Było by dziwne gdyby była inna kolejnosć. Dla pewnosci sciag wtyczke z któregos wtrysku i przekreć rozrusznikiem.
Odprowadza syf. Nie wpływa na pracę rozrusznika.
To poważny problem odkręcić kleme i trzy śruby jedź do elektryka
W domu tylko przelewy możesz sprawdzić. Obroty rozrusznika prawidłowe?
Pokłosie usterki Immo? Ono tnie rozrusznik też
Nie widziałem takiego w mondeo - mnie on wygląda na lucasa. Pozdrawiam.
naładowany do 12.60V To wcale nienaładowany akumulator. Albo aku padlina, albo dupiany prostownik, bądź coś żre prąd na postoju; bo musicie ładować, albo co standardem w tym modelu wyżarte tulejki w rozruszniku.
Bendix się ślizga
Witam, padł mi rozrusznik w moim mondeo mk4 2.0 cdti z 2008 r w mojej okolicy nie ma żadnej używki żeby obejrzeć, ale się zastanawiam czy nie będzie pasował rozrusznik z 2.0 hdi bo przecież to są te same silniki. Czy ktoś jest w stanie rozwiać moje wątpliwości? Rozrząd pasuje na pewno bo wstawiałem od cytryny ale czy rozrusznik?
masę zapina PATS ( immobiliser)
Tak, jest, w skrzynce koło akumulatora
Do pomiaru ciśnienia dodaj prędkość obrotową rozrusznika.
Przecież pisze, że kontrolka immo świeci cały czas, no to po co sprawdzać rozrusznik?
mam forda mondeo mk1 kombi, rozrusznik nie chce kręcić, na krótko reaguje prawidłowo, bezpieczniki sprawne POMOCY !!!!
Ta, ja też nie doczytałem że to rozrusznik, szukaj prądu lub wyciągaj rozrusznik
W tych samochodach z grupy VW usunięcie tego elementu na pompie nie powodowało żadnych ubocznych skutków Ale to była zwykła pompka z tym cudem, tu masz klasyczny sterownik silnika który steruje EGR, kątem wtrysku. Nie klikasz na pomógł...
Masz schemat i szukaj po kablach
elektromagnes , połączenia sprawdzić , szczotki itp
Obroty jakie ma w czasie kręcenia? Zasilanie na sterowniku pompy w czasie pracy rozrusznika.
Kolego skoro nie gaśnie kontrolka to nie masz ładowania.
Często zdarza się że słabo łaczy klema na przewodzie do masy.Takie cykanie to jest charakterystyczny objaw słabej masy . Sprawdż mase do rozrusznika.
https://obrazki.elektroda.pl/3007601800_... Dodano po 42 Stary rozrusznik
Przecież gdy by immo blokowało to by nie kręcił rozrusznik.
Musisz zdemontować poduszkę i łape silnika , dopiero wtedy wykręcisz te szpilki , silnik będzie luźny tylko przód - tył , podpierać nie musisz.
Może źle złożyłeś rozrusznik?
Wyczyścić i zaadaptować przepustnicę.
Masa do przekaźnika idzie ze sterownika silnika. Możesz sprawdzić wtyczki do sterownika czy nie ma śniedzi. Nie napisałeś czy podłączyłeś razem z przekaźnikiem jakąś żarówkę i sprawdziłeś czy to na pewno sterowanie czy przekaźnik szwankuje.
Posprawdzać połączenia aku-alternator-rozrusznik
Jak na załączonej stacyjce podasz zasilanie na rozrusznik zapala ?
Saga się z tego zrobiła a po 10 minutach wszystko powinno być jasne. Oddaj komuś to auto do zrobienia, ewidentnie problem Cię przerasta.
Możliwe, że zakręci rozrusznikiem, ale na pewno krótko. Z silnikiem benzynowym byłoby łatwiej.
Dopiero teraz to doczytałem:) To w twoim aucie pracą cewki elektromagnesu w rozruszniku steruje osobny przekaźnik a nie bezpośrednio ze stacyjki plus do rozrusznika( nie mam schematu i myślałem że ten "przekaźnik" to ten w rozruszniku)
Może wkład stacyjki klei i przez to rozrusznik chodzi z silnikiem. Jak odpalił kolega auto to było słychać jak rozrusznik pracuje?
Zostały usunięte dane o wypadku. Nie ma żadnych błędów. Nadal nie kręci, nie ma sygnału na rozrusznik. Na krótko kręci, ale też nie odpala.
Nie wiadomo przecież o jaki kontrolki chodzi,zadałem pytanie co do tej konkretnej. Jeśli wina rozrusznika to na pych zapali.
Witam, mam problem z moim rozrusznikiem w fordzie mondeo mk2 1,8 benzyna nie mogę odpalić samochodu jedynie na pych. Sprawdzałem co mogłem poczytałem trochę i podejrzewam rozrusznik tylko mam problem jak go wyjąć. Odkręciłem jedną śrubę od spodu kolejne 2 są od góry. Jak się tam dostać?
Albo rozrusznika albo czego innego.
Rozrusznik do sprawdzenia
Podepnij tester i zobacz jakie ma obroty przy kręceniu. Może być taki banał jak zielone styki, albo kończące się panewki w rozruszniku.
Więc dopóki nie wyeliminujesz usterki gaśnięcia to raczej na rozrusznik nie odpali.P
rozrusznik dziala.
zawór regulacyjny biegu jałowego znajduje sie w dolnej części kolektora dolotowego,w okolicy rozrusznika.
Powiem tak: Wykręcasz świece, przykładasz specjalny manometr do otworu po niej a jakiś kolega kręci rozrusznikiem.
Sprzęt dobry, sprawdzaj na początek zasilania i masy na sterownik, Fordy mają z tym problemy. Oczwiście żarówką, nie miernikiem.
po dotknieciu klemy do akumulatora rozrusznik sam kręci
Przejechane jest 180000 i nie wiem co było lane do baku ponieważ to nowy zakup.Odnośnie testera to był podpięty komp wyskoczyły błędy na wałku,są zresetowane i nie wyskakują już przy kręceniu rozrusznikiem.
Nie zaskakuje Ci tzw bendix, rozrusznik kręci ale nie załapuje zębów na kole zamachowym.
Do sprawdzenia kostka stacyjki, wiązka, bezpieczniki, przekaźniki, rozrusznik. Oczywiście jest prosty sposób, wepnij żarówkę 21W między ten cienki kabel od rozrusznika i masę. Próbuj odpalić, jak żarówka zaświeci to rozrusznik uszkodzony, jak nie to uszkodzenie na linii rozrusznik-stacyjka.
A słychać że rozrusznik kręci?
Podłącz bezpośrednio do pompy bańkę z paliwem, tak żeby paliwo spływało do niej grawitacyjnie i spróbuj odpalić. Jak odpali przyczyny usterki szukaj w układzie paliwowym, jeśli nie to postaw bańkę z paliwem na ziemi i połącz ją z pompą przezroczystym przewodem i pokręć rozrusznikiem dłuższą chwilę. Pompa powinna zaciągnąć paliwo co będzie widoczne w...
pw prosze
Witam. Super , ale to chyba nie jest wszystko . Brakuje mi załączanie rozrusznika . Krzysiek
Ja po opisie wnioskuję, że rozrusznik nie kręci silnikiem... więc nie wiem co mają do tego świece żarowe i cofające się paliwo :/ bendiks nie zasprzęgla rozrusznika do silnika i tyle, wspomniane syczenie to zapewne odgłos kręcącego się "luzem" rozrusznika.
Przeważnie uszkodzeniu ulega właśnie bendiks tak jak pisze kolega viper555, jednak czasem winny jest elektromagnes co się rzadko zdarza . Uświadom proszę mnie i Vipera na czym że to polega owo rzadkie uszkodzenie elektromagnesu, które powoduje właśnie taki objaw? Bo jedyne samoistne uszkodzenia jakie się zdarzają to wypalenie styków, które objawia...
Jesteś pewny? Ja też bym szukał, jak Kolega wyżej radzi, starej, zapomnianej centralki alarmowej. Pytanie pomocnicze, jeśli tylko zakręcisz krótko rozrusznikiem, tak by silnik nie zdążył odpalić, kierunkowskazy też się zaświecą?
Akumulator , niskie napięcie.
Klemy mogą robić się lekko ciepłe jeśli jest duży pobór prądu. W przypadku rozrusznika ten pobór jest bardzo duży. Twój mechanik więc z niczym zbytnio nie ściemniał. No.. może jedynie z tym słabnięciem może coś nie pasować. Ale prawdopodobnie spowalnia go kompresja silnika. Nie słyszałem ani nie widziałem tego u Ciebie więc trudno powiedzieć
Wymiana rozrusznika
Poczytałeś co było o tym na forum?
Jakbyś całkowicie je pominął to dopiero by się wkręcał, że też oni w fabryce na to nie wpadli, no tak, ale musieli jakoś przykręcić wieniec do rozrusznika.:cry::D
Mondeo 2,0 2004 rok diesel po wymianie akumulatora przestał działać rozrusznik .Po wymuszeniu sterowania rozrusznikiem kreci .Jeśli przekręcamy kluczykiem żadnej reakcji .Pomocy
Nie wiem czemu tak jest rozrusznik jest po remoncie
Za rozrusznikiem jeśli wogole występuje.
Miałem prawie to samo w podobnym aucie- Fordzie Courierze 1.8D. U mnie pomogło założenie zaworu zwrotnego przy filtrze i założenie silniejszego rozrusznika od Mondeo 1.8 DI. Teraz kręci mocniej i zapala lepiej, choć jak zimny to nadal trzeba pokręcić chwilkę. pzdr Nix
No to sprawdź ciśnienie na szynie podczas kręcenia rozrusznikiem. Jeżeli odchyłka przekracza 50 barów, PCM zablokuje rozruch. Może ciśnienie skacze na granicy. Wtedy podejrzenie pada na zawór regulacyjny pompy.
Witam, przyłącze się. Jestem laikiem w tych sprawach a mam podobny problem. W moim Mondeo MK1 1995, 1.6 ZETEC 16V + LPG (odpala z benzyny) silnik odmówił posłuszeństwa. Ford palił normalnie z benzyny i z gazu. Silnik naprawdę pracował idealnie. LPG bez żadnych problemów w zimę. Samochód stał przez ostatni miesiąc w warsztacie u ojca. Był lakierowany...
Ile razy można pisać. Immo nie zgasi ci silnika A to już zależy od tego, jak bardzo zdeterminowany jesteś. Zapytałem tylko, czy przypadkiem po wymianie sterownika pompy, nie należy go w programowy sposób sparować z immo - bo jeśli nie, to nie wiem co oni "kodowali". Nie pytałem czy immo zgasi silnik - to zostało wyjaśnione wyżej. Za odpowiedź w kwestii...
Tu jest troszke inaczej , to 100% nei wina immo.
Sprężarka pracuje tak jak powinna . Co do rozrusznika to mogło być tak jak piszesz . Spadek napięcia , tutaj nie jestem pewny ale raczej OK .
I sądzisz że iskra by była, paliwo wtryskiwał przy takim niskim napięciu, przy którym rozrusznik jeszcze kręci?
Witam. Mam okazję kupić forda mondeo 1994 rok, silnik 1,6 benzyna, po taniości ale ma jedna wadę, kobita mówi że na ciepłym silniku czasem kręci i kręci ale nie odpala, na zimnym odpala normalnie a na ciepłym czasem też normalnie. Twierdzi że nie ma reguły, czasem pali, czasem nie. I że jak robiła hamulce to jej mechanik podobno powiedział że to wina...
Sprawdź bezp rozrusznika, chyba jest w skrzynce pod maską, jak dobry to sprawdź przewód pobudzenia rozrusznika może się upalił. Odepnij ten cieńki kabelek przy rozruszniku i daj napięcie z aku, jak zadziała to pobudzenie masz walnięte.
W takim razie rozrusznik, pompa wtryskowa, nic innego mi do głowy nie przychodzi... Może bardzo rozwalony kąt wtrysku? Któryś zawór się wiesza? Smar zamiast oleju?
Z tym czujnikiem to pewnie zawieszony pływak, ale może trzeba poprostu go wyregulować ponownie, instrukcje będziesz miał w papierach od gazu. Odpalanie za drugim razem to nie wina rozrusznika, niektóre mondeo mk3 tak mają. Czasami jest to wina cofającego sie paliwa do baku bo niema jako takiego zaworka zwrotnego, może też być cewka albo czujnik położenia...
Świeca mokra od płynu wygląda całkiem inaczej niż świeca zalana paliwem. Świeca z cylindra, do którego dostaję się płyn chłodniczy jest wręcz bardzo czysta, wygląda jak nowa. Takie przypuszczenia sprawdza się bardzo łatwo, wykręcając daną świecę na zimnym silniku, odpinając zasilanie wtryskiwaczy. Kręci się rozrusznikiem uważając jednocześnie żeby nie...
Alternator: trzeba zasilić uzwojenie wzbudzenia - może z baterii, czy akumulatora, D+ do +, DF do -. A w rozruszniku najczęściej uszkadza się komutator - robi się zwarcie sektorów, albo zużyta szczotka wpada gdzie nie trzeba i coś blokuje mechanicznie. Uzwojenie raczej trudno uszkodzić.
Czyli mam rozumieć że jesli wziąłbym rozrusznik z mojego forda mondeo i podłączył go do mocnego wzmacniacza to też by mi zagrał??
No to teraz odłączasz to, co nie jest zabezpieczone bezpiecznikami. Alternator, rozrusznik, eliminujesz po kolei.
Koledzy potrebuję pomocy,w moim samochodzie mam awarię rozrusznika,rozrusznik nie wyłącza się , czyli po uruchomieniu silnika nadal "kręci". Wymieniłem rozrusznik na nowy i nic to nie pomogło.tzn. po wymianie pierwsze uruchomienie było ok. , ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów, przy zagrzanym silniku,przy próbie uruchomienia silnika problem si.e...
Najlepsza część tematu - gość powinien dostać wyróżnienie jakieś, np. jakąś rangę na miesiąc :D Mianowicie : poszukaj na forum mondeoklubpolska.pl jest sposób aby ominąć immo...
Nie znana dalej przyczyna
Gaz jakiej generacji? Zasilanie na wtryskach ginie czy kluczowanie? Ma wszystkie zasilania na kompie? Pewnie jak cofasz stacyjkę z pozycji rozrusznik to gaśnie?
Mam problem ze swoim autkiem! Mianowicie nie pali po włączeniu zapłonu, grzeje świece żarowe, włącza się kontrolka immobilizera ale nie działa na rozrusznik i przy tym nie daje sygnału na pompę wtryskową by go zapalić. Nie mam już pojęcia co może być przyczyną? Jeśli ktoś może mi pomóc będę wdzięczny.
Rozrusznik kręci i próbuje odpalić czy cisza ? Jeśli cisza rozrusznik do sprawdzenia.
na pw poszlo
Problemem jest: - brak iskry; - brak sygnału ze steronika na przekaźnik rozrusznika. Kontrolka immo gaśnie, czujnik wału OK, wszystkie masy OK, napięcia zasilające OK. Sterownik nie wystawia impulsów na cewkę. Dodano po 1 Czy immo odcina tylko rozrusznik w tym modelu?
nagle nie chce odpalic. co masz na myśli ,nie kręci rozrusznikiem,czy kręci a nie pali?
Sprawdź czy na "zapych" ci odpali bez użycia drugiego akumulatora, oraz bez użycia rozrusznika - napisz jak poszło.
Wróć do warsztatu ale na pewno zapomnieli przykręcić kabel plusowy który idzie do alternatora . Jest przykręcony miedzy plusem idącym do rozrusznika a alternatorem oczywiście jak nie mylę silnika.
Nie ma imobilajzera fabrycznego ,dokładany pominięty . Pompa oczywiście pracuje na ok.5 sek po włączeniu zapłonu ,podczas kręcenia rozrusznikiem nie pracuje
Mam immobilizer dwa obwody Co moge odłaczyc w Mondeo dci z 2005 roku. Jakie kabelki i gdzie -jakie kolory. Jeden odetnie np. sterowanie rozrusznikiem . To wiem A co dalej?
Witam Ford Smax 2.0 tdci 2010 rok Mam problem, auto nie kreci, wszystkie kontrolki są ok, nie znalazłem nic co nie działa, wcześniej nie było żadnych objawów. błędy P2505; P0A09; P0562 dodatkowo na załączonym zapłonie aku rozładowuje się w 50 min, pobór prądu na 4,5 A ( załączony zegar, podświetlone kontrolki, załączone Ledy dzienne. sterownik nie wysyła...
No i akumulator podmienialem na lepsze i dalej to samo. Po rozebraniu rozrusznika jeszcze raz okazało się ze na wirniku się izolacja zdarla i tarla po tym dystanie co tam jest. I podejrzewam ze to to. Niewiem czy kupić używany rozrusznik czy sam wirnik
bardzo mozliwe ale wczesniej trzeba sprawdzic to co sugeruje Elektrit
A więc tak , tulejki nie wiem czym były robione bo były w warsztacie zmieniane co się zajmują naprawą rozruszników, dziś użyczyłem sobie prądu dodatkowo z chodzącego mondeo + mój akumulator rozrusznik kręcił wiele szybciej i odpalenie było szybsze samochodu. Jak juz pisałem mam roczny akumulator centra standard 72 Ah , w mądrym programie Esi tronic...
Witam mam problem z 2.0 tdci auto ma błąd 1665 sterownik pompy. To jeszcze raz: - co sprawdziłeś, oprócz tego że masz w tym silniku wtryskiwacze i pompę, - jakie błędy były jeszcze oprócz wymienionego, W tym silniku nie ma stera pompy na pompie:). Bo to common rail, a nie silnik z pompą rozdzielaczową VP, Auto ma sprawdzoną pompę i wtryski jest ok...
z kabelkami od sterownika do licznika nie mam pojęcia... ale cały czas mówisz o głównym sterowniku?? to on przetwarza ten sygnał???? a z immo po prostu ominąłem centralkę immo na pompie.. dałem + i mase do elektrozaworu p ozapłonie i działa.... trzeba było dać jeszcze mase na przekażnik od rozrusznika. prosta robota.
FORD MONDEO Sterowanie centralnym zamkiem biało/czarny - żółto/fioletowy /+12 V Kierunkowskazy pomarańczowo/żółty - pomarańczowo/niebieski Wyłącznik drzwiowy biało/zielony - biało/niebieski Wyłącznik klapy tylnej czarno/pomarańczowy Odcięcie fioletowo/pomarańczowy Rozrusznik ........................................... + 12 V po...
Witam cisnienie na ramię przy kreceniu rozrusznikiem od 400 do 600 kPa
Jak zachowuje się dioda immo?
mondeo przekaźnik rozrusznik wyjąć rozrusznik mondeo rozrusznik mondeo schemat
traffic automapa sprawdzenie blokady pralki zwarcie gericom hummer
programowanie sterownika projektor multimedialny
Dekoder EV-1424 nie działa - diagnostyka i rozwiązania Find Firmware for Sharp TC Series Devices