Panowie mam taki problem rozgrzewa mi się turbina do czerwoności wymieniłem katalizator bo był pusty, wymieniłem turbinę aczkolwiek okazało się że moja jest dobra, pozamieniałem cewki, wymieniłem przepływomierz z Passata oczywiście, który zapierdziela jak burza. Jeszcze został mi sprawdzić rozrząd bo ponoć jest przestawiony o pól zęba, ale nie wierze...
P003A:17-2F Przekroczony limit programowania położenia mechanizmu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/spreżarki doładowującej, napiecie w obwodzie powyżej wartosci progowej.
O i tu bardzo ważny problem jest poruszony. Chcecie chłodzić turbine która jest rozgrzana i po wyłaczneiu silnika szlak przysłowiowy ja trafia. A poźniej rano gaz do dechy i wio konie katować. A tak naprawde to trubine po wyłaczeniu silnika i po porannym odpaleniu jest kiepskie smarowanie. W przypasku wyłączonego silnika jego brak. A temperatura turbiny??...
Wybacz rozgrzana turbina , brak oleju , to musiało się zatrzeć. Jak to była dziura w drodze to powinieneś zadzwonić na policję i zgłosić szkodę do właściciela drogi : gmina , miasto , GDDIA By ci to autko na własny koszt naprawili z nowych części a tak będziesz teraz klepał łatał i szlifował , pewnie panewki też podgrzało i zaraz zacznie silnik walić...
Dużo rzeczy w instrukcji nie pisze (na przykła dnie wjeżdzac w słupy, barjerki, drzewa) ale są pewne rzeczy które "przechodzą z pokolenia na pokolenie" to się nazywa kultura techniczna. Jak w wierszyku Nie rusz Andziu tego kwiatka Róża kole rzekła matka Andzia matki nie słuchała Po kuła się i płakała Nie trzeba każdemu na kubku z kawą pisać ze .. No...
Witam Serdecznie! Dziękuję wszystkim za pomoc, temat uważam za zamknięty i podzielę się z Wami tym co udało się osiągnać. Być może ktoś przez to zaoszczędzi trochę pieniędzy na regenerację i niepotrzebnie nie będzie się męczył z wyjęciem turbiny. Jeszcze nie wiem czy efekt jest długotrwały ale póki co auto odzyskało moc a koszt naprawy to 70 zł. Oczywiście...
Witam prawdopodobnie mam problem ale chce miec pewnosc. Historia w punktach. 1) Wymienilem EGR na nowy 2) podczas pierwszego skrecania nowego EGR urwalem czesc sruby mocujacej rure miedzy turbo a EGR-em - zamontowalem rure na tylo jedna srube 3) pojezdzilem troche z jedna sruba (zaczelo mi swiszczec) i dowiedzilem sie ze turbo moze tego nie wytrzymac...
Witam ponownie:) Mój silnik to oczywiście też ASV a dym o którym była mowa miał kolor biały i zapach rozpylonego ON (zapomniałem o tym wcześniej napisac). Ale to już przeszłośc, okazało się, że (jak wynika z logów) dwa urządzenia, których praca zależna jest od jakości podciśnienia, nie pracowały poprawnie na niskich obrotach silnika. Przyczyną był luźny...
Powiem tak Coś ta cała historia mi się nie klei bo np. co do odpalania ma turbina dokładnie nic, silnik jest doładowywany dopiero od pewnych obrotów / próg jest różny i zależy od rodzaju sprężarki układu dolotowego pojemności silnika itd./ Tak więc nie widzę związku. Informacja o zgaszeniu silnika jest tez dość grubo naciągana bo mogę się założyć że...
Witam. Ja osobiście zawsze demontuje intercooler i go myje w środku. Zanieczyszczenia chłodnicy powietrza są istotne z 2 powodów: 1) zmniejsza się ogólne pole przekroju kanałów chłodnicy co powoduje problem z przepływem powietrza (min może powodować wzrost temp powietrza dolotowego co jest mocno niepożądane) 2) utrudnia wymianę temperatury miedzy rozgrzanym...
wchodzi w trub serwisowy czyli: 1. uszkodzony ERG, (tylko na czas testu) można zaślepić 2. uszkodzona turbina. 3. problem z przepływomierzem powietrza.
Też miałeś dymienie na rozgrzanym silniku?
Wyczyszczenie zmiennej geometrii
W 90 KM nie masz intercoolera. Więc powyżej tych 3 tys. obrotów temperatura powietrza dolotowego się zmienia z powodu rozgrzania turbiny. Zauważ również jaką masę ma Lanos, a jaką 307.
Mam taka teorię, iż na skutek spadku ciśnienia oleju smarownia turbiny ona spowalnia i dlatego silnik się dławi. Spadek ciśnienia oleju na turbinie spowodowany jest nieszczelnością w jej uszczelnieniu i stąd kopcenie - olej wraz ze spręzonym powietrzem dostaje się do komory spalania. Rozgrzanie turbiny niweluje niezczelność. Ma to sens?
Przy teście wyjść sztanga gruszki podciśnienia powinna poruszać się cyklicznie w zakresie około 2cm. Wystarczy że lekko przycina się zmienna geometria turbiny i silnik wpada w tryb awaryjny. Przy mocno rozgrzanej turbinie (długa jazda) problem znika.
Cześć. Mam problem z moją Audi A3 1.9 TDI. 354 tkm. Podczas deszczu coś szwankuje - traci moc, silnik zaczyna głośno hałasować, kopci gęsto na biało, smród oleju, nie reaguje na wciśnięcie gazu. Po chwili wszystko się uspokaja i jedzie dalej z normalną mocą bez dymu, ale troszkę śmierdzi olejem. Nie ma znaczenia, czy silnik jest zimny, czy rozgrzany....
Szczerze polecam ten silnik wszystkim, którym zależy na bezawaryjnej oszczędnej jeździe. Oczywiście, osiągi ma słabe, ale jak ktoś ich szuka niech kupi sobie benzynę. Bez turbiny nie należy się martwić o jej smarowanie itp, nie trzeba czekać kilku minut żeby auto się rozgrzało czy ostygło, więc jest idealnym pojazdem w miasto. Nie trzeba przestrzegać...
Witam wszystko jest moim zdaniem związane z turbiną która sie zakleja spalinami a wina leż w naszych paliwach jakie mamy.Miałem taki przypadek w Audi A4 rozebrałem turbinę a tam sadzy co nie miara,oczyściłem i nie to auto.
na zimny silnik zawsze musi wskazowka temperatury pojsc do gory za nim dodam wiecej jak 1/3 gazu 1/3 nie trzeba się trzymać :) ale napewno turbina nie jest szczęśliwa kiedy kierowca na zimnym silniku ma cieżką nogę; ma to także zastosowanie po dłuższej jeździe, kiedy silnik trochę dał z siebie, warto wtedy pamietac zeby ostatnie minuty silnik pracowal...
Jest problem z wysterowaniem turbiny, może być mechaniczny.
Mam luzy na łożysku w silniku odkurzacza Electrolux Ultrasilencer. Chcę odkręcić wirnik. Zablokowałem turbinę patyczkami. Turbina się nie kręci. Śrubę rozgrzałem hotairem do lutowania ustawionym na 500 stopni. Niestety muszę użyć dość dużej siły, a śruba się nie wykręca, tylko obracam cały wirnik. Turbina pozostaje zablokowana. Za słabo rozgrzane? https://obrazki.elektroda.pl/7001372300_...
Witam, mam taki mały problem z Volvo V50 2.0 136KM. Gdy jadę w korku i silnik jest rozgrzany, to dymi na błękitno-niebiesko, a przy odpalaniu nic, zero dymu. Turbina jest po regeneracji, gdzie szukać przyczyny?
Nie ma żadnych filtrów na smarowaniu turbiny, przewody smarowania do wymiany plus kontrola ciśnienia oleju jak wyżej napisano. Ciśnienie około 1 bar na wolnych po rozgrzaniu silnika.
Tak wiem teoretycznie to tak wygląda i powinno być ok gdyby nie to że owa usterka pojawiła się nagle podczas awarii cewki zapłonowej, auto strzelało jakby zapłon przestawiał się i zaczęło się dymienie. Owe dymienie jest równiez na kolejnej turbinie która aczkolwiek nie jest nowa ale powodem wymiany jej było delikatne wydzielanie się niebieskiego dymu...
Witam,kolega ma problem z ww autem,rocznik 1990, przebieg 300 tys. jego auto ma słabą moc,jak jest zimny jako tako jedzie ale po rozgrzaniu słabnie,czy jest to sprawa turbiny, jak ją sprawdzić by być pewny że to jej sprawka?Jak to się ma do ceny naprawy lub sprawdzenia takiej turbiny,jeśli to rzeczywiście ona.Pozdrawiam.
witam, suszara :) jak kolega mdcs nazwał turbine kręci do 300000 rpm, a cisnienie doładowania reguluje zmienna geometria łopatek kierownicy , a kolega bandzior podał elementarz jazdy z turbiną i chodzi tu głównie o łozyskowanie wirnika turbiny ,ponieważ jest slizgowe to by olej nie przypiekł sie od rozgrzanej turbiny która potrafi osiągnąć nawet 400st,...
sterownika VTG- rząd cylindrów 1. Sprawdź masy powietrza wymagane i zadane na turbinach względem siebie wygląda że przestawione coś :) powodzenia
Ten wentylator pracuje bez regulacji obrotów i jest zasilany bezpośrednio z sieci?
Wejdz na stronke aps energia w zakladke produkty i bedziesz mial pozycje FAT czyli falownik napedowy silnika. Urzadzenia te wykorzystywane sa w elektrocieplowniach Siekierki i Zeran min. do powolnego wygaszania ogromnych turbin (falownik zjezdza z cz. zeby rozgrzane lopatki turbiny nie powyginaly sie itp).
Mam taki problem z moją audi a4b5 że jak odpalę samochód to turbina nie pracuje a jak rozgrzeje trochę auto, zgaszę je i na nowo zapale to wszystko jest ok
Witam, rozważam zakup Saaba 9-5 2.3t, więc pełne sprawdzenie i grzebanie odpada, i zastanawiają mnie objawy które występują w samochodzie. Auto chodzi bardzo ładnie i równo, ma moc, odpala także na pół obrotu. Przez minutę po odpaleniu nie dymi, po chwili zaczyna się pokaz. Mocne dymienie, a po dodaniu gazu dosłownie świata nie widać. I jest to spalony...
Mili Panowie, użytkownicy wszelkich automatycznych skrzyń biegów, bez względu na markę pojazdu i typ skrzyni biegów. Proszę poczytajcie różne publikacje ( nawet te zamieszczane w internecie ) o tym jak dbać o automatyczną skrzynie biegów. Każdy bowiem producent automatycznej skrzyni biegów ( nie producent samochodu ) w sposób definitywny mówi że : SAMOCHÓD...
Witam chciałbym zapytać o turbinę Insignia 1.6 benzyna wykańcza się dość często gdy jest zimna to chodzi normalnie jakieś pół godz potem co jakiś czas się wył i wl jakieś sugestie
Intercooler to nic innego jak chłodnica rozgrzanego powietrza od turbiny mająca na celu zmniejszenie ciepła przepływającego powietrza przez nią i s powrotem takie ochłodzone powietrze wędruje o komory spalania.
300 tys na nim nie zrobisz Nie byłbym takim pesymistą, 300 tys. km to znów nie tak dużo. Moje Punto ma silnik wysokoprężny o zawrotnej pojemności 1,25dm^3 i mocy 90KM, zdarza mi się jeździć 80km/h na VI biegu (tylko to jest jakieś 1500 obr/min), a silnik wciąż jeszcze zapala bez problemu, równo pracuje i nie bierze oleju. To akurat jeden z lepszych...
Jaki model samochodu i rocznik? Nie wiem czy wszystkie ale napewno Laguna II miały blokadę na zimnym silniku. Do puki nie rozgrzeje się trochę turbiny nie załączy
Jesli mogr zabrac glos to tak to widze: -wolnossacy diesel: malo dynamiczny ale za to robi duze przebiegi, zwykle tanie czesci zamienne (wtryski, swiece, uzywane glowice itd.) -turbodoladowany diesel: dynamika ok, niestety mniejsze przebiegi, klopot z rozgrzewaniem turbiny przy odpaleniu i schlodzeniem przy gaszeniu, wymaga ogromnej dbalosci o motor...
To nie 100W ale może wystarczy... Tam już szukałem i nici. Ba, szukałem juz w wielu miejscach w sieci. Dlatego poprosiłem o pomoc i podpowiedzi tutaj. Wszystko, co jest mniejsze, niż 100W nie bardzo mi pasuje...Tak wiec szukam dalej. Jak do takiej wkręcisz świetlówkę kompaktową 24W to da Ci tyle światła co żarowa 100-ka Dzięki za sugestię, ale...Miałem...
Dla zainteresowanych turbina fabrycznie źle złożona bez luzu promieniowego po rozgrzaniu zacierała się. Dzięki zbyniuś,turbina bez zmiennej geometrii jedyne jej sterowanie to zawór ciśnienia doładowania nadciśnieniowy. Temat można zamknąć.
W twojej lagunie nie chodzi o rozgrzewanie silnika tylko o rozgrzanie turbiny i potem schłodzenie... Radzę poczytać dziesięć przykazań jazdy dieslem które de facto bardziej tyczą się do silników z turbo dosyć często spotykane na forach internetowych... Ja swojego turbo klekota zawsze jak odpalę to daje mu minutkę dwie kiedy to usadawiam się zapinam...
Problem z turbiną: po rozgrzaniu przestaje działać, po wciśnięciu pedała przy ok 2000 obr nie ma przyrostu momentu. Silnik po kpl. remoncie, turbina rozebrana i wyczyszczona (kierownice i wirnik), nie zauważyłem luzów na łożyskach - przed uruchomieniem zalane olejem. Oczywiście nowy filtr powietrza. Czy tylko N75, czy jeszcze jakieś cóś?
Najbardziej to turbiny dostają jak zjedziesz z autostrady i od razu zgasisz auto, przy eksploatacji w mieście (w granicach rozsądku) turbina nie powinna być mocno rozgrzana.
Na pracę turbiny pewnie nie wpłynie bo przy rozruchu ona nie pracuje ale.... świeca ma rozgrzać powietrze docierajace do cylindra i jest tym bardziej skuteczna im bliżej jest zaworów ssących. Jak założysz przed turbina to zanim w zimie rozgrzane powietrze dotrze do cylindra przez turbo będzie zimne. Więc po co świeca przed turbo? Żeby rozgrzaz turbine?
Może zaciąga ci płyn chłodniczy po rozgrzaniu?
Witam. Mam taki problem, gdyż auto nie ma mocy. Nie działa chyba turbina i po rozgrzaniu silnika nierówne są obroty na biegu jałowym. Co może być za przyczyna?
Kolego mam to samo Nie wiem już co robić Trzech mechaników rozkłada ręce Turbina sprawdzona,wydech też, pompa i wtryski ok Nie wiadomo co dalej...
W tym silniku normalna temp. pracy została ustalona na 98-105°C. Dla tego nie wolno stosować do nich wody. Masz za niski spadek temp. przy chłodzeniu silnika. Może to być też przekłamanie czujnika. Delta temp. pasowała by. Co do silnika, jako że to jednostka turbo, sprawność uzyskuje dopiero jak turbina zaczyna wytwarzać nadciśnienie, czyli w okolicach...
Tysiąc km miesięcznie - jeśli auto jeżdżone codziennie, to szukaj czegoś mniejszego, a nie molocha - nie zdąży się nawet dobrze rozgrzać. Benzyniakami z turbiną to nawet się nie interesuj. Audi A3, Opel Astra, Peugeot 307. chyba że zużycie gazu/benzyny rzędu 15l/100km nie jest przeszkodą.
To by wynikało że jednak pali olej, nie musi palić go dużo, ale niebieski dym to przeważnie spalanie oleju. Najczęściej ucieka uszczelniaczami zaworów i tu koszt niewielki, rzadziej pierścieniami, ale może też turbina coś puszczać i tu na szybko można sprawdzić ściągając węże od strony tzw. zimnej czy zawalone olejem. Jeśli tak, to pokusiłbym się o...
rozgrzana piła gaśnie kosiarka gaśnie rozgrzana rozgrzana skrzynia szarpie
hicom kabel otwieranie drzwiczek instrukcja dantom
cichy osuszacz powietrza pralka wan28
P010F – błąd MAF/MAP, Mass Air Flow Sensor A/B Correlation, objawy i przyczyny Volvo S40 II 2008 – oznaczenie kostki radia Quadlock, pinout, podłączenie MOST