(at)laser890 Jeśli jest to faktycznie silnik PMSM, to żadnego wybijania, tylko ściągacz/prasa. Silne uderzenie może rozmagnesować wirnik.
Na płytce sterującej US 69 są dwa tranzystory MOSFETY IRF 540 . Są to tranzystory wykonawcze ,dla silnika podającego drut. Jeden steruje obrotami silnika ,a drugi wyhamowuje silnik .Te dwa MOSFETY IRF540 sterowane są: T2 -mikroprocesorem V32 - PIC 16F819 pin 8, za pośrednictwem układu V1 TLP250 . T1 - wysterowują tranzystory:T19,T20,T21 i mikroprocesor...
Jeśli tam przeskakuje iskra to możesz mieć przebicie między zwojami cewki lub do masy,ale stawiam na rozmagnesowane koło.Pozdrawiam.
Kolego, możesz rozwinąć wątek z rurą? Witam, w silnikach z magnesami trwałymi przy wyjmowaniu wirnika trzeba w jego miejsce wsunąć kawałek rury o bardzo zbliżonych wymiarach ( pole magnetyczne ma się przez nią zamykać) w przeciwnym razie magnesy ulegną rozmagnesowaniu. Pozdrawiam.
magnesy utraciły moc ale co ciekawe uzwojenie jest normalnego koloru nie widać działania wysokiej temperatury Cudów nie ma. Jeżeli nie temperatura to wystąpiła inna przyczyna osłabiająca magnesy. Przy pełnym rozmagnesowaniu silnik by nie działał nawet bez obciążenia.
Witam- prawdopodobni rozmagnesował się wirnik w silniku ( słabsze magnesy neodymowe ) może na skutek przegrzania . Podobny temat ; https://www.elektroda.pl/rtvforum/topi...
Od strony gniazda wyjściowego powinien być bezpiecznik. zobacz czy nie "wyskoczył". Te prądnice mają tylko uzwojenia i kondensatory, nie ma regulatora... Po uruchomieniu silnika nie ma żadnego napięcia na uzwojeniach? Może "rozmagnesowałeś" prądem przemiennym wirnik, spróbuj zasilić któreś uzwojenie z akumulatora samochodowego szeregowo przez jakąś...
Według mnie urządzenie http://jnaudin.free.fr/html/shpmm.htm Nie ma prawa działać. Wewnętrzne magnesy rozmagnesują się nawzajem.
Prawdopodobnie silnik jest rozmagnesowany i dlatego pobiera tak duży prąd. Ale to już przeszłość bo zamieniłem go na silnik AC. Zamykam temat. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.
Wymieniłem kodnensator na nowy do wsk iskra jest taka sama może magneto jest już rozmagnesowane i nie ciągnie.
O jej ja temat uznał bym za zamknięty. To był szczególny przypadek gdzie silnik był unipolarny a pracował jako bipolarny (miał wyciągnięte na zewnątrz 4 przewody). Co do samego rozkręcania silników (problem rozmagnesowania) wedle mojej oceny jest nieistotny.
Czy to może być wina tego tranzystora? Możliwe, choć mało prawdopodobne. Zmierzyć należy napiecie na silniku pod obciążeniem. Miałem kilka przypadków częsciowego rozmagnesowania magnesów w tego typu silnikach, jake są zastosowane w bieżniach.
To jest magneto, zabytkowe urządzenie wytwarzające iskrę w silnikach spalinowych. W dzisiejszych czasach można je spotkać tylko w starych tłokowych silnikach lotniczych. Nie ma typowej cewki WN. Naprawa tego urządzenia w dzisiejszych czasach jest wręcz niemożliwa ze względu na brak dostępności części zamiennych. Można założyć drugie magneto, jeżeli...
To moje pytanie było raczej retoryczne, gdyż podejrzewałem, że nie robi się takich rzeczy Zdecyduj się ostatecznie, czy chcesz czerpać energię z magnesu, czy magnes ma być pośrednikiem w przekazywaniu energii. Masz ojca elektryka, niech ci wytłumaczy, a jeżeli nie zechce, to musisz wypowiedź kolegi przyjąć za pewnik. Z energią jest tak jak z ciasteczkiem...
Oczywiście, że można wykonać silnik magnetyczny. Na przykład tak. Wkładamy "naładowany" magnes do silnika, magnes przyciąga zworę która może wykonać jakaś pracę. Magnes się rozmagnesuje po jakimś czasie i możemy powtórzyć cały cykl. I cyk dwa punkty zdobyte, bo tyle jest ten pomysł wart.
Ten odkurzacz nie był używany z 10 lat. Czy to możliwe, że wirnik się rozmagnesował? Jak tak, to może jest jakis sposób na namagnesowanie go? Wirnik to nie jest magnes stały i nie może się rozmagnesować :wink:
O tym właśnie myślałem. A i nie rozbieraj tych silników, po rozebraniu wirnik częściowo się rozmagnesuje i stracisz bezpowrotnie część mocy. Silnika o parametrach 5.5V i 2A będzie miał problemy z ruszeniem z miejsca (nie chodzi tak lekko jak ten co masz).
Witam, czytałem powyższe wypowiedzi o sposobach rozmagnesowywania narzędzi, zaciekawił mnie ten z użyciem silnika 3 fazowego. Tylko mi zależy na rozmagnesowaniu pewnych nanocząsteczek, znajdujących się w roztworze. Wyciągnąłem rotor z takiego silnika, powstał otwór przez który śmiało będę mógł przepuścić kolbkę z daną substancją którą chce rozmagnesować,...
Pytanie: czy to wina elektroniki czy tez po prostu "obręcz z magnesem" przykręcona do głowicy się rozmagnesowała i zwoje silnika nie rozpędzają głowicy prawidłowo??? Ta "obręcz z magnesem" to rotor napędu DRUM. Doradzam oddać VCR w ręce specjalisty.
Z tematem to moze sie autor zapoznac ale watpie czy bedzie mial ochote na budowe takiego urzadzenia. Wyjsciem z sytuacji moze byc wizyta w zakladzie przezwajajacym silniki lub w serwisie RTV. Na pewno znajda tam sposob na rozmagnesowanie narzedzi. Jesli Chcesz sie zabezpieczyc na przyszlosc to rozbierz jakis stary silnik z dobrym uzwojeniem stojana...
Sprawdź magnes współpracujący z cewką zapłonową na kole czy aby nie jest pęknięty lub rozmagnesowany podczas zakładania podgrzanego wieńca
Oj, jeśli nawet to działa to z pewnością nie długo, iż magnesy stałe o takich samych biegunach rozmagnesują się.
A mnie to pachnie doktoratem :-))) Przeciążalność 3x jest standardowa. Czyli tyle silnik może bez problemu wykonać, ale te silniki są zarządzanie z poziomu falownika i falownik musi też umożliwiać dostarczenie odpowiedniego prądu. Temperatura zabójcza dla tego silnika to temp. Curie ponieważ wtedy magnesy się mogą rozmagnesować. A kto wymyślił rozmagnesowanie...
Po prostu mam drugą BD 35 uszkodzoną mechanicznie (pęknięta płyta zaworowa), obie obudowy rozciąłem i ta z dobrymi magnesami trzyma mocno i trzeba znacznej siły aby zatrzymać silnik. Ten sam sterownik podłączony do obu. Ten "rozmagnesowany", ledwo śrubokręt łapie. magnes w silniku można zniszczyć przekraczając jego temperaturę (powyżej temperatury Curie)....
BARTOSZEL, w szkolnym podręczniku fizyki są wzory, z których możesz wyliczyć, jak to będzie działać. Rzeczywiście, można uzyskać energię kosztem rozmagnesowania magnesu. Może policz ile można.
Ale oficjalnie jest taka nagroda określona za zbudowanie PM? Dodano po 3 Ok, mam coś: https://joemonster.org/art/29184 Jednakże silnik magnetyczny, to nie PM, bo jeśli się komuś uda, to będzie działał tylko do czasu rozmagnesowania się magnesów.
nie wiem czy "moja" metoda sie sprawdzi w tym przypaku (teoretycznie powinna) rozmagnesowuje w ten sposob narzedzia, mianowicie mam wiatrak (taki do pokoju jak jest goraco) silnik w nim wyglada jak trafo EI z wydluzonym jednym bokiem rdzenia, jest w drim otwor w ktorym znajduje sie rotor. Zblizenie na kilka sekund czegos namagnesowanego powduje rozmagnesowanie...
Dziękuje za odpowiedzi. Rzeczywiści przesadziłem z tymi przezroczystymi elementami xd chociaż też zakładałem, że mogą to być zwykłe uchwyty. Odpowiadając na wasze pytania, to tak wał silnika można przekręcić palcami. Sprawdzę inny wirnik, czy faktycznie ten uległ rozmagnesowaniu. Chociaż wirnik po wyjęciu normalnie przyciąga śrubki. Silnik podłączony...
Mógł się rozmagnesować - wrażliwy na temp.
Ale wkońcu magnesy sie rozmagnesują i mamy lipe. Co do tych silników PPM tak jak mówił Sneak bez wspomagania ciężko żeby zadziałały.
Czyli z tego wniosek, że po pewnym czasie silniki w pojazdach EV z magnesami tego typu stracą moc.
Aby mieć pewność o rozmagnesowaniu wirnika trzeba silnik zasilić zgodnie z dokumentacją oraz dokonać odpowiednich pomiarów siły, momentu itp bez tego to tylko gdybanie o rozmagnesowaniu. Radziłbym skupić się nad zasilaniem czy +5V jest na stałym poziomie w czasie pracy, w układzie może być przetwornica podwyższająca napięcie dla mostków H silnika lub...
Mi chodziło o to że trzeba było by uziemić by rozładować do końca kondensator tak by nie uszkodził miernika, ale to raczej nie to bo aby go rozładować trzeba było by go zewrzeć a nie uziemić. Może chodzi o usunięcie magnetyzmu szczątkowego? Jak niby rozmagnesować stojan poprzez uziemianie? Poza tym to silnik prądu przemiennego.
Witam Na początek należało by zlokalizować miejsce piszczenia, najprawdopodobniej jakiś rdzeń, pomaga jego klejenie, a najlepiej to tam gdzie przezwajają silniki, polakierować. Co do rozmagnesowania, to sprawdż luty w okolicy pozystora. To tyle na początk :P Pokaż foto tej 'fali'.
Mumetal jest silnie przyciągany przez magnes - jak go włożysz między dwa magnesy tak, że się z nim zetkną, to żeby je oderwać i odciągnąć, będziesz musiał wykonać podobną pracę, jak na rozdzielenie dwóch zetkniętych magnesów. Magnesy rozmagnesowują się od zewnętrznego pola magnetycznego, również swojego własnego, jeśli nie zostanie zamknięte przez zworę....
Energia w magnesach jak najbardziej jest. Jednak jej wyjęcie spowoduje zniknięcie jej w magnesie. Więc o ile taki silnik miał by szansę działać, to działał by bardzo krótko. Bo tylko do czasu rozmagnesowania magnesów, a energia namagnesowania jest bardzo mała.
Ten scalak to Spindle Motor Driver (kontroler sterujący silnikiem krokowym wprawiającym w ruch talerze HDD i tutaj to tylko moje podejrzenie - być może również kontroler silnika pozycjonera głowic). Jego uszkodzenia to powiedziałbym nagminna przypadłość w tym modelu Quantuma. Układ można kupić a właściwie sprowadzić (w PL raczej niedostępny - użyć Google...
W zasadzie to amatorskie robienie czegokolwiek nie jest zalecane - można mieć pewniej i bezpieczniej w sklepie. Nie wiem kolego, czy otwierałeś kiedyś silnik krokowy? Nie wiem co mogłoby pójść nie tak otwierając go - to jest tylko rotor, stator i 2 łożyska... Mnie uczyli że nie zaleca się rozbierania silników krokowych bez specjalnego oprzyrządowania....
Skonsultowałem sprawę z gościem co przewija silniki. Zmierzył prąd, rezystancję uzwojeń wyszło mu dokładnie to co mi. Stwierdził że silnik jest stary i może ma rozmagnesowany rdzeń, zasugerował też co i jak wcześniej podejrzewałem że może nie być do pracy ciągłej. Przewinięcie nie wchodzi w grę bo w jego cenie można prawie kupić nowy podobny silnik....
No to masz silnik do wyrzucenia. Tych silników się nie rozbiera. W fabryce składają je specjalne maszyny. Na pewno nie raz poodtykałeś wirnikiem o stojan i rozmagnesowałeś magnesy. Po prostu w domowych i warsztatowych warunkach nie masz szans rozebrać i złożyć silnika bez szwanku. Jak właśnie tak załatwiłem ten mój chcąc wymienić łożyska. Dzwoniłem...
Kolego (at)voldek nie zreanimujesz silnika magnetycznego pompy pralki bo jeśli już przyjdzie moment gdy przepracuje ileś tysięcy cykli to należy go wymienić i nie ma innej możliwości Pompka nie jest jakimś dużym kosztem, 30-70zł w perspektywie kupna nowej pralki to nie pieniądze ;) Jestem po prostu ciekawy co w tak prostym mechanizmie mogłoby się zepsuć...
Najlepiej by było jakbyś miał oscyloskop i obmacał generator oraz wzmacniacze mocy sterujace cewkami silnika czy tam sa jakieś przebiegi, czy cewki mają jakieś wysterowanie. Może być też tak że pasek magnetyczny naklejony na talerzu rozmagnesował się i mimo poprawnej pracy elektroniki talerz sie nie kręci. Sprawdź i napisz co wymacałeś. Pozdro.
Czyli da się ładować. Cewek szeregowo 12v poprzez regulator napięcia np z aliexpres czy nie ?? Jest parę problemów: -Chcesz mieć światła zasilane z akumulatora doładowywanego cewkami "świetlnymi" Dopóki ich nie podłączysz szeregowo i nie dasz diody prostowniczej nie dowiesz się jakie dają faktycznie napięcie, czy nie będzie niezbędny regulator napięcia....
Witam. Posiadam agregat 60 kVa na silniku Leyland. Był użytkowany kilka razy w roku aż do dziś. Sprzęt stoi w ogrzewanym pomieszczeniu, wolnym od wilgoci. Sprzęt zapala lecz prądnica (stara szczotkowa) nie podaje prądu. Szczotki są ok. Słyszałem, że prądnica mogła się rozmagnesować i trzeba ją wzbudzić prądem stały. Jak to zrobić? Dziękuję za wszelkie...
Nie tylko "puszcza klej", ale magnesy się mogą rozmagnesować. Tyle, że to wystąpi jak nagrzejesz silnik powyżej temperatury Curie (wtedy to raczej rozpuszczą się też uzwojenia). Groźne jest przeciążenie silnika -> wirnik może "zerwać" się z osi (często połączenie jest to robione na wcisk bez klina) i oczywiście wyjęcie wirnika ze stojana bez odpowiedniej...
Jezeli złe byłoby któreś z uzwojen to niebyłoby napięcia anodowego i żażenia, gdyz silnik pracuje jednocześnie za trafo sieciowe. Dodano po 5 W wirniku też niema co się popsuć gdyż nie posiada uzwojen, wynika z tego że wirnik trzeba rozmagnesować gdyż gdy był zatarty i przy włączonym silniku uległ namagnesowaniu.
Cewkę założyłem poprawnie. Nie jest to cewka z przerywaczem i kondensatorem. Jest to cewka prawdopodobnie z czujnikiem challa. Z cewki wychodzą 2 przewody wysokiego napięcia i jest jeden pin do gaszenia poprzez dotknięcie jak sądze do masy. Jak można sprawdzić czy jest rozmagnesowane koło zamachowe?
Sprawdzałeś czy przypadkiem nie uszkodził się regulator obrotów (tranzystor lub dioda)? Gdybyś miał taką możliwość, podłącz sam silnik pod zasilacz laboratoryjny i zmierz jaki prąd pobiera na biegu jałowym. Tyle że 5A może nie wystarczyć dla tego silnika. Jeżeli wirnik ma zwarcie wewnątrz uzwojenia, to będzie pobierał niezwykle duży prąd i obracał się...
Silnik podłączony jest tylko dwoma stykami. Może wirnik się uszkodził/ rozmagnesował? Myślę że raczej to elektronika, wystarczy tylko lekko ruszyć (na wyjściu hallotronu pojawi się przeciwny stan) i silnik próbuje już ruszyć (gdybym nie trzymał osi no bo jakoś musiałem nim ruszyć to by ruszył). Dla testów silnik zasilam napięciami 24-60VDC zamiast 230V...
Tego nie da się stwierdzić, seleny są w stojanie, chociaż mam jedną prądnicę odłączoną od silnika to bez demontażu tych selenów nie sprawdzę. Jeżeli już podawałeś jakieś napięcie to albo rozmagnesowałeś bardziej albo wzmocniłeś magnetyzm, ja bym podłączył do mostka do zacisków ac i namagnesujesz te bieguny od nowa
:arrow: elektryk: Nie wiemy tego na pewno. Pole wewnątrz silnika zmienia się dość szybko. Z drugiej strony szybkość przemagnesowywania przedmiotu mogłaby być tak duża, że wypadkowo przedmiot nie poruszyłby się. Ale to tylko moja spekulacja. Jak tylko będę miał okazję, to sprawdzę osobiście jak to wygląda (oczywiście bardzo ostrożnie, mały przedmiot...
CZyli jak tą energie z tego magnesu wyciągniesz to sie rozmagnesuje?? Mylisz pole magnetyczne z energią. Chyba że chcesz monopol manetyczny uzyskać czuli magnes tylko N lub tylko S. nikomu sie dotąd nie udało..
Uszkodzony Wentylator piekarnika samsung BF62TCST Wentylator miał zapieczone łożyska dlatego przestał pracować. Po wyczyszczeniu chodzi lekko jednak nadal nie pracuje. Oporność uzwojenia 200R Jak przykładam śrubokręt te statora to czuć że przyciąga go. Wirnik jak rozbierałem nie ma wogole magnetycznosci. Czyżby się rozmagnesował? Da się to czymś namagnesować?...
Jeśli chodzi o przewody, to temperatura 300°C nie jest taka straszna, jakkolwiek zwykłe, powszechnie używane przewody się tu nie nadają. Opatentować... przyszło mi to do głowy, tylko jako co? Wynalazek musi mieć cechę, która jest nowa i nie wynika w oczywisty sposób z rozwoju techniku, która zostanie zastrzeżona - coś, co jest sposobem pozwalającym...
Z tym pobieraniem ciepła z otoczenia to opinie są podzielone, bo o ile się orientuję, większość jego wyznawców twierdzi, że coś takiego jest, ale sam Adams utrzymywał, że jest wręcz przeciwnie...Ale tak sobie myślę: skoro nie potrafią uzgodnić między sobą opinii o tym, jaki jest ten silnik, to pewnie jest tak dlatego, że ten silnik nie istnieje - są...
Nie katuj tak tego silnika, trochę więcej gazu. :D Przy większych obrotach alternator sam by się wzbudził. Z tym samowzbudzaniem się alternatora bez kontrolki można się zdziwić:) Podczas normalnej pracy we wirniku powstaje tzw. magnetyzm szczątkowy (wirnik się magnesuje). Gdy samochód stoi nie używany przez dłuższy czas wirnik potrafi się rozmagnesować...
Hmm może źle to napisałem, nie uważam że działa ani nie przecze że nie działa, można to uznać za najprawdopodoniej działające urządzenie free energy. Magnetyczne silniki napewno nie będą działać bez przerwy przecież magnysy wkońcu sie rozmagnesują nie będzie to tak całkowicie free energy... a to jest całkiem inny przykład, połączenie maszyny elektrostatycznej...
(at)Dawid2012pl Doprowadź silnik do porządku, i wtedy sprawdzimy, bo silnik wygląda mi na przegrzany. Żarówka żarowa 100 W/ 220 V w miejsce silnika, i po włączeniu ,,start" ma się zaświecić na kilka sekund. Jeszcze taka uwaga - miałem przypadek identycznego silnika, który tak się przegrzał, że przekroczył termicznie punkt Curie magnesów :D, czyli się...
Proponuję wymienić pompkę.Koszt zakupu nowej ok 60 zł. Serwis żąda ok 300 zł.Przerobiłem to na swojej pralce BOSCH.Przyczyną usterki jest wada konstrukcyjna tzw filtra a właściwie jego braku gdyż "Filtr" to jest dziura o średnicy około 20 mm i w przypadku gdy na śmigiełka pompki dostanie się np. moneta zostaną one zablokowane na jakiś czas co spowoduje...
nie chciało mi się czytać wszystkich postów bo trochę ich jest ale kto ci naopowiadał że koło może się rozmagnesować po pierwsze może to być cewka ta aluminiowa jeżeli ją wymieniłeś to problem tkwi w gaźniku te silniki są bardzo czułe ciężko jest wyregulować gaźnik żeby dobrze chodził jak wygląda świeca gdy nie chce zapalić pewnie czarny nalot za bogata...
Jeśli stuki silnika są nieregularne wymień C22(w modelu 35) - 330uF/10V w zasilaczu (filtracja 5V), jak regularne wymień BA... Miałem przypadek, że musiałem wymienić cały wirnik w silniku capstan (w jednym momencie zanikał sygnał z głowicy przy obwodzie wirnika-dziwne??? - jakby się rozmagnesował, po wymianie przebieg z tej głowicy był dwa razy większy...
Do Stachu.G , a co z tą prądnicą chcesz zrobić? Prądnicę jest bardzo łatwo przebiegunować, podłączamy prądnicę jako silnik z odwróconą biegunowością - popracuje sobie chwilę- i już jest przebiegunowana.
A jak szybko kręci bez obciążenia? Trzeba by zmierzyć prąd pracy bez obciążenia. Bywa że magnesy trwałe tracą właściwości. Wtedy rosną obroty biegu jałowego, maleje moment obrotowy i rośnie pobór prądu. Miałem taki przypadek z silnikiem 48V na magnesach trwałych gdzie spalił się wirnik wskutek rozmagnesowania magnesów trwałych. Bez obciążenia kręcił...
Z111 bardzo ciekawe spostrzezenie z elektroliza pod cisnieniem faktycznie takie gazy beda mocno sprezone i nie potrzeba energii na sprezanie , jesli to beda wysokie cisnienie rzedu kilkuset atm. to rozprezanie pochlonie ogromne ilosci energii cieplnej. Czy robil ktos obliczenia takiego bilansu energetycznego? , czy podczas takiej elektrolizy wydziela...
W tej sytuacji jasno widać, dysk klika i wyłącza spindel, co innego jak by silnik pracował wtedy można było by próbować coś tam zdziałać, ale diagnoza jest prosta dysk ma uszkodzone głowice. A na jakiej podstawie kolega uważa, że głowice są uszkodzone? Z logów terminala to nie wynika więc chyba kolega zgaduje. Wynika natomiast ewidentnie, że głowice...
a jakiej firmy są te serwomotory? Siemens ma graniczną temperaturę 120stopni. Problem nagrzewania występuje jeżeli resolver jest przesunięty, z tego co pamiętam to resolver ustawia się z dokładnością +/- 0,2stopnia, więc mówię Ci ze nie jestes w stanie tak dokladnie ustawić resolvera, Powodem może być jeszcze przegrzany wirnik i częściowe jego rozmagnesowanie...
Zacznijmy od tego, że przy wszelkiego rodzaju silnikach magnetycznych nie jest zamieniana energia zawarta w magnesie na energię mechaniczną. Jeśli by tak było - magnesy szybko by się rozmagnesowały, a uzyskana energia bylaby marna.
Brak iskry na świecy -kupiłem silnik na złomie .Po wyczyszczeniu i umyciu stwierdziłem, że silnik nie ma iskry na świecy. Rozebrałem sprzęgło wraz z obudową . pod kołem zamachowym ,które służy też jako magneto jest cewka zapłonowa ,która wygląda na orginalną . Pomierzyłem rezystancję uzwojeń i wynosi uzwojenie pierwotne -0,9 om ,uzwojenie wtórne 4,1...
Witam, posiadam taką prądnice od 126p lecz bardzo długo stała. Chciałbym z niej (oraz pewnego silnika) agregat prądotwórczy. Moge uzyskać napięcie ok. 13V z prądnicy w którą wyposażony jest obcy silnik. Czy jeśli podam to napięcie na uzwojenie wzbudzenia a prądnice w ruch to wytworzy ona napięcie? Czy pod wpływem czasu mogła się jakoś rozmagnesować?
No ale do akwarium 100l. ten pomysł odpada. Praktycznie wszelkie pompki cyrkulacyjne do akwariów morskich są na 230v zmiennego. Silniki zwykłe indukcyjne. Czytałem gdzieś o pojęciu rozmagnesowania wirnika przez częste cykle wł./wył. Czy faktycznie tak się dzieje przy takim użytkowaniu? W linku który podałem podobno pompki na 230V chodziły bezproblemowo...
Wykresy na stronach 72 i 73 (w/g numeracji napisanej na dole strony, w/g PDF-a to są 81 i 82) pokazują, że przy mocy 25kW silnik przegrzewa się po 30 minutach, przy mocy 50kW - po 5 minutach (limit temperatury to 150°C). Prawdopodobnie może w sposób ciągły, bez ograniczenia czasu, pracować z mocą 20kW przy 3000 RPM. Przy 5000 RPM jest lepiej (strona...
Co do magneta zadnej głowicy czy rozrządów ruszać nie trzeba były dwie wersje zapłonów w wiekszości przypadków wersja drugie zdjecie zapłonu czyli 2 przewody zółty i biały jeden dawał prad zmieny na światła drugi na ładowanie co do regulatorów bardzo często zdarzało sie że nawet kilka nowych było kiepskiej jakości i czywiscie różniły się modelowo ale...
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
chodzi mi o diody najczesciej schotkyego wpiete rownolegle z silnikiem przy sterowaniu np PWM po wylaczeniu kazdego impulsu powstaje impuls o odwrotnej polaryzacji spowodowany rozmagnesowaniem rdzenia zadaniem diod jest umozliwienie przeplywu tego pradu , co sie stanie jesli ten impuls zostanie pochloniety przez jakas elektronike typu przetwornica i...
O ile pamiętam to prądnicę można przemagnesować aby był - na masie tylko problem jest czasami z niektórymi wskaźnikami /nie pamiętam dokładnie z którym ładowanie ,temperatura lub ciśnienie oleju/ które można rozwiązać przepinając odpowiednio przewody. Wystarczy podłączyć akumulator - na masę uruchomić silnik i prądnica po chwili przemagnesuje się. Może...
Brak iskry na świecy lub jest bardzo mała, podejrzewam rozmagnesowanie magneta bo właściciel dołożył do sprzętu wyłącznik zwierający do masy w celu gaszenia silnika, a oryginalnie gaszenie odbywa się po zakręceniu kranika paliwa i po kilku takich zgaszeniach to się stało, czy jest jakaś możliwość namagnesowania magneta czy to już szrot bo znaleźć takiego...
Dzięki wielkie. Wieczorem sprawdzę, może samo czyszczenie wystarczy. Tylko jedna sprawa - żeby dostać się do transpotorów - trzeba rozebrać praktycznie całą mechanikę - wykręcić tylną płytkę z silnikami, zdjąć paski. W takiej sytuacji jak już wszystko będzie rozbebeszone - wypadałoby zrobić pełen serwis: - czyszczenie całego mechanizmu, - wymiana pasków...
Żeby rozmagnesować magnes musisz go podgrzać do temperatury Curie. Wydaje mi się, że dopiero później można przeprowadzać magnesowanie w określonym kierunku silnym polem. Kiedyś zastanawiałem się czy na skutek złego sterowania (impulsy prądu) w silnikach BLDC można zniszczyć magnes. Okazuje się, że nie można o ile silnik nie rozgrzeje się właśnie do...
Przez pętlę płynął prąd 50Hz o natężeniu ok. 100A Skąd ty wziąłeś tyle amper? Poczytaj tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic89... Do mojego postu z linku poprawię , że zaczynam od środka i ruchem okrężnym do zewnętrznej strony kineskopu i potem oddalać od kineskopu i zmniejszać średnicę okręgów . Tu opis wykonania cewki : Zewnętrzna pętla...
Hm... zdaje się, że widziałem, iż na te magnesy dawano dożywotnią gwarancję, że się nie rozmagnesują? Pod warunkiem, że nie zostaną przegrzane. A jeśli producent zastosuje przewód w emalii wysokotemperaturowej, żeby móc puścić większy prąd przez uzwojenia, a silnik będzie pracował bez przerw na ostygnięcie, choć rzetelny producent takie zaleci, to może...
Ja rozmagnesowuje tak: Mam elektromagnes zrobiony z pompki wody od pralki. Tzn. wywaliłem wirnik i został mi z tego stojan z cewką. Jest ona na 230V. Dołączyłem do tego kabelek z wtyczką i zaizolowałem kilkoma warstwami, najpierw tasiemka do silników elektrycznych, a potem taśma izolacyjna, kilka warstw. Odizolowałem, aby nie porazić się prądem. (gołe...
Jezeli oryginalna instalacja i poprawnie połączona, to koło magnesowe do wyrzucenia - rozmagnesowane. Tam jest iskrownik o stopniach złożonych, nie mający nic wspólnego z resztą instalacji, poza przewodem zwieranym do masy osobnymi stykami stacyjki w celu gaszenia silnika. Sprawdzic cewkę zapłonową i kondensator. Łatwo to zrobić - odizolowac styki przerywacza...
Cześć wszystkim miałem kilka napędów LG z podobnymi objawami u mnie pomogło naklejenie na górną powierzchnię talerzyka (talerzyk na ośce silnika) kółka z wyciętym otworem w środku ,z folii samoprzylepnej.Powodowało to pewnego rodzaju nieznaczny dystans a tym samym brak bezpośredniego połączenia metalu z magnesem.Dodam że wszystkie cdromki pracują bez...
Jakoś na to nie wpadłem. Rzeczywiście jest to kontaktron i w dodatku sprawny. Podjadę do miejsca gdzie jest ta bieżnia i sprawdzę czy podaje impulsy. Wczoraj zbliżyłem go trochę do koła pasowego ale nie dało to rezultatu. Szczerze mówiąc w rozmagnesowanie magnesiku wątpię... Edit: Impulsy oczywiście podaje. Podgrzanie elektroniki sterującej skutkuje...
Pompa działa, po prostu musiałem otworzyć spód i to białe przykuło moją uwagę. Dodam że pompa (jej silnik) posiada kondensator. Ten biały element ma 2 konektory dostępne - zwarte, 2 jakby przycięte i 2 druty/pręty wchodzące w silnik. Próbowałem go wyciągnąć ale nie chciał wyjść po dobroci, a bałem się żeby czegoś nie urwać. Jeśli chodzi o pozystory...
Uruchom silnik z pominięciem wyłącznika i zobacz co się będzie działo. Najlepiej podłącz do akumulatora. Jeśli wirnik ma zwarcie to będzie się grzał mocno i nawet może się dymić. Raz mi się zdarzyło, że rozmagnesował się stojan. Objawy były podobne.
A czy rozpoznałeś, z jakiego materiału są magnesy? Neodymowe zaczynają się wyraźnie rozmagnesowywać od 80°C do 200°C w zależności od składu; temperatura Curie, przy której rozmagnesowanie jest całkowite, jest w przedziale od 310° do 400°C. Inne materiały mają wyższą temperaturę Curie: ferryt barowy i strontowy 450°C, Alnico od 700°C do 860°C. Ferryty...
Mostek H nie w każdym przypadku umożliwia pracę nawrotną silnika. W przypadku silnika szeregowego nawrót jest możliwy tylko przy przełączeniu uzwojeń stojana lub twornika w przeciwnym kierunku (realizacja najczęściej stycznikami w pojazdach trakcyjnych). Silnik szeregowy będzie też pracował na prądzie przemiennym (wykonuje się stojany blachowane w celu...
Witam W żurawiach samojezdnych ŻS4 z którymi miałem do czynienia w przeszłości te prądnice miały zwarte zaciski obwodu rezystora w obwodzie wzbudzenia (brak regulacji napięcia wyjściowego) . Po kilkuletnim postoju prądnica może być rozmagnesowana . Stan przewodów i rezystora jest tragiczny . Kilka lat temu w 5 min. uruchomiłem agregat PAD 16 samojezdny...
Nie wiem, czy porada z #4 jest dla kogokolwiek zrozumiała - może napiszę tak: do jednego z wyjść oryginalnego sterownika podłącz anodę jednej diody i katodę drugiej; między pozostałe końcówki diod, a drugie z wyjść tego sterownika włącz cewki dwóch przekaźników ze stykiem przełączanym, który ma końcówki NO, NC, COM (jak przez cewkę przekaźnika nie płynie...
Żeby rozmagnesować podzespół należy poddać go działaniu demagnetyzatora (głowice tez będziecie podgrzewać???). Delikatne podgrzanie końcówka wałka przesuwu - oczywiście po zdemontowaniu koła zamachowego z wałkiem - spowoduje zmatowienie wałka. Trzeba jednak pamiętać by nie przesadzić z czasem i temperatura bo może to spowodować rozhartowanie wałka i...
Malaguti crosser cr1 . Od kilku dni walczę ze skuterem który kupiłem .Skuter stał kilka lat i nie mogłem sobie poradzić z odpaleniem.Wpadłem na pomysł żeby go odpalić z wiertarki,i odpalił! Teraz nie mogę go wyregulować bo gaśnie. Podmieniłem stator z kołem magnesowym z innego egzemplaża i jest troszkę lepiej ,da się wytwożyć iskrę kręcąc rozrusznikiem...
Części składowe: 1. Magnes neodymowy MPŁ 13x10x5/N38H 2 sztuki 1,69PLN/sztukę 2. Magnes neodymowy MPŁ 20x10x5/N38H 4 sztuki 2,63PLN/sztukę 3. Pasek blachy stalowej grubości 1 mm, szerokości 15 mm i długości w zależności od rozmiarów przewodu paliwowego i rury zasysającej powietrze Konstrukcja wykonana dla samochodu Ford Escort 1,3i (jednopunktowy wtrysk)...
Dzięki za odpowiedź. ak, to silnik magnetyczny, konstrukcja prosta jak cep. Czyli po podaniu 230VAC powinien kręcić się poprawnie? Bez żadnych dodatkowych elementów? Pompa pewnikiem zajechana, urządzenie pełnoletnie, więc w sumie najwyższa pora na nią. Pompę/turbinę zdemontowałem, obudowę/kierownicę też, pozostał wałek wirnika i korpus. Nic się nie...
Witam Podłącze się pod temat i zapytam bo mam taki problem: mam motorynkę pony m3, silnik 2biegowy i do tej pory było ok. ale kilka tygodni temu zauważyłem że na wolnych obrotach ma słabą iskrę albo ją całkiem gubi. To samo gdy podczas jazdy włączam światła, gaśnie na wolnych obrotach (zalewa ją) na "wysokich" wydaje się być ok. Próbowałem z kilkoma...
Zastanów się choć przez chwilę! Przyjrzyj się rysunkowi, który dałem w poprzednim poście! Sprzegiełko NIE JEST PRZEKŁADNIĄ! Sprzęgiełko (dobre) przenosi obroty skrzydełka na obroty liczydła w proporcji 1:1. Zrób doświadczenie: pod kawałkiem tektury umieść 1 magnes, a na tekturze - drugi. Pokręć magnesem pod spodem i popatrz, jak się zachowuje magnes...
Właśnie byłem u kolegi mechanika posprawdzał i wszystko jest ok,podmieniał nawet oczko przy kierownicy ze swojego samochodu i nic ,myśleliśmy ze kluczyk rozmagnesowany,ale po resecie komputera wszystko działa poprawnie,tak jakby immo odcinało zapłon i dopływ paliwa,bo gdy od razu włożę kluczyk i przekręcę to chwile zapali silnik może 1-2 sekundy i gaśnie,a...
A co powiecie panowie na teze o rozmagnesowaniu stojana? Przerobiłem kilka razy tema typu źle zapala na gorącym (zimny wiadomo) No i po zbadaniu tematu że sterownik silnika "poda" paliwo jeśli obroty wału korbowego przekroczą 180 obr/min podjąłem walkę z jednym takim rozrusznikiem(przy 80'c wody dawał 160 obr/min). No to rozbiórka , szczotki, tulejki,smarowanie,...
Z powyższych linków wnioskuję, że jednak podpięcie prądu zmiennego nie jest dobrym rozwiązaniem i rozmagnesowywanie maski w kineskopie ma się nijak do stołu magnetycznego. Teraz pytanie w jaki najprostszy sposób zrealizować odwracanie biegunów powiedzmy co 1s i obniżanie napięcia aż do zera ? Prosiłbym o rozrysowanie jak to do kupy złożyć, bo elektryk...
Delikatnie oszlifowałem mocowanie czujnika zbliżając go do koła zębatego ( na kilka razy ) - bo był za daleko ,albo to kółko się rozmagnesował , do skutku aż podłączona do niego dioda LED zaczęła ładnie mrugać podczas kręcenia rozrusznikiem . Zamontowałem kolektor , kable itp .. odpalił za 1 razem . zmontowałem resztę puszek , bez problemu się rozpędził...
rozmagnesować magnes rozmagnesować telefon rozmagnesować głośnik
aquamatic candy radio fabryczny toyota corolla eagle zasilanie układu
kangoo dmuchawa przeciwwaga polar
Kod błędu 6D w Deutz Fahr 6130 - TCU problem Falownik ABB ACS143-1K6-3: brak zmiany kierunku obrotów