O ile ja się znam na alternatorach to są pierścienie ślizgowe uzwojenia wzbudzenia . Możesz wytłumaczyć tak prosto, jakim cudem zdemontowany i rozkręcony alternator może dawać jakiekolwiek napięcie? I ja Ci wyszło te 3 V kiedy miernik masz ustawiony na omy?
Tą nakrętkę odkręcisz po tych wstepnych czynnościach-muszisz wirnik chycić w szczeki imadła(przez miedziane podkładki,ewentualnie szmatkę,aby nie pokancerować).Szczotki sie nie połamią,przy składaniu musisz wsadzić drut w otwór.
U mnie się niestety nie da rozkręcić alternatora, było już próbowane i zaczyna pękać aluminiowa obudowa a nie idzie rozkręcić. No to pozostaje oscyloskop. Tak dla pewności...
Do śruby M5 podłączone powinno być zasilanie po stacyjce(+15).Przewód dorobiony , gdyż te alternatory były 6-cio diodowe. Być może ktoś przerobił na 9-cio diodowy, lub wyprowadził środek gwiazdy, do przekaźnika kontrolki ładowania. Jedynie rozkręcenie alternatora wyjaśni przeznaczenie przewodu.
Jak wyglądają szczotki , jak bieżnie na wirniku. Diody dobrze pomierzyłeś? Mają mieć przejście tylko w jedna stronę. Żeby je dobrze sprawdzić każda musisz mierzyć z osobna. Nie musisz nic rozlutowywać wystarczy je rozkręcić żeby oddzielić.
Skoro okablowanie i regulator są w porządku, to zostaje rozkręcić alternator.
Rozkręcić alternator, sprawdzić uzwojenia i diody prostownicze.
Rozkręć alternator i dorób potrzebne wyjscie.
rozkręciłem alternator , jednak usterka tkwiła w nim przegrzane są uzwojenia stojana temat zamykam dziękuję wszystkim
Dla porównania: alternator w samochodzie ma 5kg/kW. Amerykanki? Szkoda materiału i roboty ... Z wyniami obliczonyi dla amerykanki jednofazowej to się zgadzam w 100 %. Nie mogę uznać Kolegi współczynnika dla alternatora - brakuje Mi jednakowych porównań. Proszę ten alternator rozkręcić do 230 V - jeżeli trzeba to zgadzam się zamienić wirnik (na neodymowy)...
Alternator dobry . Rozłożyłem wyświetlacz diodowy . Dwie płytki Made in USA z 1996 roku - to jest stare 25 lat . Przeczyściłem trochę taśmę łączącą płytę z wyświetlaczem ( plastykowa z ścieżkami zakończonymi stykami grafitowymi) . Zadziałał przycisk "start" wydaje dźwięk po naciśnięciu ale po mocnym rozkręceniu alternatora daje on na styku 12Volt tylko...
To może zanim rozkręcisz alternator sprawdź naciąg paska napędzającego jeśli ok to jeszcze podstaw akumulator jeśli dalej ok to alternator siedzi . Akumulator raczej dobry jednak należy wykluczyć "głupie" usterki dodatkowy kabel masowy by sie przydał na czas prób.
Alternatora nie idzie tak łatwo rozkręcić :)
Witam . Musiał byś rozkręcić alternator i zmierzyć każdą omomierzem. Są dobre jeżeli przewodzą prąd w jednym kierunku to tak jest tylko trzeba jeden koniec nóżkę diody wylutowac bo będą bzdety wychodzić diody są w grecu taki układ prostowniczy i mierzac nie wylutowane otrzymasz wynik że wszyskie przewdzą we wszyskich kierunkach. pozdrawiam .
Witam, zawiodło ładowanie akumulatora, na szczęście prąd skończył się pod domem :) Sprawdziłem bezpiecznik przy akumulatorze 20A, prześwietliłem 3 przewody od alternatora - są ze sobą połączone, sprawdziłem czy nie mają przebicia do masy - wszystko ok. Po uruchomieniu silnika pomiędzy nimi zero napięcia. Czy macie jeszcze pomysł co sprawdzić przed rozkręceniem...
Ale co mi da dyplom że zdałem taką szkołę o tym kierunku jak i tak elektromechanikiem nie zostanę bo nic nie rozumie...jak ja nawet nie wiem czy w maluchu jest prądnica :D:DTzn mniej więcej rozkręcić alternator i rozrusznik umie, prądnice niby też ... No ale jak nas bardziej nie poduczą to na pewno nie zdam i chciałbym wiedzieć czy po nie zdaniu tego...
W takim razie przewody wiszą chyba obok alternatora. Chyba, że ktoś je uczynnie obciął. To jest taki sam alternator, jaki kiedyś był montowany w dużych fiatach. Regulator ma oznaczenia 15 i 67 Wyjście 15 z regulatora napiecia podłączasz do wspólnego punktu trzech małych diod. Do tej wsówki, do której jest wyprowadzony ten przewód od diod. W tym samym...
Witam. Też jestem posiadaczem Felicji. Dwa miesiące temu miałem podobny problem jaki opisujesz. Napięcie na akumulatorze wynosiło raz 12,5 o czasami dochodziło do 14,9V. Wymieniłem regulator (w sklepie skody 12zł) ale problem pojawiał się dalej. Rozkręciłem alternator i okazało się że dioda plusowa była tego przyczyną. Wymieniłem ( 7 zł Boscha) i wszystko...
W to wyjście bezpośrednio z uzwojenia wykorzystywane do np. obrotomierza (prąd przemienny, a raczej pulsujący z częstotliwością zależną od obrotów). Podłącz akumulator + do B+ - do obudowy. Między B+ a D+ daj żarówkę 12V/4W (kontrolka ładowania) i rozkręć alternator np. wiertarką. W pewnym momencie powinien wystartować co odczujesz po obciążeniu wiertarki....
Jeżeli masz taki sam silnik jak ja miałem w tipo 1.4 i.e. to tam masz jedną śrubę nad altkiem druga jest pod spodem długa przechodzi przez alternator i przez rolke od paska idącego do altka musisz to wszystko rozkręcić i wyjąc tą śrubę. Wtedy zapewne przy użyciu sporej siły go wyciągniesz bo ciężko siedzą.
Witam Alternator nissan serena 2.0 96 r podłączyłem pod traktor odpaliłem nie podłączając przewodów zmierzyłem napięcie dawał jakieś 10v a potem już wogóle nie dawał, domyslam się że zanim zacząłem sprawdzać trzeba było go podłączyć pod akumulatory. Więc spaliłem go tak? podobno da sie cos z tym jeszcze zrobić wymienić w nim regulator czy coś? ewentualnie...
W ciągu tego weekendu postaram się wymontować i rozkręcić alternator. Wrzucę także zdjęcia żeby Wam pokazać jak to dokładnie wyglada. Jeśli to pomoże - dorzucam dwa schematy instalacji elektrycznej do tego modelu FL. https://obrazki.elektroda.pl/4409461400_... https://obrazki.elektroda.pl/4639676400_... https://obrazki.elektroda.pl/3493980100_...
Witam, mierzyłem akumulatorze z wyłączonym silnikiem i z włączonym silnikiem. Czyli rozumiem że zmierzyć napięcie na B+ z tym że gdzie mam drugi kabelek miernika przyłożyć bo z alternatora wychodzą oprócz tego B+ jeszcze 3 inne: m, r i masa. Jest chyba troche roboty z rozkręceniem alternatora i chciałbym tego na razie uniknąć da radę jakoś miernikiem...
Na twoim miejscu bym go rozkręcił i przeglądnął całego , jeżeli masz go już na stole. Rozkręć.
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Witam! Mam ogromny problem i bardzo proszę o pomoc. Z alternatorem walczę od 2 dni. Po umyciu ciągnika przestał ładować. Pierwsza diagnoza alternator padł. Alternator rozkręcony, diody sprawdzone, stojan sprawdzony, wirnik też ma przejście pewnie regulator napięcia. Kupiłem nowy, założyłem i nic. Wziąłem alternator do serwisu, sprawdzili i mówią że...
Witam, Mam pilne pytanie... Ślęczę nad alternatorem. Czy oprócz czterech śrub (szpilek) coś jeszcze trzeba rozkręcić aby rozpołowić alternator Hitachi? (Vectra B isuzu) Bo szczerze trochę ciężko mi to się rozpoławia a nie chciałbym czegoś zepsuć. Bardzo proszę o odpowiedz. Pozdrawiam.
To, że nie jest samowzbudny oznacza, że jak się już kręci to sam z siebie nie zacznie produkować prądu. Trzeba mu podać napięcie 12V. Dlatego nie nadaje się do wiatraczków, zwłaszcza że jest wysokoobrotowy. Na dodatek sądzę, że małe śmigiełko od wiatraczka 400W nawet zbytnio nie rozkręci takiego alternatora.
Dziś mimo niedzieli jeszcze raz wyjąłem i rozkręciłem alternator. Podmieniłem regulator na ten z naprawy parę lat temu (wtedy było zwarcie na diodzie ale kupiłem nowy mostek z regulatorem). Po odpaleniu auta jak i przejechaniu około 20 km wszystko działa jak należy. Reasumując wygląda na to, iż USZKODZONY BYŁ REGULATOR NAPIĘCIA, który powodował chwilowe...
Witam wszystkich mam problem z obrotomierzem Massey Ferguson 3060 a mianowicie ; Podczas jazdy rozkręcił się alternator i zginęło ładowanie ,dałem alternator fachowcom i zrobili go ,ładowanie wróciło lecz obrotomierz dziwnie się zachowuje a więc jak kontrolka od ładowania się pali po zapaleniu silnika jak zwiększę obroty to kontrolka zgaśnie ale obrotomierz...
Witam wszystkich Długo przeglądałem forum by znaleźć odpowiedź na mój problem, jednak identycznego problemu nie znalazłem. Otóż, mam problem z alternatorem, wszystko było ok aż do czasu gdy (prawdopodobnie) wpadła nakrętka do alternatora i zerwała kabel od wirnika. Rozkręciłem cały alternator polutowałem ten nieszczęsny kabel, przy okazji wymieniłem...
Kolego, musisz działać szybko, bo godziny Twojego akumulatora są policzone. To co u Ciebie się dzieje wskazuje na możliwe: 1. Uszkodzenie regulatora napięcia 2. Uszkodzenie szczotek na alternatorze. 3. Uszkodzenie uzwojenia w alternatorze (mało prawdopodobne). 4. Nieprawidłowość w napędzie alternatora. To rzadkie, ale objawy pasują. Może być luźny pasek....
Grzegorz_madera czy znasz czeskie alternatory? Bo bez rozkręcenia nie będziesz wiedział czy przerwę masz na szczotkach czy na wirniku.
Co do klucza w środek to jest różnie, bo raz idzie gwiazdka 6 kątów a raz 12. Ale to nic nie da, wpustowym to możesz tylko zakręcać, jak chcesz rozkręcić to musisz rozpołowić alternator i wirnik chwycić w imadło.
W alternatorach Denso np. 63321734 jest montowana kostka L911L5 P firmy ST. Jest to nic innego jak L9911P lecz w innej obudowie niedostępnej w detalu. Z terminala alternatora wychodzą dwa przewody L i DFM. L biegnie do BSI i w cale nie do pinu ze schematu jaki jest powszechnie dostępny w internecie (przewód koloru jasno siwego). Pracą alternatora steruje...
Twoje podpowiedzi nie wiele wnoszą do tematu. A teraz konkretnie to tak dzisiaj doszedłem iż mróz rozwalił łożysko alternatora i rozrusznik nie był w stanie rozkręcić silnika. Teraz bez alternatora ładnie kręci ale dalej nie ma iskry i nie słychać pompy. Gdzie jest w tym aucie czujnik położenia wału?
Nie ma żadnych niespodzianek w nim. Oby się tylko łatwo rozkręcił. Pozdrawiam.
Witam, mam problem z alternatorem z dużego fiata. Mam nowy regulator, szczotko trzymacz, 5 razy został rozkręcony cały alternator i sprawdziłem wirnik, stojan i diody wysoko prądowe i nisko prądowe od wzbudzenia i wszystkie są dobre, a alternator nie ładuje. Do sprawdzenia podzespołów użyłem miernika elektronicznego oraz induktora 1000V. Po kilku godzinach...
Sądząc po wsporniku, to robi to w jakiejś maszynie, czy motocyklu, jako przeszczep. Co jest nie tak z tym alternatorem? Bo jeśli da się to wyregulować, to może warto się rozglądnąć za czymś typowym? Regulator będzie pod deklem z tyłu. Trzeba rozkręcić i zajrzeć. Wrzuć zdjęcie.
Na regulatorze napisane jest 14,4V made in germany Smile wg. mnie możliwe jest uszkodzenie którejś diody prostowniczej, i przez to jest mniejsze napięcie, nie mam możliwości sprawdzić prądu ładowania, mam miernik do 10A. Ale pierwszy będzie wymieniony regulator, szczotki są już mocno zużyte, a wymienia je się razem z całością (przynajmniej tak mi się...
Witam, podpowie ktoś może, chodzi o łożyska do alternatora Denso 04868 431 ac , chodzi o to, że rodzina jutro zajedzie do mnie a po wymianie cisną dalej, dlatego nie będę miał czasu na rozkręcenie i szukanie łożysk, wolałbym mieć je już na miejscu do szybkiej wymiany. Dzięki za szybką odpowiedź.
Przede wszystkim sprawdź bardzo dokładnie połączenie Webasta z masą pojazdu, a także połączenie akumulatora i alternatora również z masą pojazdu. Mnie to wygląda na typowy brak masy. Połączenia śrubowe powinny być rozkręcone, wyczyszczone do gołego metalu, odrdzewione zabezpieczone i skręcone porządnie powtórnie.
Mam jeszcze jedno pytanie, bo mam zdolności manualne i cierpliwość... Ech... Czy aby wymontować ten alternator, musze rozkręcić przedni pas? Bo z tego co widzę jest tam trudne dojście. Dziękuję i pozdrawiam. I jednak szczotki do wymiany... Już zrobione. Pozdrawiam.
Koledzy autor postu napisał tylko że wymienił szczotki nie cały regulator. Co do alternatora był rozkręcony jak wyglądał stan uzwojeń i bieżni na wirniku. To naprawdę może być wszystko, i nie musi być spowodowane tym, że alternator został zalany olejem, a równie dobrze zbieg okoliczności że alternator ze starości padł.
Zacząłbym najpierw od włączania dmuchawy i zobaczenia w którą stronę się kręci wirnik. Zdaje się trzeba rozkręcić silniczek i zerknąć co jest w środku. Jeśli jest magnes stały to albo stojan albo górną obudowę należy obrócić o 180 stopni. W pierwszym wypadku zmienimy bieguny magnetyczne a w drugim kierunek przepływu prądu. Ale jeśli zamiast magnesu...
Witam serdecznie! Jak w temacie, czy wie ktoś, jakie łożyska są w alternatorze w suzuki swift 1.3 1993r. ? Niestety moje są już zużyte, alternatora szybko nie rozkręcę (poprzedni właściciel złożył go "na sztukę" a ja muszę kupić łożyska. Z góry dziękuję, pozdrawiam
Z podłączeniem wszystko jest dobrze, zmierz napięcia na poszczególnych fazach alternatora, można w tym modelu zrobić to bez jego rozbierania a wyjścia masz w miejscu trzech śrub w plastikowych izolujących tulejkach kwadratowych co jest dobrze widoczne na twoich zdjęciach. Te śruby łączą stojan z diodami prostowniczymi oraz diodami wzbudzenia co z resztą...
Jak włączysz klima albo wentylatory chłodnicy to zaraz wychodzą zaśniedziałe połaczania. Które jeszcze bardziej korodują od temperatury. Trzeba rozkręcić i wyczyśćić ew, dokręcić śbube w alternatorze.
Może i lichy. Jutro mam mu zawieść alternator i on go rozkręci i sprawdzi na stole. A powiedzcie mi jeśli np. to kontrolka to czemu jest problem z ładowaniem (aku szybko pada).
Jak z ładowaniem w samochodzie? Wiertarką to musisz go rozkręcić do około 2500-3000 obrotów/min.
Dzięki kolego za odpowiedź, a da się to jakoś sprawdzić bez rozkręcania alternatora czy tylko i wyłącznie trzeba go rozkręcić?? Dodam że po załączeniu silnika mierzone napięcie cały czas wynosi 14V (13,95 do 14,05)V bez względu na obroty.
Zwykła żarówka ma za mały prąd żeby stwierdzić czy są diody są dobre po drugie pomiar diod podłączonych razem nie ma sensu. Przy małym prądzie albo przy pomiarze multimetrem są "dobre", pod obciążeniem już nie. W miejscu zaklejonym klejem w alternatorze 9d jest miejsce na wsuwkę wzbudzenia, w alternatorze 6d jest wyjście z gwiazdy pod przekaźnik ładowania....
Też myśle czy w końcu nie kupię jakiegoś starego altka od FSO, bo , chociaż mniejszej mocy, wydaje się jest sensowniejszy gabarytowo - na pewno mniejszy i prawdopodobnie lżejszy (moje valeo waży prawie 6kg i ma doś ostro wyrobione pierścienie, nie wiem czy dam radę przetoczyć). Jakoś nie bardzo mogę wyliczyć moc tego urządzonka. Z obrotami jest łatwiej,...
A może taki regulator ? . Znajomy mi go wczoraj dał i mówił że on działał razem z tym alternatorem , tylko niestety jak go rozkręciłem to wygląda w środku tak Na tym regulatorze piszę coś 28V .A i jeszcze jedno mówił też że szczotka trzymacz był ten sam co na zdjęciu wcześniej alternatora ( ze szczotką masowa) Ten regulator obsługiwał alternator 6...
W BMW stabilizator był całościowy, mówie na przykładzie dwóch alternatorów. Zgaduję że u Ciebie jest tak samo. Aby go przetestować najpierw musisz zrobić pomiar oporności uzwojenia. Jak znajdziesz jaka powinna być katalogowa to dowiesz sie czy jest sprawne. Potem to tylko pomiar napięcia i prądu przy pracy aby stwierdzić sprawność stabilizatora i parametry...
Chodzi mi o wspomaganie i układ kierowniczy. rozkręcenie i złożenie wspomagania nad alternatorem. Tak by wszystko grało i było świetnie spasowane, a nie "połatane". Luzy są na układzie i śledzę na różnych forach odp.
No więc właśnie skończyłem naprawę dmuchawy. Tak jak pisał Paweł nie trzeba wykręcać silnika, tylko można dostać się tam od tyłu. Kłopot miałem z odkręceniem nakrętek z wałka. Wirnik miałem dobrze przykręcony ale były luzy na wałku, więc wymieniłem łożyska. To nie jest takie proste i chyba lepiej jest dać auto do mechanika. Kłopot jest z wyciągnięciem...
Witam Mam takie pytanie czy można rozkręcić to sprzęgło bez tego specjalistycznego klucza mam jedynie ten co jest wewnątrz to jest gwiazdka sześciokątna T50 pasuje bardzo dobrze czy ten specjalistyczny klucz ( 33 zębowy ) jest potrzebny tylko do przytrzymania żeby szajba się nie kręciła? Jeżeli tak to mam taki specjalny ścisk opaskowy który może przetrzymać...
Jaka może być tego przyczyna? Sprawdź połączenia przewodów masa, plus od akumulatora czy nie jest nic "zaśniedziałe" jak też połączenie od alternatora. Najlepiej to co widać to rozkręcić i przesmarować smarem miedziowym lub innym specyfikiem do styków elektrycznych.
Jeżeli chcesz się zająć samemu to po kolei: - Wymontować alternator, ew zdjąć koło pasowe. - zdemontować plastikową osłonę Uzwojenie stojana połączone jest z mostkiem prostowniczym metodą zgrzewania, trzeba więc delikatnie porozcinać odczepy. można zdjąć mostek prostowniczy. W mostku masz 9 diod, aby je sprawdzić każdą należy odseparować elektrycznie...
... ten filtr na zasilanie to zrób z trzech przewodów nawiniętych jednocześnie kilkanaście razy na pierścień ferrytu. Po nawinięciu połącz jeden przewód w pętlę (koniec z początkiem), dwa pozostałe zostaw na zasilanie. Sprawdź, może dwie beczułki ferrytu założone na przewód antenowy (po jednym na koniec i początek) sprawę rozwiąże na 100%. :?: Albo...
Wymiana napinacza to banalna sprawa, odkręcasz go po prostu z głowicy, i nowy oczywiście napompowany olejem wkręcasz z powrotem, gorzej jest z dostępem do tego napinacza, w sprinterze dojścia nie ma trzeba rozkręcić trochę rzeczy przy kolektorze ssącym tzn. przepustnice, moduł świec żarowych, wsporniki przepustnicy, ja wyciągnąłem też alternator żeby...
Witam, problem rozwiązany poszło nawet, nawet. Dla wszystkich, którzy mają podobny objaw do mojego chciałbym dodać jeszcze jedną uwagę. Kupiłem koło pasowe alternatora i je wymieniłem, samemu można to spokojnie zrobić na kanale pod warunkiem, że ma się odpowiedni klucz do wykręcania tegoż koła- wymieniłem bo dopiero jak wszystko rozkręciłem zorientowałem...
Czyli ten pin jest tylko jako informacja dla komputera że alternator się uruchomił i można by tutaj podpiąć tylko diodę LED 12V jako kontrolkę ładowania? I takie bardziej techniczne pytanie. Mając taki alternator umocowany na stole, podpięty pod jakiś mały akumulator, to do jakich (mniej więcej) obrotów trzeba go rozkręcić aby się wzbudził? Chciałbym...
Bardzo was proszę o pomoc. Ma ktoś schemat instalacji tej alfy? bo podejrzewam, że jak wymieniali alternator to coś uszkodzili. Jak rozkręciłem zegar to dioda od ładowania mryga bardzo słabo. Nie działa tylko podświetlenie prawego zegara, a podświetlenie i dioda od alternatora nie są podłączone z elektroniką na zegarze. Ścieżkami uciekają do złącz i...
Kolega podesłał mi takie zdjęcie i napisał, że specjalny klucz muszę mieć tylko do alternatora Valeo, a Boscha można rozkręcić samemu, ale wolę jeszcz was zapytać? http://obrazki.elektroda.net/94_12542319... Aha i powiedział, że mogę mieć również uszkodzone sprzęgiełko, czy da się je jakoś zregenrować samemu czy także nowe?
Heh czyli po podłączeniu napięcia trójfazowego do stojana to chodzi? ale zdaje się że jest to silnik synchroniczny więc trzeba by zacząć od bardzo niskiej częstotliwości żeby go rozkręcić. A napięcie stojana powinno być jednak normalne (12V)
jarek_lnx napisał: jak bym miał okazję to bym zbadał charakterystykę obciążeniową takiego alternatora, Ja już to zrobiłem prąd alternatora w żadnym przypadku nie przekracza prądu znamionowego. A co to jest prąd znamionowy w tym przypadku? Charakterystyk obciążeniowych będzie nieskończenie wiele, bo zmieniają się również z RPM. Niemniej fajnie było...
Witam panowie. Otóż po oczyszczeniu wszystkich styków, wyczyszczeniu alternatora oraz podłączeniu pod akumulator doznałem delikatnego szoku a mianowicie alternator jest uszkodzony lub po prostu jest to alternator samowzbudny. Po podłączeniu do akumulatora naładowanego do 12.8V(innego nie miałem) i nie podłączaniu "L" ani "I"(nic do wtyczki nie podłączałem)...
W mojej Astrze I zaświeciła się kontrolka ładowania więc sprawdziłem napięcie ładowania wynik 13,8V. Alternator wymontowany i zawieziony do elektryka. Po naprawie (wymianie diod) już było 14,3V. Problem niestety dalej występuje. Wskaźniki paliwa i temperatury silnika nie działają, po przekręceniu kluczyka nie świeci się ani dioda ładowania ani poziomu...
Cóż to za archaizm?, ale do rzeczy ze zdjęcia widać, że brak regulatora oraz nie sądzę aby były w nim diody wzbudzenia a także widzę że jedna ze szczotek jest na masie. Aby ucywilizować ten alternator powinieneś dołożyć 3 diody wzbudzenia, odizolować szczotkę od masy i zamontować regulator napięcia (najtaniej chyba od kaszlaka). Po tych usprawnieniach...
jaki napinacz jeśli idzie o paska wieloklinowego (alternator pompa wody wspomaganie)to w środku koła jest śruba typu TORX wystarczy zdjąć pasek i ją odkręcić.
A więc tak poprawiłem uzwojenie wzbudzenia chodziło jak samo chciało:P od wibracji śruby sie rozkręciły i raz było 160 ohm a raz 10 ohm teraz mam 2.1 ohm. Te małe tranzystory PNP są sprawne przejscia pomiędzy E i C Pomiędzy B E i B C jest spadek napięcia w drugą pokazuje nieskończonoś. Diody sprawne. Tylko nie wiem jaka ma tam być dioda zenera może...
Niestety lecz nie mogę odkręcić nakrętki blokującej koło pasowe i wirnik. Jak zablokować oś by się nie kręciła i bym mógł przekręcić kluczem nasadowym nakrętkę. Moje próby nie przyniosły pozytywnego rezultatu. Bardzo proszę o szczegółowe wskazówki. Najpierw rozkręć alternator, a potem odkręcisz tę nakrętkę.
A przy okazji w życiu nie widziałem rozpadniętego wirnika który spowodował zwarcie i pożar jak możesz to wrzuć proszę zdjęcia. Ja rozkręciłem do ok 40000 obr wirnik na maszynie do alternatorów dając pasek na gołą oś i nic. Więc Twój maluch to istny tyran na alternatory.
Pamięc jestt najlepiej podmienić nie testować memtestem. Miałem dwa przypadki, że się przejechałem i memtest przepuścił mi uwalone pamięci i od tamtej pory uważam, że testowanie programowae j pamięci jest jak sprawdzenie alternatora w aucie na oko,bez rozkręcania, zamiast rozkręcić, ew. zrobić pomiary elektryczne.
To znaczy chodzi o kondycję alternatora? On był 2 lata temu regenerowany i raczej powyżej 14V ma, kiedyś sprawdzałem parę razy i okolice 14,2V na długich światłach, ogrzewaniu szyby tył i rozkręconym klimatroniku tzn nawiewie.
Witam, mam parę pytań: 1- czy aby wymienić szczotki w alternatorze-taki z pompką-ALT-V004 należy wymontować go i rozebrać? (może ta kostka się jakoś wyciąga) 2- czy przewody można po prostu po odłączać bez żadnych konsekwencji? głównie chodzi o "węża" pod spodem alt. taki krótki reszta jest dosyć długa i chyba da się rozkręcić bez demontażu. Pytania...
Dzisiaj nastąpił ciąg dalszy walki z alternatorem. Rozkręciłem go żeby sprawdzić po raz kolejny diody, lecz tym razem pod obciążeniem. Jedno uzwojenie było przegrzane do tego stopnia że druty były luźne i bez izolacji. No ale skoro wcześniej tak się nagrzał to mocno mnie to nie zdziwiło. Diody w prostowniku sprawdziłem napięciem 30V i nic... Wszystkie...
Kolego w tym aucie alternator wyciągasz od spodu. Musisz rozkręcić wydech a konkretniej rurę wydechową za katalizatorem i trochę ją odsunąć.Następnie odkręcasz drążek reakcyjny od silnika - to taki stalowo gumowy lizak co stabilizuje silnik od spodu.Odchylasz lekko silnik i wyciągasz alternator.W razie problemów podlewaruj auto z tej strony co alternator...
AntyOwik, nowy, Contitecha, to chyba markowy, i nowy. Dlatego założyłem, że raczej jest okej. Jako że problem nie dawał mi spokoju, dziś wszystko znów poszło w dół i zacząłem sprawdzanie wszystkiego pokolei, od obcierania o obudowę rozrządu, po sprawdzenie wszystkich łożysk, pracę samego rozrządu (bez paska wielorowkowego). Wczoraj popełniłem błąd -...
Witam. Naczytałem sie sporo na forum o wymianie i mozliwych skutkach uszkodzenia diody w alternatorze. Wychodzi na to, ze jest uszkodzona, ale czy moze mi ktos powiedziec jakie modele tych diod tam ida? najlepiej symbole i gdzie mozna je dostac, bo w 2 sklepach powiedzieli, ze tylko sa cale mostki.... a nie chcialbym, rozkrecic alternator i dopiero...
Regulatora napięcia jest prawdopodobnie gdzieś w środku a nie rozkręcałem alternatora. Na zewnątrz zaś są tylko 2 styki. Jak podłączona jest żarówka to dokładnie nie wiem ponieważ jest tam bardzo dużo przewodów i mało miejsca. Nie bardzo da się coś rozkręcić już więcej. Wszystkie obudowy co mogłem to zdjąłem. Alternator nie jest oryginalny, jest od...
Witam! Przyznam się że nie spotkałem prądnicy asynchronicznej w agregacie i nie przychodzi mi nic do głowy jak ona by miała tam działać. Zacznę od prądnic synchronicznych. Stosowane są wszędzie od dużych elektrowni, średnich i małych elektrowni, agregatów, alternatorów w autach na dynamie rowerowym kończąc. Trójfazowe mają trójfazowe uzwojenie najczęściej...
http://obrazki.elektroda.net/42_12012657... http://obrazki.elektroda.net/23_12012675... Po naładowaniu starego akumulatora podłączyłem biegun ujemny do masy alternatora natomiast dodatni na chybił trafił próbowałem bo nie wiem co znaczą te oznaczenia okazało się że tylko na wejściu "BRAK OZNACZENIA" otrzymywałem napięcie no i chciałem sprawdzić...
U mnie w moim alternatorze na zdjęciach w powyższych postach rozkręciłem i przeczyściłem wszystkie styki na diodach jest ich tam 6 sztuk. wydaje mi się że to było przyczyna bo teraz jest ok. http://obrazki.elektroda.pl/5832507200_1...
witam alternator przestał mi ładować i po rozkręceniu zastałem niemiły widok, pierścienie wytarte, dużo opiłków miedzianych, pęknięta szczotka i przytopione gniazdo szczotkotrzymacza. No i teraz mam pytanie czy takie pierścienie można zregenerować np. poprzez przetoczenie tych starych (tak żeby wyrównać), wcisnąć na nie tuleję miedzianą i przetoczyć...
Jest to robota na około godzinę razem z wykręceniem i wkręceniem alternatora. Potrzebna lutownica (lepiej jakaś mocniejsza) i lutowie. Trzeba rozkręcić 3 śruby obudowy i te od wyprowadzeń w okolicach regulatora, następnie ściągnąć dolną część - może schodzić z trudem, ale trzyma tylko na łożysku. Stary mostek trzeba wylutować i zapamiętać podłączenie....
Zmień mechanika bo taki to oddaje auto sprawne! Ewidentnie masz problemy z domasowaniem silnik -karoseria ----dołożyć masę. Kontrola alternatora + spadki napięć altek akumulator . Rozkręć skrzynkę BSI i pod spodem wyczyść złącza X1-X2-X3 (preparatem kontakt S a potem PR)
Wielkie dzięki panowie za zainteresowanie. A Tobie Grzesielski za ten schemacik potwierdził moje wywody co do podłączenia. Kabelki od mostka i uzwojenia wzbudzenia już znalazłem. Problem był bo otwierając go urwałem jeden drut od uzwojenia bo nie wiem czy ja jestem tak głupi czy to ustrojstwo nie da się rozebrać bez młotka. Uzwojenia które są w jednej...
Dzięki pioart za pomoc. Czy wymieniałeś to koło może sam? Nie chcę rozkręcić wszystkiego i żeby się potem okazało, że nie będzie pasować jedno do drugiego ;D Poza tym dosyć dziwny klucz jest potrzebny do przykręcenia nowego koła.
B - Battery + i -. Plus i minus.... Ciężko wpaść, przyznaję. Nie wyczuł kolega sarkazmu. Oczywiście szukałem tego wcześniej na google, jednak mam z tym 1 raz w praktyce do czynienia od tak dla ciekawości sprawdzić jak to działa, chciałem zapytać, żeby nie sknocić niczego. Ten alternator ma wbudowany regulator? To czarne co zaznaczyłem to co to jest?...
Rozkręcić i obejrzec.dawno temu miałem taki przypadek w bodaj mazdzie. Ktoś za długą jedną śrubę wkrecil i się towarzystwo pokosilo.
Alternator który daje mniej niż 13.9V jest uszkodzony, należy go wykręcić . Sprawdzić diody ( na to stawiam) ,uzwojenia , jeśli pierścienie ślizgowe mają rowki to wymienić, jeśli łożyska szumią wymienić , i nowe szczotki. Gdybanie co jest w nim uszkodzone jest bez celowe to będzie można łatwo stwierdzić jak będzie rozkręcony. Dodam że producenci akumulatorów...
w alfie benzynowej nie jest prostą rzeczą wyjąc rozrusznik lub alternator ...szczególnie w domowych warunkach , nie pytaj zkąd to wiem :) A jak te przebicie na wirniku sprawdzić?? Bardzo prosto. Rozkręcić rozrusznik wyjąć wirnik o dokonać pomiaru.
jeśli nieliniowo pracował to dlaczego? przeciez nie da się go inaczej załozyć. Koło dwu rowkowe napewno do wymiany bo już rozkręciłem. mam nadzieje że po jego wymianie bedzie ok
witam wszystkich zainteresowanych mam tak samo problem z D5WZ w ramach edukacji jedno rorkręciłem i wiem jedno pompy paliwa nie znalazłem . Po odłączeniu od D5wz przewodu paliwowego prubowałem nawet strzykawka zaciągnąć poliwo i du.... Piny 1 zasilanie 12+ 2 zasilanie 12- 3 i 4 pompa paliwa ? 5 diagnostyczny 6 12+ z czujnika temperatury (z podszybia)...
Witam Mam problem z akumulatorem rozładowuje sie Jeżeli wypnę klemy jest wszystko ok i rano odpali ale jezeli zapomne to rano nie idzie odpalić auta Akumulator wymieniony na nowy Pobór prądu 0.1 Ampera Wszystko zaczęło sie po wymianie szczotek na alternatorze Wtedy pobierał prąd 2 A ale wyczytałem ze trzeba rozkręcić i wyczyścić szczotki i od tej pory...
Pełno jest "w sieci" pomp zanurzeniowych na 12 volt z siłą podnoszenia od 3 do 10 metrów. Wystarczy autko (alternator) albo po prostu akumulator (może być taki co samochodu nie rozkręci, a dla pompy na pewno wystarczy). cyt.: Idealnie było by miec mała pompe na baterie. :) Raczej nie ma takich jak potrzebujesz.
Czy się da przewinąć alternator tak jak byś chciał, to ci jednoznacznie nie odpowiem. Myślę, że raczej nie - bo inaczej ludzie masowo by to robili. Jednak: wiatr nie rozkręci ci alternatora do prędkości obrotowej, która była by nawet zbliżona tej, jaką ma silnik. Wolne obroty w aucie to rząd 1000obr/min. Podczas normalnej jazdy masz jakieś 3-4 tysiące...
rozkręcić żelazka silvercrest rozkręcić rozkręcić telefon
przetwornik termopary ustawi adres publiczny termet czyścić wymiennik ciepła
radmor5412 przestrojenie amica pa4560a420
Ekspres ciśnieniowy Zelmer nie pompuje wody - diagnoza i rozwiązania Mocowanie brzeszczotu w wyrzynarce adapterowej Celma