Witam. Według oznaczeń ze stacyjki do schematu: B - battery/zasilanie z akumulatora podłącz - d. G - ground/masa podłącz do - a. M - magneto/cewki zapłonowe podłącz do - b. S - starter/solenoid rozrusznika podłącz do - c. L - zasilanie po włączeniu stacyjki podłącz do - e.
Nie wolno przerywać zapłonu. Odetnij zasilanie rozrusznika.
Na rozrusznik.
Dawno przy tym grzebałem ale coś pamiętam. + : Wiadomo kabel na aku. OB : To będzie kabel który powinien iść na bezpiecznik. Z tego kabla zasilany jest klakson, światła stopu i chyba silniczek wycieraczki w wersji z kabiną. Jak wyciągnie się kluczyk to nie będzie tam prądu. C : To kabel który powinien iść na opornik dodatkowy- ten nad rozdzielaczem...
Sprawdź czy dochodzi zasilanie na elektromagnes rozrusznika po przekręceniu stacyjki na rozrusznik. Podłącz tam żarówkę. Wtedy będziesz wiedział czy to wina rozrusznika czy instalacji po stronie auta.
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Tak, możesz się upewnić i sprawdź gdzie one biegną. Ja obstawiam że jeden do prądnicy, a drugi do stacyjki lub bezpieczników.
Czyli zasilanie alternatora podłączone pod akumulator lub rozrusznik. Lecz na rozruszniku jest tylko jeden przewód gruby. Masz zasilanie na tym grubym przewodzie na alternatorze, jak zgaszony silnik? Może przy rozłączeniu rozrusznika, nie został podłączony przewód zasilania alternatora?
Pozatym do czego używasz silnika pierscieniowego z rozrusznikiem?
Zdemontuj wszystkie przewody. Kabel z wtyczką podłącz niebieski do N, brązowy na samą górę gdzie masz czarny teraz, uziom do uziomu i testuj kompresor.
Prawdopodobnie przez zacisk DF regulatora płynie prąd wzbudzenia prądnicy. Jeśli regulator jest uszkodzony to na próbę można podać napięcie wzbudzenia przez żarówkę 20W na zacisk DF prądnicy i plus akumulatora.
Do rozrusznika dochodzą 2 przewody - jeden gruby, drugi cienki. Musisz podać na ten cienki przewód plus z akumulatora. Rozrusznik wtedy będzie tak długo kręcił jak długo będziesz podawał plusa. Po tym będziemy wiedzieć czy to wina rozrusznika czy instalacji w aucie. Możesz pod ten cienki przewód przy rozruszniki podłączyć żarówkę a drugą stronę żarówki...
Trapez Caro model Mr'93 z 1995 roku
Czerwony kabelek to nic innego jak sygnał ze stacyjki do rozrusznika. Musi być do niego podłączony w okolicach grubszego kabla przykręconego do automatu rozrusznika. Z góry prawdopodobnie nic nie zobaczysz.Potrzebny będzie do tego kanał.
Do rozrusznika.
Ten czerwony ma być tam gdzie czarny.Czarny sprawdź gdzie leci , czy nie jest to przypadkiem masa.
Masę podałem prosto z akumulatora na rozrusznik Spróbuj podłączyć "+" bezpośrednio do rozrusznika.
https://www.mojahonda.pl/download/silnik... Na 19 stronie jest schemat. Tylko kolorami przewodów się nie sugeruj, bo jeśli to nie jest oryginał Hondy to mogą być inne.
Wiesz kolego,tak na początek to bym sprawdził tą wymienioną kostkę od stacyjki.Zdejmij ten plus z automatu rozrusznika,podłącz tam żarówkę 21 wat ,może też jakiś miernik napięcia równolegle ,zrób z 50 prób niby odpalenia -i wtedy będziesz wiedział gdzie szukać przyczyny. Kolego Strumień ,dobrze piszesz -zawsze irytuje mnie tylko ignorancja czytających.
miała ( + )
Twornik to tam gdzie masz szczotki a wzbudzenie to oczywiscie pozostale sproboj polaczyc wszystko szeregowo i sprawdz co bedzie sie dzialo z reguly silniki ktore startuja pod duzym obciazeniem tak wlasnie sa laczone (np. rozrusznik)
Witam. Budowa i charakterystyka pracy rozrusznika jest dostosowana do specyfiki pracy. Przede wszystkim praca dorywcza.. A jak się ma moc rozrusznika do silniczka z zakrętarki? A rozważasz zastosowanie tez takiego silniczka? :) Już bardziej prądnice od malucha czy innego auta możesz użyć jako silnika na 12V.. ale jest tego w necie cała gamma i to za...
prawdopodobnie kostka stacyjki ,albo sama stacyjka uszkodzona.
Jeśli słyszysz "cyknięcie", to znaczy, że przekaźnik rozrusznika działa, więc sprawdź, czy napięcie dochodzi do rozrusznika. Gdy wynik sprawdzenia będzie pozytywny należy skupić uwagę na samym rozruszniku, może szczotki się zawiesiły. Na początek spróbuj (o ile na wierzchu jest rozrusznik) stuknąć w niego małym młotkiem i jeśli nadal nie zadziała trzeba...
S podłączony bezpośrednio do klemy + alternatora niweluje spadek napięcia na długim kablu akumulator-rozrusznik-alternator. Oczywiście możesz go podłączyć razem z B+ pod śrubę rozrusznika, ale napięcie ładowania nieznacznie spadnie
Schemat jest nieprawidłowy: np. 15 oraz 15a to dwa różne styki i nie mogą być ze sobą pomylone. 15 regulatora daje Kolega do stacyjki, do styku 15/54 czyli "urządzenia pracujące z kluczykiem": kierunkowskazy, wycieraczka czy sygnał. 15a rozrusznika podaje napięcie (pełne 12V) tylko przy rozruchu dla łatwiejszego odpalenia - większe napięcie na cewce...
Jeżeli twoja listwa nie bierze za dużo prądu to możesz ją podłączyć zamiast tej jednej diody. W innym przypadku najlepiej użyć tranzystora i możesz zasilać prawie wszystko, nawet rozrusznik :)
Prawa śruba do rozrusznika, lewa śruba z szerokim konektorem-akumulator ,alternator, wsuwka skośna sterowanie z stacyjki. Prosta wsuwka nie podłączona.P
Zmień plus po stacyjce na niegasnący przy rozruchu.
Najprościej to sprawa wygląda tak: Na jeden gwint, ten bliżej rozrusznika przykręcasz przewód wystający z rozrusznika. Na drugi gwint przykręcasz kabel plusowy z akumulatora taki gruby oraz troszkę cieńszy który idzie z prądnicy lub alternatora - nie wiem co masz, ale to nie ma znaczenia. Te dwa muszą być na jednym zacisku bo nie będziesz miał ładowania....
To chyba powinno byc tak: zolty podlaczasz do +12 po stacyjce i do przekaznika w 86 (czyli wszystkie 3 sa podlaczone do siebie, po to, zeby polecial prad po wlaczeniu zaplonu) pomaranczowy to minus i podlaczasz tez do przekaznika w 85 (tym steruje alarm puszczajac mase lub nie) pozniej ucinasz np. kabelek idacy od stacyjki do rozrusznika i jedna koncowke...
Czarny-masa Biały-plus po zapłonie. Żółto jakiś tam-rozrusznik
Oj kolego bez poskładanego (i podłączonego) rozrusznika możesz sobie sprawdzać.
A gdzie sterowanie? Nie ma przekaźników/styczników tylko o dwóch wyprowadzeniach. Chyba, że jest to zwykły włącznik przyciskowy, albo chodzi o to, że ma 2 przewody sterujące oraz jeden na akumulator i jeden na rozrusznik? Jeśli tak, to te dwa załączają cewkę, czyli nie ma znaczenia kolejność. Warto przy tym zmierzyć, czy nie ma połączenia wewnątrz jednego...
B+ to plus z akumulatora D+ podlącz dokontrolki ładowania
Jest to całkiem normalne. Rezystancja cewki "wciągającej" jest niska i przy małych oporach tarcia wirnik spokojnie może się obracać, ale nieco wolniej bo jest spadek napięcia na rezystancji cewki. To jest tak jak szeregowe połączenie silnika i rezystora. Jeśli prąd wywoła moment większy od momentu tarcia to wirnik zacznie się obracać. "Praw fizyki Pan...
Z pomocą np. multimetru (lub układu z żarówką) rozszyfrujesz styki stacyjki. Środkowy (grubszy), to plusowy z akumulatora, I pozycja może być np. tylko radio, II zapłon a III i ostatnia pozycja "sprężynująca", to uruchamianie rozrusznika.
Robiłem taką przekładkę w A6C6 2,0TDi Nie zapali (nie będzie działał rozrusznik) bez podłączenia czujnika naciśnięcia sprzęgła do edc https://obrazki.elektroda.pl/7326349700_...
http://forum.skodaclub.pl/fabia-zrob-sam...
Zadziała, jednak zwróć uwagę na przekrój przewodu łączącego zacisk 30 stacyjki z akumulatorem. Kabel ten zasila wszystkie odbiorniki i dodatkowe obciążenie może spowodować jego przegrzanie. Ja podłączyłbym dodatkowy przewód do klemy lub do zacisku na rozruszniku.
Elektromagnes włączający rozrusznik posiada dwa uzwojenia.Jedno wykonane z grubszego drutu jest podłączone do zacisku na który przychodzi prąd po przekręceniu kluczyka w stacyjce.Jego drugi koniec jest podłączony do śruby do której przyłączone jest wyjście na rozrusznik.Prąd płynie przez to grube uzwojenie następnie przez szczotki i uzwojenie rozrusznika,które...
Ten kabel masowy przy cewce rozrusznika jest zbędny. Cały rozrusznik jest masą.
Dowolny. https://goo.gl/images/e5HxJX https://goo.gl/images/Jwn948 https://goo.gl/images/FTd2Qv
Jeżeli rozrusznik nie kręci to nie jest wina czujnika wału, o którym pisałem wcześniej. Uszkodzona będzie stacyjka lub podłączenie rozrusznika.
elektromagnez do wymiany, klei na stale. Co to takiego?
(at)marekmerc Zwróć faktycznie uwagę na biegunowość podłączenia rozrusznika, bo brak obracania sie wału korbowego bez kompresji (wykręciłeś swiece, skoro tam drut wstawileś), wskazywało by na całkowite zniszczenie sprzegiełka lub przekładni.
Sprawdź styki, może są zabrudzone i gdzieś nie łączy.
30-zasilanie z akumulatora poprzez bezpiecznik okolo 80A 87-wyjście na świece 86-plus za stacyjką 85 masa L-lampka kontrolna grzania 50-styk elektromagnesu rozrusznika
Sprecyzuj pytanie o tą "dawkę" ? A prostownik, kable rozruchowe najpewniej pod akumulator podłącz (- masz na korpusie ciągnika, przyjżyj się ,że masz jeden zacisk aku podłączony do korpusu, a + masz podłączony do rozrusznika, poprzez włącznik rozrusznika). Pozdrawiam.
Podłącz rozrusznik 'na krótko', jeśli zakręci to szukaj przyczyny - od stacyjki do rozrrosznika.
Czy motocykl zapala z po pychu? Jak przekaźnik "cyknie" to pojawia się napięcie na zacisku dochodzącym do rozrusznika? Jak sprawdzałeś rozrusznik?
Witam A kolega jest czegoś pewny, mostki niby przykręcone :) klema + do skrzyni :( Akumulator ma napięcie? Mostki do karoserii przykręcone. Sprawdzić choćby żarówką. Przewód z + aku na rozrusznik podłączony i ten 2 z instalacji przykręcony?
Spróbuj jeszcze podłączyć cewkę przekaźnika bezpośrednio do akumulatora (uwaga, może kopać). Jeżeli będzie działał i rozrusznik działa podłączony na krótko znaczy, że coś jest nie tak w instalacji, Bezpieczniki sprawdzałeś?
Na krótko rozrusznik podłącz i sprawdź jak kręci po nagrzaniu, podepnij dodatkową masę do silnika ewentualnie plus z aku do rozrusznika i sprawdź
W tej wtyczce napięcie powinno się pokazać dopiero w czasie kręcenia rozrusznikiem. Podłącz żarówkę 5W i sprawdź kiedy się zapala.
Podłącz rozrusznik kablem "na krótko" (zasilanie elektromagnesu) będziesz wiedział czy wina leży w rozruszniku czy w instalacji.
Tak czy siak alternator jest 30cm od rozrusznika i widać wszystko. Plusi masa to kable "po byku" także pomijam to
To odepnij cienki od cewki elektromagnesu i sprawdź wtedy. Jeśli jeszcze rozrusznik rusza to jest sklejony elektromagnes. Jeśli nie, to źle podłączony przewód wzbudzający rozrusznik przy stacyjce.
Nie mogę odpalić auta ani przekodować na manual Kręci i nie dopala czy nie włącza rozrusznika ?, jak nie włącza rozrusznika to nie podłączyłeś czujnika sprzęgła do ECU Na sofcie od automatu powinien zapalić, będzie błąd braku komunikacji ze sterownikiem skrzyni, ale powinien jechać
Może być że 1-alternator 2-stacyjka 3-bezpieczniki Lecz może być tak że na bezpieczniki idzie ze stacyjki.
Szukaj urwanego przewodu przy rozruszniku, ewentualnie ktoś mógł go tam zostawić nie podłączony, jak robił coś z rozrusznikiem. Wg. objawów z 1 postu to ten przewód jest zwarty do masy, być może nawet przykęcone oczkp pod jakąś śrubę.
Przywal jakimś kółkiem drewnianym w automat jak dasz radę. Jak pyka automat po przekręceniu na zapłon to rozrusznik może być uszkodzony. Albo podłączyć opalarke i delikatnie spróbuj grzać może coś to da.
Kabel czujnika temperatury rozłączasz i podłaczasz jeden końców z jego przewódu do 30, drugi do 87a, 85 do masy, 86 do prądu na elektromagnes rozrusznika (styk50) - w momencie gdy rozrusznik kręci czujnik jest rozwarty, bez rozrusznika działa normalnie
Przecinasz przewód sterujący rozrusznikiem (stacyjka-wyłącznik elektromagnetyczny rozrusznika), włączasz w to przecięcie styki dodatkowego przekaźnika, cewkę przekaźnika z jednej strony łączysz ze stykiem 30, a z drugiej strony podajesz masę przez ukryty wyłącznik. Aby rozrusznik zadziałał jednocześnie musisz przekręcić stacyjkę w pozycję ROZRUCH i...
Jest uzwojenie wciągające i trzymające.
A co za problem przerobić na wsuwkę?
Czyli jak? Dodano po 5 bo ja ogólnie mam ten silnik na podnośniku i tylko kabel do cewki z aparatu, jeszcze go nie odpalałem, bo dopiero co kupiłem, więc odpalam na krótko. Więc mam dać od akumulatora przez stacyjkę do cewki? Weź wyjaśnij dokładnie, co mam zrobić, żeby przez stacyjkę do cewki i od razu do rozrusznika.
Spadek napięcia musi trwać przez 20 sekund. Chyba tak długo nie kręcisz rozrusznikiem?
alternator podłącz 30 z rozrusznikiem prądowy ,67 z regulatorem 67 ,a15 połącz z kontrolką ładowania (trzeba uważać spalenie kontrolki spowoduje brak ładowania).Nie opisaną możesz podłączyć pod masę nie jest to konieczne.
Witam, Potrzebuję wiedzieć, jakie przewody podłączyć do rozrusznika Suzuki Jimny. https://obrazki.elektroda.pl/9858905500_...
Witam Odpowiedź na pytania: - kable mogą zostać skręcone i zaizolowane. - nic się nie stanie jeśli radio będzie włączone podczas rozruchu silnika - instalacja w tym miejscu na pewno jest gdzieś zabezpieczona - na pewno jest jakiś bezpiecznik, który zabezpiecza ten obwód. Bez zabezpieczeń jest tylko zasilanie rozrusznika.
Podłącz prostownik pod rozrusznik albo alternator.
Słuchaj co do masy to możesz sprawdzić miernikiem, lub jeżeli masz kable rozruchowe to na próbę możesz podłączyć (-)akumulatora z blokiem silnika. Natomiast jeżeli mówisz,że nie kręci to Twój mechanik ma zrobić tak w momencie jak rozrusznik nie kreci podłączyć kontrolkę (taką żaróweczkę) na rozruszniku do przewodu, który idzie ze stacyjki (taki cienki...
Czy chodziło Ci o to? http://obrazki.elektroda.net/23_12272732...
to podłącz na krótko rozrusznik i zobacz czy odpala i czy iskra nie ginie
Cześć, mam problem. Remontowałem silnik w BMW E90, dokładnie N47D20A, i przed remontem wszystko odpalało, było okej. Dzisiaj włożyliśmy silnik z powrotem i rozrusznik nie kręci, słychać pstryknięcie, ale nie kręci. Znalazłem taki kabel przy akumulatorze i nie wiem, gdzie on idzie, wszystkie inne są podpięte. Pytanie, czy to od tego, czy to coś innego?...
Nie warto pchać się w staroć, edc15 na dwie wtyczki ten nowszy, pedał gazu, jakiś włacznik do "zapłonu" guzik do rozrusznika. Podłączy pompę, potencjometr gazu, czujnik temp i czujnik położenia wału.
Podłącz dodatkową masę do silnika(rozrusznika).
Górne pokrętło przekręcasz do końca i kręcisz rozrusznikiem ale pewny nie jestem
Numer 3 sterowanie rozrusznika , do zacisku 2- żadna masa, nic nie podłączone dodatkowo.
Jeżeli chcesz mieć pewność że to wina rozrusznika to spróbój go podłączyć pod inny akumulator (niezależny) przekręć stacyjkę i wtedy próbój włączyć rozrusznik zasilany z innego akumulatora. Jeżeli odpali to masz pewność że rozrusznik pobiera za dużo prądu z aku.
To możesz mieć problem z o kablowaniem - jakie przewody masz od akumulatora do rozrusznika? Jakie do reszty? Jak podłączona masa? Albo z rozrusznikiem - sprawny? Sprawdzony? Ten silnik to w ogóle sprawny jest? Nie zatarty albo co? Akumulator z tego diesla to też nie stał przypadkiem dłuższy czas nieużywany? W tej chwili ogranicz się do minimum podłączeń...
Gruby kabel do plusa akumulatora, masa to wiesz, do minusa. Cienki przewód, poprzez kontrolkę(na przykład żaróweczka 12V5W) do plusa pojawiającego się po włączeniu zapłonu.
Pokaż zdjęcie rozruszników?
Witam. Mam dokładnie to samo. Czy problem został rozwiązany? I w jaki sposób? Pozdrawiam
Wydzielone pomieszczenie z odprowadzeniem spalin ( (at)kortyleski ) oraz instalacja ATS (SZR) przed UPSem. To jest minimum. Możesz dołożyć automatyke samostartu, gdy agregat będzie miał rozrusznik.
Zrób zdjęcie jak podłączyłeś kable do rozrusznika, wygląda jak byś podłączył grubego plusa do zacisku szczotek
Okazało się, że rozrusznik ok. Pod pedałem gazu od korozji urwał się miedziany kabel prądowy..
Ktoś wymienił elektromagnes w rozruszniku na taki bez styku 15a, możesz się podłączyć pod 50 przez diodę prostowniczą, najlepiej schottky'ego (spadek napięcia tylko 0,3V) Takie rozwiązanie było fabrycznie w "maluchu", ostatnia wersja klasycznego zapłonu przed nanoplexem
Witam, mam problem z quadem 250. Ciężko kręci, np. przekręci wałem i staje, jakby coś blokowało. Kręcone na krótko, masa i plus na kablach samochodowych, a akumulator od auta nowy. Rozrusznik (4 sprawdzone z innych quadów), nowe łożysko jednokierunkowe, tulejki w pokrywie wyglądają dobrze, nie ma jaja ani nic. Góra rozebrana (głowica, cylinder okej,...
na tym pierwszym rysunku nie jest pokazane gdzie rozrusznik
To zależy czy na masę masz + czy -. Jak masz - na masę to podłącz +. Jak masz + na masę to podłącz -. Dodano po 13 Tak wodóle jak boisz się podłączać że coś uszkodzisz to odłącz ten przewód od elektromagnesu, do któego idzie przewód od włącznika rozrusznika i podłącz go do jakiejś żarówki 12V a jej drógą nóżkę do masy i wtedy sprawdź. Jeśli przy prubie...
Na wyjściu C pojawia się napięcie około 8.5 V z podłączonym automatem rozrusznika, bez podłonczenego około 10 V. Świeca żarowa też jest podłączona. No skoro wychodzi napięcie na automat rozrusznika to powinień startować a właśnie niechce. Dodano po 2 Na wyjściu C pojawia się napięcie około 8.5 V z podłączonym automatem rozrusznika, bez podłonczenego...
Ale o jakim Ty rozruszniku mowisz ? jedyny znany mi rozrusznik to FEMA, ale to się ma niczym do SAITO.
Dobrze masz podłączone kable przy rozruszniku? Nie zamieniałeś? Albo zamieniłeś, albo padł bendix.
Widzę postępy, bo jakby zmieniłeś podpowiadaczy ? Jeżeli ostatni pomiar wykonałeś poprawnie i miernik w istocie pokazuje 12V na zasilaniu cewki zapłonowej, ale żarówka nie świeci, to masz na 90% luźne/zgnite kostki w podszybiu po stronie kierowcy. Druga rzecz ten system (konkretnie ten czujnik) musi mieć obroty do odstrzału, tj. wydajność rozrusznika,...
Rozrusznik: przewód czerwono/czarny(2,5mm2) w skrzynce bezpiecznikowej w złączu 10 polowym, lub przy kostce stacyjki; Zapłon: przewód czarny w kostce stacyjki lub w skrzynce bezpiecznikowej w złączu 10 polowym. Raczej czujnika neutralnego położenia dźwigni biegów nieznajdziesz. Pozostaje ci podłączenie do czujnika ręcznego. Pozdrawiam
Linia 50 to sterowanie cewki rozrusznika ze stacyjki czyli normalnie rozruch.Dlatego ten kabelek trzeba odnaleźć.Jak podasz tam plusa to rozrusznik powinien działać.Jak podłączysz żarówkę to ma świecić przy rozruchu.Po co to?Po to by zdiagnozować np kostkę stacyjki.A bezpiecznik to nie wiem dlaczego się spalił.Są jeszcze inne obwody przecież na nim...
kolego masz żle podłączoną cewkę tam gdzie masz oznaczone plus do akumulatora to idzie do rozrusznika
W załączniku opis podłączeń rozrusznika i alternatora.
podłączyć rozrusznik skoda podłączyć przekaźnik rozrusznik schemat podłączyć rozrusznik
silnik briggs zawora poziom elektrolitu akumulatorze robota kuchennego
przewód hamulcowy długość przewód hamulcowy
Lokalizacja przekaźnika klaksonu w Chevrolet Captiva Zamiennik diody SMD S638 - SS34, MBR340, SB340