Możesz sprawdzić napięcie pomiędzy ramą, a silnikiem podczas kręcenia rozrusznikiem. Nie powinno przekraczać rozsądnych 100-200mV.
Jakie masz napicie na sterowniku podczas kręcenia rozrusznikiem? Może za niskie do pracy układu i gdy odpuścisz jest impuls dopiero.
Skoro przekaźnik sprawny , przycisk podaje napięcie to prawdopodobnie brak masy.
Witaj ,jeśli masz filtr paliwa to podepnij go pod zapinkę filtra co by był wyżej żeby nie spływało paliwo do zbiornika ,bo schodzi ci paliwo i wysychają ci płytki zaworków i wówczas pompa traci szczelność i ma problem zassać paliwo.
Na bank stacyjka.
Sprawdź ciśnienie w cylindrze i poprawność ustawienia rozrządu, ustaw luzy zaworowe oraz przeglądnij gaźnik (udrożnij dysze). Nie podajesz, czy podczas nieudanego uruchamiania silnika świeca jest sucha, czy mokra. Na próbę wykręć świecę i podlej paliwo (np. ok. 1 cm 3) na tłok i jeśli silnik "zaskoczy", to szukaj usterki związanej z brakiem paliwa....
Zrób odczyt wartości rzeczywistych i zakręć rozrusznikiem. Masz iskrę? Może ews ci padł?
to nie jest wina akumulatora! , weź sobie ściągnij kapturek od jednej ze świec załóż jakąś inną lub sam przewód zbliż do masy i sprawdź jak będziesz kręcił czy jest iskra, jeśli nie to sprawdź czy jest zasilanie modułu w czasie gdy kręcisz rozrusznikiem(najlepiej żarówką) , jeśli będzie to prawie pewne że moduł lub czujnik , jeśli by jednak iskra była...
Witam, mam problem z aprilia sr 50 a mianowicie nie trzyma takiego napięcia jakie powinna, na monitorku wyświetla napięcie od 5v potem idzie do nawet 18v i tak cały czas, jak próbuje kręcić rozrusznikiem to nie ma siły i widać niebieską iskrę w przekaźniku rozrusznika, gdy go odpiąłem problem był ten sam, tak samo jest na innym akumulatorze to samo...
- połączenie cewek dobre i z modułem też a czy sprawne to nie wiem bo nie wiem jak sprawdzić Jeśli cewki nowe to założyć można że sprawne. W razie wątpliwości - omomierz a potem woltomierz AC. - jak sprawdzić czy nie mają przebicia? Rozumiem wszystko nowe poza świecą? Podmienić świecę. chciałem ją odpalić i sprawdzić iskrę, niestety 0 rezultatu A rozumiem...
Minimum 80-100 VAC względem masy silnika przy pracującym rozruszniku.
Sprawdż czy podczas kręcenia rozrusznikiem kręci się palec rozdzielacza (aparatu zapłonowego), jezeli stoi w miejscu to znaczy ze zerwnany pasek rozrządu
Łączysz diodę szeregowo z rezystorem i podłączasz ją do plusa i do środkowego przewodu we wtyczce czujnika Halla. Wtyczka ma być założona na czujnik. Kręcisz rozrusznikiem, dioda powinna migać przy sprawnym czujniku. Dioda ma jedna stronę ściętą - tą ściętą stronę podłączasz do środkowego przewodu we wtyczce, rezystor obojętnie z której strony.
Witam Mam problem przy wymianie rozrusznika w opleku. Wymieniłem stary rozrusznik na nowy , podłączyłem kable do rozrusznika tak jak były ale przy próbie podłączenia minusowej klemy do akumulatora idą dość duże iskry. Co może być tego przyczyną ?
Jest iskra, jak szarpiesz rozrusznikiem? Może to zbieg okoliczności.
przeczysc wezyk od podcisnienia. a tak dla wiadomosci ogolnej ten kranik nazywa sie zawór membranowy. podciśnienie z gaźnika podnosi membrane i leci benzynka. wyczyść gaźnik i filtr powietrza jesli wyczyszczenie wezyka od podcisnienia nic nie da. a Zipp Vapor to 4-suw tak jak wiekszosc chinszczyzny ;p
Problem wygląda na pokręconą instalację. Być może (taki ślepy strzał) podłączyłeś odwrotnie przewody do przekaźnika rozrusznika. Wtedy właśnie może dojść do sytuacji gdzie dopiero przy naciśnięciu guzika rozrusznika, pojawia się napięcie na instalacji, bo wejście jest pomylone z wyjściem. Ewentualnie po prostu masz źle poskładaną instalację. Więc najpierw...
Siemka, wszystkim chciałbym się doradzić, w czym może być problem, jeśli chodzi o brak iskry na dłuższą metę. A mianowicie quad 125 3 1, nowa instalacja, cały nowy akumulator i rozrusznik. Iskra pojawia się w momencie dotknięcia rozruchu, ale znika, jak rozrusznik kręci już na maxa, a pojawia się, kiedy puszcza się przycisk rozruchu i obroty spadają....
Racja, jak rozrusznik kręci.
Pin 29 , 12V po kluczyku , pin 30 , 12V przez bezpiecznik bezpośrednio z akumulatora.
rozrusznik kręci iskra jest i próbuje załapać i w tym czasie zapalają się światła Skoro tak się dzieje, to musi być problem z masą, gdzieś zwiera albo są za duże spadki napięcia (źle podłączone aku, woda).
Wynika że zielono-niebieski to masa (punkt wspólny dla obu cewek), czarno-czerwony to standardowo zasilanie CDI, a zielono-biały to zasilanie dla części cyfrowej modułu. Aczkolwiek dziwnie wychodzą wartości rezystancji dla przewodów czarno-czerwony oraz zielono-biały jakby zostały zamienione rolami względem typowych rozwiązań. Skąd Ci się wzięło 24V...
Kolego, nie sprawdzaj miernikiem, tylko kontrolką! To najważniejsze, bo miernik Ciebie oszuka. Tak samo masy i zasilania na sterowniku. Przecież to jest kilka przewodów.
Sprawdź dwie rzeczy: czy aparat się kręci oraz czy nie znika + na cewce podczas kręcenia rozrusznikiem, jeśli te dwie rzeczy będą ok, to do wymiany moduł w aparacie zintegrowany z czujnikiem
Naprawić rozrusznik, później sprawdzić iskrę i wtryski. Sprawdzić masy silnika.
To może być problem z kostką stacyjki, w momencie przekręcania w pozycję rozruch zanika zasilanie obwodów zapłonu Bardzo możliwe. I wypada sprawdzić czujnik położenia wału skoro przy wyższych obrotach (z popychu odpalał).
Powodów może być setki. Czy rozrusznik pracuje? Czy jest iskra? Czy jest paliwo i pompa je podaje?
Mam problem z odpaleniem traktorka kosiarki MTD z sil.B&S 18,5HP model 42A707;typ 123801. Założyłem nowy moduł zapłonu, rozrusznik mocno kręci. Iskra się pojawia w momencie gdy na stacyjce zwalniam (przestaje uruchamiać rozrusznik). Co powoduje, że w trakcie kręcenia rozrusznika iskra się nie pojawia a dopiero po zwolnieniu stacyjki. Proszę o pomoc.
Spróbuj sprawdzić impulsator. U mnie to było przyczyną braku iskry... wystarczy 0.1mm za daleko lub za blisko i iskry nie będzie...
Jutro sprawdzę, jak wygląda iskra przy kombinacji, którą zaproponowałeś, można jakiś kontakt do Ciebie?
Przy takich objawach tylko wymiana.
Tu Kolega carrot ma rację. Dodatkowo przewód z diodami, by cewka zapłonowa dostała wyższe napięcie w chwili startowania rozrusznikiem(mocniejsza iskra).
Jeżeli akumulator jest naładowany i nic się nie dzieje to sprawdź szczotki
Czy przy odpalaniu z rozrusznika iskra jest, nie zanika? Do sprawdzania oczywiście masa, oraz regulacja zaworów obydwa 0,05.
Kiedy były wymieniane filtry paliwa i powietrza oraz filtr gazu. Aby sprawdzić iskrę ściągnij fajkę ze świecy wsadź jakąś świecę tylko pewną dotknij świecą do korpusu silnika pokręć rozrusznikiem i powinna przeskakiwać iskra .
Cewka ładująca CDI do wymiany. ... Obwody są powiązane, bo są zasilane z akumulatora. ... Nie masz racji. Obwody nie są powiązane. Aku nie ma nic do zapłonu. Można zapalić na kopkę bez aku. Ale lepiej tego nie robić ze względu na regulator napięcia. NIe wiemy jaki jest. Czasem wystarcza kondensator + włączone światła.
to podłącz na krótko rozrusznik i zobacz czy odpala i czy iskra nie ginie
Możesz spróbować z innym kluczykiem.
Witam To i ja dołoże swoje 3 gr bo jak napisałeś o tych swoich świętach to mi się ciebie szkoda zrobiło:-) A wieć tak popierwsze sprawdz jeszcze raz czy podczas KRĘCENIA rozrusznikiem jest iskra. Sprawdz czy działa pompa paliwa i czy dochodzą impulsy na wtryski. Sprubuj przełączyć centralke gazu na stan awaryjny i odpalić bezpośrednio zna gazie. Jak...
Witam pokieMike doszedłeś co było uszkodzone mam taki sam problem w Toyocie iskra jest dopiero jak przestaje kręcić rozrusznik Stacyjkie wymieniłem i dalej to samo?
zdemontuj cewki podłącz świece na zewnątrz i zakręć rozrusznikiem, obserwój czy masz iskrę na świecach
Wykręć świece i połóż na głowicy. Zakręć rozrusznikiem i ma być iskra. Sprawdź czy w przewodzie na gaźniku jest napięcie, a najlepiej jakby ktoś włączył zapłon, a ty posłuchałbyś czy otwiera się zawór. Jak jest iskra i paliwo to musi odpalić.
Sprawdź czy podaje paliwo i czy jest iskra.
sprawdź instalacje lubi się jarać w skrzynce bezpiecznikowej.
Witam kolegę. Tez walczę z uruchomieniem quada 150cc sąsiadowi tylko u mnie jest taki problem mianowicie wykręcam świecę kręce rozrusznikiem iskra pojawi się 10 razy znika na 10 razy i dalej jest i tak w kółko nie wiem czy to wina modułu czy impulsatora cewka prad daje kable ok może ktos pomoże potrzebujacym, :)
Plus na cewkę to ma być +15 czyli po stacyjce. Jeśli cewka jest podłączona jak na twoim schemacie to śmiało możesz już kupować drugą. A jak cewka spalona to nie ma iskry.
A skrzyni biegów ktoś nie wyjmował wcześniej lub rozrusznika ?
Jeżeli EWS nie rozpozna klucza to nie kręci rozrusznikiem.
A "wykrył"? Jak połączyłeś ze sterownikiem silnika to sprawdziłeś chociaż czy widzi obroty podczas kręcenia? Czy tylko błędy umiesz czytać? przy kręceniu rozrusznikiem w polu prędkość obrotowa jest tylko ??? jak niżej na foto sprawdz bledy z silnika i z bsi i wstaw nam je tutaj z zaznaczeniem z ktorego ukladu sa Dodano po 3 ja mialem citroena c2 nie...
Witam, problem z yamaha dt 125 na rozruszniku. Podczas kręcenia rozrusznikiem brak iskry, natomiast gdy puszczę przycisk pojawia się iskra kilka razy. Czytałem o tym, doszedłem do tego aby zmasować żółto-niebieski przewód od modułu. Po tym iskra jest super, motocykl odpala, lecz nie da się go zgasić stacyjką ani kill switchem.
Ponownie sprawdziłem gaznik i wszystko jest poprawnie wyczyszczone , kanaliki drożne ale czy jest to normalne , że przy "kręceniu" rozrusznikiem iskra była a przy samym zakręceniu "ręcznie" kołem zamachowym już jej nie było ?
Do czego Ci ten złom jest potrzebny? Daj sobie spokój i nie kupuj tego grata. Szkoda kasy i nerwów, moim zdaniem jest on dokładnie zajechany. Był stosowany, między innym, w wojskowych agregatach prądotwórczych. Niekompletny, brak na przykład rozrusznika elektrycznego, iskry pewnie też nie ma, zresztą jest urwany kabelek od przerywacza,. To jest podobny...
Omy. Doblo 1.6 16 v 103km 2002r Sprawdzane na czujniku nowym i starym. Iskra jest tylko jeden raz po przekręceniu kluczyka a jak kręcimy rozrusznikiem brak. Sterownik wersja t2
Witam posiadam quada kawasaki klf 300 przeszedł już dwóch mechaników i dalej nie chce chodzić Problem polega na zanikaniu iskry z rozrusznika jest iskra A z szarpaka nie ma co może być przyczyną modul był już zamieniamy na inny
Stawiam na cewkę "butelkową". Zobacz jeszcze masę silnika, z jednym miałem nie lada kłopot, kitajce źle zacisnęli konektory we wtyczce rozrusznika, tylko że nie działałby rozrusznik, iskra byłaby zwielokrotniona. Iskra powinna występować na minimum 5mm, maksymalnie 15 mm.
hej. mam ten sam problem. Mógłbyś mi napisać co było w twoim aucie ?
Iskra jest? Paliwo dochodzi? Sprawdzałeś cokolwiek?
Wyszystkie objawy zablokowanego EEC przez PATS.
Bez przepływomierza nie zapali. Sygnał z obwodu "50" dochodzi do sterownika? Kluczuje wtryski/wtrysk rozruchowy przy kręceniu rozrusznikiem? Iskrę w ogóle ma?
Czy jest zasilanie na wtryski + jak kręcisz rozrusznikiem :?:
Stary regulator 4 czy 5-cio przewodowy?
Witam ponownie. Chyba podejrzewam znalezienie przyczyny tych dziwnych odgłosów przed odpaleniem. Postanowiłem odkręcić świece i sprawdzić iskrę, okazało się że podczas krecenie początkowego nie ma iskry ale jak już słychać jakby ruch tłoka to iskra się pojawia, a podejrzewam że początkowo ślizga się sprzęgło jednokierunkowe rozrusznika na wale i dopiero...
Wykręć świece i niech ktoś kręci rozrusznikiem,zobacz czy jest iskra,czy nie ma.Różnie moze być,może być przebicie na przewodach wysokiego napięcia,może cewka szwankować.Ale jest też duże prawdopodobieństwo,że padl czujnik HAll-a,to samo miałem w dwóch polówkach.
Witaj! Zdejmij kabel z świecy 1 cylindra przybliż do masy,zakręć rozrusznikiem i zobacz czy jest iskra. Następne sprawdzenie czy jest paliwo. Jak to sprawdzisz to opisz co robiłeś. Pozdrawiam Miro.Nasz
Witam. Mam problem z odpalaniem mojego peugeota z rozrusznika (słaba iskra). Rozrusznik kręci jak szalony. Z kopniaka pali od pierwszego (iskra bardzo dobra). Przekaźnik rozrusznika (żółta kostka) mam dobry bo sprawdzałem w peugeocie u kolegi, moduł także sprawny. Proszę o pomoc, bo nie wiem co mam robić.
W czasie kręcenia rozrusznikiem iskra jest na świecach?
Witam, mam problem z Toyotą Rav4 2.0 16v 3S-FE z 1998 roku. Jest to model z dwoma cewkami zapłonowymi, bez aparatu zapłonowego. Problem polega na tym, że samochód nie odpala - podczas kręcenia rozrusznikiem nie ma iskry i wtryskiwacze nie działają, ale pompa paliwa pracuje i ciśnienie paliwa wynosi 3,5 bara. Najdziwniejsze jest to, że iskra pojawia...
czy nie lepiej sprawdzić czy pojawia się iskra na 2 cylindrze w takim przypadku będzie lepszy dostęp do świec niż do cewki aby przełożyć kable? Czy szybciej będzie sprawdzić czy jest iskra na tej świecy kręcąc rozrusznikiem? Czy dobrze myślę? Nie za bardzo. Co innego iskra na powietrzu a co innego wewnątrz cylindra. Co masz za problem przełożyć kable...
Świeca mokra czy sucha zaraz po wykręceniu ?
Usterka jest identyczna, podczas kręcenia rozrusznikiem iskra jest ale nic się nie dzieje Zbadaj iskrę lampą stroboskopową.
Na sam pierw warto by sprawdzić czy wgl rozrusznik działa. Do rozrusznika, bezpośrednio, powinien iść min 1 gruuuby kabel. To będzie + (zwłaszcza jeśli jest to kabel czerwony). Drugi kabel, zwykle czarny to -, jednak jego może nie być, gdyż masę może sobie ciągnąć bezpośrednio z obudowy. Podłącz rozrusznik bezpośrednio do akumulatora i zobacz czy zakręci...
Wypnij z kostki modułu przewód czarno biały. Albo odczep tak, by nie był od niczego podłączony. Bo rozumiem, że rozrusznik kręci, ale nie ma iskry, tak?
Nie, podczas pracy tylko układ wysokiego napięcia, przy kreceniu dochodzi rozrusznik.
Jeżeli jest wszystko sprawne, po włożeniu świecy do kapturka (fajki) i przyłożeniu do cylindra, kręcąc rozrusznikiem iskra powinna się pokazać. Ale u ciebie przecież iskra jest bo pilarka odpala. To że po odpaleniu nie chce od razu wchodzić na wysokie obroty tylko musi się zagrzać, może to być objaw zalewania, czyli za dużej dawki paliwa. Jak masz ustawione...
Pewnie jakiś babol w oprogramowaniu testera. Obroty silnika widzi podczas kręcenia rozrusznikiem? Iskra jest?
Witam, mam problem ze swoją Yamaha DT 125 X 2005r z rozrusznikiem. Problem polega na zanikaniu iskry. Podczas naciśnięcia rozrusznika pojawia się iskra, potem gdy rozrusznik kręci iskry nie ma. Gdy puszczę przycisk, iskra znowu się pojawia na krótką chwilę. Silniczek YPVS żyje swoim życiem co widać na filmie. Iskra: https://www.youtube.com/watch?v=wNp7qbCm...
zdejmij kopułkę i sprawdź czy obraca palec rozdzielacza jak kręcisz rozrusznikiem jak obraca postawił bym na czujnik hala
Carawan 3.3V6 nie ma masy na sterowaniu przekaźnika rozrusznika. Brak iskry. Może jakiś schemat ktoś ma.
Nic o diodzie nie pisze , kostkę stacyjki też należy sprawdzić - iskra pojawia się wtedy gdy przestaje kręcić rozrusznikiem.
Winny okazał się stycznik rozrusznika.
Witam, Miałem ten sam problem , walczyłem tydzień aby przywrócić iskre z rozrusznika. Wymieniłem stator z cewką , cewke WN , świece , moduł zapłonowy, rozrusznik i nic to nie dało. Efekt cały czas był ten sam jak zakręciłem szybciej kołami to iskra była jak rozrusznikiem to iskry brak. Okazało się że brak iskry spowodowany był zbyt dużą odległością...
To co , na "pych" usterka WN nie przeszkadza , bo tak odpala"? Rozrusznik kręci , w czasie kręcenia rozrusznikiem iskra jest?
Piła ciężko odpala. Trzeba z dużą siłą szarpnąć ,żeby odpaliła. Iskra pojawia się wtedy gdy się bardzo energicznie zakręci. Przy normalnym kręceniu rozrusznikiem iskra się nie pojawia. Oczywiście świece podmieniałem, przerwa iskrownik/koło magnesowe 0,3mm. Mam kosę Husqvarna i tam wystarczy delikatnie zakręcić i iskra jest. Piła jest nowa, przywieziona...
Przewody do cewki czy nie są luźne albo zaśniedziałe. Fajka czy ma styk i nie jest uszkodzona. Potem zobacz wzrokowo czy reszta przewodów nie jest uszkodzona albo jakaś kostka wypięta.
Przy kręceniu rozrusznikiem iskry nie ma ani na świecach ani na wyjściu z cewki, jedynie masując środkowy pin w gnieździe idącym do aparatu zapłonowego wszystko ożywa tzn. pracuje pompa, podaje wtrysk paliwa i jest iskra.
Mam problem. Nie mogę uruchomić silnika. Kupiłem ten Audi jako uszkodzony więc nie wiem co się z nim działo wcześniej. Rozrusznik kręci, iskra jest. Paliwo jest podawane. Podłączony tester, pokazuje błąd p1570. Po skasowaniu błędu ponownie się pojawił. Sprawdzone ciśnienie na listwie 58 bar podczas kręcenia rozrusznikiem, czas otwarcia wtrysków 5 ms....
Ale raz na jakiś czas próbuje zaskoczyć ale nie może
Akumulator kręci rozrusznik, iskra jest na świecy ,paliwo dochodzi a silnik ani myśli zapalić.Zarówno na benzynie jak i na gazie.
Kolejny moduł iskra jest tylko z rozrusznika z kopki wcale... Jeżeli dołożę prąd z Aku, iskra skacze, mimo że silnik nie kręci..
Filtr jest w zbiorniku paliwa, a jeśli chodzi o uruchomienie pompu, to w yarisie tego podobno nie ma po przekręceniu zapłonu, tylko zaraz po włączeniu rozrusznika. Iskra jest, paliwo dochodzi do wtrysków, ale nie ucieka przewodem przelewowym i nie wiem dlaczego. Może teraz pompa daje zbyt małe ciśnienie i zawór zwrotny się nie otwiera. Jeśli macie jakieś...
Zasilanie na aparacie i cewce jest? przypadkiem nie zainika podczas uruchomiena rozrusznika. Czujnik w aparacie indukuje impuls ?
Kopnik masz?Piszesz o blokowaniu iskry ale rozrusznik kręci?
Dodam, że w skuterze nie na stacyjki, lecz po złączeniu kabla czarnego z czerwonym rozrusznik kręci
Witam Mam problem ze swoim skuterem. Mianowicie chodzi o to ze nie pali i nie znam powodu, iskra jest, rozrusznik kreci jak szalony i nic ;c Mysle ze to modul ale nie chce kupowac w ciemno ;c
Jakieś bajki wychodzą ci na diagnostyce bo to auto nie ma przepływomierza. Na podglądzie parametrów widzi obroty wału podczas próby kręcenia rozrusznikiem, iskra jest, wtryski pracują?
Witam, nie uszkodzisz. Ten sposób sprawdzenia czujnika Halla jest podany w ksiażce Audi 80 sam naprawiam inż Etzolda. Tylko nie kręc dłużej rozrusznikiem niż pięć sekund.
Witam, Nabyłem ostatnio za dobre pieniądze skuter Keeway f-act 2T. Nie wiem co było w nim robione ale nie chce odpalić z rozrusznika (z kopniaka pali od kopa) Wykręciłem świece i niestety nie ma iskry kiedy rozrusznik kręci. Zastanawia mnie fakt ze po przełożeniu modułu z silnika 4T (ze skutera brata) iskra była. Niestety gdy kupiłem nowy moduł pod...
Witam. Problem polega na braku napięcia na wtrysku przy kręceniu rozrusznikiem - motorower nie odpala. Iskra na świece jest, benzyna do wtrysku dochodzi. Czy to padł ECU?
Wykręć świecę i sprawdź czy jest iskra jak kręcisz rozrusznikiem.
Impulsator powinien być podłączony 2 przewodami (1 do masy, 2 do modułu) ,nalezy sprawdzić czy cewka w bandażu zasila moduł (można podłączyć próbnik samochodowy, kontrolka 12-24V do przewodu czarno/czerwony i masa kontrolka powinna świecić po pokręceniu rozrusznikiem)
iskra odpalać rozrusznik iskra odpala rozrusznik rozrusznik trafic rozrusznik
jupiter zelmer silnik blokować szyba schemat hondy accord
schemat yamaha telewizor lampowy
Rezystancja między płytkami komutatora w silnikach prądu stałego Wyważarka do kół startuje, ale zaraz staje - usterki