Jakaś podpowiedź pomoc?
Brzmi trochę ( chód odsłuchane z telefonu w halasie) jak 3p który po osiowaniu bloku miał zbyt ciasno spasowane koła rozrządu. Podobnie brzmiało też w 3p jak pękło z jednej strony mocowanie pompy oleju i źle sie zazębiały koła. Tu że dźwięk sie występuje bardziej w różnych chwilach, to może koło pośrednie napędzające rozrząd ma uszkodzone zęby, albo...
Zakładając ,że te cechy są fabryczne nie "drukowane" prze kogoś złożone poprawnie.
Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal. wał - koło pośrednie. Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie. Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach: 50 ,75, 100Nm. Sam składasz ten silnik? To nie trzydziestka...
ustaw zapłon. Znajdziesz instrukcje w googlach w pdfie.
hmm Wytarty wałek rozrządu nie bardzo. (mniejsze krzywki ni powoduj większego otwarcia zaworu tylko przeciwnie i do tego jest regulacja luzu.) Cały silnik był robiony czy tylko głowice? Może źle ustawiony rozrząd o 1 ząbek. :D
Co może być tego przyczyną dymienia i przerywania obrotów? Walnięta uszczelka pod głowicą, źle ustawiony rozrząd lub zbyt mała dawka paliwa.
Tez miałem kiedyś taki problem przy 4011 problemem były koła rozrządu a dokładniej ich mizerne wykonanie.
Niestety, ale po każdym zdjęciu głowicy trzeba sprawdzić i ew. ustawić luz zaworowy. Natomiast, jeżeli nie był ruszany rozrząd lub pompa wtryskowa, to nie ma potrzeby ponownego ustawiania kąta wtrysku. Oczywiście, jeżeli przed remontem silnik pracował poprawnie.
Z ustawieniem pompy na wycięty ząbek w sprzęgięłku różnie to może wyjść. Jeśli jesteś pewny ,że rozrząd ustawiłeś dobrze to proponował bym ci albo kupić nowe sprzęgiełko albo zaspawać ten wycięty ząbek wtedy będziesz pewny ,że założyłeś pompę prawidłowo.
Witam, tu [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz opisane dokładnie jak sie ustawia rozrząd. Wystarczy poszukac:)
Już sobie z tym poradzilem (ciągnik chodzi jak zzegarek :)), wiem ze kołoposrednie jest na łożysku tylko że ono nie było ściągnięte i rozrząd sie zgadza a pompa się przestawiła, i jak to jest możliwe?? dziękuje za pomoc
Po tym właśnie można odróżnić profesjonalistę od zwykłego amatora. Ja przed rozebraniem rozrządu sprawdzam, czy koła zębate są dobrze ustawione według znaków. Jeżeli nie to robię własne oznaczenia i składam rozrząd według nich. I zawsze działa. Z doświadczenia wiem, że w tych ciągnikach czasami występuje taki problem, że jak się ustawi według znaków...
Jeśli po remoncie to ciekaw jestem czy dobrze ma rozrząd ustawiony 😉
rozrząd był zakładany nowy i wszystko z nim związane nie ma luzy żadnego i nie było rozrząd był marki ursus orginał warynski nawet te koła zbyt ciasno spasowane były więc raczej nie ma tu winy kat wtrysku też idzie ustawić i nie ma problemu a jak by był źle złozony to kąta też by sie nie ustawiło z tego co wiem hmm. Tak? I gdzie miałeś wybite cechy?...
Dzięki wielkie za podpowiedzi jeszcze raz sprawdziłem wszystko wał zawory rozrząd itd wyregulowałem i jest już ok
wie ktoś ile tych zębów powinno być od klina na tym sprzęgiełku? orginalnie? 6 zębów czy więcej? Dodano po 2 Przełożyłem pompę do drugiego ciągnika i co odpalił od strzała na ten pompie czyli pompa jest okej super problem tkwi w ciagniki czyli z rozrządem coś i tyle w temacie jest źle rozrząd prawdopodobnie chociaż tyle wiem co jest grane będę działał...
Jeśli dobrze pamiętam to tłoki powinny być symetryczne - obojętne jak będą założone, jedynie korbowody trzeba montować zamkami w stronę wałka rozrządu.
pompa nie jest od zetora tylko typowa od c 360 taka sama ale no jest problem z nią słyszałem ze to sprzęgiełko trzeba wymienić na takie z 6 zębami i wtedy sie da ustawić bo orginalne jest chyba na 7 zębów tak? jeszcze nie rozbierałęm więc pytam. Wymienie na sprzęgiełko z 6 zębami czy tam 6,5 i wtedy załoze i zobacze czy da się ustawić zapłon jeśli tak...
Jeśli sam rozrząd masz dobrze złożony to nie ważne w jakim momencie będziesz montował pompę wtryskową zawsze wyjdzie tak samo. Tego po prostu nie da się zepsuć. Jakie 16 obrotów/ czy ty wiesz jak działa silnik czterosuwowy? Na każde dwa obroty wału korbowego przypada jeden obrót wałka rozrządu i jeden obrót wałka pompy wtryskowej. Na 16 obrotów wału...
A czy trzeba wyciągać wałek rozrządu i czy jak ustawie koła rozrządu na znakach i je tak zdejme będe musiał ustawiać rozrząd i na co składać dirko?
Oznacza to raczej nagar na bloku, krawędzi. W "rozklepanie" szklanki osobiście wątpię, bo jest zbyt twardy materiał, może się wytrzeć na powierzchni pracy z wałkiem rozrządu.
winą może być źle zregenerowana pompa, ale to nie tylko ona na pewno jest ona źle ustawiona ( jest zły kąt wtrysku mieszanki ) jest ona za wczesny lub za późny. Za pewno wierz ze pompa jest przymocowana ruchomo należy popuścić śruby ja mocują i przy odpalonym silniku i wysokich obrotach odchylać ją lub dochylać do silnika i jednocześnie obserwować dym...
Witam Zakupiłem MF 275 z silnikiem Perkins A4.236 popularnym w MF4 oraz Ursus 4 cylindry 4512/14 i następne. Odpala ładnie, równo, nie dymi z komina ani z odmy, ciśnienie oleju OK. Jest jeden problem coś wyje, jęczy wraz ze wzrostem obrotów silnika Zdjąłem pasek więc to nie alternator, pompa płynu, wykluczona pompa wspomagania. Pozostaje rozrząd lub...
W rozrządzie było wymienione koło pośrednie ale znaki na starym i na nowym kole się pokrywają, wałek jest z POM Tyczyn i trudno dostać teraz już coś lepszego. Czy taka praca silnika może być spowodowane prze źle ustawiony rozrząd czy raczej przez układ paliwowy ? Czy przesunięcie rozrządu o jeden ząbek na kole może spowodować kolizję z zaworami? Dodam...
Ursus C-360 ciężko pali jak zimny, na ciepłym na dotyk. Przed remontem palił normalnie i chodził lepiej. Czy źle ustawiony rozrząd kopci na niebiesko, na wolnych obrotach, na wysokich nie? Nowe wtryski, pompa po regenaracji. Proszę o pomoc.
Witam mam problem, zrobiłem remont silnika, wymieniłem w nim tłoki, pierścienie, uszczelkę pod głowicą i blok silnika. Dzisiaj już po zalaniu nowego oleju i nowej ropy, przeczyściłem filtry oraz wyregulowałem klawiaturę. No i chciałem go dziś odpalić, ale tylko kręci i nic. Nie wiem co teraz zrobić. Bardzo proszę o pomoc? Czy dobrze ustawiłeś rozrząd...
Sprawdź czy pompa wtryskowa nie przelewa paliwa (róże są regeneracje :-) ) zobacz na wskaźnik, czy trzyma poziom, czy przybywa. Miałem taką sytuację i poprzez simering na wałku pompy (nowy, ale jakiś kiepski) paliwo przez rozrząd wlewało się do oleju (miałem to w C-330).
To stukanie mam już z trzy lata. Było już to przed poprzednim remoncie. Myślałem że po remoncie będzie ok ale jednak nie ustało rozbierałem rozrząd wszystko ok ,wymieniałem wtryski nie pomogło regulowałem zawory nie pomogło ,wymieniłem korbowody na nowe bo stare miały już delikatny luz nie pomogło. Jedyne co mnie zastanawia jak kolega wyżej pisał czy...
Albo rozrząd albo przy regeneracji założono sprzęgiełko od zetora, wtedy ma inny kąt wtrysku
Zawór wydechowy zaczyna się otwierać kilka stopni po ZZ i gdyby tam był wtrysk to silnik nie będzie palił. Gdyby tak było to ten silnik sam w sobie miałby problem się uciągnąć Dodano po 14 Już wiele rzeczy w życiu widziałem także nigdy nie ma pewności. W dodatku nie było powiedziane czy odpala ani czy przechodził remont czy rutynowy przegląd luzów....
Sam wałek nie wpłynie na stratę mocy Na każdym wałku w jakiś sposób mocowane jest koło rozrządu. Miałem przypadki, że to mocowanie (np. wycięcie pod wpust) było nie tam gdzie trzeba. Co z tego, że poskłada rozrząd na znaki, jak sam wałek będzie przestawiony, co może objawiać się spadkiem mocy.
Może miałby, może nie miałby. Można sobie gdybać, bez zweryfikowania całości. Skoro się słabo "wkręca" i kopci, to zainteresuj się kątem wtrysku i wtryskiwaczami. Rozrząd dokładnie złożony, bez możliwości potknięcia?
Wszystkie opisane wyżej sprawy zostały sprawdzone, rozrząd na bank sprawny wtryski też, najdziwniejsze jest to że to nie są małe stuki to wali że słychać z kilometra jakby coś było urwane i nawalało w środku po bloku, wrażenie jest takie jakby korbowód był urwany i nawalał po bloku ale wszystkie te sprawy są sprawdzone dlatego sprawa jest zagadkowa...
Witam, posiadam Ursusa 1634, silnik ZTS Martin, 1998 rok. Ostatnio miał problem z zapaleniem, dymił na biało. Wymieniłem filtry, przepompowałem i wtedy zapalił, lecz cały czas dymił i nierówna praca silnika. Następnego dnia już nie chciał zapalić, pompa wtryskowa podaje paliwo, wtryski sprawdzone u pompiarza są ok. Głowica zdjęta bo myślałem że uszczelka...
Rozrząd jest na zębatkach jest to niemożliwe. Sprawdź drożność filtra powietrza, spróbuj na samostarcie czy plaku. Sprawdź dla pewności czy wszystkie zawory pracują jak należy każdy się domyka.
Nie piszesz nic o sprawdzeniu wtryskiwaczy. Rozrząd w 100% dobrze ustawiony? Jeszcze jedno pytanie. Sprawdzałeś wagowo korbowody?
Pompowaliście pompką ręczną? Słychać jak wtryskiwacze "dzwonią"? Rozrząd nie przestawiony?
Warto sprawdzić dynamiczny początek tłoczenia - podczas pracy silnika. Rozrząd prawidłowo jest ustawiony?
Dzis ustawiłem rozrząd na znaki pompa kolo pośrednie 0 w 0 Walek kolo pośrednie : w . Pośrednie w wal . w : Kupie symering pokrywy zaleje olej i sprobuje palic slyszale ze czasem trzeba wałek o ząbek przestawić ktos cos wie na ten temat? A i jeszcze jedno po ilu obrotach walu znaki na wszystkich kolach sie zgrywają. Szczeze mówiąc nigdy tego niesprawdzalem...
Cześć, potrzebuję porady. Mianowicie po remoncie kapitalnym silnika, dziś przyszedł czas na ustawienie kąta wtrysku. Okazało się że na pompie zabrakło mi fasolki bo nadal mam wtrysk za wcześnie ale niewiele bo o ok 3-4 stopnie. Zaczyna się przed trzema kreskami na kole zamachowym. Ale silnik pali bardzo dobrze i reaguje świetnie na gaz. Pompa nówka...
Witam, podpinam się pod temat, bo mam podobny problem, tylko że u mnie są stuki z okolic głowic, w okolicach tu co jest wał, jest cisza silnik pracuje normalnie, rozrząd tak samo pracuje normalnie, jedynie w okolicy głowic do tego od momentu tych stuków zaczął pracować tak jakby nie do końca na 4 garach, dodam że zmieniałem pierścienie tłokowe, a głowice...
Witam ponownie...przepraszam że dopiero teraz odpisuje, ale przypomniało mi się to napiszę. Tak jak pisał (at)Grzegorz_madera jest mechanizm wyrównoważający drgania silnika. Z tego co się dowiedziałem był on montowany w oryginalnych czeskich silnikach Zetora, czyli także w Ursusach C-385 z początku produkcji. Później mechanizm ten przestał być montowany,...
Robiłem remont kapitalny silnika. Wymieniłem sprzęgło: otóż jest taki problem że ono jest ustawione jak powinno być i nie ma sprzęgła, 1.gdy wcisnę dźwignię ciągnik jedzie a gdy naduszę hamulec to stanie 2. gdy trzymam sprzęgło i puszczę hamulec to jedzie 3. gdy trzymam hamulec a popuszczam sprzęgło to zaczyna ruszać (drugi stopień wysprzęgla normalnie...
Wytnij na swojej jeden ząbek i będzie ok. Jeśli nie chcesz wycinać rozbierz rozrząd ustaw koło pompy na "0" i też będzie dobrze.
Na sprzęgiełku pompy można źle trafić ale to trzeba ją śrubami dociągać a ja zakładam rękami aż wejdzie do końca i dopiero nakrętka więc tyle siły nie mam żeby inaczej wcisnąć niż tak jak ma być. Do rozrządu się dziś nie dogrzebałem , jutro będę go miał na wierzchu ale rozrząd był dobrze i działało to ponad rok, chyba że coś w rozrządzie się rozsypało,...
właśnie z tym ząbkiem na kole pompy to nie przejdzie bo miałem tak zrobione i wtedy znacznik na obudowie był ze 3cm przed znakami na kole i już wogóle nie chciało jechać, rozrząd próbowałem przy ostatnim remncie przstawić o jeden w lewo i jeden w prawo (bo nie wiedziałem wtedy po co te dwie kropki na kole pompy są) i wogóle nie odpalał. czy coś jeszcze...
Wtryski tak same z siebie nie przestraszyły się remontu, chyba że już wcześniej silnik tak chodził. Dać do sprawdzenia, bo to najmniej roboty i od tego należy zacząć. Kąt wtrysku do sprawdzenia/ustawienia i rozrząd też. To, że koła nowe i ustawione wiele nie znaczy - teraz można trafić koła rozrządu ze źle nabitymi znakami. Zawsze przed montażem trzeba...
Koledzy tak czytając naprawdę chcecie się narobić i jeszcze dużo zapłacić. Rębak tarczowy, 2 noże z resora (mam prasę 100 ton) ale nie musi być prostowany, koło zamachowe od samochodu tylko nie osobowego bez wycinania szczelin, przekładnia do posuwu z przełożeni głównej Maluch na smarze, wał może być z półosi razem z oprawami a co więcej? No obudowa...
Odpala bez problemu? Wgl jest dotarty? Ma moc? Jak dla mnie rozrząd i pompa jeszcze raz do sprawdzenia.
ursus rozrząd ustawić rozrząd ursus rozrząd ursus zetor
vestel 17ips72 mailo firmware oscyloskop wyzwalać zewnętrzny
pilot bramy zasięg krups automatyczna konserwacja
Czy wyciąganie wtryskiwaczy grozi pęknięciem głowicy? Zdalny reset routera ZTE MF971R - czy to możliwe?