masz tu wszystko
rozumiem, że ta teoria tyczy się tez akumulatorów samochodowych... przejrzałem to tak na szybko i widzę, że tutaj temat raczej tyczy sie temperatur dodatnich a mnie interesowałaby zależność prąd/temperatura w drugą stronę czyli w kierunku niskiej temperatury Tyczy się wszelkich kwasowo-ołowiowych. Trzeba brać zarówno poprawki temperaturowe przy rozładowywaniu...
To nie akumulator "daje" prąd tylko rozrusznik "pobiera" - nic się nie uszkodzi.
Nie 12V źle wkleiłem ;) . Nie wiem jak u was jest ale uczciwie ok. 200zł-300zł za robotę licz. Najgorzej przejśc przez ścianę grodziową,może być potrzeba wyciąc koronowym otwór i zabezpieczyć go gumową przelotką. Reszta to przyjemność.
To co znalazłem: https://battery-import.s1.cdn-upgates.co... Wynika, że podstawowa pojemność to pojemność C5 więc prąd 1/5C (5-cio godzinny czyli 32A) dla tego akumulatora powinien być OK. W końcu są to akumulatory trakcyjne do np maszyn myjących podłogi w marketach. Niestety dokładniejszych danych na szybko nie znalazłem.
w corsie trzeba jeszcze zwrócic uwagę na wysokośc akumlatora nie każdy pasuje,nie zamkniesz maski.Ten 41Ah wystarczy.
Czy akumulator posiada zdolności rozruchowe?Wydaje sie mi ,że chodzi o sprawdzenie wydajności prądowej.Są takie specjalne czujniki. Nazywają się, zaraz sobie przypomnę.....A może ktoś to zrobi za mnie?:D
Swoją drogą, jeśli autor użył przewodów tzw. marketowych, to ich marna jakość być może uratowała akumulatory ;)
Sam go dobijasz i masz pretensję do garbatego że ma dzieci proste :) Rozrusznik nigdy nie pobierze 600A... pobiera 100-150A..... Prąd rozruchowy poniżej 70% wartości fabrycznej dopiero może martwić, a nie takie zmiany. Poza tym warunki pomiaru !!!! czy akumulator z półki sklepowej ? po długim postoju samochodu ? po jednej nocy ? po tygodniu stania ?...
Witam! Chciałem zasięgnąć waszej opini na temat kabli rozruchowych, a więc temat na czasie ;) Czy kupując je powinienem dobrać je do pojemnosci akumulatora czy jest jakieś inne kryterium? Dzięki za odpowiedzi, pozdr. Przekrój dobiera się do mocy rozrusznika. Rozrusznik ma moc 1kW=1000W, a więc I=P:U 1000:12=83A. Przyjmując, że 1mm2 wystarcza na 8A...
Zależy czy podana była pojemność czy max prąd rozruchowy. Akumulator da Ci "tyle watów" tylko przez kilka minut.
Możesz jeszcze spróbować odsiarczyć te akumulatory, ale jeżeli są takie kiepskie to należy je kupić. Moja rada to kupić troche z zapasem, zrobiłem tak w samochodzie i jest lepiej. Miałem wcześniej 45Ah a teaz mam 55Ah, jedyny problem to alternator musi je dobrze ładować
Druga sprawa, że nigdzie nie jest podane jaki prąd rozruchowy ma ten akumulator Bo to nie jest akumulator rozruchowy.
Hej! Mam zamiar nabyć prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych i kable, których można użyć do odpalenia auta z wykorzystaniem innego auta. Jestem laikiem, więc nie wiem, co wybrać. Polecicie jakiś dobry sprzęt? Jeśli jeszcze jakieś dane są potrzebne do właściwego wyboru, to pytajcie. Dzięki z góry, Jacek Ja polecam aby nie zapuszczać tak...
Prąd rozruchowy podawany jest na akumulatorach, chodzi o to żeby nie było sytuacji że przy mniejszej pojemności taki zestaw będzie słabszy niż dwa oryginalne. Proste obliczenie. Akumulatory będą połączone równolegle czyli prąd rozruchowy jadnego akumulatora razy dwa i mamy wynik.
Tam w środku jest malutki akumulator żelowy, zakup tego to wyrzucenie pieniędzy w błoto.
To czym ci srawdzali to tester zdolności rozruchowej akumulatorów np. typu VAS-330K Pomiar zdolności rozruchowej pod obciążeniem 150A lub 300A w czasie nie przekraczalnym 10s. Na trójkolorowej podziałce można odczytać wynik pomiaru przy jednoczesnym precyzyjnym sprawdzeniu napięcia na zaciskach akumulatora. Dostępne w sklepach np. Intercars, Suder&Suder.
Zawze odpala się podpinając pod kołki pod maską . Jeżeli jest moduł ładowaia akumulatora czy coś innego co go nadzoruje może się uszkodzić jak podepniesz bezpośrednio pod akumulator .
A ja widzę. To nie jest akumulator rozruchowy. Ale kto bogatemu zabrroni.
Witam ja mam w oryginale do podobnego urządzenia rozruchowego zasilacz do ładowania 12 V 500mA i też akumulator 17Ah
Rozrusznik w Corsie ma moc 1100 Wat, więc potrzebne jest natężenie 100 Amper. Przy takim urządzeniu rozruchowym auto odpali bez akumulatora ;)
DIN: rozładowanie w ciągu 30 s do napięcia 9V. IEC: rozładowanie w ciągu 60 s do napięcia 8,4V. SAE: rozładowanie w ciągu 30 s do napięcia 7,2V. EN: rozładowanie w ciągu 10 s do napięcia 7,5V. Wygląda to mniej więcej jak opisał kolega (at)lynx22. Jeżeli np. wg normy EN po 10 sekundach rozładowania prądem 100A napięcie akumulatora wynosi 7,4V a po rozładowaniu...
Kontrolki gasną przy próbie odpalenia, oznacza to brak wystarczającego prądu rozruchowego w akumulatorze. Pierwsza czynności: Sprawdzić stan naładowania akumulatora/Naładować akumulator Sytuacja się powtórzy Wymiana akumulatora na nowy rozwiąże problem.👍
Hej, miejsce na akumulator mam w bagażniku. Pod maską wyjście na plus od akumulatora. Padł mi akumulator i postanowiłem wziąć go do domu podładować tylko że po wyjęciu akumulatora bagażnik się zamknął a zamek mi nie działa. Od środka tez nie da się dostać do bagażnika. Czy jak podlacze inne auto kablami rozruchowymi pod maską to czy pojawi się napięcie...
Rozumiem, ale czy znajdę gdzieś konkretne normy na temat pomiarów sprawności akumulatorów?
Podjedz do serwisu.Serwis podłączy Ci ten akumulator do urządzenia na którym ustawia się prąd rozruchowy Twojego akumulatora i akumulator jest odpowiednio obciążony i wynik po kilkunastu sekundach otrzymujesz na wydruku wychodzącym z urządzenia w postaci wykresu.Jak będzie sprawny technicznie to nawet na końcu wydruku urządzenie drukuje napis .Szerokiej...
Witam Czy prąd rozruchu 420a może uszkodzić silnik elektryczny w takim wózku Nie może. Im większy prąd rozruchowy tym akumulator jest "silniejszy" i może w trudnych warunkach (minusowe temperatury) szybciej odpalić np. silnik samochodu.
Wybierz jeden konkretny samochód i napisz ile pojemności z akumulatora potrzeba na rozruch Nie rozumiem dlaczego się kłócicie. Prąd rozruchowy akumulatora jest proporcjonalny do jego pojemności, podobnie jak np. moc silnika samochodowego jest proporcjonalna do pojemności, choć różne silniki (mimo identycznej pojemności) nie osiągają tej samej mocy....
Przyznam, że nie bardzo wiem jak rozumieć to pojęcie "akumulator hotelowy" i gdzie jest w takim razie on zamontowany. Z tekstu wnoszę, że w samochodzie lub prędzej w kamperze, ale to bym określił mianem akumulatora dodatkowego, a nie hotelowego. Wszystko jest w elektronice mierzalne a nie jesteście mi w stanie powiedzieć ile ubędzie z akumulatora i...
Na pierwszym lepszym warsztacie możesz wykonać sprawdzenie prądu rozruchowego akumulatora. Powinno być zbliżone do tego na obudowie aku
Ale tobie chodzi o to, że Aku za mało dał z siebie? Jeżeli tak, to dał tyle ile potrzebuje twoje auto. Prąd rozruchowy akumulatora mierzy się inaczej.
Na wskazanej przez siebie stronie masz podane zastosowanie. Na jachcie masz dwa akumulatory - jeden rozruchowy do silnika i jeden do urządzeń pokładowych (trakcyjny). Urządzenie łączy oba akumulatory równolegle w czasie gdy silnik jest uruchomiony i działa alternator, natomiast gdy silnik zostanie wyłączony akumulator rozruchowy zostaje odłączony od...
Ja opiszę, narysowac sobie możesz sam. Więc po pierwsze przekręcenie kluczyka powoduje przepływ pradu przez cewke przekaźnika rozrusznika, tenże przyciąga styki i następuje przepływ prądu przez cewkę "automatu", powoodując ruch jego rdzenia. Ruch rdzenia po pierwsze zazębia przekładnię rozrusznika z kołem zamachowym, po drugie w automacie są kolejne...
Pierwsze lepsze: http://allegro.onet.pl/urzadzenie-rozruc...
Pewnie masz chińskie kable pięć drucików w środku.P
Na początek spróbuj solidnym kablem rozruchowym spiąć minus akumulatora z metalowym elementem nadwozia. Nielakierowanym.
... drugi akumulator to najlepsze wyjście ... TAK! I nie jest cięższy, ani droższy od prostownika rozruchowego, który musi być zaprojektowany na moc oddawaną ok. 1kW (a dla diesli nawet więcej) Taki "dyżurny" akumulator rozruchowy może być cały czas ładowany buforowo z małego prostownika (do 13,8V), co jest prawidłową wartością napięcia pełnosprawnego...
Szukaj frazy: car booster, powerbank rozruchowy np: https://www.wyborkierowcow.pl/booster-cz...
Sprobuj odpalać z kabli rozruchowych z akumulatora samochodowego. Wydaje mi się ze wal korbowy ma za male obroty żeby bez problemu odpalić z oryginalnego akumulatora. Ten nieszczęsny dekompresator na 100% działa jak należy? Czy po zwiększeniu luzu zaworowego na wydechu nie odpali lepiej?
W kamperze radioodbiornik samochodowy w desce rozdzielczej zasilany jest z akumulatora rozruchowego. Chcę podłączyć go do zasilania postojowego zachowując logikę zapłonu. Napięcia na obu akumulatorach zapewne będą się różnić. Czy mogę zostawić napięcie po zapłonie z akumulatora rozruchowego, a napięcie stałe wziąć z akumulatora postojowego i różnica...
Oba marne ale lepszy ten PIROTEC jest szansa że podziała, ten drugi przy tak rozładowanym akumulatorze może nie dać rady, widziałem go w środku nadaje się do ładowania akumulatorów w skuterach. Gdyby napięcie było poniżej 11V wtedy można się martwić. Dziwne jest że po tygodniowym postoju nie zakręcił mimo że jak mówisz nie ma roku, także albo był niedoładowywany...
Wszystko zależy od tego, czy w dobre miejsce (i w dobrym kierunku) włączysz tę diodę. Jeśli akumulator "hotelowy" i instalacja "hotelowa" będzie oddzielona diodą od alternatora i akumulatora rozruchowego, to prąd nie powinien przepływać od akumulatora "hotelowego" w kierunku do rozruchowego. Będzie mógł plynąć tylko od akumulatora rozruchowego i alternatora...
Zrób prosty test. Zapnij przewód rozruchowy od minusa akumulatora do masy silnika. Jak jesteś pewny rozrusznika to szukaj w zasilaniu.
A ja z doświadczenia wiem jedno, cieżko pali = Luz zaworowy. Objaw który tutaj opisujesz wskazuje na uszkodzenie mechanizmu rozruchowego, słaby akumulator, lub poprostu jesli jest uszkodzenie układu odpreznika.
A do czego są przeznaczone AGM jak nie do aut osobowych? Przecież one są traktowane jako akumulatory głębokiego rozładowania... Czy wszystkie akumulatory rozruchowe AGM nadają się do cyklicznej pracy i głębokiego rozładowania to trudno jednoznacznie stwierdzić. Diabeł pewnie tkwi w szczegółach (czyli w budowie akumulatorów). Cytując za jednym ze źródeł:...
Czym mierzył ten prąd rozruchowy?
Można podłączyć się do normalnego ładowania i trochę dziwne że tego nie ma. Inną sprawą jest odłączenie akumulatora samochodu w czasie pracy windy- żeby nie wyczerpać akumulatora rozruchowego. W każdym samochodzie to trochę inaczej jest rozwiązane.
Oto i on > http://www.essa.com.pl/oferta/index.php?...
Uszkodzony przewód dodatni od akumulatora do rozrusznika. Prawdopodobnie to wlasnie na rozrusznik idzie także przewód od alternatora, nie pamiętam dokładnie, w każdym razie to by dawało opisywane objawy. Masę między silnikiem a akumulatorem możesz sprawdzić łącząc kablem rozruchowym minus akumulatora z masą silnika. Tak czy inaczej,, auta nie można...
Powtarzam to po raz kolejny (temat już do bólu omawiany)! Bezpiecznik założony na przewodzie zasilającym przy akumulatorze (obowiązkowo w tym miejscu) NIE ZABEZPIECZA WZMACNIACZY!!! Te mają już własne bezpieczniki. Ten bezpiecznik ZABEZPIECZA PRZEWÓD ZASILAJĄCY PRZED ZWARCIEM DO MASY. Tak gruby przewód w przypadku zwarcia, zadziała jak wielka grzałka...
wiem, bo testowałem na prostowniku Pytanie, czy prostownik był zdolny dać tyle, ile silnik chciał wziąć. Czy test robiłeś pod obciążeniem? Siedząc na rowerku? Czy mierzyłeś, jakie jest faktycznie napięcie na silniku przy poborze 10 A? Prąd rozruchowy akumulatora to parametr, ile akumulator może dać, ale nie, ile dany silnik spróbuje wziąć, więc nie...
Jak długo ma pracować przy poborze 60W, a jak długo przy rozruchu/schładzaniu 140W? Ogólnie to do takich zastosowań są przewidziane akumulatory trakcyjne (wózki, łodzie itp.), które są przystosowane do głębokiego rozładowania. Akumulatory rozruchowe są przewidziane do dużych prądów, ale pobieranych krótko.
Pomiar był dokonywany na zaciskach w komorze silnika służącym do podłączania kabli rozruchowych Gdy pomiaru dokonałem po demontazu fotela kierowcy i badałem akumulator bezpośrednio na klemach okazało się że według tego samego przyrządu ma 820A. Oporność przewodu ogranicza mierzony prąd, bezpośrednio na klemach zawsze będzie wyższy wynik.
Akumulator samochodowy jest akumulatorem rozruchowym. Nie nadaje się do głębokiego rozładowania. Te odpowiednie w tym zastosowaniu to akumulatory właśnie podtrzymujące czy trakcyjne. Stosowane od zasilaczy buforowych przez łodzie i kampery. Wspomniane akumulatory LiFePO4 mają tą zaletę, że mogą byś ładowane i rozładowywane wielkimi prądami bez szkody...
Padł akumulator odpal na kable rozruchowe
witam był bym wdzięczny za rozwinięcie pojęcia różnicy pomiędzy prądem rozruchowym a prądem szczytowym urządzenia jakim jest urządzenie rozruchowe do akumulatorów samochodowych. Mianowicie mam takie urządzenie wg instrukcji ma 400 A prąd rozruchu i 900 A prąd szczytowy. Dowiedziałem się już dzięki temu forum że ta wartość 900 A w takim urządzeniu jest...
Nie możesz do tego używać zwykłych akumulatorów rozruchowych ze względu PCL.
Samochodem jeździłem przez godzinę, zaparkowałem pod domem koło godziny 21, rano już miał baterię pustą. Po takim rozładowaniu, gdzie trzeba użyć kabli rozruchowych, trzeba było akumulator doładować prostownikiem. Zanim oddasz samochód do naprawy, zrób jeszcze prosty test. Akumulator wcześniej dobrze naładowany zostaw na noc w samochodzie, ale nie...
Poproś kolegę, sąsiada czy kogo innego żeby pomógł Ci odpalić auto z kabli rozruchowych, jak odpali to akumulator szrot, jak nie to trzeba szukać dalej
1 spokojnie wystarczy do odpalenia silnik ma pojemność 1950cm3. 2 a co rozumiesz przez pytanie im większy chodzi o pojemność czy prąd rozruchowy.
do dyspozycji mam prostownik radyjko 4A Coś więcej o tym prostowniku? Jeżeli jest to prostownik automatyczny to w pierwszej fazie ładuje stałym prądem 4A, a po osiągnięciu napięcia 14,7V wyłącza ładowanie monitorując napięcie i włącza się ponownie przy spadku poniżej 12,4V. Jeżeli jak to określiłeś skwierczał, gotował, może to świadczyć o uszkodzeniu...
Rozrusznik by mógł zakręcić to akumulator musi mieć odpowiednią moc rozruchową.
Gdzie mierzyłeś, że wychodziło 35V? Za reglerem powinieneś mieć prąd stały. Mimo, że tam nie ma akumulatora rozruchowego to przecież wszystkie odbiorniki masz dostosowane do napięcia 12V. Wcześniej działało? Był taki sam regler? Dobrze podłączyłeś? Kupiłeś z pewnego źródła? Dołożenie akumulatora rozruchowego to nie taka prosta sprawa. Prądnica, którą...
Bezpiecznik na przewodzie ma być jak najbliżej akumulatora. Nie zabezpiecza on wzmacniacza, bo ten ma własne wkładki, ale auto przed pożarem w przypadku zwarcia przewodu zasilającego do masy. Tak gruby przewód nie przepali się, a zadziała jak grzałka. Wartość tego bezpiecznika może być w zasadzie dowolnie wielka, nie przekraczająca prądu rozruchowego...
Witam, Przerabiam Ducato na kampera. W części hotelowej będę miał dwa akumulatory LifePo4 (200 Ah każdy) ładowane przez 700 W paneli fotowoltaicznych i regulator MPPT Victron 100/50 oraz podczas jazdy z alternatora przez ładowarkę DC-DC Victron Orion 30A. Czasami może zdarzyć się, że kamper będzie dłużej stał w jednym miejscu i rozładuje się akumulator...
Witam Moje pytanie jest odnośnie możliwości zrobienia, skonstruowania startera pomocniczego do samochodu w przypadku kiedy nam akumulator w samochodzie odmówi posłuszeństwa. Widziałem na internecie powerbanki z tą funkcją, ale jakoś mnie nie przekonują wielkością - no bo jak powerbank z 5 czy 8 ogniwami da nam moc rozruchową aby uruchomić silnik powiedzmy...
14,4 i 14,6 to napięcie ładowania normalne dla każdego typu akumulatora rozruchowego.
Witam! Muszę zakupić nowy akumulator do traktorka kosiarki Countax 12.5 HP. Na starym akumulatorze niema kompletnie nic oznaczeń. Jaką pojemność i prąd rozruchowy powinien mieć akumulator w takiej maszynie? https://obrazki.elektroda.pl/8070761900_...
Skoro piekarnik ma 1200 W, przetwornica w najlepszym razie będzie miała sprawność na poziomie 80%, to da 1,5 kW poboru mocy. Skoro akumulator ma wystarczyć na 2 h, to musi mieć pojemność 3 kWh, co przy napięciu nominalnym 12 V oznacza 250 Ah. Zwykły akumulator kwasowy (tzw. rozruchowy) wytrzyma zapewne kilkadziesiąt takich cykli.
W takim razie czy coś takiego się nada? https://allegro.pl/oferta/akumulator-bos... Niestety nie wiem czy typ akumulatora "rozruchowy" ma jakieś znaczenie. Dodatkowo są różne wartości prądu rozruchowego. Nie wiem jaką wartość ma dotychczasowy akumulator i czy coś zmieni wyższa/niższa wartość względem oryginału? Dzięki za pomoc...
Zmień akumulator, bo pewnie zdycha. Względnie popraw przewody przy rozruszniku :P . Bo z takiej przesiadki rozrusznik powinien to dźwignąć. Na próbę podłącz akumulator np od samochodu na kablach rozruchowych, jak zakręci jak głupi to ci akumulator zdycha.
Teoretycznie skoro slaba kompresja to powinien lekko kręcić. Czyli po naprawie jeszcze sie pogorszy i nie zakreci w ogóle. Problem rozrusznika nie został rozwiazany. Obstawiam.za mała moc rozruchowa akumulatorów, przytarte tuleje rozrusznika, zniszczony komutator i szczotki.
A jeszcze takie długotrwałe rozładowanie akumulatora rozruchowego małym prądem ( nie trakcyjnego czy deep cycle) prowadzi do jego zasiarczenia i znaczącego skrócenia żywota... Pozdr. J. ps Instalujemy m in GPS-y w pojazdach budowlanych, one potrafią stać miesiąc i akumulatory umierają.
Hej! Diesel czy benzyna? Jeżeli benzyna to coś pokroju Centra Futura CF04 - 64Ah, prawy plus, Jeżeli diesel CF-10 - 95Ah prawy plus
75 Ah, nie pamietam jaki ma prad rozruchowy, akumulator jest wlozony do diesla.
Ludzie już nawet z maluchem nie potrafią sobie poradzić. . . :) Skoro kontrolki przygasają to albo masz akumulator złom, albo połączenia rozrusznika z zasilaniem są uszkodzone. Sprawdź to biorąc (dobry!) kabel rozruchowy i łącząc masę akumulatora z silnikiem, drugim plus akumulatora z rozrusznikiem.
Sprecyzuj pytanie o tą "dawkę" ? A prostownik, kable rozruchowe najpewniej pod akumulator podłącz (- masz na korpusie ciągnika, przyjżyj się ,że masz jeden zacisk aku podłączony do korpusu, a + masz podłączony do rozrusznika, poprzez włącznik rozrusznika). Pozdrawiam.
No raczej nie, te KFX to jak widać są akumulatory rozruchowe i gwarantowana liczba cykli to tylko 3000, mało.
czym skleic akumulator kwasowy rozruchowy obudowe jaki klej do pppe
Ale co ty piszesz że nie naładuje alternator? 100A alternator nie da rady? To ta samo nie da tego słabego naładować a do tego słabszy mniej pokręci. Zawsze się bierze największy jaki cię stać/wejdzie a nie jeszcze mniejszy bo mniejszego lepiej nie naładujesz.
Też uważam że mając do dyspozycji drugi akumulator lepiej go rano przynieść ciepłego, podłączyć jakimiś krótkimi przewodami rozruchowymi do akumulatora w aucie i bez problemu odpalić. Niemniej jednak sam prostownik bardzo ciekawy jeśli chcemy utrzymać w pełni naładowany akumulator na jakimś pustkowiu.
Przecież alumulatory mają podany maksymalny prąd rozruchowy.
no tak - taka sama sytuacja jest z samymi przewodami rozruchowymi jak sie kupi cienkie marketowe to pomimo że jest na nich napisane 400A czy 600A to nie można nic z nich odpalić. niby w tym urządzeniu jest opisane również booster cable 400A ale czy to prawda nie wiadomo. A jest jakaś możliwość żeby jakimś przyrządem sprawdzić jaki prąd potrzebuję akurat...
Weź do cholery, dwa porządne przewody rozruchowe z akumulatorem samochodowym i podłącz rozrusznik na krótko. Opisz wyniki.
Witam (pytający). Dziękuję za wasze zaangażowanie, widzę że nie jestem taki głupi bo wszyscy mają problem z tym symbolem. Chociaż jakaś pozytywna wiadomość. Celowo nie pokazałem schematu żebyście nie zgadywali co to może być tylko sądziłem że ktoś wie. Jest to element włączony między ładowarkę stacjonarną a akumulator rozruchowy w kamperze. Drugi taki...
To są tylko moje dobre rady, czy się do nich zastosujesz to już Twoja sprawa. 1) Akumulator zasilający część mieszkalną (pomocniczy) powinien być niezależny od akumulatora/akumulatorów używanych do uruchamiania silnika (rozruchowy) tak aby odbiorniki w części mieszkalne nie mogły rozładować akumulatora rozruchowego. Należy zastosować przekaźnik łączący...
Masz samochód sprawny i chcesz wydać kasę żeby sobie popsuć po co?
Duracell podaje opór wewnętrzny o wartości 1,7mΩ albo 1700mΩ czyli 1,7Ω. Prąd zwarciowy w pierwszym wypadku I=U/R, I=9V/0,0017Ω=5294,11A. Wartość abstrakcyjnie wysoka nawet jak na akumulator rozruchowy do samochodu osobowego. Dla oporu 1,7Ω prąd wyniesie I=U/R, I=9V/1,7Ω=5,29A. Dużo jak na tak małą baterię, ale prawdopodobnie.
Tak. Nowy olej, Nowe kable rozruchowe, akumulator, rozrusznik po przeglądzie oraz pompy wtryskowe.
Auto pewnie bierze dużo mniej. 470A to maksymalny prąd rozruchowy akumulatora, a rzeczywisty prąd pewnie nie przekracza połowy tej wartości. Duży prąd jest tylko przez ułamek sekundy, kiedy rozrusznik rusza i ewentualnie przy zablokowanym rozruszniku. Rozruszniki do osobówek mają moc między 0,9 a 1,3 kW, a te z przekładnią planetarną stosunkowo miękki...
Mogę doradzić bardzo prosty test. Weź czarny przewód rozruchowy. Jednego krokodylka zapnij do skrzyni biegów, a drugiego do minusowej klemy akumulatora. Następnie spróbuj zakręcić rozrusznikiem. Jeżeli zapali, to byłoby wskazywało na przewiany przewód masowy, który już został wcześniej wspomniany, lub jego zaśniedziały konektor. Jeżeli nie zapali,...
czy ktoś ma może tekst normy IEC lub EN określającej prąd rozruchowy akumulatora? Znalazłem opis mówiący, że wg. IEC prąd rozruchowy ma być pobierany przez 60 sekund, akumular ma mieć -18st.C a napięcie nie może spaść poniżej 8.4V Czy ktoś może to potwierdzić/zaprzeczyć ?
Czy w tych boosterach stosują jakieś specjalne akumulatory, że przy pojemności 5Ah one są w stanie dać na tyle duży prąd, że auto na tym odpali? W powszechnie stosowanych "boosterach" jest zwykły kwasowy akumulator żelowy. Jak każdy aku kwasowy może on dać stosunkowo duży prąd w stosunku do pojemności. Ale jak sama nazwa wskazuje to jest tylko "booster"...
Pewnie sprubuję dzisiaj z akumulatorem i kablami rozruchowymi, dam znać wieczorem jak poszło. Tylko nie to. Życie Ci obrzydło? :) Takie podłączenie to zwarcie, które może doprowadzić do wybuchu akumulatora.
25A czy 40A stosuje się do elektronarzędzi, w których jest duży prąd rozruchowy silnika. Płytka ma zabezpieczać akumulatory, więc musi być do nich dobrana. Możliwe, że nie będzie to bubel. Światło było i co, zgasiłeś je, czy świeciło do końca, czyli do rozładowania baterii?
rozładował się akumulator spróbowałem odpalić od drugiego samochodu ale przygasają kontrolki Akumulator jest bardzo mocno rozładowany lub zbyt mały przekrój kabli rozruchowych. Podładuj akumulator prostownikiem lub wymień na inny - sprawny.
Sprawdź napięcie akumulatora podczas pracy rozrusznika. Gdy napięcie niskie, to podłącz na przewodach rozruchowych inny akumulator.
Witam, W samochodowej stacji rozruchowej - tzw. Booster - muszę wymienić akumulator żelowy 12v 20Ah - pytanie czy mogę zastosować dowolny 12v 20Ah czy akumulatory w takich stacjach rozruchowych mają jakieś inne parametry, większy chwilowy prąd itp. ?
Ja miałem taki przypadek gdy akumulator tracił moc rozruchową (szajs) tak dziwnie chciała złapać ale nie mogła, wszystko niby kręciło ale po zmianie akumulatora z dodatkową mocą startu gada od strzała
Kupiłem sobie na warsztat tester sprawności akumulatora firmy Bosch model Bat 115 i według tego co mówi, regenerowane moim sposobem świeże akumulatory pokazują zawsze 100% naładowania i 100% zdolności rozruchowej akumulatora. Jest to tester który testuje akumulator na bazie jego konduktancji, stare akumulatory z uszkodzonymi płytami i opadem masy czynnej...
akumulator rozruchowy prąd rozruchowy akumulator akumulator prąd rozruchowy
konica minolta c224e budowa modelu zdalnie sterowanego rozdzielnica mieszkaniowa
konica minolta bizhub zasilacz gigabyte 750gm
Zamiana przekaźników w samochodzie - ryzyko uszkodzeń Jak podłączyć przyciski do sterowania w układach PLC i mikrokontrolerach?