Zaczął bym od wyjęcia i sprawdzenia stanu szczotek w rozruszniku.
Sprawdź połączenia masowe, masz bezpiecznik na przewodzie głównym do akumulatora. W jaki sposób stwierdziłeś że akumulator jest naładowany?
Sterownik silnika masy dostaje po kablach,obudowa i mocowanie nie ma nic do tego Dorawdź czy na obu kablach złącza wyłącznika uderzeniowego pojawia się napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem
Sprawdź na krótko rozrusznik
zobacz w Gniewkowie lub w Wierzchosławicach na szrocie AUTO CZAR, dzis widzialem maja ze trzy meganki
Napewno ci wybił wyłącznik pod maską,napewno samochód po kolizji. Moze inni koledzy cie naprowadzą na ten wyłącznik,bo ja z pamięci nie pamiętam,dokładnie w którym miejscu on sie znajduje.Pozdrawiam....
Ta fasolka jest do wycentrowania rozrusznika, ma tam byc
nie, musi być kanał. Albo podnośnik lub najazd.Ale elektryk za naprawę weźmie góra stówę, warto się samemu pieprzyć?
Niech ktoś próbuje odpalić a Ty słuchaj co się dzieje pod maska. Jeżeli zadziała elektromagnes rozrusznika to będzie słychać porządne (głośne) cykniecie. Słuchaj czy jak milczy elektromagnes to odzywa się przekaźnik w UPC. Możesz tez podpiąć żarówkę 5W pod styk elektromagnesu (cienki przewód) i masę auta i obserwować czy sie zaświeci gdy ma kręcić się...
Zależność rozruchu od prądu została przeze mnie stwierdzona poprzez to, że nawet na nowym akumulatorze nie odpalał, ale po podłączeniu mocnego urządzenia rozruchowego odpalił dość szybko. Był to już drugi raz skutecznego użycia tego sposobu na drugim z kolei akumulatorze. Przy wyższym napięciu ,elektromagnes mocniej trzyma widełki i wytarty zazębnik...
A np. jak był wcześniej już wymieniony rozrusznik, to co wtedy? Zużycie wieńca może być nieadekwatne do stanu rozrusznika?
Podłącz prostownik pod rozrusznik albo alternator.
Zdecydowanie z elektrykiem. W pierwszej kolejności diagnostyka komputerowa, chociaż nie sądzę, żeby się połączył ze sterownikiem silnika. Bezpieczniki sprawdź!
Tak.
Załącz kilka razy zapłon nim odpalisz
witam mam pytanie jak wyjąć rozrusznik z renault megane scenic 2001 rok 1.6 16v automat anglik bęzyna rozrusznik odkręciłem tylko nie mogę go wyjąć prosiłbym o instrukcje posiadam tylko lewarek http://obrazki.elektroda.pl/2988600000_1...
Elektromagnes rozrusznika albo przycierajacy się bendiks na osi wirnika. Ogulnie regeneracja rozrusznika.
Moduł bezpieczników , bezpiecznik F3 , 25A , opisany jako start - stop , sygnał na rozrusznik /cewkę/ pin nr.3.
wymieniłem pompę paliwową Mówisz o pompie common rail? Dymi gdy kręcisz rozrusznikiem?
Wyglada na to ze nie widzi karty a np radio da sie wlaczyc? Sprawdz wszystkie bezpieczniki te w komorze silnika takze. Sprobuj odpalic na drugiej karcie. A centralny zamek z karty dziala? Sprawdz baterie w karcie. Pozdrawiam.
Sprawdź wszystkie połączenia przy klemie plusowej.
Nie trzeba wyciągać półosi. Najlepiej jest z kanału, ale z podnośnika też można. Wyciągałem rozrusznik osobiście 2 razy, mając tylko podnośnik + kobyłkę do dyspozycji i 2 wykładziny ze środka aby się na nich położyć ;) 1. Odpinamy klemę minus z akumulatora 2. Zdejmujemy dolot powietrza. Można bez ściągania, ale będzie łatwiej. 3. Luzujemy śruby rozrusznika...
Albo rozrusznik wyzionął ducha albo przekaźnik od rozrusznika.
Może "przytarło" rozrusznik.
wypinalem jeszcze raz akumulator i info o usterce wtryskiwacza znikalo natomiast nadal nie chce kręcić tylko pyka rozrusznik.
Ladowania nie masz , a nie rozrusznik.
Pod rozrusznikiem.
Witam mam krótkie pytanko czy ktoś mógłby mi opisać w skrócie jak wymontować rozrusznik z renault megane scenic 2.0 ,8v 1997r. Za podpowiedzi z góry dziękuje
Wodą zalała Ci się skrzynka. Skup sie najpierw na oczyszczeniu pinow i męskich i żeńskich w zalaczu delikatnie jakąś cienką igielka i preparatem do styków. Wydaje mi się, że to przekaźnik od rozrusznika, ale już nie pamiętam.
Też tak sądzę, że wina w rozruszniku.
fajny fajny pomysł ale ja jednak wolałbym czasowe odcięcie rozrusznika :)
Kostka stacyjki, jak tam ok. to sprawdzić rozrusznik
Nawet po naładowaniu rozrusznik nie kręci. To sprawdź gruby kabel od akumulatora do rozrusznika.
Tak jak kolega wyżej napisał, a jak wszystko ok - szczególnie zwróć uwagę na masę, albo daj drugą na silnik i akumulator też dobry (zapal światła zobacz czy jasno świecą) to w takim razie rozrusznik.
Musisz mieć tulejkę prowadząca w otworze środkowym/górnym rozrusznika,jak jej nie ma rozrusznik nie jest prawidłowo ustawiony. https://as-pl.com/p/S3004
Być może masz słabą masę, uszkodzony rozrusznik, albo spalony bezpiecznik. Wszystko musisz sprawdzić.
Witam. Podaj numer rozrusznika. (sprawdzimy co i jak z częściami) Jak mówisz bendiks to co sokładnie masz na myśli ? Z doświadczenia wiem że masę ludzi mili to pojęcie z elektromagnesem ;p Jak Ci coś cyka to albo masz problem z instalacja (sprawdź akumulator, masę na silniku), albo masz uszkodzony rozrusznik.
Sprawdziłeś chociaż czy dochodzi napięcie na automat przy rozruszniku. Sprawdziłaś, to kobieta.
Brak masy lub zaśniedziałyy kabel na rozruszniku
Kup używkę alternatora za stówę i sobie pomierz ile koło pasowe wystaje. Co do zablokowania rozrusznika. Stało się tak nam we firmie u Scanii. Stała w ciężkim terenie, podczas zapalania zespawało styki, czy coś się tam zablokowało. I w tym ciężkim terenie trzeba było ten rozrusznik wymienić. U mnie w Megane na kołach 6 rowkowych jest założony pasek...
czy próbowałeś wcisnąć do oporu pedał gazu i wtedy kręcić rozrusznikiem.
Automat rozrusznika szwankuje.
Witam, nie wiem czemu palą się te kontrolki, ale te ,,uderzenie" to prawdopodobnie elektromagnes. Niemniej jednak jeśli kontrolki nie przygasają to możliwie iz nie ma szczotek lub się zawiesiły w rozruszniku.
Rozrusznik nie ma nic do immo, zajmij się podstawami.
Zamierzam wymienić rozrusznik w moim Renault Megane 1.6 8V 1996. Dziś zrobiłem pierwsze podejście i powiem szczerze, że na podejściu do tematu się skończyło. Jestem przerażony umiejscowieniem rozrusznika... Próbowałem się do niego dostać z kanału ale dostęp jest bardzo słaby. Wyczytałem, że należy unieść samochód z prawej strony i rozrusznik powinien...
Tak samochód odpala po mniej więcej 6 godz postoju dodam że przed nagraniem już dwa razy zakręciłem rozrusznikiem
Mógłbyś to zrobić sam, ale boje się tłumaczyć żebyś sprawdził czy plus na grubym kablu jest na rozruszniku i żebyś go podał na elektrowłącznik.. Mechanik czasem zrobi zwarcie a jak ty nie masz kontaktu z tym to lepiej zaprowadź do serwisu. Ale jak wspomniałem problem z kablami, rozrusznikiem ewentualnie kostka w stacyjce.
No i co z tego że nie wymienił tylko umył, jeśli umył dobrze to nie ma znaczenia. Ja znajomemu umyłem przewody i bak, wszystko działa. Zastanawiające jest ciśnienie -5 na szynie, to stawia pod znakiem zapytania wiarygodność sygnałów z czujnika. Natomiast działanie pompy można sprawdzić oscyloskopem, mierzy się falowanie ciśnienia. Można też zrobić inaczej,...
Witam. Po drodze jest przekaznik, w zespole przekaznikow,tam trzeba szukac usterki.powodzenia.
Sprawdzić rozrusznik
Jest pod turbiną.
w zasadzie ten wylacznik odcina doplyw paliwa do silnika przy wypadku,a nie odcina prad z rozrusznika
Sprawdź klemy połączenia ich z przewodami, masy i połączenie z rozrusznikiem.
Rozrusznik, połączenia owego rozrusznika, akumulator.
Jechać do warsztatu i naprawić rozrusznik
Jeszcze raz Cię namawiam na sprawdzenie rozrusznika.
pewno tulejki w rozruszniku do wymiany
przekrecałem kluczyk było słychac tylko "jakies cykniecie" i dalej nic, po dłuzej przerwie silnik odpalał i mozna było jechac Zazwyczaj to lamelki komutatora w rozruszniku wystają, częsty przypadek DR6A.
Który pierścień? Zębaty do rozrusznika?
A odpala? Kręci rozrusznikiem? Bo jedenastki Miały kierunki połaczone przez cewke rozrusznika.
sprawdz akumulator potrafi nagle pasc mimo to ze niby wszystko ci dziala aku dostanie zwarcia i tyle. nastepnie sprawdz polaczenia z aku i rozrusznikiem
W skrzynce bezpieczników pod maską masz bezpiecznik od rozrusznika 25A. Sprawdź go i jeszcze bywały nie dokręcone kable na rozruszniku.
Witam, auto nie odpala, zapłon działa, lampka service świeci. Po podłączeniu Pyrena błąd DF009 Obwód + po zapłonie ALIVE. Czy to standardowo skrzynka UPC? Rozebrałem, widać była kiedyś zalana... Poproszę kawałek schemat, który pin przekaźnik steruje rozrusznikiem?
Miałem identyczny problem w megan z tym samym silnikiem. Okazało się że zbyt duży pobór prądu przy kręceniu pobierał rozrusznik.
Kiedyś miałem podobny problem, okazało się że to wina elektromagnesu w rozruszniku
no tak jest to 1.6 8v 75koni ps.ze stacyjki wychodzi bialy kabelek i dochodzi do rozrusznika , polaczony jest na wsowke ,jak go odlacze to taki sam objaw lampki swieca a nie kreci, przeczyscilem polaczenie i narazie odpala zobaczymy co dalej
Mechanik mówił też że to może być jakiś cieki kabel od rozrusznika jest taka możliwość?
a może mi ktoś powiedziec gdzie w dislu jest przekaznik od rozrusznika sprawdze go profilaktycznie.
Witam. Mam problem z rozrusznikiem , który na ciepłym silniku działa znakomicie, a na zinnym coś sie z nim dzieje. Gdy przekrecam kluczyk rozrusznik zakręci pare razy silnikiem a po chwili przestaje i slychac jedynie szum, tak jakby rozrusznik dzialał ale już nie kręcił silnikiem. CZy przyczyna może być elektromagnes?
A masz jakoś możliwość podpięcia go pod kompa i sprawdzenie wartości rzeczywistych w trakcie kręcenia rozrusznikiem?
trzeba sprawdzic w momencie kiedy nie chce odpalic czy po przekreceniu kluczyka jest prad na kabelku do elektromagnesu. Jesli go ni ma to problem lezy po stronie polaczenia. Moze styki sa zasniedziale. Sprawdz jeszcze + przy rozruszniku
Rozrusznik kręci ?
A jeśli nie styk 50 , to wyciągaj rozrusznik na stół
Prawdopodobnie immobiliser, tam luty czasem puszczają, nie masz jakiegoś interfejsu elm aby skasować czy odczytać błąd? Kup sobie taki za 20 zł na bluetooth i jak dobrze pamiętam to chyba vag-com też współpracuje z jakimś programem do renówek, ale pewności nie mam.
Wszechwiedzący kolego, Pewnie walnąłem babola w tym zdaniu, z mechaniki nigdy nie byłem kozakiem. Po tonie Twojej wypowiedzi wnioskuję, żeś omnibus. Będę zatem wdzięczny za poprawienie mnie - chętnie dowiem się, jak fachowo nazywa się ta konstrukcja stosowana w rozrusznikach. Boa.
Witam. Moja mama jest szczęśliwym posiadaczem reno megane 1.6 manualna 2010r seria 3 przebieg 113 tyś km. Mam problem jakieś 2 tygodnie temu wymieniłem akmulator, na wapniowy ładujący się na krótkie dys. Itp. Ale teraz nie chce mi zaskoczyć rozrusznika 0 nawet nie cyka. Jak odpalić auto żeby dojechać do mechanika?
Przy uwalonych szczotach slychac b yloby cykanie przy przekrecaniu na rozrusznik. Odlacz przewod sygnalowy z rozrusznika i sprawdz czy jest tam napiecie podczas przelrecania kluczyka. Jesli wyswietlacz na zegarach pokazuje przelozenia normalnie to moze byc jeszcze uszkodzony przekaznik (rozwiera on polaczenie stacyjka - rozrusznik).
A może słaba masa silnika-często w starszych kangurach korodowała plecionka masy silnika(skrzynia-lewa podłużnica)-tłumaczyło by to zrywanie komunikacji przy kręceniu rozrusznikiem.
Tak, jak napisano immo odcina pompę, ale nie rozrusznik. A częstym bólem tego rozrusznika jest korodujący konektor na przewodzie od stacyjki. Biały przewód idący pod rozrusznik.
Szukam pomocy w zdjagnozowaniu usterki silnika 1.9 CDTi w samochodzie marki Renault grand scenic 2 r.2006 I tradycyjnie co zostało dokonane dla tej diagnozy? Sugerowałbym pomiary stanu akumulatora i instalacji. Pewnie okaże się, że rozrusznik ma za sobą najwyższą formę. Nie pierwszy i nie ostatni Renault z rozrusznikiem Valeo. Istotnie. Onegdaj w swoim...
Przekaźniki są w module UCH, te pod maską to klima, zasilanie ECM,rozrusznik i wentylator
A ile ona normalnie kręci, myśle że to coś blokuje chyba a nie to że źle pali.
Jeżeli problemem jest tylko: nie daje prądu ze stacyjki na rozrusznik. to spróbuj zapalić "na pych". Jeśli boisz się o immo, to ono nie rusza rozrusznika.
mam podobną sytuacje, dodatkowo czasem wyświetla się komunikat "awaria hamulców" :( co było przyczyną w opisywanym przypadku? informacyjnie - awaria rozrusznika. może pozwoli to komuś zaoszczędzić parę groszy, jeśli auto odpali z silnika, to z dużym prawdopodobieństwem jest to rozrusznik
Przekaźnik pompy paliwa Ma się to nijak do braku iskry. Masz problem z odczytywaniem obrotów wału lub wałka. Czy podczas kręcenie rozrusznikiem, obrotomierz się podnosi? Na diagnostyce wyszedł jakiś konkretny błąd? W parametrach rzeczywistych widać obroty wału podczas kręcenia rozrusznikiem?
To jeszcze inaczej,włącz zapłon, uruchom na kròtko rozrusznik i zobacz czy zapali. Rozumiem,że czujnik sprzęgła i luzu sprawdzony?
Schematow do renowki nie posiadam, ale sprawdzilbym wiazki rozrusznika oraz alternatora, zwroc uwage szczegolnie na wiazki w okolicach rozrusznika. Powodzenia
Szczotki raczej opadają bo problem jest tylko na bardzo gorącym silniku. Tuleje rozrusznika raczej też nie bo jak trochę ostygnie to kręci jak szalony. Skoro tak twierdzisz to znaczy nie ma się już czego czepić... i nie ma po co rozrusznika wyciągać...
Oddaj kolego ten rozrusznik do warsztatu elektromechanika. Pozdrawiam!
objawy padniętego sterownika ECU nie ani nie drgną kable na rozruszniku sprawdź
W poniedziałek jadę z powrotem do tej renówki i sprawdzę w miarę możliwości i dostępu postaram się przeczyścić mocowania do rozrusznika i alternatora i poszukam ewentualnych luźnych połączeń z rozrusznikiem i alternatorem.
Wogóle nie ma baterii w kluczyku. To jest wersja bez baterii. Coś bujasz, bo wszystkie meganki miały immo w kluczyku. Poza tym, jak piszą inni, immo nie odcina rozrusznika.
Kolego ja na twoim miejscu nie robil bym takich pomiarów nie wolno odłaczac akumulatora ppodczas pracy silnika jak nie chcesz pozegnać sie z regulatorem lub prostownikiem. Tak jak koledzy radzili sprawdź upływ prądu a take sprawdź jak bardzo spada napiecie na rozruszniku podczas kręcenia i podaj do ilu spadnie
Witam. Potrzebuję wsparcia. W mojej clio 2 automat zmieniłem elektrozawory. Poskladalem wszystko, sprężyna naznakowana, wszystko robione na P. Podłączyłem akumulator I chciałem sprawdzić I nie mogę zmienić z P I rozrusznik nie kręci. Co źle zrobiłem?
Wygląda na nieszczelny układ paliwowy i zapowietrza się po dłuższym podstoju . Więc jedź do serwisu niech wymieniają filtr paliwa i dokładnie przyjrzą się przewodom paliwowym. Zrób mały test wejdź do auta i odpal tylko zapłon niech pompa dopompuję paliwa a za drugim lub nawet trzecim razem dopiero kręć rozrusznikiem .
Witam Czy ktos wie gdzie (oraz który) przwod od pomy wtryskowej lyb rozrusznika znajduje sie kolo deski rodzielczej??
Czytam jak koledzy rwą się do pomocy ale nikt nie spytał a ty nie podałeś o jakim modelu samochodu i silnika mówimy. Jeśli owa o silnikach 4M .. to sprawa nieco skomplikowana. DO JURI. Wątpię aby dwie lub cztery cewki skapitulowały jednocześnie. Aż pachnie awarią sterownika, choć nie chcę cię martwić.
Fachowcy twierdzą że układ jest rozszczelniony ,dla mnie jest to dziwne .Jesli byłby nie szczelny to problem byłby też pózniej a problem jest tylko przy pierwszym uruchomieniu.Po pierwszym z plakiem zostawiam go na 2 ,3 godz i palę z rozrusznika
Od kilku dni pojawił się taki problem że czasami muszę kilka-kilkanaście razy przekręcić kluczykiem żeby odpalił, a czasami odpala za pierwszym-drugim razem Rozrusznik kręci za każdym razem a silnik nie chce zapalić czy nie zawsze chce ci zakręcić? Pisz zrozumiale bo jak dotąd to można się objawów tylko domyślać. Rozrusznik nie kręcił za każdym razem....
Nie przypadkiem pedał sprzęgła?.
megane rozrusznik megane szczotki rozrusznik megane scenic rozrusznik
symbole włączników selektor impedancji rower ładowarka dynamo
pralka electrolux pralka electrolux
Schemat elektryczny podłączenia silnika VW T3 Kod błędu P0230 w Peugeot 206 2.0 HDI - diagnoza i rozwiązania