wymontowania i rozebrania alternatora się nie obejdzie.
Ok regulator do wymiany ale sprawdź jeszcze po rozebraniu alternatora ślizgi na wirniku czy czasem nie są wytarte. Proponuje w nowym regulatorze nieco z piłować(zrobić fazy) krawędzie szczotek .
Rozebrałem alternator i okazało się że skończyły się szczotki. Kupię chyba zamiennik bo oryginał kosztuje 200+ pln. A wracając do tego że komputer nie widzi pracy alternatora gdzie tego szukać? Dysponuje ktoś schematem wiązki elektrycznej alternator-sterownik?
Najlepiej rozebrać alternator i wyjąć je. Podjechać dobrego sklepu z łożyskami. Wziąć ze sobą stare na wzór. Jaki jest silnik tej toyotki? Jaka firma alternatora, bo różne wchodziły magmeti marelii, denso-nipondenso, bosch.
dla mnie to też są szczotki, należało by rozebrać alternator, jeżeli nie widzisz szczotek to po rozebraniu je zobaczysz chyba że się boisz że nie złozysz do kupy jak należy to zrób to z kolegą. To nie jest filozofia. Pozdrawiam
Rozebrałem alternator ale mostek wygląda na dobry , mierzyłem diody i wydają się być ok. Szczotki wyglądają dobrze. Diody miały zimne luty przelutowałem ale nie pomogło , dalej nie ładuje . Żarówka od ładowania lekko żarzy ale mierzyłem nie ładuje. Alternator jest Magneti Marelli.
Dzisiaj rozbiorę alternator i posprawdzam co się da, jeżeli nie znajdę przyczyny braku ładowania to trzeba będzie przyjąć że uszkodzony jest regulator. Dziękuję za odpowiedzi. Tematu jeszcze nie zamykam bo może jeszcze ktoś coś ciekawego napisze.
To nie problem diody. Wyjmij regulator i zobacz czy czasem jeden z pierścieni na wirniku nie ma przebicia do masy. Przyjmijmy że jest przebicie czy regulator nadaje się do wyrzucenia ? Potrzebuje auto dziś zaraz rozbiorę alternator
Witam! Sprzęgiełko na alternatorze można sprawdzic obserwując jego zachowanie w momencie rozruchu i gaszenia silnika. Lub demontując pasek osprzętu z alternatora i kręcąc dynamicznie ręką sprzegiełkiem raz w strone w ktorą napędza go pasek a raz w przeciwną. Kręcąc w przeciwną strone wirnik alternatora nie powinien sie obracac. Sprzęgiełko z tego co...
Alternator dalej jest ładowany. Napięcie ładowania jest utrzymane przez co dodatkowo obciążone zostają pozostałe dwie diody (o ile uszkodzona dioda ma przerwę). Widać to po rozebraniu alternatora. Pracujące dwa uzwojenia mają czasami zmieniony kolor.
jeszcze mam trzy pytanka 1. z alternatora wychodza dwa przewody jeden jest prądowy a do czego jest drugi? 2. trudno jest rozebrać alternator czy od razu wymienić szczotki 3. jaki jest koszt reg?
Dzięki wielkie. Trzeba zacząć wymontowywać alternator i sprawdzić co się z nim dzieje :) Dodano po 1 rozebrałem alternator i szczotki są w bardzo dobrym stanie, czyżby przepalony zwój?
Witam straciłem ładowanie w renault 19 rozebrałem alternator i znalazłem wyrwana szczotke. po wymianie alternatora dalej brakuje ładowania sprawdzałem 2 alternatory i nic niemam juz pomysłów jaka jest przyczyna? prosze o pomoc
Po rozebraniu alternatora okazało się, że przyczyną problemów była upalona noga diody (zimny lut i po latach się wypaliło) przy okazji dziś oddam do przetoczenia pierścienie twornika i alternator jak nowy :)
Witam Jeżeli po odpaleniu wszystko jest dobrze,a po dłuższej jeździe jest problem,to stawiam w pierwszej kolejności na regulator(miałem przypadek że po nagrzaniu zaczeło pulsować),oczywiście najpierw pomiar ładowania.Mogą też być diody.Lecz wiąże się to z rozebraniem alternatora.
zarówno przed uruchomieniem silnika jak i po uruchomieniu silnika palą się kontrolki tylko po uruchomieniu silnika kontrolka od oleju zaczyna migać, ale stan oleju jest. Zmierzyłem napięcie jest w granicach 11.25 więc chyba to wina alternatora. Rozebrałem alternator, jutro przy okazji kupie łożyska i wymienię, bo trochę ciężko chodzą. Wymienię też szczotki...
Sprawdź tor prądowy obwodu wzbudzenia alternatora - czyli po kolei od zasilania, regulatora prądu wzbudzenia, uzwojenie wzbudzenia, szczotki na wirniku magneśnicy, diody wzbudzenia (sprawdź połączenia lutowane ). Tyle tylko że to wszystko trzeba robić na wymontowanym i rozebranym alternatorze. I niech moc będzie z Tobą !!!!! :-) Pozdrawiam
tak sobie myślę i tak wymyśliłem ze jednak najprościej to będzie odseparować ten alternator, ale z drugiej strony zabawa ze zamiana diod prostowniczych to góra 2 godziny roboty wraz z rozebraniem i poskałdaniem alternatora z poloneza :) wiem bo taki mam w tarapnie ale jeszcze stary typ co osobno jest regulator. jednak po odseparowaniu wystarczy wystarczy...
decybel91 czy "ukrytą wadę" - chwilowe braki wzbudzenia jestem w stanie wykryć oscyloskopem? Alternatora na podmianę nie mam a nie chcę inwestować na ślepo pieniędzy. Sprawdzę dodatkową masę. Jeśli to nie pomoże, wyjmę i rozbiorę alternator i zobaczę jak wygląda w środku.
Masz uszkodzoną główną diodę minusową , dzisiaj robiłem alternator w fieście z identycznymi objawami.P Niekoniecznie minusowa, i niekoniecznie główna Należy rozebrać alternator i posprawdzać wszystkie diody napewno któraś z nich jest uszkodzona.
tak jak koledzy pisza trzeba rozebrac caly pas przedni i niekosztuje to napewno 500 zl to nie mechanik tylko naciagacz zmien mechanika max 200zl
Witam, mam problem z rozebraniem alternatora bez szczotkowego do wymiany łożysk. Udało mi się ściągnąć koło pasowe, wentylator i przednią piastę z łożyskiem, dalej nie wiem jak wyciągnąć wirnik, czy ma on jakieś zabezpieczenia czy nie. Może ktoś miał już podobny problem i wie jak go rozwiązać.
rozebrac tapicerke rozebrac zelmer rozebrac zasilacz
przewodzenia pomarańczowej diody domofon analogowy usterki regulacja kwarc
bemko opinie ogrzewanie podłogowe
Napęd ALTO 100 SBS - zastosowanie i funkcje Dokumentacja Techniczno-Ruchowa wózka Steinbock C-100