No jak zawór zwalony to sztanga nie ruszy ale nawet wymiana zaworu to sztanga po dłuższej przerwie też nie potrafi czasem ruszyć , zapnij bezpośrednio wężyk podciśnienia i zobaczysz czy rusza , ale np w 1,9tdi 90 procent przypadków z zapieczoną turbiną powodowane jest przetarciem wężyków i od nich powinieneś rozpocząć boje , one najczęściej przecierają...
Ogólnie to jak masz jak ręcznie to rozruszaj sterowanie turbiny. I sposób jeżdżenia jest tu bardzo ważny. Wiem co na pewno leczy te turbinki: - Jazda ok 90km/h - But na 100% przez tyle czasu do ilu możesz się rozpędzić w granicach bezpieczeństwa, lecz nie krócej niż 5sec potem całkiem odpuszczasz aż znowu zwolni i tak wkółko. - Jak są objawy rozłączania...
A może spróbuj na początek sam rozruszać sztangę turbiny.
Poruszaj (rozruszaj) sztangą turbiny i zobacz czy błędy będą się pojawiać.
Witam. Problem wydaje się być rozwiązany, dlatego piszę bo może się komuś kiedyś przydać. Co było? Brak mocy , słaba reakcja na pedał przyspieszenia, niewyczuwalna praca turbiny, problem z osiągnięciem wyższych prędkości, duże spowolnienie na wzniesieniach. Sporadyczne dymienie po odpaleniu na szaro lub przy gazie do podłogi na czarno. Co zostało zrobione?...
Kierownice turbiny spryskałem wd40 i rozruszałem ,wielokrotnie je energicznie wciskając do oporu i ruszają się płynnie bez zacięć , zawór podciśnieniowy turbiny sprawny , działa . Turbina pracuje - puchnie gruby gumowa rura .
skoro sztanga turbiny nie chodzi w pełnym zakresie lub lubi się lekko przycinać to znaczy, że łopatki kierownicy turbiny też nie chodzą w pełnym zakresie a ich rozruszanie przez ruchy sztangą nie przyniosą spodziewanego efektu (przynajmniej nie na długo) więc bez demontażu turbiny się nie obejdzie.
z tego co kolega pisał to jest to efekt zapieczonej kierownicy turbiny mysle ze po rozruszaniu jej wszystko wróci do normy
Witam temat wkońcu opanowany, okazało się, że w całym tym zamieszaniu po rozruszaniu bypasu od turbiny, kolega nie podłączył przepływki. Autko wkońcu jeździ normalnie.
witam mam problem z corsa d 1.3 cdti 2008r auto kreci ale nie odpala . konkretnie łapie daje dymek ale nie odpala. Rozrzad sprawdzony , ustawiony na znaki, paliwo wymienione z filtrem paliwa. Egr rozruszany,zawor spustowy turbiny rozruszany , listwa wtryskowa przeczyszczona,katalizator odpiety na probe, diagnostyka komputerowa pelna, zero błedów , cisnienie...
Dzięki za pomoc. Dzięki tobie i twojemu linkowi udało mi się zidentyfikować, gdzie idzie ten przewód podciśnieniowy. Według zalinkowanego przez ciebie tematu zobaczyłem, że jest on podłączony do zbiornika próżniowego nr. 3. I znalazłem go. A wcześniej go nie widziałem, bo jest on schowany za tunelem kablowym (zasilanie wtryskiwaczy). Wymieniłem już...
Może być mnóstwo, jedź na diagnozę i wtedy napisz. Chyba, że wolisz strzelać na oślep i wymieniać na chybił trafił. Rozruszaj cięgno reg. turbiny, często się zapieka ( staje w pozycji max doładowania) i takie są efekty.
Jeżeli w tym przewodzie było podciśnienie a sztanga się nie rusza to: niedrożny przewód, dziurawa gruszka, zablokowana sztanga turbiny. Spróbuj rozruszać sztangę ręcznie. Zobacz czy wężyk jest drożny i czy grucha nie jest dziurawa, możesz to sprawdzić większa strzykawką.
miałem ten sam problem co Ty kolego. Zwiedziłem 2 serwisy seata, 6 mechaników i nic.... poza sporymi wydatkami. Dostałem numer od znajomego, zadzwoniłem, umówiłem się i po ok. 2 godzinach auto aż wyrywało asfalt. Problem tkwił w zaworze turbiny, wystarczyło go rozruszać. Dodano po 24 miałem ten sam problem co Ty kolego. Zwiedziłem 2 serwisy seata, 6...
Ta "puszka" to właśnie sterowanie "kierownic" spalin układu zmiennej geometrii turbiny (VNT). Jeśli mechanik tylko rozruszał cięgno to sądzę, że usterka niebawem powróci.
A dzieje się to może przy osiągnięciu jakiejś konkretnej wartości obrotów silnika? Bo u mnie pedał gazu był "odcinany" przez komputer przy okolicach 2700 obrotów, bo poprzedni właściciel chyba "oszczędzał paliwo" i stosował PSJ, przez co nagromadziło się sadzy na kierownicach turbiny, przez co nie zmieniały kierunku, przez co na wyższych obrotach komputer...
Po łożysku... Czasem jak silnik jest drogi to opłaca się go ratować. Pewnie jest nierozbieralny,ale można go po zdjęciu turbiny włożyć w całości do nafty i próbować rozruszać. Jak niedługo tak pracował , łapki nie zdążyły jeszcze zniszczyć łożyska od zewnątrz i trzymaja mocno,to można się pokusić. Na koniec wymyć w benie i posłuży..
Zanim wszystko zdemontujesz, to sprawdź, czy wychodzi podciśnienie na gruszę z N75 (oczywiście po odpaleniu samochodu). Następnie, czy gruszka jest szczelna. To możesz zrobić bez demontażu. Ciężko ale wykonalne jest też rozruszanie zapieczonych kierownic. Tu pomocna będzie ostatnia fotka z postu 147 jednego z tematów http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Z tym rozruszaniem łopatek w turbinie bez wyciągania to ostrożnie zacznij od małych ruchów i może sie uda. Jak nie to czeka Cię wyciągnięcie turbiny. Powodzenia
Sztanga od turbiny pracuję plynnie w calym zakresie ? Proponuje rozruszać ręcznie i sprawdzić.
zawór proporcjonalny ma tendencję do zacierania [zacinania ] sdp3 smar i rozruszanie jego na jakiś czas pomoże no po rozruszaniu oczywiście adaptacja zaworu [konieczna]
Witajcie. Mam nie taki sam bo odpala od kopa ale podobny problem więc się podepnę. Po zapaleniu silnik albo zaraz gaśnie albo w czasie jazdy szarpie jak nie jest na luzie. Trochę się przejedzie i problem znika. Potem w ciągu dnia odpala już normalnie. Po dłuższym postoju znów to samo, więc nauczony podobnymi usterkami w Astrze 2.0 Dti podejrzewałem,...
Problem rozwiązany przyczyną był lipny czujnik ciśnienia doładowania. Wymieniłem na stary orginalny rozruszałem jeszcze przy okazji cięgiełko od turbiny i samochód śmiga aż miło.
Witam jakoś tak nie było czasu. A więc tak zdjałem jeden siłownik z turbiny i po 30 min. Udało się ją rozruszać, ręcznie po prostu przesuwalem. Teraz śmiga. Pozdrawiam
2. Nie wiem jakie masz oznaczenia silnika, ale czasami pomaga "rozruszanie" kierownic w turbinie Kolega napisał, że to AHU, a tam nie ma turbiny ze zmienną geometrią. Winną tego zmulenia, może być wiele powodów, jednym z nich może być zawór N75, ale jak również kolega wyżej pisał, porządna diagnostyka zobrazowałaby problemy, a tak to szukanie na oślep.
po rozkręceniu lepiej rozruszać ręcznie jak już to po wszystkim przemyc w ropie
po zdięciu wężyka z turbiny kierownice się przestawiają i widocznie u ciebie się rozruszały. najlepiej co jakiś czas zrób ten zabieg to na jakiś czas nie trzeba będzie wywalać turbiny i od czasu do czasu daj mu po garach to będzie spokuj. najgorsza jest jazda zachowawcza. ps. tym wężykiem przepływki nie naprawiłeś :D
Sprawdź w jakim zakresie i czy swobodnie rusza się sztanga turbiny, są filmiki na YT. Jeżeli będzie się zacinać to spróbuj ją rozruszać ręcznie jak to nie pomoże to rozbieranie i czyszczenie, mi pomogło rozruszanie. Jeżeli sztanga będzie chodzić płynnie to sprawdź vagiem turbinę, bo może N75 nawala.
Nie bo turbina nie kreci się z taką prędkością jak w czasie jazdy, inne jest też wtedy doładowanie. Znajdziesz tutaj wiele tematów gdzie ludzie sprawdzali ruch sztangi ręką i byli pewni że jest ok a później okazało się że jednak nie wiec z tego powodu proponuje podmianę N75 (całego bloku elektrozaworów) i gdy będzie tak samo to demontaż turbiny. Można...
Przepływomierz pokazuje dobrze, włącz "Bassic settings" na kanale 011 i obserwuj gruchę turbiny, sprawdź wężyki podciśnienia, podmień na próbę n75 i n18 ale wygląda na turbinę, spróbuj ją rozruszać na forach jest opisane.
Witam Serdecznie! Jest gorzej niż przypuszczałem, tknięty pzreczuciem odkręciłem plastykową rurę podającą powietzre od filtra do turbiny. Udało mi się w ten sposób dotknąć turbiny i.... kręci się z trudnością. Luzów na tulei nie wyczuwam za dużych czyli turbina chyba cała , tylko zawalona nagarem od strony wydechu i przez to nie kręci się. Jestem załamany...
Mamy. Logi dynamiczne.Tylko nie pytaj co i jak, a zrób i wklej. Dzisiaj juz było okej. Podejrzewam,że gruszka się przycinała i wystarczyło ją rozruszać. Lecz przy przyspieszaniu cały czas słychać syczenie turbiny. Wszystko jest szczelne. Logi w razie czego też zrobiłem, jest chyba okej. Czy syczenie turbiny to normalne przy 150 km? https://obrazki.elektroda.pl/3819740800_...
Temat juz nieaktualny . Udalo mi sie zlokalizowac usterke . Ciegno od turbiny niby poruszalo sie bez zaciec , ale nie dokonca sie cofalo , wiec bypass pracowal w polowie . Po wstepnym rozruszaniu ciegna auto juz prawie calkiem dobrze chodzi , mysle ze po demontazu turbiny i solidnym jej przeczyszczeniu auto bedzie jezdzilo lepiej niz na poczatku . Pozdrawiam...
Na początek mozna pokusić się o rozruszanie zmiennej geometrii sprężarki. Co jest powodem tego, że o tym myslisz? Przeładowuje? Brak doładowania?
Może i rozruszałeś cięgno ,ale kierownica pewnie nadal brudna
zobacz intercooler, mieliśmy kiedyś tak w esce 2005rok, był zapchany i jak chcieliśmy autko rozruszać (nie znając jeszcze przyczyny dlaczego nie jedzie) eska dostała w rurkę na prostej i było wielkie bum! coolerek rozerwało, no wtedy to już nie było co przepychać więc kupiliśmy nowy i autko lata do dziś :D , pozdrawiam.
N75 to ten co steruje gruszke obok turbiny, co do kierownic to trzeba je rozruszać kiedyś miłaem przypadek ze czasami się zacinała i szarpało autem. Pompy na początek nie zaczepiaj. Najlepiej zobacz parametry VAGiem w czasie jazdy.
Koledzy, u mnie pojawił się podobny problem (spadek mocy). Znajomy mechanik jeszcze bez obejrzenia samochodu powiedział, że to będzie "przepływka". Ale, co się okazało, po bliższych oględzinach zdiagnozował zapieczoną kierownicę łopatek na turbinie (mam silnik AHH). Bez rozbierania spróbował rozruszać i przyniosło efekty. Dzisiaj byłem swoim paskiem...
Chyba znalazłem przyczynę u siebie-mam nadzieję.Sztanga od turbiny nawet nie drgnęła jak ją próbowałem ruszyc.Dojscie jest straszne,ale jakoś udało mi się od spodu parę razy poruszyc sztangą.WD40 i mam nadzieję,że się rozrusza,jak trochę auto wieczorem "przegonie".Martwi mnie tylko odgłos z okolic turbiny-może wirnik w środku pociera o obudowę?
Witam, masz trochę dziwne objawy, u mnie przycinały się kierownice w turbo i miałem podobne efekty, ale to na 3,4 i 5 biegu. Później było jeszcze gorzej, pojawiał się notlauf(odłączenie turbiny) przy okolo 3 tys obrotów. Rozwiązaniem problemu jest wyciągnięcie turbiny i czyszczenie kierownic. Półśrodkiem jest rozruszanie sztangi, w moim wypadku pomogło,...
Zakładam, że też kopci czarno jak ruszasz na światłach. Zobacz czy działa zawór przepełnienia turbosprężarki. Otwiera on dodatkowy kanał dla spalin, gdy wartość doładowania przekracza zadany poziom. Samochód też zapewne nie przyspiesza tak jak powinien. Zawór masz w pozycji otwarty i nie masz pełnego doładowania. Może być też przyczyną układ podciśnieniowego...
panowie mam jeszcze takie pytanko żeby przeczyśćić kierowniczki trzeba wyciągać turbine???i jak rozruszać sztange??? z góry dziekuje. Na forum golf (chyba) jest opis ze zdjęciami jak wyczyścic kierownicę turbiny
Pragnę dodać że auto ma chip CarPower Limited VeBox 1.0 basic 1.0 Odczytałem również błąd 17965. Czy błąd 17965 i ewentualne palenie bezpiecznika 15A (bo nie wiem dokładnie jaki powinien być przy tym silniku) można obarczyć ten chip tuning ? Wyczytałem że błąd 17965 może również powodować zapieczona kierownica turbiny. Próbowałem ją rozruszać przez...
Rozrzad wraz z olejem i filtrami wymieniany ok 1,5 tyś km ,jezdze glównie na miejscu tzn.do pracy 7km i spowrotem(raczej spokojnie).A co do tego ,że olej puszcza od ciepłej strony turba to może masz racje bo strasznie czuć przepalonym olejem.A co do czyszczenia turbiny to niebylo niewiadomo jak zawalone praktycznie wystarczyło rozkrecić i rozruszać,bo...
Witam Serdecznie! Niestety moje obawy się sprawdziły, trzeba będzie chyba wyjąć turbinę, Jężdżę od rana i auto jest słabe i powolne, nie osiąga mocy ani przyśpieszenia, podpiąłem skaner który jednak nie pokazał żadnych błedów. Wydaje mi się ze kierownica turbiny zapiekła się z ustawionymi pod dużym kątem łopatkami i moc turbiny była wtedy największa,...
Jeżeli nie wiesz co to jest N 75 i gdzie się znajduje to o rozebraniu turbiny nie masz co myśleć. Włącz sobie opcję szukaj i do dzieła. Kolego, niech rozbiera, też musimy z czegoś żyć.... A poważnie to radzę pojechać do warsztatu na czyszczenie turbiny, sam nie uruchomisz łopatek, możliwe,że je rozruszasz ale problem powróci po kilku dniach.
Tak. Czytałem już właśnie sporo o tym. Najbardziej podejrzewam właśnie zawór N75 albo zatarte łopatki turbiny. Przepływkę jeszcze odłączę i spróbuję pojeździć bez przepływki. Komputer zapewne wtedy przyjmnie wartość zastępczą i domyślam się, że auto od początku będzie wtedy mułowate, ale jeśli przekrocze magiczną prędkość przy odłączonej przepływce...
Witam, mam problem z turbiną w moim Audi A3 1.9TdI, która wcale się nie załącza. Auto posiadam od pół roku, na początku wszystko było sprawne, lecz po moim wyjezdzie (auto stało 3miesiące) samochód jest strasznie słaby. Na biegach 1,2,3 da się osiągnąc wysokie obroty, lecz auto rozpędza się strasznie pomału, 4,5 dochodzi do 100km/h i więcej się juz...
Mam taki sam problem. Octi z 2005r 2,0TDi na pompowtryskach po przejechaniu ok 1000km od czyszczenia turbo znow wlacza sie tryb awaryjny (zapieczone kierownice na turbo) i zastanawiam sie czy przyczyna nie jest grucha przy sprezarce. Po rozruszaniu gruchy (bez wyciagania turbo) auto znow jest zrywne:D. Za jakis czas wymienie gruszke a jesli nic to nie...
Witam, mam problem z samochodem. Kia Carnival II z silnikiem 2.9 CRDI 2003 r.prod. Objawy są takie, że samochód zupełnie nie ma mocy, nie czuć załączania turbiny w okolicach 2 tys. obrotów, ciężko nawet ruszyć z pierwszego biegu, dodatkowo kopci na czarno. Pierwsze co zrobiłem to rozruszałem cięgna EGR i od podciśnieniowego zaworu ruszającego cięgnem...
Cięgno rozruszałem i turbinka chodzi choć z pewnością należy jej się przegląd a co do zapalania to był źle ustawiony kąt wtrysku. Pozdrawiam.
Ostatnio kolega miał podobny problem w swoim audi i pomogło wyczyszczenie, nasmarowanie i rozruszanie dźwigienki gruszki przy turbinie.
na ten temat znajdziesz sporo informacji, ale napisze jeszcze raz. jak przeładowuje to najprawdopodobniej zacięte łopatki turbiny, ale również może byc wina zaworu n75 chociarz rzadko jest to awaria w ta stronę. zdeimij wężyk podcisnieniowy przejedz sie i sprawdz czy łapie tryb awaryjny i czy rozwija moc dopiero na wysokich obrotach tzn okolo 3,5tys...
nowy akumulator + usunięcie błędów vagiem pomogło... turbina zaczęła działać poprawnie (kilka razy powoli zwiększałem obroty podczas jazdy i chyba kierowniczki łopatek się rozruszały) najwyraźniej poprzedni właściciel jeździł systemem PSJ. Problem uważam za rozwiązany Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam
Dokładnie kolego, moje auto to Seat Leon z silnikiem ASV. Jutro profilaktycznie sprawdzę i w razie potrzeby wymienię przewody N75- TURBO, ogólnie wszystkie od podciśnienia, i spróbuję rozruszać sztangę. Po kupnie Leona miałem te klasyczne "notlaufy" (błąd przeładowania turbiny),ale zauważyłem przerwany przewód idący od n-75 do turbo.Po naprawie tegoż...
Witam ponownie, jak koledzy mi podpoowiedzieli dzwignia od zmiany geometri lopatek byla zapieczona, rozruszalem i jest wszystko ok, jak narazie, jest to chyba normalnie jezeli kobieta jezdzila tak tym autem ze geometria łopatek byla w jednym polozeniu to musialo wczesniej czy pozniej przylapac. Odnosnie turbiny sprawdzalem logi wg tabeli jest 1979,8...
a ja ci gwarantuje że to sterowanie turbiną . Możesz sprawdzić owszem .Ruszasz tą sztangą i jeżeli się rusza to sprawdzasz gruszkę i przewód podciśnienia . Jeżeli wszystko jest ok zmieniasz czujnik N75. A jeżeli sztanga się nie rusza to probojesz ją przesmarować i rozruszać,albo oddajesz turbinę do regeneracji.
Źle. Powinien ruszać się kilka cm bez żadnych zacięć. Rozruszaj go albo wymontuj turbinę i wyczyść kierownice.
Silnik f9q716 1,9 dTi. LIPHII kombi. Miesiąc temu siadła turbina. Jeździłem na półsyntetyku (chyba Platinum 10W40 Lotos). Rozklekotana turbina wyssała olej. Na trasie ktoś mi pomógł, zakupił jakiś mineralny olej Orlen 15W40, wlałem 1litr, dojechałem do domku na małych obrotach (bez turbiny - <2000rpm). Wymieniłem turbinę na inną, wszystko było w...
Witam po przerwie. Problem usunięty. Tak jak napisał "Pawel735" winna była sztanga przy turbinie. Po rozruszaniu oraz nasmarowaniu problem zniknął. Dzięki wszystkim za pomoc.
Zostaw tę turbinę. Pewnie będzie ok, w razie czego wytaszczysz ponownie. Śruby już masz rozruszane :)
Mozesz jeszcz najpierw za pomoca klucza plaskiego nr 14 rozruszac sztange, moze pomoc, bez wyciaganai turbiny.
witam. w borze mialem podobny problem i winna byla stojaca kierownica turbiny. moze i tutaj wystarczy ja rozruszac i bedzie dzialac. pozdrawiam
Witam mam paska 110 AFN po wymianie przepływki i przy okazji rozruszałem cięgno na turbinie bo mogło być zapieczone ale mój problem polega na wchodzeniu w tryb awaryjny przy 120km/h po czym trzeba zgasić silnik i znowu hula jak nigdy,ale tylko do 120-stu a potem znowu.Co teraz powinienem zrobić?
Temat dotyczy mojego własnego auta. Pewnego pięknego dnia nastąpił notlauf. Po restarcie silnika wszystko ok oczywiście. Podłączony pod VCDS, wyszedł błąd dotyczący przeładowania turbiną. Podmieniłem w pracy N75, mając nowy pod ręką i przez jakiś czas wszystko było ok. Oczywiście podciśnienia i reszta sprawdzone. Około 3 tyg. później wybrałem się do...
Jednak niepokoi mnie to , że np rzeczywiste zasysane powietrze tzn dawka rózni sięmod takiej , która powinna byc, czy doładowanie turbo przy obotach gdzies od ok2000 do 2600 jest takie samo w granicach 2200 mbar, a dawka paliwa mniejsza im większa prędkość.... Czy tu coś jest nie tak.. nie sądzisz..? To wynika z programu sterującego. Doładowanie zależy...
Witam. Odczytałem błąd 17965. Rozruszałem zawór N75 (przy turbinie) ale od czasu do czasu znów ten błąd sie pojawia i silnik przechodzi w tryb pracy awaryjnej. Co jeszcze może być przyczyną???
Witam.Dziekuje za podpowiedz jak i zarówno nasuwa sie kolejne pytanie.Czy ten elektrozaworda sie jakos spryskac i rozruszac bez wyciagania turbiny?Czy sensor(mowa o sensor pressure nad egr) moze rowniez zle funkcjonowac czy jest tak ze dziala lub nie dziala?Dodam jeszcze ze w czwartek postanowilem wymontowac egr do czyszczenia i wyjeciu go i rozkreceniu...
Problem rozwiązany. Po zdjęciu osłony silnika i wyjęciu węża który idzie od filtra do turbiny, znalazłem problem błędu którego nie dało się usunąć, zgnity kabel od sterownika zaworu klapy ssania. Po zlutowaniu i wykasowaniu, błęda już nie powraca. Drugi problem niskiego ciśnienia było zardzewiałe ramie od sterowania kierownic w turbinie. Zapsikane WD'kiem...
Witam. Pacjent - Mondeo MKIII 2.0 TDCI 130KM 2003r. 1. Zaczęło się od lejących wtrysków. Demontaż wtrysków i pompy - okazały się tak zaopiłkowane, że nie nadawały się do naprawy. Zakup drugich wtrysków i pompy. Regeneracja drugich wtrysków i pompy. Demontaż całego układu paliwowego i dokładne płukanie. Montaż wtrysków, pompy i kodowanie. Efekt - wtryski...
można zdjąć rurę ssącą do turbo i palcami ocenić luz na wirniku turbo, swobodę obracania. odnośnie egr w domowych warunkach można ewentualnie go umyć, przeczyścić, rozruszać (gruchy do sterowania podciśnieniowego), podobnie w kolektorze dolotowym może być muł pochodzący z mieszaniny spalin z EGR i oleju, można też wyczyścić.
Witam Mam problem już od 4 miesięcy z moją Audi 80 B4 1.9 TDI 90km silnik 1Z. Podczas dodawania gazu gdy silnik ma niskie obroty szarpie dość mocno tak w przedziale 1500-2000 obr. później jakoś się toczy lecz bez większego szału. Przy prędkości powyżej 120km/h przestaje ciągnąć dalej trzeba puścić pedal gazu i na nowo mu depnąć by przez te pare minut...
Nie napisałeś jaki masz silnik - czy AWX czy AVF. W pierwszym można zaślepić EGR a w drugim nie - zależy to od wersji sterownika silnika. Stanem spoczynkowym dla zaworu EGR jest jego pełne zamknięcie i oznacza to, że do kolektora ssącego nie dostają się wtedy spaliny. Silnik dostaje najwięcej spalin na wolnych obrotach przez pierwsze 2 minuty od momentu...
Witaj . Miałem coś takiego w VW sharanie 1,9tdi , popryskałem WD40 sworzeń od przy turbinie ( od geometrii łopatek) rozruszałem go , i problem zniknął . pozdr.
Tak, log011 dynamiczny a 3cim lub 4tym biegu. Ale w ciemno będą to zapieczone kierownice spalin w turbinie - turbina do czyszczenia lub kierownice spróbować rozruszać. Jak możesz zrób logi.
Udało mi się rozruszać cięgło gruszki WG. Może rozwinę temat. Citroen Jumper trafił w moje ręce w celu zdiagnozowania usterki silnika. Silnik zachowuje się następująco: -po uruchomieniu pracuje normalnie -po podniesieniu temp. silnika oraz kilku krotnym podniesieniu >2500 obr/min wchodzi w tryb awaryjny i dymi lub gaśnie i zawiesza się na minutę. Wywala...
Delikatnie rozruszaj ręcznie. Przedmuchaj i zobacz czy turbina się porusza...Jeżeli się porusza od dmuchania to poruszy się od wody.
Kolega sam zdiagnozował problem tylko jeszcze o tym nie wie. Usłyszał zgrzyt. Zapieczone kierownice. Log też na to wskazuje. co trzeba zrobić: wyjąć turbinę, zdjąć gorącą muszlę, wyjąc płytkę z kierownicami, sprawdzić czy wszystkie całkowicie luźno sie obracają. Jeżeli tak, kładziemy papier ścierny 200 na płyte metalową i zbieramy z całej tarczy z kierownic...
kolego miałem podobny problem przy audi a3 1,9 tdi turbo sie zacinało auto stało długi czas należy przeczyścić turbine mianowicie zacinają sie skrzydełka w turbinie nie otwierają sie jak należy tymbardziej jak stało to sadze skraplanie wody korozja itd itp mój mechanik powiedział co bym pojeżdził troche ostrzej niech sie rozrusza a jak nie pomoże to...
No teraz przepływ się zgadza. Do pełni sprawności brakuje jeszcze wartości doładowania. Dalej jest problem do 3000. Do sprawdzenia podciśnienie czy jest wstanie odciągnąć dźwignie turbo do ogranicznika. Jak tu będzie ok ogranicznik do wkręcenia o jeden obrót i log. Sugerujesz to, żeby bardziej naciągać lub rozruszać kierowniczki, czy żeby poprawić...
To chyba rzeczywiście zawór zabezpieczający przed przeładowaniem. Wygląda na to że stoi zawór upustowy w turbo. Spróbuj go rozruszać. Lej WD i wszystko żeby się ruszył. Tak jak teraz jest to szybciej wykończy turbinę, a i pali więcej.
Zanim je wyciągniesz to klucz 13-ka i nałóż na dźwignię ramienia turbo i spróbuj nią poruszać to ma skok ok 2 cm i sprawdź czy się blokuje czy w miarę jako tako chodzi bo być może wystarczy tylko dobrze rozruszać i potem ostro jeździć i będzie dobrze a jak nie drgnie to paskudna robota nie tyle z samym wyciagnięciem turbo bo to czynność niezbyt skomplikowana...
Jeśli autko długo stało a diagnostyka komputerowa nie pokazala błedu to pewnie zapiekła się gruszka i nie otwiera Ci łopat w turbinie. To częsta usterka w tych silnikach. Powinno dać sie to rozruszac.
Ja już to przerabiałem. 90% to zapieczone kierownice w turbo. Możesz sprubować rozruszać dźwignie na turbinie, ale to pomaga na krutko i zaraz będzie znowu to samo. Polecam kupić uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy. Wyciągnąć turbo rozebrać zamoczyć w nafcie i wyczyścić nagar który się zebrał na kierownicach, efet gwarantowany. Przy okazji wyczyścić...
Dzisiaj zabrałem się za wymianę przewodów ciśnieniowych i podciśnienia w samochodzie. I podczas pracy zaciekawiła mnie turbina na której zamontowany jest siłownik z cięgnem które się nie rusza. Dlatego przy okazji postanowiłem to naprawić. Malutkim gumowym młoteczkiem uderzałem w dźwignie a strzykawką wytwarzałem ciśnienie i podciśnienie aż do momentu...
Problem chyba rozwiązany, ogólnie to świszczenie słyszalne od tyłu było uzależnione sterowaniem gruszki na turbinie, podejrzewam że się przycinała i w tedy nie świszczało, było zbyt mało powietrza podawane i się delikatnie dymiło na biało. Ogólnie zrobiłem trzy czynności bo miałem trochę wolnego czasu. Wymieniłem gruszkę na turbince na nową, trochę...
zgadzam sie ale jezeli jest to turbina to wystarczy ja wyjac rozebrac i rozruszac lopatki zmiennej geometrii
https://obrazki.elektroda.pl/7546119900_... 1. Sprawdź czy w misce w miejscu osiadania filtru są klapy wstępne komory pompy (możesz zrobić zdjęcie bo nie we wszystkich modelach są) 2. Zmywarka na plecy i wymontuj pompę odpływową. Sprawdź czy nie ma jakiś pestek i czy możesz swobodnie ruszać palcem turbinę pompy. Trochę ją rozruszaj....
problem jest powszechny w tych silniczkach. pierwsze podejrzenie pada na zawór sterujący praca turbiny, możesz przełożyć od kogoś dobry zawór i sprawdzić co się dzieje. trzeba sprawdzic też wężyki od zaworku czy nie są przetarte lub uszkodzone.kolejna sprawa to tak jak pisałeś zapieczone kierownice w turbinie.moża rozruszać cięgno ewentualnie wyciagnąć...
Witam, może jakoś pomogę poruszam się trochę innym autem (Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 16v - 140PS) ale problem kiedyś był podobny. Mianowicie auto przechodziło tez w tryb awaryjny,objawiało się to najczęściej podczas energicznego depnięcia w pedał na wyższych biegach od 3 do 6 właśnie po przekroczeniu 3000tys mi wywalało innym błąd ale dotyczył podobnego...
Tak też przewiduję, ale zawsze lepiej jak ktoś jeszcze utwierdzi w przekonaniu. przewód ciśnieniowy ok. No cóż, spróbuję rozruszać sztangę do WG, a jeśli to nie pomoże, wymienię turbinę. Dziękuję
Problem : -Rozsypany katalizator ktory zapychal caly wylot (zostal wyciety) - gruszka przy turbinie zabrudzona (WD-40 i rozruszanie jej reka uratowalo sutuacje) P.S naprawione w warunkach polowych bez zadnego sprzetu z powodu tymczasowego braku dostępu i przebywania po za granicami kraju, jakos trzeba do domu wrocic ;) Pozdrawiam P.S bledy poznikaly...
Wyjąłem gruszkę z auta. Niestety nie udało się przełożyć tej z paska (nie pasuje). Wyczyściłem moją starą gruszkę przy pomocy środków penetrujących oraz intensywnie rozruszałem – myślę, że chodzi całkiem płynnie. W celu sprawdzenia zaworu n75 zamieniłem go z n18 (do sterowania EGRem) – oba są u mnie identyczne – te same symbole na...
do turbiny podlaczony jest silownik podcisnieniowy ktory steruje kierownicami (taka metalowa dosyc spora puszka), jak wlozysz reke pod niego to wyczujesz taki pret (sztance), pociagaj go w strone tej puszki i puszczaj, przy podciaganiu go i puszczaniu powinien chodzic jak maselko :) (oczywiscie na wylaczonym silniku), jesli nie bedzie tak to wskazuje...
Autko zakupiłem dla siebie więc tak, ten samochód chłodnia izoterma, silnik 3.0 115,5 kw pompa WC w tym samochodzie to bosch edc16, egr sterowany przez zawór elektr. Wywaliłem katalizator (głupota). Te samochód posiada też dpf ale bez dopalacza, dpf wyczyściłem., -czujnik masy powietrza był zalepiony Wymienione :) - przepływomierz bosch -sonda lambda...
Witam wszystkich.Problem mój polega na tym, że jak na mój gust auto sporo pali - silnik 1,9 tdi asv. W mieście dochodzi do 10,5 a min to ok 10 litr.:cry: Gdzie szukać przyczyn? Przepływka wymieniona, wszystkie filtry, turbina lekko przeładowywała więc wymieniono n 75, i poddano rozruszaniu zmiennej geometrii ( wszystkie wv maja takowe problemy z tą...
Tak około 2cm, jak tak nie jest to zdejmij wężyk i rozruszaj sztange, wyczyścisz w ten sposób sadze która przy blokowuję kierownice w turbinie, przyczyn może być wiele, nie łódź się tym że trafisz za pierwszym razem.Silnik AFN ma to do siebie że trzeba w nim sprawdzić wszystko po kolei: turbina, nieszczelność w całym dolocie, przepływomierz, nawet ten...
Raz jest ciśnienie powyżej wymaganego a innym razem poniżej,powodem tego są zacinające się "łopatki" w turbinie(GARRETT)Trzeba ją wymontować i wyczyścić lub wymienić na drugą.Czasami udaje się je rozruszać bez wymontowywania turbo przy użyciu np.WD40
Witam Jeśli masz zmienna geometrie to prawdopodobnie kierowniczki nie pracują w pełnym zakresie lub zawieszają się. Można ściągnąć sztangę i rozruszać a po tym przegonić porządnie(naprawa na krótką metę) Jak chcesz zrobić porządnie to turbina na stół i czyszczenie. Może być również: -problem z podciśnieniem (pęknięty przewód podciśnienia) -problem z...
Wv passat b5 1.9tdi 110km 97r. spadek mocy max 120-130km/h odkrecilem EGR i byl zapchany nagarem , wyczysciłem rozruszałem i dalej nic i w kolektorze ssacym byl olej , dodam ze ma nakrecone 460000 km głowica i turbina była robiona po remoncie zrobilem jakies 6000 km
sitko turbiny wysterowanie turbiny geometria turbiny
podłączyć telewizor philips router renault megane bezpiecznik wycieraczka front szuflada zdjąć
współczesne badziewie radmor5412 przestrojenie
Ustawienie trybu zimowego w piecu Buderus Logano G115 Suszarka Sharp: Migająca pauza i brak startu - przyczyny i rozwiązania