MASY nie podłączyłeś
Nie, podczas pracy tylko układ wysokiego napięcia, przy kreceniu dochodzi rozrusznik.
A z czego zasilasz ten rozrusznik ?
Nad rozrusznikiem
W pierwszym poście piszesz że silnik nie kręci i na pewno nie będzie to z winy pompy paliwa . Masz jakiś problem z napięciem i od tego bym zaczął , luźne klemy, masa , rozrusznik . Corsa taka jak twoja sprawiła mi kiedyś niezłą zagwostkę tylko z powodu akumulatora , który jeszcze kręcił ale sterownikowi silnika już to nie pasowało .
Masz uszkodzony automat (wypalone zestyki) lub kończące się szczotki. Tam powinien siedzieć D6RA, przy odrobinie wprawy szczotki można wymienić nie wyciągając rozrusznika. Obstawiam szczotki.
Po włączeniu zapłonu powinna pracować przez bardzo krótka chwile, a ciągła prace ma podczas krecenia rozrusznikiem
Napięcie na rozruszniku też pojawia się po 3 sekundach czy od razu?
To jest Opel, czy tam przypadkiem nie jest tak że przekaźnik który załącza się dopiero gdy czujnik widzi obroty wału. Pomierz wtedy gdy druga osoba będzie kręciła rozrusznikiem.
Do stacyjki też wczoraj patrzyłem . Kontrolką patrzyłem po przekroczeniu kluczyka w pozycje rozruch pojawia się plus na jednym kablu . A jest możliwość że immobiliser zablokował rozrusznik
Właśnie że pompa paliwa działa, bo przewód zasilający sika paliwem jak kręcę rozrusznikiem.
Witam, po sporym czasie ... czy udalo sie rozwiazac problem? - mam to samo ! nie dziala klapa bagaznika i rozrusznik ...
Zobacz jeszcze obroty rozrusznika jak nie odpala. Za wolno kręcący rozrusznik uniemożliwia rozruch.
przewody biały i zielony
Jak zgniła? Widziałeś mase w Corsa B?? Idzie z aku 35mm2 na silnik a konkretnie rozrusznik. To sie nie psuje.
Możesz od razu wymienić kostkę stacyjki oraz wkład. Wymiana banalnie prosta, części po dwadzieścia parę zł.
Zwarcie wewnątrz rozrusznika!
Wymieniłem szczotki w rozruszniku.
Mam dwa przewody spięte ze sobą i to jest faza. Idzie ona do grubej śruby.. Dwa przewody, + z akumulatora do tej grubej górnej szpilki z małego walca rozrusznika - elektromagnesu, a ten drugi przewód idzie do alternatora ? Problemem było to, że połączyłem kabel fazy z masą do jednej śruby i to dawało zwarcie.. Tą jedną z "faz", tą na alternator podłączyłeś...
Witam. Prosze doładować akumulator. To, że rozrusznik kręci nie jest potwierdzeniem sprawnego akumulatora. Ewentualnie podłączyć inny sprawny akumulator, np. od znajomego. Pozdrawiam.
Przy takim swapie obowiązkowo komputer i podłączenie ecu do OBD. Strasznie to ułatwia szukanie błędów.
Corsa ma taką przypadłość, jeśli czujnik położenia wału jest uszkodzony to sterownik nie podaje napięcia na pompę paliwa i na moduł WN. Miałem przyjemność uczestniczyć w takim zdarzeniu w mojej Corsie.
Witam.Jaki jest spadek napięcia podczas kręcenia rozrusznikiem.
Wywalenie immo. Wymień od razu akumulator.
koło rozrusznika
Nie doczytałem dokładnie. Sprawdź stacyjkę oraz przewody rozrusznika.
Koło rozrusznika
To coś ci siekło na zasilaniu, bezpiecznik ,szczur, immo jakieś itd. Kontrolka i poszukaj.
Niestety to nie takie proste. W Oplu jak nie będzie połączenia między sterownikami siecią can to rozrusznik nie zakręci. Czy jak nie kręci rozrusznik przekaźnik od rozrusznika się odzywa?
Nie odpala czyli kręci ale nie odpala czy nie kręci rozrusznik?
czy masa jest przykręcona do śruby mocującej rozrusznik ?
Witaj, miałem podobny problem z moją Corsą, ale w ogóle nie chciała odpalić. Problemem były przewody WN oraz coś ze świecami zapłonowymi. Temat przerabiałem dawno temu, więc dokładnie nie pamiętam. Nie chcę Cię martwić, ale powodów problemów z rozruchem może być jednak pełno, więc jednoznaczna diagnoza na odległość może się okazać niemożliwa.
Z tyłu silnika pod rozrusznikiem(przykręcony na torxa wtyczka 2 przewodowa).
Problem odpalenia stoi w sterowniku silnika, więc nie potrzebnie użyłeś siły ;) Natomiast każde zwarcie może ubić sterownik, immo, oraz inne podzespoły. Na Twoim miejscu weź ten za 100 zł na próbę, odłącz wszystko od immo i zobacz czy pali. Jeżeli się uruchomi silnik to wiesz co Cię czeka.
Z tego co pamiętam tam masz indukcyjny, więc sprawdzasz czy nie ma przerwy, lub czy generuje napiecie podczas kręcenia rozrusznikiem.
Miałem podobny problem umnie poszedł czujnik położenia wału jak się zagrzał auto martwe umnie były 2 czujniki poszedł ten koło głowicy. Proponuje podjechać na diagnozę koszt czujnika około 200 zł
Tak, złącze zasilające pompy. I nie trzeba kręcić rozrusznikiem/
Zardzewiałe części w rozruszniku
Pacjent to Corsa D 1.2. Nie kręci rozrusznik, miga kontrolka samochód z kluczem, błąd nieprawidłowy kluczyk.
tylko że nie wiem i nie mogę coś znaleźć który to przekaźnik i jak go zewrzeć na krutko Powinien być za schowkiem, tak jakby nad sterownikiem. Zwierasz te dwa piny w gniazdku, co odpowiadają stykom zwiernym przekaźnika.
Rozrusznik kręci?
Witam pacjent corsa c 1.2 benzyna. W momencie przekręcenia kluczyka nic nie słychać poza dziwnym "stukaniem" z okolic skrzynki z bezpiecznikami, próba odpalenia na kable nie przyniosla zadnego efektu. Próba odpalenia na tzw. popych nie dała żadnego efektu. Czy może to być problem z rozrusznikiem?
Rozrusznik do naprawy, uszkodzony Bendiks.
Gdzie ten sklepik moze jakis nr tel doe tego sklepiku? Szukam rozrusznika lub czesci do: hitachi 1.4 kw S114-481A jest to ASTRA 1.7 TD (isuzu)
Przeczytaj w internecie jak działa "stycznik" to może zrozumiesz zasadę działania rozrusznika. Pozdrawiam.
Obrotomierz wgl. Się nie rusza pod czas kręcenia rozrusznikiem.
Posłuchaj kolegi (at)bizon_126 Jeśli to nie pomoże to pozostaje wymontować i sprawdzić rozrusznik.
Rozrusznik sprawy na krótko powinien kręcić a ty masz problem z elektryką.
Pompa na chwilę po zapłonie,potem od momentu kręcenia rozrusznikiem lub dopiero z rozrusznika.
Prawdopodobnie zwarcie w rozruszniku.
Zmierzyć napięcie lądowania oraz stan połaczenia kabel minusowy i plusowy idący do alternatora i rozrusznika.
Pierwsze co powinieneś sprawdzić to są świece czy na nich iskra jest. W mojej astrze tak było i były świece do wymiany. Następnym krokiem są przewody i cewka. Jężeli to sprawdzisz to następnym krokiem jest rozrząd. Jeżeli samochód był sprawdzany przez komputer to przestawiony rozrząd by raczej wykrył jako błąd czujnika wałka rozrządu. Jeżeli to wszystko...
Pod rozrusznikiem.
Być może masz już rozbite tulejki w rozruszniku.Sprawdź przewów łączący akumulator z rozrusznikiem.
Sprawdziłem akumulator jest sprawny znowu na zimnym silniku ma problemy z odpaleniem mimo że rozrusznik kręci.
Komputer nie ma nic do tego. Albo rozrusznik albo stacyjka. Zacząłbym od tego co kolega wyżej sugerował.
Opukaj lekko rozrusznik, może szczotki się zacięły w szczotkotrzymaczu. Albo szczotki do wymiany. Połącz na próbę zacisk 50 z 30 przy rozruszniku, podłączysz w ten sposób elektromagnes rozrusznika z zasilaniem z ominięciem stacyjki. Jeśli zaskoczy to rozrusznik sprawny.
A może to jednak coś z rozrusznikiem?
Rozrusznik do wymiany
Za mała dawka paliwa jest wtryskiwana. Sprawdź czy z pompy wtryskowej idzie paliwo na powrót w czasie kręcenia rozrusznikiem.
W tej motorowni pompa w baku startuje dopiero razem z rozrusznikiem.
jest koło rozrusznika.
Kolego to może być puchnący rozrusznik jakaś diagnostyka na początek nikt tu nie jest wróżka .
Otwórz maskę, jak spojrzysz na skrzynię biegów, to znajduje sie od tyłu skrzyni przy ścianie grodziowej w pobliżu rozrusznika.
Wydaje mi sie, że w Corsie pompa startuje gdy kręcimy rozrusznikiem. Sprawdziłbym (wymienił) przekaźnik pompy paliwa
w twojej corsie pompka paliwa pracuje dopiero w momencie kręcenia rozrusznikiem
Witam potrzebuję schematu rozrusznika do opla corsa A 92 rok. Silnikiem c12nz, rozrusznik firmy Valeo o numerze D6RA 32. pozdrawiam i z góry dziękuje.
Kupisz uzywke w jakim stanie?? takim ze za chwile bedziesz go wyciagal znow ? sam wiesz ze przerąbane tam jest co kolwiek zrobic. Zrob swoj rozrusznik
Z którego roku ta Corsa ?
Witam. Opel Corsa E 2017r 1,4 benzyna+gaz. Wymiana rozrusznika wczoraj (nowy) i akumulatora (dziś). Samochód jeździł bez zastrzeżeń. Po południu, po przekręceniu kluczyka buczy przez chwilę, gdy przestanie buczeć przekręcam kluczyk w celu odpalenia silnika jednak ponownie słychać buczenie, gasną kontrolki i rozrusznik nie kręci. Proszę o pomoc...
młody nie ciskaj się starej fali, tylko od razu wymieniaj czujnik dolny ( koło rozrusznika)
Obroty wału widzi podczas kręcenia rozrusznikiem?
słychac tylko tykanie automatu Jak tyka elektromagnes rozrusznika to powinien załączyć. Masz zasilanie i masę na rozruszniku? Jak masz to elektromagnes do wymiany.
co jakie pstryknięcie a rozrusznik kręci
Będziesz potrzebował drugiej pary rąk.Odłącz przewód paliwowy dochodzący do przepustnicy (pod filtrem powietrza) ,zaciśnij otwór rurki paliwa i sprawdź czy jest ciśnienie. Druga osoba kręci rozrusznikiem.
Widocznie gdy jest zwarcie aku daje za mały prąd zeby uruchomic rozrusznik.
sprawdź czy masz iskrę jak nie chce odpalić na ciepłym silniku. Czasami bywa to wina rozrusznika
valeo D6RA162
po pierwsze podaj jaki masz silnik 1.3 czy 1.7 jezeli 1.3 to stawiam na rozrusznik
Sprawdź napięcie akumulatora pod obciążeniem, ewentualnie zobacz co się dzieje ze światłami podczas próby użycia rozrusznika.
witam sprawdz bendix i tak jak napisałeś komutator z szczotkami wyczyść również tulejki rozrusznika pozdrawiam
Napisz w końcu swoje obserwacje niedziałania rozrusznika, w końcu jesteśmy tu od myślenia.
Brak kompresji uzasadniający nie palenie cylindra, słychać już przy pracy rozrusznika.
Pierwsze co, popraw masę z akumulatora na silnik i na karoserię. Potem zasilanie na rozrusznik, na końcu sprawdź wysterowanie rozrusznika (kontrolką minimum 21W), czy pojawia się zasilanie na cienkim przewodzie od automatu rozrusznika, oczywiście w chwili przełączenia kluczyka na "rozruch".
Witam problem rozwiazany wada rozrusznika i nic więcej
Czy to wina rozrusznika czy akumulatora? Do wyczyszczenia klemy akumulatora i ewentualnie główny zacisk kabla [+12V] na rozruszniku. Jeżeli to nie wystarczy - rozrusznik do regeneracji.
Górnej? Od góry.
Na popych auto zapaliło. Przy nagrzanym silniku odpalał dobrze a dziś rano po nocy znowu to samo kręci, cyka przekaźnik i nie odpala.
Schematy do corsy d kiedyś w sieci znalazłem dosłownie w pięć minut.Takie podstawy jak bezpieczniki sprawdzone?Obejrzyj wtyczki przy sterowniku,może zgnite.
Witam, ja mam podobny problem, z tym że Corsa C 1,4 rok 2003 pomimo, że szybko miga lampka sprawdź silnik, to po kilku próbach kręceniach rozrusznika samochód odpala. Orientuje się ktoś co z tym można było by zrobić? Wiem że to wina immo, bo kiedy kręcę rozrusznikiem, a samochód nie chce odpalić to jest odcinana iskra.
To trzeba go wymienić lub naprawić. Najlepiej zmienić na rozrusznik Boscha od corsa c silnik benzynowy. One prawie wszystkie są ze sobą wymienne.
Takie metalowe,walcowate,podstawa przykręcona na 2 sruby,od góry kostka na 5 kabli.Patrząc od góry wyglada jak elektromagnes rozrusznika.
Chyba nieporozumienie drobne. Ogólnie w instalacji gazowej masz dwa elementy które moga byc nazwane "emulator" - emulator sndy lambda (który w tym przypadku jest poza pdodejzeniami) i emulator wtryskiwaczy. Jak jest zrobiony takiemulator pisałem wcześniej. U ciebie na jednopunkcie to może byc poprostu przekaźnik zwykły albo wręcz element składowy "centralki"...
Jeśli prześledzimy schemat (post nr.6), to po załączeniu zapłonu, na pinie 51 powinno być napięcie o wartości 12 V, niezależnie od odczytu. Sprawdz, czy przekaźnik K2 zostaje załączony. asz może schemat przekaźnika k9 od rozrusznika To jest przekaźnik K61 na tym schemacie (post nr. 6). Rozrusznik to M15.
a rozrusznik kręci
Powinien wymigać błąd 666 - szczotki rozrusznika się kończą
Filtr paliwa drożny? Obstawiam podobnie, na niedrożność układu paliwowego, lub niską wydajność pompy (tutaj kręci dopiero w momencie uruchomienia rozrusznika).
Wymień akumulator i sprawdź ładowanie.
W serwisie opla wymieniają rozrusznik na mocniejszy.
Rozrusznik lub kostka stacyjki. Jak nie chce zapalić, to przydałoby się stuknąć w rozrusznik i sprawdzić, czy zadziała. Albo wyprowadzić sobie z kostki stacyjki przewód rozrusznika i sprawdzić, czy działa za każdym razem. Jak rozrusznik, to pewnie da się go naprawić.
corsa rozrusznik corsa wymiana rozrusznik corsa szczotki rozrusznik
bezpiecznik klatka schodowy hasło wygasa onkyo bateria
saeco picobaristo saeco picobaristo
Klimatyzacja dwustrefowa: różne temperatury po stronach kierowcy i pasażera Odważniki przeciwwagi w Peugeot 307 CC - funkcje i znaczenie