Sądząc po tytule nie. Jeżeli to "cyk" dobiega z pod maski samochodu, to najprawdopodobniej rozrusznik do roboty.
Może spróbuj wymienić filtr paliwa i sprawdzić styki do rozrusznika
Na początek ile volt jest na akumulatorze w momencie kręcenia,następnie posprawdzaj przewody,na akumulatorze,rozruszniku. Masy na karoserii i silniku. Świece trochę biorą prądu i dla rozrusznika mało zostaje.
Nie był ostatnio robiony rozrusznik?
Bezpieczniki palą sie zaraz po włączeniu zapłonu przed załączeniem rozrusznika
Nie wiem. Jak to można by było sprawdzić ?
Miałeś robiony rozrusznik?
witam, mam następujący problem: mój matiz, po przekręceniu stacyjki nie gaśnie ( rozrusznik nie rozłącza się). co z tym zrobić, co wymienić, jak, i za ile. ?? czy po wymianie kompletu stacyjka, zamki i nowy kluczyk immobilizer będzie działał ?? dzięki za wszelką pomoc
Ja zawsze rozpoznaje jak ktoś się zalany po chodzi i mowie :) Wykręć świece, wyczyść (jak stare to wymień) i zobacz wtedy czy pali dobrze. Tak się dzieje od razu po włożeniu nowego rozrusznika?
Witam Spróbuj włączyć elektromagnes przez podanie prądu bezpośrednio z grubego kabla [ z akumulatora + ] na ten cienki przy elektromagnesie , pomijając stacyjkę . A piszę to ponieważ przydarzyło mi się że przycisk rozrusznika zbyt mało podawał prąd [ zgorzelina na stykach ] i rozrusznik nie działał , a przy sprawdzaniu kontrolką wszystko niby było OK...
Sprawdź dokładnie jaki kabel przykręciłeś do elektromagnesu(na pewno czerwony?) Do górnej śruby mocującej rozrusznik przykręciłeś masę silnika?(czarny przewód)
Ja również podejrzewałbym moduł zapłonu.Na kompie nic ci nie pokaże jeżeli w momencie sprawdzania usterka nie występuje.Tak jak CI sugerowano wcześniej sprawdż iskrę w momencie kiedy auta nie możesz odpalić.Jednocześnie sprawdż czy w chwili awarii jest napięcie na cewce zapłonowej kiedy kręcisz rozrusznikiem.
Słuchaj napięcie może i jest ale prądu nie ma,a to prąd kręci.A to co ci cyka to elektromagnes z rozrusznika-on pobiera mało prądu i mu starcza,ale rozrusznik potrzebuje dużo prądu,a twój akumulator go nie ma.Pożycz od sąsiada na chwile i spróbuj z dobrym akumulatorem.
Pisałeś że masz napięcie na żółtym przewodzie teraz nie ma? Na żółtym jest napięcie bezpośrednio nawet na wyłączonym zapłonie. Nie ma napięcia w ogóle w bezpiecznikach od radio, zapalniczki i rozrusznika.
np uszkodzony rozrusznik :)
Zerknij jeszcze na kable przy rozruszniku mogą być luźne ewentualnie zaśniedziałe i na klemy j/w napisał Irekt. Tak jak napisałeś rozrusznik 'rzeźi' czyli masz za mało prądu, jeśli tu masz wszystko ok to rozrusznik masz najprawdopodobniej do wymiany.
Pompa paliwa chodzi zaraz po przekręceniu kluczyka (dopompowuje paliwo), jak również po przekręceniu rozrusznikiem, czyli tak jak powinna. Pozdrawiam
Matiz lubi wypalić kostkę stacyjki myślę że masz styki wypalone .Robiłem przypadek że rozrusznik kręcił a znowu w tym momencie odcinała stacyjka zapłon. Może i tak jest, zachowanie by pasowało do tego. Ja jeszcze dzisiaj zrobiłem taki test: Podjechałem drugim samochodem (focus I - o ile to ważne :P), odpiąłem akumulator w matizie i poprzez kable podłączyłem...
Po prostu nie odbija ci sprężyna, stacyjka do wymiany bo zepsujesz rozrusznik i akumulator.
Te w kabinie . Z prawej strony 2 od dołu.
Co do rozrusznika to zobacz czy na tym cienkim przewodzie który do niego idzie jest zasilanie jak włączasz rozrusznik. Jak nie ma to raczej kostka stacyjki uszkodzona a jak jest to rozrusznik do naprawy. Nie masz czasem zbyt mało płynu hamulcowego?
prawie 8 miesięcy-może już zmienił właściciela.
Witam. Rozrusznik w 125p i w Polonezie to był pancerny element auta no poza tym nieszczęsnym bendiksem Tam nawet szczotki mało kiedy padały a tuleje jak były zużyte to to i tak dalej działo. Pozdrawiam.
Jakiś komentarz co do poboru prądu? Rozrusznik Daewoo - Tico ,Matiz 700 W przy napięciu 12V Rozrusznik silnika dieslowskiego od 900 do 1400W przy 12V Prąd rozruchowy zależnie od obciążenia rozrusznika od 120 do 300 A. Starczy bagażnika na kondensatory? Czy planujecie przyczepę? A na poważnie , carrier przedstawił realną propozycję
Pompa startuje z rozrusznikiem. Co do usterki to zbyt mało wzbogaca mieszankę na zimnym. Ten system ze starości tak się psuł.
Tak Objaw jest taki jakby ta koronka się rozmagnesowała . Niema tego jak namagnesować Już kombinowałem żeby przez gniazdo od czujnika tam włożyć np magnes neodymowy i bez świec kręcić rozrusznikiem ale tam jest bardzo mało miejsca
Fajne małe autko. Jak byłem dzieckiem to się w takim bawiłem. Ojcu wysiadła prądnica-rozrusznik mało dostępne w tamtych latach. Zamienił na syrenke 102 albo 103 za mały byłem żeby dokładnie pamiętać
A rozrusznik chociaż kręci??
No tak teraz mamy erę wymieniaczy, a to nie moja niestety. Ja naprawiam na ucho :), a przy zwisie szczotek gdzieś w trasie nie każdy ma żarówkę, a klucz czy młotek w takim aucie każdy prawdziwy facet wozi. Temat przerabiałem w moim Freelku więc znam go z autopsji i od momentu wymiany taśmy na zdrową plecionkę od jakiegoś silnika i profilaktycznego przesmarowania...
Jak wymienić rozrusznik w Citroenie C4 1.6 HDi? Rozrusznik znajduje się z tyłu silnika. Od spodu jest mało miejsca.
Dostęp do rozrusznika w matizie, masakra. Innym przykładem może być ciągnik international 955 gdzie do wymiany jednego kabla od lampy trzeba było zdjąć kabinę.
Witam Srawdź napięcie na akumulatorze ,rozruszniku,połączenie masy, stan samego akumulatora,to podstawa.Przedstawiasz mało informacji.
Bo elektromagnes wciąga tylko kawałek kotwicę (łączy zasilanie), resztę robi spirala na wirniku dociskając sprzęg do wieńca. Bzdura. Spirala ma tylko zapobiegać cofaniu bendixa. Sam elektrowłącznik ma dwa uzwojenia w sobie - wciągające i podtrzymujące. Jedno jest zasilane ze styku "50", drugie ze styku roboczego rozrusznika. Zasilacz 10A to zdecydowanie...
Rozrusznik może mieć przebicie na wirniku. A teraz podładuj akumulator. Następnie po godzinie włącz wszystko co się da na raz. Czyli światła mijania , pocoanij dźwignie na sygnał świetlny. Jak masz to przeciwmgielne z przodu i z tyłu, dmuchawa i ogrzewanie szyby. Jak akumulator po 15 minutach będzie miał jeszcze 11V to może być. Bo jak po mniej niż...
sprawdz na rozruszniku napiecie (lampkie podlacz do bendiksu)i czzy masz dobrego plusa na przewodzie prądowym rozrusznika(taki grubu przewod) jak to zrobisz to sie wyjasni co padlo. Witam ponownie , słuszna podpowiedź jeżeli nie jest nic poluźnione na rozruszniku to niestety czeka cię jego wymontowanie. Trzeba sprawdzić czy w momencie jak na bendiks...
No i trzeba było tak od razu. .Po około pòł godziny jak postoji przy odpalaniu słychać dziwny dźwięk jakby chrobot, trudno mi to opisać.Jak go zgasze i odpale to odpala ciszej. Przy rozruszniku prądowy był mało dokręcony i to zostało poprawione. Po odpaleniu z popychu Dlatego ja bym zainteresował się rozrusznikiem. Najpierw sprawdź klemę plusową...
Zdecydowanie problemu musisz szukać w rozruszniku. Automat rozrusznika z jakiś przyczyn nie ma siły go zapiąć. Więc albo "dostaje za mało prądu" (mało prawdopodobne), albo problem w samym rozruszniku.
mój na kopke bije 8bar a na rozrusznik 6.5bar Mało. Minimum 10 żeby odpalił,
Ja tam mimo wszystko stawiam na akumulator, podłącz pod samochodowy i się okaże, najlepiej bezpośrednio pod rozrusznik, albo rozrusznik już przypalony i ma mało mocy. Jak akumulator jest dobry i rozrusznik też, to nawet z zepsutą dekompresją briggsy odpalają (dla ułatwienia ustaw silnik tuż po sprężaniu żeby zdążył nabrać rozpędu)
Witaj Jak najbardziej potrzebuje tych pierwszych czterech klawiszy do wprowadzeniu kodu, ta usterka mogła się pojawić w skutek iskrzenia klem aku lub podczas wymiany rozrusznika. Więc elektronik powinien pomóc--> mało prawdopodobne że klawiatura wysiadła Pozdro
Problem leżak w rozruszniki za mało miał kw i nie dawał rady rozbujać silnika teraz jest 4,2 kw i na dotyk,.dzięki za pomoc
To przekaźnik od świateł więc w momencie kręcenia rozrusznikiem światła się wyłączają.P
To chyba powinno byc tak: zolty podlaczasz do +12 po stacyjce i do przekaznika w 86 (czyli wszystkie 3 sa podlaczone do siebie, po to, zeby polecial prad po wlaczeniu zaplonu) pomaranczowy to minus i podlaczasz tez do przekaznika w 85 (tym steruje alarm puszczajac mase lub nie) pozniej ucinasz np. kabelek idacy od stacyjki do rozrusznika i jedna koncowke...
Mi właśnie nie chodzi o każdą cewkę, ale konkretnie o elektromagnes rozrusznika jak on jest zabezpieczany aby nie palić styków stacyjki. Myślę że wiem ale chcę aby ktoś potwierdził. Zależy od auta. Albo jest dodatkowy przekaźnik, albo tranzystor załącza elektrowłącznik rozrusznika. Mało które z nowszych aut steruje rozrusznikiem bezpośrednio ze stacyjki.
Musisz szukać pod podłogą skrzynki bezpieczników (czyli nad nogami pasażera) 814 to określenie zbyt ogólne, podejrzewam uszkodzenie czujnika temperatury płynu chłodzącego (typowa usterka!) zlokalizowany jest (strzelam!> za mało danych!) w okolicach >nad rozrusznikiem. Mam pełny zestaw danych serwisowych na temat takich układów, ale sorry, za mało danych...
8V na nieobciążonym przewodzie to stanowczo za mało. Podaj na zestyk w automacie 12 V z akumulatora i będzie wszystko jasne.
w przypadku kontrolek moze łaczyc bo bieze mało pradu a rozrusznik duzo u mnie byłprawie upalony jak nie zapalal z poczatku to pomoglo zwykle udezenie w kierownice póznij coraz gorzejigorzej az wkoncu koniec tez sie nameczylem przynajmniej wlóz reke iporuszj u mnie byl goracy
prawdopodobnie problem z rozrusznikiem, aczkolwiek mało danych aby postawić sensowną diagnozę
W jedną stronę kręci się ciężej niż w drugą, ale nie jest to zbyt ciężko. W jedną stronę zębatka (bendix) powinien się kręcić z lekkim oporem, w drugą stronę nie, zwłaszcza jak mamy przekładnię planetarną. Jeżeli wcześniej nie było problemu, to coś źle poskładane (pewnie przekładnia), może być wina sprzęgiełka w bendixie, lecz mało prawdopodobne.
Masz problem z immo - sam nic nie zrobisz (znaczy bez sprzętu)
Corsa 1.0 czujnik położenia wału był tak uszkodzony , że samochód odpalał nawet i przez 7 dni ok , ale jak zgasł trzeba było odczekać 30 min. , bo można było sobie tylko pokręcić rozrusznikiem. Mało tego raz zdarzyło sie , że przy 120 km podczas wyprzedzania zgasił mi motor. Na diagnostyce stwierdzili uszkodzenie tego czujnika zczytując dane z komp....
Impulsy o których pisze Motronik sprawdzisz na zaciskach aparatu zapłonowego. Na zaciski cewki zapłonowej podłącz woltomierz analogowy na zakresie10 V. Przy kręceniu rozrusznikiem wskazówka jego powinna chodzic.
Też obstawiam że kończy się rozrusznik. Obroty 200 i poniżej to trochę mało żeby sprawnie uruchomić diesla.
Jeśli po przekręceniu stacyjki kontrolki się świecą i po dalszym przekręceniu w celu rozruchu przygasają lub gasną całkiem a rozrusznik nie kręci to moim zdaniem jedno z trzech: albo akumulator nie daje rady, albo uszkodzony rozrusznik, albo silnik stawia za duży opór. Dla mnie ostatnia możliwość jest mało realna bo nie grzebałeś nic przy silniku. Jak...
A to cykanie rozrusznika ma mało wspólnego z ładowaniem ale jak sie ma extremalnie małe wolne obroty to też faluje napiecie i nie tylko w poldowozie.
szukałem w siec Mało skutecznie! Proszę sprawdzić przycisk rozrusznika, oraz przekaźnik rozrusznika.
Nie mam na chwilę obecną możliwości wstawienia jakichkolwiek multimediów. Wymieniłem elektromagnes i bendix/
siemka miałem ten są problem odłącz kostkę od czujnika temperatury na gorącym silniku tzn. wina jest rozrusznika bo za mało prądu podaje najprawdno podobnie rozrusznik do wymian.√
Witam. Może być przebicie na przewodach wysokiego napięcia lub na kopułce rozdzielacza. Pozdrawiam.
jak dla mnie to masz słaby akumulator sprawdź to sobie jeszcze raz dopiero ja na 1000% wykluczysz aku, to może być przyczyna w rozruszniku nawet na filmiku słychać że zaczyna kręcić a potem ma za mało prądu i zaczyna wyrzucać bendix
20 barów dla silnika z wtryskiem pośrednim to mało. Podłącz rozrusznik pod 24 v. Fabryka podawała 28 bar do remontu. No gdzie - 28 to była dolna granica nominalnego sprężania jak pamiętam. Przy takim ciśnieniu powinien palić bez świec.
witam czerwona dioda miga w 2 pierwszych pozycjach w 3 świeci ciągle Dodano po 2 w momencie kręcenia rozrusznikiem światło ciągłe nie gaśnie
popytałem znajomych z pracy to jedni mi mówili że bezpieczniki a inni że rozrusznik. Mało mądre W środę auto idzie na warsztat Bardzo mądre.
Grzej olej żeby rozrusznik miał łatwiej, ja stawiam elektrycznego grilla pod miskę. A jak to mu będzie za mało to kopciucha w dolot. :D
Po stronie pasażera od spodu deski masz kostkę do autodiagnozy. Zewrzyj odpowiednie piny a wybłyska Ci błędy. Instrukcje jak to zrobić znajdziesz w sieci. Sprawdź jeszcze stacyjkę, możliwe że podczas kręcenia rozrusznikiem rozłącza zasilanie.
12,05 na światłach nie jest źle ale 9,38 przy kręcącym rozruszniku to zbyt mało. Różne źródła podają jako dolną granicę od 9,5 do 10 V przy rozruchu zimnego silnika. Wygląda, że nie masz zwarcia celi ale jedna lub kilka cel mogą być silnie zasiarczone i mają bardzo niską pojemność. Dodano po 4 ze światłami i włączonym zapłonem 9,38 Nie odpala się zimnego...
I co z tego że masz światła czy wycieraczki, na rozrusznik to za mało spróbuj podładować akumulator.P
A po co wyciągać? Rozrusznik jest dobry tylko prądu jakoś mało....
Masz suwmiarkę ? Może wystarczy przypiłować w jakimś miejscu nową wkładkę ? Opcja z zamiennikiem, to w ogóle inna rura, + inna kostka - jak mnie to spotkało, gdy kupili zamiennik nie od tego mercedesa czy mana, i kluczyk za mało się przekręcał, dzięki czemu nie dochodził do pozycji rozrusznika... Tylko kilkanaście stopni mniej w obrocie kluczyka, lub...
Papier ścierny 120 i przeszlifuj do czystego metalu końcówkę masową na rozruszniku i alternatorze (ma być czysta miedź lub aluminium) możesz dodać miedzianego smaru, zabezpieczy przed korozją i poprawi kontakt. Zmierz napięcie na klemach podczas pracy oraz na alternatorze. Może być że alternator już wymaga regeneracji bo nie doładowuje akumulatora....
Niemożliwe, rozrusznik bierze spokojnie 400 A... Mało w życiu widziałem, ale bezpiecznika na rozrusznik nigdy. We wszystkich autach, które widziałem (od środka) rozrusznik nie miał bezpiecznika.
Jak nowy to nic nie kombinuj pojeździj i sprawdź czy trzyma.Może problem o ile nadal będzie występował nie leży w akumulatorze a w rozruszniku(np zacina się) i przewodach do niego idących.Prąd w granicach 20mA w ciągu 50 godzin zabiera z akumulatora 1Ah a to jest niewiele.
może masz zamontowany silnik o większym napięciu,akumulator normalnie ma 12V,po załączeniu zapłonu napięcie wzrasta do 14,3V Że niby siłowniki na 24V? To by w ogóle nie chciały działać. Raczej wina ich jakości i/lub sposobu montażu. Chociaż w Renault 19 miałem tak z fabrycznym centralnym że jak akumulator słaby to siłowniki tylko zabrzęczały a rozrusznik...
tak diody sprawzone, zapomniałem o tym napisac. czytałem na tym forum, ale niestety w zablokowanych tematach, że ktos miał podobny problem tkwił w kablach. Niewiem tylko w jakich kablach. masę sprawziłem, a kabel od alternatora łączy sie z tm od rozrusznika, jak rozrusznik kreci to musi byc dobre połączenie
Czy to może mieć jakiś związek z tą wymianą skrzyni? Raczej nie powinno,ale różnie to bywa.A rozrusznik to kręci w ogóle?
Witam panowie ociz napisał [Chodziło mi o to że na filmiku przekręcasz kluczyk od razu w pozycję "rozruch", ale to nie ma nic wspólnego z usterką] a przepraszam jak ma uruchomić silnik ma przekręcić na raz zrobić salto i dopiero rozruch to benzyna wkłada kluczyk i pali nawet gdyby to był diesel to i tak rozrusznik powinien zakręcić . Na filmiku nie...
Ponad osią rozrusznika, jesteś po diagnozie auta?Zapłon ,zasilanie w paliwo sprawne?
P1500-sygnał rozruchu. Może się taki rejestrować jeżeli ECU widzi sygnał rozrusznika,a nie widzi impusów aparatu. Nadajnik impusów jest w aparacie.
ale w tym przypadku o którym ja pisze też rozrusznik kręcił, poprostu mało precyzyjnie napisałem
W zimie dobrym sposobem jest doładowanie akumulatora po wejściu do samochodu, przez gniazdo zapalniczki. Tu nie chodzi o doładowanie "do pełna", ale o dodanie tych kilka Ah, które pozwolą na zakręcenie rozrusznikiem. Mało kto zwraca uwagę na wazny aspekt takiego doładowania podczas mrozu; procesy chemiczne w trakcie ładowanie nawet przez te kilka minut...
A wiec tak: Rozrusznik mam sprawny, pompa paliwowa odpada bo to PD, ale zaintrygowały mnie te obroty rozrusznika zależne od temperatury. U mnie wygląda to tak jak na zdjęciu ale nie chce mi się wierzyć że tak nagle rozrusznik daję tak mało obrotów że komputer nie podaje paliwa przy określonej temperaturze.
Mało,jak odpalisz na włączonych światłach to ile ładuje? Powinno być ponad 14.20. Sprawdź jeszcze ile jest na akumulatorze w momencie kręcenia rozrusznikiem.
Sprawdż też czy masz jeden impuls na wtryskiwaczach przy kręceniu rozrusznikiem? Jeżeli tak to wina w immo. Pozdrawiam
sprawne on był wogle od 97 mało używany
Sygnał ze stacyjki trafia na przekaźnik, z którego rozrusznik jest uruchamiany? W skrzynce elektrycznej jest przekaźnik i 25A bezpiecznik rozrusznika, ale to zbyt mało żeby był na zasilaniu, za co w takim razie odpowiada?
Majczęstszy błąd to odwrotne założenie widełek. Odpisz w jaki sposób próbujesz ten rozrusznik. Może ma za mało prądu do prawidłowego działania.
Witam mam podobny problem z tym Quadem Bombardier 125 mianowicie rozrusznik nie kręci ,przekaznik jak i świeca są nowe. Podłączałem rozrusznik bezpośrednio pod aku to cykał i wirował ,na przewody odpalał,obstawiam właśnie rozrusznik ale jak do niego się zabrać i na co zwrócić uwagę? szczotki prawie nowe bardzo mało zużyte
Jeżeli chcesz założyć rozrusznik to może być problem, ponieważ jest tam mało miejsca. Rozrusznik ze skutera 50ccm lub quada pewnie by był dobry, ale jak z podłączeniem tego? Nie wiem jak jest rozwiązana ta szarpanka. Jest tam okrągła tarcza a ząbkami czy tylko dwa otwory ?
Jechać do elektryka - co jest kolega sam w stanie zrobić ? Sprawdzić akumulator ? Jak i czym ? To samo z rozrusznikiem. Dobre chęci to zbyt mało .
Czy do takiego generatowa można podłączyć SZR? Jeśli tak to wolę dołożyć kilka tysi i mieć coś co samo się załączy Jeżeli tylko posiada rozrusznik elektryczny to można go całkowicie zautomatyzować. Mało tego, monitoringiem GSM go kontrolować zdalnie. Dziesiątki takich agregatów - samoróbek na bazie silnika Deutz, przerobiłem Brazylijczykom na full...
Witam. Ktoś już może dotarł jak wyjąć rozrusznik z C5 3.0V6. Dzisiaj zdjąłem osłonę spod silnika i ciasno, nie wiem jak się zabrać bo miejsca tak mało. Pozdrawiam
Witam. Trochę mało szczegółowo. Rozrusznik się zawieszał? Czyli nie kręci tak? Czy po przekręceniu kluczyka kontrolki przygasają? Trochę to wygląda na uszkodzenie kostki stacyjki (reakcja na wycofanie kluczyka i ponowne użycie). Pozdrawiam.
Ten zdrowy naładowany akumulator to ile ma lat? Sprawdź wyczyść klemy i połączenia z masą i rozrusznikiem. 6-7V na rozruchu to zbyt mało.
Witam, sądząc po przedstawionych objawach tzn.: zapaliła się kontrolka oleju, samochód zgasł, a rozrusznik nie miał już sił zakręcić silnikiem może oznaczać zatarcie się silnika. Skoro było bardzo mało oleju widocznie pompa nie miała już jak go zaciągnąć. Co do ubytku oleju nie mam pomysłu skoro brak wycieków. Zrób jak radzi kolega wyżej co pozwoli...
Temat pamiętam z przed wielu lat : Jeżeli tulejki w rozruszniku są mocno zużyte , wtedy zwiększa się pobór prądu przez rozrusznik i jest zbyt mało dla cewki zapłonowej . Wymienić rozrusznik lub tylko tulejki / łożyska ślizgowe /. To uzasadnia też dlaczego łatwo odpala " na pych "
Podziel się informacją o tym, co było robione w rozruszniku? Według prawa Murphy'ego psuje się to, przy czym grzebałeś. Bez tych tajnych informacji można zngadywać, że jest problem ze szczeotkami lub z wirnikiem lub ze stojanem. O, i cały rozrusznik jest podejrzany. Ale co tam można sprawdzić? Można sprawdzić czy szczotki lekko się przesuwają. Można...
tak immo wporządku a pompa przy kręceniu rozrusznikiem włącza się prawidłowo jak nakazuje czujnik optyczny
akumulator po prostu przestanie przewodzić. Nawet jak odpadną płyty, też będzie przewodził , wystarczająco dla alternatora, za mało dla rozrusznika.
Sprawdziłem napięcie na wtryskiwaczu jest 6,5V po przekreceniu kluczyka i lekko spada przy uruchomieniu rozrusznika. Czy to dobre napięcie czy za mało?
Moja Toyota T25 po przejechaniu 5 km i pozostawieniu na ok. godzinę na postoju nie chciała zapalać. Jak postała bardzo długo, nawet tydzień, to z odpaleniem nie było problemu. Żaden z mechaników, nawet z dużym stażem, nie podejrzewał rozrusznika. Skorzystałem z info kolegów i wymieniłem rozrusznik. Nastąpił cud, Toyota zapala bez problemu w każdej sytuacji....
matiz wymiana rozrusznika rozrusznika terkotanie sprężyna rozrusznika
wysokich obrotach grzeje aktualizacja satel paliwo vectra zbiornik
Problemy z nagrywaniem w dekoderze Canal+ Objawy uszkodzenia termostatu w kotle Beretta Quadra