Jeszcze rok i go można wrzucić na żółte blachy, jako zabytek! A teraz na serio: 24 letnia renowka ma zapewnię pognitą instalacje, pokorodowane styki w kostkach, słabą masę. Albo dasz sobie radę sam z przeglądem instalacji albo trzeba będzie poprosić elektryka.
Sprawdź czy na cienkim kablu przy rozruszniku jest 12V w momencie przekręcenia kluczyka na rozruch
Kłopot masz z immobilizerem, on uniemożliwia rozruch.
Są błędy których nie można skasować, ale z tego co pamiętam nic nie było konkretnego. Jutro wrzucę. Dziękuje za sugestie. Ponowię prośbę o schemat instalacji do i z modułu BCM jeżeli ktoś posiada. Dziwne, bo auto jak kupowałem paliło, a jak zjechało z lawety i podłączyłem aku to zero reakcji. Dodam, że auto ma uszkodzony zawór, ale nie zerwany. Lecz...
Musisz z sensora airbag wykasować błąd o wypadku. on blokuje rozruch
Kup NOWY akumulator i napraw rozrusznik i ew. wieniec koła zamachowego. Żadne czary z klemami itd nie mają wpływu na rozruch silnika
I tak zacznij od sprawdzenia rozrządu... A czym go diagnozujesz ? Próbowałeś z odłączoną przepływką ? Sprawdzałeś EGR ? Najlepiej podłączyć pod Clipa i w parametrach bieżących będzie widać dlaczego jest problem z rozruchem.
Renault Scenic III 2009 ktoś ma propozycje odcięcia? może być rozruch.
Sprawdz mały przekażnik koło akumulatora on odpowiada za rozruch.
Przewody paliwowe do sprawdzenia wraz z wymianą filtra paliwa z oringami jeśli oczywiście są . A zwolnione tempo jak piszesz to może być akumulator, rozrusznik lub masa . Naładuj przez noc akumulator do pełna i w poniedziałek podjedź do punktu sprzedaży akumulatorów i poproś to na pewno znajdą chwilę przemierzyć twój stary ale musi być naładowany na...
Przewody świec sprawdzone Dodano po 3 Odczytaj wtedy błędy Czytasz mi w myślach Dodano po 5 podawanie plusa przez żarówkę trochę nie teges Może i tak, tylko czy to powinno blokować rozruch?
Musisz wykasować crasha z sensora poduszek, bo on blokuje rozruch.
A co pokazuje skrzynka połączeń w zakładce "rozruch"?
A co myślisz o rozruszniku, przypominam że uszkodzona jest stacyjka (nie odbija z pozycji rozruch) ?
Pojeździj trochę na samej benzynie. Może być na LPG za bogato, sterownik zaniża dawkę, co potem może powodować utrudniony rozruch.
Wentylator działa po przekręceniu kluczyka czy uruchomieniu silnika?
Zezwolenie na rozruch renaulty na kartę mają dopiero na luzie lub po wciśnięciu pedałów sprzęgła i hamulca. Trzeba by może przyjrzeć się włącznikom przy pedałach. Diagnoza CLIP pokazały by stany pedałów jakie widzi elektronika i pewnie jeszcze więcej.
Rano mam problem z odpaleniem silnik kreci bateria ok. Odepnij akumulator i podłącz przewody rozruchowe do (dostawczaka) na noc,rano spróbuj odpalić.Jeżeli bez problemu odpali,to masz problem z baterią.Przy słabym akumulatorze immobilizer odcina rozruch.
Pewnie że ma wpływ , na kole pompy jest występ do czujnika położenia cylindra jeżeli przy zablokowanym wale nie masz krótszej kreski koła w otworze czujnika to jest źle ustawiony
Sprawdź czy przewody szczelne
Zacznij do bezpieczników. Jak bierzesz rozruch tykanie słychać?
Kostka stacyjki,dodatkowe odcięcie zapłonu do sprawdzenia.
Może być tak, że olej w turbinie "ustoi" się za zgaszonym silniku i jak odpalasz wtedy jest przepalany i kopci przy rozruchu.
Mam problem z Renault Scenic rocznik 2002 1,9 dci po zatrzymaniu się nie mogę uruchomić samochodu a na konsolecie palą się kontrolki i nie gasną od ładowania , smarowania oraz STOP. Czego może dotyczyć kontrolka stop. Obracam kluczykiem ale nie do końca chce się obrócić (chyba sam rozruch)
Bateria nie ma na to wpływu. W kluczyku jest "transponder" zasilany w drodze indukcji elektromagnetycznej z układu zabudowanego w okolicy wyłącznika zapłonu.
Zmierz napięcie na rozruszniku i baterii w czasie rozruchu to powinno wiele wyjaśnić.
Moze to glupie ale moja rada - Sprzedaj, ja tak zrobiłem miesiąc temu i nigdy do renault juz nie powroce. Za świecenie tej kontrolki odpowiada biały kabelek jak otwozysz maske to jest po prawej stronie w czarnej plastikowej skrzynce, Ja mialem manualna skrzynie i jak sie kiedys ta kontrolka zapaliła to zarowke wyjołem i bylo ok, u ciebie pewnie sygnalizyje...
Przyzwyczaić się do tego, przerabiałem to w innych Renault i Dacia (moj własny służbowy), rano kręci wolnej i jakby z oporem, potem rozruch jest ok, nowe świece, moduł świec, rozrzusznik sprawdzany, klemy masy i nawet akumulator (to w nim upatruję winy) i bez efektu, zupełnie jakby ECU kazało robić dłuższy rozruch, a po co? Może aby przerzucić olej...
Częstym kłopotem jest przekaźnik, który pod dodatkowym obciążeniem przestaje przewodzić, a jest również odpowiedzialny za podawanie napięcia na inne obwody, które bez napięcia odcinają rozruch. Tak miałem w Renault Megane 2 1,5 dCi.
Nie sa to takie glupoty, jak ci sie wydaje. Primo - 1.9dCi, to silnik CR i elektroniki w samochodzie jest az nadto. Secundo - prostownik "rozruchowy" sluzy do wspomagania akumulatora, nie do rozruchu. Pytanie bylo, "czy prostownik jest w stanie odpalic auto". Jego opornosc wewnetrzna jest zdecydowanie wieksza od tej akumulatora kwasowego i sam, najczesciej,...
Sprawdzić czy rozrusznik dostaje prąd na rozruch jak nie to szukać przyczyny. Nie musi ale może być winna kostka stacyjki.
zalezy o jakim clio rozmawiamy III czy IV w IV sterownik poduszek blokuje rozruch
Światła działają,radio działa,w aucie wszystkie kontroli ok. Ale przy próbie rozruchu momentalnie wszystko pada. Totalny brak zasilania... Klemy luźne. Nic więc przecież wszystko działa tylko przy rozruch znika.
Załóż zawór zwrotny paliwa . Uniemożliwia powrót tłoczonego paliwa do zbiornika i utrzymuje ciśnienie w układzie paliwowym po wyłączeniu silnika. Ułatwia to kolejny rozruch silnika.
Witam , posiadam Mastera z 2007r mam problem z EGR. W sterowniku nie ma błędów auto jeździ normalnie tylko rano trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem . Mechanik stwierdził że EGR do wymiany bo jest cały czas otwarty . Czy jak go nie wymienię będzie miało to wpływ na pracę silnika ? Może coś się uszkodzić? Może EGR jest winien za utrudniony rozruch silnika...
Żadne jak nie widzi obrotów a czujnikok i wiazka to komp umarł. Pozwolenie na rozruch w parametrach jest ?
Kluczyk "odbija" z pozycji rozruch do pozycji zapłon ? , bo wszystko wskazuje na to, że pękła sprężyna w stacyjce i jechałeś z włączonym rozrusznikiem, czyli go zniszczyłeś
Poniżej schemat. Przepraszam chyba się pomyliłem sterownik silnika EECU prawdopodobnie to MS 6.3 czyli monitorowanie rozrusznika jest z VECU z pina 5 wtyczki SL4 a rozruch jest bezpośrednio z stacyjki plusem. Masę dostaje rozrusznik z przełącznika luzu na skrzyni.
Witam sprowadziłem Renault Celtis 436 RC z Francji. Rocznik 2004. Mam jeden problem ciągnik nie odpala. Po przekręceniu stacyjki rozrusznik kręci. Zdjąłem przewód od filtra powietrza i prysnąłem plakiem wtedy odpalił. Gdzie mam szukać problemu? Jeżeli rozwiązanie jest w układach na lewym błotniku to dodam że mam do niego części z innego traktora (Claas...
Witam ponownie wszystkich i z góry dziękuję za okazaną pomoc. Do rzeczy :) Jakiś miesiąc temu wymieniłem pompę paliwa w mojej Safrance 94r. 2.0 wczoraj wsiadam i niestety ale nie słychać pracy pompy po przekręceniu stacyjki ( brak charakterystycznego dźwięku załączenia pompy ). Poczytałem inne tematy związane z pompą paliwa w Safrankach i zrobiłem to...
Któryś wtryskiwacz ci puszcza. Najpewniej wymienić na nowe a nie regeneracja. Jeśli nie wymieniać to kupić jeden i go przekładać po kolei. Gożej jak puszczają losowo 2 to wtedy lipa. Druga opcja to że łapie gdzieś powietrze ale pewnie wtedy czasami byłyby problemy z rozruchem.
na 99.9% są to wtryskiwacze
Usterka główna szyny danych CAN żaden komunikat nie dociera do wyświetlacza.
To ważne by ustalić gdzie zatrzymała się procedura włączania zapłonu. Przecież pisał że steering not locked, a więc tam się zatrzymało. Czujnik na zasuwie blokady mówi że blokada zamknięta więc na rozruch nie zezwala.
Jaką temperaturę widzi sterownik przed rozruchem?
ile czasu bylo jezdzone z uszkodzonym adblue? sterownik moze blokowac rozruch i adblue do naprawy i ponownego uruchomienia, chociaz nalepiej wywalic to ustrojstwo calkowicie bo powoduje ono tylko problemy i wielkie wydatki dla wlasciciela pojazdu.
Przydałby ci się jakiś przyrząd diagnostyczny a później schemat bo objawy jakie opisujesz są skutkiem braku zezwolenia na rozruch w UCH , a możliwości jest kilka :D
Polecam regenerację rozrusznika.
Napięcie na automacie(cienki przewód) w momencie rozruchu
Czujnik temperatury silnika sprawdz .
Cześć koledzy, potrzebuję porady kogoś z doświadczeniem. Padł mi przekaźnik w Renault Clio 2 odpowiedzialny za rozruch (taki mały wąski 4 pinowy 12V 20A) i szukam nowego. Pytanie brzmi czy dowolny przekaźnik z parametrami 12V i 20A (oczywiście zgodne rozmiary i rozmieszczenie pinów) będzie pasował? Znalazłem jeden w sklepie ale jest do innych modeli...
Sprawdź KONTROLKA z kanału czy dochodzi + na cieńki przewód rozrusznika , niezbędna druga osoba która przekręci kluczyk " na rozruch ". Tylko "na luzie" :)
Może być i zasilanie. Musisz pomiary zrobić.
Zmiana parametru MIU - BIC A2/A3 Configuration - vehicle environment na "no transfer"
Pompa paliwa
sprawdz masy na silniku i skrzyni
Chodzi raczej o przekaźnik świec/moduł. Do grzałek powinny być zwykłe przekaźniki. Teraz w tych temp. to nie wiem czy on potrzebuje grzania świec do rozruchu. Trzeba by sprawdzić zasilanie modułu i jego sterowanie z ECM. Sprawdź lepiej jak szybko narasta ciśnienie na szynie podczas tego rannego rozruchu.
Jakie ciśnienie paliwa przy rozruchu?
A masz podgląd parametrów aby zobaczycz "zezwolenie rozruchu"?
Spoko. Podoginam i napiszę co i jak. Czujnika wału nie podejrzewałem, bo z doświadczenia z benzyniaków wiem, że właśnie byłyby problemy z rozruchem.
Kolego a czy auto bylo palone z prostownika na rozruchu?
To podłącz tester i sprawdź czy widzi obroty wału, ciśnienie paliwa-podstawowe parametry do rozruchu.
mam taki problem potrzebuje skoa bierze zasilanie i mase przekaznik blokady rozruchu renault clio 2 1,5 dci 2002 r
Starej już nie ma. Z odpiętą sondą też nie odpala .sonda chyba nie ma wpływu na rozruch silnika , chyba ,że się mylę
brak komunikacji z ECU I co wtedy należy zrobić?
Auto zezlomowane, naprawa nieopłacalna. Temat zamykam
Wystarczy sprawdzić jakie ciśnienie panuje na listwie w momencie rozruchu.
Daj sobie z tym spokój.
Sprawdzić czy jest pompa wstępna i czy dostarcza paliwo do pompy CR. Sprawdzić ciśnienie na szynie podczas rozruchu. Nie masz kompa sprawdzić jakie jest napięcie na czujniku ciśnienia podczas rozruchu.
a co ma do rzeczy masa silnika, skoro rozruch kręci? masa podzespołów jest ważna
Zmierz napięcie podczas rozruchu .
To nie jest informacja o stanie oleju w silniku jak będzie połowa stanu to będzie to wyglądało tak (oooo___ ) aktualnie masz max stan oleju ;)
Masz gdzieś niepełny styk. Niech ktoś przekręci kluczyk na pozycje rozruch a ty ruszaj kablami, głównie grubymi.
Podjedz do serwisu z akumulatorami. Niech sprawdza ładowanie i stan akumulatora. Prad na pistoju/pobor oraz prad przy rozruchu. Slaby aku w renault lubi generowac dziwne bledy
Konektor tzn. zakończenie przewodu - wsuwka. W tym wypadku koniec przewodu na którym podawane jest napięcie podczas przekręcenia kluczyka stacyjki w pozycję rozruch. (prościej się nie da)
Najbardziej podejrzana jest stacyjka. Zdejmij osłonę kierownicy i sprawdź na kostce. Wyłącza te obwody, które są wyłączane na czas rozruchu silnika.
mozesz wyplukać silnik Pierdoły opowiadasz-oleje mineralne płuczą bardziej silnik, żeby same z siebie się szybko nie zużyły i zestarzały. O tym co bardziej myje mówi liczba TBN. Dodano po 1 Witam! posiadam renault clio I 93r. sprowadziłem go z Włoch i nie wiem jaki jest olej w silniku. zastanawiam się czy mogę wlać półsyntetyczny 10w-40? auto ma ponad...
A jak sprawdzić regulator
Francuzy mają pod maską czujnik wstrząsowy który odcina zapłon. Przeważnie w okolicach bezpieczników.
Dzięki za zainteresowanie moim problemem. Samochód zaholowałem więc ruszałem kierownicą dosyć mocno bo bez wspomagania. Niestety nie zapalił. Nie ma nawet takiego kliknięcia i załączenia do startu po włożeniu karty oraz nie świecą regulatory klimatyzacji i regulacji nawiewu zamontowane na drzwiach. Po chwili wyskakuje komunikat sprawdź blok rozruchu.
Diagnostykę wykonać, błędy i parametry odczytać. Bezpiecznika to raczej wina nie będzie, brak zasilania na blokadę oznacza brak możliwości rozruchu.
Sprawdź na pinie sterującym rozrusznika napięcie podczas startowania (bez demontowania elementu). Jeżeli napięcie jest ok, przyczyna może tkwić w module rozruchu.
Chyba że masz prostownik z rozruchem :)
Odpytac sprzeta na ewentualne usterki
Jak wyzej oraz proponuje sprawdzic przelewy przy rozruchu.
scan6 na zapłonie, nr7 podczas rozruchu
Jakie ciśnienie przy rozruchu?
Rozrusznik nie ma nic do immo, zajmij się podstawami.
Ciśnienie w układzie jakie jest przy rozruchu ????
Czy tylko błędy umiesz czytać? Masz jeszcze tablicę parametrów, tam zajrzyj i zobacz czy jest zezwolenie na rozruch, czy jest komunikacja ze wszystkimi modułami.
sprawdz wtryskiwacze na przelewy i ciśnienie na listfie podczas rozruchu
V1 to kondensator. Zabezpieczenie. Wywal go bo robi zwarcie. Możliwa przyczyna usterki to rozruch z bestera. Wytnij go i wszystki będzie działać
Dobrze wiedzieć, a jak łapie przy filtrze to co zrobić? Gdybyś chciał wiedzieć, te silniki mają gdzieś "fałszywe" powietrze w trakcie rozruchu.
No myślałem o zakupie z gwarancją na rozruch. O innej chyba niema mowy w tych czasach.
Może być, że aku już za słaby. Jakie masz na nim napięcie podczas rozruchu?
280-300 rpm przy rozruchu.
Połącz się z UCH - rozruch,parametry kierowcy i podejrzysz wszystkie parametry które Cię interesują .
Nie
Co to za czujnik i gdzie go znajdę ? Pompa miała ciśnienie ok 1 bara czy coś takiego.
Co się dzieje z paliwem podczas rozruchu?
renault megane rozruch renault przekaźnik rozruch renault bezpiecznik rozruch
wiercenie betonie zasilanie konwertera multiswitcha dioda selenowa
subaru outback plazma samsung driver uszkodzony
Akai AP-306C – gdzie podłączyć dodatkowy kabel masowy gramofonu MAN TGA, Autocom, Mercedes W169 – kod 003781 FAIL, EDC 03781, zawór dozujący, komunikacja VCI