Nie, nie musi, ale powinna. Ona jest kwadratowa wewnatrz.
Pod tylna kanapa w podlodze jest rewizja.po odkreceniu jej bedzie widoczna na zbiorniku paliwa gorna czesc zespolu pompy.Trzeba to wymontowac a pompa znajduje sie wewnatrz
Jak mogloby zapalic jezeli przewod sterujacy rozrusznikiem jest rozlaczany przekaznikiem wewnatrz puszki?
Każde uzwojenie Trzymające cofniesz palcami. Uzwojenie Wciagające zamykane przez szczotki i wirnik odpowiada za wbicie w wieniec zebnika. Nie spotkałem się z usterką żadnego w Boschu. Nawet po spaleniu wirnika czy uzwojenia. Tam padają tylko styki ,wewnatrz wypalone lub z zewnątrz skorodowane.
Mialem podobny problem w 126 p u mnie rozwiazanie tkwilo w rozebraniu calego rozrusznika (po wyjeciu z samochodu) i wymianie pierscieni slizgowych wewnatrz rozrusznika. przy okazji oczywiscie wymiana szczotek lub / i szczotkotrzymaczy i czyszczenie komutatora. Polecam tez sprawdzic poziom napiecia na akumulatorze w trakcie rozruchu nie powinien spasc...
Jak wspomniał kolega wyżej przyczyn może być kilka. Rozrusznik kręci powoli ponieważ jest spadek napięcia w skutek zwarcia lub zbyt duże obciążenie mechaniki rozrusznika. Zwarcie może występować np.: wskutek zbyt dużego zapylenia w pobliżu szczotko-trzymacza. Często pył z zużywającego się komutatora oraz szczotek powoduje zwarcie, co jest bezpośrednią...
Prawdopodobnie to wina przewodow, wiekszosc przewodow ma tylko gruba izolacje a wewnatrz druty wygladajace jak telefoniczne. W chwili kiedy rozrusznik ma pokonac opor silnika nastepuje spadek na kablach lub na styku laczenia gdzie jest najmniejsza powierzchnia. Zacznij od pomiarow na rozruszniku w chwili kiedy krecisz, jesli spada napiecie zmien kable....
no znalazlem jakas wazeline techniczna, co prawda w carrefour ale powinna dac rade :) Czyli klemy od wewnatrz tez :) to wiele wyjasnia :) dzieki :)
Miałem to samo w mazdzie 86r. pękła szyna zasilająca szczotki wewnatrz rozrusznika.Wygląda jak miedziany rozklepany młotkiem drut fi5.
Crasch data to objaw - zapalenie sie swiateł awaryjnych i oswietlenie wewnatrz pojazdu,pozdr.
Jesli nie uda Ci sie rozwiazac problemu mozesz zabrac do domu kluczyk razem ze stacyjka. Nie robie sobie jaj. Za zwalnianie klucza odpowiedzialny jest elektromagnes wewnatrz stacyjki. Zeby sie do niego dostac potrzebujesz i tak wyjac stacyjke z auta.
nie chodzilo mi o wymiane tulejek na lozyska tylko wytoczenie dodatkowego walu o duzo wiekszej srednicy (ok 25-30mm) z wlasnym lozyskowaniem - jakies potezne lozysko z duzymi kulkami - bedzie trzymac tez osiowo z otworem wewnatrz do ktorego wbijesz/wkleisz wal rozrusznika-oslonka trzymajaca tuleje od strony zebatki oraz sama zebatka bendiksu sa do usuniecia...
Zwarcie wewnątrz rozrusznika!
Ze przy skrecaniu auto gasnie to az dziwne... Tez mam 700tke i jeszcze mi sie takie cos nie przytrafilo. Jezeli przy przekreceniu kluczyka wszystkie kontrolki swieca jak powinny to proponuje blizej przyjzec sie automatowi rozruchowemu przy rozruszniku (zakladajac ze styk rozruchowy stacyjki jest ok.). Jezeli sie troche znasz na mechaniczno-elektrycznych...
Przekaznik za nic nie odpowiada. Wykonuje tylko rozkazy. Umieszczoy jest wewnatrz PSF (skrzynka bezpiecznikowa). Bezpiecznik, ktory sie pali, jest tu wylacznie w celu ochrony tego przekaznika. Jesli bedziesz zwlekal z rozrusznikiem lub probowal "poprawiac fabryke" zmieniajac wartosc bezpiecznika, do wymiany bedziesz mial nie tylko rozrusznik, ale i...
Witam, podobne objawy mialem w kilku motocyklach : klikniecie stycznika od rozrusznika i spadek napiecia akumulatora / na ogol w samym styczniku byla wypalona 'zwora' / wypalone 'kratery', laczaca glowny przewod zasilania z akumulatora / z '+' rozrusznika... Jak udalo mi sie rozebrac bez wiekszych strat sam stycznik [ rozkrecic lub rozgiac obudowe ],...
Koledzy, rozebrałem zespół rozrusznika. Wewnątrz obudowy była dość spora ilość nagaru/sadzy która prawdopodobnie uniemożliwiała ruch jakiejś części. Wyczyściłem. Pomogło. Na dwa dni. Dziś po ciut intensywniejszej jeździe znów problem wrócił. Czy jest możliwe że jakieś resztki wpadają do obudowy i problem przez to wraca? Ps. teraz też sprawdzałem na...
Klin jest na kole rozrusznika wewnątrz na stałe osadzony tzn odlany wraz z całym kołem. Przewody NN to te od gaszenia silnika co idą do wyłącznika. Porada z przeuchaniem silnika bez świecy też dobra. Ogólnie partnery miały di siebie to, że często się przycierały. Ale jeśli na pewno sprawdziłeś i nie jest zatarta to problem może leżeć po stronie gaźnika...
Mógłbyś przedstawić zdjęcie rozrusznika? Nowoczesne samochody są na tyle wyciszone, że nie będzie wewnątrz słychać rozrusznika który pracuje w wyniku sklejenia styków elektromagnesu (bez zazębienia z kołem zamachowym).
Witam, ja jezdzilem lata temu na akumulatorach nawet 30 / 40 -letnich, bo jak juz byly 'wykonczone' i po kilku minutach po podlaczeniu prostownika - 'bulgotaly', nie dawaly sie naladowac, to trzeba bylo z nich wylac elektrolit, wlac wode - wytrzasnac kilka minut, wylac 'brazowa breje', znow wyplukac woda i jeszcze raz wylac zawartosc i dopiero zalac...
Kolego, kup w motoryzacyjnym plecionkę miedzianą, lub tam gdzie są części do rozruszników i alternatorów taką linkę. Ma ona oczko zaprasowane z jednej lub z dwóch stron, Jeżeli z twojego rozrusznika wystaje śruba z korpusu to lutowanie będzie na wierzchu, i przy użyciu mocnej lutownicy, dobrej pasty nie będziesz miał problemów. Jeżeli linka wchodzi...
Wszystkie podkładki idą na tył rozrusznika , duże do wewnątrz małe na zewnątrz szczotkotrzymacza.
Objawy jakby akumulator był zużyty albo nie łączył albo rozrusznik miał zwarcie wewnątrz do masy.
Rozrusznik sprawdzony na krótko to nie koniec sprawdzenia.Elektromagnes pełni dwie funnkcje.Wyrzuca tryb do przodu oraz łączy gruby kabel zasilający wewnątrz rozrusznika z przewodem do rozrusznika. Aby to wykluczyć to w czasie terkotania należy dodatkowo zewrzeć w rozruszniku grube śuby na krótko.
Witam, jesli zaczal 'nagle' odmawiac odpalania - to albo : brak iskry na swiecy, czyli elektrody swiecy zaklejone nagarem, ewentualnie brak paliwa - czyli zatkany kranik / osadami ze zbiornika : resztkami lakieru z wewnatrz zbiornika, rdza, woda - mogla sie dostac do gaznika i kropelki wody znalazly sie pod dysza glowna paliwa, przez co blokuja doplyw...
Ta przetwornica wybuchnie po podłączeniu do rozrusznika, dosłownie. Patrząc na konstrukcję wewnątrz urządzenia można jej użyć do radia samochodowego, co najwyżej.
Witam, poszukuję sklepu gdzie mógł bym kupić tulejki do rozrusznika oraz szczotki. Rozrusznik jest bez podtrzymki i ośka podparta jest wewnątrz obudowy skrzyni. Jedna tulejka jest z tyłu rozrusznika, a druga wewnątrz obudowy skrzyni. Poszukuję obu tych tulejek oraz szczotek do polo 1.3 coupe z 91r, na monowtrysku.
I w zielonoczarnym czy jest to możliwe że po daniu sygnału (masy) z jednego z czujników pojawia się prąd a normalnie jest masa? Z zielono-czarnym jest tak: w Junction box są do niego podłączone 3 diody, które z kolei łączą się z czujnikiem biegu jałowego, rozłożenia stopki bocznej i przekaźnikiem rozrusznika wewnątrz Junction box. I aby silnik działał...
Dalej biegną przez trąbę słonia ( w rynience odkręć obejmę i szukaj uszkodzonej żyły) i dalej biegną w kierunku do śruby prądowej rozrusznika. Niestety połączenie jest gdzieś ukryte wewnątrz pancerza na drodze od rozrusznika do wspomnianej "trąby" i złącza C2 Te dwa kabelki są włączone do czerwonego grubego przewodu, na pewnym odcinku- mierzony jest...
jesli jest syczenie na akumulatorach to nie wpedzajcie chlopa w robote ,pierwsza i podstawowa sprawa to zacznij od akumulatorow ,sprawdz stan naladowania jesli pokaze sie ze sa naladowane i dalej wystepuje ten sam objaw odkrec korki i obserwuj z ktorej celi pokaze sie lekki dymek ,to znaczy ze jest przerwa na mostku wewnatrz aku.zachowaj przy tym szczegolna...
Też miałem taką sytację. Przy uruchamianiu akumulator zasilał rozrusznik normalnie i nagle zgasło wszystko. Nawet pod małym obciążeniem akumulator wskazywał 0V a luzem ok. 12V. Nie dał się ładować - prąd bardzo mały. Na 100% upalił się mostek wewnatrz, fachowiec stwierdził że nie do naprawy.
Zico63, mam wrażenie, ze akumulator uszkodzony wewnątrz. Niestety tylko wymiana.
Nie podłanczaj spawarki,bo wiem z doświadczenia,gdyżwykonuję na zamówienie urządzenia spawalnicze i rozruchowe.Do rozruchu najlepszym jest transformator o stałej charakterystyce(jak w migomacie),o napięciu18 max20vi prądzie około 250A,do tego dobry mostek prostowniczy,dotyczy to instalacji 12Vi kręci to świetnie,natomiast transformator do spawania elektrodą...
przekaźnik rozrusznika jest właśnie tam, wewnątrz to ciachnij sobie przycisk start
Komutator. Stojan to dwie cewki wewnątrz obudowy rozrusznika. Wirnik to ten, co się kręci i napędza silnik. Jest jeszcze tzw. bendix - kółko zębate sprzęgające rozrusznik z kołem zmachowym i włącznik rozrusznika, czyli elektromagnes, który podaje napięcie z akumulatora do stojana i szczotek oraz popycha kółko zębate do koła zamachowego. Solidna konstrukcja...
tak wydaje mi się... Źle się Tobie wydaje. Rozrusznik z niedomaganiem szczotki, nawet nie jęknie. Możliwe uszkodzenie wewnątrz rozrusznika. Do wyjęcia rozrusznik i sprawdzenia przez fachowca. Taki człowiek z doświadczeniem, wyłapie usterkę.
Witam, mam podobny problem. Mam A3 97rok, jeden kluczyk z pilotem z tym ze pilot nie reaguje. Zamykam z kluczyka, na poczatku centralny dzialal przez jakis czas (auto mam od niedawna) teraz niestety kazde drzwi musze zamykac z osobna z tym ze nie moge zamknac bagaznika bo kluczyk ktory mam nie pasuje do zamka.. przy zamykaniu drzwi z klucza jest buczenie...
UCH wyjety i sprawdzony wewnatrz, nic nie spalone na oko. Przekazniki sprawne na UCH. Jutro patrze na sterownik, znalazlem znaczenie tych bledow w angielskej instrukcji na wwwf5r.pl DF084 to obwod otwarty przekaznika glownego polaczonego z konkretnym pinem na kostce w kompie. DF524 to 12V na odpowiednich pinach we wtyczkach A i C w kompie
Sprawdź czy na śrubie przy rozruszniku jest prąd, jeśli tak to zewrzyj czymś metalowym te miedziane śruby przy automacie, jeśli będzie kręcił to oznacza automat, jeśli nie to trzeba szukać wewnątrz rozrusznika np. szczotki.
Cześć później słychać było tylko cykanie bendiksa Bendiks nie cyka. Coś ci się pomyliło. Bendiks to jest to kółko zębate co się wysuwa i zazębia. najpierw przepalał się bezpiecznik od rozruchu i wymieniałem go co chwilę To wskazuje na usterkę elektromagnesu (włącznika elektromagnetycznego). To właśnie on powinien cykać. słychać było tylko cykanie bendiksa...
Poprawić masy i zasilanie idące na rozrusznik, Wyczyścić klemy, jeśli nie pomaga, możliwe uszkodzenie akumulatora wewnątrz.Sprawdzić na drugim akumulatorze.
Pisales we wczesniejszym poscie (solecki .m) ze sa trzy przekazniki .Ja u siebie znalazlem dwa , wiec gdzies musi byc ten trzeci . Z tego co widzialem to u mnie immo sklada sie z 2 kosci , jedna z przekaznikami na zew. a przy drugiej (tej ktora bezposrednio laczy sie z pestka) nie ma nic .No chyba ze jest cos wewnatrz tej kosci. Co do braku + na stacyjce...
otworzylem kluczyk ale nie widze zadnego transpondera - po wyjeciu czesci z przyciskami wewnatrz nie ma nic - tylko zgrubienie w miejscu mocowania grotu, a w czesci z przyciskami plytka, baterie i podluzna jakas tuba - jakby z zaroweczka ale wlozona odwrotnie. nie ma co - wizyta w fordzie mnie czeka chyba
Witam posiadam to autko jakies pol roku, do tej pory jezdzilo wrecz smigalo zadziwiajaco dobrze, nic sie nie psuło, dolewalem plyny, wymienialem opony zainwestowalem w podwozie. Jak do tej pory nie moglem nic zlego o autku powiedziec. przyszedl taki dzien niedawno, w ktorym, niz gruchy ni z pietruchy zgasl silnik (w trasie) oraz cala deska rozdzielcza....
A gdzie sterowanie? Nie ma przekaźników/styczników tylko o dwóch wyprowadzeniach. Chyba, że jest to zwykły włącznik przyciskowy, albo chodzi o to, że ma 2 przewody sterujące oraz jeden na akumulator i jeden na rozrusznik? Jeśli tak, to te dwa załączają cewkę, czyli nie ma znaczenia kolejność. Warto przy tym zmierzyć, czy nie ma połączenia wewnątrz jednego...
Witajcie. Odswieżę ten temat gdyż mam identyczny problem. Wszystko wskazuje na uszkodzenie stacyjki- ręcznie zwierajac styki przekaźnika wóz odpala. Podając z zewnątrz napięcie na pin nr1 przekaźnika przy kluczyku w poz III i wciśniętym sprzęgle wóz odpala. Stacyjka wyjęta i rozebrana. Brak widocznych uszkodzeń w stylu coś wyłamane, coś nadpalone. Moje...
Witam, auto po naprawie rozrusznika przestało działać a mianowicie: reagowac na kluczyk(nie otwiera się poprzez centralnyzamek) , nie otwiera centralnego zamka wewnatrz samochodu poprzez przycik na konsoli o raz nie miga dioda od cetralnego.Nie działa elektryczna szyba lecz tylko od strony keirowcy natomiast od pasarzera działa, nie działaja wycierzaczki...
Witam Problem został rozwiązany przyczyna usterki bardzo banalna. Metalowa osłona wewnątrz rozrusznika zwierała z wirnikiem skutek zwarcie i reset całej elektryki. Trzeba niestety wyjąć rozrusznik i rozebrać jeżeli jest firmy Valeo to rozwiercić nity i wyjąć blaszkę osłonową. Ruszył do strzału.
Dekielek do regulacji zaworów masz za gaźnikiem drugie foto. Odkręcasz gaźnik i pod spodem masz dwie śrubki od dekielka zaworów. Problemem jest to, że w tym silniku jest chyba podobnie jak w moim 12hp czyli nie ma regulacji samej w sobie tylko trzeba przyszlifować lekko trzonek zaworu. Niestety luzów nie pamiętam ale coś około 0,19mm na ssącym i 0,21...
Witam ,dane pacjenta: Peugot 407 2.0 Hdi ( sterownik silnika SID 803A ) Auto nie odpala czasem zalapie ale to moze po 70 razach , po podlaczeniu kts-em brak komunikacji ze sterownikiem,( jak wlaczy sie zaplon i slychac dzwiek z komory silnika dopiero idzie odpalic ikomunikacja wystepuje ) ale po wylaczeniu zaplonu i ponownej probie znowu to samo.wejscie...
Nie jestem pewien jaki masz model Hondy, bo było sporo wersji i trochę zmian. Niektóre Hondy stosowały specjalny akumulator i złącze plastikowe z dwoma konektorami do niego. W jednym egzemplarzu miałem instalację zalaną elektrolitem z akumulatora, a obok niego był właśnie moduł CDI. Dziwne rzeczy się robiły przez to zalanie. Niektóre Hondy miały specyficzne...
Witam.Na warsztacie w ktorym pracowalem posiadalismy urzadzenie tester firmy Bosch ktory pozwalal na okreslenie jakosci,kondycji silnika za pomoca blokady zaplonu i pomiaru pradu rozrusznika.Oczywiscie prad rozrusznika niewielka roznica przy zimnym czy cieplym silniku, ale szybka diagnoza bez ingerencji w zakamarki silnika wewnatrz.Ale w tym przypadku...
Tak,tę wajche trzeba wsadzic w ten otwór !Inaczej ten trzpien jest wciskany do srodka a co za tym idzie zwiera się włącznik wewnątrz.Musisz pociągnąc koło zębate rozrusznika na zewnątrz,wtedy dzwigienka widełek sie pochyli i zaczepisz trzpien elektromagnesu. Spręzyne scisnij sznurkiem a potem go usuniesz.Dzwigienka widełek(wajcha) jest pociągana przez...
A odlączyć alternator (kabel ładowania) i ewentualnie rozrusznik... jesli to żaden z ukladów wewnątrz kabiny to moze coś prostrzego... u mnie się elektromagnes zjarał bo elementy rozrusznika nie zapewniały dobrej masy i prąd poszedł bokiem. Jesli to zalezne od temperatury to jakis element po odkształceniu robi zwarcie lub gdzies jest zwyczajnie woda...
przylaczam sie do entuzjastow takiego napedu, tyle ze silnik od samochodu-powstaly nowoczesne konstrukcjebardzo ciche i wydajne i male. Naped odrzutowy jest calkowicie bez sensu lodka ma szanse uplynac kilkanascie metrow , dobrym rozwiazaniem jest niskoobrotowa sruba najlepiej 5 lopatkowa o zmiennym skoku , powietrze mozna magazynowac pomiedzy sciankami...
no właśnie masa/ pytałem brata bo ostatnio on jechał ciągnikiem i mówił że podczas oprysku zaczeła mu mrugać tak jakby coś nie łączyło, tylko gdzie ta masa może być podpięta , ponieważ wszystkie kable idą do wewnątrz (do rozrusznika,do kabiny)
witam w piatek po 3 dniowym postoju odpalilem samochod przejechalem 20km po czym samochod zgasilem i stal sobie 6 godzin. Wsiadam do samochodu przekrecam kluczyk kontrolki swieca no to krece dalej i w pewnym momencie rozrusznik przestal krecic probuje jeszcze raz rozrusznik nie kreci w ogole jakby go nie bylo odczekalem chwile probuje znowu rozrusznik...
Witam moj problem wyglada tak:na zimnym silniku zapala od pierwszego przejade z 20km wyłącze silnik po czym chce ponownie zapalic i zadnej reakcji jedyne co słysze to pompke paliwa,autko postoji z 3 h odpala od pierwszego było juz dwa razy u mechanika naprawił : -rozrusznik(zwarcie wewnątrz) -zwarcie na bezpiecznikach -"jakis"kabelek przy stacyjce (słaby...
jakby się zaczął czy coś takiego jakby coś trzesczalo lub się tarlo Zaczął? To gdzie się skończył? Jeśli zaciął, to co innego. Jeśli podałeś zasilanie na rozrusznik, a ten nie ruszył, natomiast ty słyszałeś jakieś trzeszczące dźwięki, to podejrzewam, że było to iskrzenie wewnątrz rozrusznika, możliwe że dźwięki przypalania się uzwojeń. Bo skoro zrobił...
Witam! Mam Escorta 1.4 MkVII 95 rok. Pewnego dnia wsiadam do samochodu, przekrecam kluczyk i slysze tylko charakterystyczne pykniecie. Mysle 'nic tylko zawiesily sie szczotki w rozruszniku'. Oddalem escorta do mechanika aby potwierdzil moja teze. Wyjal rozrusznik i mowi ze szczotki sie wytarly i rozrusznik jest do wymiany. Kupilem na szrocie drugi rozrusznik....
Czyżycki jesteś wielki!! :D Rozumiem, że trzeba zaokrąglić te wymiary czyli: 216500 od strony sprzęgła: * po zewnątrz - 23 mm * wewnątrz - 11 mm * szerokość - 7 mm 83859 od strony rozrusznika: * po zewnątrz - 19 mm * wewnątrz - 12 mm * szerokość - 5 mm Czy aby na pewno dobrze zaokrągliłem wymiary wewnętrzne?
Witam,mam problem z moim focusem.zdaza sie ze przekrecam kluczyk w stacyjce ,zapalaja sie i gasna wszystkie kontrolki tak jak byc powinno,lecz rozrusznik nawet nie probuje zakrecic-martwa cisza . postoi kilka godzin ,czasami kilka dni lub wiecej-i odpala od pierwszego razu.nie jest to zwiazane z pogoda czy wilgotnoscia,nie ma zadnej reguly czy zimny...
U mnie podobny problem, z tym że stacyjki nie mam, próbuję odpalić na ''krótko'' łącząc ze sobą kable ale nie odpala. Kluczyk włożony wewnątrz pętli , rozrusznik kręci, iskra jest ale nie słychać pompy. Pytanie czy immo odcina iskrę czy paliwo?
Kontrolki się palą po przekreceniu stacyjki ? Jezeli się palą to przygasają przy próbie startu ? Masy od silnika, budy całe ? Proponuje sprawdzić rozrusznik na krótko czy w ogole działa. Czujnik może być, ale nie musi. Może nie być widoczny, proponuje dobrze rozejrzeć się pod maską, w okolicach podszybia, pompy hamulcowej , czasami też montowane są...
Sprawdź czystość połączeń prądowych na rozruszniku ( zazwyczaj są to dwie miedziane nakrętki - nie dokręcaj zbyt mocno bo uszkodzisz podkładki izolacyjne wewnątrz automatu ). Każdy rozrusznik ma elektromagnes który łączy obwód rozrusznika do plusa akumulatora - prąd w tym układzie jest bardzo duży rzędu >600A więc stacyjka nie dała by rady.
Witam Chcialbym zamontowac modul zdalnego odpalania silnika do laguny 2. Karte na stale umieszcze w czytniku, ktory zostanie ukryty gleboko za kokpitem. Na jego miejsce zamontuje drugi czytnik, nigdzie nie podlaczony, aby wypelnic dziure po oryginalnym. Pytanie - jak rozwiazac zalaczenie/wylaczanie zaplonu? Gdy karta bedzie na stale w czytniku - zaplon...
Problem może być w tej wtyczce i magistrali CAN.. napraw aby było OK tam. Rozrusznik jest sterowany z przekaźnika wewnątrz modułu BSM, tego z bezpiecznikami pod maską. Żądanie załączenia idzie z BSI po CANie. Sprawdź czy na krótko jak włączysz rozrusznik to czy odpali. Dodano po 31 Problem może być w tej wtyczce i magistrali CAN.. napraw aby było OK...
Elektrim... Słuchaj ja wiem że w czujniku wysokiego cisnienia jest filtrerek i mozna jego wyczyścić ale ... u mnie jest chyba problem z wtryskami poniewaz na listwie podczas kręcenia rozrusznikiem jest 300-340 bar i nie chce zapalic. Wynika chyba z tego że sa uszkodzone wtryski a nie cos tam. Zachowanie jest takie jak by wtryskiwacz przeciekał i paliwo...
Rozrusznik na fioletowym 2.5mm pod maską w czarnej skrzynce sterowników, po stronie kierowcy. Przejście od wewnątrz samochodu.
Elektromagnes , jak sama nazwa wskazuje , gdy sie puści elektro to jest magnes ,bez elektryki nie ma. Jest to taki gruby walec przyczepiony do rozrusznika , gdzie na jego końcu są dwie duże śruby , do górnej podłączony jest gruby przewód , do dolnej podobnie lecz ginie on wewnątrz rozrusznika . Pomiędzy tymi śrubami jest podłączony taki mały kabelek...
spróbuj po stukać rozrusznik, jak pomoże to będziesz miał pewność że coś wewnątrz. Trzeba by jeszcze sprawdzić czy dochodzi prąd do automatu po przekręceniu kluczyka w pozycję start.
Powiem Ci jak zlokalizować usterkę. ale musisz wyłapać moment, kiedy rozrusznik zawodzi i mieć kogoś do pomocy : Kolega przekręca stacyjkę w położenie rozruch. Słychać jak automat się załącza.rozrusznik się nie kręci. Kolega cały czas trzyma stacyjkę w położeniu rozruch. Ty wykonujesz pomiary: masa miernika(próbnika,żarówki) na klemę minusową, drugą...
Wymieniłem dzisiaj szczotkotrzymacz. Najprawdopodobniej przyczyną kłopotów była rdza wewnątrz rozrusznika. Okazało się, że zwierała plecionkę łączącą stojan ze szczotkami z masą, przy okazji ta sama plecionka zwierała druga parę szczotek. Strasznie ciasno jest w tamtym miejscu, dodatkowo doszła korozja i problemy gotowe. Teraz wszystko zaizolowałem....
Kolego ,jeśli kontrolki wygasają to zacznij od sprawdzenia akumulatora i jego połączenia z instalacją.Wyczyść słupki akumulatora i klemy wewnątrz ,dalej masę silnika,rozrusznik.
z ojcem ze wzgledu na niemiecki, napewno wie wiecej odemnie ale zadnym specem nie jest, co sie juz rzucilo w oczy 3 rozne marki opon lusterko prawe na prawych drzwiach jest jak by kluczem czy czyms ostrym 2 litery napisane w srodku z przodu otarcia od fotelika dla dziecka na dole progu ale od wewnatrz a tu link [url=http://suchen.mobile.de/auto-insera...
Rozruszniki Valeo - te z przekładniami planetarnymi. Cudowny pomysł - Klejone magnesy wewnątrz stojana. Po kilku latach lubią się odkleić i zablokować wirnik. Na szczęście można z takiego dziada awaryjnie usunąć urwany 1 magnes i rozrusznik dalej kręci i wystarcza do zapalenia silnika. Wiem, to ostatnie to "druciarstwo" i "grzybo-patent" - ale działa.
Budową przypomina wyłącznik elektromagnetyczny rozrusznika, tak więc i działanie chyba jest podobne. Pytanie czy wewnątrz nie ma sprzęgła łączącego silnik elektryczny z pompą, bo jeżeli jest to połączenie przewodów tak jak napisano w poście wyżej uruchomi silnik ale nie uruchomi pompy.
Witam! Autko to citroen xsara 2.0 benzyna z 2003 roku. Objawy to: Wlaczamy zaplon, kontrolki swieca normalnie, ale ta z kluczykiem tez swieci i nie gasnie, oczywiscie auto kreci rozrusznikiem ale nie odpala. Oprocz tego, nie dzialaja szyby, radio, nawiew, lusterka i central z pilota i kilka innych dupereli. Central z kluczyka dziala, oswietlenie wewnatrz...
Na kablu? Czy na UPC? Bo nie rozumiem, skoro napięcie idzie od aku bezpośrednio to UPC musi zwierać do masy Dodano po 7 Czy mógłbyś mi podać piny, które sprawdzić? Dodano po 1 Panowie, sprawdziłem, rozrusznik zwarty na krótko działa. Dałem 12 V na pin z wtyczki z UPC. Ale po podpięciu aku jeszcze zanim testowałem rozrusznik zauważyłem, że panel wewnątrz...
Nie Kolego zwarcie było pod podłogą Auta,tam się łączy główny przewód +Akumulatora i rozrusznika ,jest taka specjalna śruba i przewód który idzie od Akumulatora... jest w wewnątrz Auta,a od rozrusznika od spodu pod podłogą na wysokości pedału gazu ..i właśnie w tym miejscu upalił się ..czy może utlenił przewód i zetknął się z masą ..zrobiłem taki rysuneczek...
To ciekawe. Wątpię abyś miał zapłon DC-CDI, czy też rozwiązanie takie że jest moduł zapłonowy wewnątrz centralki/przekaźnika rozrusznika. Upewnij się czy rzeczywiście odłączenie przewodu od gaszenia powoduje brak iskry. Może przewody miałeś podłączone odwrotnie? Bo może być tak, że w wyniku naprężeń termicznych cewkomoduł wrócił do działania, może podczas...
co do pytania postawionego na początku... przykład pierwszy: aku 45 Ah; rozładowujemy go prądem 10 A przez dwie godziny czyli zostaje mu 25 Ah "wewnatrz". póżniej odpalamy nasze autko które - zakładam ma techniczną możliwość doładować go do "pełna", za chwilę cykl możemy powtórzyć,wszystko jest w porządku. przykład drugi: mamy w tym samym autku baterie...
W stacyjce są styki. Nie widać ich z zewnątrz. Do silnika idzie połączenie masowe. W rozruszniku są szczotki. Także dostęp od wewnątrz.
Generalnie sprzęgła rozrusznika się rusza, jest on fabrycznie przesmarowany, aczkolwiek istnieje możliwość że smar wewnątrz wysechł i sprężynki nie dociskają rolek. Jak chcesz się bawić (wyjęcie rozrusznika nie jest kłopotliwe) to zanurz sprzęgło w nafcie lub ON by wypłukało zaschnięty smar. Sprzęgło działa na takiej zasadzie, że bezluzowo łapie w kierunku...
Najlepiej FLRY o przekroju 1,5-2,5 mm2 do wiekszości odbiorników wystarczą. Tylko ładowanie akumulatora kwasowego z alternatora wymaga wiecej bo ok. 6 mm2. Z tym, że jak jest rozrusznik, to nie trzeba dublować okablowania. Od śruby głównej rozrusznika do alternatora zwykle wewnątrz silnika jest fabryczne połaczenie i na zewnątrz wychodza 3 lub nawet...
Ja stawiam na pęknięcie wewnątrz akumulatora.
Elektrozawor ON jest zasilany z pompy wtryskowej.Pompa wtryskowa wytwarza wewnątrz ciśnienie ON. Jeżeli rozrusznik wolno kręci to brak jest ciśnienia ON i nawet jak zawor się otworzy to nie ma przepływu ON.
Witam mam problem z moim freelanderem po przekręceniu kluczyka słychać tylko jakiś przekaźnik przy bezpiecznikach wewnątrz auta a rozrusznik milczy. Dodam że na krótko auto pali, bezpieczniki w komorze silnika sprawdzone i są ok. podobno jest tam jakiś przekaźnik ale ja nie mogę go zlokalizować z góry dziękuję za pomoc.
Jeden przewod gruby od aku. idzie na automat i jest przykrecany nakkretka m8 , drugi cienszy ... To wiem. Przewód podający napięcie na cewkę stycznika jest podłączony i po podaniu na niego napięcia słychać stuk. Czyli stycznik nie podaje zasilania do rozrusznika. Gdzie jest ten drugi "gruby" przewód? Wewnątrz, czy na zewnątrz, tak jak pisze adam7009?
Witam. Chcialbym zalozyc do swojego samochodu elektryczna pompe paliwowa umieszczona na przewodzie paliwa.Mechaniczna pompke chce zlikwidowac.Jest to skoda favorit 1,3 na gazniku z zalozonym gazem LPG.Pompe elektryczna chce zalozyc z tego powodu,zeby uniknac dlugiego krecenia rozrusznikiem podczas przechodzenia z gazu na benzyne gdy komora paliwa i...
Witam Tak żeby zaspokoić ciekawość:) K2 i K3 są to przekazniki wewnatrz centrali do sterowania zamkiem centralnym. NO to są styki przekaźnika normalnie otwarte, a NZ są to styki normalnie zamknięte. Co do tego czy trzeba je podłaczać to własciwie nie no chyba że chce się mieć sterowanie zamkiem centralnym. KS1 i KS2 są to dwa kanały wyjsciowe alarmu...
Albo posmarował wewnątrz elektromagnes, żeby wszystko lekko chodziło. Prosty rozrusznik a tyle możliwości spartolenia.
witaj ,wydaje mi sie ze : jesli chcesz kogos zabic ! np.kto ma mokre rece lub rozrusznik serca to zaloz "rezystor":) nie chce byc zaraz zakrzyczany ale ludzie !!! bezpieczenstwo!!! jest najwazniejsze i lepiej kuc pol chaty niz kogos zabic zreszta chyba latwo to wyperswadowac wlascicielowi, nie wiem jak zaliczyles np.podstawy elektrotechniki w technikum...
Na benzynie pompka pracuje? Właśnie byłem to sprawdzić. Pompka pracuje bez zarzutu. Po chwili "kręcenia" rozrusznikiem zaczyna śmierdzieć benzyną spod maski i wewnątrz samochodu.
mam pytanie dotyczące rozrusznika: rozrusznik ciężko kręcił więc przeczyściłem go, wszystko wewnątrz było w porządku, założyłem z powrotem, po tym zapalił na dotyk parę razy, i teraz ponownie ciężko kręci, zastanawiam się czy może któraś ze szczotek nie zawiesza się???
na klemie zagniecione są dwa kable Gruby czarny do rozrusznika Cieńszy czarny na siec pokładową Koroduje wewnątrz klemy cieńszy czarny,stąd wzrost rezystancji i fajna grzałeczka. Te havranki tak mają
Spróbuj pchnąć dźwignię skrzyni biegów do przodu, przytrzymaj i próbuj odpalić To nie. Tu już jest skrzynia z wybierakiem elektronicznym. Nie mam styku o którym myślisz. Czy zmiana pozycji wybieraka powoduje zmianę wskazań na liczniku? (P,R,N,D)? Jeżeli tak, to jest plan "B" Poszukaj pod maską takiego przekaźnika: https://obrazki.elektroda.pl/7303039900_...
Na 90% zyżyte styki wewnątrz automatu. Automat bendiks wyrzuca, a prąd na rozrusznik nie przechodzi.
Kolega wyczyści klemę na plusie i kołka przy akumulatorze i posmaruje np wazeliną techniczną. Są nowsze środki łatwe do kupienia. Czasem zaśniedzieje kabel wewnątrz klemy i trzeba wymienić na nową.
Witam :cry: mam problem, mianowicie, nie dalej jak wczoraj postanowiłem z kolega podłączyć alarm ( Tytan ds 200 do centralnego zamka w golfiku 3 drzwiowym z `97 1,6 - 74kW. Mialem alarm zalozony jakis czas temu, wszystko pieknie ladnie chodzilo, jednak jak go zakladano nie mialem pompki od centralnego i dlatego za jednym zamachem nie podlaczono wszystkiego....
oswietlenie wewnatrz rozrusznik trafic rozrusznik rozrusznik trafi rozrusznik
żarówka mruga podłączeniu ładowarka długo ładować bateria bramy hormann programowanie
Wyświetlacz podzielnika ciepła nie działa - czy nadal rejestruje dane? Części zamienne do tokarek MTP - gdzie szukać?