Silnik szeregowy. Trzeba zamienić stronami końcówki uzwojenia stojana.
tu masz schemat z zastosowaniem przełącznika .nie wiem tylko czy gdzieś dostaniesz taki na duże prądy ale mozna zmieniac kierunek obrotów przełączając po prostu zwory.
To prawda co twój znajomy elektryk mówi.Pozdrawiam.
Obrócić stojan rozrusznika ( obudowę ) o 180 stopni
są 4 magnesy.Wzdłuż osi czyli po prostu patrząc na zębatkę z góry (od czoła) już obracałem i o 90 i o 180 stopni .Nie próbowałem jeszcze tył przód i zaraz to zrobię
Moim zdaniem to tylko odwrócić biegunowość akumulatorów tak aby masą był "-" , a nie "+".Wstawić alternator, a rozrusznik po zmianie biegunowości nie zmieni kierunku swych obrotów.
Mam problem, otóż nie wiem jak mam zmienić kierunek obrotów w rozruszniku?
Napęd tej wciągarki to typowy Bosch-owski rozrusznik, nie ma opcji żeby mu w łatwy i sensowny sposób zmieniać kierunek obrotów, sama przekładnia pewnie też na to nie pozwoli.
Gorzej , to silnik synchroniczny, i jak piszesz już jest zepsuty rozrusznik nadający kierunek wirowania.
Zajmujesz się elektryką samochodową to połączenie silnika nie powinno sprawiać Ci problemów.Łączysz szczotki ze stojanem szeregowo.Podobnie jak rozrusznik.Kierunek obrotów zamieniając połączenie szczotek względem stojana,prędkość regulowana napięciem.
Przecież rozruszniki to silnika prądu stałego. Obroty zmienisz zmieniając polaryzację Nie prawda, rozruszniki posiadają silniki szeregowe. A cechą silników szeregowych jest ten sam kierunek obrotu niezależnie od polaryzacji podłączenia.
Aczkolwiek zmieniając polaryzacje zasilania , rozrusznik nie zmienia kierunku obrotów , więc teoretycznie powinien pracować przy zasilaniu prądem przemiennym . :|
Witam! Masz to wyjaśnione na rysunku (zdjęcie IMAG0629). 1 - końce czerwone - uzwojenie główne, 2 - końce żółte - uzwojenie rozruchowe (sprawdź, czy ma przejście, oporność kilkadziesiąt Ohmów), 3 - rozrusznik (styk), w stanie zahamowanym powinno być przejście niskoohmowe (<1Ω?). Jeśli rozrusznik nie ma przejścia, to zamiast niego można dać kondensator...
NIe chodzi mi o inne dodatkowe urządzenie (takie jak bendix) tylko o samo połączenie cewki stojana i odprowadzeń z wirnika (ze szczotek) w taki sposób aby rozrusznik zmienił kierunek obrotów (jak się da) Uzupełnienie. Wystarczy zmienić kierunek przepływu prądu w wirniku lub stojanie a analogicznie drugi pozostawić bez zmian.
Spróbuj rozrusznikiem to zawsze pomaga, tylko ostrożnie porządnie zablokuj klucz a potem startnij,.. To nakrętka nie odkręca się zgodnie z kierunkiem obrotów? Logika by wskazywała na takie rozwiązanie bo wtedy podczas "kręcenia się wału" siłą bezwładności samoczynnie by się dokręcała co zapobiegałoby samoczynnemu odkręceniu się śruby. I takie działanie...
Przepraszam, że publicznie na forum ale nie rozumiem ostatniego postu p. KingKonga - właściwie jego pretensji. Dla wyjaśnienia niejasności p. KingKonga pisząc o masie miałem na myśli masę całego ciągnika, właściwie zmianę z plusa na minus poprzez inne podłączenie akumulatorów, czego skutkiem miałaby być zmiana kierunku obrotów rozrusznika- jak sugerowałeś....
Raczej nie. Silnik pierścieniowy ma szczotki i jak dobrze pamiętam rozrusznik. Nie jest to również silnik schrage richtera ,który również ma szczotki na pierścieniach obracających się w przeciwnych kierunkach wokół komutatora tylko bez rozrusznika
Zwróć uwagę na kierunek obrotów. W S320 rozrusznik kręci się przeciwnie niż w większości "normalnych" silników.
Jak ,poradzisz sobie z bendixem , po zmianie kierunku obrotów ? Pozdrawiam
Mam pytanie cze rozrusznik od fiata 125 można przerobić aby miał prawe i lewe obroty silnik ma być używany do napędu przekładni Co trzeba zrobić?
Witam. Moim zdaniem znacznie łatwiej zmienić kierunek wirowania rozrusznika. Rozrusznik jest silnikiem szeregowym i do zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić podłączenia szczotek (w przypadku bocznikowego lub obcowzbudnego lepiej zamienić końce uzwojenia wzbudzenia). W przypadku dostosowania alternatora musiałbyś odizolować całe zawieszenie od masy...
dziękuję ale czy rozrusznik będzie działał normalnie po przełączeniu biegunów tak będzie działał bez problemów-taki sam kierunek obrotów ps obroty by się zmieniły wtedy jakbyć poprzekładał uzwojenia w środku rozrusznika
Nie spotkalem się z rozrusznikiem na magnesach neodymowych,wszedzie są zwykłe spiekowe, kierunek obrotów można zmieniać poprzez zmiane polaryzacji zasilania jak i przemieszczenie magnesów. Sprawność rozrusznika jest duża, zużycie szczotek wbrew pozorom mniejsze, bo ich czoła sa obciążone mniejszym prądem
Więc reduktor na luzie i wom na zależny dać i 5 wbić i kręcić silnik pasem na elektrycznym... Po już lepiej przerobić wiertnicę spalinową żeby o ile kierunek obrotów sie zgadza na wyjściu reduktora zamontować sprzegło kierunkowe i końcówke WOM nasuwając całość na wałek w traktorze odpalać . Inspiracją powinien być rozrusznik spalinowy ciągników wschodnich.
Minus, czyli masę na blok silnika/rozrusznika. Zasilanie, czyli plus, grubym przewodem, dobrze zaprawionym na zewnętrzną śrubę elektromagnesu rozrusznika. Z akumulatora, przez bezpiecznik 20A i przycisk o odpowiedniej wytrzymałości prądowej do dodatkowego małego konektora (zasilanie cewki) na obudowie elektromagnesu. Przycisk np taki: http://www.nokaut.pl/maszyny-rolnicze/pr...
Generalnie sprzęgła rozrusznika się rusza, jest on fabrycznie przesmarowany, aczkolwiek istnieje możliwość że smar wewnątrz wysechł i sprężynki nie dociskają rolek. Jak chcesz się bawić (wyjęcie rozrusznika nie jest kłopotliwe) to zanurz sprzęgło w nafcie lub ON by wypłukało zaschnięty smar. Sprzęgło działa na takiej zasadzie, że bezluzowo łapie w kierunku...
Skoro miałeś prądnice to na pewno + prądnicy i akumulatora miałeś na ramie traktora. Zamieniając prądnice na alternator musisz odwrotnie podłączyć akumulator z tego względu że alternator ma - na obudowie a + na przewodzie. Podłączenie rozrusznika pozostaje bez zmian dlatego że to silnik szeregowy i zmiana polaryzacj zasilania na zaciskach przyłączeniowych...
echhhhh,czasmi się zastanawiam........ Wiadomo że naprzemiennie,ale jest ważne od którego sie zaczyna.Wyróżnikiem jest naciecie gdzie wchodzi złącze od szczotek.Trzeba wstawic po kolei,i patrzeć na kierunek obrotów. Masz rozrusznik z 4-ema magnesami?Pewnie Valeo D6RA.Fajna sprawa,nagnesy przyklejane,odklejaja się nagminnie,leci wtedy całość.Miłej exploatacji:)
1. Silnik 18 kW z hamulcem - włączanie, wyłączanie, zmiana kierunku obrotu (prawo, lewo), wyłączanie za pomocą krańcówki. Silnik pracuje jako wyciągarka wózka z piaskiem, przy maszynie wyrabiającej beton, tak że rusza z pełnym obciążenie. 2. Silnik 18 kW - włączanie, wyłączanie, pracuje jako mieszadło do betonu. 18 kW to sporo - nie myślałeś o zastosowaniu...
Jest to drut regulatora odśrodkowego, dzięki niemu kosiarka utrzymuje równe obroty pod obciążeniem w trawie. Jeśli jest w twoim silniku ustawiony tak jak tu, to nic nie powinno dzwonić. Może najpierw sprawdź czy nie jest luźny nóż. Dodano po 9 Czy to powinno się jakoś wyregulować? Da się, trzeba zdjąć obudowę rozrusznika, poluzować na dźwigni regulatora...
(at)grzegorzmadera owszem, przez kilka sekund. I jeszcze zależy, jaki prąd znamionowy ma alternator... Czy nie jest to lustrzana sytuacja do oddawania przez akumulator wielokrotnie większego prądu podczas rozruchu? Zwłaszcza w początkowej fazie? Od zerowych obrotów rozrusznika? I tak- jak potrzymasz (wszak niezalecane!) rozrusznik w zimie przez długi...
No to pozostaje ubiegać się gwarancji i zwrotu do MZA. Nowy rozrusznik "oryginalny" MZA kosztuje prawie 200 zł. W Italii dwie główne firmy produkują rozruszniki. Efel który był stosowany w drugiej generacji (podobne stosowane w Cagivach). Fiem z trzeciej generacji we wielu innych włoskich motocyklach, także w silnikach do kartów (kierunek obrotów się...
Może przerywacz "wariuje", bo zamontowałeś lampki Led tylko z przodu a z tyłu pozostawiłeś tradycyjne tj. z żarówkami. Sprawdź jakie napięcie daje regulator przy niskich i wysokich obrotach, gdyż może być uszkodzony i np. początkowo daje stałe a przy wysokich obrotach zmienne. "Masa" pojazdu jest b. istotna, powinna być o właściwym przekroju z akumulatora...
Witam. Piszę ten post, bo wszelkie posty na ten temat są albo stare albo pozamykane. A chodzi o hamowanie silnika trójfazowego. Ostatnio sporo przeglądałem na ten temat i znalazłem tylko hamowanie prądem stałym (mało skuteczny) i jakiś jeden temat hamowania tyrystorem. A ja mam pytanie. Jakie są skutki hamowania podłączając zasilanie w odwrotnym kierunku?...
No tak, tyle że autor pytał od jakiego innego pojazdu można takowy dopasować a nie czy są na allegro. Strasznie jestem ciekawy od jakiego. Bo jakoś nic mi do głowy nie przychodzi. O ile kierunek obrotów nie jest problemem, bo "lewe" rozruszniki ma sporo popularnych samochodów, zaś mocowanie da się przeskoczyć dorobioną flanszą, o tyle nie do przeskoczenienia...
A co do kierunków strzałek: na głowie jest zgodnie z ruchem wskazówek zegara (w prawo), a na naklejce na stojanie w przeciwną sronę. Tu masz odpowiedź. Teraz na oryginalnych częściach sprawdź jaki był kierunek obrotów i masz rozwiązanie. W którą stronę wchodzi rozrusznik, główką w stronę silnika czy w stronę skrzyni?
Liczy się od nacięcia na izolacyjkę szczotkotrzymacza. W zalezności od kierunku obrotów idą na przemian odpychający->przyciągający, sprawdza się innym magnesikiem.
Kolego wpisz sobie w google hasło silnik pierścieniowy a dostaniesz odpowiedz na swoje pytanie a tak na początek to fragment z Wikipedii Silnik pierścieniowy rodzaj silnika asynchronicznego, o uzwojonym wirniku, w którym końce uzwojeń wirnika wyprowadzone są poprzez pierścienie ślizgowe i szczotki na zewnątrz maszyny. Wyprowadzenie uzwojeń daje możliwość...
Cześć, mam Cagivę River 600. Kupiłem ją z uszkodzonym rozrusznikiem. To jednocylindrowy motocykl bez odprężnika Zamontowałem do niej rozrusznik Denso z Kawasaki Z 750 (cztery cylindry). Dorobiony został nowy zębnik i przedni dekiel rozrusznika. Stojan z magnesami trwałymi został obrócony o 90 stopni, aby uzyskać właściwy kierunek obrotów. Niestety,...
Jak trzeba taki silnik przerobić?? Wydawało mi się że podłączając bieguny w różny sposób można sterować kierunkiem obrotów. A co do hamulca to już jest wbudowany w bloczek.
Witam. Rozrusznik jest to silnik SZEREGOWY pradu stalego, aby zmienic jego obroty nie wystarczy zmienic "plus na minus" bo w ten sposob zmieniamy zarowno biegunowosc na wirniku jak i kierunek pola magnetycznego wytwarzanego przez cewki,dlatego rozrusznik nadal bedzie sie krecil w te sama strone:(. Rozrusznik ma zazwyczaj 4 szczotki polaczone parami,wystarczy...
Witam jestem posiadaczem Router'a WS50. Pewnego razu w czasie drogi elektryka po kolei zaczęła padać, (światła przednie od pewnego czasu nie działały) wpierw światła tylne, podświetlenie zegarów potem kierunki i reszta. Rozrusznik nie działał podobnie jak wskaźnik obrotów oraz reszta. O dziwo motorower odpalał z kopniaka. Sprawdziłem bezpieczniki i...
po wymianie rozrusznika na nowy, kręci ale nie wyrzuca bendiksa przez co auto nie odpala. No to jak, przed wymianą odpalał zawsze ? Dlaczego wymieniałeś rozrusznik, jakie były powody. Podnieś auto z jednej strony przekrec wałem i sprawdź następny odcinek wieńca. Dokładnie tak, (at)zdzichra zapomniał dodać że wrzucasz 5 bieg i delikatnie obracasz uniesionym...
Witam, Jestem właścicielem ciągnika sama z silnikiem s-15 i mam pewnien problem. Mam całkowicie uszkodzony rozrusznik. Kupiłem używany od Żuka i problem polega na tym, że on ma prawe obroty zamiast lewych. Oryginalny rozrusznik ma lewe obroty. Poza tym jest prawie identyczny, oczywiście bendix ma skosy w druga strone. Czy ktoś próbował przerabiać taki...
Kymco Grand Dink 50s. Witam, po przekręceniu kluczyka na zapłon na desce rozdzielczej nie wyświetla się kontrolka oleju, nie da się odpalić na rozrusznik, w schowku pod siedzeniem światełko też się nie zapala. Na kopkę skuter normalnie odpala, świata, kierunki działają dobrze tylko na wysokich obrotach. Wystarczy że leciutko wcisnę tylni lub przedni...
Różnice jakie znalazłem między silnikiem zwykłym asynchronicznym, a pierścieniowym asynchronicznym to takie, że ten drugi jest rodzajem pierwszego. Silnik pierścieniowy – rodzaj silnika asynchronicznego o uzwojonym wirniku, w którym końce uzwojeń wirnika wyprowadzone są poprzez pierścienie ślizgowe i szczotki na zewnątrz maszyny. Wyprowadzenie...
Gdyby układ był zasilany prądem wyprostowanym,czyli takim który ma nadany jeden kierunek ,ale w pewnym okresie wartość napięcia wynosi zero,sugestia o zastosowaniu tyrystora była by słuszna. Niestety,z akumulatora płynie prąd stały. WojcikW -do nauki ! :)
Musisz wyregulować zapłon , doświadczalnie zaznacz położenie aparatu zapłonowego popuść śrubę i obróć aparat przeciwnie do kierunku obrotu wałka aparatu zapłonowego , to tak na próbę . Do prawidłowego ustawienia musisz skorzystać przynajmniej z lamy błyskowej zachowując warunki regulacji .
Jeśli chcesz mieć pewność czy łańcuch nie robi problemu to najlepiej sprawdzić synchro oscyloskopem. Jeśli chodzi o oscyloskop trzeba dwa kanały. Jeden podpinasz pod cz. wałka a drugi pod czujnik wału. Kręcisz na zimnym jak nie chce odpalić i robisz screena z przebiegu i możemy ocenić czy jest synchro. W Op-comie chyba też w parametrach pokazuje synchro....
Chcę coś Tobie podpowiedzieć.Silnik dwusuwowy będzie pracował bez najmniejszej róznicy w obu kierunkach. Należy szybko i bezwzględnie przestawiać zapłon. Zapłon musi bezwzględnie, być przesawiany ! Takie rozwiązanie miły Weloreksy - czechosłowacki pojazdy dla inwalidów. Jako starter wykorzystywany był dynastarter. Podobny rozrusznik dynastarter był...
kierunek obrót rozrusznik zmiana kierunek obrót rozrusznik rozrusznik zmiana kierunek obrót
grafika dedykowana subiekt drukować aktualizacja bravia
kamera onvif inteligentne gniazdko
Niedziałający wyświetlacz w piecu Junkers - przyczyny i rozwiązania Błąd E042 w kotłach Brötje: Czujnik spalin i przepływ wody