Skoro rozrusznik nie może odpalić silnika, to znaczy, że nie porusza tłokiem.
Witam Posiadam Golfa IV 1,4 16v Kupiłem Go z Uszkodzonym silnikiem Tzn Uszkodzony Pasek Rozrzadu Krótszy Od Wałków wymienilem zawory Dotarłem Planowanie Rozrzad wszystko Złozylem Silnik Odpala Normalnie chodzi Tylko Ciezko Pali Jak Jest Zimno Musze Z 5 Razy Przekrecic Rozrusznikiem Cieply Pali Lepiej Ale Musze z 4sek Krecic Po odpaleniu silnik chodzi...
Dzień dobry. Mam takie problemy z moim małym fiatem. Pierwszy problem polega na tym, że ssanie w moim fiacie nie działa prawidłowo, a mianowicie jak włączam ssanie to musze kilka- kilkanaście razy pokręcić rozrusznikiem żeby cokolwiek załapał.... Dodam że jak jest silnik cieply i dam ssanie to go nie dusi zeby gasl tylko chodzi na wyzszych obrotach......
Rozrusznik kręci b. dobrze na pewno nie ma powietrza w układzie bo jest ropa z bańki ;) a poza tym to gorną część wtryskow odkrecalem i krecilem rozrusznikiem ropa leciała. sprawdze te swiece ponieważ gdy silnik był cieply to po chwili kręcenia odpalil jakos a na drugi dzień jak ostygl to już nie chciał odpalić. Dodano po 1 PS. elektrozawor jest praktycznie...
Witam wszystkich. Mam wielki problem ze swoja 307-ką a mianowicie chodzi o to ze nie chce mi palic. Jest to silnik 2.0 Hdi z roku 2003. Auto chodzilo bez zarzutow az do ktoregos dnia gdzie rano wstalem i amba juz nie moglem go zapalic. Rozrusznik kreci elegancko tak jakby wszystko bylo ok poprostu jakby nie bylo paliwa. Moge go krecic godzinami i nic...
Witam , potrzebuje pomocy w diagnoznie problemu . Jak w tytule , astra h 1.7 cdti 80km z17dtl na wtryskiwaczach Boscha , bez DPF-u i bez dwu-masy. Auto odpala wzorowo , zimny lub cieply od strzala max 1-2 s krecenia rozrusznikiem , praca silnika jest wzorowa na zimnym i na cieplym , silnik nie bierze oleju lub cieczy chlodzacej , przyspiesza prawidlowo...
Witam W zasadzie to nie do konca wiem czy problem lezy po stronie elektroniki ale po mojemu raczej tak. Mam LT35 jak w temacie i czasami problem z jego odpaleniem. Sytuacja wyglada nastepujaco: Kiedy samochód jest zupelnie zimny np. po nocy pali na dotyk, wystarczy jednak ze pochodzi kilka chwil i po zgaszeniu trzeba juz 3 4 obrotów rozrusznikiem aby...
Ta aluminiowa tuleja z klapką w środku i gumą na wierzchu to zabezpieczenie ,,antywybuchowe". W przypadku cofnięcia płomienia, czyli tak zwanego strzału w dolot taki element ma zabezpieczyć przepływomierz przed zniszczeniem. Niestety, w przeciwieństwie do blosa jest to bardzo restrykcyjny element - taka kanciasta kryza. Ale takie są uroki prostych...
Najpierw opis: Polonez Caro Rover 1.4 16V zasilany samym gazem LPG, rok 1994, niewiem czy 103 czy 105koni, spalanie lpg na trasie okolo 8-9L miasto od10-13 spokojnie do 13-17 na scigankach do 16-18 w zimie (poslizgi baczki)na gazie udalo sie koledze wycisnac z niego 195km/h. Witam przejzalem cale forum elektrody fora clubow fso i nadal niemam jasnych...
Rozrusznik do naprawy. Nie wyrzuca bendiks. W samochodzie miałem identyczne objawy - na zimno pali na ciepło nic.
Oj, może tłoki "puchną"?.Samochód bez gaszenia na ciepłym pracuje normalnie?
Tak to jest ten sam rozrusznik tylko niema podparcia w tulejce w skrzyni.
Podłącz diagnoskop i sprawdź jakie temperatury widzi ECU na zimnym silniku a jakie na rozgrzanym ?
UPC przejrzane ?
A jak Ci kręci rozrusznik? jak jest dwumas to na ciepłym silniku rozrusznik musi konkretnie rozkręcić silnik do chyba 300 obr na min żeby komp porał paliwo. Jak obroty są za niskie to nie poda. Na zimnym nie obowiązuje ta zasada. Jest opcja ze pompa wtryskowa się kończy i przy wyższej temperaturze się rozszczelnia. Zwróć uwagę czy silnik się rozpędza...
Cześć Mercedes E250 Jesteś nowy, tak więc na początek: Tak z ciekawości wbiłem w Gugla twoje "Mercedes E250". No i co widzimy? https://obrazki.elektroda.pl/2802339400_... Jest model 212, jest model 213, dwudrzwiowe 207, jest nawet poczciwe 124 które też było robione jako E-klasa. Aktualnie mamy SZÓSTĄ generację E-klasy, a tobie się...
Rozszerzalność cieplna Jak się silnik nagrzeje to się nie domykają Pewnie masz zbyt ciasno ustawione
Sprawdź czy gdy pedał hamulca nie jest wciskany wciśnięty jest w tym momencie czujnik stopu. Możliwe że masz uszkodzony czujnik stopu przy pedale wtedy też pojawia się kontrolka świec sygnalizując wykrytą usterkę przez sterownik silnika. Zrob diagnostykę (odczyt bloków pomiarowych silnika) to będzie widać jaka jest temperatura silnika i czy czasem nie...
Sprawdziłbym rozrusznik.
Sprawdze jeszcze omijając stacyjke na ciepłym silniku bezpośrednio podając napięcie z akumulatora na eektro........
To wymień rozrusznik i tyle, albo daj do regeneracji. Pewnie od temperatury blokuje się wirnik na tulejach - zgaduje bo nie napisałeś co sie dzieje, jakie jest zachowanie kontrolek i auta przy próbie uruchomienia ciepłego silnika.
miałem taki przypadek.auto przyjechało z niemiec,i było ok ale po pewnym czasie też tak się działo,niby ok ale jednak doszło do tego że nie palił na ciepłym silniku,wymieniłem rozrusznik i od razu lepiej,jak ręką odjął.powód rozrusznik.
Paliwo które tankuję to tylko i wyłącznie Shell V-Power Nitro + bądź PB98 na orlenie. Po co? Ten silnik nie ma czujnika spalania stukowego i jest przystosowany do zasilania paliwem o liczbie oktanowej 92/95, wyższa LO nie daję żadnego zysku, wyrzucanie kasy w błoto. Kompresja silnika zmierzona, jest w normie, nawet bym powiedział, że jest wzorowa....
W tych golfach na ciepłym silniku pompowtryski podadzą paliwo na ciepłym tylko jak rozrusznik napędzi wał korbowy powyżej 400 RPM . Jak rozrusznik tego nie osiąga sterownik nie aktywuje pompek. Rozwiązania są dwa. Jedno przegląd rozrusznik, wiązka główna ,akumulator tak by rozrusznik kręcił szybciej przekraczał te 400 RPM i odpalał. Dwa zmiana mapy...
Nie, podczas pracy tylko układ wysokiego napięcia, przy kreceniu dochodzi rozrusznik.
Słyszałam że w niektórych modelach Mercedesów A i B Klass były rozuuszniki z czujnikiem temperatury? Jak to sprawdzić?
panie kmieciu jak byś się coś znał to sam kod AFN wszystko o silniku mówi Dodano po 6 ostatnio ten temat był poruszany z golfem 4 sprawdź jeszcze jaki jest kąt wtrysku oraz jaka jest dawka rozruchowa podczas krecenia rozrusznikiem
AI: Czy szukasz przewodu masowego w związku z jakimś konkretnym problemem (np. brak masy, problemy elektryczne), czy po prostu chcesz wiedzieć, gdzie się znajduje? Problem z odpalaniem na ciepłym silniku, chciałbym sprawdzić tę masę. Jak długo trwa przekształcenie startera? Z jaką prędkością Ob/Min obraca rozrusznik na ciepłym silniku? A ile woltów...
Jeżeli nagrzanie auta faktycznie ma znaczenie, to celowałbym w sam rozrusznik. Musisz wyprowadzić sobie na chwilę przewód od wzbudzenia rozrusznika i próbować ''na krótko'' gdy jest silnik ciepły.
Jeśli silnik się nie obraca, czujnik wału/wałka zostaw w spokoju. Skoncentruj się nad rozrusznikiem i układem jego sterowania. W silnikach M9R była podobno partia wadliwych rozruszników. Nie krciły właśnie na ciepłym.
Może rozrusznik się kończy.
Kręci ale jest moment gdzie rozrusznik nie ma siły zakrecic aku jest dobre. A gdy już odpali to na ciepłym normalnie odpala Kosiarke mam rok i teraz wystąpił ten problem. Olej to 10w30 Rozrusznik ma lżej gdy silnik jest ciepły. Rozrusznik do zregenerowania, można nawet go rozebrać i przeczyścić, sprawdzić stan szczotek i złożyć, zamontować. Spróbujesz...
Czyli zwyczajnie mówiąc po normalnej jeździe i ciepłym już silniku nie ma możliwości odpalenia auta rozrusznikiem. Zgadza się?
Popraw rocznik bo zapewne masz 2007. Trzeba zerknąć w błędy i parametry. Akumulator sprawny? Jak rozrusznik?
Może czujnik położenia wału? rozrusznik nie kręci Tylko czemu stacyjka ma powodować że samochód można odpalić rano a kiedy jest ciepły nie ? Wyczuwa temperaturę silnika ?
o ile akumlator sprawny to problem w rozruszniku lub przewodzie rozrusznik-akumlator.
Witam kolego czy zlokalizowales uaterke zwiazana z odpalaniem? Mam to samo i nie eiem co jest grane? Skrzywione kółko wałka rozrządu. Rozrząd delkikatnie przestawiony i wszystko OK.
Wywal rozrusznik, wyczyść, wymień tulejki, poinformuj o efektach.
Nie pali na obu paliwach. Jak jest przełączony na Gaz to słysze tylko pod maska klikniecie elektrozaworu od gazu a zachechłać już nie chce, na benzynie nic się nie dzieje po prostu cisza. Czasem jak mi sie coś takiego dzieje samochód odpali jak dłużej przytrzymam stacyjke przekręcona ale to pomaga jedynie w mieście, po trasie po prostu nie ma szans...
Jeżeli rozrusznik na ciepłym silniku kręci słabiej jak na zimnym to albo uszkodzony rozrusznik albo regulacja zaworów. To są tylko sugestie po wpadce z innym dostawczakiem.
Ja obstawiał bym na rozrusznik,jak będzie ciepły i nie będzie chciał kręcić niech druga osoba popuka w niego.Może jak jest ciepły to się w nim coś zawiesza.
Bzdury ci gada z tym przebiciem. Sprawdź te czopy, sprawdź czy wirnik nie ugięty, często się giął w tych Marelli, najlepiej jak pisałem sprawdzć czy nie ma zadrapań na nabiegunnikach. Bądź łaskaw wczytywać się w to,co inni piszą.Chodzi mi o to,że przy rozebraniu całego rozrusznika warto zająć się sprawami,o których wspomniałem. A jak już sprawdzi Twoje...
witam, miałem ten sam problem w moim motocyklu, wymieniłem łożyska w rozruszniku i to pomogło.Po rozgrzaniu się silnika wirnik rozrusznika nie chciał się kręcić.W niektórych motocyklach zębatka rozrusznika przekazuje napęd na dodatkową przekładnię zębatą, której łożyska też warto sprawdzić.
Sprawdź zawory wydechowe, czy prawidłowo się otwierają.
Bez diagnostyki to zgadywanie, ale strzelam, że standardowo dla TDI rozrusznik i alternator do wymiany. Ktoś pewnie stwierdzi, że trzeba ruszać dawki startowe - ale to pudrowanie syfa.
Witam Opis styków T- czujnik temperatury L- kontrolka świec 85-masa 86-+ po stacyjce 30-+z akumulatora 50-rozrusznik Pozdrawiam.
zauważyłem również ze czasami jak jest ciepły tak jakby przyblokowuje sie rozrusznik
mam taką samą skodę, wiem jaki jest problem, bo też długo musiałem kręcić rozrusznikiem na ciepłym silniku. Jeżeli znasz kogoś, kto dobrze umie podnosić moc silnika, to on to naprawi. Należy zmienić oprogramowanie w komputerze, bo przy ciepłym silniku pompa podaje zerową dawkę paliwa. Stąd ten problem. Szkoda rozrusznika.
Witam po długim czasie. Walczyłem dość długo z tym problemem wymieniłem nowy akumulator i nic. co się okazało wadliwy jeden wtryskiwacz który kropelkował. może komuś pomogę ale walka była nie równa. zamykam temat. Pozdrawiam
Bo tak powinno być- to nie jest konwencjonalna świeca żarowa wkręcona w głowicę tylko element grzewczy w kolektorze dolotowym które ogrzewa powietrze zassane do silnika.Uruchomienie tego elementu przy niepracującym silniku mija się z celem bo ogrzanie powietrza wokół tego elementu w kolektorze nie pomoże w odpaleniu silnika (zanim po zassaniu napełni...
świrka mozna dostać, pozdejmowałem paski obydwa na ciepłym silniku i dalej ledwo kręci albo nie kręci wogóle, gdy próbuje ruszyć wał korbowy ręka nawet z zapiętymi paskami na ciepłym i zimnym silniku to nie wyczuwa się różnicy, chyba polecę kupić akumulator od Stara(piąty) Gabikam: Jak ci poszło bo mam podobny problem. 1. to nie aku bo mam kilka samochodów...
Wymontowali termometr czy czujnik temperatury? Przydało by się sprawdzić prędkość obrotową rozrusznika na ciepłym silniku - pewnie jest zbyt mała i tu jest problem.
Jeżeli długość kręcenia nie zależała od tego jak długo trzymasz kluczyk w pozycji rozruch to coś nie tak z rozrusznikiem lub istalacją jego sterowania.
Kręci i przestaje rozrusznik czy silnik przerywa?
Oddaj rozrusznik do naprawy.
Długo kręci na zimnym czy ciepłym silniku?
Podłącz kompa i sprawdź w parametrach podczas kręcenia rozrusznikiem.
Do sprawdzenia: świece i czy prąd do nich dochodzi akumulator rozrusznik połączenia mas i prądów do silnika.
jak masz kable rozruchowe to podłącz minus od akumulatora bezpośrednio do bloku silnika i sprawdź jak nie pomoże to to samo z plusem (oczywiście do przewodu plusowego na rozruszniku) sprawdź czy dokręcone są zaciski na rozruszniku...
Można zrobic ,ale sprawdz czy nie jest winny rozrusznik bo czesto ma luz na głowiczce i sie klinuje,wtedy ma za małe obroty do rozruchu
Wyglada to w ten sposób . Jadac np 2 km do sklepu. Parkuję .Od razu po zgaszeniu silnika, zapalam . Silnik odpala jak by na korbe , czyli koło zamachowe powoli się rozkręca . Ostygnie 5 min , silnik odpala od strzała . W lecie , czy na wiosne nie było z tym problemów . Kłopoty z "bolidem " zaczęły się kiedy tempertatura na zewnatrz spadła poniżej 10...
Serwis naprawia to wymianą rozrusznika. Sprawdź prędkośc rozrusznika musi być co najmniej 260 obr/min gdyż przy temperaturze silnika 80'C pompki wcześniej nie podadzą paliwa.
Ano zapewne sam rozrusznik. W domyśle zużyte szczotki.
Ja miałem przetartą izolacje w cewce automatu i był dokładnie taki sam objaw, zapalał na zimnym a potem na ciepłym cisza. Po wymianie samego automat problem znikł. Myślę że bez wyjęcia rozrusznika się nie obejdzie
Niekiedy przyczyną może być prozaiczna. Warto zmierzyć obroty rozrusznika na zimnym i ciepłym silniku.
typowe objawy zatarcia silnika
Kostka sprawdzona jest w porządku, ale problem pozostał. Dodano po 1 A gdzie znajduje się przekaźnik blokujący?[/GVideo]
Wina rozrusznika.
Podejrzewam cewkę elektromagnesu załączajacego rozrusznik.Wymienić lub rozebrać i wyczyscić rdzeń i zwore
Miałem ten problem w golfie i w skodzie.Na ciepłym silniku trzeba kręcić ok.10 sekund.Do naprawy jest to rozrusznik na ciepłym silniku powstają w nim naprężenia,a na ucho wydaje sie ze kręci normalnie.Koszt naprawy u elektryka to ok.200zł.Mnie to pomogło i zapala normalnie.
Z alternator a wychodzi jeden kabel dopiero dalej jest polaczony i chyba musze rozproc te polaczenie i pomierzyc ten kabel drugi
Problem z uruchamianiem silnika. Ciepły silnik trzeba kręcić 5-8 s. Zimny silnik: 3x5-8s., a czasem wogóle nie daje się uruchomić, a następnego dnia bez ingerencji odpala po 3x5-8s. Po samostarcie odpala od dotknięcia kluczyka. Podczas jazdy nie ma już problemów, pracuje równo, no może w okolicy 2000obr/sek lekko drży. - akumulator nowy, Bosch S5, 77Ah,...
Witam, autko pali bez problemu na zimno. Gdy silnik jest ciepły - rozrusznik nie kręci lub kręci powoli z zacięciami. Rozrusznika nie blokuje alternator ani rozrząd - po zdjeciu pasków na ciepłym silniku rozrusznik nadal ciężko obraca - gdy próbuje kręcić wałem (ręcznie) - nie da się wyczuć różnicy między ciepłym a zimnym silnikiem. Akumulator podstawiłem...
u mnie problem tkwi w tym ze jest iskra podaje paliwo kreci ale nie chce zapalić gdzie szukać przyczyny auto stało prawie rok bez jezdzenia auto vw polo 1.3 GT z 90 roku mechaniczny wtrysk
Czyli czas zacząć od diagnozy. Odpiecie czujnika - zły pomysł. Podpięcie testera i obserwacja obrotów rozrusznika na ciepło wiele wyjaśni. Jeżeli są obroty - pompa do naprawy. Nie ma- rozrusznik, akumulator. A wy się pogryziecie ze swoimi racjami. Bo w sumie każdy ją ma ale najpierw panowie DIAGNOZA.
Podczas rozruchu na ciepłym silniku rozrusznik do jakich obrotów rozpędza silnik ? (powinno to być sprawdzone podczas diagnozy)
Popraw masę
witam kupiłem case 1490 i mam problem gdyż na zimnym silniku nie mogę zapalić rozrusznik kreci a z rury biały dym czy może ktoś mi podpowiedziec jaka jest przyczyna.Na ciepłym silniku pali bardzo dobrze.
może przełożyłeś kable od rozrusznika w inne miejsce, sprawdz też szczotki w rozruszniku
Rano gdy odpalam auto rozrusznik bardzo wolno kręci (prawie nie może obrócić silnikiem) po dwóch trzech obrotach zaczyna kręcić normalnie. Jak już jest ciepły też można zaobserwować ten problem, kilka obrotów wolniutko potem kręci jak szatan. Rozrusznik wyciągałem, szczotki w porządku, komutator czysty. Proszę o pomoc.
Podaj napięcia na ciepłym silniku jak próbujesz go uruchomić 1. Na klemie + aku 2. Na złączu + na samym rozruszniku ( najlepiej nie na przewodzie tylko na śrubie która wystaje z rozrusznika) Wszystko podczas kręcenia ciepłego silnika .. Przewód (minus)przykładasz do klemy (minus) aku nie do ramy Dwa następne pomiary przykładając (minus) do silnika
Pewnie sklejają się styki w przekaźniku rozrusznika.
Auto jak już wcześniej napisałem to BMW524TD akumulator 92Ah , badając miernikiem każdą świecę żarową z osobna pobór prądu wynosił 15-17A x 6 daje to prąd okolo 100A na samo rozgrzanie świec. Kupiłem nowy akumulator ZAP 92Ah i przy kręceniu rozrusznikiem(ciepły silnik) Czyli x ileś tam sekund "mocy" w akumulatorze już ubywa. Pytanie, ile lub jak długo...
Witam, mam problem z odpaleniem samochodu na ciepłym silniku. Rozrusznik kręci, ale nie zazębia. Na zimnym silniku "pali od strzała". Rozrusznik oddałem do sprawdzenia, nie wykryto usterki, na stole u fachowca działa jak nowy. Co może być przyczyną?
Dobra masa oznacza małą oporność przewodu łączącego np. silnik z karoserią. Załóżmy prąd rozrusznika 500A. Załóżmy, że zgadzasz się stracić 10% energii pobieranej z akumulatora w czasie rozruchu, 90% do rozrusznika. To oznacza oporność przewodów z prawa Ohma 10% z 12V = 1,2V i 1,2V/500A = 2,5mΩ. Tyle mają mieć oporności wszystkie przewody razem obwodu...
Z pompą nie było problemów wszystko było ok więc ją raczej bym wykluczył. A problem z rozrusznikiem byłby tylko na zimnym silniku? Bo na ciepłym jest ok
gregorczyk11 napisał: A wzorowe ile wynosi? A ile zmierzyłeś na poszczególnych cylindrach? Silnik był ciepły? Rozrusznik kręcił lekko i szybko? Podaj wyniki to zobaczymy.
Mi się wydaje że ogólnie masz tą omegę sfatygowaną może i możesz mieć klika problemów które się na siebie nakładają trochę... Tak się zastanawiam czemu ci akurat lepiej odpala jak ciepły.... W tej omedze (to ktoś by jeszcze musiał potwierdzić bo nie jestem pewny) świece żarowe dosyć długo się żarzą i mają dwa stany żarzenia. Do 20 stopni celcjusza dają...
Na zimnym silniku tego rozrusznika nawet nie da się usłyszeć, ponieważ auto zapala "od kopa", to właśnie na ciepłym silniku rozrusznik kręci jak dziki a zapala dopiero po paru sekundach.
Jeśli potrafisz i chcesz sam się pobawić to wyciągnij rozrusznik i sprawdź przede wszystkim stan tulejek i szczotek oraz uzwojenia komutatora. Później tylko dokładne czyszczenie, sprawdzenie stanu połączeń, czy oby nie są skorodowane i rozrusznik powinien "chodzić jak burza"
no jeśli rozrusznik to tylko wtedy jeśli nie kręci albo kręci zbyt wolno jeśli kręci normalnie to inna przyczyna a może być ich kilka w związku z rozrusznikiem (nawet jeśli kręci) to wiele wyjaśniłby pomiar napięcia aku w czasie rozruchu
Czy na ciepłym silniku rozrusznik nie kręci podejrzanie ciężko? Jak wygląda spalanie? Spróbuj zmierzyć kompresję na ciepłym i zimnym silniku - porównaj wyniki.
Tak Picia, zapłon za wczesny - tak się zachowuje rozrusznik na gorącym silniku. Pozdrawiam.
pomaga w tym wypadku to : wymiana słabego aku na nowy, regeneracja rozrusznika, podniesienie wartości dawki starowej, montaż wyłącznika na sygnale z czujnika G62 do sterownika silnika, zmiana map startowych przez tunera.
Witam Panowie mam podobny problem rano jak jest zimny silnik jeep nie chce palić po 30min kręcenia rozrusznikiem zapali a jak jest ciepły silnik pali na dotyk co może być jeep 5.2
a ja ci powiem tak: nic ci nie dadza świece, akumulator jak auto nie ma odpowiedniej kompresji.... No właśnie... Od tego trzeba zacząć. pomiar ciśnienia w zamrożonym silniku jest bez sensu - jedynie miarodajny jest pomiar silnika rozgrzanego Nie zgodzę się - w dieslu na okoliczność słabego odpalania sprawdza się kompresję na zimnym silniku. To zimny...
Jeśli jest na pompowtryskach bo nie wiem czy ten model akurat jest , to jeśli jest tak że odpala po wypięciu wtyczki od czujnika temperatury na ciepłym silniku, to znaczy że rozrusznik za wolno kręci, trzeba sprawdzić na kompie ile ma obrotów, bo jeśli nie będzie miał w granicach 250 obr/min. to nie odpali
Jak problem jest na ciepłym silniku to rozrusznik może za wolno kręcić by ecu aktywowało wtryski.
sprawdź czy masz iskrę jak nie chce odpalić na ciepłym silniku. Czasami bywa to wina rozrusznika
Witam, posiadam Zipp Simpli 2t i problem jest w tym że gdy silnik jest ciepły i go zgaszę i po 3 minutach czy 10 min chce zapalić to bardzo długo kręci rozrusznikiem, na zimnym pali od razu dlaczego?
silnik deutz rozrusznikiem cieply silnik gaśnie silnik gasnie cieply
programowanie alarm drzwi nawiew powietrza wylać bateria
dyson bateria kocioł deditrich
Gniazda elektryczne w Star 660: typy i zastosowanie Cieknący zawór trójdrogowy w Junkers ZW 14-2