To podłącz albo zleć to komuś. Wymienianie części na chybił trafił będzie cię więcej kosztować niż diagnoza komputerem.
Dodam że auto zagazowane. To wiedziałem już po przeczytaniu samego tytułu tematu, ale jak napiszę że to wina instalacji gazowej to i tak nie uwierzysz, więc szkoda się produkować.
Hmm, po twoim opisie wnioskuje, że samochód nie posiada LPG. Sprawdzałeś wtyczkę od pompy paliwa? Często jest, że nie styka jeden wtyk w kablu i objawy są identyczne.
Ducato euro 5 3.0 litra, wtryski są na stożku, brak podkładek miedzianych.
witam,panowie kolega chciał się dowiedzieć o dawkę paliwa i kąt wtrysku. piszecie o nastawach podstawowych i temp.paliwa wejdz w bloki danych czyli 08 i tak: w kanale 001 poz.2 dawka wtrysku w kanale 004 poz.2 kąt wtrysku wymagany poz.3 kąt wtrysku aktualny w kanale 005 poz.2 dawka rozruchowa poz.3 kąt wtrysku aktualny to co piszecie to tak przy korekcji...
Ciepły 55.
To prosty patent. Po krótce. Żeby odpalić ciepłego TDSa należy zrobić tak aby podgrzewał świece nawet jak jest ciepły. Starczy odłączyć czujnik temperatury na głowicy i po problemie. Świece żarowe grzeją za każdym razem jak chce się odpalić samochód nieważne czy ciepły czy zimny. Ja ten patent wielokrotnie testowałem i każdy ciepły TDS odpala bez problemu....
Skoda Fabia 1, silnik 1.9 SDI Witam, od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem z rana. Odpalił normalnie, gdy przejechałem około 100 km i zgasiłem. Nagle, po 2 godzinkach stania, strasznie ciężko kręci, wręcz nie odpala. Akumulator jest w porządku, rozrusznik też, filtr paliwa zmieniony. Czy to może być coś z tym? https://obrazki.elektroda.pl/9972281000_...
Najpierw radze wymienić uszczelniacze pompowtryskow (koszt 130zl) Gdy sa uszkodzone sa problemy z uruchomieniem i szarpanie silnika.
Więcej danych wejściowych - Leon 1 , 2? 1.6 8V czy 16V- to zawęża potencjalne usterki charakterystyczne dla silników. Jaka tam instalacja siedzi, jakie wtryski i ile to ma nalotu. Zakręć całkowicie gaz na butli i wypal go z rurek i parownika (pozwól żeby silnik się sam przełączył na benzynę) i pojeździj tak kilka dni. Ewentualnie zdejm wężyk podciśnienia...
Żeby zamknąć temat trzeba napisać jako ostatni. Tak więc doraźnie pomogł czyszczenie kabli, a na zimę auto upomniało sie o nowe AKU.
wiec jedz do mechanika numer 3 . troche licha ta kompresja ale jak zimny pali ..
Panowie, chyba każdemu jest znana sprawa ciężkopalących gorących TDI które palą od strzała jak się wypnie wtyczkę z czujnika tem. wody. SanchosX-mogę ci to naprawić, koszt 200.
Moc silnika dla 1 fazy 1,1 kW , a w tym co wkleiłeś jest 11 . Ten układ pewnie na wycinku sinusoidy działa . Sam planuję zabudować układ co w zerze włączy, to w/g mnie lepsze rozwiązanie niż rozruch czasowy .
Kończy Ci się kolego zapewne pompa wtryskowa :( Kumpel ma to samo w Omedze TD, poszukaj na allegro sprzedają takie wspomagacze rozruchu, które wpina się w obwody elektroniczne ( kable ) idące do puszki kompa. Ułatwia to bardzo znacznie rozruch na ciepłym. Ale już masz sygnał, że pompa się kończy.
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z uruchamianiem auta gdy silnik jest ciepły . Najczęściej jest tak, że muszę kręcić dwa razy, tzn. za pierwszym razem kręcę około 3 sekund (wiem, że nie zapali) i próbuję drugi raz - wtedy najczęściej zapala po 2 sekundach. Rzadziej zdarza się, że że muszę kręcić 3 lub 4 razy po kilka sekund - wtedy to potrafi nieźle...
Witam wszystkich. Od pewnego czasu mam problem z moja Cytrynką. Zrobiłem tym autkiem ok 60 tkm praktycznie bez awarii. Od pewnego czasu zaczęły się problemy. Na początku zauważyłem, że przy rozruchu kręci trochę dłużej. Pierwsze co zrobiłem, to założyłem nowy filtr paliwa. Nic nie pomogło. Jeździłem wiec tak dalej. Po pewnym czasie rozruch był coraz...
Czujnik temp odpada bo by nie odpalił na ciepłym. Z relacji wynika że po odpaleniu chodzi normalnie przez jakiś czas. Brakuje szczegółów: jak długo chodzi normalnie po odpaleniu na ciepłym, jak długo na zimnym. Czy rozruch ciepłego jest całkowicie normalny jeśli postoi kilkanaście minut, czy jest problem z uruchomieniem ciepłego jeśli odpalać go po...
Pompa ciepła ma największy prąd rozruchowy i działa sprawnie. Pytanie laika , jeśli urządzenia nie chodziły w tym momencie kiedy wyłączali prąd i ponownie włączali to co ma rozruch do tego? Gdyby zabezpieczenie wyzwalało w czasie rozruchu np. pompy ciepła to bym rozumiał Pana sugestie i to że bezpiecznik wyłącza. Jestem laikiem i proszę na mnie nie...
Wrzuć wsad to się zobaczy.
To nie jest typowy soft start, tylko układ rozruchowy. Bez niego, przy dużej różnicy ciśnień ssania - tłoczenia, sprężarka nie będzie w stanie się uruchomić. Dodatkowy kondensator zwiększa prawie dwukrotnie prąd rozruchowy, ale nie może on być podpięty na stałe, bo sprężarka się uszkodzi. W innych pompach ciepła mogły być inne sprężarki albo czynnik...
to przepływka może tak psocic a dokładnie czujnik powietrza wlotowego
Mamy pomysły,zebys sprawdził pod diagnoza co mu brakuje jak krecisz i co mu brakuje pod maska.
Szczerze to ja się nie spotkałem aby kondensator rozruchowy był oddalony od silnika 3 metry. Sprawdź to czy przy tym rozwiązaniu sprężarka ruszy bez problemów. Żebyś się potem nie głowił dlaczego sprężarka nie chce się uruchomić.
Moje audi z tym silnikiem (2.0 TDI BKD automat DSG) też czasami ciężko odpalał, aż w końcu nie odpalił i z tego co mechanik powiedział to padł rozrusznik :( Auto przejechane około 170 tys.
A kręci wolniej jak na ciepłym?
Pisał o rozgrzanym silniku, więc kontrolka się nie zapali, ewentualnie tak jak pozostałe kontrolki - na sekundę , chyba że czujnik uszkodzony. Nie ma znaczenia czy silnik jest gorący, ciepły czy zimny, kontrolka musi się zapalić na moment co świadczy o samodiagnozie sterownika silnika, kolega nie pisał, że ma utrudniony rozruch na ciepłym silniku tylko...
Witam!! U mnie w samochodzie Volvo 850 TDI też takie cos sie dzialo. Odłącz czujnik temperatury silnika, wtedy komputer poda dawke paliwa jak przy -40 stopniach ,wskaze błąd i zapali świece. Odpalaj odrazu bez świec. Powinien odpalic od kopa. Jesli tak jest, to trzeba przestawic mechanicznie dawke paliwa w pompie wtryskowej na stałe. Mnie tak zrobili....
Jak jest zimny silnik to moment i zaskoczy bez problemu, tylko jak jest ciepły to nie chce zaskoczyć tak szybko jak na zimnym. Praca rozrusznika jest prawidłowa, kręci bez problemu. Ryszard
Wydech rozepnij i się przejedź.
a co możesz powiedzieć o kącie wtrysku? czy nie jest za duży? jezeli tak czy mógłby wpłynąc na rozruch ciepłego silnika?
Odepnij wtyczkę od czujnika wałka rozrządu i zobacz czy jest poprawa
prawda jest taka ze te pompy siadają przy 400 tys a ze ma 200 na licniku to juz inna bajka - baka życia. przeba naprawić pompe
To może być problem przepustnicy - warto przeczyścić + adaptacja albo sprawdzić wężyki, przy kolektorze czy gdzies nie ma dziury/podciśnienia Czujnik obrotów wału korbowego powoduje uniemożliwienie odpalenia auta i jego samoczynnie przygasanie, szczególniej jak ciepły, generalnie utrudniony rozruch. Falowanie obrotów to albo przepustnica albo ciągnie...
Kolega bardzo zachowawczo dzieli się informacjami. Przy tych danych, podanych przez kolegę, gdybym miał wróżyć z kuli, to stawiałbym na przegrzanie. Softstart zbudowany jest z tyrystorów które w tej konkretnej aplikacji nie są przystosowane do długiego przenoszenia obciążenia jakie występuje podczas rozruchu i podczas pracy wydzielają bardzo dużo ciepła....
Widziałem ten moduł na allegro i poradziłem sie sprzedawcy w tej sprawie lecz ten moduł nic nie pomorze poniewarz ułatwia on rozruch ciepłego silnika.
Z pobieżnego rozeznania wynika, że to suszarka z pompą ciepła. Wygląda jakby sprężarka nie mogła wystartować i wybija termik, gdy ostygnie sytuacja się powtarza. Albo uszkodzona jest sama sprężarka, albo układ odpowiedzialny za rozruch.
Masz na myśli zamkniecie (zaślepienie ) powrotu i próbę odpalenia? Założyłem dwa zaworki zwrotne - 1szy na przewód zasilający pompę z filtra (zaraz za filtrem) 2gi na powrocie ,oraz owy wąż powrotu przedłużyłem i wygiąłem w kolanko by pompa była niżej od przewodu powrotu co teoretycznie powinno zapobiegać uciekaniu paliwa z pompy... Efekt jest a mianowicie...
Dzięki za sugestie. Mech który ustawiał kąt wtrysku stwierdził że koło pasowe jest OK. Czyli podejrzenie pada na pompę lub rozrząd. Tylko się zastanawiam czy rozrząd może się sam przestawić. Dodam że po odpaleniu auto zachowuje się bez zarzutu czyli przyśpiesza, równo pracuje nie kopci tym bardziej dziwne te problemy z odpaleniem.:::?:
trzeba sprawdzic cisnienie na CR , podłaczyc i odczytac wartości mierzone z docelowymi
Witam jestem posiadaczem Fiata brava 1,4 12v 98 r B-G . Nie wiem co mam juz robić samochód chodzi coraz gorzej . 1. Ciężko kręci rozrusznik jak się rozgrzeje silnik . 2. klekocze smarowanie ma magistrala przeczyszczona a dalej stuka 3. dźwięk który się wydaje to jak by traktor chodził i brak mocy nie wiem co mam już robić :( pomóżcie jak możecie
Domyślam się, że chodzi o silnik OM 642. Przeważnie dłuższy rozruch na ciepłym silniku świadczy o zużytej (uszkodzonej) pompie wysokiego ciśnienia CP. Ale jeśli różnica w czasie uruchomienia między zimnym, a rozgrzanym silnikiem nie jest jakoś diametralnie duża, to ja bym się tym nie przejmował. Jeśli faktycznie mówimy tu o V6 OM 642, to rekomendowane...
darek2471 świece żarowe sa ok? kolego chodzi o rozruch na ciepłym silniku kto jest w temacie to wie o jakie mapy chodzi
Aleksandria koło Częstochowy Na GSV wygląda że sieci tam są z przed pół wieku... Myślisz że to niedostateczna jakość energii Zapewne tak, rozruch pompy ciepła powoduje chwilowy spadek napięcia. Jak temu zaradzić? Sprawdzić czy problem nie jest u ciebie - niedostateczne przekroje przewodów między licznikiem a punktem rozgąłęzienia pompa/PV, i ewentualne...
wtryski ok. egr delikatnie przycinał a co do rozruchu dalej uważam, że coś jest na linii paliwowej - ma ktoś dokładny schemat układu paliwowego? gdzie jest dokładnie zawór jednokierunkowy?
Witam ! Każdy wolnossący diesel przy wyłączonych świecach żarowych trudniej odpala (przy 70 stopniach świece nie grzeją). Inną sprawą jest jak ciężki jest to rozruch . ( Nie opisałeś tego szczegółowo). Na rozruch ciepłego silnika ma wpływ wiele czynników np. słaby akumulator ,ciśnienie w cylindrach ,pompa wtryskowa itd. Trudno zgadywać co akurat w tym...
Jeżeli tak to pozapalały by się kontrolki ABS itp. Jesteś na 100% pewny że prąd nie dociera? Jak nie chce odpalić to zwarcie przekaźnika powoduje rozruch? Bo może sam rozrusznik się kończy.
http://obrazki.elektroda.net/42_12633326... Witam szanownych forumowiczów. Od jakiegoś czasu rodziła się myśl, żeby zrobić prostownik rozruchowy zasilany z 3 faz. Wpadło mi w łapy trafo, moc ok. 2kVA. Uzwojenie wtórne na osobnych karkasach, przekrój 10mm2, szkoda było wyrzucać, napięcie idealne do spawania :P. Rozruchowe zostało nawinięte...
O co ci chodzi? O to ze 20A wystarczy na płytę ale nie na pompe ciepła i w dodatku 1 fazową. Można tak zrobić że płyta idzie na 2 fazach a na pozostałej pompa ciepła. Tylko po co , jak można to bezbłędnie zrobić zwiększając przydział mocy.
Kiedy wymieniane świece/przewody WN? Jak odpali zimny to obroty falują? Silnik wtedy chodzi równo?
Czujnik położenia wału pewnie stroi szopki :)
Przecież tam są pompowtryskiwacze silnik AJM Typowa wada to trudny rozruch przy ciepłym silniku.
Wypadanie zapłonów może wywalać przez ten trudny rozruch na ciepłym silniku, o którym wcześniej pisałeś. Ciśnienie sprężania do kontroli. No i synchro rozrządu to podstawa.
sprawdź regulację zaworów
Do zasilenia mam pompę ciepła ok. 4.5kW w szczycie pobiera Najważniejsze ile potrzebuje przy starcie sprężarki -ciężki rozruch. Zapomnij o pracy agregatu z PV,
Oczywiście, słaby styk przy rozruchu to wydzielanie bardzo dużej ilości ciepła albo nawet znaczne iskrzenie.
SAWEK101 z tymi łożyskami w wentylatorach zasilanych z falowników to może być problem z prędkościami krytycznymi. Po prostu każdy wentylator(maszyna) ma pewne prędkości, gdzie drgania są większe niż przy innych częstotliwościach. Większość falowników ma funkcję w których te częstotliwości(zakresy) możesz wyciąć. A wracając do tematu zasilania sprężarki...
Powiedz mi kolego w jakich okolicznościach masz ten utrudniony rozruch? Silnik ciepły czy zimny? Gdy już odpali chodzi prawidłowo? Nie trzęsia nim?
Więc zamiast myśleć, wypadało by się wziąć do roboty. Ale tak jak pisałem - czujnika zegarowego pewnie nie masz, więc nawet tego nie sprawdzisz. Ponadto trudny rozruch na ciepłym silniku to raczej początek końca pompy wtryskowej.
Ja używam PTC75-B Prosty w obsłudze, opcja pomocy do rozruchu, oraz automatyka przy ładowaniu. Nie jest drogi, problemy są przy starszych dieslach, jeżeli chodzi o rozruch z prostownika. W moim przypadku rozrusznik potrzebuje w ciepłe dni 230Ah, zimą idzie na prawie 300Ah wiec te 15 minut które podają w instrukcji można se między bajki włożyć.
Witam #Jesli możesz opisz jaki rodzja błedu jest to (zwarcie do plusa / masy / blad odzczytu / inne) Adaptacja sondy lambda tez istniej na ciepłym i zimnym silniku (rozruch i bieg silnika po uruchmieniu) -sprawdz wiazke przewodow idaca do ECU może gdzieś zwieraj sie miedz saob przewody. -sprawdz- przewodzenie wtyczek łacznikowych *Przy okazji odkurzyć...
Pomijając webasto to grupa VAG w swoich autach ma pakiet skandynawski : czyli dodatkowe grzałki oleju i płynu +wtyczka na zderzaku przednim. Można zaprogramować aby grzałki o zadanej godzinie podgrzały olej co ułatwia rozruch no i wodę czyli leci ciepłe powietrze od razu.
Na komputerze nic nie pokazuje,
Szkoda zachodu a niby jak miał by tobie on ogrzać wnętrze auta i skąd weźmiesz tyle pądu Jeśli chcesz to załuż sobie webasto kture podgrzeje ci płyn i wtedy bedziesz miał łatwiejszy rozruch i ciepłe wnetrze.
ja rozwiązałem problem za 46 zł,zamówiłem na allegro urządzenie wspomagające silniki które mają problem rozruchu na ciepłym,troszkę jest problemów z montażem tak jak nakazuje instrukcja,ale ja zrobiłem to w troszkę inny sposób,ale zgodny z instrukcją,i od tej pory czytam z usmiechem na twarzy posty osób które zmieniają akumulatory,rozruszniki,nowe mapy...
Jeżeli chodzi o tą skodę to chcę doświadczalnie zrobić prawidłowy ciepły rozruch, przez przekaźnik i bocznik żeby na gorącym silniku normalnie odpalał.
Witam Jeszcze sprawa odbioru ciepła ze spalin. Jakieś praktyczne rady wynikające z doświadczenia. Mam silnik od fiata 125p 1500, chcę zrobić szlif, tłoki są bardzo tanie, więc jego remont nie będzie dużo kosztował. Dwa silniki już sam wyremontowałem samodzielnie. Poradzę sobie. Kogenerator chcę wykorzystać do ogrzewania domu jednorodzinnego (120m2),...
Problem jest taki iż silnik bardzo cieżko pali. zarówno jak jest ciepły tak jak i zimny. Dokładnie chodzi o to że przy próbie rozruchu chwile nic nie łapie pózniej zaczyna na jednego tłoka drugiego itd. Całość zanim zapali trwa jakieś 20 sekund. jak już zapali to chwile go poszarpie i wtedy jest już dobrze.
Jest taka możliwość, że po wyłączeniu silnika gaz ciągle dostaje się do kolektora - jego nadmiar może powodować późniejsze problemy z rozruchem. Dla próby pojeździj trochę tylko na PB i zobacz, czy też będziesz miał takie objawy. Zatankuj 10 litrów benzyny, niski stan w baku też może utrudnić rozruch.
(at)pchlaw81 Odnośnie komfort/eco, te słowa padają w instrukcji przy ustawieniu " Tryb pracy pompy " (d.18): 1 = komfort, pompa pracująca ciągle 3 = Eco, przerywany tryb do odprowadzenia ciepła resztkowego po podgrzewaniu wody przy bardzo małym zapotrzebowaniu na ciepło Mam ustawione na 1 , czyli tę funkcję komfort mam włączoną . Tam jest jeszcze jedno...
Muszę poszukać tabel ale z tego co pamiętam to bez wiatraczków rozruch może być max 4 razy na godzinę. Zależy to od prądu załączania czyli jeśli rozruch jest długi i pod małym obciążeniem to soft może łączyć szybko a jeśli rozruch jest szybki i trudny to ilość ciepła jest duża i rozruch może być dokonywany ze względnie małą częstością. W rozważanym...
Zacznę może od tego iż czujniki z VW w 95% przypadków psują się zwiększając swoją rezystancję lub otwierając kompletnie obwód (rezystancja nieskończona), w obu przypadkach temperatura widziana przez ECU jest niższa niż faktyczna lub zastępcza (najniższa programowa wartość), jeśli chodzi o rozruch to tylko poprawia odpalanie bo polityka startu żąda dla...
Problem jest o tyle złożony, że źródłem ciepła jest kocioł, a nie grzejnik sam w sobie. Jeśli regulator domaga się ciepła to daje sygnał do kotła, który uruchamia cykl grzania. I teraz zaczyna się ciekawy proces. Ja mam w kotle bypass ale nie regulowany tylko stały, w zależności do tego jaki będzie w danej chwili zamontowany specjalny zawór, którego...
Nie będzie dużo ciepła, na takim oporniku będzie moc rzędu 0,5W, zwykle wystarcza opornik 1W, zwykły. Wartość rezystancji można wstępnie obliczyć wychodząc z zastępczej rezystancji wentylatora R=Unom/Inom, opornik przyjąć ok. 120-150% R
czy temperatura silnika ma znaczenie ? Czy przypadkiem dłużej trzeba "kręcić" jak silnik jest ciepły?
O sprawność silnika i wentylatora nie pytam, a zostaje sprawdzić NTC na pompie, obecność gazu i ewentualną sprawność sprężarki (i jej rozruch, jeśli jednofazowa).
Kiesyś myślałem nad czymś w podobie,mianowicie nad butlą ok 50 litrową np po gazie,do której dochodziłaby ciepła woda z dużego obiegu,taką ciepłą wodą możnaby ogrzać silnik po dłuższym postoju z pomocą elektryczej pompki wody. Np po 8 h w pracy włączamy pompkę i ciepła woda ogrzewa silnik do temp 10 st C i rozruch jest dużo łatwiejszy(diesel)
Webasto zużywa około "szklanki" paliwa na 30 min. pracy,więc na pewno mniej ile potrzeba do rozgrzania średniej pojemności silnika.Dodatkowe plusy to rozruch "prawie" ciepłego silnika (nie zapominajmy że olej niestety będzie zimny),brak konieczności skrobania zima szyb itp.Wracajac do tematu wstępnego podgrzewania cieczy chłodzącej,oczywiście świeca...
Zainstalowałem kolego tego softa ale opcja "rozruch na gazie przy ciepłym silniku" jest nieaktywna i podświetla się na szaro... Co to jest upgrade firmware do sterownika????
Witam!!! Mam podobny problem jak wyzej pytający.Mianowicie samochód na zimnym pali idealnie(GOLF IV 1.9 TDI_ALH, ale jak jest ciepły temp.90stopni trzeba go kręcić kilka dlugich sekund.Czytalem juz wile informacji na ten temat ,ale nikt nie dał mi jeasnej odpowiedzi.Wiem żenapewno nie jest to -rozrzad (zrobiony kompletny) -kąt wtrysku (ustawiony) -siwiece...
Po pierwsze to wyeliminuj LPG, czyli spróbuj pojeździć na benzynie (najlepiej zakręć zawór na butli na pracującym silniku i wypal gaz do zgaśnięcia silnika). Drugi test to czy lekkie (15-20%) dodanie gazu przy próbie rozruchu ciepłego silnika poprawia rozruch?
Też jestem ciekawy sposobu używania. Czy najpierw jest przeprowadzane doładowanie akumulatora? Jak długo? Co to znaczy długi rozruch, gdy kable robią się cieplejsze? Oraz dlaczego nie zakupiono bezpieczników, tylko są używane kształtki z blachy.
Tak ze dwa lata temu firma przysłała mi "przez pomyłkę" klimatyzator 1x220V zamiast 3x400. Problem rozwiązałem przez dostawienie transformatora ok 10kW. Dałem zabezpieczenie C na stronie wtórnej 63A przy znamionowym prądzie 50A i przez ten czas ani razu rozruch nie wybił zabezpieczenia. Zgoda, transformator troszkę łagodzi skoki prądu, ale oprócz tego...
Diabeł ZAWSZE tkwi w szczegółach, nawet w zajęciach banalnie prostych, a u Ciebie takich uwarunkowań jest mnóstwo. Bo przecież nawet falownik do momentu pracy potrzebuje czasu na "rozruch". Dlatego nie znając szczegółów, nie bardzo można Ci pomóc.
Temperatura na procku nie przekracza 50stopni w stresie(Pentagram Karakorum) na płycie nigdy nie było wiecej jak 45 stopni, napięcia w normie i stabilne. Poza tym niezależnie czy jest to rozruch zimnego czy ciepłego kompa, po prostu błąd pojawia się przypadkowo i zawsze za pierwszym resetem już startuje.
Witam!!! Mam podobny problem jak wyzej pytający.Mianowicie samochód na zimnym pali idealnie(GOLF IV 1.9 TDI_ALH, ale jak jest ciepły temp.90stopni trzeba go kręcić kilka dlugich sekund.Czytalem juz wile informacji na ten temat ,ale nikt nie dał mi jeasnej odpowiedzi.Wiem żenapewno nie jest to -rozrzad (zrobiony kompletny) -kąt wtrysku (ustawiony) -siwiece...
Niekiedy przyczyną może być prozaiczna. Warto zmierzyć obroty rozrusznika na zimnym i ciepłym silniku.
Potrzebuję porady na temat doboru kondensatora rozruchowego silnika do suszarki Candy. W suszarce jest zamontowany kondensator 7µF z czasem pracy 30 tys. godzina dla 425V (Ducati 416.33.20). Kondensator padł po ok 8 latach. Dostępne w sprzedaży kondensatory mają tylko 10 tys. godzin dla 425V (Ducati 416.25.09). Czy warto taki zakładać? Chciałbym...
Czyli w takim przypadku lepiej dać większą rezystancję wypadkową i zamiast 470R dać np 620R i zobaczyć co się stanie? W teorii jest tak, że niezależnie od wartości rezystora, wydzieli się w nim tyle samo energii (możesz sprawdzić w LTSPICE), ta energia podgrzeje materiał oporowy rezystora do temperatury wynikającej z jego masy i ciepła właściwego....
Opowiadasz jakieś bajki. Każda EC ma kotły bez turbina n do robienia ciepła. Każda planowana EC zakłada rozruch kotłów węglowych w wypadku mrozów. Na codzien jednak będzie chodziła tylko część gazowa. Warszawa po wybudowaniu gazowej na Żeraniu i Siekierkach bedzie bezwegla do poziomu około zera stopni potem ma kotły wodne a przy -10 dwie ciepłownie...
Czy to jest nowo zamontowany piec i robisz rozruch instalacji ? Czy też działał dobrze do dzisiejszego dnia i od dzisiaj masz problem ?
Odpalił bo akurat to wystarczyło, silnik ciepły itp - łatwiejszy rozruch. Albo coś źle z tym manometrem się wpiąłeś i zafałszowany wynik.
Jeżeli pojemność układu jest wystarczająco duża i nie ma możliwości odcięcia wszystkiego w tym samym czasie bufor-sprzęgło nie jest potrzebny. Bufor np przy ogrzewaniu tylko grzejnikami ma zapobiegać taktowaniu pompy co zwiększa pobór prądu przy rozruchu i zużywa części pompy. Pompy nie maja modulacji chyba że nowe droższe pompy. W ogrzewaniu grzejnikowym...
Tak jak pisałem kiedy wpuszczę minimalnie ciepła małym palniczkiem to odpali zaraz.PROSZE POMOCY
Witam, proszę o pomoc w dobraniu warystora niestety prawdopodobnie przez skok napięcia w sieci popsuł się 'Rozrusznik progresywny VSA LC03 P/7' wypaliło płytkę tak jak widać na zdjęciach i potopiło obudowy przekaźników. Ta płytka odpowiada za rozruch pompy ciepła... i mam lodowato w domu. Na warystorze jest napisany symbol R8201W niestety takich w Polsce...
Witam.Testowałem ostatnio Grande Punto 1.3 Multijet EcuScanem.Wyrzuca błąd P0110 - błąd czujnika temperatury powietrza przepływomierza -przerwa/zwarcie do +V baterii/sporadyczny.Nie zapala się kontrolka awarii silnika.Jedynym objawem pewnej niesprawności jest trochę gorszy rozruch silnika na ciepłym niż na zimnym. Podstawienie innego przepływomierza...
Najtańszy choć nieco archaiczny będzie rozrusznik elektrolityczny ( wodny roztwór węglanu sodu). Tak jak kiedyś w karuzelach.Dodatkowo odpada problem odprowadzenia ciepła z oporów rozruchowych - tylko wody trzeba od czasu do czasu dolać. Nie wiem tylko czy jeszcze ktoś produkuje rozruszniki wodne.
Powietrze w przewodach paliwowych na zimnym silniku nie przeszkadzają a na ciepłym utrudniają rozruch? Akumulator i rozrusznik muszą zapewnić odpowiednie obroty silnika by nastąpił początek tłoczenia.
jeszcze jedno: miałem problem z odpaleniem kadett'a z zimnym sinikiem, ciepły palił bez zarzutu, świece były ok, rozrusznik też wydawał się ok ... kręcił ... okazało się jednak że za słabo, po wymanie tulejek i szczotek, odpalił bez problemu ...
Zgadzam się całkowicie, że lepiej wykonać uzwojenie z kilku drutów i połączyć równolegle, niż mordować się z płaskownikiem. Dlatego uzwojenie wtórne swojego prostownika opisanego dwa piętra wyżej zrobiłem z dwóch linek po 25mm². Przekonuje mnie też nieduże zmniejszenie przekroju przewodu uzwojenia wtórnego. Przewodu na wtórnym jest niewiele - góra...
ciepła rozruch ciepła silnik rozruch uszkodzony rozruch pompy ciepła
przepala bezpiecznik deski rozdzielczej naprawa zaworu zwrotnego nawigacja widzieć satelit
briggs głowica moment briggs głowica moment
Hisense – lodówka wyświetla błąd F5: czujnik NTC, grzałka defrost, diagnostyka usterki KEMPSTON AY ZX Spectrum – zniekształcenia dźwięku, diagnostyka i naprawa interfejsu audio