Witam. Toyota verso 2009r. 2.0 d przy wkładaniu katalizatora coś zaiskrzyło. Rozrusznik nie kręci. Radio, cimatronic, kierunkowskazy nie działają. Gdzie szutak awarii? Wszystkie bezpieczniki są dobre.
Witam. Czy przy podłączaniu przewodu ładowania na rozrusznik ma zaiskrzyć (wyłączony silnik) . Alternator Polonez
Aby sprawdzić "na krótko" czy wgl rozrusznik bangla, to przy przekaźniku, gdzie masz przykręcone 2 grube przewody, należy je złączyć (uwaga! Mocno zaiskrzy i może ci "przyspawać" np śrubokręt). Bezpośrednio po połączeniu tych przewodów rozrusznik powinien zacząć kręcić jak głupi XD. Jak by zakręcił to już pół sukcesu. Nie sądzę aby ten alarm był fabryczny,...
Witam :D Mam Hondę CBR 125. Wczoraj podłączyłem rozrusznik. Zetknąłem dwa przewody. Ten na rozrusznik (+) i masę. ( zaiskrzyło). Czyli zrobiłem zwarcie Dziś gdy przekręcę stacyjkę żarówki bardzo słabo sie swiecą. Rozrusznik nie chce w ogóle drgnąć. Akumulator naładowany i bezpieczniki wszystkie są okej. Co może być powodem tego problemu?
Podjedź do warsztatu, za dyche pokażą gdzie jest rozrusznik i jak odpalić. Zmostkuj obie śruby (grube), uważaj zaiskrzy.
skoro silnik nie zablokowany bo kręciłes nim ,automat stuka a nie kręci to może on byc uszkodzony(automat)zewrzyj solidnym kluczem srubę zasilającą na automacie ze srubą która wprowadza kabel do wnętrza rozrusznika ,czy ruszy,ostrożnie zaiskrzy mocno
Sprawdź probnikiem 12V czy elektromagnes podaje napięcie na śrubę z plecionką. Nawet zwykła oprawka z żarówką. Napisz co zrobiłeś. Rozkręcałeś rozrusznik? Można jeszcze metodą na tzw. zwarcie. Śrubokrętem połączyć (zewrzeć te dwie śruby). Metoda bezpieczna, trochę zaiskrzy, ale dowiesz się czy rozrusznik kręci. Jak zakręci to elektrowłącznik zepsuty....
"Troche zaiskrzyło" to ja znam😀. Jak kreci rozrusznik to wyciagaj alternator jak nie to upaliłes mase silnika i alternator minimum to
Zaiskrzyłeś na klemie i stracił synchronizacje. Immo w BMW blokuje też rozrusznik. Sprawdź błedy.
Czemu jeszcze nikt nie napisał: te "coś" na rozruszniku ma dwie śruby M10, na klucz 17; te dwie śruby zewrzeć ze sobą śrubokrętem, ma zaiskrzyć (bo prądy są ogromne) ALE ROZRUSZNIK MA RUSZYĆ!!! .
Wymień elektromagnes. Doraźnie możesz do odpalenia dużym kluczem zewrzeć dwie śruby, elektromagnesu gdzie działa zwora. Jedna to ta do której idzie przewód od aku, druga tego samego rozmiaru obok. Uwaga bo ostro zaiskrzy i rozrusznik zakręci więc wyłącz bieg, daj luz i gaz ręczny powinien odpalić. Można też pokombinować ze stykami zwory bo te są wypalone.
Skoro nie kręci rozrusznik, to w pierwszej kolejności akumulator do sprawdzenia i naładowania (fakt że jest nowy, nie oznacza że jest sprawny, tanie akumulatory np marki WN potrafią być fabrycznie uszkodzone). Względnie możesz na kablach rozruchowych podłączyć akumulator od samochodu. Potem do przeczyszczenia przewody rozrusznika (te "grube") oraz wszystkie...
Witam. W czasie kasowania inspekcji oleju przez nieuwagę zmasowałem nie ten pin co trzeba. Delikatnie zaiskrzyło i ...właśnie nie odpala, rozrusznik nie kręci a tak to cała elektryka ok. Sprawdziłem bezpieczniki , rozłączyłem akumulator i nic, wydaje mi się, że bez wizyty "na komputerze" nic sie nie da zrobić, chyba że ktoś ma jakąś mądrą radę. Posiadam...
Najlepiej sprawdź jaką masz prądnicę. W tym celu ściągnij opaskę z prądnicy, sprawdź czy ze stojana wychodzi przewód który jest podkręcony pod jedną ze szczotek, czy też takowego nie ma. Jeśli jest, to masz prądnicę od C-360. Ale bardziej prawdopodobne że go nie będzie, bo takie właśnie prądnice były w Starach, Żukach, Syrenach i w C-330. Prądnic od...
Rozwiązanie problemu: Padł jeden z dwóch akumulatorów w czasie gdy był pod obciążeniem podczas rozruchu. Padnięty akumulator trzyma napięcie, tj. 6,4V, natomiast wcale nie ma pojemności. Dobrym akumulatorem mogę spawać, ten zły ledwo zaiskrzy. Dziękuję wszystkim za poświęcony czas i podpowiedzi. Sławek
Witam. Sprawdziłem filtr w zbiorniku, drożność wężyka, rozkręciłem i wymyłem benzyną i powietrzem gaźnik, membrany nie mają uszkodzeń. Dziwne dwie rzeczy. 1-podczas rozruchu świeca (nowa) daje ładną iskrę, ale przy naprawdę dużych obrotach rozrusznika -trzeba bardzo ostro szarpnąć wałkiem ,żeby zaiskrzyła - mam porównanie z Husqvarną 40. 2-po próbach...
O alternator tu masz rację. Rozrusznik raczej nie daleko odstawione styki. Jak odłączy alternator i zaiskrzy przy prądzie 0,5 A to już coś jest. Różnie może być , regulator lub prostownik alternatora. A napięcie przy włączonym silniku nie pulsuje ??? można to zobaczyć na światłach.Alternator musi być obciążony.
Silnik dało się uruchomić. Prawdopodobnie zablokował się odprężnik na wale korbowym. Po wykręceniu świec ustąpiła kompresja i rozrusznik dał radę zakręcić wałem i prawdopodobnie odprężnik się wówczas odblokował. Po wkręceniu świec po kilku próbach odpalił bez problemu. Silnik pracował parę razy po kilka minut do momentu jak coś zaiskrzyło w instalacji....
Dobrze. Ale to iskry jak przy zwarciu, czy sobie tak raz zaiskrzy i cisza? Bo trochę mało informacji podajesz. Coś się jeszcze dzieje?
Zakładając ,że alternator jest dobry,odłącz brązowy przewód od alternatora-ten gruby i podłącz jakikolwiek przewód im grubszy tym lepiej ale do akumulatora.Wtedy odpal i zobaczysz co bedzie.jeżeli przy podłączaniu coś zaiskrzy-niedobrze.
Witam mam problem z rozruchem ciągnika zetor 25k. Wszytko działało dobrze do momentu gdy podczas podłączania alternatora zetknąłem kabel "+" od ładowania do obudowy alternatora I zaiskrzyło się. Wszytko działa poprawnie to jest światła i klakson Ale problem jest z stacyjka bo nie działa rozrusznik. Co to może być?
Ładuj je kilka godzin, a docelowo dobę przy takim prądzie. Jeśli silnik będzie odpalał, to jeszcze jest nadzieja że trochę posłużą. Jeśli będą słabnąć, czy tracić napięcie, to zostanie wymiana - te mówisz ponad 8 lat mają, więc i tak dobre były. Uważaj podczas ładowania - odkręciłeś korki, zatem nie wolno odłączać kabli od ładowania bez wyłączenia prostownika....
witam dzieki za porade. sprawdzilem i jest napiecie, nawet udalo mi sie go zapalic 2-krotnie, opowiem jak to wygladalo bo to tylko dwa razy sie udalo,: podłaczylem kable do akumulatora (z takiego przenosnego awaryjnego urzadzonka) , kiedy podpinalem (-) do bloku silnika zaiskrzylo kilkukrotnie, ale..... przekreciłem kluczyk i zacząl krecić i odpalił,...
Jeżeli chodzi o te uwagi powyżej - to tłumaczone jest to następująco: - zapięcie bieguna ujemnego na silnik skraca drogę prądu do rozrusznika - Po odpaleniu silnika "padniętego" kable powinny być kilka minut pozostawione. Zabezpiecza to przed powstaniem "piku" napięcia w instalacji samochodu w momencie rozłączenia kabli zaraz po uruchomieniu silnika...
Jeżeli jest podpięta klema plusowa do akumulatora to na klemie minusowej względem minusa na akumulatorze pojawi się plus. A to z tego powodu że zamknie się układ przez odbiorniki zasilane przed stacyjką. Przy podłączeniu klemy do akumulatora może trochę zaiskrzyć i to jest normalne. Chyba że dosłownie zieje ogniem.Wtedy przyjrzał bym się przewodowi...
Odwołanie jednak nastąpiło, niestety. Nie zakładam nowego tematu, ponieważ problemu nie zatytułowałbym inaczej niż właśnie "znikający prąd". Konkretnie? Pokrótce postaram się opisać. Podczas dokręcania przewodów na rozruszniku na nieodłączonym akumulatorze (wiem, że tak się nie robi, ale nie o to pytam) poszła iskra i od tej pory pojawiły się dwie usterki:...
Witam! Dziś naładowałem akumulator i przed chwilą go podłączałem, z racji, że bieguny są umieszczone odwrotnie, niż przy moim poprzednim dałem + do - i - do +, oczywiście pierw nałożyłem plus a gdy dotknąłem minusową klemą do + to zaiskrzyło, dopiero wtedy zauważyłem, jaką głupotę popełniłem... Po podpięciu aku dobrze wszystkie kontrolki wróciły rozrusznik...
Witam Potrzebuję pomocy ! Zrobiłem małe zwarcie w italjet torpedo 125 4t rok 2000. Mianowicie nie przeciąlem kabelka od ssania elektrycznego na minusie tylko wpiąłem w ten minus dodatkowo drugi minus od akumulatora. Delikatnie dotykając kabelkiem do akumulatora(-). Nagle zaiskrzyło i zgasły kontrolki na liczniku i juz nic nie działało. Byc moze spalił...
(at)mazi_dg Konstruktywny komentarz juz napisał (at)robokop . Ja się dołączę. Wybudować pompę, podłączyć do akumulatora (zwracając uwagę na polaryzacje !). Jeżeli nie zadziała, to klucz w dłoń (8 albo 10), rozebrac tą pompę i zweryfikować stan szczotek oraz komutatora i łożysk. Wesołych Świąt. :D A po Świętach kupić nowe części. Rozrusznik-węglowe,...
Witam. Widzę z 1 foty że prostownik podpięty pod rozrusznik. Pisałeś o spawaniu maszyny podczepionej do ciągnika - zobacz czy wszystkie połączenia siłowe są sprawne i pewne. Objaw wskazuje jak by się gdzieś kabel przypalił. Bo zakręcić nie chce a kontrolki nie przygasają jak piszesz. Jest taka "partyzancka" metoda. Na odpalanie. Zobacz zwierając mocnym...
Witam.Już dawno jak miałem malucha.Mogę czegoś nie pamiętać,ale: 1.proszę zdjąć przewód z króćca przy gaźniku.Włożyć go do butelki i uruchomić na parę obrotów rozrusznik.Paliwo winno pulsacyjnie wypływać z przewodu.Uwaga by nic nie zaiskrzyło i nie było pożaru. 2.Wykręcić dyszę biegu jałowego i przedmuchać ją.Ewentualne zabrudzenia widać patrząc w dyszę...
Trzeba by poszukać czy gdzieś niema jakiegoś zwarcia bądź czy coś nie jest ciągle włączone. Najprostszy sposób to podłączenie naładowanego akumulatora i sprawdzenie czy nie iskrzy zbyt mocno przy podłączeniu klem (lekkie iskrzenie jest normalne jeśli samochód posiada elektronikę lub radio). Jeśli tylko lekko zaiskrzy to można wsiąść miernik i wpiąć...
Kostka stacyjki. Sprawdź czy dochodzi napiecie na bezpieczniki. Swiatła działaja poza stacyjka, dlatego uważam ze problem tkwi w stacyjce Dołączam się do tematu. Auto odpalało bez problemów, nagle przestało. Efekt jest taki, że światła normalnie swiecą, zegarek, alarm reaguje, ale nie pojawia sie kontrolka check i ładowanie. Dzisiaj poruszałem (odkręciłem...
Koledzy jeśli zaiskrzyło to zawarło - tylko jaki czujnik od paliwa - są dwa jeden ciśnienia rail na listwie - szynie - drugi sterujący pompa - zapytam mechanika jaki to czujnik, a nasuwa mi się drugie pytanie, czy poprzez takie zwarcie akumulatora mógł się uszkodzić? ponieważ po na samym początku jeszcze kręcił rozrusznikiem dość długo i wywalał napis...
witam. Mam problem z rover 220sdi z 1999 roku padł mi sterownik silnika.po wymianie sterownika auto zapala na klika sekund około 2 i gaśnie centralny z pilota działa rozrusznik kręci ale samochód zapala tylko na chwilkę po czym gaśnie.co trzeba zrobić aby auto paliło normalnie.Dodam , że stało się to przy wymianie akumulatora i ojciec dokręcał +klemę...
Laguna Kombi 98 zgasła mi podczas jazdy. Nie da się zapalić tylko robi "pyk". Wiem, że mogło dojść do zwarcia, ponieważ wcześniej odłączyłem kasę z taxi, która była zamontowana pod radyjkiem z kabelków się zaiskrzyło przy demontażu zaizolowałem je i w miejsce kasy wsadziłem półkę. Auto normalnie odpaliło i wszystko ok, ale po przejechaniu może 10 km...
zaczne od początku , w 330 była prądnica ,wymontowałem prądnice i zamontowałem nabyty alternator ,nie ingerując w przewody podpiołem przewód do B+ i poprowadziłem do rozrusznika pod gumowy kapturek przykręciłem go ,i tu mnie poniosła fantazja ,odkręciłem regulator napięcia i wszystkie przewody idące do niego i powstał mętlik ,więc przerwałem i wziołem...
Witam. Potrzebuję pilnej pomocy gdyż jestem na wakacjach w Paryżu i nie mam jak wrócić bo dzieją się cuda z samochodem PUGEOT 605, 1992, DIESEL. Samochód śmigał bardzo ładnie i super pokonał trase polska-francja a tu zagranicą nagle zonk. Powiem co i jak było. Wsiadamy do samochodu i pakujemy wszystko by wyruszyć na wycieczkę z centrum Paryża do Wersalu....
A może faktycznie to zwarcie gdzieś w aucie. Jeśli alternator ładuje, to nawet uszkodzony akumulator nie powinien tak obniżać napięcia. Poza tym gdyby to był padnięty aku, to raczej nie zakręciło by rozrusznikiem. Przerwa altek - aku też nie, bo widziałem elektryków magików, co to ładowanie sprawdzali odczepiając klemę przy włączonym silniku i patrzyli...
Moje uszanowanie, nowy nabytek - używany quad E-TON 150cm³ 2003. Podczas przejażdżki w pewnym momencie zaczął przerywać/dławić się i po 10 sekundach zgasł. Paliwo do gaźnika dopływało. Po odholowaniu do domu odpalił od razu. Ponownie pojechaliśmy, jeździłem spokojnie i taka sama sytuacja. Odholowaliśmy znowu i już nie odpalił. Z racji braku klucza...
A więc tak, alternator na razie siedzi w samochodzie jeszcze, odstawiłem tą robotę na piątek, bo w między czasie wziąłem się za wyjmowanie maglownicy gdyż stuka. Ale tak, akumaltor zawiozłem do sklepu z akumulatorami. Pan podładował, przed wyjściem z pracy odłączył, przyszedł na drugi dzień, zmierzył napięcie, trzymało ładnie 12.8V. Coś go tknęło aby...
"Przewód ze śruby M6 alternatora, zamiast do amperomierza dołączamy do śruby M8 z przewodem z akumulatora, na elektromagnesie rozrusznika" Dokonałem tej przemiany i nadal napięcie na akumulatorze nie zmienia się tzn. nie ładuje. Sprawdź kolego czy przy włączonym zapłonie jest napięcie na zacisku 67 w alternatorze, najlepiej jakąś małej mocy kontrolką...
Badany na otwartym, pokazywał jakieś setne części Ampera, jedynie co nie zainteresowało, że przy samym podpięciu klemy zawsze zaiskrzy, dość mocno, i od razu centralny się wlacza wylacza. Na amperomierzy wykazuje w tym samym momencie podpięcia skok do 0,6A i po 3 sec spada do wartości juz w setnych. A co myslicie o spadku napięcia w aku pod obciążeniem...
Nie ruszy go i to na 100%. Co do zwarcia sprawdzi, ale każdy element z osobna. Nie mam żadnych urządzę do sprawdzania czy wirnik ma zwarcie. Zazwyczaj biorę prostownik na 24V żabkę ujemna do osi wirnika, a dodatnia do komutatora. I tak kilka razy w koło niego i jak ma zwarcie zaiskrzy. Nie zdarzyło mi się żebym w ten sposób nie wykrył żadnego przebicia....
Jeżeli ci odpalił wodór w jednej z cel. To albo klema była luzna, i zaiskrzyło. Albo w środku pękł mostek ołowiany. I znowu ,jeżeli masz tylko dziórę do dóry. To ją zaklej. czymś, nawet na gorący lepik. Bylebyś mógł wody destylowanej dolać. Kiedyś gdy akumulatory były zalewane lepikiem . To wymiana obudowy była jak najbardziej realna. Teraz niestety...
Co jeszcze powinienem sprawdzić? Jakich problemów mogę się spodziewać? Wg mnie nic już nie trzeba sprawdzać. Nic się nie stało, bo elektronika w samochodzie miała napięcie o tej samej polaryzacji, może o trochę niższej wartości. Przy takim eksperymencie w dupę dostał akumulator i rozrusznik i tu ewentualnie można się spodziewać, że akumulator wcześniej...
Mam problem z Peugeotem 1,1B, nie zapalają się lampki i nie ruszaja wskazówki liczników jak się włączy zapłon, i nie zapala. Kręci rozrusznik ale nie zapala. Podejrzewam że to coś z komputerem sterującym wtryskiem? Raz już tak mi się zdarzyło, zacząłem wymienia bezpieczniki od komputerów, odłączyłem na pare minut akumulator i podłączyłęm i się samo...
Po co mialbym klamac z tymi swiecami swiece pasuja z 1,9td bo zmnienilem patrzałem czy sie robi czerwona jak ja mialem wyciągnietą moze to wtryski lub ten rorząd przestawiony jeszcze ktos mi mowił ze pompa moze byc przestawiona Dodano po 4 z tym ikrzeniem chodziło mi o to ze niektórzy spawdzaja czy swieca działaja bez wyciągania ich czyli sciąga sie...
coz mozna poradzic ,pierwsza i podstawowa sprawa --akumulator musi byc sprawny ,sprawdz wowczas po zdiecu listwy wszystkie swiece po kolei ,mozna to zrobic biorac przewod i po polaczeniu z plusem dotykajac na krotko do swiecy nastapi zaiskrzenie bo swieca pobiera dosyc duzy prad ok.5 amper jedna, nastepnie jesli to sprawdzisz i powiedzmy jest ok.zdejmij...
Wywal rozrusznik na regenerowany,naładuj aku i zapali,diesel musi mieć kopa aby zapalić chodzi mi o siłę kręcenia,w przypadku benzynki jak nawet ledwo kręci czasem zapali a diesel ma większy stopień sprężania tak więć dobre uderzenie i chodzi:idea: Jeśli wszystko sprawdziłeś to będzie chodził,no to narazie tyle. Pozdrawiam. Dodano po 6 A jeszcze świece...
Witam serdecznie, mam problem, a powiem szczerze że z elektryki jestem noga :( Odbudowuje 25letnią corolle gt, wszystko pięknie nowy silnik z japonii, zrobiliśmy nową wiązkę, sterowane komuterem sportowym Megasquirt 2, silnik odpalił za pierwszym razem, a to jednostka która nigdy nie była w europie stosowana, poradziliśmy sobie z wszystkimi czujnikami,...
To niby jaki element zabezpiecza alternator przed zbyt dużym prądem ładowania? Sterowanie odbywa się na podstawie napięcia. Więc może uzasadnisz swój wywód? Bo na razie trąca bzdurą. Nawet nowsze alternatory, sterowane z ECU, nie kontrolują natężenia prądu. Dlaczego może dojść do uszkodzenia alternatora? Dla danego samochodu, moc alternatora jest dobierana...
Przede wszystkim trzeba sprawdzić czy wgl wał się obróci. Dobrze by było wykręcić świecę i zobaczyć jak wygląda temat w środku. Jeśli widzisz rdzę w miejscu gdzie była świeca - to kaplica. Silnik nadaje się do generalnego remontu. Jeśli rdzy nie ma, wpsikaj tam jakieś WD40 lub daj z 2ml oleju i spróbuj zakręcić wałem. Jeśli silnik posiada "kopkę" do...
witam hehe jak czytam to co piszesz to jak bym widział moje utoa też kupiłem opelka i miałem idętyczny problem wraz ze staniem w lesie martwym:-)) wkońcu ściągnełem go na lince po poteżnych poszukiwaniach odkryłem cud w tym aucie główna żyła zasilająca do środka auta w takiej koszulce termokurczliwej utleniła się jak niechcąco pękła ta koszulka to...
rozrusznik trafic rozrusznik rozrusznik trafi rozrusznik rozrusznik zabezpieczenie rozrusznik
kabel monitor 120hz parametr maszynowy kosiarka faluje obroty
parkside szczotki parkside szczotki
TP.HV553.PC821 55" TV Firmware Flash: Panel Codes, BIN File, USB Upgrade, Kazmi-Elecom, Elektroda Schemat elektryczny obieraczki LOZAMET OZO – gdzie znaleźć dokumentację PDF?