Typowo jedna szczotka wisi i rozrusznik ma połowę mocy.
Oderwane połączenie uzwojenia do lameli. To jest tandetne wykonanie wirnika. Dodano po 3 Jeżeli szczotka ustawi się na tej widocznej lamelii, to rozrusznik nie zadziała.
nie chodzi o to czy szczotki są długie tylko czy się bez oporów poruszają w szczotkotrzymaczu jeśli szczotka się zablokuje to póki dotyka wirnika to rozrusznik działa (nawet jeśli iskrzy chociaż trochę gorzej) a jeśli się już zetrze a siła docisku sprężyny nie jest na tyle duża żeby ją przesunąć to powstaje przerwa i nie kręci i jak w twoim przypadku...
zobacz czy jest napięcie na cewce elektromagnesu,jeżeli tak zewrzyj na krótko styki elektromagnesu,jeżeli rozrusznik ruszy,elektromagnes uszkodzony,jeżeli nie ,rozrusznik np.zawieszona szczotka itp.zakładam że klemy na akumulatorze w porządku
Jak szczotka nie miała pełnego styku to takie coś się zrobiło
Jeżeli jesteś doświadczonym użytkownikiem auta ( mam na myśli sprawdzanie instalacji elektrycznych z pominięciem niektórych elementów) to zobacz , czy rozrusznik kręci na "krótko" , jeżeli tak to doszukiwał bym się przerwania obwodu elektrycznego , jeżeli nie - jak wspomniałeś uszkodzona bądź zawieszona szczotka , przerwany (upalony) przewód od szczotki...
uboga? Wątpie. . Widzisz ostatnie zdjęcie? Elektrody jak byś mąką posypał. Dawniej świece można było czyścić szczotką, trójelektrodowych nie. Elektrody zazwyczaj miedziane pokryte są warstwą innego metalu, szczotka niszczy tą warstwę. Można użyć szczotki z drutami miedzianymi, ale wcześniej znajdziesz pilnik do paznokci. Świece się piaskuje.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Ja mam dokładnie ten sam problem. Auto odpala dobrze a raz na jakiś czas jest objaw jak bym miał rozładowany akumulator wycieraczki idą do góry i stan licznika pokazuje 000000. Po podłączeniu power banka do rozruchu odpala normalnie. I po kilku odpaleniach to samo. Akumulator naładowany dodam. Pokazywał 12.4 po ładowaniu prawie 13. Czy to rozrusznik...
Witam w kilku postach jeden z kolegów użył stwierdzenia"Możliwe że rozrusznik ma zużyte panewki i na gorąco wirnik ociera o stojan, albo na gorąco działa tylko "połowa" rozrusznika." Panewki są dobre dorabiałem na wymiar na tokarce z odpowiednim luzem i brąz B101.ALe nie rozumiem stwierdzenia "działa połowa rozrusznika".Przecież rozrusznik to silnik...
Generalnie jak przekręcam stacyjkę to słyszę pyknięcie (pojedyncze wydaje mi się, że dobiega z rozrusznika) i rozrusznik ani drgnie. To co mnie martwi to fakt, że dosłownie po 2-3 próbach odpalenia świeci się lampka, że akumulator słaby. A ładowałem go całą noc :| . Akuś ma nieco ponad rok.. czyli stosunkowo świeży. Wczoraj jak mierzyłem napięcie na...
+ do konektora elektromagnesu, masa do śruby zasilającej rozrusznik, nie tej do akumulatora
Moze masz inny rozrusznik, bo tutaj tak sie nie da, mam 2 punciaki i w obu tak samo rozrusznik Denso i jedna szczotka mocowana do uzwojenia a druga do szczotkotrzymacza.
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Witam! Od kilku już tygodni mój skuter (Zipp Vega) nie chce palić ze startera. W ogóle nie kręci, tylko rozrusznik podczas próby uruchomienia zachowuje się tak, jakby nie miał siły, lub tylko coś pyka pod siedzeniem (pewnie sam starter). Akumulator na pewno jest dobry, kupiony tydzień temu; podłączałem go także pod prostownik... Postanowiłem dzisiaj...
Może szczotka feler, kup inną.
Dzięki za odpowiedzi, rozrusznik już rozebrałem, jedna szczotka dość długa druga wiele krótsza, jadę za chwilę do sklepu po szczotki i wymieniam.
stary ako juz nie mial sil krecic rozrusznikiem, a szczotka musiala sie akurat zawiesic po wynianie na nowy, taki zwykly zbieg okolicznosci :)
Witam, zabrałem się dziś za wyciągnięcie rozrusznika ze swojej Octavii 1.9tdi AGR, ze względu na to, że ciężko odpala silnik, gdy jest rozgrzany (długo kręci). Po rozebraniu na części, rozrusznik wyglądał dobrze, komutator lekko przypalony na brzegach, ale to raczej normalne, bo rozrusznik pierwszy raz od nowości wyciągany. Szczotki też grube, nie ma...
Obstukaj rozrusznik może szczotka się zawiesiła jak nie pomoże to bez miernika się nie obejdzie
Pzrycvzyn może być wiele począwszy od zużytych tulejek w rozruszniku szczotkach na uszkodzonym wirniku skończywszy. Reasumując sprawdź dokładnie rozrusznik
Faktycznie z rozrusznikiem coś jest na rzeczy. Za pierwszym razem po wyjęciu rozrusznika jedna szczotka była przegrzana. Wymieniłem szczotko-trzymacz i pomogło ale na tydzień. Za drugim wyjęciem rozrusznika szczotki były w porządku, jeden magnes stojana był luźny. Wymieniłem stojan ale bez rezultatu. Dzisiaj zamieniałem rozruszniki z drugiego Volva....
Szczotki do wymiany, winna była ta szczotka co się zawiesiła, i nie był zamknięty obwód dla prądu.
Tu nie ma co przygasać specjalnie, bo to goły alternator, bez regulatora i to jeszcze raczej sześciodiodowy. Szczotki są w tym białym na trzecim zdjęciu. Trzeba odkręcić te dwie śrubki i wychodzi. Jedna szczotka przez śrubkę połączona jest z obudową alternatora, a druga z wsuwką na szczotkotrzymaczu. W 125p nie kojarzę takiego alternatora.
Jak próbujesz, a nie chce kręcić, to jest napięcie na elektromagnesie rozrusznika? Może szczotka się kończy - stuknij lekko w rozrusznik młotkiem. nie ma go ni jak odpalić Ani na popych?
Mogła zawiesić się jedna ze szczotek w rozruszniku lub szczotki rozrusznika do wymiany. Bardzo możliwe że z cewki wyłącznika elektromagnetycznego spadł przewód urchamiający rozrusznik.Mogą być uszkodzone styki w stacyjce lub poluzowane przewody w kostkach łączące stacyjkę z pozostałą instalacją samochodu. Złącza stacyjka -instalacja samochodu znajdują...
Ja sobie nie wyobrażam jak tam może się szczotka zawiesić. Przecież sprężyna je mocno dociska do komutatora. Chyba że ktoś nie dał podkładek (izolacji) między sprężynę a szczotki i została przegrzana. Jeżeli nie włoży się podkładki izolacyjnej między szczotkę plusową a sprężynę to rozrusznik nie będzie kręcił z powodu zwarcia między sprężyną a szczotką.
dzięki koledzy juz dzisiaj sam naprawiłem rozkręciłem rozrusznik i jedna szczotka była zabrudzona wystarczyło leciutko papierkiem poszlifowac i wszystko działa jak należy :)
Szczotki rozrusznika powinny być zgrzane , to najpewniejsza metoda połączenia szczotek . Lutowanie przy rozruszniku potrafi puścić przy ciężkim kręceniu w zimę , ale jak nie masz możliwości zgrzania to lutuj , wystarczy topnik do elektroniki , dobry jest też topnik do lutowania miedzi w instalacjach wodnych.
Alternator: trzeba zasilić uzwojenie wzbudzenia - może z baterii, czy akumulatora, D+ do +, DF do -. A w rozruszniku najczęściej uszkadza się komutator - robi się zwarcie sektorów, albo zużyta szczotka wpada gdzie nie trzeba i coś blokuje mechanicznie. Uzwojenie raczej trudno uszkodzić.
A jakie napięcia mają silniki w tych dużych wózkach? pewnie rzędu kilkudziesięciu V. Zauwazyłem że w silnikach na wyższe napięcia aż do 230V stosuje się szczotki z przewagą węgla, Mają one większą rezystancję co poprawia warunki komutacji (iskrzenia w momencie zwierania przez szczotkę dwóch kolejnych wycinków komutatora), spadek napięcia na szczotkach...
nie sadza aby to szczotka byla, ona nie stawia takich oporow, choc tez do zwarcia by doprowadzala, ale skoro pomaga mlotek to jednak nie szczotka. Tak czy siak rozrusznik trza wykrecic i oblukac
6 tyś godzin to mało, jak stare silniki w ciągnikach rolniczych c360. Standardem w tych sprzętach jest jakiś problem z rozrusznikami? Bo tu rozrusznik nie ma siły, żeby okręcić, pstryka, trzeba dużo prądu. Nie wiem czy przegrzany, czy szczotka nie kontaktuje... Czy w w pompach przy pierwszym starcie załącza się jakaś dawka rozruchowa? i czy są jakieś...
Któraś szczotka nie styka, do naprawy.
Masz uszkodzony automat (wypalone zestyki) lub kończące się szczotki. Tam powinien siedzieć D6RA, przy odrobinie wprawy szczotki można wymienić nie wyciągając rozrusznika. Obstawiam szczotki.
Kupiłem kiedyś 10 rozruszników D6RA do opli, były najtańsze. Myslę sobie poprzekładam głowiczki i będa do renault, peugeotów. Poodpadały szybko magnesy, popekały szczotkotrzymacze. Alternatory do punto czy innych fiatów to taka sama padlina. Już wolę pospawać oryginał i przewinąć uzwojenie. A ja zakładam Chińskie stojany do D6RA i żaden nie wrócił....
Witam mam problem z wirnikiem a dokładnie z komutatorem na jednej z blaszek osadza mi sie jakies gówno i jak szczotka stanie na tym gównie:P to rozrusznik nie trybi :[ a jak letko przesune wirnik to znowu działa da sie to jakos wypolerowac ????????? no chyba ze szczotki mam jakies z przemytu co wy na to ?????
Na mojego nosa to albo zły wirnik ( nie ten ) albo ma poprzestawiane magnesy na stojanie. Ale widać wyraźnie że szczotka slizga po krązku hamulca. Dym jest stąd że mu się nie chciało wymyć rozrusznika
Witam. Pierwsza sprawa, to autor w przykładzie /rysunek/ przedstawił „ZŁY” schemat rozrusznika. W tym pojeździe /zazwyczaj/ montowany był rozrusznik ze stałymi magnesami i przekładnią. Jak szczotka /szczotki/ są wyeksploatowane lub „wiszą” to rozrusznik się nie odezwie. Co do przygasających kontrolek JW. Kolega stwierdził. Podejmowałeś...
Jak piszesz - podstawowe sprawy zostały sprawdzone... Może po kolei: Akumulator - pewnie naładowany, po włączeniu głównych świateł sygnał dźwiękowy jest wyraźny i mocny, Rozrusznik - czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce masz zapalone kontrolki (?) - i dalej - czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce (dalej na II - na uruchomienie rozrusznika) słychać...
Jak wymienisz tulejki ,problem z obcieraniem powinien się rozwiązać.Wymieniając wirnik z R10 ,pozostaw szczotko-trzymacz i szczotki z R-11(to było błędem).Są szersze od R-10.Szczotki R-11 mają w sobie więcej miedzi niż grafitu ,czego jest więcej w R-10.Kilkanaście lat temu lub nawet więcej ,w dobie kryzysu ,zrobiliśmy zamianę szczotek w rozruszniku...
Kable są nowe nie mają przebicia po za tym gdyby było przebicie to by przerywał/szarpał pod czas jazdy. Teoretycznie tak, praktycznie różnie z tym bywa. Jak miałem uno, to kable lubiły rosieć od porannej wilgoci i czasem z trudem zapalał, po przeschnięciu było wszystko ok... No, rosa z rana jak po deszczu, mimo że ciepło. A że nowe to dzisiaj nie argument,...
Nie, tam jest tak, że w momencie rozruchu stacyjka odcina zasilanie na deskę, no i na światła, wentylator.. Ma po prostu zdarte szczotki w rozruszniku, typ szczotek PSX148-149 :)
wybrał coś więc pytam czy może być jakiś inny podobny rozrusznik od innego modelu, czy będzie pasował?? A jakiż to problem? Do starego opla benzyniaka masz dwa typy rozruszników-na dwie śruby ósemki lub na dziesiątkę z gwintem w głowiczce i dziesiątkę bez gwintu. I tyle. Najwyższy, najwyższy czas skończyć z zasadą, że forum jest dla każdego, nawet...
Więc pora wrócić do VCDSa i przyjrzeć się co tak na prawdę widzi (np. czy widzi żądanie włączenia rozrusznika ze stacyjki)... równie dobrze można użyć kontrolki z żarówką 12V i sprawdzić czy stacyjka wysyła sygnał do rozruchu, oraz czy ten sygnał przychodzi na włącznik rozrusznika. Najprawdopodobniej uszkodzony włącznik rozrusznika lub sam rozrusznik...
Witam Rozrusznik to ciekawe zjawisko w aucie . Ja osobiście mam forda fieste z 79r i miałem podobne problemy . Podstawa to wyjecie rozrusznika , jak tego dokonasz to odręć elektomagnes od bendiksu . On jest zbudowany z tulejki a tam gromadzi sie kurz i inne śmieci . Wyczyść wszystko delikatnie wysmaruj tawotem i poskładaj na silikon . Jeśli to nie to...
,,ten silnik jest zepsuty" Niestety wykładowca miał rację, taka sytuacja się może zdarzyć jak jedna szczotka nie ma kontaktu. Nie widziałem osobiście ale znajomy gość od rozruszników raz wspominał o takim przypadku, że rozrusznik chodził do tyłu.
I będa pisac pierdoły, zamiast o tym jak wymontować. Odkręcasz obudowę filtra powietrza ( ta prostokątną) i masz dostęp do śrub mocujących rozusznik ( trzy śruby na klucz 16mm, dwie górne kręcisz nasadowym, dolną oczkowym). Odkręcasz kable, i teraz jak masz sprzyt to rozrusznik wyjdzie góra ( odmontować linkę szyblościomierza), jak sprytu nie masz to...
Zająłbym się rozebraniem rozrusznika, szczotki, łożyska, tulejka sprawdź najpierw to zamiast pchać się w koszty. Dodano po 1 Na pusto rozrusznik może kręcić pod obciążeniem już nie koniecznie.. Jakie napięcie dochodzi do rozrusznika? Jakiej grubości są przewody? Oryginalne czy ktoś już grzebał?
Tak jak kolega wyżej pisze, stary rozrusznik pewnie ma zwarcie i dobił stary akumulator. Możliwe, że ta szczotka przy której ktoś coś wcześniej kombinował robi zwarcie. Nie wykluczone tez, że odlutowały się uzwojenia wirnika od komutatora. Wszystko zobaczysz jak go rozbierzesz.
szczotka rozrusznik szczotka rozrusznik laguna szczotka rozrusznik skuter
remont automatu siemens ekspress oporność głośnik
calormatic ustawienia fonica laser
Kod błędu 102009 w kamerach Ezviz - jak naprawić? Klawisze dostępu w Dynabook Satellite Pro C50-H-10D – opis funkcji F1-F12, Fn, BIOS