Śruby nie mogą być od strony walka rozrządu, muszą być odwrócone przeciwnie. W przeciwnym razie nie obrócisz wału, ponieważ będą uderzać o rozrząd.
Pompa jest przy wale korbowym albo rozrządzie.
Tak naprawdę to, te silniki różnią się nazwą.:D Jeżeli silnik nie był rozbierany to, tylko uszkodzenie mechaniczne wałka mogło spowodować przestawienie rozrządu.
Kolego w zależności od tego jaki masz typ silnika - starsze miały przerywacz (tzw. platynki) a nowe zapłon elektroniczny - bezobsługowy. Jeśli masz już rozebrany silnik po remoncie, to składając go, (bez względu na typ silnika) musisz zgrać znaki na zębatce wału ze znakami na wałku rozrządu. Zwykle są one dość widoczne, ale słyszałem, iż zdarzało się,...
Witam, potrzebuje pomocy w ustawieniu rozrządu w silniku Tecumseh OHV 125
Będziesz miał problem z prawidłowym ustawieniem tej zębatki. Jest jedno wyjście, załóż zębatkę, ustaw tłok idealnie w górnym położeniu i ustaw wałek rozrządu, tak aby oba zawory były lekko otwarte.
Iskrę ma ? Jeżeli tak to najprawdopodobniej źle złożyłeś rozrząd.
Mam takie pytanie: ponieważ zatarł mi się znak na zębatce wału, czy wie ktoś na którym zębie na wale ma być znak do ustawienia rozrządu?
Wałek rozrządu ustaw tak żeby zawory się mijały, czyli że jeden się zamknie to z chwile drugi się otwiera i tak po środku żeby oba były zamknięte, a wał wtedy tak żeby tłok był na górze.
To jest wałek rozrządu do silnika Tecumseh, jest tego pełno na Allegro. Przy zakupie, musisz zwrócić uwagę na to czy jest z takiego samego silnika. Chodzi o to czy tłumik jest na dole czy u góry, patrząc z boku silnika. Jest to ważne, ponieważ wałki różnią się położeniem krzywek. Ustawienie rozrządu, w tym silniku, było już parokrotnie opisywane na...
Silnik Tecumseh Prisma 37, około3.5 KM. Mam takie wałki. Pisz na PW
dzisiaj zobaczyłem ze mam duży luz na wałku rozrządu
Jeżeli ustawisz tak, jak na zdjęciu, to powinno działać. Podgrzej zębatkę przed nałożeniem, później już nie będzie dało się poprawić ustawienia.
Odprężnik nie jest w żaden sposób połączony z przepustnica. Jeżeli już, to sprawdź poprawność założenia odśrodkowego regulatora obrotów, jest on połączony z przepustnicą. Szczególnie dźwigni, która ślizga się po kółku regulatora. Jeżeli chodzi o wałki rozrządu, to Tecumseh ma dwa rodzaje, różnią się ustawieniem krzywek. Po prostu krzywki są zamienione...
a zapłon nie jest pędzony z wałka rozrządu?? jeżeli tak to może jego źle ustawiłeś.
Zawory były szlifowane, a luz zaworów był mierzony po tej operacji? Przy prawidłowo ustawionym rozrządzie, jeżeli tłok znajduje się w GMP pomiędzy suwem wydechu i ssania, oba zawory powinny być minimalnie uchylone.
Nie wiem dokładnie, ale w tym silniku może być wałek rozrządu z dekompresatorem i takie zatrzymywanie rozrusznika to może być usterka dekompresji...
W takim razie albo wałek rozrządu jest źle ustawiony ( znaki na zębatkach wału i rozrządu ) albo coś z gaźnikiem.
Witam, po urwaniu korbowodu i rozebraniu silnika Tecumseh Vantage znalazłem taką podkładkę, może ktoś pamięta od czego ona jest? pasuje mi na wałek rozrządu od góry, Wg. schematu nic nie mogę dopasować, jest podkładka ale większa na wale od dołu. https://obrazki.elektroda.pl/6908627300_...
Nie bardzo widzę jak miałby działać ten dekompresator. Wg mnie czegoś brakuje. Nie ma elementu który miałby uchylić zawór poza wznosem krzywki. Podmieniłem drugi wałek rozrządu i był taki sam więc raczej niczego nie brakuje.
Rozrząd na pewno jest dobrze ustawiony? Co się dzieje, gdy ręcznie otwiera się przepustnicę?
Regulator obrotów jest na drugim zdjęciu w misce olejowej. To, co mi się urwało, to wałek rozrządu z czymś, na pewno nie z pompką oleju. Nadal nie mogę nic na ten temat znaleźć.
Jeśli dobrze zrozumiałem, to masz problem z "trzpieniem", czy to znaczy z klinem wału służącym do mocowania uchwytu noża, bo jeśli tak, to spróbuj młotkiem i np. przecinakiem usunąć go z rowka wału. W przypadku problemu ze ściągnięciem uchwytu noża kosiarki, to spryskaj go np. WD-40 i z pomocą odpowiedniego ściągacza usuń go z wału. Odnośnie ściągnięcia...
W przypadku np. złamania się wałka rozrządu obydwa zawory nie otwierałyby się. Może trzonek zaworu został skrzywiony lub ułamany. Wałek pęka między krzywkami i gdy jego łożyskowanie jest w dobrym stanie to wtedy otwiera się tylko zawór dolny. Ssący lub wydechowy, zależnie od modelu silnika.
Jeżeli przy wykręconej świecy rozrusznik kręci wałem to możliwe że jest zawieszony odprężnik, jest on na wałku rozrządu. W tym przypadku kompresja stawia zbyt duży opór dla rozrusznika.
Poszukaj na kółkach zębatych, powinny być znaczki do ustawienia rozrządu. Sprawdź, czy cięgno autoregulatora obrotów nie jest włożone odwrotnie. Tzn. na wyłączonym silniku przepustnica ma być maksymalnie otwarta.
Witam mam problem z odpaleniem silnika Tecumseh formula 12.5 hp. Silnik ma taką kompresję w pewnym momencie że rozrusznik nie potrafi go przekręcić. Rozrząd ustawiony po znakach. Po zmniejszeniu luzu na zaworze wydechowym na taki zeby był uchylony silnik kręci, nie odpala a po podaniu paliwa w gaźnik zachowuje się tak jakby coś go nagle blokowało.
Objawy, wskazują na przestawiony zapłon lub rozrząd. Zdejmowałeś kolo zamachowe, aby sprawdzić klin, czy tylko odkręciłeś nakrętkę? Odległość cewki od koła 0.3mm. Nie odpalałeś jej bez założonego noża?
Pierścienie i luzy zaworowe, w normie. Gaźnik, nawet nie wiemy jaki to model, były rożne montowane. Tak samo regulator obrotów. Cewka zapłonowa, przewodem do góry. Niema możliwości regulacji punktu zapłonu. Odprężnik na wałku rozrządu, może być odśrodkowy lub stały. Luz na korbowodzie - jeżeli duży, to pewnie niedługo wyjdzie bokiem silnika. Zdjęcia...
Wał zdemontowałem i jest wyprostowany. Złożyłem całość, koło na wale i wałka rozrządu ustawiłem zgodnie ze znakami. Czy trzeba jeszcze ustawiać zawory i jak ustawić zapłon, koło magnesowe na wale?
Tak gaźnik oryginalny. Silnik był rozbierany przeze mnie; rozrząd jest ustawiony prawidłowo; oba zawory zamykają się podczas max wychylenia tłoka. Klin jest ok, bo ściągałem magneto. Mam jeszcze drugie, to sprawdzę, jak silnik pracuje na nim.
Rozrząd jest ustawiony domyślnie w punkcie gdy dwa znaki na kołach zębatych mają do siebie najkrótszą drogę. Innej możliwości nie ma Jest bardzo dużo możliwości złego ustawienia rozrządu. Na zębatce walu i kola rozrządu, są znaki. Było opisywane wielokrotnie, nawet są zdjęcia. Tak samo na pozostałe Twoje pytania. Wykaz trochę zaangażowania i poszukaj.
Zdemontuj głowicę i sprawdź działanie zaworów, może jest uszkodzony wałek rozrządu. Jeśli masz odpowiedni przyrząd z manometrem, to wcześniej sprawdź rzeczywiste ciśnienie w cylindrze, którego wynik da obraz o kondycji silnika.
Bo przeważnie problemem nie jest rozrusznik a dekompresator w silniku. Niestety malutki rozrusznik nie jest wstanie bez dekompresji zakręcić silnikiem około 500ccm w jednym cylindrze (ta sama pojemność pojedynczego tłoka co w 2 litrowej benzynie) z mniejszym kołem zamachowym. Niestety dekompresator to precyzyjne ustrojstwo i gołym okiem nie sposób stwierdzić...
Aż dziwne, że kosiarka nie pali. Moim zdaniem do sprawdzenia rozrząd, może kolego podmieniłeś wałek rozrządu z innego typu silnika, a może podczas składania silnika odwróciłeś korbowód. W Tecumsehach są dwa rodzaje wałków rozrządu, różnią się tylko położeniem krzywek, zależnie czy zawór wydechu jest u góry czy na dole. Silnik można odpalić więc ta...
Tutaj się to jednak raczej nie opłaca, ponieważ musiałbym jeszcze rozpołowić silnik, a potem kupić uszczelki bloku silnika i głowicy, możliwe że uszczelniacze wału + pewnie jakieś nowe śruby żeby go złożyć (śruby od spodu są nieźle zechlane przez soki z trawy), razem z tulejowaniem to pewnie już połowa ceny tego hipotetycznie nowego silnika. Przy czym...
Cześć posiadam traktorek MTD z silnikiem Tecumseh Enduro 12.5 XL/C. Kupiłego go jako uszkodzonego, jego głównym problemem był ciężki rozruch. Silnik się blokował podczas odpalania i rozrusznik nie miał siły zakręcić nim. Więc go rozebrałem i się okazało że ośka od dekompresatora na wałku rozrządu jest wyrobiona, więc ją wymieniłem i poskładałem silnik...
Witam. Mam problem z traktorkiem do trawy z silnikiem MTD Enduro XL/C 12.5 Tecumseh. Problem polega na tym, że gość przywiózł mi go do naprawy bo nie ma iskry. Iskrę zrobiłem (czujnik szwankował). Próbując go zapalić nie odezwie sie, dając mu dawkę paliwa pod świece, to tylko strzeli w gaźnik i tyle - nie zapali. Sprawdziłem klin koła zamachowego, rozrząd...
A mi się wydaje, że zapłon jest zbyt wczesny lub zbyt późny, co tłumaczyłoby zerwanie klina na kole magnesowym. Ale skoro to sprawdziłeś to ten trop odpuszczamy. Kolejny trop to zawory lub rozrząd. Sam z siebie raczej nie przeskoczy, ale niewykluczone, że ktoś kiedyś jak składał to go źle złożył. Co do kompresji to miałem silnik który miał 3 bary kompresji...
Jednak Polacy nie potrafią. :D Rozbierasz silnik, wyjmujesz wałek rozrządu i zawór można docierać. Składasz silnik, wkładasz zawór i sprawdzasz luz. Szlifujesz trzonek w razie potrzeby aby zwiększyć luz. Mycie benzyną niczego nie zmieni ani w niczym nie pomoże, jeżeli brak luzu na zaworze.
Nadal sugeruję sprawdzenie, czy nie został ścięty klin na wale. Jeśli odkręcisz nakrętkę od koła magnesowego, to będzie widać ewentualne przesunięcie koła magnesowego (zamachowego) względem wału i wówczas należy zamontować nowy klin. O odstępie cewki WN od koła magnesowego pisałem wcześniej ( ok. 0,3 mm ). Zwróć uwagę na stan gaźnika, jego regulację...
Obecnie używam kosiarki z silnikiem Honda GCV160, rozrząd SOHC (ktoś wie czy/kiedy wymienić pasek ?). Na 3-4 litrach obrabiam jakieś 0.5-0.7ha, raz w tygodniu, w zależności jaka trawa urośnie.. Trudno mi uwierzyć abyś taką kosiareczką 0.5 ha wykosił do tego to już raczej trzeba mały ciągniczek! No ale skoro kolega tak pisze i przy tym tylko 4 litry...
Pompka jest założona na mimośród wałka rozrządu, który obracając się wprawia w ruch tłoczek pompki. Pompowany olej, poprzez otwór w osi wałka, smaruje górna panewkę wału korbowego i korbowód. Na zdjęciach jest pokazane jak złożyć pompkę, oraz gdzie w misie olejowej, powinien trafić kulisty koniec tłoczka. http://obrazki.elektroda.pl/3716977400_1...
Koła zębate są ok ;) chyba potrzebnie rozbierałem, bo rozrząd był źle ustawiony, kropka nie pokrywała się z kreską na wale. Czyli tak przekręcić koło zamachowe żeby tłok poszedł na dól i wszystko wpadnie w swoje miejsce? Pompka oleju, na co zwrócić uwagę? Znasz może wymiary simmeringa tego pod misę? Dzięki Rycho T za wszystkie podpowiedzi. A jeszcze...
Generalnie winny był chyba brak oleju lub jego niski poziom. Nie wiem, które łożysko padło, jeżeli górne to sprawdź otwór w osi wałka rozrządu, przez niego smarowane jest łożyskowanie górne. Wał można wyczyścić z pozostałości aluminium za pomocą roztworu sody kaustycznej, może być zwykły "kret" do rur kanalizacyjnych. Włóż tą część wału do roztworu...
Wrzucę Wam taką ciekawostkę - rozebrałem dziś silnik kosiarki kupionej prawdopodobnie w 1998r (nie pamiętam dokładnie), silnik to Tecumseh Vantage 35. Kosiarka miała zarejestrowane 560 motogodzin od momentu założenia licznika + nieznana ilość wcześniej. Do kosiarki zawsze były lane najtańsze oleje SAE30, raz na jakiś czas trafił się się jakiś lepszy...
Witam Podepnę się pod temat, jakiś czas temu wszedłem w posiadanie kosiarki Tecumseh Vantage 35. Kosiarka nie była używana przez dłuższy nieokreślony czas. Od samego początku był problem z odpaleniem na zimnym silniku. Pierwszym krokiem była wymiana oleju, paliwa i świecy, przeczyszczenie gaźnika. Kosiarkę udało się odpalić i skosić kilka metrów trawnika...
ten Tecumseh dobrze pracuje?? jeszcze nie widziałem w życiu dobrze równo pracującego tecumsecha... a kosiarek miałem mnustwo Nie było łatwo go wyprowadzić /wyregulować/ , ( np miał podparty / brak luzu / na zaworze rozrządu )ale teraz pracuje jak powinien , hondą gxv 140 kosze czasem u ojca , Dodano po 11 Jak znajdę chwilkę to Ci zrobię fotkę jak to...
Problem z odpaleniem silnika Tecumseh ohv 13,5 od TRAKTORKA AL-KO T-800 Witam serdecznie CO SPRAWDZONE 1 sprawdzałem już klin kola zamachowego, dobry 2 ustawienie rozrządu, w porządku 3 gaźnik sprawny, dysze czyste (grawitacyjny) 4 kolo zamachowe brak małego kawałka magnesu ale to nie szkodzi bo już odpalał 5 zawory ustawiłem za pierwszym razem pierwszy...
Najlepiej silnik briggs dostępność cześci baardzo duża nawet z używanych w porównaniu do Tecumseh lub Honda, Najlepiej briggs z metalową obudową te nowsze silnika briggs o nazwiee intek są o wiele gorzej wykonane, jak znajdziesz traktorek z silnikiem briggs 16hp v-twin Vagura dwa cylindry będzie Ci to służyć lata uwież mi. Co do wyrzutu to najlepiej...
Witam Potrzebuje dorobić taki pin do dekompresatora wałka rozrządu: https://obrazki.elektroda.pl/8554571700_... Dokładny opis jest pod tym linkiem: [url=http://screwdrivers.viabloga.com/ne... Pin musi być wykonany z twardej stali np: z drutu muzycznego.
Podobny stukot jest gdy pęknie wałek rozrządu, co zdarza się w silnikach Tecumseha. Również, przy uszkodzeniu zębatki regulatora odśrodkowego.
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
Dlaczego tak szarpie tym silnikiem, masz w ogóle założony nóż? Podstawowa zasada to, nie odpalać silnika bez założonego noża. Drut ze sprężynka, wydaje mi się za długi. Te kłopoty z falowaniem obrotów to wina regulatora a nie gaźnika. Rozrząd jest ustawiony dobrze? Strzelanie do gaźnika wskazuje że, nie. Każda część pochodzi pewnie z innego silnika...
Dzień dobry, mam problem z traktorkiem i chciałbym prosić Was o pomoc. Silnik zaczął ciężko odpalać, strzelał w dolot a po uruchomieniu miał mało mocy. Sprawdziłem zawory, ustawienie rozrządu wszystko ok. Okazało się że kąt wyprzedzenia zapłonu jest bardzo duży. Teraz moje pytanie ;), kiedy cewka wyzwala iskrę? Nigdzie nie znalazłem na to odpowiedzi...
silnik tecumseh rozrząd rozrząd kosiarka tecumseh silnik tecumseh ustawić rozrząd
bezpieczniki octavia monter elektronik linux puppy
Jak powiększyć ekran projektora: porady i techniki Błąd 03800200-2802 w Canon iPF 750: Głowica drukująca