http://obrazki.elektroda.pl/2629025900_1... http://obrazki.elektroda.pl/2629025900_1...
Zbijasz tulejkę z ośki wirnika/przekładni planetarnej, pod nią jest sprężysty pierścień, który trzeba zdjąć i tyle
rozrusznik
Złączka niebieskiego kabelka nad rozrusznikiem
Kostka stacyjki sprawdzona?Na czarnym przewodzie nie ginie napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem?
Tylko regeneracja te nowe niewiele warte.P
0.8 kW a obroty jak obroty luzem inne pod obciążeniem inne zależy do czego to potrzebujesz.P
Podmień akumulator.
Zgadzam sie z kolegami masz problem ze stacyjką odcina zasilanie od komputera na rozruszniku ...
Dostań się pod samochód i podepnij się akumulatorem pod rozrusznik.Masa do budy,plus do grubego czerwonego kabla przy rozruszniku.
Jakie ciśnienie paliwa na pompie tandemowej przy kręceniu rozrusznikiem?
zauważyłem również ze czasami jak jest ciepły tak jakby przyblokowuje sie rozrusznik
Sprawdzić przewód masowy od akumulatora do skrzyni biegów pewnie tam jest problem, jeśli nie ma siły kręcić może tulejka osi rozrusznika w kadłubie skrzyni - zakładam ze aku i rozrusznik ok.
Miałem przypadek, że urwał się jeden koniec uzwojenia elektromagnesu i to było przyczyną, że rozrusznik raz działał a raz nie. Może i u Ciebie coś takiego się stało?
o ile akumlator sprawny to problem w rozruszniku lub przewodzie rozrusznik-akumlator.
Jeżeli rozrusznik nie kręci to nie jest wina czujnika wału, o którym pisałem wcześniej. Uszkodzona będzie stacyjka lub podłączenie rozrusznika.
Oj kolego bez poskładanego (i podłączonego) rozrusznika możesz sobie sprawdzać.
Rozrusznik do sprawdzenia.
Przeważnie pomaga wymiana regulatora napięcia. Sprawdź też przewody od niego. Zlacze w okolicach rozrusznika.
Miałem kiedyś taki przypadek (uszkodzona stacyjka),spróbuj odpalić na krótko(włącz zapłon a impuls podaj bezpośrednio do rozrusznika).Oczywiście akumulator i rozrusznik sprawne.
Przykro mi, ale ubiłeś sterownik wtrysku. W cylindrach jest już tyle benzyny, że rozrusznik nie może przekręcić wałem (pracująca non stop pompa paliwa + otwarte wtryskiwacze) Pozostaje wymiana sterownika oraz trzeba wykręcić świece i kręcić kluczem za śrubę wału tak, aby silnik "wypluł" paliwo (nie rób tego rozrusznikiem ! )
Jak masz jajo w aluminium już wklej tuulejkę na poxipol i od razu go przykręć. Po pół godzinie można odpalać. Otwór w skrzyni przed klejeniem odtłuść a ośkę rozrusznika posmaruj olejem.
Nie przejmuj się tez tak robiłem i nic się nie działa.W nowszych samochodach to już ina bajka a ta kontrolka od ładowania jak się włączy stacyjki nigdy się nie zapaliła ? a przewód od akumulatora do rozrusznika jest nigdzie nie przetarty i dobrze umocowany do rozrusznika?
Jeżeli rozrusznik tej samej firmy - może pasować.
Masa na silnik albo upalilo kabel przy rozruszniku
Tak ma być bo plus jest podawany przez ten sam przekaźnik co na pompę paliwa. Przy kręceniu rozrusznikiem powinien wrócić.
Czujnik położenia wału. I uprzedzając pytanie tak błędu może nie być bo w tych rocznikach błąd musi występować permanentnie (stale uszkodzony czujnik, przerwa w obwodzie, zwarcie do masy...............). Sporadycznych błędów jak chwilowy zanik sygnału nie zapisujesz zwłaszcza jak odpali i problem znika a ty dopiero wtedy czytasz błędy. Te czujniki lubią...
Jakie jest ładowanie pod obciążeniem? Ile pobiera rozrusznik?
Bendiks w rozruszniku do wymiany.
Może być uszkodzony licznik lub wiązka kabli.
Tu przesuń magnesy o 1/6 obrotu ( bo jest ich sześć na cały kubek), czyli jak np pod wcięciem masz przyciągający, to załóż odpychający. Pamiętaj, mają iść na przemian, nie mogą dwa jednoimienne znaleźć się koło siebie!
Kolego sprawdź jak widzisz, czy przy rozruszniku nie urwał się, czy też upalił przewód do szczotek, ten łączący elektromagnes z rozrusznikiem. Miałem tak u siebie w Golfie. Objaw taki sam, rozrusznik nie kręci, a nawet nie załączał elektromagnes. pzdr
Demontaż osłony pod silnikiem,zasilanie:+ na najgrubszy przewód w rozruszniku,- na karoserie.
na 28 i 43 bezpieczniku nie ma podczas kręcenia rozrusznikiem prądu. Sprawdzane na borze i powinno być dopiero przy kręceniu rozrusznikiem
Sprawdź wiązkę przy rozruszniku.
Na rozrusznik.
Sprawdź czy podaje paliwo i czy jest iskra.
Bendix czyli zębatka do wymiany w granicach 60-70zł, robocizna własna.P
Zacznę może od tego że miałem takiego Golfa (1.3 benzyna, silnik 2G) i podobne problemy. Swoje umiejętności mechaniczne określam jako słabe, ale wśród krewnych i/lub znajomych jest paru fachowców co z takimi pojazdami radzą sobie nieźle, więc reperowaliśmy (ja odkręcałem śrubki i podawałem klucze). Z tego co zapamiętałem kolejność czynności jest mniej...
Problem jest w skończonym rozruszniku.
Nowy rozrusznik
Ten obrazek z folderu Varty to może jest kolorowy i nic po za tym. Jak zgasisz auto i od razu sprawdzisz testerem będzie 100%. Weź miernik i sprawdź do ilu spadnie napięcie przy kręceniu rozrusznikiem.
Zacząłbym od stacyjki (bezpieczniki pewnie sprawdziłeś), czy przepuszcza sterujący prąd na cewkę rozrusznika, później sprawdź sam kabel, bo z Twojego opisu wynika, że rozrusznik jest sprawny
Podłącz VCDS wejdź w silnik, grupa 001 w pierwszym polu masz obroty silnika, i obserwuj ile jest podczas kręcenia rozrusznikiem.
Szczotkotrzymacz do wymiany. W Boschu automaty nie siadają.
Zdecydowanie tak.
Naładować porządnie akumulator,w międzyczasie odkręcić rozrusznik i dać do regeneracji. Prawdopodobnie coś się w nim zblokowało.
Na krotko pali? Napięcie na rozrusznik dochodzi?
Dzięki za pomoc, w weekend będzie zabawa. Mam nadzieje ze podejdzie, automat tez miał kilka rożnych rodzai rozruszników ?
Podctaw dobry akumulator i wyjdzie Ci czy ako czy rozrusznik
Wygląda jakby immobilizer nie czytał kluczyka. Co ciekawe kiedy nie odpala, po podłączeniu aku pod klemy, i dostanie większy prąd to pali od razu. Wtedy nie gaśnie lub miga kontrolka z kluczem. Zmierz spadek napięcia,ladowanie, pobór prądu. Może i akumulator faktycznie ,albo sam rozrusznik.
To go odepnij i sprawdź czy wtedy też się rozrusznik włączy i wtedy już wiadomo gdzie szukać. Włączy - elektromagnes Nie włączy - kostka stacyjki.
Czujnik spalania stukowego. Zwarcie wiązka na rozruszniku.
Kategorycznie nie wolno ci jechać autem z pracującym rozrusznikiem! To grozi pożarem! podczas jazdy praca rozrusznika ustępuje ale tylko wtedy gdy przekręce na zapych Więc odpal auto z popychu dojedź nie do domu, a do mechanika i niech ten wyciąga rozrusznik. Bo i tak już uległ uszkodzeniu, skoro czuć spalenizną. Do kostki stacyjki też warto zajrzeć...
Szukaj w instalacji koło rozrusznika
Zapnij żarówkę do skrajnych zacisków cewki i patrz czy świeci w trakcie kręcenia rozrusznikiem.
Witam. Sprawdź kostkę stacyjki, czy jest "+ po stacyjce" w czasie gdy kręci rozrusznikiem.
Silnik już w aucie... wolałbym dorwać pasujący rozrusznik...
Czerwony z czarnym paskiem,gruby to sterowanie ze stacyjki prosto do rozrusznika.
Sprawdz na krótko rozrusznik.
Jednak racja mojemu bratu po odpaleniu od razu wskakuje mu 2000 obrotów ale jak to zrobić aby miał większe obroty przy zapalaniu żeby kontrolka nie zapaliła się to wina rozrusznika ?
Racja, jak rozrusznik kręci.
Sprawdź napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem.
Ktoś kiedyś na innym forum miał podobny problem. Winny był rozrusznik-wywoływał chwilowe zwarcia-wszystko glupialo. Po wymianie jak ręka odjął. Nie bardzo rozumiem jak uszkodzony rozrusznik może zgasić silnik. Tutaj objawy nie pasują w żaden sposób do rozrusznika.
Zgnite kabeloczko na elektromagnesie rozrusznika.
Witam, jeżeli jest taka możliwość to przy mrozie wtedy kiedy rozrusznik nie kręci proszę sprawdzić czy jest prąd na kablach od rozrusznika. Prawdopodobnie jeżeli prąd będzie to rozrusznik domaga się regeneracji lub wymiany. Pozdrawiam.
Bez ośki z przodu są mocniejsze, podaj nr rozrusznika który masz w aucie. Z objawów, które przedstawiłeś problemem może być akumulator nie rozrusznik.
Witam! Napiszę tutaj żeby nie zakładać nowego tematu. Prosiłbym o zamieszczenie schematów kierunkowskazów i rozrusznika. Golf 2008, europejski, silnik BLS. Dziękuję.
Toto: http://www.motointegrator.pl/produkty/21... ? To normalne. Kup nowy.
Sprawdź czy po przekręceniu kluczyka na rozruch masz prąd na małym przewodzie na rozruszniku.
zmierz napięcie na samym alternatorze jeśli ok. to sprawdzić kabeloczko na rozruszniku.
kolejnosc kabli jest ok. kręci sam rozrusznik
stacyjke radzilbym jeszcze raz sprawdzic i przewody rozrusznika.
Zapomniałem napisać -świece Nowe (beru) -czujnik temperatury nowy -filtr paliwa nowy -nowy rozrusznik
Bo jest rezystancja i na każdej rezystancji będzie wydzielanie się ciepła. Nie ma tam nic do łączenia na skrętkę, tam płyną za duże prądy, albo lutownie albo zagniatanie.
Witam! W moim golfie zaczęło mocno szarpać silnikiem przy jego uruchamianiu, czy to wina rozrusznika?
O której cewce piszesz, zapłonowej czy elektromagnesie na rozruszniku?
L - to lampka kontrolna , T - wejscie pod czujnik temperatury , 50 -to sygnał załączenia rozrusznika a 85 to cewka przekaznika.
Witam. Na jakiej zasadzie działa blokowanie kręcenia rozrusznikiem po odpaleniu samochodu ? Czasami blokada jest aktywna i nie można nim zakręcić, a czasami pomimo przejechaniu kilku km mogę raz zakręcić rozrusznikiem tak jakby blokada nie była aktywna. Jak to działa ? Chodzi o blokadę, że kluczykiem w stacyjce nie można przekręcić na pozycję kręcenia...
ten w ręku od rozrusznika.
prawdopodobnie kostka stacyjki ,albo sama stacyjka uszkodzona.
Ogólny przegląd połączeń przewodów, kostka stacyjki, rozrusznik.
Powodem tego ze slabo krecił był źle ustawiony zapłon. Mechanik twierdził ze był za wczesny i porzestawił go. I wszystko teraz jest ok. Tylko troche mnie zdziwiło ze źle ustawiony zapłon bedzie tak wplywal na rozrusznik.
Jutro załącze, dziś nie miałem dostępu do auta A co myślisz o regeneracji rozrusznika?
sytuacja opanowana panowie ;) zamontowalem, podlaczylem i podalem swoje uziemienie od rozrusznika...Golf startuje primo za kazdym razem. problem rozwiazany! dzieki za pomoc!
Sprawdź najpierw czy idzie prąd do rozrusznika po przekreceniu stacyjki. Cienki kabel przy rozruszniku
Podłącze sie do tematu: Mam podobny problem tylko w drugą stronę. Jak auto jest zimne (np. po nocy) to odpala pięknie natomiast jak się zagrzeje to przy odpalaniu się "krztusi" Czy to rozrusznik?
Załóż klucz na wał korbowy i zobacz czy możesz nim pokręcić .
Więc sprawdź czujnik - wystraczy dioda LED z rezystorem 1K i druga osoba która będzie kręciła rozrusznikiem.
Rozrusznik nie gasi auta. Ze spraw elektrycznych to będzie np czujnik wału albo coś z przekaźnikiem,instalacją itp. Jak nie kręci to może co z rozrusznikiem wtedy.
Ponawiam, po roku co relacjonuje klient problem powrócił. Teraz dodatkowo głupieje przekaźnik głównych obwodów zapłonowych, wychodzi że oba są sterowane z body. Ktoś może przerabiał naprawę tego modułu?
Dużo zwarć do plus jakby brakowało masy. Czy ecu widzi obroty podczas kręcenia rozrusznikiem?
Jak otworzyć auto bez uszkodzeń? Dostać się od spodu do rozrusznika/alternatora i podać zasilanie.
Jeżeli jesteś doświadczonym użytkownikiem auta ( mam na myśli sprawdzanie instalacji elektrycznych z pominięciem niektórych elementów) to zobacz , czy rozrusznik kręci na "krótko" , jeżeli tak to doszukiwał bym się przerwania obwodu elektrycznego , jeżeli nie - jak wspomniałeś uszkodzona bądź zawieszona szczotka , przerwany (upalony) przewód od szczotki...
Słyszysz pewno klikanie wtryskiwacza - tak ma być, jak go nie ma to znaczy że nie dostaje sygnału z czujnika Sprawa może być tego rodzaju że masz uszkodzoną kostkę stacyjki dlatego przy kręceniu wałkiem na włączonym zapłonie masz iskrę a w pozycji kuczyka na rozrusznik już nie
Oprócz szczotek alternator składa się jeszcze z kilku elementów, których niesprawność powoduje brak ładowania, w tym samochodzie warto oglądnąć również kabel łączący śrubę B+ alternatora z rozrusznikiem
To że leci ostro nie oznacza że jest pod odpowiednim ciśnieniem. Odepnij wtyczkę od wtrysku, podaj na niego zasilanie i zobacz czy coś z niego poleci. Podłącz jakąś kontrolkę zamiast wtrysku i zobacz czy miga jak kręcisz rozrusznikiem.
Jest to całkiem normalne. Rezystancja cewki "wciągającej" jest niska i przy małych oporach tarcia wirnik spokojnie może się obracać, ale nieco wolniej bo jest spadek napięcia na rezystancji cewki. To jest tak jak szeregowe połączenie silnika i rezystora. Jeśli prąd wywoła moment większy od momentu tarcia to wirnik zacznie się obracać. "Praw fizyki Pan...
... Skąd Ci się wziął rozrusznik na zapłonie? A kolega czytał temat postu ... (po wymianie rozrusznika) .. Dziękuję. :)
Rozrusznik sprawdzony??
zegary golfa golfa nawigacja golfa tempomat golfa
royal saeco graphic accelerator zółta dioda
konica service manual konica service manual
Linka do serwomechanizmu REX Sport BX200 - gdzie kupić? Jak zabezpieczyć LED przed przepięciami cewki elektromagnesu?