Zdaje się, że jednak masz świece do lepszego sprawdzenia, miernik sobie odpuść (korzystałeś zapewne z omomierza?), chyba, ze masz do dyspozycji amperomierz prądu stałego o zakresie 50A. Wszystkie cztery świece razem mają pobór prądu ok 48A. Najprostszą metodą jest wykręcenie świec i sprawdzenie "optyczne" po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora,...
W częściach zamiennych widnieje to cudo jako czujnik ssania, wspomaga rozruch zimnego silnika
Oczywiście klin do sprawdzenia w tych silnikach to bolączka.
Sugeruje Pan, że coś jest nie tak ze sterownikiem, czy może być jeszcze coś innego?
Sterowanie rozrusznika wychodzi z body Nie ma w blokach pomiarowych parametru odpowiedzialnego za rozruch?
A napięcie na elektromagnes masz po przekreceniu kluczyka w pozycje rozruch
Przekaznik rozrusznika sprawdz pod maską , w parametrach widzi przekrecenie w pozycje rozruch?
może być tak że ucieka napięcie z kabla zasilającego jeżeli zainicjuje się pozycję "rozruch"
Najprostszy sposób, to odpiąć czujnik temperatury. Sprawdzić możesz kąt wtrysku.
Alternator od nowości ten sam. Nic nie robione, poza odłączeniem immo, bo zgubił klucze i zablokował rozruch auta.
Przekręć kluczyk, zapadka się schowa i stacyjka jest twoja:)
Z dużym prawdopodobieństwem uszkodzony jest włącznik elektromagnetyczny rozrusznika przy sprawnej cewce elektromagnesu, ewentualnie wypracowane szczotki. Jak sprawdzić - to już musisz poszukać na forum ( a jest b. łatwo). Gdyby był słaby styk z masą - kontrolki na tablicy przygasałyby po przekręceniu kluczyka na rozruch.
Chodzi o tzw wolny rozruch?
A ma kolega możliwość podpięcia pod komputer? Sprawdzenia błędów itd... ?
A katalizatora nie zapchało? Uszkodzony klin to falowanie na wolnych obrotach i trudny rozruch.
To może być problem z kostką stacyjki, w momencie przekręcania w pozycję rozruch zanika zasilanie obwodów zapłonu
Jak stary już akumulator ? Podjedź tam gdzie sprzedają akumulatory i niech ci go sprawdzą testerem. Być może aku już siada i przy rozruchu są zbyt małe obroty.
raczej nie ale możesz sprawdzić przepływkę czy się nie blokuje i masy do ecu (na kolektorze ssącym), zasilanie wtryskiwaczy (czy jest ok 11V przy rozruchu)
Kostkę stacyjki sprawdź czy na czarnym kablu nie znika +12 jak przekręcisz kluczyk na rozruch.
(at)Piko A kolega czytał post? po przekręceniu kluczyka na zapłon i odróżnia pozycję zapłon od rozruch? Pozdrawiam :)
Mam problem z rozruchem Golfa na zimnym silniku po dłuższym postoju. Zaworek zwrotny zamontowany. Jak odpali, pali od strzała. Gdzie szukać przyczyny? Zamieszczam filmik. Dodam, że czasem przy dłuższym kręceniu rozrusznik rzęzi. Co wymienić? Rozrusznik? Swiece? Czujnik temperatury cieczy? Z góry dziękuję za odpowiedź. https://filmy.elektroda.pl/25_1678638975...
Wepnij rezystor o znanej wartości. Po drugie możesz mieć czipa na przewodach - ułatwiającego rozruch.
Z prostej przyczyny w golfach jest sterownik który po utracie zasilania traci ustawienia dawki paliwa (sterownik posiada adaptacje dawki paliwa). Jeśli instalacja gazowa jest źle wyregulowana to po jeździe na lpg sterownik zapisze zmodyfikowaną dawkę .Gdy silnik ostygnie nowe ustawienia mogą spowodować zła dawkę rozruchową. Niektórzy instalatorzy lpg...
Dziwne. Na benzynie też nie pali?A czy w instalacji gazowej,masz taki czerwony przycisk,do wzbogacania dawki.?Niestety wiele parowników tego niema. I wtedy zimny niechce palić. Zobacz czy w parowniku Dodano po 3 Do gazu samochód się nie przyzwyczaja. Ale właściciel tak.Gaznik masz elektroniczny czy zwykły.??
W tym samochodzie sterownik włącza świece dopiero poniżej 0°C, na próbę odłącz czujnik temp cieczy (-40° dla edc)
przełączaj w granicach 40° I gaś na benzynie wtedy rozruch będzie łatwy.
Ciśnienie na CR ,sygnały wał/wałek,temperatura,dawka paliwa,sterowanie wtryskami,spadek napięcia podczas rozruchu. Jak tego będzie pewny to wykręca wtryski i wiezie do regeneracji.
Jeżeli masz problemy od czerwca a wcześniej ich nie było ( napisałeś że w czerwcu wymieniałeś filtr paliwa ) to masz odpowiedź na dłoni - nieszczelność na filtrze paliwa . Sprawdź czy dobrze założone są opaski na przewodach paliwowych oraz czy przelotka plastikowa na powrocie jest cała ( nie uszkodzona ) oraz stan gumki ( o-ring ) uszczelniającej przelotkę....
Sprawdzić czy blokuje zapłon Jeżeli zimny nie odpala to masz nieszczelny gaz zbiera się w kolektorze ssącym i pierwszy rozruch jest ciężki
Żaden samochód nie jest wstanie oddać energii tyle co weźmie na rozruch przy dystansie 500m..
witam. Podłacz dwie diody jedna na jeden kabel a druda na drugi (te od spawarki)tak zebys miał + i - i teraz sprawdz napiecie. Ja w swojej spawarce miałem odczep na ktorym było okolo 25V załozyłem jadna diode i mam 13V odpalałem na tym fiata125 forda transita(disla) VV golfa i ok.
ps. Ustawienie 0 w zakresie od 0-300 nie oznacza brak paliwa podawanego na rozruch. Takie ustawienie miałem przed zmianą do którego wróciłem.
Kolega miał takie coś w Vento 1.9 SDI do podgrzewania płynu chłodniczego aby ułatwić rozruch. Autko było sprowadzone ze Skandynawii. To na bank podgrzewacz... tylko albo płynu albo oleju jak napisał kolega.
Tak jak powyżej,przy ponownym rozruchu po regeneracji turbiny odłącz wtyczkę pompy wtryskowej,tylko tyle trzeba zrobić.
gazownik mógł rozłączyć pompę paliwa ( napisz ile masz 2 czy 1) w baku i pod progiem. sprawdz połączenia i czy pompa w ogóle po przekręceniu w pozycję rozruch podaje paliwo. na początek do sprawdzenia przekaźnik pompy. ale na początek VAG
Kolego może sprawdź wężyki podciśnienia i zawór overboost. Z tego co pamiętam to w golfie są dwa takie zaworki na podszybiu. Uszkodzone przewody podciśnienia mają wpływ na działanie klapy gaszącej, co może utrudniać rozruch. Jeśli się mylę poprawcie mnie....
Dzięki za sugestie. Mech który ustawiał kąt wtrysku stwierdził że koło pasowe jest OK. Czyli podejrzenie pada na pompę lub rozrząd. Tylko się zastanawiam czy rozrząd może się sam przestawić. Dodam że po odpaleniu auto zachowuje się bez zarzutu czyli przyśpiesza, równo pracuje nie kopci tym bardziej dziwne te problemy z odpaleniem.:::?:
Witam, dziś miałem nie zbyt przyjemny rozruch silnika AHF golfa 4, kręcił ponad 15 sekund, silnik okoł temperatury 50 stopni. W garażu na zimnym odpalił tak jak powinien 2 obrót wału,po przejechaniu kilometra zatrzymałem się koło sklepu zgasiłem silnik. po 2 minutach postoju musiałem nim kręcić ponad normę bo aż dobre 15 sekund i zapalił a dodam że...
Odstojnik paliwa, nadmiar wraca niebieskim przewodem z powrotem do baku, ma na celu szybszy rozruch gorącego silnika, gdy paliwo z komory pływakowej gaźnika odparuje na skutek temp
Uważam że po połączeniu dawcy i biorcy należy dać sobie 10 minut by auto dawcy doładowało akumulator biorcy i dopiero kręcić. Tandetne kable wymuszają taki sposób postępowania a próba kręcenia od razu po połączeniu kończy się ich spaleniem. Można by powiedzieć że to nie kable rozruchowe tylko wspomagające rozruch.
według mnie masz w obręb czujnika temp. cieczy wstawiony pewien wiadomy przekaźniczek wybitnie poprawiający rozruch gorącego silnika.
Czy tam nie trzeba tylko zrobić adaptacje immo?
Kolego moim zdaniem nie grzeją Ci świece żarowe. Miałem takie objawy w Passacie np. lecie przy uszkodzonej jednej świecy, są prawie niewyczuwalne, natomiast w zimie wyraźnie odczuwalne i dlatego proszę wziąć pod uwagę wskazówki Sztomela.
W TDI swiece są właczane jeżeli temperatura silnika wynosi poniżej -10 stopni. Lampka kontrolna świec żarowych w tym modelu ma dwojakie zastosowanie-świecenie jeżeli silnik nie pracuje oznacza podgrzewanie wstępne.Swiecenie jeżeli silnik pracuje oznacza że w elektronice silnika nastapiła awaria.Pełni ona wtedy rolę lampki "engine check" To dwusekundowe...
niestety tam nie pomogli.
Działanie ssania można regulować obracając obudową z bimetalem,ale w tym wypadku radzę sprawdzić regulację gazu i zapłonu oraz ustawienie rozrządu bo wyłączenie ssania utrudni rozruch zimnego silnika.
jezeli wystepuja przerwy w podawaniu paliwa to usterka nasilalaby sie pod obciazeniem tzn podczas jazdy rowniez.Czy byla sprawdzana podstawa gumowa pod urzadzeniem wtryskowym- lubi pekac co powoduje zaciaganie lewego powietrza,a w kosekwencji nietrzymanie wolnych obrotow,zas pozniej trudny rozruch silnika
świece nowe pzdr.
Sprawdź czy po przekręceniu kluczyka na rozruch masz prąd na małym przewodzie na rozruszniku.
Witam Tak jak wcześniej : dużo oleju spala + ciężki rozruch silnika (przy pierwszym rozruchu po rozgrzaniu-ok) + chmura dymu ( siwy) przy rozruchu (przy pierwszym rozruchu). Co może być przyczyną?
Co prawda Twój aku ma już zapewne dość, mimo to sprawdź czy coś go nie rozładowuje włączając szeregowo amperomierz, przy wyłączonych wszystkich odbiornikach, zamkniętych drzwiach. To auto najprawdopodobniej odpali nawet na mniejszym akumulatorze, bo ja swojego 1,9TDI odpalałem na 45Ah, jednak taki mały akumulator bardzo cierpi przy tak dużych prądach...
sprawdz czy swiece grzeją, czy sa sprawne. Sprawdz przekaznik swiec. Sprawdz rozrzad.
Silnik jest słaby bo zapewne już ma swoje przejechane,zwiększenie dawki paliwa nic nie da,może co najwyżej pogorszyć sytuacje ,bo będzie go zalewac przy rozruch,w najlepszym wypadku.
Kolego dang5 , masz dwa zasilania benzyna i gaz. Zgodnie ze zdrowym rozsądkiem trzeba sprawdzić czy one nie kolidują ze sobą. Zakręć gaz na butli i spróbuj parę dni pojeździć tylko na benzynie. Jeżeli będzie dobrze odpalał, to wina jest po stronie gazu i stawiałbym na reduktor lub elektrozawór przy reduktorze. Ja w swoich jak to niektórzy pogardliwie...
poprawianie po fabryce do niczego dobrego nie prowadzi, zludna korzysc, 45 ci wystarczy, jak jest trudny rozruch mozna zaryzykowac 55
witam mam takie pytanko bo zauważyłem dziwne zachowanie się stacyjki w golfie z 94 roku otóż po przekręceniu stacyjki zapalają się kontrolki i powoli dalej kręcąc na rozruch one zaraz gasną a rozrusznik zaczyna kręcić a auto nie zapala i mogę go tak piłować do śmierci dopiero gdy mocniej przekręcę stacyjkę do końca do oporu to na końcu zapalają sie...
Ewentualnie problem z czujnikiem podciśnienia na dolocie - zbyt ubogie paliwo przy rozruchu.
Bierz 5W40 - łatwiejszy rozruch przy niskich temperaturach w zimę.
Tak ma i to duży.
Ta dodatkowa masa to tylko "leczenie syfa pudrem", bo jakiś niedorozwój projektował całą instalację elektryczną w Golfach. Wystarczyło by żeby masa dla ECM szła z silnika a nie z akumulatora i nie było by już ryzyka spalenia go podczas rozruchu.
To urządzonko oszukuje na chwilę przy rozruchu ciepłego silnika sterownik a co zatym idzie efekt uruchamiania jak na zimno.Przy odrobinie umiejętnosci mozna taki układzik zbudować samodzielnie.Nie ma nic wspólnego z oprogramowaniem.Nie spotkałem również przypadku w którym winę za ciężki rozruch na gorąco miała pompa wtryskowa.
Witam! Pod katem odlaczenia wtyczki wyjasniam co nastepuje: Alternator jest jedynym (klime pomijam) urzadzeniem ktore po rozruchu bierze dosc duza moc aby uzupelnic akumulator za posrednictwem paska. Po wyjeciu wtyczki juz tego problemu (obciazenia) nie ma. Jesli "piszczenie"jest nadal pomimo odlaczenia "glownego piszczyciela" to zdejmij pasek i ponowny...
Wymień filtr oleju na jakiś markowy (np MANN) taj jak napisał Ociz i zmierz to ciśnienie oleju. Wymiana oleju na 15W40 nic Ci nie da oprócz tego, że będzie utrudniony rozruch w minusowych temperaturach.
Witam Sonda lambda nie ma wpływu na rozruch i pracę zimnego silnika. Pozdrawiam.Andrzej.
Nie bierze
Witam. Poszukuję schematu rozruchu VW GOLFA II, ja się na tym nie znam otrzymałam takie zadanie od chłopaka...albo schemat układu elektrycznego
a jeżeli akumulator jest ok,to sprawdź zawory,ewentualnie sprawdź przewody od akumulatora czy sie nie grzeją przy rozruchu
Ktoś tu głupoty pisze.
To teraz trzeba sprawdzić czy działa/pompuje podczas rozruchu
panowie ale o jakiej pompie tu rozmowa? silnik AJM to pompowtryski więc ja bym się upierał przy swojej wersji i sprawdził spadki napięcia przy rozruchu
mówisz plusy na cewkach. one powinny sie pokazac po przekręceniu kluczyka na zapłon czy podczas rozruchu?
szczelność układu to podstawa - może się zapowietrza??
Wrzuć wsad to się zobaczy.
Rozrusznik nie kręci a tu regulator wymieniają, dobrze że nie krokowy Jakie napięcie na rozruszniku a jakie na akumulatorze (przy rozruchu)?
jeżeli masz wyciek to będzie sie zapowietrzał i dla tego kręci długo sprawdź vagiem kąt wtrysku który też jest odpowiedzialny za poprawny rozruch a termostat ewidentnie do wymiany
No tylko, mostek z corsy mam a tamto muszę kupić. Jak się spali to skocze na złom i tyle. Trochę poczytałem, i nie wiem czy będę robił ten rozruch. W starszych autach to będzie ok, ale nie podepnę go nawet do Passata B4 Taty ani Golfa II Dziadka. Myślę, że wystarczy chwilowe podładowanie akku dużym prądem i powinno zapalić każde auto, a 3mm drut i 20A...
Dzięki koledzy za pomoc.
Macie jeszcze jakieś sugestie Tak, zmienić mechanika. Immo nigdy nie zgasi pracującego silnika, w żadnym samochodzie, nie zezwoli na rozruch, lub pozwoli odpalić na 2 sek
Kopci ? Utrudniony rozruch? Dawka, synchronizacja, ciśnienie doładowania, wartość podciśnienia, przepływka. To do sprawdzenia.
Pompa podmieniana na inną ze sprawnego auta, Poproszę zmierzoną wartosć cisnienia paliwa na magistrali w momencie rozruchu.
Jaki reduktor założony? Typ, model? Zalewa Ci gazem, bo może trzeba zamknąć bypasa, a uchylić na sprężynie Dodano po 12 Jeszcze jedno, jaki jest czas otwarcia zaworów lpg przed rozruchem?
Witam, szukam wsad podnoszący konie i jednoczenie eliminujący wadliwy rozruch w vw golf 4 1,9 tdi 110 km AHF. Ponieważ mapa rozruchu w tych silnikach ma ochronę koła dwu masowego, jednak można wsadzić tam mono masę. Po większym przebiegu trzeba zmienić mapę rozruchu, niektórzy zmieniają mapy na te które są w automatach ale to błąd, należy ją edytować...
tylko taka mała uwaga jeszcze - może się okazać, że czujników temp jest kilka. mogą być np 4 - osobno do uruchomienia wentylatora chłodnicy, osobno dla wskaźnika temperatury, kolejny to informacja dla ECU - i o ten chodzi - tylko tu sprawa też może się skomplikować, bo jeden może odpowiadać za informacje o temp jako takiej, a drugi właśnie za rozruch...
Więc zadzwoń po egzorcystę. W momencie przełączenia stacyjki na "rozruch" na górnej śrubie elektromagnesu masz nadal 12V?
Sprawdź kąt wtrysku. Podłącz VAG silnik rozgrzany VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2 zablokować nastawy Wartość 50-55 zależnie od silnika. Gryzący dym to niespalona ropa z uwagi iż zostaje wstrzyknięta do cylindra w złej chwili. Przerabiałem to w swoim. Objaw ciężki rozruch, przy pierwszym zimnym rozruchu. Mogę podesłać manual
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale chyba twierdzisz że AHH AFN nie ma geometrii.Jest to 90 i110 KM i turbo to samo ale geometri nie było w 1Z i AHU i tam był n75 metalowy bo sterowany cisnieniem.Jeśli po rozruch ciągnie gruszka to wiadomo-geometria.
Auto jak w temacie po podaniu zaplonu pompa paliwa startuje na ułamek sekundy. Czy ktoś kto posiada takie auto może powiedzieć jaki czas jest sterowana pompa. Przy probie rozruchu normalnie przekaznik zaczyna łaczyć na stale. Problemem jest zbyt krótki czas pierwszwego zasilenia - paliwa nie starcza na rozruch. Ktoś przerabiał podobny przypadek ?
Witam to jest coś przytargane z zachodu przez mojego brata, jest to szybki prostownik z wyłącznikiem czasowym do 60 minut, ładuje to akumulatory prądem chyba do 60 A to jest trafo z diodami, amperomierzem i przełącznikiem zakresów, nic więcej w obudowie na kółkach, waży jakieś 30 kilo jako rozruch spisuje się świetnie starego golfa diesla można było...
Ciśnienie paliwa przy rozruchu ile bar ??
Kolego przeczytaj jeszcze raz mój post. Cewkę wyeliminowałeś, ale zastanów się nad resztą. Zmniejszenie przerw na świecach ułatwi znalezienie przyczyny, jeżeli będzie łatwiejszy rozruch to przyczyny należy szukać w układzie zapłonowym.
roman2361 nie pisz bzdur .Żeby coś powiedzieć na temat trudnego rozruchu należy sprawdzić wiele parametrów,to nie golf 2.Jakie jest ciśnienie paliwa na listwie,jaka jest prędkość obrotowa silnika podczas kręcenia,napięcie akumulatora itp.
Witam Mam problem z Golfem 1.6 SR 98r AKL auto zapalało od "kopa " zawsze i nagle rano chciałem odpalić i auto kręci ale nie odpala. Sprawdzałem z akumulatora prąd wychodzi , bezpieczniki sprawdzane (28 itd), przekaźnik 167 zmieniony na nowy, iskra jest, błędów brak sprawdzone vag-iem, kostka stacyjki też zmieniona została i bez efektu, nie idzie prąc...
sprawdż najpierw napięcie ze stacyjki czy po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC świecą się kontrolki a przy próbie rozruch gasną ? jeśli tak to wymień kostkę stacyjki
Obejrzyj dokładnie wiązkę w okolicach rozrusznika .
Dziękuję za pomoc. Już tydzień się męczę z ojcem, żeby doprowadzić rozruch do porządku w końcu coś wkracza na dobrą droge.
Może być Sprawdź spadek napięcia przy rozruchu
Posiadam golfa 4 1.9 TDI ASZ 2004 rok wariant i mam problem z odpalaniem rano nawet nieraz na ciepłym silniku rozrusznik mój ma strasznego doła tak jakby nie miał siły ale jak odpalę i pochodzi z 3 minuty to ponowne odpalenie jest już bezproblemowe akumulator w 100 % sprawny rozrusznik wyjmowałem z 4 razy wymieniłem wirnik szczotki jeszcze polowa jest...
A jakie masz napięcie przy rozruchu?
witam ma podobyny problem z odpaleniem golfa tylko ze u mnie rozruch jest ale nie ma iskry na świecach a i jeszcze nie pali mi sie kontrolka od ładowania i nie pala sie diody przy przełączniku benzyna-gaz. proszę o pomoc nie mam czym dostać sie do pracy. Dodano po 1 tak wszystko inne działa stacyjka tez jest ok wymieniłem kostke od stacyjki. Dodano...
dzięki za poradę
zegary golfa golfa nawigacja golfa tempomat golfa
zasilacz przegrzanie niski pobór prądu składowa zmienna prądu
licznik czasu pracy podłączenie licznika czasu
Jak wymienić pasek silnika w suszarce LG? Ciemny ekran w Audi A3 2022 - przyczyny i rozwiązania