Po co jej montowali immobiliser to nie wiem skoro sej fabrycznie ma immo w kluczyku (fiat code) RFID . Fabrycznie jest odcięta pompa paliwa i cewka.
Co warto w tym przypadku zrobić? Sprawdź przewody od akumulatora do: nadwozia, rozrusznika, alternatora. Czy ich zamocowania nie utleniły się. Niech elektryk samochodowy sprawdzi ładowanie i rozrusznik.
Od malucha ma 9 zębów resztę na zdjęciu. Patrząc na zdjęcie kręci się w lewo. Rozrusznik od cinqecento 700 z tej samej perspektywy kręci się w prawo.
Samochód by chodził a nie jeździł? Jeżeli jest sprawna instalacja elektryczna, to silnik powinien pracować poprawnie bez akumulatora. Ten jest potrzebny tylko do rozruchu. Co do akumulatora 7Ah - może być za słaby, aby być w stanie zasilić rozrusznik.
Może tzw. skok w rozruszniku. ?
Brak połączenia masy akumulatora z silnikiem lub karoserią, ewentualnie brak połączenia przewodów zasilających, alternator/rozrusznik/akumulator.
Popraw kabel na cewce rozrusznika
Miałem identyczny problem ze swoim Seiczakiem,też podejrzewałem rozrusznik,ale że akumulator nie był już najświeższej daty,kupiłem nowy.I problem ustąpił jak ręką odjął.Włóż inny,100% sprawny aku,zawsze to prościej niż demontaż rozrusznika,zobaczysz co będzie się działo.Pozdrawiam.
Rozrusznik słychać?
Przepalił się kabel od masy przy rozruszniku
Może być to wina rozrusznika, ale ja podejrzewam, że to wina akumulatora - jakie napięcie ładowania i czy nie piszczy pasek. Pozdrawiam.
Spalony rozrusznik
Najlepiej było by zacząć od sprawdzenia czy po przekręceniu kluczyka na rozruch, pojawia się napięcie na przewodach rozrusznika.
Jeśli aku masz sprawne to zostaje tylko rozrusznik
Pierwsza rzecz sprawdx akumulator (stan naładowania, stan klem, połączenie z rozrusznikiem, połaczenie silnika z masą).
Witam, czy rozrusznik od Seicento 900 będzie pasował do 1.1? Z góry dziękuję za pomoc.
Sprawny akumulator to raz , skoro rozrusznik naprawiłeś to połączenia między aku-alternator-rozrusznik
Gdyby brakowało mu masy to mało prawdopodopbne by w ogóle kręcił rozrusznikiem.
A nie przywiesza Ci się czasami bendix? Tam często tulejka się zaciera i dłużej rozłącza rozrusznik.
Witam W pierwszej kolejności sprawdź czy wszystkie napięcia wychodzą ze stacyjki.Powinny być dwa po kluczyku i oczywiście czy wychodzi na rozrusznik.
Jeszcze raz podłączyć tester i zobaczyć czy widzi obroty podczas kręcenia rozrusznikiem.
A mówiłem sprawdź akumulator ;) jeśli wszystkie bezpieczniki wyciągałeś i nie spadł pobór prądu to sprawdź alternator i rozrusznik.
chyba tez to mnie czeka.. A mam takie pytanie czy przy przekręconym kluczyku "grzeją sie cewki/cewka" ? Czy może dopiero zostają włączone po zadziałaniu rozrusznika?
Jakby nie było masy , toby nie kręcił rozrusznik.
Sprawdź masy, szczególnie plecionkę.
Nie masz masy na sterownik bądź przy wymianie silnika podłączyłeś ją w złe miejsce, tam jest kabel z końcowką oczkową i aż sie prosi podłączyć go pod rozrusznik.
Rusz wałem bo jak za dużo benzyny nalałeś na tłoku to ci zablokowało chyba że zepsuł się rozrusznik
Witam musiał byś sprawdzić ctan styków alternatora ,rozrusznika i przewodu łączącego akumulator z masą karuserii pozdrawiam.
Kontrolka od immo zachowuje się poprawnie (już jakiś czas nie mam seja ale chyba tak właśnie było) więc jeśli wszystko inne jest sprawne to raczej odpali. Najlepiej sprawdzić.
próbierka do ręki i sprawdź wtryskiwacz na jednym pinie plus na drugim przerwy masowe podczas kręcenia rozrusznikiem
Kiedy były wymieniane filtry paliwa i powietrza oraz filtr gazu. Aby sprawdzić iskrę ściągnij fajkę ze świecy wsadź jakąś świecę tylko pewną dotknij świecą do korpusu silnika pokręć rozrusznikiem i powinna przeskakiwać iskra .
jakie napiecie gdy rozrusznik kręci?
W filmie słyszę że próbuje kręcić. Sprawdź napięcie na tym grubym przyłączu na rozruszniku. Pewnie akumulator szrot.
99% uszkodzony rozrusznik, najprawdopodobniej uzwojenie wirnika. Na "sucho" będzie chodził ale pod obciążeniem nie. Normalnie na warsztacie jest przyrząd do sprawdzania wirnika, ale "staży" mechanicy sprawdzają moc silnika rozrusznika blokując go drewnianym trzonkiem, jak są w stanie go powstrzymać to rozrusznik jest zepsuty...
O tym też pomyślałem, czy w ogóle widzi obroty "na rozruszniku".
A jakie jest napięcie na wyprowadzeniach /kołkach/ akumulatora podczas próby kręcenia rozrusznika?
wyjmij ten alarm i nowy zamontuj
Masz raczej problem z elektryką - za duży spadek napięcia podczas pracy rozrusznika.
Ale kręci rozrusznikiem czy nie?
Witam. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce kontrolki zapalają się normalnie, gdy chce uruchomić rozrusznik pojawia się tylko takie "pyknięcie rozrusznika". Za 5-10 razem odpali normalnie. Myślałem, że to rozrusznik więc wyjąłem go i oddałem na regenerację w profesjonalnej firmie. Po włożeniu rozrusznika po regeneracji problem nadal się pojawia. Po zetknięciu...
Jeżeli rozrusznik kręci szybciej, niż zwykle, to rozrząd.
Jeśli jest jak na filmie to jest kostka. MUSI być oryginalna. Jeśli kręci normalnie i nie odpala silnik to inna przyczyna.
Może to nie wina samego rozrusznika, ale np. ogólnie elektryki - połączeń elektrycznych zwłaszcza, akumulatora. Dziwne tylko, że te objawy występują przy rozgrzanym silniku a nie zimnym. Sprawdzałeś czy jest iskra w momencie gdy nie chce odpalić ? W ogóle jaki silnik ? LPG czy benzyna ?
Cześć, niedawno kupiłem fiata seicento 900 rocznik 2000, wszystko chodziło elegancko - palił na rys nawet na powaznej rezerwie (rzadko do tego dopuszczałem) niestety przedwczoraj przestał działać rozrusznik, a przynajmniej tak mi się wydawało więc odpalałem go na pych, z ciekawosci zanim na dobre stanął(zaczęło go nieco przerywać więc skojarzyłem objawy...
Witam można to bardzo prosto sprawdzić, na rozruszniku masz ogółem 2 kable gruby najczęściej na klucz 13 i cieńki na wsuwkę albo na 8-10 kluczyk. Spróbuj podać na ten cieńki, plus z akumulatora bezpośrednio wtedy jak jest rozrusznik w porządku to będzie kręcił i będzie to oznaczało że niedochodzi ci prąd do rozrusznika. Jak nie zakręci to masz ten gruby...
wymien kolo pasowe alternatora . napewno juz stozek jest wytarty i nie pasuje do przekroju paska. najlepiej bylobu zalozyc kolo nieco wieksze ale nie wiecej niz + 1 cm obwodu. do tego dorobic oslone zeby nie zucalo wodą na pasek spod kola . ja tak mialem zrobione w swoim . na orginalnym pasku przejechalem ponad 176 tys. i nie bylo potrzeby wymieniac...
Może padł ci akumulator albo zostawiłeś coś włączonego.
Musisz wykluczyć słabe ładowanie - luźny pasek, skorodowane złącza elektryczne, do tego "kradzież prądu" na postoju - lampki, diodki, zegarki, stereo. Dopiero potem można doszukiwać się wady samej baterii. Rozrusznikiem tez można by się zainteresować, swoje lata ma.
Zmierz napięcie na zacisku "+" alternatora. Jeśli różnica między zaciskiem alternatora, a klemą akumulatora jest większa niż 0,2V to wymień lub dołóż dodatkowy przewód alternator-akumulator (oryginalny jest 2-częściowy: alternator-rozrusznik i rozrusznik-akumulator).
A co ty chcesz od tego rozrusznika i alternatora? Przecież mowiłeś że rozrusznik kreci
Witam sprawdz stan połączeń klem na aku,przykrecenie masy do silnika,przewód prądowy do rozrusznika,możesz sprawdzic rozrusznik na krótko zewzyj kluczem 2 sruby które wystają z cewki jak ruszy to może być cewka jak nie to szczotki w rozruszniku
Sprawdź czy problem odpalania w Seicento to nie czasem wina rozrusznika, bo co prawda to było w 1,1 ale tam były te Denso fatalne i one stawały po prostu, akumulator nie miał siły tym obrócić, pomimo że był ok ciężkie do kitu te rozruszniki. Znam przypadek że ta mała kostka fiatowska 40Ah odpalała spokojnie 2,0 TDI a z Seicento był problem z odpalaniem,...
Polecam podmienić na chwile aku od sąsiada i zobaczyć , ale tez jeśli masz go już na warsztacie wyciągnij rozrusznik (często jak szczotki się kończą (zawieszają) to ma takie wybiorcze działanie ) . Spadek na rozruchu do 9V To raczej najlepiej nie jest Z akumulatorem. tak też zrobiłem pozyczylem sprawny akumulator na pare dni zobaczymy dzis od wymiany...
fiat nie passat, zdejmij pasek alternatora i zapal Co ma alternator do tego czy rozrusznik kręci czy nie, skoro załozyciel wątka pisze że podstawiał naładowany akumulator?. Trzeba sprawdzić czy przewód z elektromagnesu nie spadł, potem ewentualnie wyjąć i przejrzec rozrusznik.
W 1.1 jest właśnie problem na mostku z alternatora do rozrusznika,tam jest spadek napięcia.P
niestety nie wziąłem tego pod uwagę, jestem laikiem w tym temacie:) ale zaraz to sprawdze a możesz mi podpowiedzieć co może być nie tak jeśli nie pojawi się prąd podczas kręcenia rozrusznikiem?
Jeśli pasek rozrządu nie był wymieniany, to z racji wieku wypada go wymienić i wtedy się okaże, czy jest przestawiony rozrząd. Przepustnica z silnikiem krokowym do czyszczenia. Świece zapłonowe razem z przewodami do wymiany. To tyle na początek. :D Aha, jeszcze do sprawdzenia przewody masy zwłaszcza połączenie karoserii z silnikiem, bo coś słabo kręci...
u mnie tez tak było że akumulator padł
Weź żarówkę taką od postoju, wyprostuj jej "wąsy" i wetknij w kostkę od cewki zapłonowej. Druga osoba kręci rozrusznikiem, a Ty patrz czy żarówka miga. Migać będzie bardzo słabo, ale powinna migać. Kompresję auto ma?
Piszesz ,że w czasie "kręcenia rozrusznikiem brak + na cewkę , wtryskiwacze itd." - co z kostką stacyjki? Po włączeniu zapłonu próbuj uruchomić rozrusznikiem " na krótko"!
Fiat Seiciento 900 .98. nie świeci kontrolka wtrysku i nieodpala ,pompa sprawna, cewki zapłonowe dobre ,rozrusznik kreci
Rozrusznik w ogóle wtedy nie kręci a prąd jest, wszystko cała elektryka działa.
kolego a jakie tam jest ssanie w 900? ręczne czy automatyczne ?
Niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty zobacz czy wtryskiwacz nad przepustnicą rozpyla paliwo. Jak nie a po psiknięciu plaka odpala i potem pracuje to przyjrzałbym się bliżej stacyjce.
Na pewno ? To włącz klimę, dmuchawę na max, ogrzewanie tylnej szyby, radio itd i włącz rozrusznik. Ja wiem że auto odpali, ale żywot akumulatora się skraca. W Fiat Seicento na czas uruchamiania rozrusznika, zasilanie co najmniej dmuchawy, radia i zapalniczki jest odcinane. Czyli to zależy od samochodu.
Witam w sejtku padł rozrusznik , 2 duże bezpieczniki , oraz kostka przy stacyjce. Dzięki za pomoc pozdrawiam :)
Jak słusznie zauważyli-masa,zaraz koło górnego mocowania alternatora.Tam jest takie rozgałęzienie. Masę najlepiej zrobić "śruba mocująca rozrusznik->śruba mocująca klakson".
Czy koleżanka trzymała mocno hamulec podczas próby rozruchu? Jeden z wielu scenariuszy: - poszła linka sprzęgła; - rozrusznik nie wytrzymał i się spalił próby rozruchu (z wciśniętym hamulcem) Reasumując - próby uruchomienia spowodowały dodatkowe straty i koszta naprawy wzrosną. Ale bez zajrzenia pod maskę trudno potwierdzić/obalić moją diagnozę. Równie...
akurat w tym przypadku rozruszniki hitahi sa fabrycznie wadliwe
Witam. Mam problem z uruchomieniem mojego seicenta. Rozrusznik kreci, akumulator wpełni naładowany, natomiast na świecach nie ma iskry :( . Wogóle napięcie nie dociera do cewek.
Ciśnienie paliwa jakie
Witam! Mam problem z fiatem seicento. Przy odpalaniu nie gaśnie kontrolka z kluczykiem CODE. Auto kręci rozrusznikiem, ale nie odpala. Co można zrobić żeby auto odpaliło?
Coś sie dzieje napewno z głownym zasilaniem nawet przy padnietej całkowice centralce powinien krecić jak szalony tyle ze nie odpali, poszukaj usterki w przewodach tych od akumulatora, a moze padł ci rozrusznik i robi zwarcie.,Napewno nie centralka bo tam nie ma obwodów do rozrusznika. Pozdrawiam. Mariusz:.
Witam. A nie jest to jakiś przekaźnik ? Kiedyś miałem seicento i z tego co pamiętam to tam był jakiś przełąznik który w chwili uruchomienie rozrusznika odcinał na te chwilkę dopływ prądu do świateł aby nie zdechł akumulator. Nie wiem czy dobrze kombinuje ale może cię to naprowadzi na jakiś ślad.
U mnie kiedyś tak "cykał" przekaźnik wycieraczek... A czasami awaryjne nie "cykają"?
Bez wielkiej filozofii stacyjka i bendiks do sprawdzenia.
Może przeoczyłem ale sugeruję uszkodzenie kostki stacyjki- w momencie włączenia rozrusznika przerywa obwód linii zasilania +15
Może ale nie musi. Jak będzie szwankował to prawdopodobnie nie będzie iskry. Więc zacznij od jej sprawdzenia.
A na moje oko do sprawdzenia jest połączenie klem z akumulatorem i sam rozrusznik. Podstaw jeszcze na próbę inny sprawny akumulator. Czy będzie w porządku czy nadal podobne objawy.
Prawdopodobnie przyczyna lezy w rozruszniku ,poprostu pobiera za dużo prądu
pomierzę dokładnie po powrocie do domu. Na forum fiat auto znalazłem podobny temat i tam problemem okazał się rozrusznik, czy jest to możliwe?
Wepnij żarówkę 0,5-1W/12V w miejsce wtryskiwacza i zakręć rozrusznikiem, zmierz rezystancję (odłączonego) wtryskiwacza.
Nie radze stosować metod kolegi z linku. A tym bardziej nie radze kręcić żadnym kołem po ściągnięciu paska. Rozrząd ustawia się na znaki lub blokady przed demontażem paska. I po złożeniu wszystkiego kręci się najczęściej dwa obroty ręcznie w celu sprawdzenia czy wszystko jest ok. Dopiero teraz możesz zakręcić rozrusznikiem.
Stacyjkę w pozycji na rozrusznik styk zasilający powinien rozewrzeć się
Witam wszystkich! Już drugi raz miałam dzisiaj problem z odpaleniem mojego fiata. Auto jest z 2002 roku, zeszłej zimy miało wymieniany akumulator. Problem z zapaleniem pojawił się najpierw we wtorek (ale po godzinie, jak wróciłam, udało mi się odpalić auto bez problemu) no i dzisiaj. Po wtorkowej awarii pojechałam do serwisu, w którym sprawdzono akumulator...
Nie wiadomo JAK stukało, więc sobie możemy gdybać. To może być wszystko, od ciała obcego w cylindrze, poprzez nierozprzęgnięty rozrusznik skończywszy na stukaniu rozwarstwiającego się paska osprzętu. Porada: proponuję się udać do mechanika na oględziny złomka.
Miałem taki myk kiedyś w Seicento, z kluczyka tylko tykał automat a po zwarciu kabli w kostce stacyjki kręcił normalnie i odpalał. Wymiana kostki i po kłopocie
No przecież w prawie wszystkich samochodach tak jest, że podczas "kręcenia" rozrusznikiem wszystkie główne "pożeracze" prądu są odłączane od zasilania. Nawet Seicento gasił światła na czas rozruchu...
,,cytat,,-Myślę też, że zamiast w stacyjkę, lepiej się wpiąć w obwód rozrusznika, wtedy radio zagra nawet przy wyjętym ze stacyjki kluczyku, czaem się to przydaje, kiedy np. zostawiasz dziecko w aucie, itp. Pozdrawiam.[/quote] Kolega rozumie to, co napisał? Ten obwód jest zasilany tylko w trakcie pracy rozrusznika
Napisałem wcześniej co powinno się zrobić w pierwszej kolejności. Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego to jeden i ten sam czujnik, więc jeśli jest obrotomierz (lub jego symulacja w KTS) i pokazuje prędkość obrotową nawet przy kręceniu rozrusznikiem to ten czujnik jest sprawny.
za mało danycz co się dzieje/czy rozrusznik kręci/więcej danych pompa chodzi,etc......
Sprawdź najpierw podstawową rzecz, czy jest iskra i czy dochodzi paliwo, Cienko to widzę po spawaniu,? :| Dodano po 29 Z twojego postu rozumiem, że rozrusznik kręci silnikiem, tylko nie odpala?
Efekt taki że przy -25 już nie zapalały. Jak masz zamiar kombinować to lepiej weż mocniejszy. Będzie dobrą bazą. Tylko miejsca nie za bogato. I tu jest problem też, bo musi mi pasować na mocowanie i na ilość zębów. Kiedyś miałem dwa Seicenta i miały różne rozruszniki. Jak wyjąłem z Seicento 1.1 Van-a rozrusznik, to tam był 3-szczotkowy, szczotki nietypowe...
panowie odpaliłem samochód silnik rozgrzałem i zdjąłem kleme z akumulatora samochód zgasł dlaczego ??? Miernikiem sprawdzałem alternator niby ładuje napięcie 12.3 to raczej mało co nie ??? co może być tego przyczyna regulator napięcia ???
W noszych autach na czas rozruchu odcinane są wszystkie dodatkowe obwody, takie jak światła wycieraczki, nawet radio. W autach, które takiego bajeru nie mają, można to uzyskać stosując przekaźnik ze stykami normalnie zwartymi i podłączyć go równolegle do cewki rozrusznika.
Na 100% nie kręci rozrusznik, a pompa nie wiem ale się okaże... Jest możliwość, że odcięli dwa obwody ?
Witam serdecznie. Cewka rozrusznika nie ma bezpiecznika? W opisywanym przeze mnie przypadku ( Seicento) też była podobna historia ale walnął wtedy bezpiecznik . Pozdrawiam.
Też częsta przypadłość ale wtedy na pomiarze kompresji wyszły by bardzo zawyżone wyniki, a poza tym rozrusznik nie miałby siły przekręcić silnika, zwłaszcza ciepłego.
gaz jest? czy sama benzyna? rozrusznik ładnie szybko kręci? czujnik temperatury wody (niebieski na termostacie) wymienił bym najpierw nie odpala za pierwszym nawet jak go judłasz z 15sek? czy próbujesz tylko chwilkę? Sama benzyna Rozrusznik kręci dobrze Nie sprawdzałem Nie odpala wcale nawet po długim przetrzymaniu
sentcar ! Masz to "przećwiczone" praktycznie, czy mówisz "z wyobraźni"? Zarówno 125p jak i Seicento 1100 mają silniki 4-suwowe, 4-cylindrowe, więc dlaczego zmieniać liczenie obrotów? Gdzie w obrotomierzu jest dzielnik? Dzielnik czego: napięcia czy częstotliwości? Dowolna cewka to jest jaka? Rozrusznika też?
seicento rozrusznik przekaźnik rozrusznik seicento zawieszenie seicento seicento
limit polaczen sharp migające podświetlenie elektrozaczep brzeczy
Zabezpieczenie do spawarki 250A: jak dobrać? Programowanie pamięci Flash MX29LV640: Poradnik