nie chodzi o to czy szczotki są długie tylko czy się bez oporów poruszają w szczotkotrzymaczu jeśli szczotka się zablokuje to póki dotyka wirnika to rozrusznik działa (nawet jeśli iskrzy chociaż trochę gorzej) a jeśli się już zetrze a siła docisku sprężyny nie jest na tyle duża żeby ją przesunąć to powstaje przerwa i nie kręci i jak w twoim przypadku...
Typowo jedna szczotka wisi i rozrusznik ma połowę mocy.
zobacz czy jest napięcie na cewce elektromagnesu,jeżeli tak zewrzyj na krótko styki elektromagnesu,jeżeli rozrusznik ruszy,elektromagnes uszkodzony,jeżeli nie ,rozrusznik np.zawieszona szczotka itp.zakładam że klemy na akumulatorze w porządku
Jeśli nie odezwał się automat załączający rozrusznik ( nie było słychać stuknięcia zwory ) to w pierwszej kolejności do sprawdzenia elektromagnes włącznika rozrusznika. Rozrusznik raczej trudno spalić, prędzej może ulec uszkodzeniu szczotkotrzymacz lub zawiesić się zbyt krótka szczotka. Bez zdemontowania rozrusznika raczej się nie obędzie.
Oderwane połączenie uzwojenia do lameli. To jest tandetne wykonanie wirnika. Dodano po 3 Jeżeli szczotka ustawi się na tej widocznej lamelii, to rozrusznik nie zadziała.
Ursus 912 z oryginalnym rozrusznikiem R11B, ciężko odpala rano - rozrusznik nie daje rady obracać wałem. Ciepły silnik - pali OK. W ubiegłym roku traktor dostał nowe akumulatory 2x6 V - była nieznaczna poprawa, ale latem poranny rozruch był nadal ciężki. Grzały się zaciski prądowe na włączniku elektromagnetycznym więc go wymieniłem. Nie pomogło - zaciski...
Usterka nie jest związana z rozrusznikiem, chcesz mieć nowe szczotki to kup szczotkotrzymacz, jeśli nie to załóż stary, różnicy w kręceniu nie będzie. Było o tej usterce 87677667896 razy na elektrodzie, poszukaj.
+ do konektora elektromagnesu, masa do śruby zasilającej rozrusznik, nie tej do akumulatora
Pzrycvzyn może być wiele począwszy od zużytych tulejek w rozruszniku szczotkach na uszkodzonym wirniku skończywszy. Reasumując sprawdź dokładnie rozrusznik
Na obudowie elektromagnesu masz 3 konektory, jeden to plus na stałe z akumulatora, druga to również plus tylko że po załączeniu elektromagnesu, trzeci to mały konektor do zasilenia/włączenia elektromagnesu. Minus jest na obudowie więc nie jest potrzebny przewód ;] W rozruszniku szczotka plusowa jest podłączona do przewodu od elektromagnesu, minusowa...
Obstukaj rozrusznik może szczotka się zawiesiła jak nie pomoże to bez miernika się nie obejdzie
Jak szczotka nie miała pełnego styku to takie coś się zrobiło
stary ako juz nie mial sil krecic rozrusznikiem, a szczotka musiala sie akurat zawiesic po wynianie na nowy, taki zwykly zbieg okolicznosci :)
Był uszkodzony rozrusznik /zatarte łożysko i odklejona szczotka,
Jak próbujesz, a nie chce kręcić, to jest napięcie na elektromagnesie rozrusznika? Może szczotka się kończy - stuknij lekko w rozrusznik młotkiem. nie ma go ni jak odpalić Ani na popych?
Dzięki za odpowiedzi, rozrusznik już rozebrałem, jedna szczotka dość długa druga wiele krótsza, jadę za chwilę do sklepu po szczotki i wymieniam.
Moze masz inny rozrusznik, bo tutaj tak sie nie da, mam 2 punciaki i w obu tak samo rozrusznik Denso i jedna szczotka mocowana do uzwojenia a druga do szczotkotrzymacza.
A jakie napięcia mają silniki w tych dużych wózkach? pewnie rzędu kilkudziesięciu V. Zauwazyłem że w silnikach na wyższe napięcia aż do 230V stosuje się szczotki z przewagą węgla, Mają one większą rezystancję co poprawia warunki komutacji (iskrzenia w momencie zwierania przez szczotkę dwóch kolejnych wycinków komutatora), spadek napięcia na szczotkach...
koledzy, jak już temat szczotek, ma ktoś namiar na szczotki? Alternatory/rozruszniki/silniczki.
Szczotki rozrusznika powinny być zgrzane , to najpewniejsza metoda połączenia szczotek . Lutowanie przy rozruszniku potrafi puścić przy ciężkim kręceniu w zimę , ale jak nie masz możliwości zgrzania to lutuj , wystarczy topnik do elektroniki , dobry jest też topnik do lutowania miedzi w instalacjach wodnych.
Jeżeli jesteś doświadczonym użytkownikiem auta ( mam na myśli sprawdzanie instalacji elektrycznych z pominięciem niektórych elementów) to zobacz , czy rozrusznik kręci na "krótko" , jeżeli tak to doszukiwał bym się przerwania obwodu elektrycznego , jeżeli nie - jak wspomniałeś uszkodzona bądź zawieszona szczotka , przerwany (upalony) przewód od szczotki...
Masz uszkodzony automat (wypalone zestyki) lub kończące się szczotki. Tam powinien siedzieć D6RA, przy odrobinie wprawy szczotki można wymienić nie wyciągając rozrusznika. Obstawiam szczotki.
wybrał coś więc pytam czy może być jakiś inny podobny rozrusznik od innego modelu, czy będzie pasował?? A jakiż to problem? Do starego opla benzyniaka masz dwa typy rozruszników-na dwie śruby ósemki lub na dziesiątkę z gwintem w głowiczce i dziesiątkę bez gwintu. I tyle. Najwyższy, najwyższy czas skończyć z zasadą, że forum jest dla każdego, nawet...
Więc pora wrócić do VCDSa i przyjrzeć się co tak na prawdę widzi (np. czy widzi żądanie włączenia rozrusznika ze stacyjki)... równie dobrze można użyć kontrolki z żarówką 12V i sprawdzić czy stacyjka wysyła sygnał do rozruchu, oraz czy ten sygnał przychodzi na włącznik rozrusznika. Najprawdopodobniej uszkodzony włącznik rozrusznika lub sam rozrusznik...
I będa pisac pierdoły, zamiast o tym jak wymontować. Odkręcasz obudowę filtra powietrza ( ta prostokątną) i masz dostęp do śrub mocujących rozusznik ( trzy śruby na klucz 16mm, dwie górne kręcisz nasadowym, dolną oczkowym). Odkręcasz kable, i teraz jak masz sprzyt to rozrusznik wyjdzie góra ( odmontować linkę szyblościomierza), jak sprytu nie masz to...
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Może szczotka feler, kup inną.
Zająłbym się rozebraniem rozrusznika, szczotki, łożyska, tulejka sprawdź najpierw to zamiast pchać się w koszty. Dodano po 1 Na pusto rozrusznik może kręcić pod obciążeniem już nie koniecznie.. Jakie napięcie dochodzi do rozrusznika? Jakiej grubości są przewody? Oryginalne czy ktoś już grzebał?
dzięki koledzy juz dzisiaj sam naprawiłem rozkręciłem rozrusznik i jedna szczotka była zabrudzona wystarczyło leciutko papierkiem poszlifowac i wszystko działa jak należy :)
Nie, tam jest tak, że w momencie rozruchu stacyjka odcina zasilanie na deskę, no i na światła, wentylator.. Ma po prostu zdarte szczotki w rozruszniku, typ szczotek PSX148-149 :)
witam, przychodzę z pytaniem chce wyczyścic miejsce montazu rozrusznika papierem sciernym i szczotka druciana iż jest bardzo skorodowane czy cos sie stanie jak do srodka obudowy kola zamachowego wpadnie brud czy jednak lepiej zatkac otwor?
Glin jest amfoterem wiec ciekawe beda elektrolity zasadowe, rozcienczone zasady nieorganiczne. Doświadczeń ciąg dalszy: Wodorotlenek sodu ( soda kaustyczna ) jest zasadą. Pożyczyłem od żony kreta w żelu i zwykłego w granulkach i do dzieła . Zwykły elektrolit z kreta w granulkach daje w układzie AL - Cu napięcie około 1,3 - 1,4 V. Bardzo szybka reakcja...
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
jeśli alek dobry to pozostaje: - kostka stacyjki - rozrusznik (cewka, szczotki) - klemy alka - zaśniedziałe styki (przy rozruszniku) - immo - alarm
Faktycznie z rozrusznikiem coś jest na rzeczy. Za pierwszym razem po wyjęciu rozrusznika jedna szczotka była przegrzana. Wymieniłem szczotko-trzymacz i pomogło ale na tydzień. Za drugim wyjęciem rozrusznika szczotki były w porządku, jeden magnes stojana był luźny. Wymieniłem stojan ale bez rezultatu. Dzisiaj zamieniałem rozruszniki z drugiego Volva....
No to właź pod spód i już będziesz wszystko widział. Podpowiem-dokładnie, ale bardzo dokładnie oglądnij prawy przegub wewnętrzny, i w czym co może pomóc to, że ma to co ma. Acha-przygotuj nasadkę 16mm na przedłużce i klucz oczkowy 16mm. Będą potrzebne. W 8V czasami uda się, że wyjdzie górą, uważaj na węże. Ale ja wolę rwać w dół.
zamarza Ci rozrusznik, albo kończą się szczotki, tak czy inaczej rozrusznik do regeneracji albo wymiany
to zależy jak często zapalasz motor. ale ja bym wymienił bo te twoje są szczątkowe i niepotrzebnie będziesz wyciągał go 2 raz.
Jest to typowy alternator z Stara mam nadzieję że jest to 12V. Podłączenia to `10 -masa pociągnięta do regulatora, 18 -to szczotka do regulatora na67, 19- to przewód zasilający przeważnie od rozrusznika, plastikowa kostka - wyjście na przekaźnik do kontrolki ładowania ponieważ to są alternatory obcowzbudne.P
Trzeba wymontować rozrusznik. Sprawdzić szczotki czy nie są zużyte lub czy nie zawieszają się. Wyczyścić wszystkie połączenia elektryczne rozrusznika. Dodano po 7 Następnym razem, gdy przytrafi Ci się coś takiego spróbuj postukać czymś w rozrusznik, jeżeli odpali to jest sygnał że to problem ze szczotkami.
Urządzeniem zamachowo-kinetycznym ostukać (z wyczuciem!) rozrusznik. Wygląda faktycznie na szczotki. Jak odpali, rozrusznik do regeneracji.
Bo elektromagnes ma 2 uzwojenia: robocze, które go wciąga i podtrzymujące, to które mierzyłeś. Robocze jest podłączone drugim końcem do śruby zasilającej rozrusznik, jak skończyły się szczotki to nie było masy na tej srubie i uzwojenie nie działało. Zamiast kupować nowy elektromagnes kup nowy wirnik, albo zawieź Twój do tokarza, bo komutator w takim...
W takim razie pewnie rozrusznik zapewne komutator i szczotki. Ewentualnie słaba masa rozrusznika lub przekaźnik rozrusznika.
To astra f 1.4 stary silnik 8v. usterka naprawiona. zawiesiły się szczotki/szczotka. stuknięcie w rozrusznik rozwiązało sprawe.
Może być przewód masowy, ale też sam rozrusznik. Szczotki na wykończeniu albo nie kontaktuje któryś przewód. No i kostka stacyjki.
No cóż, teraz działa... Za tydzień może przestanie... Jednak warto ten rozrusznik sprawdzić- szczotki itd. Z tym "puknięciem" to prawda, ale to ostateczność i w końcu już po jakimś czasie szczotki nie zadziałają poprawnie.
Witam w kilku postach jeden z kolegów użył stwierdzenia"Możliwe że rozrusznik ma zużyte panewki i na gorąco wirnik ociera o stojan, albo na gorąco działa tylko "połowa" rozrusznika." Panewki są dobre dorabiałem na wymiar na tokarce z odpowiednim luzem i brąz B101.ALe nie rozumiem stwierdzenia "działa połowa rozrusznika".Przecież rozrusznik to silnik...
Prąd na rozrusznik idzie z kostki stacyjki przez skrzynkę bezpieczników na podszybiu do rozrusznika. Kostka stacyjki od tego zacznij. Odpala teraz czy jak?
A więc jeżeli masz taką skrzynkę bezpieczników pod maską to F18 jest odpowiedzialny za rozrusznik. Szukaj w bezpiecznikach F21 i F26 F30. Jeżeli przepala Ci bezpiecznik od rozrusznika to szczotki do sprawdzenia.
Prawdopodobnie masz racje. Przy starcie, prad pobierany przez rozrusznik wynika : 1. Napiecia bateri, nie nominalnego,lecz rzeczywistego przy dawanym pradzie, 2. Opornosci uzwojen rozrusznika, 3. Spadku napiecia na szczotkach (ok. 2 V) Tak wiec wynosi (Vak-2V)/Rrozrusznika Pozd. Kazik
To zlokalizuj ten "klik". Może być przekaźnik (dotykając palcem obudowy przekaźnika, wyczujesz który się załącza podczas rozruchu). Klik może wydawać też rozrusznik, przyczyna zdarte szczotki, przerdzewiały główny zestyk na automacie. Zrób jakieś pomiary, usterka banalna.
Zdejmowałem cały rozrusznik, szczotki są ok, zauważyłem też, że podczas zdejmowania i zakładania klemy + nie ma nawet żadnego iskrzenia
witam,ja dodam z doświadczenia kolega dławik ma rację na początek sprawdzić połączenie masy między akumulatorem ,a karoserią. jeśli połączenie jest wyczyszczone i nadal są te objawy to należy przejrzeć rozrusznik ,najwyrażniej szczotki są za krótkie pozdrawiam
a czy powodem tego może być zawieszona któraś szczotka?
Szwankuje automat połacz na krótko 2 styki robocze automatu ma krecić ewentualnie szczotki.
Z drugiego zlacza gwintowego na,,styczniku,,wychodzi plecionka,jakies 2cm.dlugosci i wchodzi w obudowe rozrusznika do szczotek plusowych.Ta plecionke stycznik laczy z kablem z aku.i rozrusznik kreci.dodaj do tego przewod sterowania ze stacyjki i masz 3kable
Zmierz spadki napięcia a będziesz wiedział gdzie szukać. Daj jeden przewód miernika do masy alternatora, drugi do bieguna ujemnego na alternatorze - w ten sposób zmierzysz spadek napięcia na minusie. Drugi pomiar po stronie plusa - przewód miernika do śruby plusowej na alternatorze i drugi przewód miernika do bieguna dodatniego akumulatora. Czym wynik...
Któraś szczotka nie styka, do naprawy.
Postukaj w rozrusznik, może szczotki się już skończyły, podobny objaw. Rozrusznik na stół i wszystko się wyjaśni.
Rozebrałem znów i znów szczotka jedna stoi. Która stoi. Czy ta sama zawsze?
A ja myslę, że ma rozrusznik D6RA i kończą się szczotki.
Mogła zawiesić się jedna ze szczotek w rozruszniku lub szczotki rozrusznika do wymiany. Bardzo możliwe że z cewki wyłącznika elektromagnetycznego spadł przewód urchamiający rozrusznik.Mogą być uszkodzone styki w stacyjce lub poluzowane przewody w kostkach łączące stacyjkę z pozostałą instalacją samochodu. Złącza stacyjka -instalacja samochodu znajdują...
Ja mialem tak z vw bora, pierw na cieplym dlugo krecil a ostatnimi miesiacami i na zimnym tak jakby akumulator byl na wylocie. Akumulator roczny, a co mechanik to inna diagnoza i tak sie meczylem pare lat. Juz miala byc wgrywana mapa itd a powod byl banalnie prosty, jedna szczotka byla krzywa w rozruszniku. Po ich wymianie czy na mrozie czy goracy pali...
Pierwsza sprawa luzy zaworowe do sprawdzenia - regulacji (regulacja płytkowa). Druga sprawa - regulacja kąta wtrysku po grzebaniu w rozrządzie - pompa podczas odpalania nie reguluje kąta elektronicznie a korzysta z ustawienia statycznego, dopiero po uruchomieniu reguluje go według potrzeb. Trzecia sprawa - przegląd rozrusznika - możliwe że zawiesza...
Witam Rozrusznik to ciekawe zjawisko w aucie . Ja osobiście mam forda fieste z 79r i miałem podobne problemy . Podstawa to wyjecie rozrusznika , jak tego dokonasz to odręć elektomagnes od bendiksu . On jest zbudowany z tulejki a tam gromadzi sie kurz i inne śmieci . Wyczyść wszystko delikatnie wysmaruj tawotem i poskładaj na silikon . Jeśli to nie to...
Na sam pierw warto by sprawdzić czy wgl rozrusznik działa. Do rozrusznika, bezpośrednio, powinien iść min 1 gruuuby kabel. To będzie + (zwłaszcza jeśli jest to kabel czerwony). Drugi kabel, zwykle czarny to -, jednak jego może nie być, gdyż masę może sobie ciągnąć bezpośrednio z obudowy. Podłącz rozrusznik bezpośrednio do akumulatora i zobacz czy zakręci...
Szczotki do wymiany, winna była ta szczotka co się zawiesiła, i nie był zamknięty obwód dla prądu.
Jeśli słyszysz "cyknięcie", to znaczy, że przekaźnik rozrusznika działa, więc sprawdź, czy napięcie dochodzi do rozrusznika. Gdy wynik sprawdzenia będzie pozytywny należy skupić uwagę na samym rozruszniku, może szczotki się zawiesiły. Na początek spróbuj (o ile na wierzchu jest rozrusznik) stuknąć w niego małym młotkiem i jeśli nadal nie zadziała trzeba...
Elektromagnes włączający rozrusznik posiada dwa uzwojenia.Jedno wykonane z grubszego drutu jest podłączone do zacisku na który przychodzi prąd po przekręceniu kluczyka w stacyjce.Jego drugi koniec jest podłączony do śruby do której przyłączone jest wyjście na rozrusznik.Prąd płynie przez to grube uzwojenie następnie przez szczotki i uzwojenie rozrusznika,które...
nie ma rady prawdopodobnie nie obejdzie się bez wietrzenia rozrusznika przyczyn może byc kilka zawieszona szczotka 'skorodowana nakrętka zacisku+,a w najgorszym wypadku elektromagnes automatu ale obstukiwanie może pomóc .Jednak jak mówi prawo marfiego jak ma się coś zepsuc to się zepsuje w naj mniej spodziewanym momencie
Rozbierz rozrusznik i go dobrze przeczyść. Ewentualnie szczotki do wymiany.:)
Smaru to ktoś nie żałował ale szczotki do wymiany i wymyj ten wirnik i go sprawdź na regenerowany rozrusznik to on nie wygląda bo szczotek praktycznie zero.
niech kolega sprawdzi czy na elektromagnesie jest napięci a jeśli jest to czy po zadziałaniu go napięcie "przechodzi" na rozrusznik. Może same szczotki w rozruszniku się skończyły:) Do stacyjki też można się czepić, mam ibize 6k i też był z nią problem, po rozebraniu stacyjki wszystko było pięknie zgrzane, ale może wpierw rzeczy proste.
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Wystarczy odkręcić dwie śruby i odpiąć kabel.
uboga? Wątpie. . Widzisz ostatnie zdjęcie? Elektrody jak byś mąką posypał. Dawniej świece można było czyścić szczotką, trójelektrodowych nie. Elektrody zazwyczaj miedziane pokryte są warstwą innego metalu, szczotka niszczy tą warstwę. Można użyć szczotki z drutami miedzianymi, ale wcześniej znajdziesz pilnik do paznokci. Świece się piaskuje.
W/g mnie problem jest albo z samym włącznikiem albo ze szczotkami w silniku rozrusznika.
Zgrzewane.
Romoo, przecież idzie je tanio kupić, nawet u mnie w mieście. Bodaj 24 zł.
Jak aku nie ma mocy rozruchowej to i automat bendiksa nie wysunie odpowiednio oraz wirnik nie będzie w stanie dokonać mocnego obrotu, Kwestia w jakim stanie sam rozrusznik (wirnik i komutator + szczotki, stojan, tulejki czy łożyska)--- obecnie opłaci się kupić nowy niż regenerować.
Witam Mam taki maly problem z rozrusznikiem.Rozrusznik to valeo =peugeot 605 2.0 model chyba ...B6RA... Okolo 4 miesiecy temu wymieniony zostal korpus oraz szotki i szczotkotrzymacz.(nowe czesci) Teraz przestal krecic a jesli juz kreci to ma bardzo male obroty - dodam ze wskazowka obrotomierza skacze jak "szalona" Po sciagnieciu gornej przykrywki okazalo...
Akumulator ma 12.4 ma niecały rok . Tak komutator w rozruszniku szczotki wymienione dwa przekaźniki w skrzynce oraz ten który odpowiada za rozrusznik. Też wydaje się mi że może być blokada odpiąłem akumulator może pomoże . Nic nie kręci działa tylko zapłon wszystkie kontrolki ok brak błędów stan paliwa wyświetla prawidłowo.
Witam. Pierwsza sprawa, to autor w przykładzie /rysunek/ przedstawił „ZŁY” schemat rozrusznika. W tym pojeździe /zazwyczaj/ montowany był rozrusznik ze stałymi magnesami i przekładnią. Jak szczotka /szczotki/ są wyeksploatowane lub „wiszą” to rozrusznik się nie odezwie. Co do przygasających kontrolek JW. Kolega stwierdził. Podejmowałeś...
Rozrusznik już rozbierałem bo miałem z nim małe problemy np zawieszona szczotka. Sąsiad już się bawił z cewką poprawił styki (odlutował i zalutował :P ) też coś wtedy z nim miałem nie tak... na innym forum znowu i radzą sprawdzić bendix...
Ze szczelin między zakończeniami uzwojeń należało wydłubać syf, oraz pytanie czy nie było wytartego rowka po szczotkach. Jak również w jakim stanie były panewki wirnika. Pozdrawiam
Sprawdź szczotki.
Ad. 1 Rdzeń elektromagnesu poprzez widełki wysuwa sprzęgło jednokierunkowe (bendiks) Ad.2 Elektromagnes jest nierozbieralny Ad. 3 Uzwojenie stojana, silnik szeregowy Ad. 4 Przewody doprowadzające prąd do szczotek muszą być bardzo elastyczne Ad. 5 To wynika ze sposobu nawinięcia uzwojeń/konstrukcji wirnika. Spotyka się rozruszniki z 2, 3 i 4 szczotkami...
Kostka stacyjki. PS jakiegoś alarmu nie ma?
Padł rozrusznik. Wymiana szczotek
jak na krótko nie chce kręcić to wyciągaj rozrusznik;szczotki,elektromagnes,wirnik do sprawdzenia
Sprawdz w jakim stanie sa styki elekromagnesu. Jak po stuknięciu dziala, to pewnie wiesza sie szczotka w silniku. Sprawdz w jakim stanie sa szczotki i prowadnice szczotek - musza sie luzno przesuwac. Wyczysc b. drobym papierem komutator, sprawdz czy wirnik (komutator) nie ma bicia i luzu na tulejkach.
Może tylko na dwóch szczotkach działa lub czas na rozrusznik szybkoobrotowy z przekładnia planetarną ? https://eltraktor.pl/rozrusznik-przeklad...
Zaczął bym od wyjęcia i sprawdzenia stanu szczotek w rozruszniku.
Alternator: trzeba zasilić uzwojenie wzbudzenia - może z baterii, czy akumulatora, D+ do +, DF do -. A w rozruszniku najczęściej uszkadza się komutator - robi się zwarcie sektorów, albo zużyta szczotka wpada gdzie nie trzeba i coś blokuje mechanicznie. Uzwojenie raczej trudno uszkodzić.
Prawdopodobnie rozrusznik, może któraś ze szczotek się zawiesiła. Zespół sprzęgający działa ale obrotów nie ma. Jaki to rodzaj pyknięcia? Pozdrawia
Ty, a co ta szczotka ( fot 7) pracuje tak prawie połową?
Na początek do sprawdzenia rozrusznik (szczotki silnika).
koles sprawdzsobie szczotki na rozruszniku to normal w tych samochodach
Od tego jest to forum. Po prostu nigdy nie widziałem aby krótka szczotka zniszczyła komutator. Wytarte komutatory, rozpadające się ,zwarcia na wirniku czy rozwalone wirniki od siły odśrodkowej tak ale nigdy upalonego od szczotek.
Witam mam problem z wirnikiem a dokładnie z komutatorem na jednej z blaszek osadza mi sie jakies gówno i jak szczotka stanie na tym gównie:P to rozrusznik nie trybi :[ a jak letko przesune wirnik to znowu działa da sie to jakos wypolerowac ????????? no chyba ze szczotki mam jakies z przemytu co wy na to ?????
szczotka rozrusznik szczotka rozrusznik laguna szczotka rozrusznik skuter
zalanie procesora lodówka bosch rozszczelnienie radio straciło dźwięk
konserwacja podwozia vestel 17mb95s firmware
Lokalizacja bezpiecznika w piekarniku Candy R340 TF Usuwanie rdzy i malowanie kuchenki mikrofalowej