to typowa przypadłość w oplu,czasami dotyczy stacyjki,sprężyna powrotna nie cofnie z pozycji rozruch,a czasami samego rozrusznika-częste w Valeo D6RA-klei się rdzeń w elekromagnesie. Wynień kostke pod stacyjką,groszowa sprawa
Sprawdz w tym czasie jak nie chce zapalić czy jest iskra i czy wtrysk pracuje. Jeżeli brak jednego i drugiego to może być czujnik położenia wału ( zależnie od silnika na wale, w aparacie zapłonowym) jeżeli nie ma iskry a wtrysk pracuje może być modół zapłonowy (częsta awaria i okresowa znajduje sie zależnie od silnika pod cewka , w aparacie) Na przyszłość...
Podłącz sobie dodatkowy przewód uruchamiający automat rozrusznika, to ten najcieńszy przewód przy rozruszniku, na wsuwkę, lub przykręcany małą śrubką, tak abyś mógł dotknąć nim plusowego słupka akumulatora. Mnie czasem nawet on "na krótko" nie pomagał odpalić, ale że silnik padł, to straciłem zainteresowanie co mogłoby być rozrusznikowi. Podobnie się...
A masę pompa ma? Podłącz zamiast niej żarówkę 12V21W i zobacz czy świeci. To tak po amatorsku. Dalej po amatorsku - napsikaj plaka w dolot i zobacz czy odpali choćby na chwilę. A profesjonalnie podłącz komputer i poczytaj to co powie o sterowniku silnika i immo
Pin 72 brązowo-biały(szerszy wtyk do ECU)to masa ze sterownika któa powinna załączać przekaźnik, sprawdź czy coś sie pojawia na tym pinie.
czy dochodzi napięcie +12v na bendix Jak sprawdzisz czy napięcie dochodzi czy nie można dalej myśleć, bo to jest połowa sukcesu. Będzie wiadomo czy to wina rozrusznika czy gubi prąd po drodze, jeszcze możesz podać bezpośrednio +12v na bendix, tylko żeby auto było wtedy na luzie.
Z boku centrali wychodzą dwa grube w czarnej izolacji kable połącz je ze sobą. Zobacz jak to wygląda masz link. To jest tam gdzie jest ten przekaźnik 30A. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Tak naprawdę, to pewnie umarł moduł CIM https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
zobacz wiązkę przy rozruszniku chyba kostka na dwa piny czerwony kabel tego co pamiętam, miałem podobny problem ostatnio
Sprawdz ako,podlaczenie masy ,ako silnik powinno sie ukazac uszkodzenie.
Sprawdź rozrząd, może przeskoczył pasek.
Co w koncu jezdzisz, czy nie???
immobilizer... sprawdz transponder w kluczyku, baterie nie mają z tym nic wspólnego... bo to tylko pilot, w celu zaprogramowania pilota przekręć zapłon i naciśnij dowolny przycisk na pilocie
Już po samym wyborze sterownika widać że partacz to montował, więc najlepszym i najprostszym rozwiązaniem było by wywalić całą instalację gazową i zamontować na nowo. nie ma podłączenia do Can - tu proszę o weryfikację Nie ma. Ze starych Stag-ów tylko Premium ma.
Da się tylko potrzebne przedłużki do nasadek.P
Rozrusznik lub klemy na akumulatorze . Słabo kręci coś i siada napięcie. Zobacz po rozruchu i właczeniu świateł i dmuchawy czy nie robi się klema któraś gorąca. To wada tych aut. Lub kończy się po prostu rozrusznik.
A ja myslę, że ma rozrusznik D6RA i kończą się szczotki.
zdalo by sie sprawdzic ten rozrusznik i kable od niego
Nie zważał bym na te błędy. Rozrusznik nie kręci?
Nie mierz napięcia spoczynkowego bo ono ma się nijak do kondycji akumulatora, spadek podczas kręcenia do 4V to akumulator złom, chyba ze rozrusznik robi ci zwarcie. Ten nowy niby akumulator to ze sklepu czy wsadziłeś następną padlinę.:D
Nie wiem jak w tym silniku ale jak rozrusznik jest w tym miejscu co w benzynie to współczuje temu co go będzie odkręcał ( a szczególnie masa na górnej śróbie. Przed wyciągnieciem go sprawdz czy masz napiecie na styku 50 przy kreceniu rozrusznikiem bo może kostka stacyjki ,albo zobacz jeszcze niech ci ktoś próbuje kręcić a ty stuknij w rozrusznik albo...
Wczoraj wieczorem przyjechałem do domu i zgasiłem auto dziś rano wsiadam przekręcam kluczyk kontrolki ok przekręcam w start i nic cisza. nie słychać przekaźnika ani automatu od rozrusznika. Gdzie zacząć szukać? akumulator ok. 1999 to może być Astra F lub G, ważne jest czy automat czy manual. Zakładam, że to Astra G manual. Jeśli tak to nie ma tam przekaźnika...
Witam, mam problem z odpaleniem astry H 2.0 t, dzisiaj chcąc odpalić po przekręceniu kluczyka wszystkie kontrolki się zapalają gasną tak jak trzeba i przekrecając na odpalenie nie ma żadnej reakcji, cisza, jedynie w skrzynce słychać jak pstryka jeden z przekaźników ale tylko wtedy kiedy przekrecam chcąc odpalić, po przekręceniu strzałka od poziomu...
No to jedziesz kolego wszystko po kolei, bezpieczniki, przekaźniki, złącza i jeszcze raz dokładnie klemy i masy. Miałem przypadek że klema wyglądała i trzymała się idealnie ale było tragiczny kontakt i dopiero po wymianie klem na nowe wszystko było ok. Jak znika Ci ten prąd to kręci w ogóle rozrusznik ?
Mocowania zgadzają się a rozrusznik jest zablokowany bo odpala tylko w pozycji P lub N.Najlepiej jak po łączysz pobudzenie rozrusznika bezpośrednio ze stacyjki.
Jak rozrusznik kiepski to spadek napięcia jest w sieci czego nie lubią sterowniki
Rozrusznik kręci ale kostka rozłącza kl 15 .
Jeśli aku ma powyżej 12V w stanie spoczynku jest ok, Szukałbym przyczyny w samym rozruszniku, automat lub szczotki .
Kolego, zrób kontrolkę z żarówki od reflektora przedniego, podłącz ją jednym przewodem do masy a drugi przewód podłącz do cienkiego przewodu od rozrusznika. Jeśli kontrolka zaświeci w chwili próby uruchomienia auta (zrób kilka prób), masz do zrobienia rozrusznik a instalacja auta jest sprawna. Następnie podaj zasilanie na krótko w miejsce tego przewodu...
Napisz przynajmniej czy to dizel, czy benzyniak. Kręci rozrusznik a nie zapala , czy nie chce zakręcić ? Pomierz napięcie na akumulatorze w spoczynku.
Można zrobic ,ale sprawdz czy nie jest winny rozrusznik bo czesto ma luz na głowiczce i sie klinuje,wtedy ma za małe obroty do rozruchu
Czujnik wału , cewki, wtryskiwacze, połączenie rozrusznik -akumulator-alternator , masy itp
A zmierz napięcie jak będziesz włączał rozrusznik to wtedy może zrozumiesz co napisał Błażej.
Rozrusznik ,kontrolki oleju,alternatora i ecu silnika biora mase z silnika.
Iskra jest, a ciśnienia nie mam czym sprawdzić.
Witam Odgrzewam temat rozwiązania usterki Astra h 1.6xep ECU rozrusznik kreci raz mam ten sam problem. Pozdrawiam
Witam. Miałem podobny problem w Swojej Astrze jakiś czas temu. Co kilkaset przejechanych kilometrów występował brak możliwości uruchomienia silnika. Rozrusznik kręcił, błędów brak, pomagał tylko starter. W moim przypadku problemem okazał się czujnik położenia wału. Sprawdzić to można w prosty sposób, kiedy powtórzy się problem z rozruchem, trzeba podpiąć...
Wymień sobie czujnik obrotów wału korbowego, i przy okazji sprawdź rozrusznik , bo zakłuca sygnały czujnika( są bardzo blisko siebie)
Słaby akumulator.
Rozrusznik jest dobry, właśnie sprawdzałem Przyglądnij się mu bliżej, dokładniej - może ma luzy na tulejkach Bo ja też obstawiam nie sprawny rozrusznik.
Skoro dochodzi i sprawdziłeś to poprawnie to szukaj problemu w rozruszniku lub braku jego zasilania.
sterownik pompy uszkodzony ten przykręcany do pompy
No to każda z tych 4 przyczyn trzeba sprawdzić może radio robi zwarcie Również tak duży pobór może powodować alternator lub rozrusznik Trzeba by było wypiąć alternator i powtórzyć pomiar No ale zaczął bym od sprawdzenia tego do czego już doszedłeś radio itd
Stacyjką stacyjką, ale śmierdzący rozrusznik też musisz wyciągać. Jeśli to D6RA to pewnie tylko plastikową dźwigienkę stopiło, nowe są do kupienia.
A te pół zbiornika paliwa to było zawsze czy teraz dolałeś ( typowe że jak na lpg to zapomina się o paliwie w zbiorniku i pompa na wybojach pracuje na sucho, uszkadza się i potem kaskada - przekaźnik, bezpiecznik, a nawet rozrusznik ( bo próby uruchomienia bez paliwa potrafią go przegrzać. Najlepiej podaj plusa na pompę - jak ruszy to będzie wiadomo...
Błąd wynikał z sterownika skrzyni półautomatycznej easytronic
rozbierz boczek i próg lewy,w wiązce progowej masz kierunki czarno-zielony i czarno-biały,krańcówki drzwiowe to szary z wyłącznika lewych drzwi,bagaznik-podłacz pod przewód z krańcówki w lampce,blokada zapłonu czarny plus po stacyjce w wiązce stacyjki,albo czarno-czerwony rozrusznik w tej samej wiązce,to najważniejsze dla ciebie kolory przewodów do...
Witam! To jest ewidentnie uszkodzony akumulator (lub ew słabe ładowanie) ale na 90% to akumulator. Jak nie masz nic podłączonego to jest ok,ale jak go obciążysz to napięcie na nim spada i przygasają kontrolki a rozrusznik nie ma siły kręcić.Mówiąc bardziej fachowo spadła siła elektromotoryczna akumulatora i wzrosła jego rezystancja wewnętrzna.Najlepiej...
Zapala się kontrolka silnika następnie po 3 sekundach zaczyna mrugać, silnika nie da sie uruchomić, rozrusznik kręci. . Masz problem z immobiliserem, dziwne, sterownik silnika powinien wywalić kod "immobiliser problemy" Wpierw zobacz czy nie wyczepiona wtyczka z pętli ( na stacyjce)
Witam. Usterka polega na tym że po przekręceniu kluczyka brak jest jakiejkolwiek reakcji rozrusznika (nic nie tyka), żeby zadziałał trzeba w niego lekko puknąć. Pytanie czy wymiana szczotek na pewno pomoże czy może to być też wina elektromagnesu. W necie dużo jest podobnych tematów, ale brak jednoznacznych odpowiedzi. P.S. Co to znaczy "załącza po poknięciu"....
Witam. Jadąc trasą moja Astra nagle straciła moc, po czym silnik zgasł i już nie chciał odpalić. Teraz rozrusznik kręci bardzo lekko, jakby nie obracal silnikiem, ale od czasu do czasu coś tam złapie na kilka sekund i znów gaśnie. Sprawdzałem rozrząd, pasek nie zerwał się. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?
i co? dałeś radę z Twoim problemem? Mam taki sam problem. Proszę napisz co uklękło w Twojej astrze i ile kosztowała naprawa.
astra rozrusznik astra isuzu rozrusznik rozrusznik astra isuzu
split podłączyć pompa miele najlepsza scada
turbina wiatrowa drgania turbina wiatrowa
OSCam a karty TNK Conax – czytniki, parowanie, Enigma2, CAID 0B00/0B01, konfiguracja Iveco Stralis EBS 2 – funkcja portu 4 w modulatorze osiowym, tryb awaryjny hamulców