Witam Oprócz tego co koledzy radzą sprawdziłbym czy coś nie rozładowuje akumulatora na postoju.
A jak te przebicie na wirniku sprawdzić?? Bardzo prosto. Rozkręcić rozrusznik wyjąć wirnik o dokonać pomiaru.
Najtaniej to wyjdzie jak pojedziesz do kogoś kto ma troszkę pojęcia o autach i powie Ci co trzeba wymienić. Możesz mieć uszkodzony przewód prądowy, przewód między alternatorem a rozrusznikiem, słabą masę itd. Wtedy wymiana nic nie da.
Nie pytam o sklejanie przekaźnika, bo by szyby działały bez zapłonu, tylko czy jego pin 86 nie jest cały czas pod prądem, bo mi tu najbardziej pasuje walnięty przekaźnik. Stacyjka zasila cewkę przekaźnika (+86, stały - 85), po jej wyłączeniu nie powinno być zasilania cewki. A jest, bo wraz ze "zniknięciem" przekaźnika, znika też upływ prądu. Jak widać...
Witam musiał byś sprawdzić ctan styków alternatora ,rozrusznika i przewodu łączącego akumulator z masą karuserii pozdrawiam.
Uszkodzony przewód dodatni od akumulatora do rozrusznika. Prawdopodobnie to wlasnie na rozrusznik idzie także przewód od alternatora, nie pamiętam dokładnie, w każdym razie to by dawało opisywane objawy. Masę między silnikiem a akumulatorem możesz sprawdzić łącząc kablem rozruchowym minus akumulatora z masą silnika. Tak czy inaczej,, auta nie można...
Bez pomiarów to tu się nie da nic powiedzieć. Nie wiemy jakiej jakości jest ten prostownik i czy w ogóle jest sprawny. Trzeba sprawdzić napięcie w trakcie ładowania i po kilku godzinach od ładowania (akumulator ma być odłączony od instalacji auta). Jeżeli nie masz miernika a masz drugi prostownik to możesz spróbować naładować go drugim prostownikiem...
... w moim przypadku bo też mam C-360 to siedzi Jenox Power + alternator od poloneza, i naprawdę polecam bo ciągnik pali na strzał i non stop napięcie na zgaszonym silniku mam w normie 12.60V. W moim przypadku po ładowaniu akumulatora napięcie na nim wynosi 12,8V a czasem nawet 12,9V, co jest zgodne z książkowym napięciem baterii naładowanej w 100%....
12,05 na światłach nie jest źle ale 9,38 przy kręcącym rozruszniku to zbyt mało. Różne źródła podają jako dolną granicę od 9,5 do 10 V przy rozruchu zimnego silnika. Wygląda, że nie masz zwarcia celi ale jedna lub kilka cel mogą być silnie zasiarczone i mają bardzo niską pojemność. Dodano po 4 ze światłami i włączonym zapłonem 9,38 Nie odpala się zimnego...
W tym przypadku bez różnicy. Obwód zostanie zamknięty przez multimetr. Kod do radia pamiętasz?
Piotrek u mnie pompa przestała działać z dnia na dzień.jechałem samochodem zatrzymałem sie na postoju i nagle silnik dziwnie odgłosy wydawał tak jakby miał duzy opór stawiany więc zgasiłem silnik.zapal iłem ponownie i przestała działać pompa.miałem stywna kierownicę i bardzo cięzko kręciło sie kierownica.sprawdziłem bezpiecznik i stan płyny wspomagania(u...
Najpierw zmierz napięcie na klemach i upewnij sie że aku jest rozładowany może ci rozrusznik płatać figle a jesli rozładowany to szukaj jakiegoś upływu zapolona żarówka itp możesz podpiąć amperomierz na spoczynku i zobaczyc jakie jest obciążenie jakieś znaczne bo zawsze jakieś będzie podtrzymanie pam ięci radia czy zegarka .
Czy jest taka możliwość ze przez złączenie kabli z multiblok na sztywno, zaczęło to rozładowywać akumulator ? Bo zastanawiam sie czy to jest przyczyna. Bardzo prawdopodobne, niemal pewne. Druga rzecz to nie mam pojęcia czemu nie odpala rozruchowo poprzez podłączenie kabli z innego auta. Bo rozładowany akumulator jest niemalże zwarciem, i prąd ze sprawnego...
Podstawa to sprawdzenie ładowania , jak pisali wyzej , sprawdz przewod pradowy na alternatorze (30) groby czerwony , idzie bezposrednio na akumulator albo na rozrusznik (nie pamietam dokładnie podłaczenia ) .Podłacz najlepiej bezposrednio na akumulator z zacisku 30 na alternatorze i sprawdz ładowanie .Jak bedzie brak ładowania to wyciagnij regulator...
Naładowanie akumulatora powinno zaradzić, długo nie używane auto sprawia, że akumulator rozładowuje się częściowo samoczynnie oraz przez odbiorniki typu podtrzymanie pamięci radia, alarm itp.
Tu się z Tobą zgodzę że bez wizyty u elektryka się nie obejdzie. Ale jest światełko w tunelu. Był mechanik z komputerem i testerem akumulatora. Okazało się że akumulator jest rozładowany i nie jest w stanie obrócić rozrusznikiem. Teraz się ładuje i zobaczymy. Akumulator ma około 3 tygodni i auto jeździ codziennie około 100 km. Powinien być naładowany...
Tak na starym akumulatorze tez jest taki spadek napięcia, dlatego kupiłem nowy. No więc raczej wykluczamy uszkodzenie akumulatora. Jednym słowem coś ci rozładowuje akumulator tylko pytanie co? ;-) Najlepiej jest zacząć od rozrusznika. Gęsto często elektromagnes bądź sam rozrusznik ma jakieś przebicja na uzwojeniach do masy i może tym samym go rozładowywać....
Mocno wątpliwe. Chyba, że dłużej kręcisz rozrusznikiem niż jeździsz. :D Jeśli normalnie odpala - nic.
Sprawdzałem na innym rozrusznika i to samo się dzieje. A zwarcie robi się dopiero jak uruchamiam starter. Rozrusznik się kręci i po chwili pada bezpiecznik i akumulatr szybko się rozładowuje
Sprawdź, które odbiorniki pobierają "prąd" po kluczyku tj. włączonym zapłonie i spróbuj wytypować wadliwy odbiornik. Jak załączę zapłon to pobór prądu jest trochę ponad 4A. A świeci wtedy m.in. żarówka przód (55W), tył (5W) i kontrolki więc pobór prądu jest chyba ok, same żarówki tyle biorą. Z tym że prąd ładowania jest zbyt duży to bym się zgodził....
Witam szanowne grono, zarejestrowałem się gdyż mam nadzieję że tu wśród specjalistów otrzymam pomoc. Posiadam VW Phaeton V8 4.2. Samochód posiada dwa akumulatory w bagażniku, po prawej akumulator przeznaczony wyłącznie do rozruchu silnika, po lewej akumulator AGM przeznaczony do zasilania odbiorników i elektryki pojazdu. Z ustaleń jakie poczyniłem na...
e rozrusznik ciężko chodzi, tzn. że ma duży pobór prądu przy kręceniu Rozrusznik zawsze ma duży pobór prądu przy kręceniu - ot, taka natura tego sprzętu. czy może być, że pobiera prąd na postoju Nie może być. uże pobory prądu uszkadzają akumulator, który samoistnie szybciej się rozładowuje To akurat prawda, ale jeżeli wymieniałeś już 2 razy akumulator,...
Posiadam widoczny na zdjęciach traktorek Husqvarna i problem polega na tym, że po każdym koszeniu akumulator się rozładowuje. Przed koszeniem muszę podłączyć go do prostownika, a każde wyłączenie kosi... Krótka odpowiedź Najczęściej w traktorach Husqvarna z silnikiem Briggs & Stratton 15 HP winny jest regulator-prostownik lub pojedyncza dioda na...
po naładowaniu i wstawieniu na noc do auta i tak dalej nie wiadomo czy winne aku, czy auto. Pewnie, że to nie definitywne rozwiązanie problemu, tylko jedynie sprawdzenie, czy akumulator (naładowany) sam nie rozładowuje się np.z powody mrozu. Po takiej próbie, jeśli akumulator jest w stanie pokręcić rozrusznikiem, można szukać dalej, zaczynając od zmierzenia...
(at)^ToM^ Niestety jest. W przypadku uszkodzenia rozrusznika (np. tuleje, komutator, częściowe zwarcie uzwojeń), przy ciepłym silniku i po zaraz skończonym procesie ładowania akumulatora (jazda), potrafi on jeszcze dostarczyć odpowiedniego momentu obrotowego do rozruchu. Przy zimnym silniku (gęsty olej, skasowane luzy temperaturowe i po dwóch dniach...
Coś w dowolnym momencie zabiera prąd z akumulatora i nie dociera on do rozrusznika. Jest jakiś cwany złodziej.... może ktoś z serwisu Audi by się wypowiedział na ten temat.... [size=9]Dodano po 4 minutach:[/size] [postid]20539513[/postid] A jak znaleźć coś, co zżera prąd czasami, a nie ciągle? Bo usterka zdarza się po minutach, godzinach, dniach, tygodniach,...
wyrobiona tulejka rozrusznika - ta w obudowie skrzyni biegów- może powodować że rozrusznik będzie pobierał bardzo dużo prądu.
Proponuję sprawdzić również rozrusznik... W moim przypadku był uszkodzony ( lakier na zwojach miedzianych się pokruszył od starości lub temp. kiepskiej jakości lakier ochronny ) powodując przebicie do masy obudowy rozrusznika i automatycznie rozładowywanie baterii. Męczyłem się z tym problemem około 4 mieś. Ta awaria nie powodowała zapisywania błędów...
Miałem taki przypadek, że w samochodzie pozostało włączone radio - było tylko ściszone. Samochód postał tydzień na parkingu. Jak trzeba było jechać, to się okazało, że rozrusznik nie działa, po wyjęciu akumulatora okazało się, że na nim jest coś koło wolta. Akumulator został podłączony do prostownika, na początku wskazówka amperomierza prawie się nie...
Samochód jak w tytule kilkunastoletni, w listopadzie zeszłego roku zaczęły się problemy z blokującym się rozrusznikiem przy rozruchu. Rozrusznik znajomy wymontował i po regeneracji na dwa tygodnie było Ok. Problemy zaczęły się znowu - wyglądały jakby padł akumulator, zakręcił sekundę, może dwie. Niewiele pomogła wymiana akumulatora. Po 3-4 dniach postoju...
Robiłem kilka podejrzanych eksperymentów w kierunku pomiaru prądu ładowania akumulatora. Ciężko będzie jednoznacznie określić wartość w km. Przede wszystkim nie napisałeś jaki to akumulator i jaki samochód. Osobiście uważam (mogę się mylić oczywiście) że instalacja samochodowa (czytaj alternator) traktuje nasz akumulator po macoszemu, bo regulator utrzymuje...
Chyba najbardziej wiarygodnym pomiarem pojemności jest pomiar czasu rozładowania od pełnego naładowania do określonego napięcia, poniżej którego dalszy pobór energii może spowodować nieodwracalne zmiany w ogniwach. W samochodzie, rozrusznik może pobrać 300A, ale powinno się uruchamiać jak najkrócej, najwyżej na kilka kilka sekund. Nie wiem, czy taki...
Jeśli po 12 godzinach ładowania prąd nie spada, nie jest bliski lub równy zeru, a jest na tym poziomie co na początku to A jeśli po 12 godzinach wartość prądu spada i jest bliski równy zeru to i tak akumulator może być do wymiany. Ja bym sprawdził najpierw instalację bo ewidentnie coś rozładowuje akumulator, oraz ładowanie alternatora bo jeśli: Dopiero...
Dzięki za podpowiedzi. Naładowałem akumulator i już nie pojawia się to, że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki rozrusznik działa. Ale nie za każdym razem obraca kołem zamachowym. Czasami z pierwszym razem obróci i odpali, a częściej jednak za czwartym, piątym razem, jakby nie za każdym razem wysuwał się bendiks. Bendix, elektromagnes, tulejki nowe. Rozrusznik...
Większość radii wyłącza się w momencie kręcenia rozrusznikiem. Przyczyną jest albo stacyjka która w niektórych autach zabiera na ten czas jeden z plusów zasilających (ACC) albo spadki napięcia w tym czasie. To również jest łatwe do zmierzenia. Żadne radio nie lubi spadków napięć poniżej 11V. Ale uwaga, tandetne radia często mają takie wady konstrukcyjne...
Dzięki za zainteresowanie. Kluczyk da się wyjąć tylko w poz. "0". Stacyjka nie jest już taka rześka jak nowa, kluczyk kiwa się na boki. Raz jedyny udało mi się wyjąć kluczyk w poz. "0" a urządzenia były zasilane. Z drugiej strony klient twierdzi, że pilnuje tego, żeby brzęczyk nie piszczał przy wysiadaniu, bo wie że stacyjka ma pozycję w lewo od punktu...
Mam problem takiego rodzaju że, w moim unie podczas kręcenia rozrusznikiem gdy silnik jest zimny następuje zanik iskry, ale auto pali na zaciąg. Następnie gdy już silnik rozgrzeje się auto zapala za pomocą rozrusznika, aczkolwiek nie przychodzi mu to łatwo ale zapala. Sprawdziłem cewkę, wymieniłem czujnik położenia wału w aparacie, biorąc pod uwagę...
Witam Wszystkich, mam problem z rozładowywaniem akumulatora. Akumulator ma 2 miesiące (nówka Futura 72Ah) Ładowanie akumulatora jest, podczas pracy silnika napięcie w instalacji podnosi się do ponad 14V. Bywa tak, że samochód działa przez tydzień i nie ma problemu, czasami jednak z dnia na dzień nie można go otworzyć, bo rozładowuje akumulator poniżej...
W klasycznym układzie, regulator napięcia jest zasilany z dodatkowego prostownika oraz szeregowo przez kontrolkę ładowania z + po kluczyku. Ponadto w kilku starszych VW w tym Passacie B4 alternator był połączony z rozrusznikiem, wiem że to głupie pytanie,ale może warto. więc gdzie rozpinałeś kable jak Ci spadło do 0,02? No i czy jak wyjmiesz ten alternator...
Witam serdecznie. Otóż mam problem takiej natury, że w moim Matizie często rozładowuje się akumulator z niewiadomego powodu. Zazwyczaj rozładowuje się w przez noc. W okresie letnim gdy noce były ciepłe ten problem też występował tylko z tą różnicą że akumulator zachowywał wystarczającą ilość prądu aby samochód odpalił. Natomiast gdy przychodziło ochłodzenie...
Witam, To pytanie, a zarazem wyzwanie dla osób, które na prawdę mają o tym pojęcie. Mam problem z poborem prądu w modelu VW Passat b5 fl 1.8T z 06.2001 r. Sytuacja jest wyjątkowa, gdyż po wielu jak i ciągłym tygodniowym sprawdzaniu pobór wykazuje 0,05/0,06 A, czyli z tego co mi wiadomo od elektromechaników jest w normie. Sytuacja wygląda z nim tak,...
No powiem , że przekaznik świec wyeliminowałem - również sprawdzany . Faktycznie mieliście rację z tym alternatorem . On sam w układzie z rozrusznikiem pobierał prąd . Na razie tematu nie zamykam - napiszę po wymianie - po testach .
Ludzie wy czegoś nie kumacie nie ma znaczenia prąd i natężenie a już wiem to na pewno. Podstawa to częstotliwość. Odsiarczanie najbardziej efektywne jest przy 160 volt i 800 HZ Zatem bzdury o 14 v można sobie wsadzić do metod prehistorycznych. Nawet ładowarka automatyczna jak sprawdzałem ta która naprawia AKU daje mu tak w DUPE że muszę ją chłodzić...
0,06 A to jest tylko z tego kable który idzie na rozrusznik a potem pod bezpieczniki idzie 0,27 A bo są kable na na akumulatorze
Moim zdaniem kup sobie miernik za 10 złotych, wyprowadź odpowiednio przewody z auta żebyś mógł wszystko pozamykać, wróć jak auto się uśpi (tutaj czas zależy od konkretnego modelu, może być minuta może być pół godziny) i patrz co się dzieje, możesz to zostawić nawet na kilka godzin. Będziesz miał pewność czy faktycznie coś rozładowuje akumulator. Mierzyłeś...
Alternator to prądnica trójfazowa. Napięcie z niej jest prostowane przez diody. Są tam jeszcze diody pomocnicze i m też się zdarza uszkodzić. Najbardziej narażone na uszkodzenie są diody z prostownika powiedzmy głównego. Muszą przewodzić po kilkadziesiąt amperów, wydziela się w nich po kilkadziesiąt watów mocy. Mogą się uszkodzić od zbyt wysokiej temperatury....
Samochód w pewnym momencie zaczął gorzej odpalać, tak jakby akumulator nie miał siły zakręcić rozrusznikiem. Zmierzyłem napięcie na akumulatorze i wyszło 12,34V. Dość szybko się rozładowuje po jeździe. Po dobie bez odpalania spada z 12,8V na 12,4V. Postanowiłem zatem podładować i tu pojawiło się pytanie: Po podłączeniu do prostownika napięcie na akumulatorze...
Pierw sprawdź pobór prądu, odłącz kleme i w szereg amperomierz wepnij poczekaj chwile i zobacz, kolejna sprawa ładowanie zmierz nic nie piszesz o kontrolce od ładowania zmierz i zobacz, co dalej to już sam se poradzisz jeszcze podłącz miernik i przy kręceniu rozrusznikiem zobacz jaki jest spadek napięcia jak spadek będzie poniżej 10V to akumulator szrot....
nie ma odstraszacza :) auto mam od 30 kwietnia tego roku - prawie 2 miesiące do końca czerwca - nie bylo w ogole problemów z prądem - nawet tydzień mógł stać - odpalał i kręcił bez problemu po dużej ulewie pod koniec czerwca - tak się zaczelo dziać jak powyżej, tragedia... samochód na prąd, co 3 dni trzeba ładować go. nowe pomiary: - z odłaczonym alternatorem...
wymien kolo pasowe alternatora . napewno juz stozek jest wytarty i nie pasuje do przekroju paska. najlepiej bylobu zalozyc kolo nieco wieksze ale nie wiecej niz + 1 cm obwodu. do tego dorobic oslone zeby nie zucalo wodą na pasek spod kola . ja tak mialem zrobione w swoim . na orginalnym pasku przejechalem ponad 176 tys. i nie bylo potrzeby wymieniac...
rozładowuje rozrusznik rozrusznik rozładowuje akumulator wiertarka akumula
schematy zgrzewarek iveco strali wzmcniacz subwoofera
ustawienie falownika anenji ustawienie falownika anenji
Utrata mocy w samochodzie z silnikiem Diesla: przyczyny i diagnostyka Działanie obwodu diody i kondensatora z AC