Zrobiłem dziś pomiary napięć, aku został naładowany w domu. 1. Napięcie akumulatora spoczynkowe 12, 56 V 2. Pomiar prądu podczas garażowania w granicach 0,01 do 0,02A 3. Najniższe napięcie podczas rozruchu - 10,4V, Napięcie ładowania bez obciązenie - 14, 11 V , przy włączeniu świateł , klimy napięcie 13,93Vdo 13,95V 4. Drugi rozruch samochodu napięcie...
Wprawdzie nie korzystałem z takiego prostownika, ale człowiek który je budował tłumaczył nabywcom, że należy go włączać w czasie rozruchu silnika. Wówczas napięcie w instalacji samochodu nie przekroczy 15V.
Jest taka możliwość tylko trzeba odpowiednio obniżyć napięcie.Zobacz na stronę http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic38...
witaj. Moja teoria na wg. Twoich pomiarów jest następująca: Uważam ,że za pierwszym i drugim odpaleniem alternator wcale nie ładował a lekkie wahania napięcia są związane że akumulator po takim obciążeniu jak rozruch samochodu i spadku napięcia przez to wywołanym samoczynnie odzyskuje napięcie w nieznacznym stopniu.Na wahania napięcia podczas gdy alternator...
Jeszcze pytanie. Po co jeździsz do ASO mając taką wiedzę? Musiałem bo doszło do typowej awarii w Lagunie II , czyli obrócenia panewki i zatarcia silnika. Panowie serwisanci źle podpięli klemy z prostownika , za mocno podkręcili napięcie na prostowniku ( bo rozrusznik prawie nie kręcił ) i kiedy komputer samochodu wyłączył rozruch napięcie "wystrzeliło"...
Zwyczajnie do normalnych zastosowań czyli sprawdzenia czy akumulator w ogóle jest sprawny (np. przy problemach z rozruchem, w celu wyeliminowania akumulatora jako przyczyny) lub celem określenia zgodności z parametrami określonymi przez producenta (w przypadku nowych produktów) taka dokładność jest całkowicie wystarczająca. No bo co to za różnica, czy...
Witam Potrzebuję wykonać prosty tester do sprawdzania kondycji akumulatorów na sucho. Tester ma symulować rozruch samochodu czy napięcie akumulatora nie spada poniżej 10V. Konstrukcja: kawałek drutu na odcinku którego będą przytwierdzone rezystory bądź inne podzespoły dające sztuczne obciążenie. Problemem jest dobranie odpowiedniej wartości obciążenia....
Witam, przy odpalaniu auta trzeba wyjąć ładowarkę z gniazda zapalniczki. Przy rozruchu samochodu napięcie w instalacji spada do 10,5V i elektronika ładowarki dostaje zmniejszone napięcie z tąd bierze się opisany problem. Pozdrawiam.
zy dałoby rade przykładowo akumulatorem z wkrętarki o napięciu 14,4v wspomóc rozruch silnika samochodu osobowego? Nie.
Poziom 11.5V wydaje się sensownym jeśli chodzi o rozruch samochodu. Głębokie rozładowanie baterii samochodowej mocno skróci jej żywotność poprzez zmniejszenie jej pojemności. Mierzenie napięcia nieobciążonej baterii to słaby wyznacznik poziomu jej naładowania, jednak w przypadku Autora bateria jest wciąż czymś obciążona i pomiar jej napięcia można traktować...
I te można ładować prądem C/10 do napięcia 15,6V albo nawet 16,2V. Dwa rozładowania do zera nie spowodują dużego prądu samorozładowania jak w futurze. Futura używana w samochodzie (napięcie nie przekracza 14,5V) ma szanse długo działać, jeśli będzie używana w cyklu rozruch/długa jazda. Cykle rozruchów i krótkich jazd załatwią każdą baterię akumulatorów...
auto czasem ma nierówne obroty No tak, rozumiem, że akumulator mógł mieć wpływ na rozruch, ale jak zatem wytłumaczysz te nierówne obroty? Przecież nawet skoro akumulator był padnięty, to podczas działającego samochodu działa alternator i daje ładowanie, więc napięcie w całej instalacji samochodu jest wtedy ok.
Sprawny akumulator nawet na mrozie kręci i nie wymaga żadnych protez. Albo masz sprawny albo tak się zdaje. Oczywiście warto mieć takie urządzenie, ale trzeba pamiętać, że może dojść do przekroczenia dopuszczalnych napięć w instalacji a nowe auta tego nie lubią. Znacznie bezpieczniej jest dołączyć drugi akumulator (oczywiście awaryjnie) a ewentualnie...
nie podaje napjęcia do rozruch W tym samochodzie stacyjka nie podaje napięcia do rozrusznika, jest to o wiele bardziej skomplikowane. Zacznijmy od tego jakie błędy są w module acc/start authorisation, adres 05
Mam proste i banalne pytanko. Może ktoś się orientuje o ile spada napięcie w instalacji elektrycznej samochodu podczas rozruchu silnika???
Dziękuje za odpowiedz. Ale nie o to mi chodziło. Koledzy mają mają obniżone napięcie do około 20v. Ja mam napiecie ok. 80v i z tego napięcia chce zrobic ten rozruch nie potrafie obniżyc tego napięcia. Czy jest to możliwe?? bez dodatkowego odczepu??
Czy jest możliwe że rozrusznik nie kręci a światła świecą -przy czarnym oczku? Jest możliwe , identycznie miałem tak w Dodge . Przy spadku napięcia elektronika blokowała rozruch , mimo że pozornie światła świeciły jasno .
Może jakiś wyłącznik, kontrolujący napięcie dający jakąś zwłokę np na rozruch silnika.
2. Obiło mi się że taki rozruch szkodzi więc czy taki rozruch jest szkodliwy i dlaczego ? Prostownik przystosowany do ładowania akumulatorów bez obciążenia będzie miał >15V pod obciążeniem przy rozładowanym akumulatorze (10V) dostarczy kilka-kilkanaście amperów. Co producent może zrobić, żeby dodać funkcję rozruchu i co najważniejsze jak zrobić to...
Problem rozwiązany, ale za bardzo nie powiem co mogło być przyczyną. Osoba która rozwiązała problem powiedziała że to przekaźnik. Jeżeli to prawda to może być tak, że przekaźnik obniża napięcie na czujniku przy rozruchu i komputer nie wykrywa tego. Dodano po 4 Strzelam że jak podłączy się do samochodu dodatkowe źródło zasilania ( żeby napięcie na czujniku...
Witam poprawiłem poprzednią odpowiedz z nieuwagi napisałem nie tak jak zrobiłem , po poskładaniu całości robiłem próby odpalania samochodu , więc tak podłączyłem pod napięcie 230V uzwojenie pierwotne ale pod liczbę zwojów 141 zw czyli z wyliczenia pod uzwojenie o napięciu 400V , napięcie wtórne miałem 15V , samochód do odpalenia odłączyłem akumulator...
Witajcie Zgromadziłem trzy transformatory toroidalne 12v do zasilania halogenów (2 szt 250 VA/21A i 300VA/25A).Chciałbym zrobić z nich prostownik wspomagający rozruch. Dodatkowo przyda mi się jako zasilacz do zasilania/ testowania różnych urządzeń (po dołożeniu kondensatorów i możliwości złączenia dwóch trafo w szereg). Wymyśliłem sobie, aby zamiast...
Kolega jeździ roburem, czy maluchem z prądnicą? Żaden współczesny, sprawny samochód nie ma tak rozbieżnego napięcia, Napięcie przy rozruchu samochodu możesz zmierzyć miernikiem. Więcej jak 10V nie będziesz miał. Natomiast przy załączeniu ładowania przez regulator występuje skok napięcia, bo akumulator może i rezystancję wewnętrzną ma małą, ale impedancję...
Alternator cały czas pracuje. On jest najważniejszy. W czasie awaryjnego rozruch najważniejszy jest akumulator dawcy. Bez sprawnego (naładowanego) akumulatora dawcy nie powiedzie się rozruch innego samochodu. Akumulator w sumie jest potrzebny tylko do rozrusznika? i trochę stabilizuje napięcie Nie trochę stabilizuje tylko bardzo dobrze. Lepiej niż...
Dlatego że układ stwierdza niesprawność alternatora i aby nie dopuścić do pracy bez ładowania, blokuje rozruch. Jak to technicznie jest zrobione, powinien dać odpowiedz schemat z linku (mniej więcej). Urządzenia dźwigowe, podlegają innym przepisom i warunkom odbioru technicznego niż samochody użytkowe. Jeśli instalacja pojazdu, w jakikolwiek sposób...
A czy akumulator żelowy może dostawać napięcie 14,2V? Nie powinien czasem max 13.8V dostawać? To zależy od rodzaju pracy akumulatora. Podtrzymanie 13,5 - 13,8 V, praca cykliczna 14,4 - 15,0 V. Tak jest napisane na moim. Moim zdaniem możesz je spokojnie ładować z instalacji, nie używałbym zapalniczki tylko zrobił dedykowana linię zasilającą. Przy rozruchu...
Brakuje ci prądu na rozruch czy na zasilanie do audio? Jakie masz napięcie ładowania?
Najlepiej było by zacząć od sprawdzenia czy po przekręceniu kluczyka na rozruch, pojawia się napięcie na przewodach rozrusznika.
Buforowe, to ładowanie ciągłe tak jak w UPS-ie. Akumulator jest przez cały czas podtrzymywany napięciem około 13,8V i sporadycznie rozładowywany. Cykliczne to na przykład w samochodzie. Akumulator jest cyklicznie rozładowywany (rozruch , większe odbiorniki na wolnych obrotach silnika). Przy ładowaniu cyklicznym napięcie około 14,4V.
Witam. Napięcie zwykłej spawarki transformatorowej na biegu jałowym to 60-80V. Spada do około 30V podczas spawania ale jest to praca prawie na zwarciu. Przy obciążeniu o jakim piszesz nie powinno być wielkiego spadku napięcia. Pozdrawiam.
https://obrazki.elektroda.pl/6178305200_... Prezentowane urządzenie to tak zwany booster, czyli sprzęt którego podstawową funkcją jest wspomaganie rozruchu naszego samochodu gdy akumulator w aucie niedomaga. Urządzenie mam już od bardzo dawna. W zasadzie co roku służy mi jako źródło zasilania w domku letniskowym gdzie nie ma elektryczności,...
"Rozruch" w warunkach kiepskiego (lub o "zanikającej" pojemności) akumulatora, może bardzo szybko uszkodzić elektronikę w Twoim samochodzie! Bezpieczny jest tylko taki prostownik, który zapewni napiecie na instalacji samochodowej NIE WIĘKSZE, niż 14,5V - również w warunkach, gdy żaden odbiornik prądu nie jest włączony (w tym również autoalarm i immobilizer),...
Podłączałem kiedyś w ciężarówce więc zapas napięcia był. Na rozruch to wiadomo akumulator buforowy. Jak zacznie ładować alternator to wtedy dołączyć do instalacji. Lub po prostu przez dużą diodę. Wzrostem napięcia bym się zbytnio nie przejmował. Powinno wytrzymać. Chociaż zawsze jest możliwość użycia przetwornicy. Dziś są to tanie rzeczy. Bez ładowania...
System ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad...
Tą którą ci pokazałem jest w pełni zabezpieczona ma 3 potencjometry pierwszym ustawiasz napięcie końcowe. Drugim ustawiasz maksymalny prąd ładowania. Trzeci to zabezpieczenie akumulatora dawcy, możesz sobie nastawić napięcie na przykład na 11,5V co ochroni twój akumulator przed nadmiernym wyładowaniem i umożliwia rozruch samochodu.
Nie czas i miejsce ona ten temat się wypowiadać. W każdym razie ten rozruch, przy tym konkretnym egzemplarzu prostownika, może być niebezpieczny dla elektroniki samochodu. Lepiej już byłoby wspomagać odpalanie z drugiego akumulatora za pomocą grubych kabli. Tam napięcie na pewno by nie wzrosło. Przy okazji fragment z opisu tego Start-m, gdzie wspomaganie...
Jaki schemat proponujesz? A co z rozruchem, do rozruchu samochodu go nie używałem gdyż zauważyłem podczas rozruchu ciągnika rolniczego że napięcie czasem skacze do 17V a takie napięcie może uszkodzić elektronikę w samochodach. Czy układ który zaproponujesz też się sprawdzi przy rozruchu? Czekam na propozycję i uwagi. Pozdrawiam
Witam Moje pytanie jest odnośnie możliwości zrobienia, skonstruowania startera pomocniczego do samochodu w przypadku kiedy nam akumulator w samochodzie odmówi posłuszeństwa. Widziałem na internecie powerbanki z tą funkcją, ale jakoś mnie nie przekonują wielkością - no bo jak powerbank z 5 czy 8 ogniwami da nam moc rozruchową aby uruchomić silnik powiedzmy...
Jest jeszcze ta zaleta, iż prostownik się nie "zużywa" w przeciwieństwie do akumulatora. "Awaryjne" akumulatory rozruchowe trzeba co ileś lat wymieniać Starego nie złomujesz tylko zostawiasz na taką "matkę". Kłopotliwe jest utrzymanie takich awaryjnych aku w stanie gotowości, muszą być przecież regularnie doładowywane. Ale zważając na fakt że do prostownika...
Załączony na fotografii mostek diodowy jest zrobiony prawdopodobnie na radzieckich diodach 10A więc w mostku możesz teoretycznie z niego pobrać 20A a w praktyce przy stałym obciążeniu 15A Uzwojenie wtórne transformatora przy budowie rozruchu musi być nawijane taśmą miedzianą o odpowiednim przekroju a diody nie mogą być mniejsze niż 100 A minimum a nawet...
Co ma wspólnego "dbanie" z nagminnie padajacą elektroniką A no jak szkoda na dobry akumulator firmowy a nie z biedronki to potem przy rozruchu pada napięcie a z nim rozruch na amen :) . Wycieraczki ruszą ciach/ciach i kaplica. Berlingo / Partner "W PB Z LPG" to dobry zakup.
Na filmiku z Youtube masz inny zasilacz, wiec modyfikacja nie będzie działała na zasilaczu z tego tematu. Wyżej w tym poście jest napisane co trzeba zrobić aby móc regulować napięcie. Co rozumiesz przez odpalanie samochodu na zasilaczu ????? Bo jeżeli prąd rozruchowy pobierany przez rozrusznik to jakieś 200 A (zależne od auta i silnika) a zasilacz ma...
Ogrzewanie postojowe bez problemu przenosisz pomiędzy autami. Ładowanie co za problem. Dopinasz się do linii D+ z przekaźnikiem i po rozruch auta masz ładowanie. Można też wykorzystać moduł do załączania świateł w samochodzie po wzroście napięcia.
przecież nie ma takiej możliwości, żebyś błyskawicznie włączył zasilacz, wsiadł do traktora i włączył rozrusznik - mija jakiś czas Przecież Ci wyraźnie napisałem wspomagam rozruch więc prostownik włączam po uruchomieniu rozrusznika Jak widać potrafię dokonać tego niezwykłego wyczynu, a Ty na siłę chcesz ze mnie zrobić matoła. A tak na poważnie to nawet...
Miałem okazję zastosować rozruch jednofazowy o napięciu 20v w ciągniku ze starymi, bardzo kiepskimi akumulatorami 2x 6v 165Ah. Jedyną reakcją ze strony akumulatorów było natychmiastowe "gotowanie" elektrolitu. 20V?? To przecież cały prąd szedł na gotowanie akumulatorów a nie rozruch!! I w tym właśnie przypadku, a nie w przypadku przedstawionego urządzenia,...
Dla wspomagania rozruchu nie ma nic lepszego, niż dobry, pełnosprawny akumulator na takie napięcie, jakie panuje w instalacji samochodu. W pełni naładowany akumulator (może być podłączony buforowo do niewielkiego prostownika) może być umieszczony na jakimś wózku, aby nie dźwigać tych 20 ... 30 kilo i nie być zwiazanym z długością kabla sieciowego -...
To nie jest funkcja którą można wyłączyć. Radio włącza "banking" czyli skanowanie dołączonego pendrive`a lub odtwarzacza mp3 w celu sprawdzenia co na nim jest. Jeśli tego nie zrobi to nie będziemy mogli włączyc żadnej muzyki. A robi to niestety za każdym razem kiedy podłączamy pena lub kiedy włączamy radio do napięcia zasilania. Tak więc jeśli mamy...
Przed wykonaniem zasilacza zasil kolejno każdy silniczek z akumulatora samochodowego przez amperomierz z zakresem np.10A lub przez rezystor ceramiczny 0,1 Ω z pomiarem spadku napięcia na tym oporniku. (prąd sobie wówczas wyliczysz z prawa Ohma I=U/R) Pamiętaj ,aby silniczek był obciążony mechanicznie , tak jak będzie pracował docelowo. Po zsumowaniu...
Jak straci pojemność i naładujesz, to 24-godzinnym odgazowaniu a jeszcze lepiej 48-godzinnym nie będzie miał już 12,8 V. Jest to niemożliwe. Napięcie jałowe będzie w okolicach 12,2-12,5 V i to właśnie będzie świadczyło o uszkodzeniu baterii. Dokładnie. W moim sześcioletnim akumulatorze, który stracił 50% pojemności (ale nadal bezproblemowo kręcił rozrusznikiem)...
Mnie też interesuje temat zasilacza rozruchowego, w niedalekiej przyszłości na pewno coś takiego popełnię. Ponieważ siedzę trochę w przetwornicach i zasilaczach impulsowych, będzie to niewielkie i zarazem lekkie źródło prądu. Myślę, że parametry 14V/300A przy zasilaniu ~230V będą wystarczające do większości zastosowań, bez ryzyka spalenia delikatnej...
Dobry przewód rozruchowy to jedna żyła x2, a nie 3 połączone równolegle x2. Ale i przy 3 będzie ok. pod warunkiem że to w jednym kablu idzie, czyli są z jednego materiału, z takimi samymi domieszkami (jakości miedzi) itp. A do sprawdzenia ich możliwości, to pytanie na co, na przebicie wysokim napięciem? :) Na wytrzymałość temperaturową? Trzeba zmierzyć...
Według teorii najprościej podzielić istniejącą w suszarce spiralę grzejną na 17 odcinków (może na 15), połączyć rownolegle a do nich także równolegle silnik (tutaj trochę problemów z regulacją wydajności) i do przodu. W paktyce trochę kłopotliwe. I wreszcie trzeba wziąć pod uwagę, że moc takiej suszarki to najmniej 300 W a więc sporo ponad 20 A. Ale...
Witam, wiec tak muszę cie zmartwić bo za wiele z tego rdzenia nie uzyskasz....a żeby nie była ta odp mało znacząca wyjaśnię ci kilka kwestii dlaczego: 1) aby uzyskać dobry rozruch akumulatora 12 V potrzebne jest trafo o napięciu wyjściowym ok 15 V, po mostku Graetza zostanie zmniejszone do ok 13V oraz potrzebny prąd ok 300A (min 150A dla małych samochodów)...
Miałem podobny problem w swoim samochodzie, w moim przypadku winowajcą okazał regulator napięcia w alternatorze. Jeśli po naładowaniu akumulatora samochód Ci odpali, to sprawdź multimetrem ładowanie alternatora oraz napięcie podczas rozruchu
Witam. Efektem wyparowania wody jest spadek siły akumulatora przy rozruchu samochodu. Wysokie napięcie ładowania spowodowało wyparowanie wody. Jeśli wymiana regulatora napięcia nie pomogła, wymień alternator, im szybciej tym lepiej. Zmiana miernika polecana. Dodano po 1 Wyparowanie wody nie powoduje wzrostu napięcia.
Witam, chciałbym usłyszeć Waszą opinie dot. poprawności działania samochodu osobowego toyota yaris 1.4 d4d 2004 I gen. Samochód ma problem z rozruchem, akumulator padł np. po 7 dniach braku jego użytkowania. Sprawdziłem też pobór prądu multimetrem (ampery) - wynik to 0.015A, i 0.007A po odłączeniu bezpiecznika 15A DOME Jako laik przeprowadziłem podstawowe...
znów zaczynają sie bzdurne posty o niedoładowaniu akumulatora o większej pojemności No to pora znów je wyprostować: Prąd rozruchowy to maksymalny prąd jaki można bezpiecznie pobrać z akumulatora, to rozrusznik decyduje ile tego prądu weźmie. Twój rozrusznik ma zapewne ok 2 kW, czyli prąd rozruchowy jest ok. 170 A (+ pobór prądu przez "resztę" samochodu),...
Witam Typowy czas ładowania (przy znamionowym prądzie) trwa 14 godzin. A wątpię aby ktoś chciał czekać 14 godzin na ponowny rozruch samochodu. Kondensatory są w tym dodatku dodatkowym źródłem energii. Akumulatory szczególnie w okresie zimowym przy rozruchu mają nieco mniejsze napięcie na zaciskach a to powoduje np. że energia iskry też jest mniejsza...
Witam To mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość :) Zrobiłem sobie kiedyś taki prostownik rozruchowy od podstaw, używam go czasem w zimie do odpalenia ciągnika Ursus C330 jak trzeba dojazd odśnieżyć. Ale do odpalenia samochodu boje sie go używać bo nie wiem jak może elektronika na to zareagować chociaż napięcie na nim nie jest duże bo...
Akumulator uważa się za naładowany, gdy podtrzymuje się go jeszcze ok 2 godz przy napięciu 14.4V. Odłączamy od ładowania i po kilkunastu minutach sprawdzamy napięcie bez obciążenia. Dla sprawnego akumulatora powinno wynosić 12,7V. Teraz rozładowujemy go prądem 45A. Np 8 żarówek H4. Jeśli żarówki świecą 10godz i napięcie nie spadnie poniżej 10,5 V to...
Mysle, ze chodzi Ci o to, ze uklad jest duzy ? Ale te stabilizatory sa i mniejsze ( o mniejszej wydajnosci pradowej) i wcale duza wiekszy od opornika nie bedzie. Poza tym rozruch samochodu kiedy napiecie leci do minimum bedzie naprawde dobrym testem dla ukladu z rezystorem i Zenerka. Musisz jednak to przetestowac praktycznie!!!
Witam Schemat dostałeś, ale jeśli mogę to: 1 Ze zdjęcia wynika że transformator posiada także odczepy w uzwojeniu pierwotnym. 2. Sugeruje to, że sterowanie "ładowanie - rozruch" jest przeprowadzane na tym uzwojeniu. 3. Napięcie 2 x 17V (jeśli jest ono napięciem maksymalnym tego trafo) i prostownik jaki dostałeś pozwolą Ci na ładowanie akumulatora. Z...
Objaw jak dla spadającego napięcia, sterownik nie pozwala na rozruch żeby czegoś nie uszkodzić. Nie napisałeś czy akumulator sprawny i naładowany. Diagnozowałeś auto? W tym samochodzie nie trzeba trzymać kluczyka w pozycji ROZRUCH, próbowałeś trzymać? Przez "trzymać", rozumiem nie cofanie go w pozycję ZAPŁON z pozycji ROZRUCH.
Przetwornica ma się wyłączać - akumulator w samochodzie służy do rozruchu a nie ładowania laptopów i musi w nim pozostać wystarczająco energii na poprawny rozruch.
Mój rozruch można śmiało podłączyć na pracującym silniku nic się nie dzieje napięcie skuteczne mam na nim 11,8 V więc jest niższe niż regulator w typowym samochodzie :D
Prąd podtrzymania przy napięciu 14,4 V wydaje się prawidłowy. Teraz tylko próba w boju, czyli w samochodzie, dobrze by było sprawdzić jak spada napięcie podczas rozruchu. Napięcie nie może spaśc poniżej 10V.
Witam. Mogłby mi ktoś z kolegów podpowiedzić gdzie szukać odcięcia rozrusznika w tym samochodzie? Pod stacyjką nie ma typowego przewodu ,żeby w pozycji rozruch pojawiło się napięcie. Chyba że jakiś przewód po zapłonie odetnie również starter? Jest tam silnik TD 3.0., gaszenie pneumatyczne, skrzynia biegów -automat. Z góry dziękuję. Rafał.
Problem: Spadające napięcie z 12.5V do 9.8V podczas porannego pierwszego rozruchu. Przygasają światła w środku samochodu i czuć, że rozrusznik o wiele wolniej kręci. Wszystko wraca do normy przy kolejnej próbie rozruchu. Ładowanie: 14.6V Akumulator: 5 miesięczny Bosch S5 74Ah 750A. Raport z VAS6161: Stan aku. OK. Napięcie 12.21V, 562A. Rozrusznik: Stary...
Witam! Mam jedno pytanie, posiadam zasilacz regulowany stabilizowany wlasnej budowy z trafo 350W, mostek prostowniczy ponad 150A i teraz tak dalej mam za mostkiem cały układ ale zrobiłem to na styczniku że albo wybieram napięcie prosto z mostka albo napiecie regulowane przez układ, chodzi mi by wspomagać rozruch samochodu, podłączyć odczekać chwilę...
Daj spokój z dodatkowym akumulatorem. Założyłbym najwyżej większy (o większej pojemności) do auta. Dodatkowo można akumulator zabezpieczyć przed rozładowaniem uniemożliwiającym rozruch, niewielkim urządzeniem, które odetnie wskazany obwód w chwili zadanego maksymalnego spadku napięcia na akumulatorze.
120A To może być mało ? Rozrusznik w momencie startu bierze około 70A dorzućmy do tego jakąś elektronikę 30A wiec te 120A powinno starczyć z zapasem. Rozrusznik w momencie startu pobiera znacznie więcej. Zobacz tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Złota myśl stąd że prąd został zmierzony cęgowym miernikiem Fluke 337 a druga sprawa...
Aby nie uszkodzić elektroniki nowoczesnego samochodu, konieczne jest włączenie funkcji wspomagania rozruchu tylko wtedy, gdy napięcie akumulatora spadnie blisko minimum po włączeniu rozrusznika. Na zdjęciu schemat z określoną możliwością. Gdy napięcie akumulatora jest większe niż 10 V, obwód jest w trybie uśpienia . Jeśli podczas rozruchu napięcie jest...
Dzięki kolego za odpowiedz. Problem w tym że nie mam dobrego miernika i dostęp do czujnika wału jest kiepski (od spodu samochodu) Wtyczka czujnika wałka rozrządu dostaje napięcie 5V i jest ok. Nie wiem tylko gdzie jest czujnik temperatury bo podobno on też może uniemożliwić rozruch??
Witam wszystkich!!!Mam mały problem z vw,mianowicie przy zapalaniu, po przekręceniu kluczyka jest efekt taki jakby rozrusznik nie miał siły przekręcić silnika,tak się dzieje 2-3 razy.Gdy silnik zaleje to wtedy może nawet nie starczyć akumulatora do zapalenia.Zaznaczam że jak już świece są zalane rozrusznik kręci poprawnie.Rozrusznik nowy,akumulator...
Największym problemem z superkondensatorami jest ich małe napięcie maxymalne ,przeważnie około 2,7V. Naładowanie do wyższego napięcia uszkadza kondensator (efektowne i niszczycielskie BUM). Dlatego łączy się je szeregowo by uzyskać napięcie maksymalne zestawu większe od napięcia maxymalnego pracy. W samochodzie będzie to około 14,4- 15 V (bezpiecznie...
Prawdopodobnie jest problem z ładowaniem akumulatora. Przyczyn może być kilka: uszkodzony alternator lub luźny pasek napędu alternatora, uszkodzona masa z silnika na blachy samochodu, uszkodzony regulator napięcia, problem z przewodami z alternatora. Jeśli podłączony poraz pierwszy akumulatro dał rozruch pojazdu to podłączenie go było prawidłowe. Przyczyna...
Witam kupiłem dzisiaj Transformator 2030 na prostownik 70A BESTSELLER z odczepami na napięcie 15,3V 18V i 2x7,5V. Mostek mam kbpc5010. Pierwszy odczep czyli 15,3V po wyprostowaniu wychodzi 12,5V co wg mnie jest za mało na ładowanie akumulatora ale płynie największy prąd z tego powodu pomyślałem żeby podłączyć to jako rozruch samochodu. Na 18V wychodzi...
Niestety najkorzystniejszym rozwiązaniem jest utrzymywanie silnika samochodu zasilającego na niewielkich obrotach (np 2000 obr/min). W ten sposób utrzymuje się napięcie na instalacji oraz zapobiega nadmiernym prądom. I oczywiście rozruch ma trwać kilka sekund. Tak własnie zrobilem i zalatwiłem aku na cacy ...
A co to za pojazd? Bo normalnego samochodu nie da się odpalić z akumulatorem rozładowanym do 2V. Trzeba użyć np. kabli rozruchowych albo prostownika z taką funkcją. A wtedy napięcie w instalacji wzrośnie do okolic tych 12V więc będzie możliwość wzbudzenia alternatora.
Przede wszystkim pytanie, czy chodzi o akumulator w samochodzie czy gdzie indziej. Jeśli w samochodzie, to napięcie na akumulatorze zmienia się w bardzo szerokim zakresie od nawet poniżej 9V przy rozruch do 14.4V podczas jazdy. Rezystory do diod LED oblicza się zawsze dla najgorszego przypadku czyli najwyższego napięcia zasilania. Jeśli chcesz się uniezależnić...
Chciałbym zapytać się jak to jest z tym napięciem 12V - jakie jest optymalne, czy w ogóle można tą optymalność jakoś określić? w domu mam zasilacze ale dają różne napięcie jeden np 12.10 drugi 12.22 - jaki jest lepszy? Czy napięcie 12.00 pod urządzenia 12V jest wzorcowe i do takiego właśnie trzeba dążyć? Nie wiem jak np wyregulować nowy zasilacz - na...
Witam! Nie ma lepszego rozwiązania, niż przewoźny akumulator (z prostownikiem buforowym na 13,8 ... 14,4V). Kombinacje z procesorem to przerost formy nad treścią: pilnować trzeba tylko, aby akumulator "wspomagający" był stale w ciepłym pomieszczeniu (temperatura akumulatora ma bardzo duży wpływ na jego wydolność) i nie dostał więcej, niż 14,4V. To samo...
Dla Twoich zastosowań ładowarka 12V 1 A będzie wystarczająca, pod warunkiem, ze akumulator nie jest mocno rozładowany. Zakładam, ze obwód ładowania w samochodzie jest sprawny... W przeciwnym wypadku ładowanie takim prądem potrwa dobrych kilkadziesiąt godzin. Ważne jest także aby ładowarka ta nie ładowała akumulatora do napięcia wyższego jak 13.9V bo...
Najwyższy czas odświeżyć temat. Wszystkie tematy na forum elektroda.pl zostały zamknięte. Pragnę zaś, odświeżyć ten temat i wznowić dyskusję na temat akumulatorów, gdyż jak ktoś szuka informacji jaki akumulator kupić na tym forum to znajduje najwięcej informacji pochodzących z roku 2007, i o akumulatorach zakupionych w latach 2000-2003. Jednak czasy...
00668 Napięcie baterii . Za niskie napięcie akumulatora, na uruchomionym silniku tego błędu nie będzie. Nie ma się co martwić, w wielu samochodach taki błąd występuje, jak akumulator jest stary... 01314- Engine Control Module 013 Check DTC Memory -Intermittent. To ze w bloku ABS to tylko konsekwencja, zapewne pojawią się tez inne błędy. Problemem mogą...
Chcesz regulować w zakresie 12-30V, ale jakiego napięcia? Średniego, skutecznego? I jakie napięcie ma wartość 70V? Jeśli skuteczne, to szczytowe jest 99V, a po wyprostowaniu, przyjmując spadek napięcia na diodach/tyrystorach 2V, średnie będzie 61V przy przewodzeniu przez cały czas, więc uzyskanie średniego 30V będzie wymagało przewodzenia prawie od...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Każdy alternator ma wbudowany regulator napięcia i tzw ogranicznik prądu. Oprócz tego jest automatyczny odłącznik ładowania. W starych prądnicach odłącznik był elektromagnetyczny, w alternatorach funkcję tę spełnia zespół diod prostowniczych. W sytuacji gdy napięcie na akumulatorze ma wyższą wartość niż podaje alternator, diody te są splaryzowane zaporowo...
Alternator to prądnica trójfazowa. Napięcie z niej jest prostowane przez diody. Są tam jeszcze diody pomocnicze i m też się zdarza uszkodzić. Najbardziej narażone na uszkodzenie są diody z prostownika powiedzmy głównego. Muszą przewodzić po kilkadziesiąt amperów, wydziela się w nich po kilkadziesiąt watów mocy. Mogą się uszkodzić od zbyt wysokiej temperatury....
Witam, Mam problem w ciągniku jak w temacie z gaszeniem silnika. Posprawdzałem instalację i okazało się że awarii uległ przekaźnik/timer: Mitsubishi 16A12-02001 16A1202001 Engine Stop Timer Control . On pracuje w ten sposób, że po wyłączeniu silnika kluczykiem przekazuje napięcie na około 2s na solenoid gaszenia silnika przy pompie wtryskowej - silnik...
Chodziło mi raczej o to ile mam czekać na sprawdzenie napięcie po wyciągnięciu z samochodu. Bo sprawdzam co jakiś czas i powolutku opada, i nie wiem czy w końcu nie spadnie poniżej 11v co by znaczyło że akumulator może być walnięty zgodnie z Pańską sugestią. Napięcie na akumulatorze spadło o jakieś 0.5v przez godzinę. Jest niepodłączony do żadnego urządzenia....
jak mam podłączyć kondensator k42-19 do samochodu celem stabilizacji napięcia w akumulatorze. Jak wiemy , że podczas rozruchu napięcie w akumulatorze spada i podłączając kondensator będę miał zapas prądu. Czekam na życzliwą odpowiedź.
Jak masz uszkodzony/nie sprawny akumulator w aucie to żaden 12V 7,2Ah nie pomoże. Podczas rozruch i tak napięcie siądzie. Nie kombinuj tylko wymień akumulator na sprawny lub napraw usterkę instalacji powodującą spadek napięcia lub brak poprawnego ładowania. Ludzie ładują syf na YT a inni łykają ten syf jak pelikan cegły, zdolność do myślenia i analizowania...
ale powerbank - też urządzenie - może mieć pojemność 5x większą. No nie. Bierz pod uwagę że przeliczając mAh (miliamperogodziny) na Wh (watogodziny), brakuje nam informacji o napięciu. I o ile w powerbankach praktycznie zawsze (zawsze, wyłączając modele z udziwnieniami typu rozruch samochodu) mamy ogniwa połączone równolegle, mamy 3.6-3.85V na akumulatorze....
Szybkie ładowanie to nie jest synonim urządzenia rozruchowego które ma prąd liczony w setkach amperów. No i właśnie to wyszło, że to prostownik do szybkiego ładowania a nie urządzenie rozruchowe. Jak to się zwykło mówić, jest to wspomagany rozruch - ja wiem, różnica niewielka ale jednak. Co nie zmienia faktu że, do dzisiejszych samochodów bym tego nie...
Zwróć uwagę że napięcie wyjściowe po mostku musi być około 17 - 18V i przy próbie odpalenia tym samochodu może paść komputer pokładowy lub inne elementy instalacji elektrycznej na której jest zabudowana elektronika.Wielu producentów ostrzega przed próbami odpalania samochodu z matki.Można taki samochód tylko odpalić pożyczając prądu od kolegi kablami...
Według mnie projekt jak najbardziej ok. Jeśli jest ograniczenie na 15V to spokojnie można ustawić prąd na max i odpalać samochód. Jeśli ktoś ma wątpliwości to niech pomyśli jak działa alternator po odpaleniu samochodu. Poda 14,4V, prąd będzie bardzo wysoki w przypadku rozładowanego akumulatora. Rozruch na "pilocie" czy guziku potrzebny jest w sytuacji...
http://obrazki.elektroda.net/4_127299253... Witam Skonstruowałem trochę mocniejszą od tej: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic61... Praktycznie nie różni się prawie niczym, dodałem drugą diodę, dałem mocniejsze dławiki i ma trochę większe wymiary 97mm x 59mm wysokość 16mm. Przy napięciu wejściowym 12V można uzyskać 5,5A dla Uwy=19V...
Akumulator ma 70-do 85% sprawności przy ładowaniu. To tylko teoria mająca niewiele wspólnego z praktyką. W 4 min akumulator nie odzyska tego co stracił ma rozruch. Oczywiście, że nie odzyska. Powiem więcej - nie odzyska nawet w godzinę. Wynika to z prostego faktu: napięcie ładowania jest za niskie. Aby szybko odzyskać ładunek napięcie na akumulatorze...
Szkoda że kolega od razu nie napisał że do „klimy”. Wszystkie agregaty sprężarkowe mają jedną wadę co najmniej 10 razy większy prąd rozruchowy przez 2 a nawet 3 sekundy przy utrzymaniu napięcia znamionowego. Do zasilania takiego cuda potrzebna jest przetwornica dużej mocy zamieniająca stałe 24V na stałe 350V i do niej dołączony falownik....
rozruch samochodu zrobić rozruch samochodu rozruch samochodu prostownik
indukcyjność łuku wentylator klimatyzatora karta zabezpieczona zapisem
parkside szczotki parkside szczotki
Sznur grafitowy a uszczelnianie wału korbowego Żywotność żywicy w zmywarce Amica - jak długo działa?