Od tyłu silnika :D Na lewarku to powodzenia... Osłona pod silnik, prawy mcpherson odczepić od zwrotnicy, olej ze skrzyni, prawa półoś, dopiero rozrusznik. 2 śruby od góry, 1 od dołu, i gimnastyka z wyciągnięciem. Edit: Powodzenia z wybiciem półosi z podpory :D
Tzn że masz gdzieś zwarcie, które należy zlokalizować i usunąć. Napięcie podczas rozruchu na akumulatorze spada do jakiego poziomu ? Może rozrusznik :?:
I mówisz że przez to nie będzie kręcić rozrusznik?
Osłona termiczna jest od góry wiec raczej wyłącznie chroni przed temperatura od kolektora wylotowego. Tak luz jest około 3 mm czy mogę go zniwelować zwykła stalowa dobrze dobrana podkładka, oryginalnych podkładek jest za mało w stosunku do obecnego luzu. Czy jakieś tulejki lub inne elementy eksploatacyjne się wymienia ?
To da 100% pewności co do tego, czy wina jest w instalacji czy w rozruszniku.
Niskie ciśnienie paliwa niska kompresja zużyte świece cewki, zużyty rozrusznik.
lecz to samo dzieje się już na drugim rozruszniku
Znalazłem biały przewód wychodzący i próba nic nie dała Jeśli to na pewno przewód od rozrusznika, to rozrusznik do wyjęcia i elektromagnes trzeba sprawdzić.
Dajesz żarówkę między +12V, a "1" i ma migać przy kręceniu rozrusznikiem. Tak samo "32".
Masz kanał, podnośnik?
Czy jest taka możliwość ze przez złączenie kabli z multiblok na sztywno, zaczęło to rozładowywać akumulator ? Bo zastanawiam sie czy to jest przyczyna. Bardzo prawdopodobne, niemal pewne. Druga rzecz to nie mam pojęcia czemu nie odpala rozruchowo poprzez podłączenie kabli z innego auta. Bo rozładowany akumulator jest niemalże zwarciem, i prąd ze sprawnego...
Nie jest to typowa usterka w tym modelu. Po prostu usterka jak w wielu modelach. Nie napisałeś jaki silnik .Ale to nie istotne bo : 4 x szczotki lutowane -25 zł 2 x tulejki a wymienić warto 20 zł automat - raczej nie do wymiany a możliwe po zbadaniu 60zł warto a nawet wskazane przetoczenie tzw, zabielenie komutator .i jak nie masz tokarki to sam sobie...
Przewód jeden idzie bezpośrednio do rozrusznika z akumulatora a drugi na automat tkz. bendiks który jest przekaźnikiem i to on podaje pełne napięcie na rozrusznik.
Słyszysz zgrzyt ale ten dźwięk pochodzi z silnika czy z rozrusznika? Rozrusznik w ogóle kręci silnikiem?
Na głównym masz rozrusznik.
Rozrusznik kręci bez obciążenia - brak kompresji.
Przed akumulatorem masz wiązkę , tam kiedyś mi ugniło zasilanie , a schematów sterowania 1,5 dci naliczyłem 8 .
Może tak napiszesz który rocznik ? Jakiego interfejsu używasz? To wygląda na uszkodzenie linii can ale bez rocznika to wróżenie z fusów A mi kula się popsuła
Rozrusznik...
Do sprawdzenia przekaźnik rozrusznika i rozrusznik.
Daj dobre 12V na rozrusznik
Witam wszystkich, mam nietypowy problem z moim autkiem i przed wizytą u mechanika chciałbym zaczerpnąć waszych rad. renault scenic lift 2002 1,6 16V Problem polega na tym, że co czwarty, piąty raz gdy chcę go odpalić nie kręci rozrusznik, znaczy po przytrzymanie kluczyka parę sekund słychać jakby chciał ruszyć, pozostaje pych, rusza bez problemu, a...
Czy spawdziłś połączednie do rozrusznika?
Spalony rozrusznik.
Tak będzie chyba Koledze łatwiej https://www.google.com/search?q=scenic+1...
witam mam pytanie jak wyjąć rozrusznik z renault megane scenic 2001 rok 1.6 16v automat anglik bęzyna rozrusznik odkręciłem tylko nie mogę go wyjąć prosiłbym o instrukcje posiadam tylko lewarek http://obrazki.elektroda.pl/2988600000_1...
Renault Grand Scenic 2 po regeneracji rozrusznika, auto odpalało 2 dni, potem cała deska rozdzielcza zgasła. Akumulator nowy i dalej nic nie świeci. Co mogę jeszcze sprawdzić?
Kostki odpiete i nie pomaga. Ciśnienie paliwa w rampie 0 bar, ale co ma czujnik ciśnienia do rozrusznika?
szukam informacji o umiejscowieniu przekaźnika zamykającego połączenie stacyjka rozrusznik w Scenic 2001 1.6 16 v Oczywiście automat. Objawy jak w temacie, autko według kaprysu kręci lub nie kręci :)
na dzisiaj koniec pracy i na wieczorne podejscie do scenica mały sukces zagadał no może nie do końca ale rozrusznik już kręci prawdopodobnie jest zapowietrzony ale to już zadanie na jutro ,powodem był błąd df643 regulator podstawiony ,instalacja ok i moje podejrzenie sterownika sprawdziło się fotke dam jutro ,mój błąd to że nie brałem pod uwagę iż taki...
Jak odpalałeś na krótko, wysterowałeś przekaźnik rozrusznika czy podałeś bezpośrednio plusa na automat rozrusznika?
w pierwszej kolejności sprawdziłbym automat w rozruszniku!
Witam, gdy chce odpalić auto to słyszę pod maską tylko takie "pstryk " i nic więcej żdnej reakcji..Po holowaniu odpaliło..było zgaszone i odpaliło..Następnym razem nie odpaliło..Co to może być...szczotki ..rozrusznik??
Zużyte tulejki rozrusznika
Przy uwalonych szczotach slychac b yloby cykanie przy przekrecaniu na rozrusznik. Odlacz przewod sygnalowy z rozrusznika i sprawdz czy jest tam napiecie podczas przelrecania kluczyka. Jesli wyswietlacz na zegarach pokazuje przelozenia normalnie to moze byc jeszcze uszkodzony przekaznik (rozwiera on polaczenie stacyjka - rozrusznik).
U mnie dzisiaj stało się identycznie w Citroen Evasion 2.0 HDi 2002r. Ma na to wpływ najprawdopodobniej duża wilgotność powietrza. Po kilkunastu lub kilkudziesięciu próbach odpalił, po przejażdzce odpala bez problemu. Do momentu aż znowu złapie wilgoć. Czy to może być słaba masa na rozruszniku?
Rozrusznik na stół.
Czym robiłeś diagnostykę?
a pompka wstępna kiedy dostaje prąd?, odrazu po włączeniu zapłonu(tak jak w wielu samochodach) czy dopiero jak kręci się rozrusznikiem?
Witam mam krótkie pytanko czy ktoś mógłby mi opisać w skrócie jak wymontować rozrusznik z renault megane scenic 2.0 ,8v 1997r. Za podpowiedzi z góry dziękuje
Czy po nagrzaniu świec słychać że włącza się przekażnik rozrusznika w UPC?
Naprawiasz na koszt klienta , mógł uprzedzić. Oczywiście rozrusznik plus stacyjka.
Rozrusznik nie ma nic do immo, zajmij się podstawami.
Jak ciężko kręci to od tego zacznij, podłóż inny pewny akumulator, ewentualnie napraw rozrusznik. Następny w kolejności jest czujnik położenia wału.
Cześć. Mam problem ze Scenic 2 1.9dci Problem polega na tym że auto po wciśnięciu start robi krótkie zakręcenia tylko bądź włącza na bardzo duże obroty wentylator od chłodnic. Tak z dnia na dzień taka przypadłość, żadnych błędów nie ma.
a z której strony silnika znajduje się rozrusznik
Sprawdzone jest wszystko ,masy tez ok. I nadal na Ciepłym silniku nie odpala;/ Dodano po 3 Francuzy sa upiorne;/ Dodano po 2 Wymienic rozrusznik?
UPC przejrzane ?
Na krotko rozrusznik kreci. Ale nie odpala
Niech sprawdzi na krótko czy rozrusznik chodzi
Okazało się że przyczyną niepalenia samochodu był ....rozrusznik.
Nie mogę się dostać do ostatniej śruby, trzeba by od spodu z kanału. Jakie mogą być złe następstwa tego przypadku pomijając fakt, że przyczyna nie jest znana, czy jest prawdopodobieństwo, że dostały zawory , tłoki, ...był parę razy kręcony rozrusznikiem
Witam .Najprawdopodobniej masz rozrusznik do roboty. Robi zwarcie lub tak duży ma pobór prądu.
nie ma żadnej reakcji tak jakby nie czytało kluczyka Działa rozrusznik czy nie???
Jaki problem? Napraw rozrusznik, jak w każdym D6RA masz do wymiany szczotki (PSX 148-149). Ale mała smutność- sam tego rozrusznika nie wymontujesz.
A gdy nie pali to rozrusznik kręci?
Podaj dodatkowe zasilanie na sterownik silnika i jego masy też podłącz dodatkowo. Prawdopodobnie gdzieś masz spadek napięcia, stąd Twoje kłopoty. Warto podpiąć oscyloskop i sprawdzić napięcie i śmieci w czasie kręcenia rozrusznikiem.
Czujnik sprawdzony jest ok. Plusa nie mam jak podać na rozrusznik bo samochód stoi "w polu". Doczytałem, że na czteropinowej czarnej kostce w skrzynce bezpieczników koło akumulatora na pinie 3 powinien być plus na rozruch u mnie nie ma. Ewentualnie gdzie zapodać plus na rozrusznik "od góry"?
Scenic 97r. 1,9dTi typ taki sam jak w pozostałych przypadkach. Mam podobny problem tylko, że nie ma różnicy czy zimny czy ciepły zawsze trzeba długo kręcić i można go odpalać w krótkich odspępach czasu. Dołożenie zaworka zwrotnego nie dało żadnego rezultatu odłączenie czujnika temperatury też nie. Zawory ok rozrząd także po odpaleniu ma normalną moc...
Witam, nie wiem czemu palą się te kontrolki, ale te ,,uderzenie" to prawdopodobnie elektromagnes. Niemniej jednak jeśli kontrolki nie przygasają to możliwie iz nie ma szczotek lub się zawiesiły w rozruszniku.
Widzi wciśnięcie hamulca, sprzęgła? Kiedy? Jak chcesz go odpalić bo rozumiem, że teraz rzucił palenie, że nawet nie kręci rozrusznikiem, tak?
sprawdz mase i zasilanie na poczatek. zasilanie na rozrusznik tez.
Odpalić na pb, przełączyć na lpg i odłączyć pompę benzyny. Jak się uspokoi to wtryski. Wtedy listwa na wierch i patrzeć co robią wtryskiwacze przy kręceniu rozrusznikiem
rozrusznik kręci :?:
Jechać do warsztatu i naprawić rozrusznik
Ok jutro nagram dźwięk i prześlę to wrr trwa może 2 czy 3 sekundy... Dodano po 19 Tylko to napewno nie rozrusznik bo kręci... Może być bardzo dużo przyczyn... Może elektronika... Nie mam pojęcia... Tylko napewno nie rozrusznik...
Oddaj kolego ten rozrusznik do warsztatu elektromechanika. Pozdrawiam!
Miałem identyczny problem w megan z tym samym silnikiem. Okazało się że zbyt duży pobór prądu przy kręceniu pobierał rozrusznik.
Witam. Potrzebuję wsparcia. W mojej clio 2 automat zmieniłem elektrozawory. Poskladalem wszystko, sprężyna naznakowana, wszystko robione na P. Podłączyłem akumulator I chciałem sprawdzić I nie mogę zmienić z P I rozrusznik nie kręci. Co źle zrobiłem?
gdy kręcisz rozrusznikiem też świeci??
A nie jest tak że trzeba wcisnąć albo sprzęgło albo hamulec do odpalenia? Może czujnik padł i przerwał obwód. do sprawdzenia bezpiecznik pod maską 25A zasila cewkę rozrusznika. Do rozrusznika dojście z kanału.
Kolego ja na twoim miejscu nie robil bym takich pomiarów nie wolno odłaczac akumulatora ppodczas pracy silnika jak nie chcesz pozegnać sie z regulatorem lub prostownikiem. Tak jak koledzy radzili sprawdź upływ prądu a take sprawdź jak bardzo spada napiecie na rozruszniku podczas kręcenia i podaj do ilu spadnie
chciałem wymienić rozrusznik w renault scenic 1 dti 2001 rok coś pyka i nie kręci czyściłem przewody przy rozruszniku trochę były zaolejone ale nic to nie dało i tu się zaczął problem odkręciłem dwie śruby od rozrusznika na górze ale nie wiem która jest od spodu bo chyba jest tam trzy śruby czy to jakaś szpilka ruszałem rozrusznikiem trochę się ruszył...
Sprawdź czy ECM podczas kręcenia rozrusznikiem widzi obroty silnika.
Wszechwiedzący kolego, Pewnie walnąłem babola w tym zdaniu, z mechaniki nigdy nie byłem kozakiem. Po tonie Twojej wypowiedzi wnioskuję, żeś omnibus. Będę zatem wdzięczny za poprawienie mnie - chętnie dowiem się, jak fachowo nazywa się ta konstrukcja stosowana w rozrusznikach. Boa.
kolego mam pytanko czy jak silnik byl cieply to odpalal bez problemow Dodano po 2 bo zabieram sie wlasnie do sprawdzenia rozrusznika wszystko inne pomijam wtryski ok swiece pompa juz niewiem co w nim szukac a rozrusznik kreci ale moze za slabo dam znac jutro biore sie za rozrusznik
Czyli rozrusznik do sprawdzenia oraz przewody. Dzieki za potwierdzenie.
oczywiście nie jeden w każdym przypadku to samo połączenie z wyświetlaczem ,hamulec postojowy,oraz bsi (chyba epc) kartę widzi kod prawidłowy brak błędów A co w parametrach silnika podczas kręcenia rozrusznikiem?
Zacznij od diagnostyki (OBD) i rozrusznika.
Witam mam problem z samochodem.Chodzi o to że jak chce go odpalić po przekręceniu kluczyka w ogóle niekreci prąd jest wszystko niby ok ale niekreci czy to rozrusznik może być do niczego?
Odepnij gruby plus od rozrusznika i wciśnij START albo przekręć kluczyk (nie wiadomo czy model II czy I polift bo podałeś dwa roczniki) jak nie upali zabezpieczenia to rozrusznik wali konkretnym zwarciem.
Problem tkwi w rozruszniku. Co ma pamiec usterek do nie krecenia rozrusznikiem.. Ewentualnie stacyjka
bezpieczniki OK a kostka też będzie OK skoro rozrusznik kręci silnikiem.
6. 350A to sugieruje że na głównym zasilaniu a zasilanie na elektromagnes w chwili rozruchu to inny obwód. Odłacz tem cienki kabel od rozrusznika i wtedy sprawdź.
Co masz namyśli pisząc wadliwe działanie faz rozrządu. Gadałem z mechanikami którzy przyprowadzili to auto, i mówią że założyli nowy pasek, bo wcześniej ktoś założył pasek od nowszego DCi, rozrząd na sto procent jest ok, przewalają takich silników dużo więc wiem że jak mówią że jest ok to napewno jest dobrze. Odczytałem błędy i jest tak jak było. Jak...
Na nowym aku jest to samo
Od tych bezpieczników zacząłem czyli przy klemie i obok akumulatora, mnie najbardziej zastanawia to ze do rozrusznika sa 2 kable, w innych autach sa 3
To zmierzyłeś prąd jaki pobiera/oddaje akumulator a nie to co oddaje alternator. Wiesz o tym że nie wolno odłączać klem akumulatora w czasie gdy silnik pracuje? Wątpię abyś ich nie rozłączał bo ten miernik nie wytrzymałby prądu jaki pobiera rozrusznik. Do tego używa się miernika cęgowego, który jest dużo droższy od Twojego. Wątpię aby winy był tu akumulator...
Auto nie jest moje . osobiście nie jestem zwolennikiem mycia silników :) prąd z akumulatora dochodzi do rozrusznika alternatora jak i do skrzynki bezpieczników przy akumulatorze
witam, kolego mógłbyś powiedzieć coś dokładniej które, przewody miałeś przerwane mam ten sam problem, brak kontrolki świec, rozrusznik nie kręci, z ecu niema podłączenia, pomóż proszę
Panowie sprawa rozwiązana. Jak pisałem na początku przyczyną usterki było kręcenie rozrusznikiem do końca na rozładowanej baterii co spowodowało przepięcie i spalenie bezpiecznika głównego na klemie plusowej. W późniejszym czasie scenic nie odpalał. Przyczyną była usterka rozrusznika, mimo to, że kręcił to auto nie odpalało. Po naprawie wszystko ok.
Zobacz czy na elektromagnes rozrusznika dochodzi napięcie jak przekręcisz stacyjkę w pozycję rozruch. Sprawdź to podłączając tam żarówkę pomiędzy ten przewód a masę. Ewentualnie podaj napięcie na ten przewód i zobacz czy zakręci rozrusznik. W ten sposób będziesz wiedział czy to wina rozrusznika czy stacyjki.
jest garazowane
Na skrzynię
Kacpermiki teraz walczę z Traffic-em 1,9 Dci 2005 r. i tam kodowanie jest wyłączone i nie korzysta z kodów wtryskowych. Aco do Scenic-a walczyłem z podobnym przypadkiem w Scenic-u i po wymianie tulejek w rozruszniku pacjent ozdrowiał i jeździ już drugi rok . Diagnozować trzeba .
Niestety samochód nie chce odpalic To pochwal się czy kręci rozrusznik . Przynajmniej. Jeśli nie kręci to nie immo.
Napięcia sprawdzane pod obciążeniem żarówki h7 i jest ok. Wiązka do ecu plus masy sprawdzana 2 razy. Błędy czytane clipem, rozrusznik kręci bardzo ładnie.
Problem rozwiazany :) spadek napiecia na sterowniku do 5v a żeby odpalic silnik potrzw jest napiecie powyżej 9v :) . Problem tkwił w rozruszniku , w rozruszniku był uszkodzony magnez pekniety i robił zwarcie .
Moim zdaniem radio - złącze radia jest tak zrobione, że wilgoć do niego wpływa jak do wanny i robi swoje. Hm tego nie wziąłem pod uwagę, a faktycznie to się stało po deszczu... Sprawdziłem, sucho jak pieprz, ale jednak też skłaniam się do tezy że to radio. Z drugiej strony w tym samochodzie wszystko jest możliwe, ostatnio miałem takie jazdy że jak...
Ja tu widzę tylko wypracowane tulejki w rozruszniku,one zachowują się różnie pod obciążeniem i bez obciążenia.Pod obciążenie lekko kantują i dlatego są te opory przy sprawdzaniu na zewnątrz to jest niewidoczne.Spróbuj rozebrać rozrusznik i wymień tulejki.
renault scenic rozrusznik megane scenic rozrusznik rozrusznik renault scenic
kamera overmax ustawienia cewka pompa kuchenka elektryczna wymiana płyty
technicolor cga4236tch1 technicolor cga4236tch1
Blokada immobilizera w Skodzie Fabii - jak usunąć? Moc grzałki w układzie trójkąt vs gwiazda