Witam, Zlecę przewinięcie wirnika z rozrusznika motocyklowego. Jest to rozrusznik KTM 520 z 2002r. Rozrusznik w ogólnej dobrej kondycji. W razie czego proszę o PW pozdrawiam
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak sprawdzić czy przkaźnik rozrusznika jest uszkodzony. Wygląda on tak 1 śruba - pod aku + 2-ga śruba pod rozrusznika 3-cia gdzieś w stacyjke chyba do guzika odpalania. I mianowicie czy po podłączeniu do akumulatora gdzieś prąd powinien być i jak sprawdzić czy on dobry jest Potrzebna pilna pomoc :)
Jest to częścią w moim referacie o rozrusznikach silnikowych, ale nie mogę znaleźć o tym nic w internecie. Proszę o pomoc.
Witam Mam pytanie i prośbę, czy da sie jakos zrobic wmiare tanim kosztem regulacje obrotór do rozrusznika motocyklowego, potrzebował bym cos takiego do elektrycznego wstecznego w trójkołowcu, żeby płynnie cofać do tyłu pozdrawiam
Witam. Na jednym forum motocyklowym przeczytałem, iż istnieje możliwość takiej przeróbki prądnicy np. od malucha , aby służyła jednocześnie jako rozrusznik. Moje pytanko: = czy rzeczywiście jest to możliwe? = oraz czy do takiej przeróbki musi być użyta prądnica czy może być to również alternator? Jeśli taka opcja jest możliwa prosiłbym chociaż o krótki...
Witam. Zainstalowałem w moim quadzie alarm motocyklowy ze zdalnym odpalaniem. Wszystko już podłączyłem, ale mam problem z podłączeniem zdalnego rozruchu. Do stacyjki podłączyłem przewód, który otrzymuje +12v po stacyjce, jako sygnał do centralki, że jest przełączona stacyjka, oraz druga jego funkcja, to przy funkcji zdalnego odpalania podaje +12v na...
musisz wydac 20zł i kupić klucz do swiec motocyklowych;] Ma inna grubosc scianek niz te samochodowe. Pozatym jak by był zalany to wystarczy go pchnac i ma zapalić;]
To, co nazywasz sprzęgłem, to jest wolne koło od rozrusznika. Przynajmniej tak widać z rysunku. Jeśli jest to alternator taplający sie w zbiorniku oleju (to są silniki z suchą miską olejową), to może on mieć już przegrzane uzwojenia i zwarcia między zwojowe. NIE DO WYŁAPANIA zwykłym miernikiem. Alternatory kiedyś sprawdzało się na przebicia wysokim...
po pierwsze bendix rozrusznika, po drugie styki w automacie-wiem że było wymieniane ale w ciągu wieloletniej kariery mechanika motocyklowego napatrzylem sie co niektóre "warsztaty" potrafią wyprawiać z klientem.dobrze by było sprawdzić jakie napięcie dociera na przewod sterowania rozrusznikiem.Jeśli to wszystko będzie oki, trzeba obejrzeć wieniec zębaty...
Zacznijmy od tego, że tam jest mikroskopijny akumulator i w dodatku światła świecą od razu po przekręceniu stacyjki - jeżeli akumulator jest padnięty to będzie taki objaw. Nawet jeśli autor twierdzi że go ładował, to nie wiemy w jakim jest on stanie. Więc na początek zalecam podpiąć akumulator samochodowy dobrymi kablami i wtedy próbować odpalić. Jak...
witam !! bardzo chętnie podam np. HONDA CBR600 ,YAMAHA R1 itp . aku. żel mogą pracować w praktycznie dowolnej pozycji(nie wyleją się) i posiadają ponadto o wiele wyższy prąd zwarcia co przydaje się w rozrusznikach. a oprócz tego są lepsze . pozdrawiam !!
Witam! Mam taki problem - potrzebuję awaryjnie podładować akumulator w motocyklu. Rozładował się (do ok 12,00V i ledwo kręci rozrusznikiem), a ja nie mam niestety w tej chwili prostownika. Przejrzałem na szybko tematy o odpalaniu motocykla za pomocą kabli rozruchowych, lecz tam było sporo wypowiedzi nt. możliwości uszkodzenia w ten sposób regulatorów...
Widze że zbyt wysterowałem wam wyobraźnie używając zwrotu przebicie... w tym alarmie raczej chodziło o lekkie kopnięcie jak np ładunkiem z kondensatora 200V jak np z zasilacza ATX...Tak by ktoś się zastanowił czy jest sens działania przy tak zabezpieczonym pojeździe. Zabić nikogo nie zabije ani nie zrobi krzywdy, chyba że staruszek z rozrusznikiem serca...
Weź wyjmij ten rozrusznik i wyremontuj go (a przynajmniej sprawdź jego stan ), a nie próbuj gotować aku bo będzie jeszcze z tego kuku... Jeśli nie znasz się na mechanice, to albo dobrze popytaj na forach albo oddaj mechanikowi ( taki remont to nie jest jakaś super trudna sprawa, no, chyba że rozrusznik tylko do wymiany się nadaje ). Przewody też bym...
87a i 30 sa to styki normalnie zwarte do nich podlaczasz rozciety obwod rozrusznika. 85 plus12 stale, 86 sterowanie przekaznikiem z alarmu pokaze sie tam minus po wzbudzeniu alarmu. Co do wyboru przekaznika owszem w samochodach jest ich kilka rodzaji ale kazdy powinien miec oznaczenia na sobie wiec nie powinno byc problemu.
Witam! Z racji tego że urodziłem się raczej z myszka i klawiaturą w ręce a nie kluczem i szlifierka to mam pytanie odnośnie odpalania silnika motocyklowego. Zaczynając od początku silnik wrócił po generalnym, u mechanika jeszcze palił a po powrocie chyba zatęsknił za człowiekiem który go dopieszczał długimi godzinami. Ogólnie rzecz biorąc sprawa wygląda...
Witam mam taki mały problem, dołączę schemat alarmu, a tu wyjaśnię o co chodzi, jest pewien problem w oznakowaniu kabli, otóż na schemacie jest jeden kabel z oznakowaniem GND ale w samym alarmie mam z takim oznakowaniem GND 2 kable jeden z nich ma blaszkę, i jeszcze jest jeden kabel z oznakowaniem ESTR na schemacie a w samym alarmie są też z takim oznakowaniem...
Brązowy na pewno trzeba podłączyć pod +12V po włączeniu zapłonu, Dodano po 1 Różowy i szary idą na odcięcie zapłonu. Dodano po 2 Niebieski na układ rozruchu, czyli sygnał do uruchomienia rozrusznika, 2x żółty idą na kierunkowskazy, czarny idzie na masę motocykla.
Mocy nigdy za mało :) Traktorek do ciągania małej przyczepki po górkach. przywieźć ziemniaki, buraki z wykopków. Zawieźć beczkę w pola do podlewania. Wiem, że tyle mocy to za dużo(zakładając traktorek 200kg to siła tarcia też wyjdzie w "kg" zbliżona a uciąg wychodzi mi wielokrotnie większy). Taki co podałeś( ewoo ) byłby(chociaż nie ma rozrusznika)...
To daj akumulator nie od centrali tylko typowy motocyklowy i problem z głowy
Proponowałbym udać sie do elektryka samochodowego Elektryk samochodowy zna się na motocyklach tyle co piekarz na naprawie silników. Jedź do elektryka MOTOCYKLOWEGO. Poza tym sprawdź bezpiecznik znajdujący się przy akumulatorze, zapewnie jest przepalony.
Witam, Od dłuższego czasu walczę ze swoim rozrusznikiem. Objaw jest taki jak by nie miał pary zakręcić silnikiem. Dodam, że sprawa dotyczy rozrusznika motocyklowego. Co zrobiłem: - nowe szczotki - wyczyszczony - wyrównany komutator - przeczyszczone klemy - sprawdzenie połączeń Akumulator jest ok ( sprawdzałem na 2 takich samych z czego jeden zakupiłem...
Ale po co ma chłopak kupować przystawkę cęgową za 200 zł z hakiem, którą raz w życiu zmierzy prąd w swoim motorku - jestem mechanikiem motocyklowym więc prędzej czy później zaopatrzę się w taki przyrząd. Dla młodego same plusy - to że pisze w piaskownicy nie znaczy, że taki młody tylko, że chce poznać rady ludzi, którzy wiedzą więcej od niego. Dzięki
Fachura od rozruszników samochodowych wcale nie musi być fachurą od rozruszników motocyklowych - w przytłaczającej większości motocykli japońskich są stosowanie malutkie, szybkoobrotowe rozruszniki i małej pojemności akumulatory - i dlatego tu prądy są odpowiednio mniejsze, ktoś kto całe życie grzebie w rozruchach samochodowych może nie widzieć problemu...
To i ja dodam cos od siebie. Wyskoczył mi taki sam błąd i nie dało rady go wykasować w żaden sposób. Pomyślałem, że sam wymienię szczotki. Od spodu pralki zajrzałem do silnika. Widać komutator i szczotki. Stwierdziłem, że szczotki może nie są jeszcze strasznie zużyte skoro dość mocno sprężynują i stykają się z komutatorem. Na szybko, za pomocą pędzelka...
Idąc twoim tokiem myślenia opona też jest kołem zębatym bo ma zęby które mają za zadanie zwiększyć przyczepność... Albo używasz słownictwa technicznego albo odpisujesz jak nieuk, którego przyłapano na błędzie. Uprzedzam, że twój błąd nie jest fundamentalny i nie wymaga riposty poprzez wyciąganie opony z bagażnika i turlania jej po śniegu ;) Zębatka...
Bo źle rozwiązałeś napinacz to masz opory,tu wystarczyła by odpowiednia ramka blaszana wyklejona filcem chroniąca łańcuch przed spadnięciem ,albo było umieścić silnik centralnie w ramie roweru i zastosować ramę z hakami umożliwiającymi regulację napięcia łańcucha.Zawsze też mogłeś wykombinować też jakieś sprzęgło jednokierunkowe to przy jeździe bez...
Jakiś stycznik od rozrusznika motocyklowego etc. Tranzystorek nawet 0,07 oma przy otwartym kanale to ~60W start... Jeżeli myślisz o jakimś soft starcie to tranzystor jak najbardziej, a później zamykasz obwód nawet przekaźnikami samochodowymi. PS. Założenia: - maksymalna jasność żarówki, - małe starty, - niezawodność na lata.
Witam, Piszę bo potrzebuje pomocy w skonstruowaniu podwozia, a szczególnie doborze napędu do robota, platformy , pojazdu czy jak to tam nazwać 🙂 Trochę o konstrukcji - Wykonujemy robota zdalnie sterowanego do walk (coś w stylu battlebots, robot wars, itp, z tym że nie może niszczyć przeciwnika) - Wygrana to jest zepchnięcie przeciwnika poza...
Wczoraj nie miałem za wiele czasu. Dziękuję za pomoc. Może faktycznie jest coś z masą + dodatkowo rozrusznik. Teraz to już z lewej i prawej manetki rozrusznik się przycina. Oczywiście z prawej to dużo gorszy rozruch. Dodatkowo ostatnio wjechałem w dość sporą kałużę i nagle zgasł. Rozrusznik się jakby ślizgał a nie pracował. Dopiero po 15 minutach zadziałał....
Raczej to za mało. Klin się zrywa i już nie ma iskry tam gdzie trzeba. Kompresja dobra to jaka. Konkretnie. Paliwo jest benzyna nie ropa bo nie zapali. I nie interesuje mnie w zbiorniku tylko w silniku. Czy do niego jest dostarczana. Tak benzyna, jest dostarczana. Klin jest w porządku. Dodano po 2 A masz wgl rozrusznik elektryczny? Zapewne tak. Próbuj...
Jakich przewodów rozruchowych używasz? Nie możesz użyć normalnego akumulatora motocyklowego? Zatykanie dolotu skutkuje zmniejszeniem powietrza zasysanego do cylindra -> mniejsza ilość powietrza do sprężania -> łatwiejsze kręcenie rozrusznika. Daje to się odczuć najbardziej w chińskich quadach 110 i 125 cm³. Tyle że w Suzuki zastosowano automatyczny...
Witam, mam problem z akumulatorem motocyklowym VARTA Funstart TTZ12S-BS. Jest to akumulator w technologii AGM, 12V, 9Ah, 200A prąd rozruchowy. Jego roczna gwarancja skończyła się 6 maja 2012r i tydzień po terminie nie mogłem już go zareklamować. Kupiłem go 6 maja 2011. Od tamtego czasu był użytkowany w motocyklu prawie codziennie aż do października...
Witam, Przeszukałem całe fora internetowe i brak jakichkolwiek wzmianek o ZIPP'ie QUANTUM z rocznika 2005, a dokładniej o instrukcji - poradniku obsługi i naprawy dla tego modelu, a najwłaściwiej rzecz biorąc dla tej firmy, co jest??? Na Allegro znalazłem kilka egzemplarzy i oto opis: Skutery chińskie, tajwańskie i koreańskie. Silniki 50, 100, 125,...
Z kolei akumulatory LiIon wymagają bardzo dokładnej kontroli napięcia +/-50mV na celę, jak to chcesz pogodzić? chcę zastosować taki układ: Napięcie z alternatora to jakieś 14V, przy 3 ogniwach liion do ładowania potrzebne jest 12,6v, więc mogę zbić prąd i napięcie rezystorej (1,4V czyli przy założeniu że ogniwa mają się ładować prądem 1A potrzebujemy...
Ludzie od bardzo dawna pracują nad alternatywnymi napędami. Niektóre zostały nawet wdrożone. Np. tramwaje na sodę. Amerykański z Minneapolis: A ten to to niemiecki: Nie kopciły, jakiś czas służyły, nie pamiętam jak długo. Zasadniczo technologie są opracowane i jest ich bardzo dużo. Jak ktoś garść wodoru potrzebuje to wapnia wodorek kupuje. CAS Number:7789-78-8...
Tak zachowują się często silniki mające już za sobą przebieg który spowodował nadmierne luzy w układzie cylinder, tłok, pierścienie. Dopóki silnik jest chłodny, ma lepsze uszczelnienie, które w miarę nagrzewania zmniejsza się, i to znacznie. Sprawdź jakie masz cisnienie w silniku zimnym, a jakie na gorącym. Przy znaczących różnicach będzie konieczna...
Po pierwsze to najbardziej elektroniczną rzeczą w tym ustroju jest... kondensator. Cała reszta to włączniki termiczne i przełączniki. Do rozruchu potrzebujesz zasilacza o wydajności prądowej min. 24 A. Im sztywniejsze źródło zasilania, tym krótszy proces uruchamiania. Do rozruchu załączasz świece (17 A), wentylator na szybki bieg i pompkę. W ori. świeca...
Ponieważ nie mam miejsca na akmulatora czy może jednak zastosować pradnice a światła dać ledowe. Prądnica przy obciążeniu tylko ledowym nie będzie pracować prawidłowo z względu na zbyt małe obciążenie a co za tym idzie mogą (choć nie muszą) występować skoki napięcia które ci te ledy szybko uszkodzą. Prądnica podobniej jak i alternator potrzebują obciążenia...
Akumulator jest dobry, wszystko bezpośrednio pod akumulator. Nawet sprawdzałem przekaźnik bezpośrednio pod akumulatorem i też włączał się i wyłączał jak odpalałem motocykl. Sprawdzałem na 2 przekaźnikach. Może powinienem zastosować przekaźnik motocyklowy startera ? Czyli ten duży co przekazuje prąd rozrusznikowi. On chyba musi mieć większą tolerancję...
Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna wyglądać podobnie do kosiarki przed przeróbką...
" Diagnozować tak, ale czarodziejską kulą, bo wszystkie czynności diagnostyczne są niebezpieczne." - skład spalin też można próbować diagnozować własnymi płucami XD... Sprawdzić iskrę bez fajki ok, ale nie przybliżając kabel na 1cm do silnika tylko opierając izolację o silnik. Wystarczy. "Mało tego - zapytaj fachowców ile silników motocyklowych jednocylindrowych...
Witam nie dawno zakupiłem alarm motocyklowy () zakupiony był do BUGGY z rozrusznikiem elektrycznym. Dotychczas odpalany był na przycisk chwilowy i gaszony drugim przyciskiem chwilowym. Gdy pewnego razu osoba, która go pożyczyła buggy przypadkowo nacisła odpalanie na włączonym silniku i spaliła rozrusznik,po przewinieciu postanowilem zamontowac odpalanie...
Pompa nie jest sucha jak pieprz jeśli spuścisz stary olej i nalejesz nowego bez odpalania silnika. Robi się sucha gdy zaczniesz szybko obracać jej napędem bez dostarczenia oleju na stronie ssawnej pompy. W moim życiu zawodowym zdarzyło się diagnozować i naprawiać kilka różnych silników z uszkodzonymi panewkami głównymi i korbowodowymi z powodu zapowietrzonej...
Co do motocykli - gwizd bierze sie nie z wydechu ale z układu przeniesienia napędu i dużej liczby łańcuchów w silniku. W układzie przeniesienia napędu masz łańcuch zębaty przeniesienia napędu i koła zębate o zębach skośnych - te elementy odpowiadają za charakterystyczny gwizd przy przyspieszaniu od niskich obrotów. Za grzechot/gwizd charakterystyczny...
Przecież na logikę to nie ma żadnego sensu! On właśnie teraz ma w akumulatorze czystą wodę i akumulator pobiera z prostownika 0 V. Nie wiem nie znam się na tyle, ale tak robiłem (jak pisałem) z akumulatorem motocyklowym i zdało to egzamin. .... Po takiej "regeneracji" jeździłem na nim jeszcze około pół roku, były to czasy gdy chcąc kupić akumulator...
Ja też nie wiem jaki prąd pobiera motocyklowy rozrusznik, napięcie 14,4V by pasowało, o ile prymitywny motocyklowy regulator nie przekroczy tego napięcia.
żelowy akumulator nie powinien być ładowany prądem większym niż 0,3C, zalecane 0,1C. Akumulator w pojeździe ładowany jest przy prawie stałym napięciu. Nie ma, bo być nie może, ograniczników prądu. Prąd ładowania jest zależny tylko od różnicy napięć i rezystancji wewnętrznej aku. Ograniczeniem jest moc prądnicy w danym punkcie jej pracy i ew. rezystancje...
Teraz to widzę inaczej patrząc na schemat (choć pewnie starszej wersji). Na schemacie masz standardowe starożytne rozwiązanie japońskie - wyłącznik dołącza dodatkową cewkę, uzwojenie jest jednofazowe ("bezmasowe"), tylko mostek Graetza do ładowania (żadnego regulatora). U Ciebie jest na pewno typowy już regulator-rectifier jaki stosuje się jeszcze w...
(at)bubu1769 A nie zapomniał Szanowny Koleżka tym, że rozrusznik tego silnika, jak większość zaburtowych, wymaga przekaźnika do rozrusznika, o ile nie został zamontowany w silniku? Że alternator tam jest zespolony z układem zapłonowym typu CDI ? (koło magnesowe na podobieństwo motocyklowych) i że na łodziach z zasady stosuje się woltomierz, zamiast...
Moim zdaniem, wszystkie te pomysły można stosować w starszych samochodach, z klasycznym przerywaczem w układzie zapłonowym, gdzie niema żadnej zaawansowanej elektroniki. Nie zaryzykował bym podłączenia czegoś takiego do nowszych samochodów ze względu na przepięcia, i ryzyko uszkodzenia dosłownie "wszystkiego", łącznie z np. przerywaczem kierunkowskazów,...
Rozrusznik to raczej przerost formy nad treścią, a co do zasilania to akumulator jest chyba rozsądnym rozwiązaniem. Może jakiś motocyklowy? Jak często chcesz tego używać? Mały akumulator=mała pojemność, a taki silnik kilka Amper jednak pobiera.
Witam polecam alarmy motocyklowe ze zdalnym rozruchem silnika ,ja osobiście takie montuje do motocykli,posiadają zabezpieczenia typu:położenie dźwigni zmiany biegów w pozycji NEUTRAL w samochodzie zaciągnięty hamulec ręczny, odpalanie na pilocie tak długo jak trzymamy wciśnięty przycisk start, lub programujemy czas pracy rozrusznika, alarm napadowy...
Witam, Posiadam silnik Yamahy, 2 suwowy 15KM. W ramach tuningu silnik dostał już rozrusznik ale chciał bym zamontować alternator o większej mocy niż fabryczny (który ma chyba tylko 5W). Myślałem o rozwiązaniu analogicznym jak jest w samochodach, zewnętrzny alternator napędzany paskiem, niestety nawet alternatory od motorów są za duże i nie ma gdzie...
spokojnie nie takie rzeczy się robiło... Słuchaj a jeśli bym podłączył bezpośrednio pod instalacje z tym że przez diodę shottkiego za nią akumulator 4Ah 12V motocyklowy kwasowy i dopiero kompa na koniec bo z tego co wiem to na diodzie jest spadek napięcia i za nią jest ciut niższe napięcie niż w instalacji w czasie uruchomionego silnika a ona po to...
Witam serdecznie, Posiadam w/w motocykl i mam parę pytań : 1) Gaźnik który jest założony w tym silniku to : keihin - jaka powinna być dysza i jak go wyregulować ? 2) Co to jest pompka przyśpieszająca ? 3) Silnik nie odpala na rozrusznik, tylko na popych. 4) Ma ktoś jakąś dobrą literaturę na temat gaźników motocyklowych ?
Może wsadzę kij w mrowisko, ale od 2 lat mam akumulator 20Ah, motocyklowy, z dołączonymi krokodylami na stałe. Zabezpieczone to jest 2X C63A i działa... Odpalam z tego samochody, motocykle, skutery i żadnych śladów ciemnienia elektrolitu. A jako przykład podam jeszcze skuter śnieżny Arctic Cat z silnikiem od suzuki wagon i fabrycznie jest akku 16Ah....
Dziękuję za wypowiedzi. Tak, zgodzę się z tym że pojęcia WIELKIEGO nie mam przy silnikach maszyn rolniczych. Prędzej silniki motocyklowe, kosiarki, pilarki. Stąd mój "gaźnik" :) Ktoś pisał o ściąganiu misy olejowej, wydaje mi się że sensu nie ma. Na wzierniku oleju jest MAX tak więc przecieków nie ma. Pozostaje na dniach wyciągnąć ciągnik z garażu i...
Temat dotyczy silnika lotniczego Rotax 912, który ideę zapłonu posiada identyczną jak silnik motocyklowy (magneto, moduł CDI itd.) . Silnik ten wyposażony jest w dwa podwójne (czyli cztery) moduły dci. Latanie na "samoróbce" odradzam, natomiast testy na ziemi są jak najbardziej wskazane, chociażby z celu zdiagnozowania konieczności zakupu upiornie drogiego...
Prawdopodobnie ucieka masa . Możliwe, choć niekoniecznie. Instalacje motocyklowe dość znacznie różnią się od samochodowych i mimo, że mniej rozbudowana, to jest zawsze kilka problematycznych punktów... Nie masa akumulatora, a masy w pojeździe - słaby kontakt silnik - rama, opory na połączeniach masowych, etc... to samo, jeśli chodzi o stronę zasilania....
Witam Zipp Manic 125 2010r. Odkąd go kupiłem na zimnym silniku gasnął, trzeba było dodawać gazu, zaś na ciepłym było ciężko go odpalić, poza tym było ok, jednak dziś po przejechaniu 60 km na światłach, na luzie po prostu zgasł...nie mogłem zapalić i mimo, że już jest zimny nadal nic się nie dzieje, rozrusznik kręci, na kopniaka również nie reaguje......
Cześć, mam problem z moją Husqvarną 610i.e 2007r czyli wersja na wtrysku. Generalnie szukałem pomocy na forach motocyklowych, ale jest to bardziej problem elektroniczny moim zdaniem więc może ktoś tutaj będzie wiedział co zrobić. Po tygodniu stania w garażu, próba odpalenia Husqvarny nie powiodła się, absolutnie nie daje żadnych oznak życia, rozrusznik...
Wiem, że to co sobie wymyśliłem jest trudne pod względem doboru elementów, ale dla moich zastosowań tego pojazdu jest idealne. Wiem też jak inni swapuja maluszka przejrzałem setki stron, zdjęć, forów i nic co zostało już zrobione nie pasuje do moich potrzeb. Inni robią z maluszków rajdówki i zależy im wyłącznie na przyspieszeniu i prędkości. Mi zależy...
Witam Szanownych Forumowiczów Męczy mnie od kilku lat problem zasilania w starych motocyklach. Zazwyczaj są tam prądnice połączone z niskimi obrotami silnika na biegu luzem. Najbardziej doskwiera mi ten problem w motocyklu K750 do którego mam dostawiony alternator Dnieprowy (180W). Mimo że instalacja ma alternator 180W jest ciągły brak energii w układzie...
Witam. Potrzebuje porady bardziej doświadczonych w temacie elektroniki co do poprawności oraz ewentualnych poprawek mojego urządzenia do włączania (wyłączania) świateł. Znalazłem sporo rozwiązań na forum na temat urządzeń do automatycznego włączania świateł, ale żadne z nich nie spełniało moich założeń. Więc na początek moje założenia: - układ pracujący...
Witam, Na wstępie chciałbym się przedstawić - mam na imię Mariusz i mieszkam w Krakowie, nie zajmuję się elektroniką na co dzień a tylko gdy mam problem z pojazdami choć obsługiwać multimetr potrafię. Tworzę nowy temat ponieważ inne odnoszące się do problemu są archiwalne. Sedno sprawy: W Yamasze XJ600 nie działa ładowanie akumulatora. 1. Sprawdziłem...
Przymierzam się do wykonania wyciągarki budowlanej i bym prosił o wskazówki. Wyciągarki dostępne na rynku są zbyt wolne i maja krótkie liny. Ma ona w założeniu podnieść wiadro z klejem o wadze ~35kg na wysokość ok.30metrów. Chciałbym wiedzieć jaki silnik mogę tu zastosować, jak wprowadzić regulację obrotów, przełączenie lewo prawo, hamulec itd. Za przełożenie...
Moduły są made in China, więc to że się palą jest normalne. Dodatkowo on ma pracować chwilę i doładować akumulator, rozładowany rozrusznikiem przy rozruchu - czyli przez niedługi czas. A w praktyce, cześć instalacji "bateryjnej" jest obciążona dziwnymi światełkami, lampkami, halogenami itp - tak samo w przedniej lampie ma być żarówka bodaj max 35W,...
Witam. Kolego proszę przeczytaj własny post. Jako że zbliża się mroźna zima zastanawiałem się nad budową autostartu lub ladowarki przenośnej do akumulatora samochodowego która pomogłaby odpalić samochód w którym akumulator rozładował się po nocy. Pomijając pobór prądu "rozładowanego akumulatora" nie mówiąc o prądzie pobieranym przez rozrusznik, to zapewne...
Zasilanie wraz z biało-niebieskim kablem który wychodzi z magneta to impulsator (na kostce ten po lewej). Te 3 kable zasilanie z cewki oraz z impulsatora idzie to modułu zapłonowego i w momencie jak jest impuls z biało-niebieskiego kabelka idzie napięcie na cewkę zapłonową gdzie różnie do kilku kV i trafia na świecę zapłonową. Tak, jest to mały cross...
12 mΩ to dobry wynik ale dla akumulatora motocyklowego o pojemności 7-10 Ah. Przy takiej rezystancji mamy prąd rozruchowy na poziomie 250 A. Wystarczy, skoro rozrusznik w wielu samochodach benzynowych potrzebuje 100 - 120 A.
Odpaliłem z korby, rozgrzałem, dałem mu wysokie obroty i niestety alternator nie wstał. Tzn nadal kompletny brak ładowania... Kabel który wypiął się z alternatora, sprawdziłem, idzie min do regulatora napięcia do styku 67. Sprawdzałem tez to połączenie i miernik łapie przejście (czyli zapala się lampka i brzęczy głośnik). Nie wiem tego czy zwarł do...
1 zdjęcie - przewód czerwono-czarny i masa? Mierzysz napięcie prądu DC, masz zmierzyć AC, bo będą bzdury, a nie wyniki. Miałeś zmierzyć też rezystancję tego przewodu czerwono-czarnego z masą, ale nie doczekam się. 2 zdjęcie - rezystancja impulsatora prawidłowa. Niestety widzę, że nie masz bladego pojęcia o budowie motocyklowego układu zapłonowego. Mierzysz...
Po takim czasie należy najpierw kranik na PRI ustawić i przelać gaźniki Odpalamy z kranika w poz. ON, wyciągając ssanie do końca i nie dotykamy manetki gazu. Ruszenie manetką gazu przy otwartym ssaniu powoduje natychmiastowe zalanie świec i nici z odpalenia. Przy temperaturach otoczenie pow. 20*C silnik winien zapalać bez użycia ssania, kręcisz rozrusznikiem...
Od momentu napisania ostatniego postu (ok. dwa miesiące), nie byłem przy motocyklu! Dzisiaj wieczorem poszedłem, załączyłem zapłon i po wciśnięciu przycisku uruchamiania startera - nie kręci rozrusznikiem! Przyniosłem akumulator z samochodu i pali na dotyk! Spadek napięcia na zaciskach akumulatora w momencie kręcenia starterem, to 0,7 V. Na akumulatorze...
Zwykle za kopcenie odpowiada głównie to że pierścienie się zapiekają na tłoku, przez co nie przylegają dobrze do cylindra. Więc jest taka opcja, że nowy olej jest słabej jakości i zaklinował pierścienie. Lub odwrotnie, rozpuścił jakiś skrzep nagaru który zaklinował pierścień. W każdym razie fajnie jakbyś po prostu zdjął cylinder, wymył tłok z pierścieniami...
No wlasnie - ale wlasciciele Junakow i innych zabytkowych motocykli, o bardzo niskim sprezaniu silnikow nieraz - trzymaja sie 'megakurczowo' ustawienia zaplonu z instrukcji [ czesto przedwojennych, dla szybko / krotko spalajacych sie benzyn niskooktanowych 66 - 72/74 Oktan, ktore wowczas spalaly sie w silnikach 'na granicy stukowego', z zaledwie 2 Oktanowym...
Fakt,nawet mi z głowy wyparowało że coś takiego kiedyś było. Fajny ten silnik bo prosty,ale mało podatny na tanie modyfikacje. Przestarzała konstrukcja dała jednak o sobie znać jak porównamy choćby do pierwszego lepszego OHC Fiata. Żeby go kręcić wysoko to potrzebował mocniejszych sprężyn,a to z kolei urywało grzybki,albo wyklepywało gniazda. Grzał...