Stuka pierwsza panewka główna (od strony rozrządu) , problem ten pojawia sie w ZX , Berlingo, Xsara. W serwisach ASO Citroena problem ten jest znany od dawna i nawet z Francji serwisy otrzymały noty techniczne jak krok poi kroku usuwać tę wadę w tych silnikach. W każdym bądz razie należy wymienić panewkę ( panewki ) na nadwymiar. Pozdrawiam P.S. I kup...
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Daj diodę 1A w szereg z zasilanie reglera z D+ Nie rozumiem, wyjaśnisz mi to bardziej szczegółowo? I czy to podniesie napięcie ładowania w całym zakresie czy tylko kiedy jest rozgrzany?
Co spowodowało że zainteresowałeś się wahaniami napięć? Są jakieś objawy tego wahania ? Zmierz napięcie innym miernikiem. Gdzie mierzysz to napięcie? Na aku czy alternatorze? Piszesz że kiedyś było idealnie ? Kiedy to było? Sprawdzałeś jak z napięciami na zimnym i rozgrzanym alternatorze? Mierzysz zaraz po odpaleniu? W jakim stanie jest aku? Dawał radę...
Sprawdzałeś jakie jest napięcie ładowania?? Ogólnie na zaciskach akumulatora? Przejrzyj wszystkie kabelki jak i styki pomiędzy alternatorem i akumulatorem. Nie będziesz miał lekko.... Też mam dokładnie takie autko i wiem jaki jest tam dostęp. Prawdopodobnie autko po nagrzaniu traci styk na którymś złączu.
Nie na zgaszonym a na wolnych obrotach na rozgrzanym bez zbędnego obciążenia alternatora i klimy.
Silnik rozgrzany, ogrzewanie wyłączone? Jakie obciążenie alternatora pokazuje w parametrach?
Na małych obrotach na zimnym silniku jest 4,5kg na ciepłym na małych obrotach jest 5, na wysokich obrtotach na zimnym silniku jest 6kg a na rozgrzanym 6,5kg. Alternator kupiłem w agromie ale to jest dokładnie ten sam: http://allegro.pl/alternator-ursus-c-360... tak po zapaleniu świateł kontrolka gaśnie
Dziś sprawdziłem świece i gdy kontrolka od świec gaśnie to także wyłączany jest prąd na świece, próbowałem także na włączonym silniku czy przypadkiem się nie włączaja ale nie miał mi kto pomóc i się nie udało bo dostęp jest bardzo trudny, miałem nawet duży problem z samym zdjęciem przewodu ze świecy. Zauważyłem tylko że gdy samochód jest rozgrzany to...
To że alternator nie da się dotknąć to mnie nie dziwi , mierzyłem kiedyś temperaturę alternatora pirometrem i uzwojenie miało 110 stopni i nic się nie działo . Zmierz napięcie na rozgrzanym silniku po kilku minutach pracy .
Byłem u tego elektryka dzisiaj,zostawiłem alternator powiedziałem,ze dymi dalej itp.Powiedział,ze podgrzeje go w komorze i sprawdzi po rozgrzaniu bo może coś się uwidacznia gdy jest rozgrzany..
Jak wypniesz wtyczkę z alternatora to nie faluje?
W sieci jest schemat RNc12, to bliźniaczy regulator, zobaczysz tam ów termistor, kompensuje zmiany napięcia regulacji jakie pojawią się na rozgrzanym regulatorze od obudowy alternatora do której jest przymocowany.
No to sprawdź ten alternator, sprawdź układ ładowania, to prosta robota, i nie pisz że sie na tym nie znasz ni w ząb, bo to nie jest forum dla niekumatych.
Temat stary, ale odpowiedź może się przydać innym. Być może te światła mają funkcję załączania przez wykrycie ładowania w instalacji. Z tego co wiem od kolegi zajmującego się tym, te progi napięcia załączenia w takich światłach sa dość wysokie i przy mocnym obciążeniu instalacji, gdy ładowanie się obniża, mogą światła się wyłączać. Pasowałoby to do...
Posiadam Punto z 96 r. (1,1), podczas jazdy gdy rozgrzeje się silnik zaczynają się pojawiać piski z silnika szczególnie podczas ruszania czy ktoś wie co to może być - może alternator?? Z góry dzieki
Fiat Punto II 1.2 alternator - regularnie pękająca obudowa - jest nisko i nieosłonięty - jak jest rozgrzany to wystarczy zimna woda z kałuży i pęka
Można i tak tyle że dalej nie wiesz co z twoim alternatorem.
Alternator po 15 minutach pracy osiąga 105 stopni C. Silnik jeszcze nie rozgrzany. Czy to możliwe aby stojan miał jakieś wewnętrzne między zwojowe zwarcie?
Może i koło puszcza po zalaniu. Ale spalić stojan w tym typie to już kozaka potrzeba. To akurat prawda, pewnie dlatego, że nawijany płaskownikiem. Diody zwarte, alternator wyje jak pies na mrozie, rdzeń tak rozgrzany że możesz topić cynę, a uzwojenie może lekko barwę zmieniło.
oj 3-4 w roku mam spalone uzwojenia,przebicia na mase nie licze. Ty czy twoi klienci? Jak to się robi? Wjazd z rozgrzanym alternatorem do strumyka? :) Może winna jest kiepska konstrukcja pojazdu - alternator niezabezpieczony przed rozbryzgami wody. Miałem spalone uzwojenie prądnicy w Wartburgu dlatego, że padł regulator i nie działał ogranicznik prądu....
obroty musza spasc przy zapaleniu swiatel bo alternator przy wytwarzaniu pradu robi duzy opor, ale dla tego jest zawor obejsciowy ktory otwiera sie co daje dodatkowe powietrze do komory spalania i obroty rosna sprawdz czy dziala, wykrec go i przemyj benzyna, zawor obejsciowy zwany tez blednie silnikiem krokowym, bo taki silnik nim steruje, a calosc...
Zregeneruj alternator.
Alternator na 100 procent? Możesz dotknąć go ręką? Powiem tak – Sprawdzałem czy się nie grzeje ale chyba za długo silnik chodził i był dość mocno rozgrzany , alternator jest za silnikiem i diabelnie się grzeje od silnika / tak mi się wydaje / Jak będzie zimny to go odpalę i sprawdzę czy alternator się grzeje . Aktualnie jeżdżę nim na dwa mierniki...
Decybel, mostek to os razu pali sie kontrolka. I wspomagania niet...
OD kupna auta piszczą ale je wymieniałem. No to co to może być piszczy gdy silnik nie jest rozgrzany i na wolnych obrotach .Jak wyciągne alternator i pokrece to coś piszczy
Witam ja też mam taki sam problem na rozgrzanym silniku i po obciążeniu alternatora potrafi zgasnąć a na gazie jest niestabilny na wyświetlaczu wyskakuje 1001 to sprawa mechaniczna czy elektroniczna???
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
Witam mam seata ibize rok 98 z silnikiem1,4 problem mam taki że po rozgrzaniu silnika falują obroty została wymieniona przpustnica z silniczkiem krokowym nowa sonda kilka razy był na koputerze i nic nie wykazał, wszystkie kostki były czyszczone i dalej jest ten problem. Alternator łauje bo nie pali się żadna lampka ale po zdjęciu paska z alternatora...
a u kolegi nie gasł i trzymał rozgrzany obroty ale skakały pod obciążeniem (wspomaganie alternator i klima)
Sprawdź ładowanie , czy przypadkiem alternator nie pada i nie siada napięcie.
Czujnik masz w okolicy alternatora , bardzo zły dostęp . Ciśnienie na rozgrzanym 0.8 / 750 obr 3.5 / 4200 obr
Witam Poproszę o potwierdzenie diagnozy. Po wyłączeniu silnika alternator pobiera ok 3,5 A ( wzbudzenie??) ale tylko gdy jest rozgrzany. Na zimnym silniku problem nie występuje. I dalej: tak pozostawiony rozładowuje sobie całkiem sprawnie akumulator. Ale po odłączeniu zasilania z alternatora na ok 2 minuty problem zanika. Obstawiam regulator napięcia...
viper, dostaje międzyfazowe jak na rozgrzany stojan poleci woda, a w siatkowcu to łatwe :)
Żartujesz z tym ładowaniem? Powinno być 14.2V - 14.4V. Aku masz niedoładowane. Jedź do elektryka niech sprawdzi alternator, regulator ładowania. Podładuj aku prostownikiem.
Wymiana napinacza to banalna sprawa, odkręcasz go po prostu z głowicy, i nowy oczywiście napompowany olejem wkręcasz z powrotem, gorzej jest z dostępem do tego napinacza, w sprinterze dojścia nie ma trzeba rozkręcić trochę rzeczy przy kolektorze ssącym tzn. przepustnice, moduł świec żarowych, wsporniki przepustnicy, ja wyciągnąłem też alternator żeby...
Nie znalazłem schematu do 600RR. Jednak zakładając typowy układ ładowania z alternatorem 3F i regulatorem stratnym oraz filtrując przez niepowodzenia MalinaMM1 należy ... zadać kolejne pytania :D : 1. Czy próbowałeś przejechać te 6 km na samym aku? Pewnie nie, bo należałoby zupełnie wypiąć regulator napięcia! Na aku powinieneś zrobić 60 km a nie 6 km......
witam mam mały problem który wyszedł na jaw w czasie reklamacji c. futury auto odpalam rano w garażu -6st.cel.napięcie 12.10v po przegazowaniu 13.75v ale jeszcze dogrzewają silnik świece.po ok 6min świece wyłączają się napiecie14.25v po przegazowanu 14.29v. włączam światła i dmuchawę oraz radyjko nap. 14.05 po przegazowaniu małym 14,25v. wszystko ok!ALE...
Jeżeli akumulator był rozładowany to jest jak najbardziej prawidłowo że się rozgrzał alternator. Podstawowa sprawa to pomiar napięcia ładowania.
Alternator może powodować falowanie obrotów jeżeli w zmienny sposób obciąża silnik. Dodanie obciążenia elektrycznego, w zależności od silnika (sterownik może wyrównywać obroty od razu bądź z opóźnieniem) powoduje albo spadek obrotów, albo przynajmniej słychać, że ma ciężej (tak jak toczyć się bez gazu). Szarpanie podczas jazdy to jednak co innego -...
Miernik normalnie pokazuje 14.2-14.3 V ale w chwili zapadu spada do 10-11V. Rozumiem, że pomiar napięcia i obserwacja jego spadków dokonywane są zgodnie ze sztuką, czyli na zaciskach baterii. Jeśli tak jest, to zwarcie/pobór prądu powodujący aż czterowoltowy (sic!) spadek napięcia akumulatora musi występować w obwodzie wysokoamperowym. Alternator został...
1.Napięcie na alternatorze po ok 2 dniach nieodpalania: 12.26V 2.Spadek napięcia na alternatorze podczas uruchamiania 9.91V 3. Powrót na 12.06 V 4. Po równo 2 minutach napięcie zaczęło dopiero wzrastać. Od momentu wzbudzenia doładowywania przez alternator po 35 sekundach osiągnęło wartość 13.95V i takie się utrzymywało bez obciążenia samochodu (swiatłami,...
Sprawdziłem wczoraj ładowanie w golfie 2 1,3+lpg samochód inny ale alternator o tej samej mocy czyli 55A przy okazji sprawdziłem czy zwiększenie obrotów ma wpływ na wydajność alternatora silnik rozgrzany wolne obroty bez obciążenia 13,71V zwiększenie obrotów nic nie daje włączone światła+radio na wolnych obrotach 13,5V zwiększenie obrotów nić nie daje....
Posiadam Opla Vectre z oryginalnym alternatorem bosch (MZ chyba) 55A (schemat załączam na zdjęciu). Sprawdzając ładowanie na akumulatorze przy rozgrzanym silniku pokazuje mi 13,8V, a na alternatorze 13,9V. Ponownie ładowanie sprawdzałem po ok. godzinie jak temperatura silnika spadła, a alternator był już zimny i wyniki były następujące: na akumulatorze...
Na wolnych obrotach na max. obciążeniu i na wysterowanej pompie wspomagania tak będzie. Regulator kiepski raczej jak tak spada na rozgrzanym silniku,sprawdz jeszcze na lekkim gazie i bezpośrednio na alternatorze.
Chciałem profilaktycznie sprawdzić alternator. Wymontowałem go i oddałem elektrykowi. Po "regeneracji" po uruchomieniu silnika po kilku, kilkunastu sekundach na wolnych obrotach nie ma ładowania. Wystarczy lekko zwiększyć obroty i ładowanie wraca. Wymontowałem go ponownie i oddałem na reklamację.Elektryk niby wymienił regulator, zrobił test i stwierdził...
Panowie potrzebuję informację jakie powinno być prawidłowe napięcie alternatorar. Na różnych stronach, także na elektrodzie, różne widełki są podane ale najczęściej od 13,8 do 14,4V jednak nie pisze czy to minimum jest bez obciążenia czy z włączonymi odbiornikami. U mnie w samochodzie jest alternator 70A i na rozgrzanym silniku bez obciążenia jest 14,15V...
jak się zagrzeje spróbuj go odpalić np z kabli innego akumulatora, alternator ładuje ?? jak dla mnie to rozrusznik jest winny. Pozdrawiam
zgadzam się z opiniami tomekb oraz melo .......silniki wysokoprężne potrzebują mocniejszego rozruchu dlatego rozrusznik spełnia ważną rolę i musi być sprawny [ bez luzów na tulejkach ] ponieważ jest wtedy za duży spadek napięcia ........ogólnie aby rozruch był sprawny ....musi być sprawny tak zwany trujkąt rozrusznik +alternator +akumulator ...!!!!
ostatnio zaczęło coś śmierdzieć spalenizną z silnika. Zauważyłem to z okolic alternatora. Odpaliłem bimmertool, patrzę a tu ładowanie 11-12V i powoli rośnie. No to mówię regulator. Ale zaobserwowałem coś dziwnego, po odpaleniu prąd alternatora 180A, prąd akumuatora -40A. No to nie ładuje. Ale po przejechaniu paru km pojawia się ładowanie 14.5-15V i...
Jak nie może zakręcić silnikiem po rozgrzaniu to: - zatarty rozrusznik, - zatarty alternator, - skrajnie zużyty wałek rozrządu. Jedyny czujnik lub usterka elektryczna która może dawać taki efekt to uszkodzony czujnik położenia wału ale to mało prawdopodobne.
Jeżeli jest tak jak myślisz to powinna się stale palic ,a nie tylko na rozgrzanym przy wolnych obrotach.Moim zdaniem to remont silnika nie zbyt się udał.
Ale drugi od cieczy czujnik? Bo w dolocie może być jeden przy ic i kolejny w przeplywce Dodano po 31 To nie możliwe że dla ekologi świece mają grzać 15 min i rozwalając siebie nimawzajem i alternator. Parę sekund to max i na rozgrzanym w ogóle nie powinny się załączac. Pytanie które czujniki za odpowiadają i gdzie się znajdują.
ładowanie przy 2000obr i włączonych światłach - 14,05V na zimnym silniku. Muszę przeprowadzić test na rozgrzanym silniku. Ostatnie rozładowania były po długich trasach.
Napięcie zmierzone na rozgrzanym silniku 92 stopnie z włączonymi światłami (wentylatory nie pracują klima wyłączona) : na alternatorze + i masa silnika 13,95V a na akumulatorze 13,92V. Na zimnym silniku po odpaleniu napięcie zmierzone na alternatorze 14,25V Czy alternator jest do naprawy?
U mnie dokładnie jest ten sam problem. Jestem po wymianie przepustnicy, alternatora, filtra paliwa. Wszystko sprawne, wszystko działa na rozgrzanym aucie. Jak jadę na zimnym i przyhamuję to auto gaśnie. Spotkał się ktoś z czymś takim?
Sprawdzałem w kilku autach. Na rozgrzanym silniku, gdy obroty jałowe są niskie i włączą się wentylatory na chłodnicy alternator nie daje rady i prąd jest z aku pobierany. A wentylatory pracować muszą, bo klima by nie chłodziła.
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. Sprawa ładowania stałonapięciowego, jakie jest realizowane przy ładowaniu prądnicą, alternatorem lub zasilaczem impulsowym. Przeprowadziłem swego czasu takie eksperymenty przy ładowaniu napięciem 13.8, 14.4, 14.8 oraz 15.2 V. Przy ładowaniu napięciem 13.8V końcowy prąd ładowania wynosił 400 mA, przy...
Jeżeli alternator chińczyk, bo ktoś kupował tani zamiennik to duża szansa na to, że jest źle polutowane wyprowadzenie stojana do mostka; przez to jest wykorzystana tylko jedna faza uzwojenia. Chińczyk to chyba rozgrzanym gwoździem lutuje albo ma lutownice, ale tak się spieszy, że cyna nie złapie.
Ale tylko wtedy gdy wirnik jest napędzany. Dostaje prąd jak tylko włączysz zapłon. Potem jego ruch generuje prąd w stojanie. Wzbudzenie jest na wirnik ,nie stojan i wynosi niemal pełne napięcie akumulatora po przekręceniu klucza. Wyjątek to altki sterowane z ECU lub modułu kabinowego,które są wzbudzane z opóźnieniem żeby energii nie zabierać i pasek...
Witam ponownie. Dzis wyczytalem ze moze to byc problem z ladowaniem. No i patrze a tu niecale 14V. Po wlaczeniu wszystkich odbiornikow spadlo do 13.7V. Aku dobry wiec odlaczylem alternator jak silnik pracowal i na alternatorze bylo 14.9V. Auto teraz pali normalnie i zero bledow, jedynie obroty czaly czas kolo 1000 a czasami 1200 na chwile. Jedynie jak...
Chyba tego nie muszę ponieważ zrobiłem jeszcze pomiar( wszystkie pomiary robię na rozgrzanym silniku ) przy samym alternatorze ale też z uwzględnieniem masy na samej obudowie alternatora. Wcześniej robiąc pomiar (światła długie + mijania) z (+) przy alternatorze a masą (-) na klemie akumulatora wyszło 13,8 . A teraz pomiar przy alternatorze (oba bieguny)...
Podstawowa diagnostyka w takim przypadku: świece, sprawdzić czy dochodzi napięcie do świec, jakie jest napięcie na akumulatorze i ile ładuje alternator, później można podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy oraz kąt wtrysku na rozgrzanym silniku.
Czyli ile według ciebie powinno pokazywać 9.0mg/suw i z wydechu lecieć sadza jak z komina, na mocy nie ma spadku praktycznie zbiera się od samego dołu, a i na wytryskach się poprawiło.😎 Uczestnicy dyskusji zauważyli, że wzrost obciążenia, np. przez alternator, może powodować zwiększenie dawki paliwa przez ECU, co jest normalne w przypadku silników TDI....
Nie ma takiej możliwości aby trio się rozgrzało do czerwoności
Ja mam Sprintera 312 w maxie 2.9 tdi i podczas powrotu do domu stanelismy tam na chwile , i chcemy jechac dalej a on tak przerywał ze myslelismy ze paliwa nie ma i ze sie zapowietrzył a tu lipa daje gazu chcwile idzie a chwile zwalnia ;/ no i wymienilismy filtr paliwa prezjechalismy 100 km ok dobrze na drugi dzien jedziemy do niemiec jestemy przed granicą...
Kiedy jeżdżę intensywnie przez np 3 dni to następnego dnia bateria jest rozładowana. To jeszcze rozwiń zdanie bo nie rozumiem go-jak jeździsz spokojnie to akumulator rano jest ok??? Jak jeżdżę krótko to akumulator nie zdąży się rozładować dlatego jest ok. Alternator wykluczam bo to samo działo się na starym i na używanym. Dodatkowo alternator został...
Dla jasności, po odpięciu alternatora też napięcie skacze do 17v po kilku sekundach? Tenprzekaźnik to może być grzanie świec, ale jeśli robi to na rozgrzanym silniku, to wymiana czujnika temp była nieskuteczna.
Witam wszystkich. Od około 2 tygodni borykam się z problemem ładowania w moim pony, sytuacja jednak mnie przerasta... Ale od początku... Gdy z rana wsiadam do autka wszystko jest ok. Przekręcam kluczyk, zapalają się kontrolki (olej, ręczny, ładowanie). Odpalam silnik - kontrolki gasną (ręczny oczywiście po zwolnieniu hamulca). Sytuacja się zmienia po...
Prowadze elektromechanike, nie pojazdowa ale czasem jak ktos znajomy przyniesie robie i alternatorek. Wszystkie fiaty maja jedna wade: mianowicie jak sie wpada z rozgrzanym silnikiem(alternatorkiem tez) w kałuże wody natychniast peka obudowa, mozesz ja zmienic na nowa ale ja zazwyczaj spawami jest bardzo dobrze zwrotow przynajmniej nie bylo:)Pozdrawiam...
Cześć, witam wszystkich forumowiczów. Mój samochód to Opel Astra H GTC 2.0 turbo (Z20LER). Wszystko przedstawiłem na poniższym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=1JUxPqnP... Czy jesteście w stanie mi powiedzieć skąd może pochodzić ten dźwięk? Najgłośniej jest w okolicy prawego przedniego koła. Jak w filmie objawia się to tylko na rozgrzanym silniku....
Witam, silnik 1.6hdi, mam stuki gdzieś w okolicach silnika, ale nie w samym silniku, wie ktoś może cóż to za dźwięk? na zimnym jest jak na filmie, na rozgrzanym jest ciszej, ale dalej stuka. Żaden check ani nic się nie świeci, moc ta sama. Możliwe, że alternator kwiczy? https://www.youtube.com/watch?v=-xDnHyCb... zapomniałem dodać, że po lekkim dodaniu...
Uwielbiam opornych... sprawdź na rozgrzanym silniku napięcie miernikiem wychyłowym (wskazówkowym). Jeśli masz dostęp do oscyloskopu to nawet lepiej. Jak elektryk sprawdza regulator wyjęty z alternatora? I jakich błędów się spodziewałeś w ecu?
Cześć, Pytanie pewnie nt ładowania pojawiało się milion razy, ale tutaj problem mam nieco inny. Mój ojciec ma Bealrusa 920, ale jest to wersja taka trochę przejściowa i ma sporo elementów z 820. Ale mniejsza o to, bo traktor przyjechał już z zagranicy z przerobionym alternatorem. Kontrolka ładowania się nie pali, jest coś tam nieźle pogrzebane, bo widzę...
Probując rozwiązac problem z niedostatecznym ładowaniem (13,8V przy zimnym alternatorze i 13V przy rozgrzanym), wymiana już klilku regulatorów i to markowych nie przyniosła rezultatu Też już się z tym problemem dwukrotnie spotkałem - w Mercedesie 124 i w Fordzie (ten sam typ regulatora) Przyznam że w Mercedesie też wszystko prześwietliłem, alternator...
Witam Auto posiadam od 10 lat przebieg jest duży w tym czasie alternator przeszedł remont wymiana pierścieni szczotek , regulatora (skończyły się szczotki ) oraz łożysk został tez sprawdzony. Regulator został założony taki prc za 20zł pracowało to tak parę lat ale ładowanie było na zimnym silniku 14,4 V a na rozgrzanym 14,15V mierzone na wyjściu alternatora...
autor ma na ciepłym silniku 13,8V na wolnych obrotach co jest wynikiem nawet nie prawidłowym a bardzo dobrym, bo napięcie na wolnych obrotach może być niższe. 13,8V jest całkowicie prawidłową wartością, wyższe groziło by przeładowaniem akumulatora. 13,8V mam caly czas na rozgrzanym silniku nie zaleznie od obrotow... skoro to jest wartos prawidlowa...
witam fiat tipo , silnik 1,6 dwa wałki , alternator - magneti marelli Wymieniłem diody prostownicze / ponieważ jedna z diód była wykruszona i kontrolka na pulpicie samochodu świeciła/ Po przejechaniu ok 35 km kontrolka znów zaświeciła, rozebrałem alternator: jedna z diód całkiem odpadła zaś inna przesunęła się w dół pozostawiając za sobą ślady cyny...
Nie spotkałem półosłon w handlu. Pełne są ok, chłodzenie i tak będzie ok, a nawet może i lepsze. Wlatując dolnym wlotem w zderzaku nie ucieknie od razu pod auto, "omiecie" miskę, a wyleci między sankami a karoserią i wydechem... Komora silnika będzie za to ci wdzięczna za ograniczenie dostępu wody. Głównie alternator i wiązki. Jak i nawet sam kolektor...
Ja mam taki silnik tyle, że w Vectrze B i tam jest tak jak koledzy piszą, że po zapaleniu silnika jak sterownik dostanie sygnał z alternatora, że ładuje i przy tym temperatura silnika jest mniejsza niż 50 stopni to włącza świece (jest to związane z ekologią) tylko, że przez to szybciej kończy się alternator, tak więc sprawdź czy ta dołożona dioda pali...
witam wszystkich motoryzantów mam problem od pewnego czasu mam problem z uruchomieniem poloneza caro plus 98r 1.6gsi otóz z rana kręce rozrusznikiem i działa tak jak by go coś trzymało bardzo powoli kręci az w końcu po 2.3 próbach pada akumulator mierzyłem napiecie a alternatora daje 13,8 na światłach a jak juz rozgrzany silnik rozrusznik pracuje dobrze...
Albo u nas w Płocku są sami pseudo mechanicy i elektromechanicy albo ten mondziak jest z innej planety. Auto wróciło znów od 2 następnych speców i żaden sobie nie poradził z problemem, sterownik pompy sprawdzany 2 razy podobno sprawny, alternator również sprawdzany na stole, masy ok, wszystkie połączenia elektryczne aku, pompa pomierzone i również ok....
Witam Motocykl Kawasaki GPZ 500 S. Napięcie ładowania 13V niezależnie czy światła mijania załączone czy nie. Silnik rozgrzany. Zauważyłem, że kable od regulatora są ciepłe ale nie gorące. Co może być najprawdopodobniejsza przyczyną? Regulator napięcia, instalacja czy sam alternator ? Akumulator nowy.
Witam, Mam problem z alternatorem. Opiszę wszystko od początku. Kilka dni temu zgasło auto żonie podczas jazdy. Z jej relacji coś stuknęło z prawej strony komory silnika i nie mogła uruchomić samochodu. Po kilku minutach uruchomiła i jeździła - do dziś. Dziś alternator zaczął bardzo głośno pracować (takie huczenie-wycie) i po wyłączeniu zapłonu świeciła...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Dzięki za tak szybką odpowiedź :) Auto jest zasilane tylko benzyną. Nie ma instalacji gazowej. Dodano po 34 A może to w alternatorze coś się blokuje? Auto rusza z popychu. Wystarczy go lekko popchnąć i zapala.
mistrzu jeśli rozładowuje akumulator na zimnym i nie można go po 5 min odpalić to chyba go rozładowuje. Mam specjalne urządzenie do mierzenia natężenia płynącego prądu do akumulatora podpinane szeregowo z klemą masową. Silnik się zagrzeje i ładowanie jest ok. tak jakby coś bardzo dużo prądu pobierało i alternator nie nadąża. jeszcze raz od początku....
Witam mam problem ze swoim paskiem mianowicie chodzi o to że po przejechaniu około 20-40 kilometrów różnie to bywa gdy silnik jest już dobrze rozgrzany na wolnych obrotach słychać z pod maski dosyć głośne metaliczne piszczenie gdy dodaje gazu to przestaje ale gdy obroty spadają znowu je słychać dodam że ostatnio był wymieniany rozrząd kompletny razem...
Witam, zalozylem gaz sekwencje stag 4 q-box do toyoty rav4 2009 158km valvematic i od samego początku po montazu lekko przerywa na niskich obrotach podczas dodawania gazu, na wyzszych jest juz ok. Wystepuje to tylko w momencie dodania gazu przez sekunde. Instalacja nowa, nowe swiece, brak błędów. Na benzynie problemu brak. Ladowanie alternatora 13.8-14.0...
Po skonsultowaniu się z mechanikiem oraz kilkoma innymi osobami doszliśmy do wniosku że wszystko z alternatorem jest ok. Lekkie przy gazowanie i napięcie skacze do 14V. Falowanie obrotów także zostało opanowane. Może to wydać się dziwne ale pomogła adaptacja koła fonicznego. Po tym jest niemal idealnie a dodatkowo auto całkiem inaczej reaguje na pedał...
Zacząć trzeba od sprawdzenia napięcia ładowania oraz przewodów (poluzowanie). Jeśli przewody są w porządku to na 90 % pękła obudowa altka. W końcowej fazie po podniesieniu maski przy rozgrzanym silniku czuć swąd spalonej izolacji. Proponuję obejrzeć przy pomocy kanału lub lusterkiem obudowę alternatora, pęknięcie może mieć kilka milimetrów szerokości....
Witam. Od kilku dni czasem mam problemy z odpaleniem samochodu na zimnym silniku. Czasem odpala bez problemów a czasem dopiero za drugim, trzecim razem. Do tego dziś kilka razy zaczął piszczeć chyba pasek klinowy i raz zapaliła kontrolka ładowania silnika zaraz po odpaleniu. Problemy te raczej nie występują przy rozgrzanym silniku. Co może być ich przyczyna?...
świece nie grzały, było mierzone po rozgrzaniu silnika. Alternator nie jest na gumowych tulejach. Pomiar był robiony na stole oraz w czasie pracy przy akumulatorze. Nie było pomiaru przy alternatorze w aucie. ( ciężki dostęp.)
Moja rada na to, to sprawdzić jakie napięcie trzyma alternator w czasie normalnej jazdy jak już jest silnik normalnie rozgrzany i pozałączane są odbiorniki które normalnie są załaczone w czasie jazdy i cała prawda będzie na łopacie. Jestem pewny, że nie będzie to 14.4V, tylko o wiele niżej. U mnie w corolli w takich warunkach mierzone wynosi 13.8-13.9V...
Na bnzynie też ma to samo.Kilka razy sprawdzałam.Kilka dni temu wymienilam filetek gazu, miałam czysczone wszystkie przewody powietrza ale dzisiaj duszenie się powróciło.Pasek na alternatorze został też sprawdzony i jest odpowiednio naciagniety przy tym została wymieniona rolka napinajaca.Mechanik kombinuję , chce wymieniać po kolei wszystko.Od filtrów...
Witam, mam problem z moim Seatem Ibiza 1.4 benzyna 2004 r. Przy normalnej jeździe nagle auto zaczyna szarpać, zapala się na sekundę czerwona kontrolka akumulatora i po straceniu prędkości auto gaśnie i nie chce odpalić. Po kilku razach auto odpala i jedzie jakby nigdy nic z mocą, którą miało. Powtarza się to co jakiś czas. Co to może być? AI: Czy był...
mam nissana 2004r dci 90tys km(renault) i jadac autostradą zatarł mi sie (jak sie okazało) alternator. trzeszczał juz od 200km i nie wiedziałem co to. potem jak poleciał biały dym od rozgrzanego paska który po chwili zerwał sie domyśliłem sie ze to alternator. wcześniej myślałem ze to sprężarka klimatyzacji. Ledwo dojechałem do granic miasta wtedy auto...
wydaje sie że masz usterke w alternatorze zobacz diody pozdrawiam
Cześć. Mam problem z zanikającym wspomaganiem, autko Ibiza 3 6l 1.4 TDI. Problem następuje kiedy silnik jest rozgrzany. Na blacie pojawiają się te kontrolki co widać na filmiku. Dodam, że podczas mrozów sporadycznie też się zdarzało ale tylko wyskakiwała kontrolka ze wspomaganiem. Akumulator jest ok, bezpieczniki przy akumulatorze też. Regulator od...
UPDATE: Usterka wróciła, zmierzyłem napięcie: - na włączonym silniku i niskich obrotach 950rpm (kontrolka ładowania świeci), na akumulatorze jest wtedy 11,5V i spada, - na wyższych obrotach (kontrolka gaśnie) i napięcie rośnie do 14,3V Usterka czasem ustępuje (tylko na rozgrzanym silniku) Usterka czasem nasila się (potrzeba wyższych obrotów aby kontrolka...
dławi rozgrzany rozgrzany odpala rozgrzany katalizator
zasilacz kondensator 10000uf sprawdzić tętnienia oscyloskopem volvo silnika
lodówka gorenje śrubokręt krzyżowy
CozyLife Smart Plug Models: HomeKit, Energy Monitoring, Tuya-Based Outlets Dopuszczalna temperatura silnika pralki Bosch, Whirlpool, Electrolux – klasy izolacji B, F, BLDC, zabezpieczenia termiczne